Ce spune Ludovic Orban despre cumulul pensiei cu salariul de la stat: Dacă vor să lucreze în privat, nu avem o problemă

de MH     HotNews.ro
Duminică, 8 decembrie 2019, 9:55 Actualitate | Esenţial


Salariu
Foto: Pro TV
Premierul Ludovic Orban spune că nu este normal ca persoane care s-au pensionat şi încasează pensie să beneficieze şi de un venit din sectorul public. "Este vorba de foarte mulţi care s-au pensionat la 40 şi ceva de ani din Poliţie sau din alte structuri şi care, după ce s-au pensionat şi au dobândit nişte pensii, multe dintre ele peste media pensiilor, mai cumulează şi venituri în sectorul public", a afirmat Orban, întrebat dacă este de acord cu interzicerea cumulului pensiei cu salariul de la stat.
  • "Sunt de acord cu interzicerea cumulului salariului cu pensia. Nu e normal ca persoane care s-au pensionat şi beneficiază de pensie să beneficieze şi de un venit în sectorul public, vreau să fim foarte clari, aici este vorba de a nu permite ca cineva care s-a pensionat, şi este vorba de foarte mulţi care s-au pensionat la 40 şi ceva de ani din Poliţie sau din alte structuri şi care, după ce s-au pensionat şi au dobândit nişte pensii, multe dintre ele peste media pensiilor, mai cumulează şi venituri în sectorul public.
  • Aici este vorba de a nu permite ca persoane care s-au pensionat să poată să cumuleze simultan pensia cu un venit din sistemul public. Dacă vor să lucreze în privat, nu avem absolut niciun fel de problemă.
  • De asemenea, dacă vor să îşi continue activitatea, nici în privinţa acestei chestiuni nu avem nicio problemă, cu o singură condiţie - să aleagă venitul dobândit din salariu, dacă vor să lucreze", a declarat duminică dimineață premierul Ludovic Orban, citat de Agerpres.
Orban a spus că s-a perpetuat acest sistem care, din punctul său de vedere, nu e normal.

"Eu cred că administraţia are nevoie de o modernizare, administraţia are nevoie de oameni proaspeţi, cu o altă viziune, care să fie şcoliţi în sensul administraţiei care se face la nivel european, în secolul 21 şi, de asemenea, cred că o persoană care lucrează în serviciul public şi în administraţia publică trebuie să primească un venit din activitatea pe care o desfăşoară", a afirmat el.

Ministerul Muncii lucrează la un proiect de lege prin care să fie interzis cumulul pensiei cu salariul la stat, ministrul Violeta Alexandru declarând că în foarte scurt timp va prezenta în guvern o "propunere coerentă în acest sens".

"În foarte scurtă vreme, voi prezenta o propunere coerentă colegilor mei de cabinet, urmând să decidem care este forma finală, respectiv care este calea, în ce măsură va fi prins într-un proiect de lege, trimis Parlamentului sau va fi prins în altă formă de reglementare. Deocamdată, suntem în plin proces de elaborare a unei prime variante”, a afirmat ministrul Muncii.

În decembrie 2008, Guvernul Boc a emis o ordonanță de urgență cu același obiect de reglementare, celor care aveau pensii peste plafonul de 1.500 de lei fiindu-le interzis cumulul cu salariul de la stat. Actul normativ a fost atacat la Curtea Constituțională de către Avocatul Poporului. CCR a decis în 2009 că OUG este neconstituțională, motivând că afectează drepturile fundamentale prevăzute de Constituție.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















18911 vizualizari

  • -8 (14 voturi)    
    Organe, asta se practică de ani și ani de zile. (Duminică, 8 decembrie 2019, 10:52)

    prec [utilizator]

    Abia acum reacționezi???
    Și, doi la mână, nu ți se pare anormal să ieși la pensie la 40 de ani???
    Cu ăsta o să avem o viață grea. Nu știe ce-i aia muncă, organizare, normalitate....
    • +10 (12 voturi)    
      (Duminică, 8 decembrie 2019, 12:32)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui prec

      întreb cine o fi fost până acum la guvernare și cine are majoritate politică în Parlament din 2012 până acum, din moment ce îi pui întrebări lui Orban.
  • -2 (14 voturi)    
    vreti egalitate si echitate? (Duminică, 8 decembrie 2019, 11:25)

    doejohn [utilizator]

    De ce i-ati pensionat la 40 si ceva de ani?

