​VIDEO INTERVIU Aventurile unei bicicliste prin București: ”Am căzut pe linia de tramvai, casca m-a salvat / Șoferii se încruntă când ne văd, dar rar vezi un biciclist nervos!”

de Daniela Mihai     HotNews.ro
Vineri, 8 noiembrie 2019, 23:11 Actualitate | Esenţial


Iulia Opran
Foto: Hotnews
​Iulia Opran merge zilnic, cu bicicleta, prin București. Până la job face fix 22 de minute. Recunoaște că de multe ori i-a fost teamă de pericolele din traficul aglomerat, cu mulți șoferi nervoși și puține piste pentru bicicliști.

"Șoferii sunt foarte încruntați atunci când ne văd. Când cineva îmi face loc și îmi zâmbește, simt că am câștigat un război!" - spune Iulia Opran. Ea a povestit, intr-un interviu pentru HotNews, cum a fost atunci când a căzut cu bicicleta în oraș și cum au reacționat oamenii din jur.

"Am primit bicicleta cadou, de un Crăciun. A fost cel mai fain cadou pe care l-am primit vreodată. Am foarte mare grijă de ea, o curăț foarte des, am cauciuri noi, am toate sistemele de semnalizare, inclusiv pe cauciuc am pus o insertie care luminează noaptea".




Dacă reușești să faci față traficului din București, atunci poți face față oricărei provocări

Iulia Opran:" Este foarte greu să fii biciclist în București, am fost cu bicicleta în țară și am văzut oameni mult mai atenți. Din păcate, Capitala este o junglă. Dacă poți să faci față traficului din București, atunci poți să faci față oricărei provocări. Nu este ușor, dar dacă pleci zen de acasă și esti hotărât să îți fie bine, trebuie să rămâi asa. Foarte rar o să vedeți un biciclist nervos, veșnic ei sunt cu zâmbetul pe buze. E importantă atitudinea, trebuie să fii hotărât să nu te cerți de la primul pas pe care îl faci."

Casca m-a salvat când am căzut pe linia de tramvai

Iulia Opran: "Am căzut de două ori, anul trecut. M-am împiedicat de o linie de tramvai, pentru că la noi nu sunt construite așa încât să le urci și să le cobori cum trebuie – la fel sunt și bordurile. Din nefericire, atunci mi s-a blocat frâna pe spate și am plonjat. A fost momentul în care am realizat cât este de necesară casca. Nu merg fără echipament de protecție, pentru că îmi dau seama că este vorba despre viața mea. Să știti că sunt foarte puțini "bicicliști kamikaze" – cum le spun eu, care sar și spun: "Nu imi pasă!". Să știți că și noi suntem conștienți de viața noastră, și pe noi ne așteaptă cineva acasă. Sfatul meu, pentru toți cei care folosesc bicicleta: purtați căștile, chiar dacă mergeți prin oraș.


M-a ajutat o domnișoară să mă ridic de pe linia de tramvai, iar după aceea și-a cerut scuze pentru că a îndrăznit să îmi mute bicicleta pe trotuar. Bineînțeles, eu m-am bucurat pentru că, în prima clipă atunci când cazi, este bine să rămâi acolo câteva secunde, ca să își revii. Norocul meu este că orașul era liber, asta m-a ajutat să nu se întâmple ceva mai rău. Iar oamenii din jurul meu au reacționat foarte bine.

Recunosc, uneori mi-a stat inima! Anul acesta, am mers 6000 de km

Iulia Opran: "De multe ori, mi-a fost teamă să mă avânt prin traficul din oraș. Chiar de curând am avut o întâmplare cu un autobuz care nu avea niciun fel de problemă că eu eram pe prima bandă. Eram pe bulevardul Mihai Barbu, chiar pe prima bandă pentru că pista de acolo nu mai este omologată. I-am explicat această situație unui polițist pe care l-am întâlnit în zonă, nici măcar el nu știa că pista nu mai era omologată….Da, recunosc: uneori iți cam stă inima! Am o aplicație care îmi arată exact cați kilometri am parcurs cu bicicleta. Anul acesta, am făcut 6.000 de km, din care peste o mie i-am parcurs în București.


Complimentele din trafic

Iulia Opran: "În trafic, nu se întâmplă doar lucruri urâte. Într-o zi, eram la semafor, în mașina de lângă mine erau doi domni și am schimbat câteva cuvinte: "vai, ce faină este bicicleta, ce marcă este, de unde provine"..la final mi-au urat o zi bună și mi-au spus că îmi stă bine în echipamentul de biciclist! Mi s-a părut drăgut.."

Cum se circula iarna cu bicicleta?

