USR cere Guvernului deficit de 3% din PIB. Dan Barna: Este o miză pentru a nu intra într-o logică de creștere a dobânzilor / Executivul a prevăzut un deficit de 3,6

de MH     HotNews.ro
Joi, 12 decembrie 2019, 11:02 Actualitate | Esenţial


Dan Barna
Foto: Facebook
USR a depus un amendament la proiectul legii plafoanelor pe care Guvernul Orban vrea să își asume joi răspunderea în Parlament, cerând un deficit de 3% din PIB pentru 2020 și pentru 2021.

Și ALDE a depus un amendament prin care cere mărirea deficitului bugetar la 3,95% din PIB pentru 2020 și la 3,6% în 2021.

USR spune că ar fi o greșeală un deficit mai mare de 3%.

"Credem că bugetul trebuie să fie construit pe un deficit de 3% în ideea că sunt cheltuieli care trebuie restructurate. Acest 3% este o miză pentru a nu intra într-o logică de creștere a dobânzilor", a declarat liderul USR, Dan Barna.

"Știm ce probleme a moștenit Guvernul din ce am auzit, pe declarații, nu am văzut cifre. Cred că au găsit dezastru după Guvernul PSD, dar noi nu am văzut cifre. Vrem să vedem și noi cifre și atunci putem da recomandări să ne încadrăm în 3%", a declarat, la rândul său, deputatul Ionuț Moșteanu.

Proiectul Guvernului Orban prevede un deficit de 3,6% din PIB în 2020 și de 3,34% în 2021.

Guvernul s-a reunit în ședință în această dimineață, Ludovic Orban anunțînd că au fost primite de la Parlament amendamentele aleșilor pe cele trei proiecte pe care Executivul vrea să își asume răspunderea. Premierul a afirmat că Executivul poate să le aprobe pe unele dintre ele, iar pe altele să le respingă.

Camera Deputaților și Senatul se reunesc, joi, în plen reunit, începând cu ora 12.00 în trei ședințe succesive, pentru cele trei proiecte pentru care Guvernul își asumă răspunderea.

​Pentru anul 2020, soldul bugetar este estimat la -3,6% din PIB (40,6 miliarde lei), iar cheltuielile de personal la 9,7% din PIB, în timp ce pentru anul 2021, soldul bugetar va fi de -3,34% din PIB., iar cheltuielile de personal de 9,4% din PIB, se arată într-un document al Ministerului Finanțelor Publice (MFP).

La estimarea veniturilor și cheltuielilor bugetare pentru perioada 2020-2022 s-au avut în vedere următoarele măsuri:
  • 1. actualizarea nivelului accizei specifice pentru țigarete, respectiv creșterea acesteia de la 366,147 lei/1.000 țigarete la 386,377 lei/1.000 țigarete, având în vedere că potrivit Codului fiscal, acciza specifică pentru țigarete se determină pe baza prețului mediu ponderat de vânzare cu amănuntul, a procentului legal aferent accizei ad valorem și al accizei totale
  • 2. creșterea nivelului accizei totale pentru țigarete de la 483,74 lei/1.000 țigarete la 503.97 lei/1.000 țigarete, începând cu 1 ianuarie 2020, astfel încât să fie respectate prevederile art. 10 alin. (2) din Directiva 2011/64/UE privind structura și ratele accizelor aplicate tutunului prelucrat, respectiv acciza globală pe țigarete să reprezinte cel puțin 60% din prețul mediu ponderat de vânzare cu amănuntul al țigaretelor eliberate pentru consum.
  • 3. eliminarea mecanismului plății defalcate a TVA în vederea compatibilizării cu acquis-ul comunitar în domeniu; executarea silită a sumelor existente în contul de TVA se va aplica în mod corespunzător de către instituțiile de credit, în limita sumei totale a obligațiilor bugetare, astfel cum aceasta este individualizată în adresa de înființare a popririi.
  • 4. începând cu 1 ianuarie 2020, indemnizațiile lunare pentru funcțiile de demnitate publică și funcțiile asimilate acestora, prevăzute în anexa IX la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, se mențin la nivelul aferent lunii decembrie 2019.
  • 5. valoarea indemnizației de hrană se menține la nivelul din anul 2019.
  • 6. începând cu luna ianuarie 2020, cuantumul lunar al indemnizației de merit se menține la nivelul de 6.240 lei.
  • 7. interzicerea cumulul pensiei cu salariul în instituții publice, pentru pensionarii care beneficiază de drepturi de pensie plătite din fonduri publice.
  • 8. asigurarea a 2% din PIB pentru apărare.
Bugetul pe anul 2020 a fost construit pe o țintă de deficit bugetar cash estimată la 3,6% din PIB și deficit ESA estimat la 3,58% din PIB.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2480 vizualizari