    E simplu: interziceti cumul pensie cu salariu indiferent de tipul de angajat.

    Eliminati pensiile anticipate la 40 de ani. Si pensiile speciale. Pensie doar pe principiul contributiei, indiferent ca e vorba de magistrati sau cadre militare.

    Ba mai mult, limitati prin lege contributia la sistemul public de pensii. Daca un angajat (indiferent de sistem public, privat, magistrat, militar) vrea pensie mare de sute de milioane, nu are decat din salariul ala mare care se presupune ca-l are sa contribuie la un fond facultativ/privat de pensii cat timp e angajat.
  • 0 (6 voturi)    
    Inflație de fortă de muncă (Duminică, 8 decembrie 2019, 11:28)

    fdaniel [utilizator]

    Ce o să facem cu atâția gunoieri, femei de serviciu și curățitori de buzi pentru care o să avem atâția specialiști?
  • +10 (14 voturi)    
    acum pensionarul special X va se va angaja la (Duminică, 8 decembrie 2019, 11:30)

    hopsinoi [utilizator]

    o firma privata care apoi il va 'inchiria' la stat. deja se practica asta.

    vor inflori firmele de resurse umane care vor detasa pensionari speciali la stat (prin contract intre firma si stat).
  • +5 (11 voturi)    
    N-au cum in privat|! (Duminică, 8 decembrie 2019, 12:00)

    Martinezu [utilizator]

    Acolo se cere ceva performanta.
  • +7 (11 voturi)    
    Pensionari (Duminică, 8 decembrie 2019, 12:27)

    Fitter [utilizator]

    Daca legea prevede ca poti iesi la pensie la 40- 50 ani inseamna ca se considera ca dupa aceasta varsta nu mai poti lucra din cauza conditiilor grele, stresante in care ai activat - acesta este spiritul si logica legii, Daca dupa ce te-ai pensionat te angajezi din nou inseamna ca ti-ai "revenit" esti din nou capabil de munca si ,deci, nu mai ai nevoie de pensie. Situatia este identica cu iesirea la pensie pe caz de boala si renuntarea la pensie daca te-ai vindecat si vrei sa muncesti din nou.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Luni, 9 decembrie 2019, 21:59)

      Eduard Ivan [anonim] i-a raspuns lui Fitter

      Sunt de acord . E normal sa iesi la pensie cand NU mai poti sa lucrezi. Daca mai poti sa lucrezi, de ce sa iesi la pensie ?
  • +1 (7 voturi)    
    Nu-i de ajuns (Duminică, 8 decembrie 2019, 12:52)

    Ellis [utilizator]

    Daca i-a pensionat PSD-ul la 40 si ceva de ani, trebuie adusi inapoi la munca de politie sau armata si abia la 55 de ani sa se pensioneze.
    Si, desigur, impozitare progresiva mai ales pt. astia ca Isarescu, Daianu, care castiga peste 10 mii euro pe luna.
  • +1 (7 voturi)    
    In privat nu se duc ca acolo e de munca! (Duminică, 8 decembrie 2019, 12:57)

    Maria M [anonim]

    dar cu cei care s-au pensionat la limita de varsta si imediat continua . tot la stat, fie cu jumatati de norma , fie cu norma intreaga, ce se intampla? Daca faceti curatenie, faceti peste tot! Nu este normal ca niste persoane care ajung la 75-80 de ani sa tot continue atat cu pensie cat si cu salariu de la stat. Cu cei tineri care ar trebui le ia locul din urma ce faceti? Ii fortti sa plece instrainatete. Terminati cu fosilele ambulante care cred ca fara ele ROMANIA moare! Au ajuns la pensie, pai sa fie pensie! Ca daca se tot continua in ritmul asta, vai mama noastra.
    • +1 (3 voturi)    
      Promovare nepoti si nepotisme (Duminică, 8 decembrie 2019, 14:23)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui Maria M

      Din 2012 incoace, PSD si aliatii lui, au capusat ministerele si institutiile statului, cu toate sinecurile, nepotismele, filfizoni si fetite cu carnete de partid sau influente politice, care plimba 3 hartii de colo colo si iau salarii de 4-5 ori mai mari decat unii care au iesit la pensie cu 1500n de lei. De cand a venit PSD&Co, la butoane, meritocratia si promovarea inteligentei rale, au disparut cu desavarsire. Asa ca, mai incet, cu tinerii pe care-i vaitati, ca nu au loc de cei mai maturi. Oricum, majoritatea tineretului vrea sa fie patron, nu sa munceasca pe salariul minim pe economie.
  • -1 (3 voturi)    
    Cumul pensie-salariu (Duminică, 8 decembrie 2019, 14:09)

