Dosarul Colectiv. Piedone, condamnat la 8 ani și 6 luni de închisoare în primă instanță / Patronii, condamnați la câte 11 ani și opt luni de închisoare - UPDATE

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 16 decembrie 2019, 13:13 Actualitate | Esenţial


Cristian Popescu Piedone
Foto: AGERPRES
Fostul primar al Primăriei Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a fost condamnat, luni, la opt ani și șase luni, iar cei trei patroni ai clubului au primit câte 11 ani și opt luni de închisoare cu executare, în dosarul „Colectiv”. De asemenea, George Matei şi Antonina Radu, cei doi pompieri de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Bucureşti care au verificat clubul Colectiv fără a lua măsurile legale în privinţa respectării normelor PSI, au fost condamnaţi la câte 9 ani şi 2 luni de închisoare. Decizia nu este definitivă.
Fostul primar al Primăriei Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a fost condamnat, luni, la opt ani și șase luni, iar cei trei patroni ai clubului au primit câte 11 ani și opt luni de închisoare cu executare, în dosarul "Colectiv”.

Tribunalul București a decis, în primă instanță, ca fostul edil să stea opt ani și șase luni în spatele gratiilor, iar timp de cinci ani să nu poată beneficia de mai multe drepturi.

Astfel, a fost condamnat la 7 ani și 6 luni de închisoare pentru abuz în serviciu dacă funcționarul a obținut pentru altul un folos necuvenit, cu producerea unor consecințe deosebit de grave, plus pedeapsă complementară cu interzicerea unor drepturi cu o durată de 5 ani. De asemenea, a primit 3 ani de închisoare pentru abuz în serviciu dacă funcționarul a obținut pentru altul un folos necuvenit și pedeapsă complementară 3 ani interzicerea unor drepturi. În baza Codului Penal, el va executa pedeapsa cea mai grea, respectiv 7 ani și 6 luni de închisoare, la care se adaugă un spor de un an.

Foștii patroni ai clubului Colectiv au primit, în primă instanță, pedepse de câte 11 ani și opt luni de închisoare. Este vorba despre George Anastasescu Costin Mincu și despre Paul Gancea.

Astfel, George Anastasecu, unul dintre patronii clubului Colectiv, a primit 10 ani de închisoare pentru ucidere din culpă în formă agravantă, 5 ani interzicerea unor drepturi, 3 ani de închisoare pentru vătămare corporală din culpă în formă agravantă și 3 ani interzicerea unor drepturi, precum și 2 ani de închisoare pentru neluarea măsurilor legale de secutitate și sănătate în muncă și 2 ani interzicerea unor drepturi. Instanța a decis că Anastasescu va executa pedeapsa cea mai grea, respectiv 10 ani de închisoare, la care se adaugă un spor de 1 an și 8 luni, rezultând 11 ani și 8 luni de închisoare, precum și interzicerea unor drepturi pentru 5 ani.

Celălalt patron al clubului, Paul Gancea, a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru ucidere din culpă în formă agravantă, 5 ani interzicerea unor drepturi, 3 ani de închisoare pentru vătămare corporală din culpă în formă agravantă și 3 ani interzicerea unor drepturi, precum și 2 ani de închisoare pentru neluarea măsurilor legale de secutitate și sănătate în muncă și 2 ani interzicerea unor drepturi. Instanța a decis că Gancea va executa pedeapsa cea mai grea, respectiv 10 ani de închisoare, la care se adaugă un spor de 1 an și 8 luni, rezultând 11 ani și 8 luni de închisoare, precum și interzicerea unor drepturi pentru 5 ani.

Conform deciziei, Aurelia Iofciu, fost șef serviciu Autorizări comerciale din Primăria Sectorului 4, a fost condamnată la opt ani de închisoare cu executare. Astfel, ea a primit 7 ani de închisoare de închisoare pentru abuz în serviciu dacă funcționarul a obținut pentru altul un folos necuvenit, cu producerea unor consecințe deosebit de grave, plus pedeapsă complementară cu interzicerea unor drepturi cu o durată de 5 ani. De asemenea, a primit 3 ani de închisoare pentru abuz în serviciu dacă funcționarul a obținut pentru altul un folos necuvenit și pedeapsă complementară 3 ani interzicerea unor drepturi. În baza Codului Penal, el va executa pedeapsa cea mai grea, respectiv 7 ani de închisoare, la care se adaugă un spor de un an, rezultând o pedeapsă de 8 ani de închisoare și 5 ani interzicerea unor drepturi.

Pedepse cu închisoare au primit și administratorul firmei de artificii, Daniela Niță, condamnată la 12 ani și opt luni, pirotehnistul Zaharia Viorel, condamnat la nouă ani și opt luni în spatele gratiilor, pirotehnistul Moise Marian, condamnat la 10 ani, patronul firmei de artificii, Cristian Niță, la trei ani și jumătate de închisoare.

Astfel, Daniela Niță a primit o condamnare de 10 ani pentru ucidere din culpă în formă agravată și 5 ani interzicerea unor drepturi, 3 ani vătămare corporală din culpă în formă agravată și 3 ani interzicerea unor drepturi, 2 ani pentru neluarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă și 2 ani interzicerea unor drepturi, precum și 3 ani de închisoare pentru sustragerea sau distrugerea de probe ori de înscrisuri, plus 3 ani interzicerea unor drepturi. Instanța a dispus ca ea să execute pedeapsa cea mai grea, de 10 ani de închisoare, la care se adaugă un spor de 2 ani și 8 luni și 5 ani interzicerea unor drepturi.

Pirotehnistul Viorel Zaharia a primit 8 ani de închisoare pentru ucidere din culpă în formă agravată și 5 ani interzicerea unor drepturi, 3 ani vătămare corporală din culpă în formă agravată și 3 ani interzicerea unor drepturi, 2 ani pentru nerespectarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă și 2 ani interzicerea unor drepturi. Va executa pedeapsa cea mai grea, de 8 ani de închisoare, cu un spor de 1 an și 8 luni, rezultând 9 ani și 8 luni de închisoare și 5 ani interzicerea unor drepturi.

Pirotehnistul Marian Moise a primit 8 ani de închisoare pentru ucidere din culpă în formă agravată și 5 ani interzicerea unor drepturi, 3 ani vătămare corporală din culpă în formă agravată și 3 ani interzicerea unor drepturi, 3 ani pentru nerespectarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă și 3 ani interzicerea unor drepturi. Va executa pedeapsa cea mai grea, de 8 ani de închisoare, cu un spor de 2 ani, rezultând 10 ani de închisoare și 5 ani interzicerea unor drepturi.

Judecătorii de la Tribunalul București au decis ca închisoare să facă și pompierii Antonina Radu și George Petrică Matei, ambii primind pedepse de câte nouă ani și două luni. Astfel, Antonina Radu a primit 8 ani de închisoare pentru abuz în serviciu dacă funcționarul a obținut pentru altul un folos necuvenit cu producerea unor consecințe deosebit de grave și 5 ani interzicerea unor drepturi, 3 ani și 6 luni pentru uzurparea funcției dacă funcționarul a obținut pentru altul un folos necuvenit, cu producerea unor consecințe deosebit de grave și 3 ani interzicerea unor drpturi. Va executa pedeapsa cea mai grea, de 8 ani de închisoare, la care se adaugă un spor de 1 ani și 2 luni, rezultând 9 ani și 2 luni de închisoare și 5 ani interzicerea unor drepturi.

George Petrică Matei a primit 8 ani de închisoare pentru abuz în serviciu dacă funcționarul a obținut pentru altul un folos necuvenit cu producerea unor consecințe deosebit de grave și 5 ani interzicerea unor drepturi, 3 ani și 6 luni de închisoare pentru uzurparea funcției dacă funcționarul a obținut pentru altul un folos necuvenit, cu producerea unor consecințe deosebit de grave și 3 ani interzicerea unor drpturi. Va executa pedeapsa cea mai grea, de 8 ani de închisoare, la care se adaugă un spor de 1 ani și 2 luni, rezultând 9 ani și 2 luni de închisoare și 5 ani interzicerea unor drepturi.

