Proiect adoptat tacit de Senat: Închisoare până la 10 ani pentru promovarea practicilor "antițigăniste"

de MH     HotNews.ro
Luni, 2 decembrie 2019, 19:23 Actualitate | Esenţial


Plenul Senatului
Foto: Hotnews
Un proiect de lege care definește termenul de "antițigănism” drept "percepția referitoare la romi exprimată ca ură împotriva acestora” a trecut tacit de Senat, luni, prin împlinirea termenului pentru dezbatere şi adoptare. Proiectul definește "manifestările și practicile discriminatorii" și reglementează pedepsele pentru atitudinea anti-romă, care pot ajunge până la 10 ani de închisoare.

Conform proiectului, prin "antiţigănism" se înţelege atât percepţia referitoare la romi exprimată ca ură împotriva acestora, cât şi manifestările verbale sau fizice motivate de ură împotriva romilor, îndreptate împotriva romilor ori a proprietăţilor acestora, împotriva instituţiilor/ONG-urilor, liderilor comunităţilor rome sau lăcaşurilor lor de cult, tradiţiilor şi limbii romani, scrie Agerpres.

Iniţiat de parlamentari din cadrul minorităţilor naţionale, PSD, UDMR, USR, ALDE, PMP, actul normativ prevede pedepse cuprinse între 3 luni şi 10 ani de închisoare pentru cei care promovează, în public, idei, concepţii sau doctrine antiţigăniste, pentru distribuirea sau punerea la dispoziţia publicului de materiale din aceeaşi categorie sau iniţierea sau constituirea unei organizaţii cu caracter antiţigănist, aderarea sau sprijinirea, sub orice formă, la un astfel de grup.

Prin "organizaţie cu caracter antiţigănist" se înţelege orice grup format din trei sau mai multe persoane care îşi desfăşoară activitatea temporar sau permanent în scopul promovării ideilor, concepţiilor sau doctrinelor antiţigăniste.

Simbolurile antițigăniste sunt: drapele, emblemele, insignele, uniformele, sloganurile, formulele de salut, precum și orice alte asemenea însemne, care transmit idei, concepții sau doctrine care promovează antițigănismul.

Materialele antițigăniste sunt: imagini, mesaje text, conținut audio-video, precum și orice alte asemenea reprezentări, care transmit idei, concepții sau doctrine care promovează antițigănismul.

Promovarea, în public, în orice mod, idei, concepții sau doctrine antițigăniste se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 3 ani și interzicerea unor drepturi.

De asemenea, distribuirea sau punerea la dispoziția publicului, prin orice alte mijloace, de știri și informații, materiale antițigăniste constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la un an la 5 ani.

Pedeapsă cu închisoare de la 3 luni la 3 ani și interzicerea unor drepturi se aplică și în cazul confecționării, vânzării, răspândirii, precum și pentru deținerea în vederea răspândirii de simboluri antițigăniste. Cu aceeași pedeapsă se sancționează și utilizarea în public a simbolurilor antițigăniste. Dacă aceste acțiuni sunt săvârșite în interesul artei sau științei, cercetării ori educației sau în scopul dezbaterii unor aspecte de interes public, nu constituie infracțiune.

Constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 3 la 10 ani și interzicerea unor drepturi, inițierea sau constituirea unei organizații cu caracter antițigănist, aderarea sau sprijinirea, sub orice formă, a unui astfel de grup. Dacă persoanele respective denunță autorităților existența organizațiilor, înainte ca aceasta să fi fost descoperită și să fi început săvârșirea vreuneia dintre infracțiunile care intră în scopul grupului, nu vor exista sancțiuni.

În schimb, proiectul prevede că dacă persoana care a săvârșit una dintre fapte ajută, în cursul urmăririi penale, la aflarea adevărului și tragerea la răspundere penală a unuia sau mai multor membri ai unui grup infracțional organziat, limitele speciale ale pedepsei se reduc la jumătate.

Inițiatorii legii au invocat motive legate de o înțelegere mai precisă a practicilor discriminatorii, fiindcă în momentul de față "antițigănismul este adesea folosit într-un sens restrâns pentru a indica atitudinea anti-romă sau exprimarea stereotipurilor negative în sfera publică sau discursul de ură”.

