Facebook a admis că permanent colectează informații despre locația utilizatorilor săi, chiar și atunci când aceștia nu au activată geolocația, invocând motive de securitate și publicitate, relatează AFP.

Logo FacebookFoto: Flickr

„Chiar dacă un utilizator nu și-a activat locația, Facebook o poate determina parțial, mulțumită informațiilor furnizate prin activitățile acestuia lor și conectarea sa la diferitele servicii ale noastre”, a afirmat compania într-o scrisoare remisă către doi senatori americani și publicată pe Twitter marți.

Senatorul democrat Chris Coons și republicanul Josh Hawley au interpelat reprezentanții gigantului social media în urmă cu aproape o lună, chestionându-i cu privire la maniera în care colectează acest tip de date. „Suntem îngrijorați cu privire la posibilitatea ca Facebook să nu își informeze utilizatorii despre gradul de control (asupra datelor lor) pe care setările l-ar putea sugera”, au scris aceștia, înainte de a adresa întrebările directe.

„Facebook admite”, a răspuns Josh Hawley marți, „chiar dacă îți dezactivezi locația, compania continuă să o monitorizeze, pentru a face bani, trimițându-ți reclame”. „Nu ai control asupra informațiilor personale (...) de aceea Congresul trebuie să ia măsuri”, continuă acesta.

În Statele Unite doar California a ratificat o lege privind protecția vieții private a consumatorilor și datelor cu caracter personal, însă mulți congresmeni americani cer adoptarea unei legi federale cu privire la subiect.

În răspunsul adresat celor doi senatori, Facebook amintește că datele privind locația permit utilizatorilor să distribuie locul în care se află sau să efectueze căutări în cadrul unui anumit perimetru. Aceste informații „ne ajută să evidențiem conținut mai relevant și îmbunătățim publicitatea”, a detaliat compania, susținând însă că monitorizarea se oprește la nivel de oraș sau cod poștal, cu excepția cazurilor motivate de îngrijorări privind securitatea.