Fostele angajate ale Primăriei Sectorului 4 Larisa Ganea și Ramona Moțoc au primit pedepse cu închisoare de șapte, respectiv trei ani.

De asemenea, au fost condamnate și firma care deținea clubul Colectiv și cea de artificii. Astfel, S.C. COLECTIV CLUB S.R.L. a primit o condamnare de 470 zile de amendă, cu o suma corespunzătoare de 5.000 lei pentru fiecare zi, adică 2,35 de milioane de lei, precum si interzicerea unor drepturi.

S.C. GOLDEN IDEAS FIREWORKS ARTISTS S.R.L. a primit o condamnare de 470 de zile amendă, tot cu o sumă corespunzatoare de 5.000 de lei pentru fiecare zi de amendă, precum si interzicerea unor drepturi.

Totodată, judecătorii au stabilit plata mai multor daune morale.

Este vorba despre 250.000 euro reprezentând daune morale către fiecare dintre părţile civile Enache Cristina Ionela şi Enache Eleonor (victimă ENACHE DIANA ELENA); 150.000 euro reprezentând daune morale către partea civila Enache George Daniel (victimă ENACHE DIANA ELENA); 250.000 euro reprezentând daune morale către fiecare dintre părţile civile Epure Marius şi Epure Mirela Florina (victimă EPURE ANDA IOANA); 150.000 euro reprezentând daune morale către partea civila Epure Paula (victimă EPURE ANDA IOANA); 5. 250.000 euro reprezentând daune morale către fiecare dintre părţile civile Fieraru Romeo şi Fieraru Angela (victimă FIERARU IONUŢ VALENTIN); 1.000.000 lei reprezentând daune morale către fiecare dintre părţile civile Popescu Valter si Popescu Anisoara(victimă POPESCU IONUŢ COSTIN); 300.000 euro reprezentând daune morale si 20.000 lei reprezentând daune materiale către partea civilă Palada Silvia (victimă PALADA RADU); 1.500.000 lei reprezentând daune morale şi 5.000 lei reprezentând daune materiale către fiecare dintre părţile civile Simion Ion şi Simion Maria (victimă SIMION ALEXANDRU CĂTĂLIN); 250.000 euro reprezentând daune morale către fiecare dintre părţile civile Vârlan Ion şi Vârlan Maria (victimă VÂRLAN LAURENŢIU MARIAN); 150.000 euro reprezentând daune morale şi 6.881,24 lei reprezentând daune materiale către partea civila Vârlan Alexandra Roxana (victimă VÂRLAN LAURENŢIU MARIAN).

De asemenea, și pentru celalalte victime s-a dispus plata daunelor morale, în valoare de sute de mii de euro.

Și Spitalul Clinic de Urgenţă, de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri Bucureşti ar urma să primească 1.399.209,36 lei, bani care reprezintă cheltuieli de spitalizare cu persoanele decedate, precum şi cele referitoare la persoanele vătămate în raport de care a fost pusă în mişcare acţiunea penala. Spitalul clinic de Urgență București ar urma să primească 1.558.495 lei, Spitalul Universitar, 732.941,49, Spitalul Clinic de Urgenţă „Prof. Dr. Agrippa Ionescu” Bucureşti, 73.779,45 lei, Spitalul Clinic de Urgenţă Pentru Copii „Grigore Alexandrescu” Bucureşti, 484.312,79 lei, Spitalul Clinic de Urgenţă Bagdasar Arseni, 703.696,98 lei, Spitalul Clinic de Urgenţă „Sf. Ioan” Bucureşti, 728.099,86 lei, Spitalul de Arși, 219.818,35.
Decizia nu este definitivă și poate fi contestată în 10 zile.

În 30 octombrie 2019, s-au împlinit 4 ani de la tragedia din clubul bucureştean Colectiv. În urma incendiului, au murit la faţa locului 26 de persoane, iar apoi mulţi dintre răniţii internaţi, numărul victimelor ajungând atunci la 64. Ulterior, la un şi 9 luni după tragedie, un alt tânăr a murit, ridicând bilanţul total la 65.

De asemenea, zeci de persoane încă se află sub tratament pentru a-şi îngriji rănile.

Acuzațiile procurorilor

În rechizitoriul întocmit de Parchetul General se arată că patronii Colectiv "au încurajat şi permis accesul unui număr de persoane mult peste limita admisă a clubului, în condiţiile în care spaţiul nu era prevăzut cu mai multe căi de evacuare în caz de urgenţă, precum şi desfăşurarea unui spectacol pirotehnic (foc de artificii) în incinta acoperită a clubului situat pe strada Tăbăcarilor nr. 7, sector 4, în condiţiile amenajărilor interioare improprii unor astfel de activităţi, caracterizate prin existenţa unor materiale uşor inflamabile, montate cu încălcarea dispoziţiilor legale şi pentru evitarea costurilor suplimentare (obiecte de decor şi pentru izolare fonică pe stâlpii de susţinere, pereţi şi tavan, spumă poliuretanică neignifugată), cu consecinţa producerii unui incendiu în seara de 30.10.2015".

Anchetatorii mai arată că patronii Alin George Anastasescu, Paul Gancea şi Costin Mincu "nu au asigurat cadrul organizatoric şi mijloacele necesare securităţii şi sănătăţii în muncă, nu au luat măsuri pentru evacuarea personalului şi a clienţilor prin asigurarea unui număr de căi de ieşire suficient şi prevăzut de lege, marcate şi dotate corespunzător, şi nu au stabilit clauze privind sănătatea şi securitatea în muncă cu prezentarea riscurilor specifice pentru securitatea şi sănătatea în muncă în cadrul clubului la încheierea contractului de prestări servicii dintre SC Club Colectiv SRL şi SC Digidream Multimedia SRL".

Fostul primar Cristian Popescu-Piedone este acuzat de săvârşirea a două infracţiuni de abuz în serviciu, cauzând vătămarea intereselor legitime ale unor persoane fizice şi ale Sectorului 4.

Potrivit procurorilor, infracţiunea de abuz în serviciu constă în eliberarea acordurilor şi autorizaţiilor de funcţionare pentru două societăţi comerciale într-o modalitate care a încălcat prevederile legale referitoare la securitatea la incendiu, inclusiv prin aceea că nu au fost respectate dispoziţiile privind controlul după emiterea autorizaţiilor.

Potrivit DNA, în perioada septembrie 2014 - 30 octombrie 2015, cei doi ofiţeri ISU - Antonina Radu şi George Matei -, în timp ce se aflau în exercitarea atribuţiilor de serviciu, cu bună ştiinţă, nu şi-au îndeplinit obligaţiile ce decurgeau din conţinutul prevederilor legale privind prevenirea şi apărarea împotriva incendiilor, deşi au luat cunoştinţă şi au constatat că acel club din Bucureşti (care până la data de 6 octombrie 2014 a funcţionat ca persoană juridică SC Music Hall SRL Bucureşti, iar după această dată ca persoană juridică SC Colectiv Club SRL Bucureşti) desfăşura activităţi specifice fără a deţine aviz/autorizaţie de securitate la incendiu.

Procurorii au reţinut că cei doi au permis funcţionarea în continuare a societăţii în condiţiile constatate şi nu au întreprins nicio măsură pentru intrarea în legalitate din acest punct de vedere, fiind astfel cauzată vătămarea drepturilor şi intereselor legitime ale unor persoane fizice prin permanenta punere în pericol a vieţii, sănătăţii, integrităţii corporale a acestora şi a angajaţilor care s-au aflat în incinta clubului Colectiv în perioada septembrie 2014 - 30 octombrie 2015, dar şi ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov.