"Cu toate acestea, antițigănismul dă naștere unui spectru mult mai larg de expresii și practici discriminatorii, inclusiv multe manifestări implicite sau ascunse. Antițigănismul nu se referă numai la ceea ce se spune, ci și la ceea ce se face și la ce nu se face. Pentru a recunoaște impactul său complet, o înțelegere mai precisă este crucială”, spun inițiatorii proiectului.

Legea este organică, iar Camera Deputaţilor este for decizional.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















21355 vizualizari

  • +35 (43 voturi)    
    asa si (Luni, 2 decembrie 2019, 19:27)

    EuInsumi [utilizator]

    Legea nu mai are aplicabilitate pentru ca nu mai exista tigani . acum sunt numai romi
    • +16 (16 voturi)    
      Poate ca are. (Marţi, 3 decembrie 2019, 8:33)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui EuInsumi

      ar trebui sa ia inchisoare cel ce a redactat textul si respectiv toti cei au votat pe textul asta. Excepti doar cei ce sau abtinut. Tocmai ce au incalcat legea citez "Materialele antițigăniste sunt: imagini, mesaje text, conținut audio-video, precum și orice alte asemenea reprezentări, care transmit idei, concepții sau doctrine care promovează antițigănismul." Sunt romi nu ?
      Manelismul e in floare in parlament. E plin parlamentul de "il dotore" Studii superioare facute la o bere la terasa! E necesar ca parlamentari sa sustina un test de capacitate, pentru a ne asigura ca nu sunt analfabeti functionali. Diplomele au ajuns o gluma.
      • -9 (11 voturi)    
        E lege: (Marţi, 3 decembrie 2019, 9:37)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

        parlamentul si guvernul nu pot fi trase la raspundere pentru actele legislative pe care le emit. Nu ai cum sa bagi parlamentari la puscarie ptr ca au dat o lege..comentariul tau este pueril.
        • +3 (5 voturi)    
          Pai tocmai, (Marţi, 3 decembrie 2019, 11:24)

          ABBV [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          ar trebui trase la raspundere. Nu ca vor fi! Dar iti exemplificam manelismul si analfabetismul functional din parlament.
          PS: Te simti cu diploma model "il dotore" ?
        • +7 (7 voturi)    
          I-auzi (Marţi, 3 decembrie 2019, 11:43)

          JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Infractorii au dat lege ca sa nu fie trasi la raspundere. Seems legit to me.
        • +5 (5 voturi)    
          Legea fara de lege (Marţi, 3 decembrie 2019, 11:56)

          krampus [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Ai dreptate, parlamentarii au avut grija sa nu poata fi trasi la raspundere pentru abuzurile lor dar comentariul lui ABBV nu e pueril ci de un bun simt elementar. Parlamentul trebuie reformat si privilegiile absurde pe care si le-au oferit parlamentarii inlaturate. Avem nevoie de o noua Constitutie daca vrem sa iesim din regimul pesedist.
    • -1 (5 voturi)    
      Antitiganism, antiromanism si alte antisme (Marţi, 3 decembrie 2019, 16:09)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui EuInsumi

      https://ro.wikipedia.org/wiki/Anti%C8%9Big%C4%83nism

      Tipic multor comentatori hotnews: drepturile altora sunt o amenintare la adresa mea.

      Eu mai degraba as intreba ce facem cu antiromanismul, sau anti-cetateanismul?

      Sigur, de fapt acolo exista ceva legi dar respectarea lor e deficitara.

      Ura impotriva tiganilor si discriminarea lor exista, este o rusine europeana. S-a dat foc locuintelor tiganilor (rommilor, daca va place asa) in majoritatea tarilor europene: Romania, Franta, Italia etc

      Peste tot ei traiest in afara sistemului in proportie de 80% (asta cel putin era statistica acum cativa ani).

      As spune (ca multi dintre voi) ca e vina lor, dar daca ne uitam in Spania, vedem ca procentul e invers: 80% au joburi si traiesc in case normale, precum restul cetatenilor.