  • +8 (16 voturi)    
    . (Joi, 12 decembrie 2019, 11:10)

    GemstonePig [utilizator]

    Poate explica cineva de ce trebuie sa avem deficit bugetar? de ce trebuie sa cheltuim mai mult decat avem?!
    • -6 (10 voturi)    
      Ca fiindca... (Joi, 12 decembrie 2019, 11:43)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Ca fiindca nu suntem Germania. Bine pa!
    • +8 (12 voturi)    
      uite de ce ! (Joi, 12 decembrie 2019, 12:05)

      icarag [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Romania poate sa aiba deficit mai mare pt a creste salariile la doctori , profesori , si pentru a baga bani in infrastructura . datoria publica per PIB e printre cele mai mici din EU . nu deficitul e problema, ci caracatitza generalizata de sub-mediocrii si hoti .
      • -2 (4 voturi)    
        ce infrastructura (Joi, 12 decembrie 2019, 13:00)

        Gheorghe_Dan [utilizator] i-a raspuns lui icarag

        primul ministru catzu a anuntat ca nu e treaba statului sa se ocupe de infrastructura si investitii, asta e datoria privatilor.
        • +2 (2 voturi)    
          Eu înțeleg că USR suportă diferența. (Joi, 12 decembrie 2019, 17:18)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe_Dan

          Că nu vorbește doar așa,să se afle în treabă.USR vine cu soluții ca deficitul să fie sub 3% și atunci le spunem bravo.
        • -2 (2 voturi)    
          Dar cine a spus că acest Cîțu ar fi (Joi, 12 decembrie 2019, 18:48)

          prec [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe_Dan

          vreun expert sau vreo somitate în economie!?
          El este doar un măscărici puțin mai bime pregătit în comparație cu gigoloiul ofilit.
    • -2 (6 voturi)    
      Sper sa nu ma insel. (Joi, 12 decembrie 2019, 12:05)

      LucaMarius [anonim] i-a raspuns lui GemstonePig

      Din cate stiu eu si sper sa nu ma insel, unul din motive sunt bancile care imprumuna persoane fizice si juridice cu o suma de bani la o anumita dobanda. Returnand mai mult decat ai luat inseamna ca dai de unde nu exista si ca BNR la un moment dat trebuie sa emita monezi pentru a acoperi necesarul de bani pentru a exista suficienti in circulatie pentru a acoperi dobanzile, lucru care poate duce la surplusul banilor care este egal cu inflatie care este egal cu deficit.
    • +8 (8 voturi)    
      simplu (Joi, 12 decembrie 2019, 12:20)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      statul castiga mai putin decat cheltuie. ca sa acopere cheltuielile se imprumuta, cu speranta ca in viitor o sa plateasca datoria si dobanzile aferente.

      altii mai cu cap decat noi s-au gandit dinainte ca unora n-o sa le pese de viitor asa ca au impus tinte de deficit. adica, te imprumuti, dar pana la limita impusa (3%). ca sa n-o iei razna cum au facut grecii si pentru care a bagat toata lumea mana in buzunar.

      asta e efectul guvernarilor pe 4 ani, in care nimeni nu se gandeste mai departe de acesti ani in ceea ce priveste statul. unu' de la rahova a avut o idee din asta dar urmarea in principal sa-si traga spuza pe coliva lui. asa ca ne taraim de azi pe maine in speranta ca in viitor, fara sa facem nimic in prezent, cineva va gasi, miraculos, o solutie ca Romania sa faca suficienti bani ca sa traim toti bine (nu va ganditi la slogan).
  • +5 (19 voturi)    
    Renuntati la cresterea pensiilor cu 40% (Joi, 12 decembrie 2019, 11:11)

    Alex S [utilizator]

    Cresterea pensiilor cu 40% este o momeala aruncata de PSD pe care vad ca PNL o accepta fara probleme. E evident ca o asemenea crestere ar arunca in aer macroeconomia tarii. Nu inteleg de ce nu iese nimeni in fata sa spuna clar ca aceasta crestere nu poate sa existe. Oricum cei ce au votat PNL si USR Plus nu sunt pensionari, pensionarii or sa voteze cu PSD in continuare.
    • +15 (15 voturi)    
      contrazicere (Joi, 12 decembrie 2019, 11:36)

      anion [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Eu si sotia suntem pensionari din 2010 si nu am votat niciodata PSD.
      • -4 (10 voturi)    
        Pe acest site ... (Joi, 12 decembrie 2019, 12:02)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui anion