Anchetatorii arată că, deşi au făcut mai multe deplasări la clubul Colectiv, Antonina Radu şi George Matei nu au întocmit niciun act de control, cu niciun prilej, şi nici nu au întreprins vreo măsură pentru ca această societate să fie luată în evidenţă de către ISU Bucureşti pentru că funcţiona fără aviz/autorizaţie de securitate la incendiu, aşa cum erau obligaţi de actele normative ce reglementează activitatea în domeniu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















55008 vizualizari

  • +27 (37 voturi)    
    Sper să rămână și definitivă... (Luni, 16 decembrie 2019, 13:28)

    Kwisatz Haderach [utilizator]

    ... pentru ca porecla lui Piedone să se transforme în „bucone del culo” la Rahova
    • +9 (15 voturi)    
      Decizia nu e definitiva (Luni, 16 decembrie 2019, 14:23)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kwisatz Haderach

      Inculpatii mai au 2 cai de atac. Se va mai judeca de 2 ori, dar e posibil ca la apel sa ia mai multi ani cu executare (adica sa se mentina pedeapsa initiala plus un ,,spor de deranj'' de vreo 2 ani).
      • +5 (7 voturi)    
        sa ai gura aurita ! (Luni, 16 decembrie 2019, 17:57)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        sa ai gura aurita !
      • -4 (8 voturi)    
        voi realizati responsabilitatea faptelor? (Luni, 16 decembrie 2019, 18:04)

        cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        daca patronii aia respectau legea nu se intampla nimic - de la ei a pornit totul, ei sunt principalii vinovati, la ei este rea-credinta.
        piedone este vinovat dar se putea intampla oriunde in tara, inlcusiv in Cluj-Napoca. piedone nu din rautate a permis functionarea clubului. poate sa ne spuna patronii daca cineva le-a cerut spaga sau daca au dat din proprie initiativa.
        • +2 (4 voturi)    
          Merita condamnat dar nu stii ce este un primar (Luni, 16 decembrie 2019, 19:06)

          mmagic [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          @cucuveaua_mov:
          Ca primar daca te angajezi sa fii atunci pe langa persoana simpatica cu zambet larg care este votatat esti un garant al respectarii legilor statului in localitatea ta.

          Daca legile nu se respecta in primaria ta si tu nu iei niciun fel de masuri ca sa se respecte atunci puscaria este normal sa te pasca cu atat mai mult cu cat devi direct vinovat de moarte acelor victime care nu mureau daca legea era riguros respectata.
          • -2 (6 voturi)    
            Condamnări aiurea. Majoritatea nu au vina deloc! (Marţi, 17 decembrie 2019, 4:13)

            simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

            Singurii care într-adevăr au o vina sunt pirotehnistii, asta dacă într-adevăr vrei sa scoți niște țapi ispășitori. Restul condamnaților, inclusiv Piedone, nu au greșit cu nimic. Sentința este o bătaie de joc fiind comandata de Klaus Iohannis un individ care a exploatat politic la maxim cazul Colectiv.

            Este ridicol sa trimiți la închisoare, pentru producerea unui incendiu, oameni care nici nu au fost prezenți la fata locului.
            • 0 (2 voturi)    
              ? (Marţi, 17 decembrie 2019, 13:03)

              thebblack [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

              adica vrei sa zici ca nu piedone a semnat autorizatia de functionare a clubului?
              • 0 (0 voturi)    
                Lasa-l saracu, nu vezi ca nu are minte? (Marţi, 17 decembrie 2019, 18:13)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                Dupa el nici Hitler nu e vinovat cu nimic, ca doar nu a fost la fata locului nici in lagare, nici in orasele bombardate...
                • 0 (0 voturi)    
                  P.S. Iar pirotehnistii sunt cel mai putin vinovati (Marţi, 17 decembrie 2019, 19:04)

                  LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                  Ma refer la muncitorii care (si daca) doar au montat artificiile. Ei nu aveau de unde sa stie din ce sunt facuti peretii, nici chiar artificiile Probabil sunt simpli muncitori. Li s-a spus sa monteze ceva si au facut. E cu totul alta treaba daca insa ne referim la coordonatorul lucrarii, asta ar fi trebuit sa se informeze si sa stie ce face.
        • +3 (3 voturi)    
          Nu ai dreptate (Luni, 16 decembrie 2019, 19:22)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          Nu ei sunt principalii vinovati, ei sunt doar principalii imediat vinovati. Adevaratul pricipal vinovat insa este sistemul corupt generat de politicieni. Deci chiar daca nu imediat vinovati, politicienii si toti cei care genereaza si accepta, chiar si cei care suporta as putea spune, coruptia, acestia sunt principalii vinovati. Patronii nu si-ar fi putut permite sa functioneze fara toate autorizatiile si fara toate amenajarile necesare daca nu ar fi stiut ca "se poate si asa" si fara sa fii tras la raspundere. Asa ca Ponta, Piedone sunt si ei vinovati! Daca s-a cerut sau nu spaga, daca s-a dat sau nu spaga are mai mica importanta. Faptul ca exista spaga e important!
        • 0 (2 voturi)    
          Patronii, (Luni, 16 decembrie 2019, 22:51)

          unins [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          care nu aveau specializare si atributii pe linie PSI sunt cei mai putin vinovati. Principalii vinovati sunt inspectorii ISU care avand specializarea necesara, aveau si obligatia sa interzica activitatea in acel loc, conform legii. Piedone a semnat "ca primarul" (probabil corupt). Firma care a prestat servicii pirotehnice nu are vina, deoarece nu avea cunostinta de potentialul periculos creat de materialele inflamabile folosite pentru izolare fonica, care trebuiau sa fie ignifuge.
          • 0 (2 voturi)    
            "piedone a semnat ca primarul (corupt)" (Marţi, 17 decembrie 2019, 8:35)

            cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui unins

            cine l-a corupt? ala fara vina?
      • +6 (6 voturi)    
        Funcționarii (Luni, 16 decembrie 2019, 18:37)

        florinos [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Funcționarii care sunt plătiți sa verifice problemele au primit cea mai mica pedeapsa.

        Statul Roman, unde platim taxe si impozite, de ce nu ne protejează?
      • -3 (5 voturi)    
        Eu sper sa ajunga la cateva zeci de milioane (Luni, 16 decembrie 2019, 19:25)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Eu sper sa ajunga la cateva zeci de milioane EURO per victima si sa fie platite toate din taxele IT-istilor si reducerile de pensii la magistrati !

        Sunt generos, nu?
      • 0 (2 voturi)    
        de fapt (Luni, 16 decembrie 2019, 21:27)

        ubu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Mai au o singura cale de atac: apelul. Recursul nu mai este cale ordinara de atac.
    • +5 (11 voturi)    
      pedepsele trebuie cumulate, e bataie de joc ... (Luni, 16 decembrie 2019, 16:33)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui Kwisatz Haderach

      pedepsele trebuie cumulate, e bataie de joc ... pai daca ala piedone incalca mai multe legi pedepsele trebue cumulate altfel e bataie de joc ....in loc sa faca 20 de ani de puscarie o face pe cea mai "grea" de 8 ani sanchi parca pedepsele ar fi gravide ... ba treziti-va odata, a ajuns Rromania raiul infractorilor....
  • +28 (46 voturi)    
    Mda (Luni, 16 decembrie 2019, 13:28)

    TheFaime [utilizator]

    Prea putin frate... CORUPTIA UCIDE! Au murit o groaza de tineri, ce-s cu pedepsele astea de le primesc unii hoti de gaini??? Da Banicioiu, cu el ce facem? Ca vezi doamne, aveau oamenii toate conditiile, avem capacitati in spitale, marii arsi pot fi tratati fix ca in afara tarii. Cu minciuna asta ce facem? Si in ultimul moment, le-a fost rapit dreptul la viata acelor nevinovati. Asa cum sunteti cunoscuti, aia sa va si manance, CIUMA ROSIE!
    • +13 (17 voturi)    
      raspundere politica (Luni, 16 decembrie 2019, 13:56)

      semperfidelis [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

      in mod normal ar trebui sa raspunda politic, dar ce sa vezi... sunt votati in continuare. un ministru nu raspunde penal chiar pentru orice nenorocire din mandatul lui.

