Noul Guvern vrea introducerea unei taxe de primă înmatriculare. Orban: Cuantumul va depinde de cantitatea de noxe eliberate în atmosferă

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 7 noiembrie 2019, 14:13 Actualitate | Esenţial


Ludovic Orban, prim-ministru
Foto: Guvernul Romaniei
​Premierul Ludovic Orban a declarat, joi, că Guvernul lucrează la introducerea unei taxe pentru mașinile la prima înmatriculare, care va fi percepută ca o taxă de poluare, notează Mediafax. El a susținut că Executivul trebuie să se asigure că măsurile vor fi acceptate de Comisia Europeană.
„Trebuie să fie percepută ca o taxă de poluare și cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe care sunt eliberate în atmosferă. Formulele care au fost încercate au intrat în contradicție cu reglementările la nivel european. Taxele indirecte trebuie să respecte normele UE. Aceasta este taxă indirectă. Ea poate fi gândită și ca un impozit pe proprietate variabil, dar și aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun și repet când vom ajunge la o formulă care să fie acceptată la nivelul CE vom anunța”, a spus Ludovic Orban, la preluarea mandatului de ministru al Mediului de către Costel Alexe.

Premierul a susținut că Guvernul vrea să analizeze bine măsurile care vor fi luate, astfel încât să fie acceptate de Comisia Europeană.

„Decât să venim cu o taxă, ca să mai luăm niște bani de la proprietarii de mașini, apoi să îi dăm înapoi, mai bine măsurăm de șapte ori și să fim siguri că ceea ce stabilim va fi acceptat la nivelul UE”, a subliniat Orban.

Taxa auto, scurt istoric

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime.

De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa a fost suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.

Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

De la 1 februarie 2017, taxa auto a fost eliminată, iar toţi cei care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor urmau să-şi primească banii înapoi de la stat. Ulterior acestei măsuri, fostul ministru al Mediului, Graţiela Gavrilescu, declara că Timbrul de mediu va avea un înlocuitor, dar "în niciun caz nu va fi vorba despre o nouă taxă".

La jumătatea lunii decembrie 2018, Gavrilescu anunţa că nu a fost găsită nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto până la ora actuală, iar până la găsirea unei formule finale va mai dura.

Pe data de 9 septembrie 2019, Ministerul Finanţelor Publice (MFP), prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), anunţa că a restituit taxe auto (taxa auto pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu) tuturor contribuabililor români care au depus documentaţii complete.

Începând din 2017 până în prezent, ANAF a restituit taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse şi aprobate.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















34739 vizualizari

  • +12 (44 voturi)    
    mda (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:19)

    Nevermind [utilizator]

    Curat dah dreapta. Cand/daca apare un partid de dreapta, v-ati ras pe bot de multe voturi pe care le aveti in virtutea inertiei sau din lipsa variante.
    • +4 (16 voturi)    
      Adevarat. (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:25)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      .
    • +2 (26 voturi)    
      ...conducere științăfăcă... (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:42)

      Sorin Constantin [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

      Expertologul în politichie de București, Orban, cel cu 2 locuri de muncă, oficial, vrea o nouă taxă, așa ca de bine a venit...Oare restul foștilor opoziționiști au fost întrebați dacă ei susțin această nouă taxă ?
      • 0 (34 voturi)    
        Lasa, taxa poate fi buna. (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:19)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

        Daca ne reduce achizitiile de harburi la mana a doua din Germania, eu consider taxa foarte buna. Am ajuns cimitirul de gunoi al masinilor din Germania, toate harburile de la ei le vezi dupa 2 luni inmatriculate in Bucuresti. Eu stiu oameni care si-au adus masina din Germania cu 2500 euro (cu tot cu transport pana in tara).... si acum lasa ditamai dara de motorina nearsa prin esapament.
        Taxa lui Orban poate fi buna, cu conditia sa mearga pe principiul ca poluatorul plateste (adica sa bage taxe micila masinile cu norma euro 6 dtemp si taxe mari la cele vechi) . sa vedem atunci cati isi mai perimit masini.
        • +5 (9 voturi)    
          Sunt doua feluri de oameni: (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:54)