        Asistatii social nu sunt bine priviti. Indiferent cu cine ar vota.
        • +1 (9 voturi)    
          Pe acest site... (Joi, 12 decembrie 2019, 12:59)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          tu esti un postac sovietic. Dovedit.
          • -1 (5 voturi)    
            Aoleu... (Joi, 12 decembrie 2019, 13:30)

            Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui midufi

            Iar ma duc in patratzica mea sa plang.

            Mami ... m-a facut un prost pe HN.ro "postac sovietic"!!!!
            • 0 (2 voturi)    
              Acest comentariu reprezinta (Joi, 12 decembrie 2019, 18:56)

              alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

              inteligenta si caracterul tau.
        • +3 (3 voturi)    
          Nu fi prost ! (Joi, 12 decembrie 2019, 17:19)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          Pensionarii nu sunt asistați social.
          • 0 (0 voturi)    
            Bugetarii sunt. (Joi, 12 decembrie 2019, 23:25)

            prec [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

            Sunt și asistați și paraziți.
      • -1 (3 voturi)    
        oamenii se schimba (Joi, 12 decembrie 2019, 12:53)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui anion

        Fostul meu sef de la banca toata viata era anti-PSD de cand il stiu (fiind, prin vocatie liberal). Imediat ce a iesit la pensie a votat PSD> de ce? Ca sa ii mareasca pensia.
        • +2 (2 voturi)    
          Aici greșești. (Joi, 12 decembrie 2019, 17:22)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          A votat PSD de prost.Nu PSD mărește pensia,că nu dă de la el.O creștere a pensiei fără suport economic duce la inflație,creșterea prețurilor și este o creștere mincinoasă.Numai un prost crede într-o astfel de creștere.
        • +1 (1 vot)    
          Eu cred ca minti (Joi, 12 decembrie 2019, 18:58)

          alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          maxim.
    • +2 (6 voturi)    
      Șobo, să se renunțe la pensiile speciale mai întâi (Joi, 12 decembrie 2019, 11:43)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Să se reducă armate de paraziți de la buget cu 50% și a salariilor lor tot cu jumătate. Și atunci vor rămâne bani și pentru pensii și o mărire a lor!!!
    • +7 (9 voturi)    
      Sunt si pensionari (Joi, 12 decembrie 2019, 12:12)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      care gândesc mai bine ca tine, pentru ca se gândesc ca viitorul copiilor si nepotilor lor depind de educatie, sistem de sanatate si autostrazi, nu de 40% marire de pensie care se transforma in inflatie, scumpiri si deprecierea monedei nationale.
      • +2 (2 voturi)    
        aici ai dreptate: (Joi, 12 decembrie 2019, 12:55)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

        orice marire de pensie/salarii care nu e justificata de cresterea eficientei muncii la nivel national se duce in inflatie.
  • -6 (18 voturi)    
    Ma bucur (Joi, 12 decembrie 2019, 11:20)

    unins [utilizator]

    ca USR da dovada de curaj si nu adopta calea lui "nu se poate". Ma bucur enorm ca, pe langa cateva rateuri nefericite, acesti tineri minunati dau dovada de tenacitate in gasirea de solutii ambitioase si eficiente la problemele grave. Ma bucur ca i-am votat, Mult succes!
    • 0 (8 voturi)    
      . (Joi, 12 decembrie 2019, 11:55)

      BogdanNicolaescu [anonim] i-a raspuns lui unins

      acesti tineri minunati n-au demonstrat nimic pana acum... doar niste idei nerealiste si haotice... cam asta e tot ce au facut daca e sa fii obiectiv.
  • -2 (18 voturi)    
    mie (Joi, 12 decembrie 2019, 11:26)

    Point [utilizator]

    unul,barna asta a inceput sa-mi puta.
    cand i-l auzi cere ba aia ba ailalta,insa de facut ceva,nema!daca e sa puna umarul la o treaba,mai cere ceva.cine puii mei se crede,nu stiu.astept alegerile,sa vedem cat 10% ia usr-ul .
  • -4 (12 voturi)    
    Rezonabil (Joi, 12 decembrie 2019, 11:27)

    Gigi Kent [utilizator]

    Cererea USR (partid de opozitie) mi se pare rezonabila. Inseamna ca trebuie crescut gradul de colectare in PIB cu 0,6%.