      prea adesea dam vina pe un singur om, de vina e sistemul si noi cand ignoram coruptia pana apare o astfel de nenorocire. nu a protestat nimeni inainte, desi pericolul exista. emotia nu trebuie sa duca la razbunare pe toti care nu ne plac si ii consideram vinovati moral.
      • +3 (5 voturi)    
        . (Luni, 16 decembrie 2019, 14:52)

        TheFaime [utilizator] i-a raspuns lui semperfidelis

        N-am dat vina pe un singur om! Ci doar am sugerat ca el, nu raspunde in aceasta cauza. Ce facem daca se dovedeste ca Banicioiu stia de lipsa de capacitate in tratarea marilor arsi, ca exista pericol de infectii, dar el a declarat altceva la tv? Cum explici asta acelor parinti care se agatau de aceasta ultima sperata, ca acei prunci isi vor reveni sub o forma sau alta.. Crede-ma, nu judec deloc la emotie! PS: Si Gabi Oprea tot doar politic trebuie judecat pentru ca mergea 24/24 cu alai, ca la nunta?
      • +5 (7 voturi)    
        Deci (Luni, 16 decembrie 2019, 15:47)

        BartSimpson [utilizator] i-a raspuns lui semperfidelis

        Unii raspund cu viata si altii ... politic ? Ce e aia raspundere politica ? Ca a trecut din PSD in ProRomania ? In tara asta de c...t NIMENI nu e vinovat de nimic, NICIODATA. Cel mult, isi asuma. Alte vorbe goale ..
  • +32 (48 voturi)    
    Unde sunt condamnările pentru Bănicioiu și Arafat? (Luni, 16 decembrie 2019, 13:30)

    hic sunt leones [utilizator]

    cei a căror inacțiune a determinat decesul sau vătămarea victimelor din Colectiv?
    • +4 (10 voturi)    
      eee se poate d-le, .. pai e de-ai nostri, (Luni, 16 decembrie 2019, 13:48)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      doar ce crezi o mana spala pe alta si uite asa sunt curati ca la Nufarul ..... naravuri vechi la timpuri noi
    • -4 (18 voturi)    
      pentru ce ii condamnam? (Luni, 16 decembrie 2019, 15:14)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      nu spun ca sunt ingerasi, dar e cam dificil sa ii acuzi pe cei doi ca ar fi vinovati direct de faptul ca sistemul medical romanesc este la pamant. asa poti sa il condamni si pe actualul ministru al sanatatii daca moare maine cineva in spital din cauza unei infectii nosocomiale.

      teoretic, pe ei ar fi trebuit sa-i condamne societatea romaneasca, prin vot. sa ii condamne la uitare. sa le intoarcem toti spatele. sa-si traiasca restul vietii in anonimat, fara acces la functii publice.
      practic, in 2016, la mai putin de un an de la tragedie, romanii au votat fix aceiasi corupti...
      • +3 (5 voturi)    
        „Nu avem nevoie de nimic în acest moment” (Luni, 16 decembrie 2019, 18:02)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        „momentan noi ne descurcăm foarte bine, ne descurcăm foarte bine, iar medicii noștri pot face față cu brio oricărei situații.”

        Art. 297 - Abuzul în serviciu
        „(1) Fapta funcționarului public (ministrul sau șeful ISU) care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, NU ÎNDEPLINEȘTE UN ACT sau îl îndeplinește în mod DEFECTUOS şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcție publică.
        (2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancționează şi fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, îngrădește exercitarea unui drept al unei persoane (dreptul de a fi internat într-o unitate spitalicească care poate aplica tratamentul necesar pacientului, dreptul pacientului de a fi preluat de o ambulanță dotată corespunzător, chiar dacă vorbim de ambulanțe private)...

        Chiar dacă cei doi nu au știut că spitalelor din România le lipsesc dotările necesare tratamentului bolnavilor, tot nu scapă.

        Art. 298 - Neglijența în serviciu
        „Încălcarea din culpă (adică nu au știut deși trebuiau să știe sau puteau să afle) de către un funcționar public a unei îndatoriri de serviciu, prin neîndeplinirea acesteia (adică nu a întrebat câte paturi există) sau prin îndeplinirea ei defectuoasă (adică a întrebat, însă nu a luat măsuri să se poată acționa în caz că nu erau paturi), dacă prin aceasta se cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amendă.”

        Este foarte simplu să-i acuzi pe cei doi; nu trebuie decât să pleci de la declarații și să vezi ce acte au îndeplinit (sau nu au îndeplinit deși aveau obligația să o facă).
        • +1 (3 voturi)    
          foarte simplu (Luni, 16 decembrie 2019, 21:24)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          nu au indeplinit nici un act. nici pro, nici contra. se poate demonstra foarte usor in instanta ca medicul decide, nu ministrul.

          stiu ca nu e drept, dar asta este realitatea, sistemul medical e la pamant per ansamblu, nu a actionat cineva in mod special in acest caz. da, puteau sa-i trimita pe toti la spitale din afara tarii. la fel cum ar putea sa-i trimita pe toti bolnavii care intra in spital, pentru ca stim foarte bine care sunt conditiile si sansele sa nu mai iesi sanatos dintr-un spital romanesc.
          • 0 (2 voturi)    
            Dumneata ai habar de lege sau vorbești vorbe? (Marţi, 17 decembrie 2019, 11:13)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Printre atribuțiile ministrului sănătății - așa cum erau stabilite în actele normative valabile la data evenimentului din Colectiv - erau:

            „participă la limitarea efectelor apărute în urma dezastrelor...” - cum a participat Bănicioiu - participarea presupune acte adoptate? iar dacă nu a participat, înseamnă că și-a ignorat atribuțiile, provocând astfel o vătămare și chiar decesul unor oameni.
            • +1 (1 vot)    
              mai exact? (Marţi, 17 decembrie 2019, 11:41)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

              Trebuia sa propuna ministrul in sedinta de guvern o HG prin care toate cazurile de arsi se trateaza in afara tarii?
              Intelegi ca medicii romani au oricand optiunea sa ceara ajutor si sa trimita cazurile dificile la spitale din restul UE? Oricand. Nu este nevoie de nici un act din partea ministrului.
              • 0 (2 voturi)    
                Cel mai exact - date fiind informațiile (Marţi, 17 decembrie 2019, 13:30)

                hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                T0: dezastrul Colectiv
                T0+min: ISU ajunge la fața locului (Y min, Arafat - medic - ajunge la fața locului).
                T0+min: analiză asupra întinderii dezastrului (număr de decedați, nr de persoane care au nevoie de îngrijiri superficiale la fața locului, număr de persoane cu arsuri grave care au nevoie de SPITALIZARE și paturi etc).
                T1=T0+min: Bănicioiu află aceste informații
                T1+ secunde: „Băi Arafat, alți secretari, medici și funcționari, avem tot ce ne trebuie să tratăm răniții, în cât timp putem acorda ajutorul necesar?”
                T1+alte câteva secunde: „Nu, șefu', n-avem nici paturi, nici medicamente, nici doctori; avem în schimb infecții”

                T2=T1+minute:
                - activarea mecanismului de protecție civilă europeană - ACEASTA ESTE TREABA MINISTRULUI.
                - „Avioanele să fie pregătite în juma de oră, o oră, hai 2, să preia răniții, urmând să primească planurile de zbor când știm clinicile care spitalizează răniții”
                - „De la Colectiv la avioane, ambulanțele să pregătească răniții pt transport internațional; dacă ambulanțele ISU nu pot face față, nu au dotări, să fie permis accesul ambulanțelor private CARE STAU LA POARTĂ!”
                - „Arafat, ești secretar și medic: cheamă de acasă toți medicii disponibili - fiecare rănit să aibă medicul lui; să aibă 2, dacă e cazul!”