          Marionette [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          De stanga (Comunistii) care spun ca taxele sunt bune si ca marirea lor la 100% este cea mai indicata si apoi redistribuie ei intelept banii unde trebuie si variatiuni ale acestora care pe langa faptul ca le iau totul vor sa si dicteze pana la nivel de wc cetateanului ce face oriunde si cum face. PSD, USL, FSN, PCR.
          De dreapta (capitalistii, liberalii) care spun ca omul este liber in general. Nu datoreaza nimic nici unui guvern, nici unui alt cetatean, doar sa respecte niste reguli minime de siguranta si sa-si procure hrana cinstit. In SUA de exemplu nu era nici o taxa la infiintare.
          Acum nu discut ca e buna sau rea taxa, ci ideea: esti liberal tai taxe, si micsorezi setul de reglementari. Faci viata mai usoara si stimulezi pe cel ce investeste si vrea profit.
          Nu e un capat de tara ce-au facut aici dar nu e kosher. Liberalii trebuie sa discute de taierea taxelor si micsorarea reglementarilor si in final sa determine plecarea si scaderea numarului de angajati la stat prin ne marirea salariilor.
        • +5 (7 voturi)    
          totusi, am o intrebare la adrea domnului (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:11)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Orban: A gandit bine taxa, sau o face din pix, ca Olrando Teodorovici? In titlu se spune ca este o taxa pe noxe si nu se mentioneaza nimic de Co2. Asta inseamna ca vor fi drastic impozitate masinile diesel, si (aproape) deloc cele pe benzina (care emit mult CO2 si aproape deloc noxe)..
          • +3 (7 voturi)    
            Taxe si ordonante de urgenta (Joi, 7 noiembrie 2019, 19:29)

            Arminius [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Parca erau rele taxele, nu conteaza motivul. Sa incepi guvernarea cu taxe si ordonante de urgenta, hmm, nu miroase a bine.
            • 0 (0 voturi)    
              a zis ca nu se grabeste cu (Vineri, 8 noiembrie 2019, 10:17)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

              taxa . Deci nu o da maine, prin ordonanta de urgenta.
          • +3 (7 voturi)    
            TAXA TREBUIE DOAR PE BENZINĂ / MOTORINĂ (Joi, 7 noiembrie 2019, 20:21)

            Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Dacă un patron are maşină nouă care are noxe CO2 g/km mai mici
            iar un angajat are maşina SH cu noxe mai mari

            dar PATRONUL (A SE CITI PARLAMENTARII) MERGE ZILNIC 100KM - restaurant, hotel, vile, amante

            iar ANGAJATUL (A SE CITI CETĂŢENII) MERGE ZILNIC 10 KM - muncă-casă muncă-casă doar weekend la mall


            Şi deci dacă PATRONUL POLUEAZĂ DE 5-10 ORI MAI MULT de ce să plătească mai puţin ????

            Dacă e taxă de poluare atunci singura soluţie este în preţul benzinei, motorinei, gpl.

            Restul sunt prosteală la proşti.
            • 0 (2 voturi)    
              Ba nu (Vineri, 8 noiembrie 2019, 8:21)

              Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

              Taxa trebuie pusa in functie de
              • +1 (1 vot)    
                locul unde a mers masina: (Vineri, 8 noiembrie 2019, 13:35)

                Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

                la tara (in provincie) sau in oras.
                E o uriasa diferenta intre Oxizii de Azot eliberati in oras in nasul populatiei isi Oxizii de Azot eliminati la tara.
                Cu negru de fum la fel.
                La tara negrul de fum nu deranjeaza campul de grau (dimpotriva- excelent ingrasamant). La oras e foarte deranjant.
            • 0 (0 voturi)    
              nu e corect sa o pui in (Vineri, 8 noiembrie 2019, 10:20)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

              pretul benzinei. Asa vor plati toti taxele pentru importuri de masini second hand. Pretul combustibilului creste, si il vor suporta cei care nu au masini, si sunt obligati sa ia microbuzul, autobuzul, maxi-taxi etc.
              • 0 (0 voturi)    
                nu este echitabil (Vineri, 8 noiembrie 2019, 14:15)

                BlueBird [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Daca taxa s-ar baga in pretul combustibilului atunci in domeniul transporturilor cum se mai aplica? Un camion euro 6 face acelasi nr de km ca un euro 3. Primul a platit cam cu 50.000 euro mai mult camionul iar taxa de poluare pentru el va fi la fel ca la un euro 3. In felul acesta se incurajeaza achizitionarea de camioane vechi. Sa nu uitam ca cea mai mare cantitate de combustibil este achizitionata de zona transporturilor.
        • +5 (7 voturi)    
          firea taxa, orban taxa (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:12)

          cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          o sa ne fie teama sa luam si euro 5
    • -5 (21 voturi)    
      Cainele moare de drum lung (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:43)

      DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Si prostul de grija altuia!
      • +6 (14 voturi)    
        corect (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:57)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

        Ma bucur enorm ca nu ai murit de drum lung.
    • -3 (45 voturi)    
      De ce critici?Sau trebuie sa iti explicam in rusa? (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:50)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Postacule pesedist platit in ruble de Dragnea, Nastase si Iliescu, aceasta taxa este una europeana care este platita de toate tarile care se vor europene pentru a ajuta la progresul omenirii si a opri distrugerea planetei prin poluare! Normal, daca tu esti un gibon care ia un cazan de 30 de ani, il inmatriculeaza pe Bulgaria dar vrea conditii ca in Vest, nu vei intelege nimic din asta!
      Si, ce , erau mai bune taxele pe care le punea PSD-ul?
      • +2 (28 voturi)    
        In ce tara europeana (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:05)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Ai mai vazut tu taxa de prima inmatriculare ?
        • -7 (23 voturi)    
          acolo sunt taxe de poluare (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:58)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Insa si taxa lui orban tot taxa de poluare va fi, si se va plati anual ca un impozir (doar ca se numeste taxa de prima inmtriculare) . E posibil sa ii schimbe si numele pana la urma...
          Adica, cu cati ai masina mai poluanta, cu atat platesti mai mult. Intamplator (sau nu) masinile vechi sunt si mai poluante, si de aceea multi nu le tin si le dau la dealeri ptr revanzare (eventual in Romania si Bulgaria) . Occidentalii merg pe principiul ca poluatorul plateste...
          In al doilea rand exista si acolo taxe la inmatricularea unei masini...sa vezi cat te costa in Germania sa inmatriculezi o masina. (numai ca nu se numesc taxe de prima inmatriculare).
          • +6 (16 voturi)    
            poluatorul plateste (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:21)

            cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            sa puna taxa in carburant - mergi, platesti, nu mergi, nu platesti
            • +3 (5 voturi)    
              sau incurajezi evaziunea (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:03)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

              parca zicea ca scoate supracciza, care ar fi diferenta intre cele 2?

              Plus ca nu se vede in consum cat polueaza, doar CO2 - care cauzeaza doar dupa ce se acumuleaza pe timp lung.
              Un SUV euro 6, chiar si hibrid consuma mai mult decat o buburuza de 20 ani.
          • 0 (10 voturi)    
            Ba din contra ... Mașinile mai vechi (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:34)

            BleahBleah [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Poluează mai puțin pentru că durata lor de viață este mai scurtă ...
            • -1 (3 voturi)    
              eu vorbesc de taxe anuale aici (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:12)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui BleahBleah

              nu de taxe de prima inmatriculare. La nemti taxa se plateste in fiecare an, de toti. Nu mai vrei sa o platesti, radiezi masina.
              • +4 (4 voturi)    
                Și ce taxe anuale plătesc nemții (Joi, 7 noiembrie 2019, 21:01)

                BleahBleah [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Pe mașini, căci jucându-mă cu un calculator de taxe pe autoturisme de la nemți am ajuns la concluzia că raportat la venituri noi deja avem impozite pe mașini mai mari ca ei ...
                https://kfz-steuer.wiki/en/car-tax-germany/
                • +2 (4 voturi)    
                  facts pentru lozincarzi (Vineri, 8 noiembrie 2019, 3:04)

                  Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui BleahBleah

                  an <2009, motor 2000, benzina:
                  - pentru euro 3 = 137eur
                  - pentru euro 2 (DOI pentru dastheptii de romani verzi intre circumvolutiuni) = 145.

                  Lasa ca tot ce este peste euro 3 este acelasi lucru la ei. Bine, nemtii sunt mai prosti dupa unii eco warriors de tastatura de pe aici.
            • -2 (6 voturi)    
              Ai baut gaz? Sau esti doar pesedist (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:42)

              Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui BleahBleah

              Una din 2... Cum poti sa debitezi asemenea prostii?
              • -1 (5 voturi)    
                Prietene din câte îmi aduc aminte ... (Joi, 7 noiembrie 2019, 20:36)

