Bicicliștii vor plăti amenzi mai mici pentru nerespectarea regulilor de circulație

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 23 decembrie 2019, 14:10 Actualitate | Esenţial


Biciclisti in trafic
Foto: Politia Romana
Președintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, decretul de promulgare a legii care prevede reducerea amenzilor pentru bicicliști. Astfel, în loc de amenzi cuprinse între 870 lei și 1.160 lei, bicicliștii vor plăti pentru nerespectarea normelor de circulație amenzi cuprinse între 580 lei și 725 lei, transmite Mediafax.

Legea modifică şi completează OUG 195/2002, în sensul modificării sancţiunilor contravenţionale aplicate pentru nerespectarea normelor privind circulaţia bicicletelor cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni.

„În loc de amenzi cuprinse între 870 lei și 1.160 lei, nivel considerat drept exagerat chiar și de către polițiști, Codul rutier va prevede pentru nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor amenzi cuprinse între 580 lei și 725 lei”, arată, într-un comunicat de presă, parlamentarii USR care au inițiat proiectul de lege adoptat de Camera Deputaților în calitate de for legislativ decizional.

Modificarea legii prevede ca nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor să nu mai fie sancționată cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni (6-8 puncte-amendă), ci cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni (4-5 puncte-amendă).

Potrivit expunerii de motive a proiectului de lege, sancțiunile mai mari au ca efect descurajarea utilizării bicicletei de către cei pentru care aceasta reprezintă un mijloc de transport alternativ.

De asemenea, parlamentarii USR susțin că reglementarea va avea efecte benefice asupra sănătății, a poluării și a traficului.

Propunerea legislativă a fost inițiată de către deputaţii USR Sergiu Cosmin Vlad, Cosette Chichirău, Vlad Duruş, Iulian Bulai şi senatorul USR Adrian Wiener.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















1491 vizualizari

  • -1 (11 voturi)    
    USR a cerut amenzi mai mici (Luni, 23 decembrie 2019, 14:41)

    georgebb [utilizator]

    USR a cerut mutarea amenzilor la clasa I (~300 de lei emanda), dar s-a opus PSD si PNL. S-a depus un amendament acesti proiect ca amenzile sa fie mutate la clasa a II-a (~600 de lei) de catre Serban Nicolae, si asa a trecut.
    Nu cred ca v-a ajuta prea mult, amenzile tot sunt enorme. Pentru cei ce nu stiu, iei amenda daca: nu ai claxon pe bicicleta, nu ai elemente reflectorizante sau lumini pe roti, nu ai lumina si reflectorizant alb in fata, nu ai reflectorizant rosu in spate. In principiu, legea spune ca **orice** abatare legata de bicicleta intra la clasa a II-a de amenzi.

    Apropos. acest proiect a fost initiat in martie 2017 !! Este fascinant de vazut ca o schimbare atat de mica ia aproape 3 ani sa fie votata.

    http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=16217&tot=1
    • +5 (11 voturi)    
      Faptele (Luni, 23 decembrie 2019, 15:03)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

      pentru care pentru un conducator auto (camion, autobuz, motocicleta, etc) este pedepsit prin suspendarea dreptului de a conduce (i se ia permisul) la bicicleta trebuie transpuse (pentru ca nu exista permis) intr-o amenda in cuantum mai mare amenzii pentru care in parte conducatorul auto isi pierde permisul. De exemplu, in tara in care stau, daca esti prins pe bicicleta cu alcoolemie pozitiva pe drum public amenda este 1200 Euro, adica 2 salarii medii pe economie.
      • -5 (9 voturi)    
        de accord.. oarecum (Luni, 23 decembrie 2019, 16:15)

        georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

        Sunt de accord ca amenda trebuie corelata cu gravitatea faptei. Momentan pentru orice infractiune legata de bicicleta este fix aceasi amenda.
        Uite asa suna toata amenzile pentru biciclete in lege:
        (1) Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de persoane fizice:
        [...]
        8. nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor;


        De asemenea, nu sunt de accord cu corelarea amezilor pentru infractiuni legate de bicicleta cu cele pentru conducere masini/camioane. Biciclist + bicicleta = 75-125 kg care se deplaseaza cu... vreo 30 km/h, dar masina are o greutate de la 1 tona in sus si merge cu zeci de km/h.
        Este o diferenta imensa referitor la efectele nerespectarii normelor de circulatie intre cele doua categori.
        • +7 (9 voturi)    
          Banii personali (Luni, 23 decembrie 2019, 18:23)

          Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

          Sunt pentru oricine mai importanti decat banii altuia (asa cum e sanatatea personala, viata personala, etc).