Iulia Opran: "Merg cu bicicleta și iarna, mă descurc foarte bine. Va trebui, în curând, să îmi schimb cauciucurile. Pe o porțiune cu gheață, trebuie să nu frânezi, să nu schimbi direcția brusc, să nu tragi de ghidon stânga – dreapta. Din păcate, în București, bicicliștii nu sunt văzuți cu prietenie nici de autorități – sunt prea puține piste, cea omologată este cea de pe Calea Victoriei, șoferii sunt foarte încruntați atunci când ne văd…când văd că un șofer îmi face loc și îmi zâmbește, mi se pare că am câștigat un război"






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















9298 vizualizari

  • +7 (25 voturi)    
    Felicitari! (Vineri, 8 noiembrie 2019, 23:58)

    nick24 [utilizator]

    Poate a făcut socoteala și câți km a parcurs cu bicicleta până acum la serviciu.
    Eu: 14 km/zi x 200 zile/an x20 ani = 56 000 km
    Am schimbat 2 biciclete și 3 rânduri de cauciucuri!
  • +10 (38 voturi)    
    Circul zilnic (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 0:07)

    asistart [utilizator]

    Printre biciclisti si motociclisti (in alta tara). Anul acesta am vazut UN SINGUR motociclist si UN SINGUR biciclist care au respectat 100% regulile de circulatie, adica nu s-au bagat printre masini si nu au depasit coloana acolo unde se statea la semafor pe o singura banda. TOTI ceilalti su depasit masinile caci TOTI se lauda cat de repede ajungi cu scuterul si bicicleta la birou. Da, ajungi, pentru ca tai linia continua si faci slalom printre masinile oprite.

    Azi un scuter incerca sa ma depasasca prin stranga (regulamentar). Problema era ca banda lui se termina (sageti dreapta, din doua benzi se facea una) iar acea banda facea ulterior la stanga. Dar nu, el a trecut peste sageti, peste caroiaj, peste doua bumpere si voia inainte. Am semnalizat cu 20 - 30 de metri viraj stanga si am executat virajul. M-a claxonat. Daca viitoare ii pun in geam mesajul: "Daca scapi cu viata, vei plati portiera, daca nu, intra pe asigurarea mea".

    Traficul rutier este bazat pe reguli si respect, atat pentru ele, cat si pentru ceilalti. Respectul pentru oameni, ca lucrurile sa mearga cu zambetul pe buze si fara nervi trebuie sa fie RECIPROC. Iar eu sunt genul de sofer caruia daca imi semnalizezi ce vrei sa faci, te las, chiar daca am prioritate, mai ales daca e evident ca stai si astepti sa intri. Este ca si cum cineva iti spune "pardon, ma lasati va rog sa trec" si evident nu pot decat sa il las. Dar cand vrei intrecere ca sa arati cat esti de tare eu voi respecta regulile iar pe tine te priveste. Vrei sa tai linia dubla continua, sari peste bumpere ca sa ajungi sub roti, e treaba ta.
    • -11 (31 voturi)    
      Wow (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 8:41)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui asistart

      Deci asta e problema ta, că bicicliștii mai încalcă regulile de circulație...
      Auzi tu că pieton le ai respecți la dunga pe toate?
      Când e coloana pe strada tu te aștepți că biciclistul sa stea pe loc? Sa nu treacă printre mașini sau pe unde o putea?? Pai cred că în primul rând moare de la noxe. Tu stai comod în mașină cu AC ul pus și te scarpini in nas ascultând radio. Biciclistul nu! Probabil spui acum "da cine l pune"

      Povestea ta cu scuteristul mi a dat lacrimile...

      Mi e milă.de tine.
      • +18 (22 voturi)    
        Incerc (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 9:47)

        asistart [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Sa respect da, toate regulile. In 20 de ani de condus nu am nici o amenda si singurul accident l-am avut cand eram oprit la semafor. Cand am gresit am gresit neintentionat. Cand insa tai dubla linie continuasi mergi pe sageti fara semnalizare inainte asta nu e gresala, este nesimtire.

        Evident. Bicicleta e vehicul ca oricare altul. Are optiunea sa o ia de ghidon si sa mearga pe trotuar pe langa. Eu nu am aceasta optiune in masina. Crezi ca un pilot de planor nu trebuie sa respecte aceleasi norme ca un pilot de 747?
        • -9 (13 voturi)    
          ipocrizie 100% (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 18:39)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui asistart

          "Traficul rutier este bazat pe reguli si respect", dar respectul sa fie doar de la ei spre tine, nu? :)

          Ei sa-si care bicicleta in spate, pe trotuar, ca tu sa te poti grabi catre urmatorul semafor rosu, unde vei bloca circulatia.
          • +10 (12 voturi)    
            Nu cred ca a zis nimeni asta (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:09)

            Anges [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Mai citeste comentariile odata si nu mai agita spiritele degeaba ca n-ajungem nicaieri asa.
            Abordarea corecta e “da, atat pt soferi cat si cei fara carnet (biciclisti, trotinetisti) e nevoie de educatie rutiera si de respectarea legii”.
          • +7 (13 voturi)    
            Nu am cerut (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:30)

            asistart [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Nici mai mult nici mai putin decat ce circula pe carosabil sa fie supus acelorasi legi. Atat. Daca crezi ca asta e ipocrizie, problema ta.
            • -7 (9 voturi)    
              legi de doi bani (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 22:48)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui asistart

              legea care "recomanda" 1,5 metri la depasirea unui biciclist? de cate ori ai respectat aceasta recomandare?

              vrei sa fie toti supusi acelorasi legi, adica bicicletele sa aiba aceleasi drepturi in trafic pe care le au si masinile? si cand ai o singura banda plus linie continua, o sa stai in spatele biciclistului tot drumul?..
      • +12 (18 voturi)    
        Si inca ceva (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 9:53)

        asistart [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Cand am gresit incerc sa realizez care a fost cauza, pentru ca sa o elimin.