                BleahBleah [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

                Și PSD-ul s-a chinuit mult să păstreze taxa de primă înmatriculare ... Fiind forțați de UE să renunțe la ea ... Dar se pare că ai memorie scurtă ...
                Și apoi ia spune-mi care poluează mai mult , o mașină nouă care are 25-30 de ani de viață de acum în colo, sau un cadavru de 20 de ani, care o mai duce 5 ani și trebuie dezmembrat?
                • -1 (1 vot)    
                  e f posibil ca masina cadavru (Vineri, 8 noiembrie 2019, 10:23)

                  bancher [utilizator] i-a raspuns lui BleahBleah

                  sa polueze in cei 5 ani de viata ramasi mai mult decat una noua in urmatorii 25 ani. De ce? pentru ca e non euros, si nu are niciun filtru de parficule.
        • -3 (19 voturi)    
          Rusia nu este in Europa, comunistule! (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:59)

          Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Nu mai veni aici cu propaganda ruseasca, trebuie sa iti traducem in rusa? Daca esti impotriva taxei, inseamna ca esti un pesedist impotriva Europei si platit de PSD in ruble!
          • +2 (2 voturi)    
            Din câte îmi aduc aminte UE (Joi, 7 noiembrie 2019, 20:38)

            BleahBleah [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

            A fost cea care ne-a obligat să eliminăm taxa de primă înmatriculare, ideea altui liberal numit Tăriceanu, și nu Rusia ..
            • 0 (0 voturi)    
              da, (Vineri, 8 noiembrie 2019, 10:24)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui BleahBleah

              dar in UE sunt taxe anuale. UE te-a obligat sa scoti taxa de prima inmatriculare ca sa cumperi harburi si jafuri de la ei, desteptule.
              In schimb ei platesc anual taxe pe poluare, in functie de norma de poluare a masinii.
              • 0 (0 voturi)    
                Comment sters de user (Vineri, 8 noiembrie 2019, 14:22)

                Reticentul [anonim] i-a raspuns lui bancher

        • -3 (9 voturi)    
          Dar in ce tara (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:05)

          varavara [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          europeana ai vazut ca media de varsta a masinilor sa fie mai mare de 10 ani?
          Spune-mi o capitala europeana cu gradul de poluare mai mare decat Bucurestiul!
          • +2 (2 voturi)    
            Athena (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:12)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui varavara

            e mult mai poluata.
          • +3 (3 voturi)    
            Olanda, Spania, Portugalia, Italia (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:34)

            BleahBleah [utilizator] i-a raspuns lui varavara

            Finlanda, Suedia, Norvegia ...
            average_age_of_passenger_cars_in_some_european_countries
      • +8 (10 voturi)    
        spuma (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:54)

        mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Sterge spuma de la gura, usor, cu servetelul si anunta sanitarul ca ti-ai terminat plimbarea prin curte si ca vrei sa te intorci in salon sa-ti iei pastilele alea bune... ca iar vezi postaci rusi peste tot...
    • -1 (25 voturi)    
      Taxa de poluare (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:41)

      Capac1947 [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

      Este necesara... m-am saturat sa stau la semafor si in destul de multe cazuri sa imi pice parul din nas de la fumul tigaii din fata!

      Majoritatea aduna desuri vechi de 20 ani cu motoare mari... DPF anulat... etc... etc...

      E o rusine sa conduci o dacie noua... si o lauda sa conduci un cazan inscris pe bulgaria cu volan pe dreapta...
      • +6 (18 voturi)    
        serios? (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:56)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Capac1947

        Motoare mari? Pai ii rupe la impozit

        DPF anulat? Asta tine de RAR/ITP/politie. Pe logica asta se poate anula si la una noua, doh

        Foarte putini mai au harburi/cazane, ca va plac cuvintele astea nevoie mare, iar ce se aduce de afara si se inmatriculeaza nu prea se incadreaza la cazane. Te costa mai mult drum, rar (care ar trebui facut pe bune) si inmatriculare, cat sa merite sa aduci o gioarsa, cum aveti multi in cap. Trompetele sunt deja inmatriculate si cel mult sunt schimbate cu ceva mai ok. E logica elementara.

        Repetati ca o pasare niste chestii, care suna frumi, fara sa ganditi logic.
        • -5 (7 voturi)    
          Daca ai bani, nu iei gioarsa (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:14)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Dar eu am vecini care nu isi permit masina noua, si au adus gioarse din Germania. Cu 2500 euro, cu tot cu drum. Sunt cazuri pe care le cunosc, nu din citite. Deci inmatricularea de gioarse merge in continuare.
          • +1 (5 voturi)    
            oh (Vineri, 8 noiembrie 2019, 5:29)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Deci masina e doar pentru aia cu BANI, nu ca-n jermanica unde sunt ok si alea de 2500 eur pentru saracii aia.