          Daca ai accident cu un conducator auto si tu esti victima, tie - victimei, asiguratorul faptuitorului iti da banii imediat. Daca se constata ca faptasul era baut, asiguratorul il da in judecata, castiga si ii ia banii (inclusiv prin poprire). TU insa (victima) esti cea care (asa cum e firesc) are cel mai putin de suferit.

          Acum in cazul unui accident cu un biciclist baut: evident, pagube mai mici: o portiera bine zgariata, oglinda avariata, stergatoarele rupte, bara de protectie fisurata. Biciclistul nu este asigurat si acum ce faci: il iei la bataie sa iti dea banii. il suni in fiecare zi ca sa il auzi ca te injura sau il dai in judecata? Vezi ca la judecata am auzit ca la noi te tot judeci cu el pana ii se prescriu faptele. Iar in tot acest rastimp tu platesti toate daunele la masina si, in plus, un avocat bun. Daunele le mai vezi insa banii pe avocat sunt pe persoana fizica, adica pe bugetul tau. Iar in tot acest rastimp bicicleta LUI veche (facuta bucatele de masina ta noua) costa mai putin decat bara TA de protectie (aia fisurata si fara de care nu circuli legal pe drum public).

          Si te intreb: pentru ce? Pentru ce anume sa scoti TU-VICTIMA bani din buzunar si nu EL? Nu de alta, dar banii mei sunt munciti. Nu stiu ai tai cum sunt iar ai lui, chiar nu ma intereseaza cum sunt facuti.
          • +2 (2 voturi)    
            Ar trebui sa gândești și invers (Marţi, 24 decembrie 2019, 9:26)

            mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

            Cine îți plătește bicicleta când iei o portiera in fata? Sunt de acord ca legile sa fie la fel pentru bicicliști dacă ele sunt înăsprite și pentru șoferii care lovesc sau șicanează bicicliști.
            Multă lume nu merge cu bicicleta de frică. Dacă o mașină îți taie fața sau nu îți dă prioritate nu se întâmplă nimic.
            De câte ori ai fost lovit in mașină de un biciclist? Îți spun eu ca sunt mulți bicicliști care sunt loviți de mașini și nu din cauza lor.
            Cred totuși ca ar trebui să existe o asigurare obligatorie pentru bicicliști.
            • 0 (0 voturi)    
              Soferul (Marţi, 24 decembrie 2019, 18:57)

              Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

              Are asigurare obligatorie iar bicicleta noua iei din banii de despagubire. Ceea ce am prezentat aici este strict cazul in care soferul este victima, caci si el exista. Tocmai de aceea sunt ferm de acord cu:

              1. Examen de cunoastere a legislatiei pentru absolut orice vehicul circula pe carosabil.

              2. Asigurare de raspundere civila pentru orice vehicul circula pe carosabil.

              3. Aplicarea unitara a legii, si amenzi mari pentru toti care nu respecta legea.

              Pur si simplu: nici un favor pentru nimeni.
    • +7 (11 voturi)    
      Nu inteleg problema (Luni, 23 decembrie 2019, 23:01)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

      Nu e o taxa, e o sanctiune. Tot ce trebuie sa faci ca sa nu o platesti e SA NU INCALCI LEGEA! Sau ne dorim sa usuram viata contravenientilor!?
      • -6 (10 voturi)    
        bine boss (Marţi, 24 decembrie 2019, 3:12)

        georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        atunci sa facem toate amenzile 10.000 RON. Se va rezolva tot, nu ?
        Tot ce trebuie sa faci este sa nu calci pe bec, oricat de minor este. Simplu simplu.
        • 0 (0 voturi)    
          Legile la noi sunt totusi bune (Marţi, 24 decembrie 2019, 21:00)

          Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

          Problema e ca nu sunt aplicate!
    • +6 (10 voturi)    
      Unii sint mai egali decat altii (Luni, 23 decembrie 2019, 23:07)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

      La fel cum PSD a gasit motive pentru pensii speciale, USR a gasit motive pentru amenzi speciale.
      Populism ieftin pentru voturi in plus. Biciclistii corecti n-au nevoie de asa ceva. Merg constant cu bicicleta si n-am luat o amenda in viata mea.
      • +6 (6 voturi)    
        Nu am luat amenda (Marţi, 24 decembrie 2019, 0:48)

        Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

        Nici ca biciclist, nici ca sofer. Conduc cu respect dar e drept, ma enerveaza soriciul unora, indiferent de care roti au sub 3 litere...
        • -5 (9 voturi)    
          nici eu nu am luat amenda (Marţi, 24 decembrie 2019, 3:20)

          georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          dar asta nu inseamna ca nu am fost pasibil, si ca biciclist si ca sofer. Si nu te cred absolut deloc daca imi spui ca tu ai fost 100% legal intotdeauna.

          Si iti repet, cand conduc masina sunt mult mai responsabil decat atunci cand merg cu bicicleta. Cu masina risc viata altora, cu bicicleta risc viata mea.
          • +1 (1 vot)    
            Bineinteles (Marţi, 24 decembrie 2019, 10:27)

            Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

            De gresit gresim cu totii. Ideea este sa nu gresim intentionat.
            • +2 (2 voturi)    
              pun pariu ai gresit intentionat (Marţi, 24 decembrie 2019, 14:31)

              georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

              Nu te cred absolut deloc daca imi spui ca tu ai fost 100% legal intotdeauna. Nu ai mers nicioadata cu 1 km/h mai mult decat limita ? Nu ai trecut niciodata pe galben desi puteai opri in siguranta ?
              • 0 (0 voturi)    
                Sigur ca am facut toate astea (Marţi, 24 decembrie 2019, 21:05)

                Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

                De exemplu prefer sa ma uit in jur si nu la acul kilometrajului. Deci e posibil sa fi avut viteza depasita. In plus, nu stiu din ce cauza, acul kilometrajului in masina arata cam cu 5 km/h in plus decat viteza reala. Am si eu ca avionul: ground speed si indicated air speed...

                Fireste ca am trecut si pe galben dar nu cred ca vreodata am facut asta pentru ca "ma grabeam". Eu nu ma grabesc niciodata. Pur si simplu numerita. Instructorul meu de zbor, om batran de 82 de ani, mi-a zis demult: "in graba poti sa faci doar catastrofe, pentru orice altceva ai nevoie de timp". Daca intarzii, intarzii, asta e. Se intampla rar insa in ziua de azi ai telefon si anunti ca intarzii.

                In general conduc masina ca avionul. Adica atent si calm.
      • -2 (8 voturi)    
        esti sigur ca respecti legea 100% ? (Marţi, 24 decembrie 2019, 3:15)

        georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

        Sigur, sigur ?
        Ai claxon pe bicicleta ?
        Reflectorizant alb in fata si rosu in spate ?
        Elemente reflectorizante sau lumini pe roti ?
        Lumina alba in fata noaptea ?
        Elemente reflectorizante pe haine in localitatlle fara iluminat stradal ?
        Ai mers numai prin locurile legale pentru bicicleta ?

        Faptul ca nu ai luat amenda nu inseamna ca ai fost 100% legal.