      Eu am inceput sa inteleg mai bine discriminarea tiganilor dupa ce am trait o vreme in vestul europei si am fost eu tinta discriminarilor.
  • +52 (60 voturi)    
    Invitatie (Luni, 2 decembrie 2019, 19:40)

    Kornell [utilizator]

    pt initiatori sa-si lase masinile parcate in Constanta in cartierul de conserve (containere) Henri Coanda unde fostul primar Pastaie a cazat din "astia", peste 2000 de familii considerate fara venituri - daca le mai gasesc a doua zi. Sa vada ce masini au parcate cei care n-au bani si carora NOI PROSTII le platim caldura, lumina, intretinerea. In schimb, ei vor vota cu sfintenie PSD care le-a dat cazare, cu acces direct la balcoanele si masinile localnicilor. N-am pomenit nici un nume controversat in tot comentariul
    • -28 (30 voturi)    
      Care e legătura totuși? (Marţi, 3 decembrie 2019, 7:13)

      SHEAPA [utilizator] i-a raspuns lui Kornell

      Dacă ce spui tu e adevărat atunci legea penală se va aplica, nediscriminatoriu, și “acestora”

      Legea totuși se referea la manifestări șovine/rasiste, ceea ce iarăși e corect.
      • +15 (17 voturi)    
        Ce mai e corect? (Marţi, 3 decembrie 2019, 8:20)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui SHEAPA

        Dacă pe un infractor rom îl saltă poliția, atunci strigă tot clanul că este discriminare, că sunt persecutați pentru că sunt țigani...
        Deci legea asta prea oferă multe posibilități de a lovi în cei care nu fac nimic altceva decât să constate că romii au anumite tradiții...
      • +8 (8 voturi)    
        helou (Marţi, 3 decembrie 2019, 9:25)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui SHEAPA

        ''împotriva romilor ori a proprietăţilor acestora''
        PROPRIETATILOR.
        inteleg ca ai norma,dar las-o mai moale.cel putin citeste ce si cum.
        revenim:cum poate fi atacata legea asta,care nu face decat sa invrajbeasca.cine a clocit-o,ca de votat,stim cine.
      • +6 (6 voturi)    
        manifestatiile sovine/rasiste (Marţi, 3 decembrie 2019, 9:38)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui SHEAPA

        sunt prinse in alta lege. Nu era neaparat sa se dea o lege pentru comprtament anti-tiganesc (sau anti-rom) din moment ce acestea erau foarte bine prinse in legea discriminarii.
    • +1 (1 vot)    
      Asta e semn ca nu se respecta legea (Marţi, 3 decembrie 2019, 16:11)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Kornell

      si asta se face cu ajutorul autoritarilor si ale politiei.

      Din pacate (sau din fericire) nu putem noi sa mergem sa ne facem dreptate, ci doar sa tragem la raspundere pe cei care ar trebui sa faca ordine.

      O facem?
      Din cate stiu, PSD e un brand de succes in Constanta, iar cu PNL ramane de vazut ... (sau am vazut deja?)
  • +70 (76 voturi)    
    Dar anti-românismul nu se pedepseste? (Luni, 2 decembrie 2019, 19:45)

    CezarN [utilizator]

    Dar promovarea de idei, stiri, gesturi, etc anti-romanesti nu se pedepseste ? Ca de exemplu desconsiderarea drapelului national si promovaea de simboluri neromanesti pe institutiile statului roman nu se pedepseste?
    Dar anti-bulgarismul, anti-grecismul, anti-islandismul nu se pedepsesc? Putem fi anti-islandisti sau anti-norvegienisti? Aaaa, veti spune, nimeni nu este anti-norvegianist. Norvegienii sunt civilizati, isi vad de munca lor, sunt harnici, nu fura cupru, nu ies cu macetele pe strada, nu stau la coltul strazii si sparg seminte toata ziua, ce sa avem cu norvegienii.Pai, asta zic si eu.
  • +44 (44 voturi)    
    . (Luni, 2 decembrie 2019, 19:58)

    GemstonePig [utilizator]

    ''Pralea mi-a ciordit oglinda!''- amenda
    ''Minoritarii de peste drum asculta manele la maxim''-inchisoare
    ''Un conlocuitor a furat masina unui politician roman''-opaaa, aici nu mai e discriminare, la cremenal cu el daca fura de la alt hot
  • +22 (24 voturi)    
    Uniformele (Luni, 2 decembrie 2019, 20:18)

    billy34 [utilizator]

    controlorilor STB (exRATB) se incadreaza si ele, de pilda, in aceasta categorie?
    Ca si formulele de salut: de ce dai,ma?; imi puteti inapoia actele, va rog, dupa ce-mi goliti portofelul? etc...
  • +41 (41 voturi)    
    Pe cand oare (Luni, 2 decembrie 2019, 20:24)