            Ti-am dat un link de pe mobile . de in alt comm, dar vad ca nu mi l-au aprobat. Presupun ca te descurci cu niste filtre pe acolo ca sa vezi masini de 2-3k eur. Tu crezi ca toti au bani, intr-o tara in care numarul de masini raportat la populatie este sub medie? Eventual firmele de curatenie sa vina cu euro 7, ca doar se invarte soferul cu masina in jurul blocului si polueaza cat timp fac curat in apartamente.

            Fix pentru astia ca tine, as baga exclusiv electric de maine si obligatoriu rezidenta in centrul capitalei (km0 + 3km maxim). Sunt foarte curios daca ne intalnim pe strada, pretiosule.
            • -2 (2 voturi)    
              In economia de piata exista (Vineri, 8 noiembrie 2019, 10:29)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              un principiu ,,nu te baga la lucruri pe care nu ti le permiti''. Da, vecinii mei si-au luat masini din Germania cu 2500 euro (din care vreo 500 drumul si cazarea in Germania) si acum se vaieta ca nu mai dau de cap problemelor. Aud din casa cum le trosneste caseta de directie cand pleaca cu masina din parcare.
              Plus ca sunt euro 2 ca norma de poluare, daca or fi si euro 2.
              Pai pe astia ii incurajezi tu?? Nu au bani sa isi schimbe placutele si discurile de frana, sunt pericol public ca nu ii tin franele si directia, iar tu spui ca fiecare trebuie sa aiba masina, nu??
              Imi pare rau, nu zic ca toti sa isi ia masini noi, dar sa si le permita la intretinere si la taxe.
        • -1 (9 voturi)    
          "ii rupe la impozit" (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Pai cat este impozitul pentru 3000cmc? 2000-2500 de lei. Si multi posesori de cazane luate pe 1000 de euro din Germania nu-l platesc ani la rand. Cand vine primaria dupa 4-5 ani sa puna sechestru pe masina, masina lipseste.. a fost deja vanduta pentru piese. Si proprietarul nu are nici un venit legal, deci nu mai poate fi executat. Clasic...

          Daca ii pui de la inceput sa plateasca, se tripleaza pretul masinii. Oricum am devenit groapa de gunoi a Europei pentru rable, deci macar sa ne oprim acum.
          • +1 (7 voturi)    
            da da da (Joi, 7 noiembrie 2019, 21:25)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Pentru asta, ai alte legi, doh. Deci interzici la toti, pentru ca unii nu-si platesc impozitul si statul nu e in stare sa-si recupereze banii. Esti bine pe logica, beton.

            Tot va aud pe toti cu rable si cazane, repetat ca o poezie proasta, fara pic de gandire aplicata. Cei ce-si cumpara, inlocuiesc de multe ori ceva mai PROST, ce nu mai merita intretinut. Preferi sa traga de masina veche non euro? Mda.
            • +1 (5 voturi)    
              Nu interzici nimic (Joi, 7 noiembrie 2019, 22:34)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              1. Cine vorbeste de interzis? Vorbim de o taxa initiala mare, menita sa descurajeze achizitia de masini la mana a doua, daca au emisii peste un nivel considerat cat de cat acceptabil.

              2. Si tu tot ii dai inainte cu aceeasi poezie proasta, in care poluatorul trebuie lasat in continuare sa polueze. Pai cine a zis ca trebuie lasat "sa traga de masina veche non euro"? Cum trece ITP-ul? Cum ar zice un clasic in viata - "Pentru asta, ai alte legi, doh."

              Ca veni vorba, Euro1 e din 1992. Deci vorbim de masini de epoca? :))
              • +1 (5 voturi)    
                really? (Vineri, 8 noiembrie 2019, 3:16)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Lasa vrajeala. Taxarea aia dashteapta va fi o interzicere de facto pentru multi.

                O masina non euro poate trece itp cf caracteristici tehnice fabricatie, insa este in firea (nu primarizda) umana sa vrea altceva, mai ales cand piesele costa la fel, nu are ac, consumul este mai mare etc. Poti incerca sa gandesti?

                CATE euro 1/2 ai vazut tu aduse de afara in ultima vreme, daca tot achiesezi la repetarea pasareasca si obsesiva cazane/rable? Cam tot ce se aduce de afara e minim euro 3/4. Pui taxa, ramai cu euro 1/2 care s-ar fi casat si inlocuit, fara transcriere sau solutii tip bulgaria, DOH.