        Si nu inteleg ce mananci acolo cu USR si amenzi speciale ?
        • +2 (6 voturi)    
          Pe bune? Vorbesti serios? (Marţi, 24 decembrie 2019, 8:58)

          Anarb [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

          Ce intrebari sint astea? Tu chiar ai bicicleta?
          Si copiii de 5 ani au sonerie la bicla. Si bunica-miu acum 50 de ani avea toate luminile la bicicleta. Iar daca-ti mai pui si o vesta subtire reflectorizanta (d-aia de se gaseste pe toate drumurile si au si soferii) e in primul rand spre binele tau, pentru ca la 80 la ora (daca e neluminat, esti in afara localitatii probabil) se vede intai vesta si pe urma ochiul de pisica.
          Ce om cu minima de cultura rutiera ar putea sa considere ca e greu sau inutil sa raspecti masurile astea? E plin Decathlonul (si nu numai) de accesorii la preturi derizorii si oricum multe biclete se cumpara deja accesorizate.
          • +1 (1 vot)    
            pai spune.. ai tu astea pe bicicleta ? (Marţi, 24 decembrie 2019, 14:38)

            georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

            Hai man, verifica bicicleta si spune daca le ai pe toate. BTW, stiai ca trebuie sa le ai sau te paste o amenda de 900 de lei inainte sa iti spun eu ?

            Si explica-mi care este logica sa dai amenda 900 lei (acum 600) cuiva care nu are sonerie. La amenda asta se incadreaza cineva care conduce 1 tona de fier cu peste 70 km/h prin zona de 50 km/h. Dar daca nu ai sonerie esti pericol public boss.

            Cursiera mea de 1000 de euro a venit doar cu benzi reflectorizante pe roti; la fel si MTB-ul de vreo 700 de euro. Si pentru mers noaptea mi-am pus eu niste super lumini cu care sunt super vizibil.

            Dar a trebuit sa imi pun o sonerie ca sa nu ma arda vreun dorel frustrat desi nu am folosit-o niciodata. Si niste benzi reflectorizante inutile in acelasi scop.
          • +1 (1 vot)    
            Comentariu sters de utilizator (Marţi, 24 decembrie 2019, 15:16)

            [anonim] i-a raspuns lui Anarb

        • -1 (1 vot)    
          Da, respect legea si e simplu (Marţi, 24 decembrie 2019, 9:08)

          Iomen [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

          Si as fi respectat-o si daca nu era simplu pentru e pentru binele meu si al celorlalti. Mersul prin trafic nu e o joaca.
          Iar daca nu intelegi de ce iti trebuie o bicla accesorizata, e pierdere de vreme sa-ti explic de USR.
          • +1 (1 vot)    
            explica-mi de ce imi trebuie sonerie (Marţi, 24 decembrie 2019, 15:55)

            georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

            Serios. 900 de lei amenda pentru sonerie.

            Si explica-mi de ce imi trebuie neaparat reflectorizante daca am lumini puternice.

            Merg si cu masina si cu bicicleta si stiu ca nu este o joaca; dar sa bagi toate amenzile de bicicleta pe acelasi nivel cu mers cu 70 km/h in zona de 50 km/h este un rahat.

            Iar asta cu respectat legea este simplu de zis, dupa cum spuneam mai sus nu cred pe nimeni ce imi spune ca nu a incalcat niciodata legea, adica nu a mers cu 1 km/h peste limita legala, nu a trecut pe galben desi putea sa opreasca, nu a parcat niciodata in locuri ilegale.

            Si te rog sa explici ce zici tu cu USR si amenzi speciale, chiar nu inteleg ce vrei acolo.
      • +4 (4 voturi)    
        teoria ca teoria.. (Marţi, 24 decembrie 2019, 10:48)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

        Practica ne omoara.

        Conform legii, milioane de soferi ar trebui amendati zilnic pentru parcare. Realitatea? O stim cu totii. Daca politia s-ar apuca sa amendeze fiecare sofer care pune o roata, doua sau toate 4 pe trotuar fara sa existe semnalizare explicita ca e loc de parcare?
        Cate amenzi se dau zilnic pietonilor care traverseaza pe rosu sau nici macar nu folosesc trecerile de pietoni?..