                T3=T0+maxim 2-3 ore: fiecare rănit a primit ajutorul necesar și statul român s-a asigurat că beneficiază de șansa de a fi salvat.

                Chiar dacă T3 ar fi fost T0+1 zi, tot era mai bine decât T0+1 SĂPTĂMÂNĂ!!!

                Pentru lipsa de acțiune, atât Bănicioiu cât și Arafat sunt vinovați; deoarece lipsa lor de acțiune a determinat decesul unor oameni și vătămarea gravă a altora, vinovăția lui se numește OMOR!
    • 0 (0 voturi)    
      nu s-a terminat (Marţi, 17 decembrie 2019, 12:05)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      urmeaza etapa a II-a. Deocamdata s-au judecat cei mai vinovati, dar vor veni si restul..
  • +17 (23 voturi)    
    CORUPTIA UCIDE! (Luni, 16 decembrie 2019, 13:32)

    pedepsitorul [utilizator]

    Indiferent de pedepse, tragedia reprezinta o dovada de clementa si coruptie administrativa!
  • +23 (27 voturi)    
    cam asta e Romania (Luni, 16 decembrie 2019, 13:35)

    Kosmos [utilizator]

    Furi o vaca iei 8 ani.
    Omori 50 de persoane 9 ani de zile..you do the math!
    • +10 (12 voturi)    
      a fost omor din culpa (Luni, 16 decembrie 2019, 15:20)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      de aici si pedeapsa nu asa de aspra pe care au dat-o judecatorii. Tot e bine 8 ani ptr ca sunt cu executare. Huidu a luat 2 cu suspendare, tot ptr omor din culpa.
    • +1 (1 vot)    
      sau prăduieşti o flotă... (Marţi, 17 decembrie 2019, 11:50)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      şi nu iei nimic !!!
  • +20 (26 voturi)    
    mda (Luni, 16 decembrie 2019, 13:36)

    liviu_ [utilizator]

    platesc unii (desi trebuie intai sa asteptam sentinta definitiva ca sa ne bucuram), dar sunt multi care scapa si multe probleme care raman nerezolvate

    dotarea spitalelor este in continuare dezastru
    arafat e in continuare bine-merci, desi de cativa anu nu face decat campanie de PR (se lauda cu meritele pompierilor si le da in schimb elicoptere prabusite si barci de salvare care nu pornesc).
    romanii nu au inteles inca (nu toti cel putin) ca arafat de acum este doar un politruc ca orice alt psdist si ca nu mai e omul care a pus pe picioare urgenta din romania acum 20 de ani...
    Are merite incontestabile, dar toate sunt la trecut, in prezent s-a prostituat cu partidele politice si actioneaza ca atare!
    Atat el cat si ministrul de la acea vreme sunt vinovati ca nu au trimis mai repede ranitii in strainatate (lucru care se face si care nu e nici o rusine, si alte tari au facut asta pt ca 100 de arsi e prea mult pentru cam orice tara!), dar voi ati vrut sa va laudati cu sistemul medical, scazand sansele de supravietuire ale victimelor!
  • +17 (35 voturi)    
    presiune mediatica (Luni, 16 decembrie 2019, 13:36)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    ok coruptia ucide da prostia nu? neglijenta nu? ala era primu concert dat acolo in aceleasi conditii? de acum orice primar face puscarie daca nu verifica personal fiecare local din sectorul lui impreuna cu toata primaria consilieri si ce mai sunt si moare cineva din vina cuiva. sa vedem cine mai vrea sa se faca primar. nici macar patronii nu merita pedeapsa asta dar na...presiunea mediatica emotiile tragedia si asta e ca asa e la noi. principalii responsabilii sunt organizatorii ca ei stiau ce urmeaza cati vin si ce artificii si efecte baga si ce recuzita au si bineinteles istetu cu artificiile. nu-l bagi in puscarie p-ala care a facut macaraua sau pe proprietarul firmei pentru ca macaragiu a manevrat-o prost.
    • +9 (17 voturi)    
      Despre patroni. (Luni, 16 decembrie 2019, 13:52)

      PaulG [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      "nici macar patronii nu merita pedepasa asta " pai au tinut usile alea din spate legate cu lanturi, i-a durut in maciuca de autorizatie ISU, etc... daca se deschideau, probabil ca nu vorbeam de nici o victima !
      • +6 (10 voturi)    
        mda (Luni, 16 decembrie 2019, 14:14)

        clam [utilizator] i-a raspuns lui PaulG

        parca scolile au autorizatii ISU. si vad ca nu intra nimeni la parnaie pt asta .
    • +5 (27 voturi)    
      Vanatoare de vrajitoare (Luni, 16 decembrie 2019, 14:19)

      RobertRO [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      +1
      E un punct de vedere foarte pertinent.
      In loc sa ceara masuri concrete si eficiente, de la prevenire la interventie competenta, astfel incat astfel de tragediii sa nu se mai intample, societatea doreste altceva: sa vada cat mai multi in puscarie - indiferent de cat de vinovati sunt.
      • +8 (14 voturi)    
        gresesti (Luni, 16 decembrie 2019, 14:44)

        ati [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

        Nicaieri in lumea asta regulile nu se respecta decat de frica. Daca vreau sa intre in puscarie? Da. De ce? Pentru ca altii sa vada si sa nu mai faca! Pentru ca inspectorii sa nu inchida ochii si sa nu mai ia spaga. Pentru ca patronii sa nu mai faca invarteli de genul merge si asa. Pentru ca sedii sa isi asume responsabilitatea. Pentru ca cei care asemenea lui piedone sa nu se mai faca fete mari, sa isi tina buzunarele inchise si sa faca ordine in ofrada lor.
        • 0 (0 voturi)    
          eşti naiv... (Marţi, 17 decembrie 2019, 11:58)

          let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui ati

          puşcăria nu corectează, doar pedepseşte şi chiar înrăieşte; de ce crezi că sunt atât de mulţi recidivişti?
          iar puterea exemplului e nulă, fiecare infractor se crede mai deştept decât ceilalţi, că el nu va fi prins, etc. etc.
          singurul efect real al umplerii puşcăriilor este că plătim ca proştii prin impozite amenzile cedo...
      • +8 (10 voturi)    
        mica erata (Luni, 16 decembrie 2019, 15:22)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

        Judecatorii nu sunt platiti de stat ca sa implementeze masuri de prevenire si interventie competenta. Rolul lor este sa ii judece post-factum pe cei care trebuiau sa implementeze aceste masuri, dar au dormit pe ei. Asa s-a ajuns la morti.
  • +10 (16 voturi)    
    bine ca s-au dat condamnari (Luni, 16 decembrie 2019, 13:37)

    Je__ [utilizator]

    astfel toti cei care nu-si fac treaba corect, sa fie constienti ca sunt pasibili de pedeapsa


    Acum sper ca aceste condamnari sa ramana si dupa apel, recurs si ce mai urmeaza. Si sper sa nu mai dureze ani pana la sentinta definitiva
  • +25 (31 voturi)    
    PS: (Luni, 16 decembrie 2019, 13:38)

    liviu_ [utilizator]

    pe vremuri cand basescu i-a atras atentia nu mai stiu ce, Arafat si-a inaintat imediat demisia (si a fost intors din drum doar de scandal mediatic etc).
    acum, i se cere demisia, sunt motive concrete si reale pt a-si da demisia si omu spune clar ca nu pleaca...
    ce s-a intamplat in tot acesti ani?! incep sa cred ca "ciuma rosie" e chiar un virus care se transmite!
    • +5 (7 voturi)    
      Tu chiar crezi ca a vrut vreodata (Luni, 16 decembrie 2019, 15:23)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      sa isi dea demisia?/No way, facea si el teatru...doar acum, din ce surse am eu, i se cam cere si impune demisia. Asa ca vrand-nevrand, pana la finalul anului va pleca.
      • +4 (6 voturi)    
        mda (Luni, 16 decembrie 2019, 17:34)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        m-am gandit si ca demisia de atunci a fost doar teatru...