    Just2019 [utilizator]

    L-as invita pe domnul Orban, sa traiasca dansul cu 1500 de lei pe luna, sa vedem daca-i mai da mana sa nu doreasca niste bani in plus, prin munca. Mai bine, domnul Orban, asa cum a promis, ar face curatenie in ministere si in institutiile din subordinea acestora, care sunt pline de sinecuri, nepotisme, amantlacuri, filfizoni si fetite, angajati(e) de PSD@Co, pe salarii babane, de patru ori mai mari decat o pensie de 1500 de lei.
    • 0 (2 voturi)    
      Fara cumul pensie -salariu la stat! BRAVO! (Duminică, 8 decembrie 2019, 16:43)

      Maria M [anonim] i-a raspuns lui Just2019

      Ideea este ca toti vor cumul-pensie salariu doar de la stat. Ca aici nu se munceste. Mergeti la privat ! Tinerii care termina o facultate unde sa se angajeze daca lucurile sunt in continuare ocupate, fie si partial, cu cei care vor cumul pensie-salariu? Ce am ajuns sa ne tocmim? Ai ajuns la varsta pensionarii, iesi la pensie! Abia acum te preocupa ca ai pensie mica? Ramaneti sa cumulati pensia cu salariul si sa-i lasam pe cei pana in 55 de ani sa plece in strainatate. Statul sa se ocupe in principal de dat bani celor deja pensionati. Sa va fie rusie celor care nu va respectati cu demnitate varsta pensionarii si sa realizati ca trebuie sa lasati loc si altora! Ca mare lucru dupa ce ati iesit la pensie nu mai faceti. ca daca ati face nu v-ati dori asa de mult cumul pensie-salariu de la sta! dar statul e vaca de muls si nu va intereseaza ca avem tineri care nu au unde sa se angajeze de voi!
      • 0 (0 voturi)    
        Tineri versus maturi (Duminică, 8 decembrie 2019, 19:04)

        Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui Maria M

        V-am mai spus, ca o mare parte dintre acei tineri, care nu au loc de cei maturi, sunt angajati din 2012 incoace, de catre PSD&Co, pe salarii babane la STAT si nu fac mai nimic, in afara de a-si sabota colegii capabili, tot Tineri, daca acestia nu au spatele asigurat(sinecuri, nepoti, amantlacuri). Probabil ca dvs, nu doriti ca guvernul Orban, sa faca curatenie in ministere si in institutiile de stat, de aparatura lui Dragnea&Co, care le-a capusat. Pensionari obisnuiti, angajati la stat, sunt putini, pe cand sinecurile lui Dragnea&Co si pensionari speciali sunt zeci de mii.
        • 0 (0 voturi)    
          Varsta de pensionare sa fie APLICATA (Duminică, 8 decembrie 2019, 19:51)

          Maria M [anonim] i-a raspuns lui Just2019

          Pensionari reangajati la stat sunt extrem de multi! Acest cumul pensie -salariu la stat trebuie sa inceteze! Daca se va continua, nu-i de mirare ca tinerii pleaca. Peste TOT sa se faca curatenie! Iar locurile libere sa fie scoase la concurs, dar sa fie cncurs. Nu amante, neamuri,...suntem satui si tara se va pierde. Nu-i de mirare ca am ajuns in situatia ca ne mor oamenii cu ziel in spitale, ca avem piloti care nu stiu cum sa opreasca avionul si tot asa...Sa se faca domnule curatenie. Sa fie competenta la locul de munca, nu orice neavenit intr-o functie cheie. Asa ca ti-a venit varsta de pensionare, trebuie sa pleci si sa lasi loc altuia. Fara comentari! Sa existe lege! Daca vrei sa lucrezi in continuare, mergi la privat. Ia sa vedeti cati se vor duce sa cumuleze pensie-salariu la privat. Foarte putini. Ca deh, la privat nu tai frunza la caini. Doar de la stat se mulge vaca.
  • 0 (0 voturi)    
    Corect, Orban! (Duminică, 8 decembrie 2019, 21:06)

    lasa [utilizator]

    Dar scoate-i din sistem daa mai poti!
    SPPisti are conduc divizia de securitate IT....wtf?
  • 0 (0 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 decembrie 2019, 9:29)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by