    wintershadow [utilizator]

    si un proiect de lege pentru interzicerea clanurilor interope formate majoritar din reprezentati ai etniei pe care vor acum sa o protejeze?
    Pe noi cine ne protejeaza de acesti infractori?
    • +11 (11 voturi)    
      dar cu rromi din Dragasani (Marţi, 3 decembrie 2019, 9:41)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui wintershadow

      care au batut 2 politisti in satul Calina, jud Valcea, ce se intampla?/ S-a intamplat saptamana trecuta, cand politia ii urmarea ptr ca transportau porci bolnavi de pesta porcina. Ii eliberam, nu??/ Ca altfel e discriminare..
  • +28 (30 voturi)    
    Tot mai greu pentru români ... (Luni, 2 decembrie 2019, 20:28)

    bubaru [utilizator]

    Daca zici ceva de evrei - iei inchisoare, daca le spui adevarul la țigani - intri la racoare, daca le spui maghiarilor ca au sovinismul in sange - tot ei tipa ca românii sunt extremisti. Iar, mass-media nu zice nimic.
    Dar pe români, cine-i apără?
  • +5 (21 voturi)    
    Primarul Robu a interzis recent manelele... (Luni, 2 decembrie 2019, 20:43)

    Nyk1 [utilizator]

    ...în Timișoara. Asta nu e o măsură antițigănistă?
    • +2 (4 voturi)    
      Ba cred ca da! (Marţi, 3 decembrie 2019, 9:42)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Robu va pierde in istanta.
  • +21 (21 voturi)    
    Fie ca (Luni, 2 decembrie 2019, 20:45)

    fokerul [utilizator]

    toți producătorii de mezeluri din lumea întreagă să le facă o livrare de marfă atât celor care au inițiat legea asta cât și celor care au adoptat-o tacit. Fie ca toți acești legiuitori să beneficieze din plin de toate aptitudinile și de obiceiurile acestei etnii protejate prin lege. Amin
    • +18 (18 voturi)    
      Fie (Marţi, 3 decembrie 2019, 6:34)

      Lake123 [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      De acord cu ce spune cel care semneză Fie ca. În plus fie ca senatorii care au aprobat această regulă, să fie violați și devalizați de cei protejați delegea lor.
  • +30 (32 voturi)    
    Ăștia sunt pur și simplu tâmpiți. (Luni, 2 decembrie 2019, 20:49)

    prec [utilizator]

    Cu astfel de legi noi nici nu mai merităm să ne numim stat. Nu, suntem o masă amorfă de slugi nevertebrate și atât.
  • +31 (31 voturi)    
    sa vezi acum cenzura (Luni, 2 decembrie 2019, 21:14)

    carmen_i [utilizator]

    Nu este suficienta ordonanta 137 privind faptele de discriminare? trebuie sa avem acum lege speciala cu pedepse penale?
    Sa vezi acum cenzura , nimeni nu va mai publica stiri negative despre fapte romilor de teama sa nu se interpreteze ca "antitiganism". Bravo USR, ati participat si voi la pacaleala asta de lege. (de la PSD si UDMR nu aveam pretentii).
    Sanctionarea faptelor impotriva romanilor nu mai este luata in considerare de nimeni.
  • +24 (24 voturi)    
    Asta mai trebuia (Luni, 2 decembrie 2019, 21:32)

    2304 [utilizator]

    In rest toate problemele Romaniei au fost rezolvate si nu ne mai ramane decat sa ne aparam minoritatile cu pretul puscariei. Eu zic sa mergem toti oamenii cinstiti la puscarie si toti infractorii (ca doar infractorii sunt si ei o minoritate) sa ramana in casele noastre si cu banii nostri in cont spre a nu se simti discriminati.
    Pentru anti nu stiu ce minoritate 10 ani puscarie pentru evaziune fiscala x milioane euro 2-3 ani, asta da, no comment
  • +18 (18 voturi)    
    Avem si noi prioritati (Luni, 2 decembrie 2019, 22:11)

    Anarb [utilizator]

    Legea pentru combaterea antiromanismului n-a trecut. Bine ca macar trece asta.
  • +23 (23 voturi)    
    Inca o lege (Luni, 2 decembrie 2019, 22:58)