        acum sa vedem, poate scapam de el. nu zic ca nu a facut lucruri bune, dar le-a facut inainte sa se bage cu psd si sa incerce cu orice pret sa scoata pe toti nevinovati!
        s-a prabusit avionul smurd - "nu e vina noastra"!
        nu au pornit barcile de salvare - "nu e vina noastra"
        nu am gasit un avion prabusit - " nu e vina noastra"

        si celebrele "oricum nu se putea face nimic" "pacientul era deja mort" -> cand filmarile aratau contrariul!

        pesedismul e contagios :(
        • 0 (0 voturi)    
          uiti elicoptetul SMURD (Marţi, 17 decembrie 2019, 12:08)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          cazut in lacul Techirghiol, in care au murit toti (si pilot, si doctori, si pacienti).
          Nici acolo Arrafat nu a avut vreo vina....
  • +12 (14 voturi)    
    /// (Luni, 16 decembrie 2019, 13:39)

    hmara [utilizator]

    Sper sa nu dureze decizia definitiva cat a durat procesul in prima instanta.
    Lucrurile trebuie asezate la locul lor cat mai rapid.
    Ne mai trezim ca pleaca unul sau altul din tara, la cati ani au de luat.
  • +6 (10 voturi)    
    ramane de vazut (Luni, 16 decembrie 2019, 13:45)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    cat vor lua la apel si mai important cati ani vor executa. Ca in ultima vreme se tot iese dupa 2-3 ani la condamnari de 8 ani.
    • 0 (0 voturi)    
      nope (Marţi, 17 decembrie 2019, 12:09)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Aia care au iesit mai repede aveau peste 60 ani.
      Astia sunt tineri, si oricum mai devreme de 5 ani nu pot iesi ptr ca au primit interdictie de la judeatori.
  • +4 (6 voturi)    
    hmmm (Luni, 16 decembrie 2019, 14:03)

    adrian_rolland [utilizator]

    Condamnarile ca (virgula) condamnarile. Ideea este de unde vor plati astia despagubirile in conditiile in care patronii de la colectiv au ca avere UN SINGUR apartament, iar Piedone si-a dat totul fostei neveste (parca).
  • +11 (15 voturi)    
    Javrele astea de asa zisi pompieri sunt niste (Luni, 16 decembrie 2019, 14:17)

    deval [utilizator]

    criminali notorii !!
    Ii sorcoveau pe patroni si chiar asa, contra spaga, nu le-au spus macar ca nu pot lasa containerul ala la intrare si ca daca exista doua cai de acces , acestea trebuie sa fie perfect functionale !! Au creeat patronilor impresia falsa ca sunt aproximativ in regula si ca mai au pe deasupra, si ''protectia ''lor !!
    Sper ca la decizia definitiva acesti 9 ani si 2 luni sa nu fie diminuati ci sporiti !!
    Avand pregatire de specialitate acestia mi se par nemernicii cei mai vinovati !!
  • +6 (14 voturi)    
    praf in ochi (Luni, 16 decembrie 2019, 14:24)

    clam [utilizator]

    toti au primit maximum, dar la o tragedie "obisnuita" toata lumea ia cu suspendare. daca te omoara un sofer beat pe trecerea de pietoni, ia cativa ani, cu suspendare. asa ca nu ma impresioneaza pedepsele astea, de luat ochii la prosti.
    patronii de pilda pt ce au luat atat? pt lipsa avizelor ISU? pai si scolile functioneaza fara si nu deranjeaza pe nimeni. si toate celelalte cluburi si baruri functionau fara.
    romanii sunt foarte usor impresionabili si lipsiti de o logica elementara. isi trimit copiii in scoli neautorizate ISU, dar asta nu i ingrijoreaza- se bucura doar ca au ajuns patronii de la colectiv dupa gratii. despre care patroni pana si supravietuitorii incendiului ziceau ca sunt nevinovati, sau macar nu asa vinovati.
    • +4 (6 voturi)    
      Da si Nu (Luni, 16 decembrie 2019, 14:42)

      razvan_ [utilizator] i-a raspuns lui clam

      Ai dreptate pe de o parte. Pe de alta parte, daca conduci o masina beat mort si prin noroc ajungi cu bine acasa, ai scapat, daca te urci pe trotuar si calci un om, faci puscarie. Ce vreau sa zic prin analogie e ca multi functioneaza fara avize ISU, dar nu s-a intamplat nimic in orgrada lor. "Au scapat"...pana acum! Aici s-a intamplat nenorocirea si toti cei implicati chiar si indirect trebuie sa suporte consecintele. Chiar daca unii o sa primeasca cu suspendare si e de ochii lumii, cum spui tu, tot ajuta, ca mai sperie putin lumea si arata ca neglijenta te poate costa foarte scump.
      • +4 (6 voturi)    
        au scapat si scapa (Luni, 16 decembrie 2019, 16:13)

        clam [utilizator] i-a raspuns lui razvan_

        pentru ca nu se fac controale si nu se dispun masuri. chiar si in trafic ar trebui sa se faca mai multe controale si soferii beti sa ramana fara permis multi ani de zile. nu asa, ca daca n-ai omorat INCA pe nimeni, e totul ok. pana la primul incendiu intr-o scoala, e totul ok.
    • +7 (11 voturi)    
      ai dreptate (Luni, 16 decembrie 2019, 14:49)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui clam

      dar in cazul patronilor:
      1. au incurajat si permis intrarea a mult mai multor oameni in club decat aveau voie
      2. au instalat acel container (nu exista inainte sa preia ei clubul) la intrare cu acea usa infama care se deschidea spre interior.
      3. Nu aveau 2 iesiri, stiau foarte bine ca cealalta usa e incuiata
      4. Au zidit ferestrele (nu stiu sigur daca nu erau zidite dar oricum nu e ok mai ales daca nu ai alte variante de exit).
      5. Au acoperit stalpii si tavanul cu acel burete
      6. Au permis utilizarea acelor artificii in ciuda celor de mai sus.
      Mai pe scurt sunt vinovati de neglijenta criminala. Au facut o gramada de lucruri not ok sperand ca merge si asa. E ca si cum arunci o caramida de la fereastra sperand sa nu cada in capul nimanui.
      Si ei si altii care procedeaza la fel trebuie sa raspunda pentru greselile facute si oricarui patron trebuie sa ii fie frica sa mai faca compromisuri la siguranta.
      • +1 (5 voturi)    
        pai bun (Luni, 16 decembrie 2019, 16:19)

        clam [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        si inspectorii aceia ISU ce au pazit? au venit, au constatat atatea probleme si s-au carat frumos. trebuiau sa inchida clubul daca era un pericol. nu patronii sunt in masura sa judece daca se intrunesc masurile de siguranta, ci organele abilitate. barem aia isi merita anii de puscarie...

        cat despre artificii, am inteles ca unul din patroni ar fi spus sa nu se foloseasca, deci e probabil vina organizatorilor si mai ales a pirotehnistului. ca hai sa fim sinceri, de unde sa stie patronul ce artificii sunt de interior, care de exterior... pentru asta angajezi firma specializata.
        • +2 (2 voturi)    
          faptul ca au si ceilalti vina lor (Luni, 16 decembrie 2019, 19:05)

          DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui clam

          (iar pentru asta au luat si ei condamnari) nu inseamna ca patronii devin nevinovati. Cel putin usa care se deschide spre interior si cealalta usa inchisa sunt la mintea cocosului ca nu sunt ok. Iar faptul ca aveau autorizatie pentru 40 oameni si chemau sute este un act foarte constient. Nu poti sa sustii ca nu vedeau ca au mai mult de 40 de oameni in club la concerte. Poate iti sunt prieteni si iti pare rau pentru ei dar chiar nu au cum sa scape bine mersi din asta. Fiecare din cei condamnati si-a adus partea sa la tragedie. Faptul ca sunt mai multi vinovati nu il face pe nici unul din ei nevinovat.
        • +1 (3 voturi)    
          Buna observatie (Luni, 16 decembrie 2019, 19:35)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui clam