        Cand am luat masina noua, am facut noaptea cu ea cam 50 km prin oras si pe autostrada ca sa simt masina, sa ii invat zgomotele si comportamentul caci in masina, ca si in avion, surprizele nu au ce cauta.
      • +9 (17 voturi)    
        Apropos (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 11:40)

        asistart [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Dar pe sens unic, bicicleta are drept sa circule invers? Intreb si eu... daca spui ca nu, atunci ce reguli de circulatie sunt obligatorii si care sunt optionale pt bicicleta? Ca sa le stim si noi...
        • -9 (17 voturi)    
          Te am întrebat ca pieton.. (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 13:59)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui asistart

          Poveștile tale cum respecți tu regulile de circulație cu mașina sunt complet irelevante și de a dreptul ridicole ! Cum poți să spui așa ceva?
          Pai in primul rand o mașină pune viața oamenilor in pericol, poți să faci carnagiu. Cum să ți arogi mare merite că respecți regulile??
          Tu compari cu bicicleta?? Doamne ferește...

          Bicicleta este aproape echivalent cu un pieton.
          Cum să i ceri unui biciclist sa respecte sensurile unice? Tu te auzi vorbind? Adică vrei ca biciclistul sa ocolească juma de oraș că te încurcă pe tine in trafic? Ce ți face, îți pune viața în pericol tu care stai in comod într-o mașină??

          De fiecare dată când vezi un biciclist fă tot ce poți să i faci viața mai ușoară și mulțumește i! Cu cat vor fi mai mulți, cu atât TU vei putea merge mai repede și mai ușor prin București!
          • +10 (12 voturi)    
            super (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 18:05)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

            Aia este LEGEA. Chestia care o au toti in gura si brusc devine optionala fix pentru aia mai vocali. Incearca tu sa-ti aplici "logica" de entitled in Olanda, de ex. Sa stii ca asa zic si devaforizatii cand iti mai ciordesc cate ceva. Ce, te omoara sau te deranjeaza daca-ti dispare telefonul din masina de xxxxx mii eur? Iti pune viata in pericol? Cand vezi unu', da-i telefonul direct, sigur are mai multa nevoie de el si multumeste-i, ca puteai sa ai geamul spart la masina.
            • -10 (10 voturi)    
              Legea spune (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 21:41)

              vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              Că un pieton trebuie să nu traverseze drumul public prin alte locuri decât cele permise.

              Sa nu mi spui că respecți 100% legea asta că nu te cred! Din contra sunt convins că de cele mai multe ori nu o respecți!

              Cât de justițiari sunt voi mai cu bicicliștii te doare capul... Sunteți triști tare.
              • +8 (8 voturi)    
                diferenta (Duminică, 10 noiembrie 2019, 0:33)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

                Una e sa traversezi pe rosu si sa incepi sa alergi cand vine o masina, alta e sa mergi in doru' p cu tupeu crezand ca ti se CUVINE. Cam asa si cu biciclistii. Chestie de bun simt, care nu se aplica nesimtitilor "virgini". Eu incalc legea in toate ipostazele, inclusiv ca biciclist, dar niciodata la stilul expus mai sus. Asta este apanajul biciclistilor care au gura maare si bicla in casa cand e frigutz, cu rare exceptii.

                Incearca tu sa te dai entitled in trafic si daca ne intalnim, sa vezi ce misto e. N-ai fi primul tavalit care afla cum e legea fata de nesimtirea cu care este obisnuit.
          • +10 (10 voturi)    
            Tu spui... (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 18:45)

            paonipao [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

            ca “bicicleta este sproape echivalentul unui pieto”...
            Chiar asa sa fie?
            Pai atunci ce ar fi ca pe sosele sa circule pietonii si biciclistii printre masini, sa aiba prioritate pietonii si biciclistii in fata masinilor, sa nu mai existe trotuare si nici piste de biciclete.
            In cazul accidentelor intre masini-pietoni-biciclisti, soferii masinilor vor fi vinovati by default...pentru ca oricum “masinile fac carnagiu”!
            Proasta gandire, creata minte...!

            Eu circul de 2-3 ori pe saptamana cu bicicleta, de fiecare data cel putin 20-30 km /zi, dar recunosc o fac de placere numai pe piste amenajate pe trasee pe care le stabilisc dinainte...bineinteles nu in Romania.
            Respect cu strictete regulile si pe participantii in trafic...oricare ar fi ei, altfel as risca sa fiu pus la punct imediat de acestia.
            Este o chestiune de civilizatie neamule...!
            O ai (de acasa)...sau nu!
            • -9 (9 voturi)    
              Tu ai vrut să spui ceva? (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 21:33)

              vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

              Situația aia ipotetica "ce ar fi" vrea să spună ceva? Ce încerci să make a point? Ca nu ti iese..
              Ala e argument?
        • +3 (17 voturi)    
          Depinde (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 14:42)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui asistart

          În Belgia țară foarte prietenoasă cu bicicliștii pe toate străzile cu sens unic (care le știu eu) ai un semns dedesupt care spune că interdicția este cu excepția bicicliștilor la ieșire, iar la intrare ai avertizare sub semnul de sens unic că bicicletele pot veni din sens opus.