        Daca legea e scrisa prost, ignorand realitatea, legea nu va putea fi pusa in practica. O amenda mica, de 1-200 de lei, pentru un biciclist care trece pe rosu, poate fi data lejer de politisti. Dar daca este 1000 de lei?..
        • +2 (2 voturi)    
          fix asta spunea si USR-ul (Marţi, 24 decembrie 2019, 14:39)

          georgebb [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          In expunerea de motive explicau ca amenzile de 900 de lei nu le da nimeni, sau sunt folosite de dorei frustrati.
          Si, prin reducerea cuantumului chiar este posibil sa se dea mai multe amenzi si lumea sa priceapa ca nu e cazul sa mergi beat pe drumul comunal fara nici o lumina.
  • +8 (12 voturi)    
    Ia sa ne convingem... (Luni, 23 decembrie 2019, 15:01)

    Sparafucile [utilizator]

    Cit e amenda pentru biciclistii care nu coboara de pe bicicleta atunci cind traverseaza o trecere de pietoni? Fiindca aici sunt contravenienti cu duiumul. Le e greu sa se dea jos de pe bicicleta si sa mearga pe linga ea fiindca le strica FLUENTA deplasarii. Asa ca merg printre pietoni pe bicicleta. Noaptea unii n-au nici far. Se mai mira ca-i detesta lumea...
    • +1 (5 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 23 decembrie 2019, 22:30)

      [anonim] i-a raspuns lui Sparafucile

    • 0 (6 voturi)    
      Ca biciclist si deopotriva sofer imi permit (Luni, 23 decembrie 2019, 23:35)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      sa iti zic ca cel mai mult sunt detestat de taximetristi ( ei au o problema cu toate mijloacele de transport, in special cele care le iau painea ) si apoi de soferii ignoranti si prosti, stresati in trafic, pentru care bicicletele sunt un motiv de nervozitate in plus. Majoritatea cred ca strada e doar pentru masini, si biciclistii sunt doar niste tolerati in trafic care musca din mosia lor, desi codul rutier vorbeste de "vehicul".

      Trecerea zebrei pe bicicleta, daca e facuta in anumite conditii, fara a te arunca in viteza pe trecere cu 20km/h ( nici pietonii nu au voie sa fuga pe trecere), ar contribui la fluenta deplasarii tuturor, nu numai a biciclistului.
      Desi stau mai putin la trecerea de pietoni, multi soferi ma injura cu sete pentru asta, desi, daca s-ar gandi putin, e si in interesul lor. De aceea am hotarat sa ma dau jos de pe bicicleta si sa nu ma grabesc deloc, sa vedem, e mai bine asa ?

      Concluzia mea este ca e inca multa ura pe biciclisti, iar experienta imi spune ca e invers proportionala cu abilitatile de sofer si educatie in general.

      Din pacatele mari ale biciclistilor, daca tot vreti sa vorbiti despre asta, mi se pare ca cel mai mare e nepurtatul castii. Aici nu as reduce pedepsele, din contra. Cum majoritatea celor de la firmele de delivery pe bicicleta nu poarta, am incetat sa le mai folosesc serviciile pana cand situatia nu se va schimba.
      • +5 (11 voturi)    
        Concluzia mea (Marţi, 24 decembrie 2019, 0:47)

        Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui clint

        E un pic diferita de a ta: tu cauti scuze pt a incalca si legea si a ramane si cu satisfactia de a fi un model. Dar nu te supara: daca soferii nu ar mai respecta culorile semaforului, nu-i asa ca daca ar intra incet in intersectie ar fluidiza traficul, mai ales cand din dreapta nu vine nimic?!
        • +3 (3 voturi)    
          habotnici 100% (Marţi, 24 decembrie 2019, 10:56)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          Scopul reglementarii este sa asigure siguranta traficului.
          Daca vrei sa stii ce s-ar intampla cand soferii nu mai respecta culorile semaforului, e suficient sa cauti o intersectie mare in care nu functioneaza semafoarele.. :) HAOS!
          "daca ar intra incet"? Nu intra incet. Pentru ca sunt inconjurati de o conserva de metal de 1-2 tone.
      • +6 (6 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 24 decembrie 2019, 8:03)

        [anonim] i-a raspuns lui clint

  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 23 decembrie 2019, 22:46)

    [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      In mod normal (Marţi, 24 decembrie 2019, 10:29)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui

      Tot ce circula pe carosabil in mod regulat (nu un parinte cu carucior ocolind o masina parcata pe trotuar): conducatorul ar trebui sa aiba examen de cunoastere a semnelor de circulatie si regulilor de acordare a prioritatii si asigurare de raspundere civila.
    • 0 (0 voturi)    
      dar cine?.. (Marţi, 24 decembrie 2019, 11:00)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui

      ce relevanta are daca ai permis? legea care iti interzice sa furi se aplica doar celor care au "permis anti-furt"? cand se schimba codul rutier, toti soferii dau din nou examen teoretic?

      cand te-ai urcat pe bicicleta si ai iesit pe strada, esti responsabil pentru propriile actiuni. daca nu respecti legislatia pentru ca nu cunosti legislatia, iti meriti amenda.
      • +2 (2 voturi)    
        Pai atunci (Marţi, 24 decembrie 2019, 12:25)

        Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Care e rolul unui permis de conducere? Adica daca il am, sunt exonerat de responsabilitate?
        • +1 (1 vot)    
          Rol preventiv (Marţi, 24 decembrie 2019, 20:14)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          Permisul de conducere este necesar pentru că ar fi prea mare riscul de accidente dacă șoferii începători nu ar avea un minim de cunoștințe teoretice și practice. Biciclistul își pune in pericol propria viață. Șoferul fără experiență este un pericol mortal pentru toți ceilalți participanți la trafic.
          • -1 (1 vot)    
            Daca eu (Marţi, 24 decembrie 2019, 21:14)

            Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Evitand in biciclist intru pe trotuar si ranesc pe cineva, tot eu sunt pericolul public? Sau ma sfatuiesti ca sofer daca biciclistul pica sa iau decizia instantanee sa trec peste el caci in fond e vina lui si isi pune in pericol doar propria viata?

            Stimabile, pentru a zbura, ca o faci cu deltaplanul sau parapanta, ai nevoie de BREVET si deci de cunostintele regulilor din spatiul aerian in care zbori. Faptul ca tu zbori singur agatat de o carpa este irelevant. Ce este relevant este ca siguranta poate fi sporita numai daca TOTI se coordoneaza, deci fiecare isi stie partea sa PLUS regulile comune. Iar acest lucru e testat pentru ca spatiul aerian este imparit de TOTI cei care zboara.

            Ce cer este exact acelasi lucru: impartim aceeasi strada, atunci regulile comune trebuie stiute de toti. Tu imi dai exemplu cu biciclistul. Bun, pericol mic. Dar carutasul, ala tot un pericol minor este? Adica pe ce temei ii cerem carutasului sa stie regulile, in fond calul ar trebui sa le stie, nu?!?

            Este simplu: cand esti in comunitate respecti regulile ei si te adaptezi lor. Comunitatea este in acest caz partea carosabila. Nu vrei test? Simplu: mergi doar in parc pe pista special amenajata sau oriunde pista nu e pe partea carosabila. Iar cei care vor sa fie membrii unei comunitati guvernata de reguli si pericole trebuie sa faca dovada intelegerii lor. Atat.
      • +1 (3 voturi)    
        Permisul de conducere (Marţi, 24 decembrie 2019, 13:53)

        Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Atesta faptul ca ai indeplinit doua cerinte:

        1. Cunoasterea legislatiei astfel incat de fapt si de drept sa vorbesti acelasi limbaj si sa intelegi ce anume fac sau urmeaza sa faca ceilalti participanti la trafic, conform unor norme comune.

        2. Stapanirea vehiculului pe care il conduci. Adica stii sa il manevrezi, ce fac manetele si pedalele, etc.

        Pentru bicicleta evident nu este necesar sa dovedesti punctul 2 insa dpdv logic cat timp conduci pe un drum care nu este doar folosit de cei de acelasi nivel cu tine (biciclisti), trebuie sa dovedesti faptul ca stii sa te intercalezi printre ceilalti astfel incat nici unul sa nu fie un pericol pentru ceilalti.

        Deci chiar si tu ai reliefat faptul ca pentru a conduce o bicicleta pe un drum public este necesar un examen de cunoasterea legislatiei, adica practic un ... permis. Fireste, cine a dovedit deja cunoasterea legislatiei (are permis pe orice alta categorie) nu mai trebuie sa arateasta inca o data.

        Deci permisul nu are nici o treaba cu raspunderea / responsabilitatea ci cu CUNOASTEREA.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by