    Enoeth [utilizator]

    Inca o lege care sa-i alunge pe etnicii romani din tara. Inca o lege care sa loveasca in etnicii romani si in distrugerea definitiva a tarii care inca se mai numeste Romania. Aceasta lege vine in aceeasi idee avansata de globalisti inca inainte de '89 : Ardealul alipit la Ungaria , Moldova alipita Rusiei, Dobrogea alipita Bulgariei , iar Muntenia transformata intr-o tara a tiganilor, unde sa fie stransi toti tiganii din toata Europa.
  • +5 (21 voturi)    
    multumim USR (Luni, 2 decembrie 2019, 23:12)

    Nevermind [utilizator]

    + PMP
    + ALDE
    + PSD
    + UDMR
    + minorrrrritati
    • +7 (7 voturi)    
      Nicusor Dan (Marţi, 3 decembrie 2019, 8:59)

      carmen_i [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      De la USR, singurul care a propus proiectul de lege a fost Nicusor Dan.
      • +3 (3 voturi)    
        Daca Nicusor Dan (Marţi, 3 decembrie 2019, 10:13)

        ABBV [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

        mai este in USR sau sustinut de USR in secunda asta ....Se compromit 100% se asociaza grupari de analfabeti functionali. Ar fi pacat sa nu isi faca o curatenie generala.
      • +1 (1 vot)    
        bv lui (Marţi, 3 decembrie 2019, 13:53)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

        Nu inghit personajul din mai multe considerente, insa daca s-a opus inseamna ca nu vad de ce nu i-as spune bravo in cazul asta.
        Asta inseamna si ca-n rest USR=PSD=ALDE=PMP=UDMR. Jalnici
  • +17 (17 voturi)    
    manifestari de ura... (Luni, 2 decembrie 2019, 23:42)

    jondo [utilizator]

    ...adica limitarea dreptului la exprimare.

    pt comunistii care au propus porcaria asta de lege:

    https://www.washingtonpost.com/news/volokh-conspiracy/wp/2017/06/19/supreme-court-unanimously-reaffirms-there-is-no-hate-speech-exception-to-the-first-amendment/
  • +17 (17 voturi)    
    ce va mai plictisiti (Marţi, 3 decembrie 2019, 0:27)

    Mariamoto [utilizator]

    Cei care propun asa ceva nu au avut ptobleme cu acesti “indivizi” hai sa eliberam criminalii si sa punem altii in loc!! ce partid a venit cu ideea asta?!
    • +2 (6 voturi)    
      PSD, UDMR, USR, ALDE, PMP (Marţi, 3 decembrie 2019, 7:58)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Mariamoto

      Scrie in articol. Frumoasa combinatie politica, nu? USR si Ciuma Rosie impreuna pentru un ideal nobil.
  • +17 (17 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Marţi, 3 decembrie 2019, 1:33)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    o alta porcarie imensa, dupa un sir lung de porcarii anterioare ... asta e rezultatul muncii parlamentarilor imbuibati si cu mintea odihnita, doar pentru a-si justifica existenta burdusiti si cu gusile pline, care n-au legatura cu realitatea ... ce minti bolnave ...
  • +12 (12 voturi)    
    Vreti corectitudine politica? (Marţi, 3 decembrie 2019, 6:31)

    Ark_ro [utilizator]

    Luati de aici!!!!
  • +19 (19 voturi)    
    Avem deputat italian?!, lipovean?!, etc. (Marţi, 3 decembrie 2019, 6:57)

    danduta [utilizator]

    Ati vazut voi deputat roman in Lipovenia, sau Ucraina, sau, mai aproape in Ingaria, Serbia??
    Avem deja, dar mai facem o lege a "atitudinii antitiganesti",
    dar lege ANTITIGANEALA de ce nu da chiparosii deputati initiatori??
    Pe romani cine ii apara in diaspora, de 10 August, sau
    in tara, zilnic de infractorii tigani?????
    Aiureala asta prevesteste mari calamitati.
    Uitati-va in vest, atata polically correctness ca s-au inmultit islamistii ca buruienile, iar acum e prea tarziu, ca au primar la Londra (?!), au 25% si in 20 anu 50% din populatia Suediei!!!!!
    Vreti sa ajungem acolo?
    Perseverati!
  • -8 (12 voturi)    
    ei da! (Marţi, 3 decembrie 2019, 7:30)