                Masina epoca peste 30 ani. 92 nu se incadreaza ;) Stiu pentru ca urmaresc piata si probabil o sa-mi iau una la un moment dat, ca sa moara ecologistii de carton de inima rea :D Probabil s-o gasi vreunul sa "zbiere" la mine ca-s sarac si nu-mi "permit" una noua
                • +1 (3 voturi)    
                  Nevermind, (Vineri, 8 noiembrie 2019, 11:06)

                  bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                  bati campii ca sa justifici faptul ca nu iti permiti o masina noua, motiv ptr care umbli cu una veche, dar adusa din Germania.
                  Dimpotriva, cele mai multe masini care s-au adus din afara in ultimii 2 ani sunt sub euro 3, ptr ca pe astea si le permite romanul. Inainte de eliminarea timbrului de mediu, intr-adevar se aduceau masini cu euro 4 sau mai noi, ptr ca inmatricularea celor vechi era prohibitiva. Insa, de cand s-a eliminat taxa, ne-am umplut de cazane euro 2, euro 1 si non euro. Eu stiu si in Buc, si la tara, oameni care si-au adus masini cu 2000 euro. Niste tarani care nu au avut masina in viata lor si-ai adus BMW seraia 3 din Germania, lasa dura de fum negru si abia se misca. Nu isi permit nici anvelope noi la ele, si-au pus niste janghine de allseason, aduse tot din Germania la mana a doua, pe motiv ca mai au carne pe ele.
            • 0 (0 voturi)    
              Nevermind, (Vineri, 8 noiembrie 2019, 10:31)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              daca nu iti permiti masina sigura si norma de poluare recenta, de ce nu iei autobuzul?? Tot faci aici apologia masinilor vechi, deci e clar ca nu iti permiti una noua. Nu intelegi ca aceste masini sunt un pericol si ptr siguranta altor participanti la trafic, si pentru mediu?
              • +1 (1 vot)    
                =)))))))) (Vineri, 8 noiembrie 2019, 11:44)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Ce bine esti. Nu ai inteles ce ti-am zis mai sus cand am zis ca ar merge si exclusiv electrice, pentru ca mi-as "incalca" principiile pentru parveniti ca tine, nu? E greu cu ganditul...

                Ce te face sa crezi ca ma afecteaza direct legea dpdv transport, micule parvenit? E vorba de idee, pentru ca ma uit si la unii dintre clientii mei si imi dau seama ca daca ai firma de curatenie, de ex, nu-ti permiti sa ai tarife mari, ca le negociaza parvenitii la sange, deci nu-ti permiti nici masina iuro6 si sa cari aspiratoarele cu ea. Principiile pentru turma sunt ceva muuult prea abstract, mea culpa.


                Masina ta de care esti mandru nevoie maaare, este SH. Adica exact un CAZAN ca una din germania, doar ca mult mai proasta, date fiind drumurile de la noi. Mergi cu o masina SH care NU mai e noua si este clar intr-o stare mai proasta ca una la fel (marca/an/km) din Germania care este la vanzare.

                Daca-mi vand una dintre motocilete, probabil as putea sa-mi iau un rah.t ca al tau, dar nu ma "urc" atat de mult, pretiosule.

                Alte chestii CLARE, ref ce-mi permit eu, mai ai in capshorul de lucrazar corporatist ajuns la oras?
      • -4 (16 voturi)    
        asa am zis si eu mai sus, (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:00)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Capac1947

        Harburile din trafic trebuie eliminate, chiar si cu pretul unor taxe mari pentru ele. Avand in vedere ca mi-am luat multe minusuri, trag concluzia ca intr-adevar, sunt multi cu harburi pe aici.
        Oricum, eu in viata am mers pe principiul ca mai bine masina nou (chiar din gama low cost) decat premium, dar veche.
        • -4 (10 voturi)    
          Cei ce va dau minus (Joi, 7 noiembrie 2019, 18:11)

          DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Sigur sunt posesori de auto euro 1, 2, 3.
          Poate ca sunt asistați cu Mercedes.
          Dar in mod sigur nu inteleg nimic.
          Nu inteleg ca Ro a cimitir auto la rable.
          Si ca trebuie sa se faca curățenie si in aceasta zona evazionista.
          Ca la ministere!
    • +4 (10 voturi)    
      se ia de mana cu Firea (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:38)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      sa taxeze saracia