          Toată lumea are bicicletă iar șoferii sunt atenți la bicicliști deoarece și ei la rândul lor sunt bicicliști.
          • +9 (9 voturi)    
            Atunci (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:32)

            asistart [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

            Sa se mentioneze asta in legea rutiera si sa se puna acele semne, ca in Belgia.
            • -5 (7 voturi)    
              România e în urmă cu multe (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 20:01)

              trotuar [utilizator] i-a raspuns lui asistart

              dar până se actualizează legile am putea cel puțin să nu pornim un alt război noi și ei, in cazul de față șoferi și bicicliști.

              În alte țări e mai ușor deoarece ambele categorii se intersectează. În România a avea o mașină încă arată prestigiu, iar o bicicletă înseamnă ori sărăntoc ori hipster.
        • -6 (10 voturi)    
          apropos (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 18:42)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui asistart

          Dar pe linie continua ai voie sa depasesti daca un pampalau si-a lasat masina pe avarii? Sau stai ca prostul in spatele lui pana se intoarce la masina?

          Litera legii vs spiritul legii.
          Fiecare cat il duce capul...
          • +7 (9 voturi)    
            Apropo de spirit (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:26)

            Anges [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Intelegerea mea ca baiatul din povestea lui Iomen era sa intre in el pentru ca nici nu s-a asigurat cand a intrat pe interzis si nici n-avea pe unde sa treaca.
            Nu sint sigur cum faci tu cand depasesti pe linie continua, dar tind sa cred ca astepti sa nu vina masina pe contrasens si in caz ca trece una nu-l injuri pe sofer ca merge regulamentar.
            PS: Nu stiu cum e in Belgia, dar in Romania nu scrie de biciclisti sub interzis si oricum nu vad relevanta exemplului. Altfel cand te opreste politia dupa 1-2 beri si-ti pune fiola te sfatuiesc sa le spui ca in Grecia si Franta unde ai fost tu poti sa bei si sa conduci si sa mai iasa si ei din circumscriptie. Sa ne scrii pe urma ce s-a intamplat, nu imediat, in 6 luni pana la 2 ani.
            • -5 (7 voturi)    
              Răspund la PS (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:49)

              trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Anges

              căci ăla se pare că imi este adresat deși ai răspuns altcuiva.

              În primul rând în Belgia care ia bicicliștii în serios au și adaptat toate indicatoarele de circulație pentru a nu exista dubiu și posibilitate de dat în judecată (e totuși țara care până de curând permisele de conducere nu aveau dată de expirare iar cei care și le-au luat acum vreo 30 de ani sunt valide pe toate tipurile de vehicule inclusiv camioane cu remorcă mai puțin tramvaie).

              Și în Belgia se poate circula cu o bere două la bord. Pe de altă parte dacă ești cu bicicleta pe carosabil și faci o boacană, inclusiv condus beat pentru care se suspendă permisul de conducere auto ți se suspendă chiar dacă nu erai cu mașina.

              În România toată lumea se enervează dacă cineva cu bicicleta taie coloana la la stop pe dreapta, chiar ai "binevoitori" să mute mașina doar să-ți taie calea.deși ei oricum nu avansează în trafic și nu câștigă nimic.

              Aici nu vorbesc de bicicliști care fac greșeli grave în trafic, ci de trafic normal. Românii nu știu cum să conducă mașina și să aibă grijă la cei care merg pe două roți (inclusiv motociclete) sau chiar pietoni.
              • +6 (6 voturi)    
                Nu-i adevarat (Duminică, 10 noiembrie 2019, 9:09)

                Anges [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

                Nu numai ca n-am vazut pe cineva sa blocheze drumul biciclistilor la stop, dar soferii incearca sa fac loc si celor pe motor, care sint mai voluminosi.
            • -7 (9 voturi)    
              "intelegerea mea".. (Duminică, 10 noiembrie 2019, 2:40)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Anges

              1. romgleza de balta
              3. conform codului rutier nu ai voie sa depasesti niciodata pe linie continua. asta e legea. lege pe care, evident, nu o cunosti. si ce fac toti soferii cand nu au de ales? depasesc pe linie continua. dar daca legea e prost scrisa pentru biciclisti?...
              • +6 (10 voturi)    
                Faci pe desteptul (Duminică, 10 noiembrie 2019, 9:13)

                Anges [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Inca un exemplu clar al arogantei unor biciclisti. De unde stii tu ca eu nu stiu legea?
          • +8 (8 voturi)    
            Cred ca ai dreptate (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:33)

            asistart [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Cel de pe scuter avea creierul pe avarie atunci. Scuterul insa mergea.
      • +9 (11 voturi)    
        Mai incalca!? (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 14:22)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Intrebarea e cati nu incalca...
    • -5 (19 voturi)    
      Contra sens (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 14:04)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui asistart

      Ca să ți răspund scurt și la obiect, in țările civilizate bicicliștii au voie și pe contra sens, acolo unde nu este pista dedicată!