    nimeni_2342 [utilizator]

    asta e un proiect de lege care o sa scape hotnews de trei sferturi din cititori!
    in marea parte a cazurilor, oamenii fura
    1/ din saracie
    2/ in impunitate
    de alfabetizare pentru adulti ati auzit? ca vecinii mei de vizavi (in franta) sunt/erau tigani si ea nu stie sa citeasca si ii e frica sa se duca la cursuri sa nu cumva sa ii ia cineva drepturile daca recunoaste ca e analfabeta
    cat despre impunitate, mie benzina din rezervor mi-o fura francezul blanc de souche, nu tiganul, si asta pentru ca politia nu intervine atunci cand vitcima e roman.
    in sfarsit, ca sa clarificam, analfabetismul nu e o alegere, ci e rezultatul lipsurilor cronice, care fac scoala irelevanta fata de imperativul supravietuirii. aici fata vecinilor merge la scoala si parintii ei se dau de ceasul mortii sa puna deoparte bani sa ii poata cumpara ce ii trebuie la inceputul fiecarui an scolar.
    • +10 (10 voturi)    
      Se vede clar de ce parte esti (Marţi, 3 decembrie 2019, 8:36)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui nimeni_2342

      Parintii mei erau refugiati si eram cei mai saraci din sat, dar m-au invatat sa nu pun mana pe nimic ce nu este al meu, CHIAR DACA ERA UN OBIECT GASIT! Trebuia sa-l dau celui care l-a pierdut si daca asta nu era posibil sa-l las acolo unde l-am gasit, dar in niciun caz sa mi-l insusesc.
      Pe termen lung de-a lungul vietii (am acum 65 de ani) am avut foarte mult (enorm) de castigat de pe urma atitudinii acesteia. Mi-am educat si fiul la fel si recomand, din tot sufletul, tuturor (inclusiv minoritarilor) sa faca la fel si sigur toata lumea ii v-a trata cu respect. Respectul il impui tu celor din jur prin purtarea si atitudinea pe care o ai si nu prin sanctiuni date de lege. Respectul nu se impune cu forta, oamenii vor tacea dar in sinea lor tot te vor dispretui.
      • -1 (3 voturi)    
        serios?! (Marţi, 3 decembrie 2019, 10:11)

        nimeni_2342 [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

        auzi, dar daca trebuie sa ne descurcam intre noi cu "respectul tu il impui" si alte povesti, de ce dracu mai avem stat?! de ce dracu platesc politie, birocrati si toate cele, daca trebuie sa ma descurc de capul meu?
        • +5 (5 voturi)    
          Poate sa faca statul orice (Marţi, 3 decembrie 2019, 12:02)

          Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui nimeni_2342

          Daca un om este needucat (traduce=nesimtit) nu v-a avea respectul nimanui.
          • -1 (3 voturi)    
            si cu egalitatea in fata legii cum ramane? (Marţi, 3 decembrie 2019, 15:55)

            nimeni_2342 [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

            iti atrag atentia ca ai tu o problema de lipsa de educatie (adica nu stii sa scrii).
            in rest, as dori sa imi explici cum vine cu egalitatea in fata legii intre oameni care platesc aceleasi taxe statului, dar unii au copiii segregati, unii sunt injurati pe strada, unora li se refuza accesul in localurile publice sau la spectacole, unora li se refuza accesul in biblioteci si sunt impinsi sa traiasca in ghetouri.
            • -1 (3 voturi)    
              Nu iti va raspunde nimeni (Marţi, 3 decembrie 2019, 16:37)

              VictorS [utilizator] i-a raspuns lui nimeni_2342

              din cei avizati.

              Cand mancam aceiasi "prajitura" - adica suntem discriminati, nu ne convine dar ne e usor sa ii bagam pe toti tiganii la capitolul infractori.

              Eu am prieteni de etnie romma, si am avut norocul sa cunosc mai multi la munca. Sunt oameni si oameni, unii exemple in viata, altii cu probleme, dar sigur majoritatea se simt prost recunoscand ca sunt tigani din cauza stigmatului social.
              Asta e o problema care face sa persiste sistuatia de neadaptare.