          Eu ca patron nu pot sa stiu calitatile tuturor materialelor de constructie, poate nici macar ca o usa e incuiata sau nu (de aia am salariati), si cate altele. Dar inspectorii, ca de aia ii chem si vin, TREBUIE sa-mi spuna ce e corect si ce nu, sa-mi dea termen de rezolvare care daca nu e respectat sa fie sanctionat cu amenda si/sau chiar inchidere. Si in functie de ce spun ei, eu ca patron iau masirile de rigoare, instruiesc personalul (sub semnatura chiar).
      • 0 (2 voturi)    
        Collectiv (Luni, 16 decembrie 2019, 20:53)

        Mancino [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Patronii nu sunt specialisti in constructii si amenajari.o firma de constructii a instalat containerul. Iar ceicare fav inspectia de la Isu trebuiau sa nu permita functionarea clubului in situatia in care avea o adoua iesire blocata. Mi se par cel mai putin vinovati. La vremea respectiva erau cluburi in Bucuresti care functionau de ani de zile in conditii incomparabil mai proaste. Cei care le au instalat buretii de pe pereti de ce vindeau produse nonconforme? Pare ca s multe motive.. Oglinda societatii noastre, acest trist eveniment...
      • +1 (1 vot)    
        100% corect (Marţi, 17 decembrie 2019, 12:12)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        as mai aduga ceva la pct. 5: din lacomie au instalat un burete ieftin, care nu era ignifug. Cei de la ISU si de la firma care a facut amenajarile au spus patronilor ca se va aprinde usor, dar pe patroni nu i-a interesat. Era cel mai ieftin, l-au pus pe acesta. In opinia mea patronii sunt cei mai vinovati.
  • -3 (17 voturi)    
    ramane un mister care e vina lui Piedone... (Luni, 16 decembrie 2019, 14:31)

    demaGOGU [utilizator]

    ...primarul! localitatii, intr-un incendiu fortuit care s-a intamplat... sa se intample(sic) pe raza sectorului sau.

    nu va mai candida nimeni la vreo functie publica dupa decizia asta.
    • +7 (17 voturi)    
      incep cu tine (Luni, 16 decembrie 2019, 15:34)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Te stiu toti cat de javra esti. Poate mai mica ca Piedone, sefu la partidu lu Voiculescu si ridicat de latrine ca "erou" in spagi si calcat in picioare comersante de patrunjel in sectoru 6. Da mai idiotilor (nu numai tu), coruptia ucide. Dovada 64 morti, zeci de oameni cu sechele si sute care au scapat ca prin urechile acului. Poate (desi prea multi au inteigenta unei amoebe) primarii se vor gandi de 2 ori cand vor mai semna "pentru ptrieteni, spagi si favoruri" avize de la dughene, la rezidente ce se vor prebusi la cutremur. Nu e vorba de dorinta de razbunare ci de exemple pentru viitor.
    • +5 (9 voturi)    
      candidati (Luni, 16 decembrie 2019, 15:48)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Nimeni? Chiar nimeni?
      Excellent. Vom scapa de Firea si toata teapa ei.

      Vin lui Piedone e descrisa si in sentinta si chiar si in articol:
      "săvârşirea a două infracţiuni de abuz în serviciu, cauzând vătămarea intereselor legitime ale unor persoane fizice şi ale Sectorului 4".

      La noi exista zicala "semnezi ca primarul". Dupa afacerea asta se va sti ca daca semnezi ca primarul mergi la "facultate" 8 ani ca primarul.
  • -1 (21 voturi)    
    Suna a executie publica (Luni, 16 decembrie 2019, 15:13)

    DanCris [utilizator]

    Stiu ca e mare dorinta de sange a poporului roman , mai ales in apropierea sarbatorilor dar nu pot sa nu remarc ca s-au dat pedepese pentru toata lumea , fara discriminare.
    Aici nu se judeca fenomenul coruptiei in mod general asa ca lucrurile trebuie individualizate. Cum pot sa fie la fel de vinovati si angajatii primariei si primarul , si administratorii Colectiv si admininstatorii firmei de artificii , dar si patronul (?) firmei care organiza artificiile , si pompierii dar si artificierii ?
    Cea mai flagranta anomalie : sunt condamnati 2 artificieri (adica singurele persoane care au pregatirea si responsabilitatea sa organizeze evenimentul si sunt platiti pentru asta) , administratora firmei de artificii ( cam tras de par) dar si patronul firmei de artificii (asta ce rasponsabilitate are ?! - are un administrator la firma si doi angajati autorizati ). Din punct de vedere legal este doar un actionar...
    • -2 (14 voturi)    
      ai intuit corect... (Luni, 16 decembrie 2019, 15:30)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      ...in decembrie ne luam, de obicei, ratia de sange.
      • 0 (8 voturi)    
        Gogule, mai citeste o data (Luni, 16 decembrie 2019, 17:20)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Poate pricepi... Desi slaba speranta
    • +2 (2 voturi)    
      daca citesti cu atentie istoricul (Luni, 16 decembrie 2019, 19:07)

      DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui DanCris

      vei vedea ca cei 2 patroni au fost responsabili si de achizitia acelor artificii si in distrugerea a mai multor probe dupe incendiu. Nu sunt deloc inocenti.
    • +2 (2 voturi)    
      Da, este o executie publica bine meritata (Luni, 16 decembrie 2019, 19:33)

      mmagic [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      Este o executie publica si pe buna dreptate trebuia de mult sa fie facuta, nu musai in decembrie 2019.

      Toate persoanele sunt responsabile pe buna dreptate, de moartea celor din club. Problema e ca in romania se trece prea usor de legi. Aceste executii vor devenii niste precedente care vor face pe viitor, primarul sau pompierul sau patronul sa se gandeasca de 10 ori inainte sa semneze si sa se bucure de niste avantaje si spagi. Pentru ca altfel vezi parnaia.

      Vrem si noi primari care stiu ca trebuie sa fie garanti ai legii, pompieri care isi fac bine treaba si pedepsesc abaterile care acum sunt nenumarate in fiecare cladire veche practic, patronii care sa pretuiasca viata clientului.
    • +2 (2 voturi)    
      Hai sa o luam metodic... (Luni, 16 decembrie 2019, 20:02)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      Nu discut marimea pedepselor, asta e problema legilor cum si de cine sunt date, e, oarecum, alta discutie.
      Dar: ai dreptate, patronul firmei de artificii n-are nici o vina cu conditia sa nu mai aiba si alte functii. Deci aici vinovati ar fi:
      1. Din echipa artificierilor: Muncitorii care au pus artificiile n-au nici o vina, dar doar daca nu au si alte functii. Vinovat e insa coordonatorul instalarii artificiilor care nu a studiat terenul si a permis instalarea in zone potential periculoase (asta poate fi fie un mucitor din echipa, fie administratorul firmei, fie chiar patronul, deci depinde cine a indeplinit functia asta).
      2. Din partea clubului: Salariatii clubului care nu au verificat ca toate caile de evacuare sa fie accesibile. Patronul (doar daca era acolo) ca nu a verificat si el asta. Patronii (toti) ca nu a facut un instructaj corespunzator salariatilor, ca au functionat fara autorizatie (daca numai daca li s-a interzis asta), ca au dat spaga pentru a functiona. Patronii (toti) dar numai daca stiau ca materialele folosite nu sunt corespunzatoare
      3. Din partea firmei constructoare: cine a permis folosirea de materiale de constructie necorespunzatoare, cu exceptia cazului in care li s-a cerut asta in mod expres, chiar daca au avertizat patronii.
      4. Din partea autoritatilor: cine a permis functionarea clubului in aceste conditii: aici intra inspectorii care nu au stabilit termene clare de remediere a problemelor, nu au verificat periodic daca clubul functioneaza sau nu, daca are sau nu autorizatii la zi. Cine a autorizat functionarea fara autorizatii (primaria) si nu a trimis periodic inspectorii sa verifice.
      5. parlamentele, guvernele, care nu dau legi corespunzatoare, toti cei care permit spaga, o accepta
      6. Lista ramane deschisa, ar mai putea fi si altii pe care i-am scapat din vedere...
  • +4 (6 voturi)    
    mda (Luni, 16 decembrie 2019, 15:36)