      Ești surprins nu? Păi mai ieși și tu din cartier că la ce mentalitate ai, pare că ai nevoie.
      • +7 (9 voturi)    
        Mai, mai ... (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 15:34)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        dar sarcastic mai esti!
        Iti dai cu parerea despre persoane pe care nu le cunosti, te dai a toate stiutor, si ai vrea ca toti ce comenteaza pe aici sa-ti impartaseasca parerile...
        Lucrurile vor intra pe fagasul normal in Romania(referitor la comportamentul in trafic)numai atunci can vor exista reguli clare, vor fi respectate de toti participantii la trafic, oamenii vor invata sa fie civilizati si sa se respecte intre ei si nu in ultimul rand atunci cand vor exista si piste dedicate biciclistilor!
        • -7 (7 voturi)    
          Vrei sa spui ceva? (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 22:11)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

          Că nu pare. Sa nu te pună sfântu sa traversezi strada pe unde nu trebuie da? Că adio făgaș normal
      • +9 (11 voturi)    
        Dar acest lucru (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:35)

        asistart [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        E mentionat in LEGE sau SEMNALIZAT legal.
        • -8 (10 voturi)    
          :))))) (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 21:43)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui asistart

          Bine mă, ai dreptate... doamne apară și păzește..
          Tu n ai nicio șansă.
          • +7 (7 voturi)    
            Eu cred ca in trafic (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 23:38)

            asistart [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

            Problemele ti le rezolvi si le preintampini prin atentie, respect si gandire. Daca tu il iei pe Barbos ca sa te apere, din nou, e treaba ta.

            Hai sa iti spun una frumoasa. Mergeam in coloana pe o sosea cu doua benzi (una pe sens). Tineam frumos 60 - 70 km/h si distanta suficienta fata de o duba din fata, drum drept. Ma depaseste un motociclist. Il las in fata, caci oricum nu avea unde sa mearga, eram in coloana. Motociclistul insa, pendula din stanga in dreapta sa depasasca duba. La un moment dat accelereaza, depaseste si BUUUUM.

            Ce se intamplase? Simplu: in fata dubitei era un autoturism pe care nici eu si nici motociclistul nu il vazuseram, caci duba era mare. Cand a intrat in depasirea dubei, fara vizibilitate, motociclistul nu stia ca duba incetinise pentru ca autoturismul tocmai facea stanga. Astfel i-a taiat calea motociclistului care a zburat peste masina in timp ce motocicleta s-a proptit in portiera.

            Deci treaba e simpla: cand vrei sa ajungi repede cu motorul la lucru ca se circula atat de lejer cu el printre masini, o faci pe propria piele.
    • +8 (8 voturi)    
      nu v-a placut ce v-a spus acest domn? (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 23:03)

      mike_the_hunter [utilizator] i-a raspuns lui asistart

      Si are mare dreptate...nici biciclistii ,nici motociclistii nu respecta regulile de circulatie . Vad mereu biciclisti care merg in banda unu paralel cu banda pentru biciclete! Motociclisti care se vara printre masini sa fie in fata la semafor!!!
      Biciclistii ,daca vor in trafic trebuie sa aiba carnet de conducere, ca si motociclistii.
      Habar nu au semnele de circulatie!
      Iar motociclistii sufera de marlanie funciara specifica poporului roman oriunde s-ar afla.
      Mai nou au aparut niste fazani pe trotinete electrice, aceiasi prosti care habar nu au regulile de circulatie ...pana dau cu nasul in asfalt.
      Un circ, o menajerie e traficul din Bucuresti.
    • -6 (6 voturi)    
      Adică vrei să spui că automobilistii (Duminică, 10 noiembrie 2019, 6:29)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui asistart

      respectă strict legislația si regulile de circulație?
      Mă faci să râd.
      În București toți claxonează și e interzis, nu acordă prioritate pietonilor pe zebră, întorc pe după stațiile de tramvai, depăsesc orice linii să ajungă mai în față la semafor, nu respectă viteza legală în oraș, fac slalom printre mașini și depășesc și pe dreapta, forțează galben la semafor, poluează peste limitele legale, cu ITP luat pe șpagă.
  • +13 (23 voturi)    
    Nuanțe de gri (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 1:24)

    spirache [utilizator]

    Mijloc de transport ecologic și benefic in traficul bucureștean foarte aglomerat. Majoritatea bicicliștilor încalcă regulile de circulație- parțial periculos. O parte din bicicliști își înfundă urechile cu căști-foarte periculos pentru integritatea lor și pentru destinele conducătorilor de autovehicule.
    • -2 (16 voturi)    
      Acest Mesaj TRBUIE multiplicat (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 8:04)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      Acesta este esenta evenimentelor in Bucuresti !
      Chapeau Bas !
      Nota Bene : folosesc bicicleta nu in egala masura cu masina insa este corect ce a scris @spirache
    • +8 (12 voturi)    
      da (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 17:38)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      Si se imbraca in negru de sus pana jos - parca si-o cer. Si nu-si pun ochi de pisica la spate, nici banda reflectorizanta la mansete, sa-i vezi, dracu', de la distanta. Te pomenesti cu ei in fata sau laterala ta, mai, mai sa-i agati.
      Daca n-a murit nimeni pana acum este datorita soferilor. Biciclistii sunt inconstienti si iresponsabili fata de soferi, dar si fata de ei insisi - e sinucidere sa pedalezi pe bulevardele orasului, unde noxele sunt la cote depasite, si fara asigurarea vizibilitatii.
      • -4 (10 voturi)    
        ironia sortii (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 18:46)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui revo

        "Daca n-a murit nimeni pana acum este datorita soferilor"