              Si apoi putem vorbi despre mafia tiganeasca si de cine sta in spatele ei.
              Dar poate nu vrem sa vedem lucrurile astea, ca tiganii acum mai putin de 100 de ani erau sclavi in Romania, si unii mai sunt inca.
              Nu ne pasa, noi nu suntem tigani - nu ne atinge.
            • +3 (3 voturi)    
              Și chiar plătesc aceleași taxe că și noi (Marţi, 3 decembrie 2019, 17:49)

              BleahBleah [utilizator] i-a raspuns lui nimeni_2342

              Căci nu prea îmi vine a crede ...
              Și unde au copii segregați când copii lor beneficiază de discriminare pozitivă (vezi locurile pentru romi la licee sau facultățile) ori tu consideri aia ca și segregare pentru că nu concurează cu majoritatea pentru același loc?
    • +4 (4 voturi)    
      ehem (Marţi, 3 decembrie 2019, 11:47)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui nimeni_2342

      dvs va credeti in 1920?analfabetii chiar fac o alegere,dovada o vezi la bac iar scoala nu e o obligatie,desi e,culmea,obligatorie.
      saracie?impunitate?va recomand in concediu pe malurile insorite ale ferentarilor,unde veti gusta placerile oferite de gazdele primitoare.
      legea asta o sa puna multe lemne pe foc,cine realizeaza unde poate duce sau la ce abuzuri?
  • +7 (7 voturi)    
    sparlamentul continua sa favorizeze infractorii! (Marţi, 3 decembrie 2019, 7:37)

    Antenistontel [utilizator]

    .
  • +10 (10 voturi)    
    "o intelegere mai precisa e cruciala" (Marţi, 3 decembrie 2019, 7:51)

    andipetre [utilizator]

    Pasajul urmator e halucinant:
    "Antițigănismul nu se referă numai la ceea ce se spune, ci și la ceea ce se face și la ce nu se face. Pentru a recunoaște impactul său complet, o înțelegere mai precisă este crucială"

    Adica nu intelegem exact ce e antitiganismul, el se refera la orice chiar si la "ce nu se face", iar acum ne apucam sa il deslusim bagand direct la inchisoare oameni care au incalcat ceva ce noi nu intelegem ce e. Inclusiv inchizandu-i pe cei care nu au facut nimic, deci sunt, cumva, conform legii, antitigani.

    Intelegeti? Eu nu, dar ar trebui cautati cei din spatele acestei initiative, probabil clanuri mafiote care vor fi
    protejate prin aceasta nedefinita infractiune. Dupa o astfel de lege, orice infractor va putea spune acuzatorilor ca el e de fapt tigan si ca acuzatiile sunt hate speech. Procesul acelora se va sfarsi inchizandu-i pe denuntatori.

    Bravo PSD, UDMR, USR, ALDE, PMP, ca initiatori ai acestei "comedii" absurde, corupte si antidemocratice! Apropo, frumoasa coalitie!
  • +7 (9 voturi)    
    organizat (Marţi, 3 decembrie 2019, 8:11)

    gpavel [utilizator]

    tiganii vor folosi aceasta lege pentru a santaja!cu organizarea lor, le va fi usor sa "gaseasca"zeci de martori in favoarea lor!aproape oricine poate fi vizat....
  • +8 (8 voturi)    
    Nici nu vor mai putea fi arestati sau amendati (Marţi, 3 decembrie 2019, 8:40)

    Deja [utilizator]

    Ca e discriminare sa ii suspectezi de ceva infractiuni pe acesti onorabili cetateni de etnie irelevanta. Unde se va ajunge cu supra-drepturile acordate etniilor?? De ce ar avea o persoana de alta etnie decat mine MAI MULTE drepturi decat mine in tara mea? Nu inteleg.
  • +3 (5 voturi)    
    anti Oltenisme (Marţi, 3 decembrie 2019, 8:47)

    Cartisoara [utilizator]

    Oltenii se pun si ei la socoteala? Ca dupa "romi" ei is urmatorii exemplu in comportament iar uneori asimilarea e completa - nu mai stii care e unul si care altul!
  • +10 (10 voturi)    
    Mda (Marţi, 3 decembrie 2019, 9:22)

    Fanel01 [utilizator]

    Dar pedepsele pt romii care isi bat joc de civilizatie si de romanii de rand care muncesc ca sa/i tina pe ei in ajutor social unde sunt ?
  • +3 (3 voturi)    
    mai incape (Marţi, 3 decembrie 2019, 9:29)