    SoulSearcher [utilizator]

    nu`i bai... ies cu totii in maxim 4 ani

    avocatul beat de la iasi care a omorat 2 oameni nevinovati in 2015, tocmai a iesit din inchisoare dupa 2 ani si cateva luni de puscarie din sentinta de 5 ani si 8 luni pe care a primit-o in 2017

    cam asa e pe la noi cu puscaria... se face la fara frecventa... si apoi iesi "curat" ca lacrima..

    iar banii... nici macar 0.00001% nu se va acorda

    tovarasu` felix voiculescu a luat 10 ani si nust cate milioane de euro de dat inapoi... a iesit dupa 3 ani si au recuperat numai 60.000 euro din paguba...
  • +2 (6 voturi)    
    si spitalele (Luni, 16 decembrie 2019, 15:45)

    Ademordna [utilizator]

    Socant e ca spitalele vor primi bani.
    E adevarat ca au ajutat unii dintre cei mai putin grav arsi dar pe ceilalti i-au omorat cu zile din cauza incapacitatii de a face fata unor cazuri ca astea si din cauza infectiilor cu microbi resistenti a caror prezenta unele din spitale o neaga si in ziua de fata.
    Cand va fi judecata si pedepsita crima autoritatilor din sanatate care au pretins ca pot sa trateze astfel de cazuri?
  • +3 (5 voturi)    
    Din pacate... (Luni, 16 decembrie 2019, 15:59)

    Brutus2 [utilizator]

    Saracii oameni or sa ramana fara bani, fara despagubiri... "S.C. GOLDEN IDEAS FIREWORKS ARTISTS S.R.L. a primit o condamnare de 470 de zile amendă, tot cu o sumă corespunzatoare de 5.000 de lei pentru fiecare zi de amendă, precum si interzicerea unor drepturi." Fiind SRL, conform legii 31/1990, unde scrie că asociații din astfel de societăți răspund numai până la concurența capitalului social subscris (minimul la înființarea unui SRL fiind de 200 de lei), SRL-ul va răspunde de datoriile contractate în limita capitalului social și cu bunurile achiziționate. Deci, SC Criminalii va intra in faliment, adios bani....
    • +1 (1 vot)    
      firmele sunt inchise si radiate (Luni, 16 decembrie 2019, 19:26)

      CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

      firmele sunt inchise si radiate de mult, condamnarea este simbolica
  • -1 (11 voturi)    
    Discutabile (Luni, 16 decembrie 2019, 16:33)

    tontu [utilizator]

    Cam mare pedeapsa pentru Piedone, nu poate primarul sa verifice modul in care a indeplinit fiecare angajat sarcinile de servicu. La fel si pentru pompierii, daca nue xista dovezi ca au luat spaga. Sa vedem ce va fi la recurs.
    • +2 (2 voturi)    
      iar el incuraja coruptia (Luni, 16 decembrie 2019, 19:38)

      mmagic [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      Nu fiecare angajat dar sa faca si sa organizeze sistemul asa incat sa se respecte legile asta sigur putea. Dar el sustinea coruptia.

      El din primarie trebuie sa se asigure ca legile se respecta de catre pompieri si de catre patroni.

      Trebuia macar prin sondaj sa verifice respectarea reguilor de prevenire a incendiilor in acele cladiri, Se respectau aceste legi?
  • -1 (1 vot)    
    Felicitari (Luni, 16 decembrie 2019, 19:08)

    mmagic [utilizator]

    Bravo procurorilor care care au dat aceste sentinte!

    Se puteau sa fie si mai aspre, dar macar le-au dat.

    Avem acum un precedent, ca se poate respecta in cele din urma legea si in Romania.

    Poate o sa ajunge si noi la normalitatea in care legile sa nu mai fie doar de ochii lumii ci sa fie riguros espectate.

    Iar primarul sa nu mai fie doar o maimutica frumoasa cu zambet larg ci un responsabil si bun cunoscator al legilor, care face tot ce ii este in putinta din functia lui ca sa nu fie incalcate.
  • +2 (4 voturi)    
    Asta e un inceput... (Luni, 16 decembrie 2019, 20:15)

    Klaus_ [utilizator]

    Sper ca sentinta sa ramana definitiva. Am cunoscut un om extraordinar care a murit la Colectiv dupa ce a salvat cartiva copii. Il plang si regret nespus ca nu a ales sa se salveze. Dar jur ca nu ma gandesc la razbunare sau alte rahaturi. Asa e, Piedone nu avea cum sa verifice el daca Colectiv era pregatit pt un concert cu asa multi spectatori sau daca localul are suficiente iesiri de urgenta, sau daca pe pereti s-au pus antifoane ignifuge. Nu era treaba lui. Dar treaba unui primar era sa bage groaza in cei ce verifica lucrurile astea. Sa stie toti, patroni, inspectori, ISU,PISU, ... ca daca se ia shpaga pentru autorizatia de functionare, atunci el, primarul, cel ales de copiii si de parintii, prietenii, bunicii si colegii celor ce vor merge in acel local, el primarul, un reprezentant al comunitatii, o sa mature cu ei pe jos. Dar el n-a facut un astfel de sistem. Ci s-a complacut in sistemul corupt care a dus la tragedia asta. De acum (eu sper ca) orice primar normal va da autorizatii si va numi inspectori competenti. Orice patron normal la cap va verifica daca ce are pe pereti nu poate lua foc. Orice inspector se vs gandi cs poate copiii lui vor intra in local. Daca nu va fi asa, vor mai fi tragedii ca si Colectiv. Pana ne vom invata minte sa alegem un primar caruia sa-i pese de noi si de copiii nostri nu vom fi in siguranta.
  • +2 (2 voturi)    
    Vina cea mare e in politic (Luni, 16 decembrie 2019, 21:20)

    radu222 [utilizator]

    Cred ca mare parte din vina pentru aceastra imensa tragedie si pentru multele tragedii care s-au intamplat in Romania apartine politicului care a instaurat si au dezvoltat un sistem atat de corupt. Cine nu se pricepe la nimic intra in politica. Vedeti ce averi au cei mai multi politicieni care nu au avut nici o activitate lucrativa (care aduce venit), au trait si s-au imbogatit numai din salariu de la stat. Ma cutremur cand ma gandesc cat de pe dinafara era Banicioiu, habar nu avea ce probleme sunt in spitale, daca ar fi cunoscut ar fi procedat la trimiterea urgenta in afara a marilor arsi de la Colectiv, poate mai salva niste vieti. Seful lui era in fiecare seara pe la 2-3 televiziuni ca sa debiteze tot felul de minciuni. Ma mir ca Banicioiu nu a fost cooptat si in Guvernul Dancila, s-ar fi asortat perfect. Mai mare adunatura de incapabili greu de inchipuit.
    • +2 (2 voturi)    
      totul incepe cu ilici si minerii lui (Marţi, 17 decembrie 2019, 1:51)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui radu222

      daca vreti sa ne renastem e timpul sa ingropam mortii.
  • -1 (1 vot)    
    mda, ăştia sunt ţapii ispăşitori... (Marţi, 17 decembrie 2019, 11:31)

    let_s_twist_again [utilizator]

    dar mâinile criminale care au pus intenţionat focul (pt. beneficii politice imediate) vor plăti vreodată ?
    vă răspund tot eu : nu !
    la fel cum nu vor plăti vreodată criminalii din decembrie '89 sau cei de la mineriade...
    serviciile sunt întotdeauna protejate, indiferent de fărădelegile comise cu scop.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by