Actualizat acum

[P] Start magazin online: de la idee la primele vânzări pe internet

de     Smile Media
Vineri, 20 decembrie 2019, 9:26 Actualitate | Esenţial


Comert online
Foto: pixabay.com
​Spiritul antreprenorial este destul de dezvoltat în România, iar a lansa o afacere pe internet este accesibil pentru oricine, cu un capital relativ mic pentru un start-up ce poate ajunge rapid la un nivel satisfăcător al profitului generat. Conform celui mai recent studiu din domeniu, în 2019 se pare că 56% dintre români au făcut cel puțin o achiziție online, în materie de produse, comenzi propriu-zise.

Dacă se adaugă și partea de servicii de turism sau alte servicii și chiar produse accesate prin prisma interacțiunii online, valoarea procenturală cu siguranță ar fi mult mai mare. Trendul este unul pozitiv, cu tot mai mulți români care folosesc mediul e-commerce în mod regulat. Nu întâmplător, până și afacerile consacrate din retailul modern offline (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de mobilier, magazine de îmbrăcăminte și încălțăminte, sectorul electroIT) au intrat în mediul online și se bazează din ce în ce mai mult pe vânzările astfel generate.

Cum să intri în acest domeniu cu un magazin online și să profiți de marile oportunități? Din punct de vedere al business-ului, este exact ca în cazul unui magazin clasic: ai nevoie de un brand, dar mai ales de o nișă, o strategie de marketing, un spațiu de depozitare și de operare (cu mențiunea că va fi nevoie doar de spațiu office și de infrastructură IT&C), de furnizori, plan de afaceri, angajați... Însă din punct de vedere tehnic, pentru a exista ca magazin online, este nevoie de procesul de creare a website-ului. Ai nevoie să alegi un nume puternic de domeniu (cartea ta de vizită, adresa unde vine clientul), să contractezi un pachet de gazduire web de calitate (la partea de hosting, ideal este să cauți server dedicat sau server VPS, chiar dacă va costa mai mult) și să alegi o platformă de e- commerce pe care să o dezvolți și adaptezi conform propriilor necesități.



Totul este bine să fie făcut alături de specialiști. În hosting, nu uita să colaborezi cu o firmă ce garantează uptime de peste 99,9% și suport tehnic non stop în mod real. La partea de web design si programare, asigură-te de asemenea că vei lucra cu o firmă cu un portofoliu relevant în domeniu, cu recenzii pozitive și orientare pro client. Platforma trebuie să o poți opera mai departe în mod autonom, iar posibilitatea de upgrade să fie la îndemână.

În ceea ce privește costurile, lansarea propriu-zisă a unui website de e-commerce poate costa chiar și mai puțin de 1000 de euro, dar și multe mii de euro, cu toate costurile incluse. Prețul poate fi și mai mic pe moment dacă se alege o soluție cu plată lunară, pe bază de abonament. O mulțime de firme caută să atragă antreprenorii dornici de website-uri de e-commerce, deci este bine să studiezi atent piața, să ceri oferte dedicate și să compari - nu numai în ceea ce privește costul! Bugetul unui magazin online trebuie să includă însă multe elemente, în funcție de specificul afacerii. De exemplu, poate fi cazul de fotografii prodesionale ale unor produse, de texte de realizat profesional (inclusiv descrieri produse), de personal care să introducă aceste date online... Un plan de afaceri corect va duce de fapt costul de lansare și operare ale unui magazin online la un nivel destul de mare în comparație cu cel vizibil de la distanță, unde se observă doar platforma, partea din față a afacerii...

Pentru a genera primele vânzări și pentru a duce magazinul pe linia de plutire în ceea ce privește profitabilitatea, este nevoie de promovare consistentă. Planul poate include publicitate online, promovare plătită pe Google și pe rețelele sociale, PR, dar și resurse gratuite aparent, care trebuie însă folosite prin alocarea de timp, deci resurse umane de specialitate. Pentru ca magazinul online să fie bine indexat de Google și pentru a se ajunge la a fi găsit ușor de către potențialii clienți, strategia de SEO este cea care poate face diferența dintre eșec și succes într-o piață tot mai concurențială. Optimizarea unui e-shop pentru motoarele de căutare trebuie să înceapă ideal înainte de lansarea magazinului și să continue pe tot parcursul "vieții" website-ului.


Citeste mai multe despre   



Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














151 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by