        Pai bine mai constientule si responsabilule, dar ar muri cineva pe sosele daca n-ar fi soferii? "Carnagiu pe Calea Victoriei, s-au ciocnit 2 biciclisti"?..
      • -6 (6 voturi)    
        Noxe (Duminică, 10 noiembrie 2019, 2:39)

        cornholio [utilizator] i-a raspuns lui revo

        Paradoxal, aerul din mașină vine de afară și e exact același aer pe care-l respiră bicicliștii, cu tot cu noxele aferente. Și nu, o foaie de hârtie igienică numită pompos filtru de habitaclu nu schimbă nimic din acest punct de vedere.
        • 0 (0 voturi)    
          filtre (Luni, 11 noiembrie 2019, 13:36)

          revo [utilizator] i-a raspuns lui cornholio

          Sa stii ca filtrul original, cel cu care a venit masina din fabrica, a fost exceptional - nu se simtea niciun pic de miros, a fost incredibil. Urmatoarele, desi se dadeau de originale, n-au mai avut aceeasi performanta, e adevarat.

          Dar gresesti cand spui ca este acelasi lucru - cand faci efort, inspiri mult mai puternic si mai des, necesarul de oxigen pentru muschi este ridicat, iar oxigen, cel putin in Bucuresti, nexam. Sigur, nu mai e ca pe vremea lui Ceausescu, cand, daca iti suflai nasul in batista, iesea ca de pe horn, dar e clar ca noxele sunt f.ridicate. Nu cred ca se publica nivelul real.
  • +5 (17 voturi)    
    Școala cum se implică? (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 9:38)

    asavreau [utilizator]

    O fi mai important să faci religie decât reguli de circulație,de sănătate,de bune maniere,de civilizație urbană?Ce frumoase art fi orașele dacă am ști să ne comportăm civilizat !
    • -5 (9 voturi)    
      Ok (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 10:46)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Dar cel mai important e sa avem bugetari competenti care sa aplice legile la dunga ceea ce nu se va intampla niciodata.Degeaba inveti la scoala 100 de reguli de bun simt daca cei putini care le incalca sunt gratificati si imediat observi ca esti luat de fraier iar bugetarul platit sa aplice legea te injura pe tine ca-l deranjezi.
      • -6 (8 voturi)    
        Dacă nu înveți,nu știi. (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 13:30)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Dacă știi îi ceri și bugetarului să respecte și să aplice legea.Legea nu trebuie să te omoare,trebuie să te ajute să trăiești fără ai deranja pe ceilalți.
        • +7 (11 voturi)    
          Ca asa-i romanu’ (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 14:05)

          Anges [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Facem ce facem si iar o dam pe politica: ca de ce e religie in scoala, ca uite ce face bugetaru’...
          Subiectul era legat de biciclete, da’ nu-i bai, e greu la romani sa stai concentrat. Sau poate cine stie, pentru alti orice s-ar discuta, altu’ e subiectul.
          • -7 (7 voturi)    
            Eram Sigur (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 18:15)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui Anges

            Ca o dai in Religie
            @anges, @altiro, @ids @airbn sunt aceeași talibani care bagă religia in orice comentariu
            • +7 (7 voturi)    
              Prietene, ce fumezi? (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:31)

              Anges [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Eu tocmai am criticat mai sus ca s-a adus in discutie religia (si altele) cand era vorba de biciclete.
              • +7 (7 voturi)    
                Nu fumeaza nimic (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:38)

                Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Anges

                Asa sint postarile lui de obicei: incoerente.
                Stie o poezie si p-aia o spune; nu conteaza daca se potriveste.
                • -7 (7 voturi)    
                  Adevarat Ai Inviat (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 23:36)

                  un domn [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

                  Dar @altiro nu e Mitza Biciclista ?
                  Afuristi de talibani ai BOR ului p acilea !
    • +4 (8 voturi)    
      Pai poa’ sa faca ed. sexuala (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 14:47)

      Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Nu de-alta, da’ daca unii n-au niciun D-zeu si injura ca niste birjari (de unde concluzia ca injuratura-n trafic n-a aparut odata cu motorizarea), macar sa intelegi ce se spune-n propozitie. ;p
  • +10 (18 voturi)    
    Biciclisti zen? Pe bune!? (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 9:58)

    Iomen [utilizator]

    Numai din vara pana acum m-au injurat 2.
    Primul mi-a iesit brusc din strada laterala pe sens unic la 2-3 m (masini parcate stanga/dreapta) si a luat-o spre mine (deci el pe interzis); nu stiu cum am oprit, iar el a cotit (recunosc cu talent) printre masinile parcate pe trotuar. Acolo a pus frana si a inceput sa ma injure.
    Al 2-lea baga tare pe langa mine pe trotuar si cand a ajuns la trecerea de pietoni (fara semafor) a cotit si mi-a taiat fata fara nicio taina la aceeasi viteza; cred ca in mintea lui asta vrut sa faca tot timpul, sa se intreaca si sa-mi taie fata. Noroc ca l-am mirosit si am condus f. preventiv. Pe asta l-am claxonat si i-am spus ca trebuia sa mearga pe langa bicicleta pe trecere; ploaie de injuraturi.
    In rond la Ch. de Gaulle unde s-a amenajat pista de jur imprejur (dar trebuie sa ocolesti piata si stai la stop) toti biciclistii prefera sa taie rondul; in orice sens si in orice directie. Trebuie sa fii ochii in 16 sa-i feresti.
    Bicicleta e un lucru bun, dar faptul ca o ai nu te face si pe tine bun.
    • +2 (14 voturi)    
      Exact (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 11:38)

      asistart [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

      Biciclisti pe contrasens am avut si eu.
      • +1 (13 voturi)    
        Ar fi normal. (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 13:36)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui asistart