    Sau taiate salariile si pensiile impozitate. HA HA HA!
  • +5 (21 voturi)    
    Hai ca rad si curcile! (Joi, 12 decembrie 2019, 11:31)

    Cactus Jack [utilizator]

    baaa Barna, imi amintesc ca si Basescu dorea acest lucru. A taiat pensiile si salariile, a crescut TVA-ul, rezultatul PSD.ul la putere, asta timp de 7 ani.
    Ca doresti ca in viitor deficitul sa fie >3% tinta, asta inteleg, dar nicidecum sa fie ajuns prin masuri de austeritate. Cand ma gandesc ca acest Barna vroia sa fie Presedinte, ma apuca fiorii. :(
    • -6 (8 voturi)    
      In sufletul meu (Joi, 12 decembrie 2019, 11:44)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      Pentru mine Dan Barna este adevaratul Presedinte.
      • -1 (3 voturi)    
        Railor... (Joi, 12 decembrie 2019, 13:31)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        Eu imi deschid sufletul si va spun ce e in interior si voi imi dati minusuri ...
    • +1 (9 voturi)    
      Viermuș, paraziții bugetari trebuie reduși cu 50%. (Joi, 12 decembrie 2019, 11:47)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      Pensiile speciale desființate! Salariile atârnătorilor la buget înjumătățite! Și vor fi bani și pentru pensii mărite date celor ce merită!!!
  • +7 (17 voturi)    
    sa vina la guvernare! (Joi, 12 decembrie 2019, 11:34)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Sa vina la guvernare USR si Dan Barna prim- ministru si sa faca un buget cu 3 la suta deficit.
    Nu va rezista nici 3 luni, ca iese lumea pe strada. Asta stie Orban, si nu stie Dan Barna care este un amator in politica.
    • +3 (11 voturi)    
      Rromanul se complace (Joi, 12 decembrie 2019, 12:01)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      in a fi mintit. Se simte bine chiar. Are impresia ca e un drept divin sa traisca pe imprumut. Si sa platesca copii nostri. Las ca se descurca ei ....
      TIpul asta de gandire nea adus aici, a adus politicieni iresponsabili la conducere si va duce rromania la prapastie.
      • +1 (7 voturi)    
        sunt mintiti si americanii? (Joi, 12 decembrie 2019, 12:46)

        mike_the_hunter [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

        Sunt mintiti si americanii?francezii? italienii? nemtii? ca si astia traiesc pe imprumut?

        Un singur conducator de stat a platit toate imprumuturile si nu s-a mai imprumutat...dupa care a fost impuscat.

        M
        • +1 (5 voturi)    
          Da si aia se imprumuta, (Joi, 12 decembrie 2019, 13:43)

          ABBV [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

          dar nu pentru a trai. Aia se imprumuta pentru a investii. Dar ei au inteles, cum e cu miscatul banului. Si apropo nemti au avut excedent anul trecut. Dar nah ....fi fericit in maneaua rromaneasca.
        • +1 (1 vot)    
          Uiti ca imprumuturile au fost facute (Joi, 12 decembrie 2019, 19:03)

          alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

          tot de el.

          In anii 70 a distrus orasele romanesti ca sa construiasca in loc manunchiuri de hrusciovka.
    • -2 (2 voturi)    
      Oare (Joi, 12 decembrie 2019, 17:09)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      va iesi lumea -omul obisnuit, in strada daca cineva va desfiinta pensiile speciale, va reduce cu 50% salariile presedintelui, primului ministru si ministrilor, secretari si subsecretari de stat, diplomati, tuturor parlamentarilor, sumelor facute cadou lacheilor din conducerile judetene, tuturor celor ce conduc companii de stat fara profit, va recupera total sumele datorate de infractorii condamnati si pot sa scriu o lista care cred ca va duce la defectarea tastaturii. Dar tu gandesti anacronic. Exista solutii, dar trebuie gasite de oameni cu gandire noua. D'aia am votat si voi vota USR.
      • 0 (0 voturi)    
        P.S. (Joi, 12 decembrie 2019, 17:58)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui unins