    Levellers [utilizator]

    vreo indoiala ca acest parlament nu este al romanilor ?
  • +2 (2 voturi)    
    Uite aici colind (Marţi, 3 decembrie 2019, 9:53)

    Vasilescu2019 [utilizator]

    Toti cu paine si sare, dispusi sa munceasca pana la epuizare pentru binele Romaniei


    https://youtu.be/59kHRs1HalA
  • +5 (5 voturi)    
    Legea va crea probleme.Mari. (Marţi, 3 decembrie 2019, 9:53)

    asavreau [utilizator]

    Nu a fost gândită această lege.Este absurdă.Cu ce sunt discriminați țiganii ca să dai o asemenea lege?Circulă în aceleași mijloace de transport cu românii,merg la aceleași școli,magazine,biserici,spitale.Cum țiganii se adună în haită când au o problemă cu legea,va fi teroare după intrarea în vigoare a legii.
  • +6 (6 voturi)    
    Prin astfel de legi (Marţi, 3 decembrie 2019, 10:27)

    UpNext [utilizator]

    in care se repeta sintagma "si orice alte.." se deschide larg poarta abuzurilor, a interpretarilor voluntar-eronate, erorilor de evaluare etc.

    Unii vor cere interzicerea difuzarii oricaror informatii (ex. stiri, articole, opinii) care sunt minimal critice sau defavorabile la adresa tiganilor. Multe picturi din patrimoniu vor trebui ascunse sau distruse, autori si opere literare cenzurate. La fel si filme, piese de teatru...

    De rasu' lumii, parlamentu' lu' peste!!
  • +8 (8 voturi)    
    legea e prea blanda. Ar trebui sa prevada (Marţi, 3 decembrie 2019, 10:28)

    __alex__ [utilizator]

    pedeapsa cu inchisoarea si pentru romanii in a caror curti tiganii veniti la furat gasesc doar doua gaini. Romanii in cauza iau in deradere si saboteaza o indeletnicire traditionala care ar trebui, ca orice traditie, repectata, pastrata si incurajata.

    Cu alte cuvinte tiganii au voie sa ii injure pe romani, invers se pdepseste cu inchisoarea. Bravo Romania, legea trebuia votata de 1 Decembrie!
  • +6 (6 voturi)    
    ha,ha,ha... (Marţi, 3 decembrie 2019, 11:08)

    sareta [utilizator]

    N-au avut curajul sa defineasca si termenul ”tziganisme”,oare de ce ?Nu cumva si-au dat singuri aceasta lege aburitoare ? Sa ne lamureasca si daca Voievodul tziganilor ( nu Regele) se incadreaza la antitziganisme si va fi scos din repertoriu ?
  • +5 (5 voturi)    
    Parlamentul nebunilor (Marţi, 3 decembrie 2019, 11:50)

    krampus [utilizator]

    Poate ca declaratiile "antițigăniste" sunt de condamnat moral dar 10 ani de inchisoare pentru vorbe reprezinta o nebunie devenita lege. Personal consider si "țigănismul" condamnabil. In orice caz niste excese verbale nu pot fi reparate prin excese judiciare. Se confirma ca Parlamentul in actuala forma e mai degraba izvor de abuz si confuzie si o reforma constitutionala este necesara urgent.
  • +9 (9 voturi)    
    Mai exista undeva? (Marţi, 3 decembrie 2019, 11:59)

    danzandt [utilizator]

    Prostia ce este pe cale sa se transforme în lege are, de acum cunoscutul caracter de ”unicat românesc”. Asa înteleg analfabetii nostri de parlamentari sa se afirme prin originalitate în fata Europei: prima lege antirasială specifică din lume!

    Grozav! Vor putea sa se inspire de exemplu, indienii hindusi, relativ la connationalii lor musulmani, israelienii relativ la palestinieni, americanii relativ la hispanici, etc, etc...

    Doresc totusi o precizare: în ce limba sa-mi cer scuze daca în tramvai îl prind cu mâna în buzunarul meu? În româneste e permis sau trebuie în tiganeste, pardon în ”romanes”?
  • 0 (0 voturi)    
    O mica intrebare... (Marţi, 3 decembrie 2019, 19:24)

    taro [utilizator]

    unde gasim lista cu parlamentarii care au propus Legea asta geniala?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by