        Dacă s-ar învăța în școală și s-ar folosi ca regulă,circulația pe contrasens a biciclistului ar fi normală,benefică și logică.Mergând pe contrasens biciclistul vede autovehicolele care vin și se retrage spre acostament.Normal ar fi ca biciclistul să se ferească și nu,să fie ferit.Normal că,dacă ești la volan nu te duci ca....,peste un biciclist !
        • +8 (14 voturi)    
          N-ai inteles nimic (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 14:19)

          Iomen [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Omu’ astea imi venea din fata brusc pe o strada cu masini parcate stanga/dreapta de care aproape imi stergeam oglinzile.
          Nu putea decat sa suie la mine pe capota daca nu iesea de pe strada. Si venea probabil mai tare ca mine. Astai teribilism si inconstienta care vine din aceeasi atitudine de superioritate gratuita pe care o afisezi si tu.
          In mintea voastra daca esti biciclist esti arian civilizat si poti face orice, iar soferii sint niste sarantoci de rasa inferioara care trebuie calcati pe cap.
          Cat civilizatie a dat pa gura biciclistu’ asta pe urma, n-am auzit nici la Piata de flori.
        • +7 (7 voturi)    
          Abslout (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 23:40)

          asistart [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Dar inainte de toate si soferul sa fie informat despre asta. In absenta insa a unei semnalizari, in caz de accident, biciclistul e bun de plata.

          Tocmai de aceea chiar si ei, impartind acelasi drum cu toata lumea, trebuie sa stie regulile si sa aiba asigurare.
  • +5 (23 voturi)    
    se incrunta numai bizonii si taranoii (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 10:24)

    N.S. [utilizator]

    care nu inteleg nici macar faptul ca un bicilist sau o persoana cu trotineta pe strada, inseamna de multe ori o masina in minus la coada de la semafor la care asteapta minute in sir! sunt convins totusi ca in scurt timp se va schimba aceasta atitudine si vom deveni mai civilizati!
    • +8 (14 voturi)    
      Cat timp (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 11:39)

      asistart [utilizator] i-a raspuns lui N.S.

      Lucrul acesta se face cu respect pt legi si ceilalti, numai de bine..
    • +1 (15 voturi)    
      Bicicleta = civilizatie!? (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 14:35)

      ids [utilizator] i-a raspuns lui N.S.

      Inainte de ‘89 toata lumea la tara avea o caruta/sareta si o bicicleta, majoritatea ruseasca. WCul in schimb era in curte, apa la put (inclazita la cazan si baia in copaie/albie), aragazul la butelie, painea pe cartela, telefon la primarie si posta doar si curentul se taia de seara pana dimineata (acolo unde era electrificat), deci lampa cu gaz obligatorie.
      Cred ca trebuie sa-ti revezi un pic definitia despre civilizatie...
      • -1 (11 voturi)    
        nu bicicleta ruseasca era ideea! (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 16:40)

        N.S. [utilizator] i-a raspuns lui ids

        ci faptul ca soferii din oras trebuie sa trateze cu respect si ceilalti participanti la trafic! nu trebuie sa-i vada ca pe niste obstacole pe care trebuie sa le ocoleasca!
        • +3 (9 voturi)    
          Ba era (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:50)

          ids [utilizator] i-a raspuns lui N.S.

          Sa se bucure si trotkistul gospodin un domn ca i-a venit civilizatia de la rusi. Daca era 1917 sau macar ‘46 eram deja impuscat ca am opinii contrare doctrinei.
          • -7 (7 voturi)    
            Asta Teoctist (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 23:37)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui ids

            Aplauda , asa ca nu lasa diareea sa te imbujoreze cu secerea si ciocanul
      • -2 (10 voturi)    
        bicicleta = civilizatie (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 18:52)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ids

        Intr-o tara dezvoltata, pistele de biciclete nu sunt optionale. Cand iti infrastructura iti permite sa mergi 5 km pe bicicleta pana la munca, fara sa imparti drumul cu masini, se numeste civilizatie. Cand nivelul de trai iti permite o bicicleta de strada echipata complet, cu viteze in hub, eventual cu asistenta electrica, se numeste civilizatie. Cand iesi pe strada, in oras, si e liniste, si aerul este curat, pentru ca majoritatea locuitorilor nu stau blocati ca vacile la semafor, ci folosesc transport in comun modern sau piste de bicicleta, se numeste civilizatie.
  • -3 (13 voturi)    
    Cycling in Bucharest (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 11:51)

    Thomas Myit-NaRanong [anonim]

    Good article--I always thought of cycling in Bucharest whenever I visited your wonderful city in Summer----but so scared of your Drivers--anyway must try ONCE ?
    • +7 (13 voturi)    
      Ei lasati (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 14:40)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Thomas Myit-NaRanong

      ...ca nici in frumosul Bangkok nu mi-e rusine printre masini tuk-tukuri si scutere.
      • -4 (8 voturi)    
        BKK & GE (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 15:03)

