Prefectul județului Caraş-Severin, Matei Lupu, a fost plasat sub control judiciar după perchezițiile de miercuri legate de autorități care interveneau în favoarea unor persoane care voiau să obţină arme, dar nu participau la cursuri, transmite Agerpres. În urma perchezițiilor, cinci suspecți au fost reținuți pentru o perioadă de 24 de ore, iar față de altul s-a dispus măsura controlului judiciar pe o perioadă de 60 de zile.

PistolFoto: pixabay.com

Surse din anchetă spun că persoana cercetată sub control judiciar este prefectul județului Caraş-Severin, Matei Lupu. Aceleași surse spun că printre cei 5 reținuți este și șeful Serviciului Arme şi Muniţii din IPJ Caraş-Severin.

UPDATE 10.48 Matei Lupu și-a dat demisia. „Nu vreau să implic pe nimeni, mă refer la instituție, într-o problemă care nu vizează acel dosar, asta e foarte important, nu am nicio legătură cu dosarul respectiv, dar dacă apare numele meu, eu am cerut la Minister încetarea detașării. Nu mi se pare normal să implicăm o instituție care este serioasă. Și eu sunt un om serios și cred că e normal să facem treaba asta”, a declarat Matei Lupu pentru Express de Banat.

Demisia a fost confirmată de ministrul de interne, Marcel Vela, acesta adăugând că Lupu era pe lista de prefecți ce urmează să fie schimbați în ședința de Guvern de vineri.

-------------

Nouă percheziţii s-au făcut miercuri, dintre care una la Poliția Caraș-Severin, la locuințele unor persoane, dintre care unele polițiști, și la sediul unei firme.

Perchezițiile au loc în cadrul unui dosar penal constituit la DIICOT Caraș-Severin în urma unei sesizări din oficiu a ofițerilor S.J.A. Caraș-Severin, în care se fac cercetări pentru constituirea unui grup infracțional organizat, nerespectarea regimului armelor și munițiilor, luare de mită, dare de mită, trafic de influență, cumpărare de influență, abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, fals material în înscrisuri oficiale, fals intelectual, uz de fals, mărturie mincinoasă și divulgarea informațiilor secrete de serviciu sau nepublice.

Practic, susține DGA, începând cu anul 2017, la nivelul județului s-a constituit un grup infracțional organizat format din șeful unui serviciu din cadrul unei instituții aparținând M.A.I., un ofițer și 3 agenți de poliție din același serviciu, precum și administratorul și angajatul unei societăți comerciale autorizate în domeniul armelor și munițiilor. La grupul inițial constituit, au aderat, ulterior, și alte persoane, fără calitate specială, pentru a obține beneficii de la persoane care intenționau să obțină autorizația de procurare a unei arme sau de la persoane care dețineau deja arme și care făceau diverse infracțiuni sau contravenții la regimul armelor și munițiilor.

Membrii grupului infracțional sunt bănuiți că au obținut beneficii materiale de la persoane care intenționau să obțină autorizația de procurare a unei arme. Concret, reprezentanții societății comerciale autorizate în domeniul armelor și al munițiilor, în baza legii, organizau cursuri de instruire teoretică și practică, la finalizarea cărora cursanții susțineau un examen în fața unei comisii formate din polițiști specializați. În cazul promovării examenului, cursanților li se elibera un certificat de absolvire care stătea la baza eliberării autorizației de procurare a unei arme. În realitate, cei doi reprezentanți ai societății comerciale autorizate nu susțineau cursurile și atestau în mod fictiv prezența cursanților la ore.

Înainte de susținerea examenului, polițiștii din grupare divulgau celor doi reprezentanți ai societății comerciale subiectele de examen, care, la rândul lor, le înmânau cursanților care susțineau examenul, promovabilitatea fiind în procent de 100%.

„Promovarea examenului la cursurile organizate de această societate comercială a devenit de notorietate în rândul persoanelor interesate și au existat cazuri în care persoane care domiciliau în județele limitrofe și care nu reușeau să promoveze examenele în județele în care aveau domiciliu, se înscriau la cursurile organizate de societatea comercială în cauză unde reușita era garantată”, arată DGA.

O a doua modalitate de acțiune a grupului organizat viza favorizarea unor persoane cu funcții importante care aveau deja arme și care aveau diferite infracțiuni sau contravenții la regimul armelor. Astfel, la grupul infracțional organizat au aderat două persoane cu funcții care au săvârșit infracțiuni și contravenții la regimul armelor și munițiilor, fiind protejați de ceilalți membri ai grupului pentru a nu răspunde penal sau contravențional prin tergiversarea cercetărilor în dosare penale, falsificarea unor înscrisuri ale societății comerciale autorizate sau neaplicarea unor sancțiuni complementare (anularea sau suspendarea dreptului de deținere a armelor).