      Probabil ca ar fi putut sa taca pana dupa prezidentiale si locale, dar banui ca trebuia sa dea niste mesaje publice pt sustinatorii din umbra

      Ca doar nu au ajuns degeaba la guvernare...niste unii trebuie sa faca niste profituri pe la fabrici si uzine, straine sau romanesti cu capital strain

      ha..ha..haa....i-au spart pe tefelisti inca o data....iar le iau banii
    • +4 (4 voturi)    
      Din '90 incoace stim ce fel de ,,liberali'' (Joi, 7 noiembrie 2019, 20:14)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Sunt astia educati in comunism.
      La pndl, nu vor sa renunte, acum reintroduc taxa de prima inmatriculare, probabil mai urmeaza sa afaca la stat vreo 400 000 de angajari asemeni liberalului rosu, tariceanu.
  • -12 (44 voturi)    
    Jos Orban (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:22)

    Mazeta [utilizator]

    Să vină Dăncilă înapoi!
  • +20 (34 voturi)    
    USL a murit, TRAIASCA USL! (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:30)

    Airwaves [utilizator]

    Credea vreun fraier ca USL si-a dat duhul? Ce e mai usor in tara asta decat sa tot inventezi noi taxe? Nimic!

    Nu ai bani la buget? Mai bagi o taxa, cresti incasarile din impozite prin majorarea salariului minim, mai "uiti" sa rambursezi niste TVA, mai pui o taxa pe apa de ploaie, pe fumul de la cos, mai bagi o acciza la carburanti, peste cele 3-4 deja adaugate, te descurci, ca doar de aia esti roman!

    Asa ca, traisca USL. Sa nu va mirati daca Vioiorica Idioncila va creste brusc in sondaje.
    • -7 (19 voturi)    
      intrebare (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:41)

      Soranna [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Nu ca as fi de acord cu milioanele de taxe (ma rog, asta de care vorbim exista peste tot in Europa deci e discutabil), dar, cand nu sunt bani, de unde sa ii scoata? Au de platit o multime de datorii lasate de Veorica & co, tu ce ai face in locul lor? Care e alta sursa de venit?
      • 0 (0 voturi)    
        e usor... (Vineri, 15 noiembrie 2019, 12:28)

        Soranna [utilizator] i-a raspuns lui Soranna

        ...sa dai cu minus cand nu ai un raspuns.
        Era o intrebare sincera, nu inteleg care ar fi solutia.
        Educati-ma in loc sa dati cu parul!
    • +3 (9 voturi)    
      and, (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:47)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      this is just the beginning.
      pai n'a lasat vorba blondu de la bamboo ca, nu mai e bani !?
      si zise orban: sa fie bani, si bani se facura.
      ca din pamant si fum de esapament.
      aleluia !
    • -3 (9 voturi)    
      Imi pare rau, (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:02)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      dar tot ce ai scris tu au facut ultimele guverne PSD (Ponta, Grindeanu, Tudose, Dancila).
      Nu mai da vina pe USL, caci PSD a facut-o.
      • -3 (7 voturi)    
        hahaha (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:33)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        dupa ce dottore s'a descatusat de kkarau si penelica. :-)
        probabil ca d'aia au plecat peneleii din intelegerea frateasca. au plecat...sanchi !
  • +4 (30 voturi)    
    Putin probabil sa reusiti... (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:37)

    IoPaNet [utilizator]

    Noi vrem sa nu mai importam toate cazanele cancerigene, ei, vesticii, din contra, vor sa le exporte (catre noi si catre altii). Asa ca vor avea grija ca, indiferent ce forma ii dati, sa nu "respecte normele UE".

    Daca aveti cojones, dati in judecata VW asa cum au facut americanii, obtineti despagubiri de miliarde si cu banii astia rascumnarati de la proprietari si casati toate dieselurile care nu respecta normele de poluare.
    • -1 (7 voturi)    
      Americanii sunt cea mai tare natiune din (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:04)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      lume. Ei sunt singurii care au putut sa se puna cu Volkswagen. Cum iti explici tu ca acest grup a platit despagubiri doar catre proprietarii americani?? Nu a platit catre francezi, englezi, italieni si nemti, ci doar catre americani. De ce? Ptr ca americanii sunt puternici, sunt tari, pot distruge Volkwwagen daca vor. Si apropos, nu a fost proces, a fost o intelegere extra-curte intre guvernul american si Volkswagen, sa se rascumpere masinile la valoarea initiala.
      • +2 (4 voturi)    
        VW stia ca pierde procesul... (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:59)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ... de aceea a preferat sa faca o intelegere. Dar fara a initia un proces, nu ai sansa sa faci o intelegere.
        VW are fabrici in Franta, Anglia, Italia, Germania, care la randul lor au si multi alti furnizori interni. De aceea francezii, englezii, italienii si nemtii nu s-au grabit sa ii dea in judecata.
        • +2 (4 voturi)    
          În Europa în schimb se practică ... (Joi, 7 noiembrie 2019, 20:49)