        Thomas Myit-NaRanong [anonim] i-a raspuns lui Anarb

        aha BKK yes originally from there but now sadly Swiss in Geneva :)))
        • +6 (8 voturi)    
          Hmm (Duminică, 10 noiembrie 2019, 13:35)

          idsoc [utilizator] i-a raspuns lui Thomas Myit-NaRanong

          Thailandez din Geneva care se da cu bicla prin Bukale, intelege romaneste la nivel de argou si comenteaza pe saituri de stiri romanesti. Ciudat!
  • +2 (14 voturi)    
    Biciclisti si pietoni (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:06)

    johnny2 [utilizator]

    Biciclistii ma enerveaza mai rau decat cei care conduc automobile! Se amesteca pe trotuar printre pietoni si poti in orice moment sa sa incasezi un ghidon sau o pedala in stomac, coaste sau pstse fluierul piciorului ! Vorbesc aici despre minunatul oras Alba Iulia !
    • +5 (15 voturi)    
      Si-n Herastrau (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:42)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui johnny2

      Pe portiunea de la lac dintre ambasada Chinei si Insula copiilor am vazut de mai multe ori trotinetesti si biciclisti dand peste pietoni.
  • +3 (11 voturi)    
    pericole publice (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 19:51)

    robert72 [utilizator]

    biciclistii sunt pericole publice. pentru ei , familiile lor si pentru soferi. astazi, pe sos. Farica de Glucoza, desi traficul se desfasoara pe un singur sens, care si ala este plin de gropi. o biciclista, facea 8-uri pe sosea... cu un copil in spate. ma intreb.. daca se intampla un accident.. ce vina aveau soferii care mergerau cu 30km/h? Regret ca atrag atentia (imi sunt simpatici prin caracterul eco al activitatii de pedalare) dar sunt niste pericole pe doua roti.
  • -10 (10 voturi)    
    Cineva ar trebui sa le dea peste bot (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 20:58)

    Sparafucile [utilizator]

    Cui? Biciclistilor. Si sa le spuna de la obraz ca actualele orase n-au fost construite pentru ei. Sa astepte noile orase, cu piste delimitate de garduri din sirma, in forma de TUNEL.
    • +4 (10 voturi)    
      Poate daca ar plati taxe (Duminică, 10 noiembrie 2019, 11:52)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      ...asa cum platesc posesorii auto si infrastructura velo s-ar dezvolta mai repede.
  • 0 (2 voturi)    
    Ce marca este ? (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 20:59)

    Popescu19 [utilizator]

    Ce marca este bicicleta ?
  • +8 (8 voturi)    
    Intrebari (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 21:19)

    spirache [utilizator]

    Nu sunt biciclist. Mă poate lămuri cineva, de preferat un biciclist care este motivul pentru care mulți dintre bicicliști au căști pe urechi in traficul destul de aglomerat al Bucureștiului? Nu se obturează capacitatea auditivă, capacitatea de a sesiza din timp eventuale pericole, mașini scăpate de sub control, șoferi neatenți, ambulanțe? De asemenea, văd și pietoni care traversează strada cu ochii în telefon și căști in urechi.Nu înțeleg daca pot auzi semnalele sonore ale ambulanțelor, convoaie militare, coloane oficiale. Par a se închide în sine și merg/pedalează nepăsători. Este afectată auto-conservarea sau ce anume?
    • -6 (8 voturi)    
      Daca is in negru imbracati (Sâmbătă, 9 noiembrie 2019, 23:38)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      Au Asigurare LIVE de la Trinitas
      • +5 (7 voturi)    
        Omule, ai o obsesie (Duminică, 10 noiembrie 2019, 11:47)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Are n-are legatura, tu postezi anti-biserica.
        • -5 (7 voturi)    
          Am uitat de tine (Duminică, 10 noiembrie 2019, 12:28)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

          Atenție la Oastea Domnului care este Ambasador CLSfinte de la Stuttgart ! Bicicleta nu este Ceva Divin ! Este ceva Diavolicesc !
        • +5 (5 voturi)    
          Nu e obsesie (Duminică, 10 noiembrie 2019, 13:15)

          Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

          Pur si simplu are norma de trolat. Cand iese el, intra prec. Ignora-l.
    • -6 (8 voturi)    
      "se obtureaza capacitatea auditiva" (Duminică, 10 noiembrie 2019, 2:46)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      dar daca te urci la volan si ai geamurile inchise, ti se obtureaza capacitatea auditiva?.. daca pui si niste muzica la boxe, eventual un pic mai tare, se mai aude ambulanta?

      inconstienti sunt si unii si altii. doar ca din masina vezi problema ceva mai relaxat. sansele sa mori sunt mai mici.

      sau poate ala care merge pe bicicleta are castile pe urechi doar ca sa scada nivelul de zgomot la acelasi nivel ca intr-o masina cu geamurile inchise?..
      • +7 (7 voturi)    
        Mulțumesc (Duminică, 10 noiembrie 2019, 8:43)

        spirache [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Este un răspuns și îl apreciez. Deci căștile pe urechi, cu ce-or fi difuzând ele acolo, sunt, oarecum paradoxal, pentru a scădea nivelul zgomotului. Eu nu sunt prea înțelept, dar mi se pare un fel de joc de-a Baba Oarba, care în loc de fular pe ochi are căști pe urechi și nu prinde, ci e prinsă.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version