        Sunt pensionar.
  • +10 (18 voturi)    
    pretentii peste pretentii, da' flori nu vor ?! (Joi, 12 decembrie 2019, 11:37)

    ics_11 [utilizator]

    ce au facut acesti usr-isti pentru a emite tot felul de pretentii ?! acum cer ca deficitul de anul viitor sa nu depaseasca 3%, de parca pnl-ul ar putea sa o faca dar nu vrea. la fel si cu sectia de anchetare a magistratilor, alegeri anticipate, alegerea primarilor in doua tururi, candidat de dreapta unic la pimarii s.a.m.d. dar flori nu vor ?!
  • +2 (6 voturi)    
    Bravo USR (Joi, 12 decembrie 2019, 11:47)

    coco04 [utilizator]

    Fiți principiali si familia mea vă va vota!
  • +2 (12 voturi)    
    USR, partidul ”divă” (Joi, 12 decembrie 2019, 11:48)

    Metec [utilizator]

    Baietii astia din USR au mereu pretentii irealizabile: vrem aia, vrem ailalta, vrem sa fie bine, sa nu fie rau. Pe de alta parte, cand a fost sa se bage la guvernare, au zis: nuuu, noi nu vlem! Pai, fratilor, asta inseamna salvarea Romaniei de pe margine, sau cum?! Bugetul e asa cum e, lasat in paragina, lumea urla dupa salarii si pensii, iar voi impuneti conditii de netrecut! Semanati cu divele alea, mereu nemultumite de barbati ca nu le satisfac cele mai fanteziste iluzii...
  • +3 (9 voturi)    
    Trebuie desființate cheltuielile inutile. (Joi, 12 decembrie 2019, 11:49)

    prec [utilizator]

    Cum ar fi jumătate de bugetari, care nu se justicifică, salariike lor uriașe, multele lor sporuri și beneficii!
    DESFIINȚAREA PENSIILOR SPECIALE!!!
  • 0 (4 voturi)    
    cheltuieli ale statului, deficit, PIB, buget (Joi, 12 decembrie 2019, 14:18)

    Razvan_M [utilizator]

    Statul ia bani de la toti romanii sau cetatenii straini care fac afaceri in Romania, prin taxe, impozite si contributii la fonduri de asigurari de sanatate, pensii etc.

    Banii astia se duc apoi pe cheltuieli precum pensii, ajutoare sociale, invatamant, cultura, spitale, armata, politie, justitie, asfaltat de strazi etc. Pensiile si ajutoarele sociale reprezinta cea mai mare cheltuiala bugetara - peste 50% din buget.

    Deficitul este diferenta intre venituri si cheltuieli, atunci cand da cu minus. Daca da cu plus se cheama surplus bugetar.

    PIB-ul este suma valorilor pentru toate produsele si serviciile create sau prestate intr-o perioada, in Romania. La PIB se adauga exporturile si din PIB se scad importurile. De asemenea, foarte important, cheltuielile statului se <adauga> la PIB, deci orice decizie de scadere a cheltuielilor statului, oricat ar suna asta de ciudat, are impact negativ in PIB (asa cum este el calculat in momentul de fata).

    Bugetul este o proiectie a cheltuielilor statului si aici introducem politicienii care trebuie sa-l voteze. Legea Bugetului, dezbatuta intens si votata la sfarsitul fiecarui an, spune cam din ce surse va incasa statul bani si pe ce ii va cheltui. Majoritatea cheltuielilor sunt "de baza", adica nu prea pot fi taiate fara scandal mare de la un numar mare de cetateni. Altele sunt importante ca anumite categorii sociale favorizate sa stea in banca lor si sa sprijine Guvernul (pensionari cu pensii speciale din armata, militie, justitie etc.) Mai exista o categorie de cheltuieli care raman la discretia (in pixul) Guvernului si cu astea se poate jongla de obicei fara mare scandal de la cetateni, dar cu probleme din partea sponsorilor.
    • +1 (3 voturi)    
      Ba sunt cheltuieli care pot fi tăiate!!! (Joi, 12 decembrie 2019, 18:22)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Hai să vedem cine ar plânge dacă se taie pensiile speciale? În afară de cei afectați, bine-nțeles....
      • 0 (0 voturi)    
        atentie, nu spun ca nu ar trebui taiate (Vineri, 13 decembrie 2019, 11:27)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui prec

        Ceea ce am spus este ca pensiile speciale ale militarilor sunt "importante" pentru ca cei favorizati sa nu atace Guvernul. Dar vom vedea in anul care vine daca am descris corect realitatea.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by