          BleahBleah [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

          Privatizarea profitului și socializarea pierderilor ... Doar nu o s-o supărăm pe mama Merkel și marea uzină auto ce o conduce aceasta, numită Germania ...
        • -1 (1 vot)    
          Dimpotriva, (Vineri, 8 noiembrie 2019, 11:09)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

          procese colective sunt si in Germania si Marea Britanie (englezii sunt f pusi pe nemti, mai ales acum cu Brexitul). Si degeaba sunt...se treneaza, se treneaza, iar VAG prospera.
          Singurii din lume care i-au putut face pe VAG sa plateasca despagubiri sunt americanii, si asta ptr ca sunt puternci si, daca vor, fac pipi pe VAG la orie ora vor ei.
  • +18 (28 voturi)    
    Deja? (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:38)

    consumator2 [utilizator]

    Numai la taxe va ganditi! La romani pe cand? Doar in campania electorala?
  • +2 (34 voturi)    
    Taxa trebuie sa opreasca importul de auto SH (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:40)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Romania a devenit cimitirul de rable auto al Europei

    Taxa sa fie de 1000 de € /autoturism rulat prin Europa.
    Sau 2000 de € adus din Bulgaria.

    Toți cei care înmatriculeaza masini SH( euro 2 sau 3) aduse din lumea larga sa fie verificați daca au mai adus spanuri in Ro.
    Daca au mai recidivist sa fie taxați.
    Cu 100 de euro in plus la fiecare span adus.

    Astfel:
    a adus 5 masini in ultimii 10 ani sa plătească 500€ + 1000 pentru noua achiziție.

    Si trebuiesc dublate/ triplate impozitele auto.
    Sunt familii cu 4 sau 5 auto si plătesc impozit cca 100 € pentru toate.
    Toți interlopii, cocalarii se sparg in figuri cu bmv-uri si platesc impozit NIMIC.
    Plus poluare si parcări pe spatiul verde.
    • +21 (23 voturi)    
      Nu iti trebuie nici taxe nici impozite (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:15)

      teo4ro [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Trebuie doar ITP-ul sa fie facut pe bune si gata, dispar toate rablele de pe drum si cei cu coji de masini nu isi vor mai permite sa le intretina. Dar deh pt asta trebuie controale reale de la RAR si de la politie in trafic si la statiile ITP. Si pe cealalta parte impozitul trebuie calculat sub alta formula decat cea a centimetrilor cubi ai motorului ca aia nu are nici o relevanta.
    • +12 (14 voturi)    
      cam tarziu (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:16)

      Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      esti tarziu la petrecere... asta a fost deja declarata neconstitutionala si discriminatorie.
      • +1 (1 vot)    
        Curat neconstitutional coane Fănică! (Vineri, 8 noiembrie 2019, 8:54)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui Mawrkuss

        Dar cred ca sustineti importurile de SH.
        Sunteti de acord cu:
        - Romania = cimitir de rable din Vest/ Bulgaria,
        - Poluare, zero impozit, etc.
        CCR de care amintiti sunt o gască de dinozauri ce vor ajunge la lada de gunoi a istoriei.
        Nu va mao bazat i pe decizii politice iresponsabile date de acesti elefanți!
        Trebuie sa se termina petrecerile si dezmățul din bani publici!
  • +10 (18 voturi)    
    Pe bune acum, (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:45)

    ABBV [utilizator]

    politicul din Romania parca e trepanat. Tovarasi "tovaras o spun la oricare de la orice partid care sa gandit intens cum sa mai puna o taxa" ajunge, ati cocosat pe toti cu taxe, taxe taxe ....Mai subtiati aparatul bugetar, nu mai donati la BOR, desfintati sectia SS, nu mai dati tichete de vacanta, habar nu am. Da mai luati o pauza cu taxele! Va fi ori revolutie, ori ramaneti doar voi in tara.
  • 0 (12 voturi)    
    o prostie (Joi, 7 noiembrie 2019, 14:55)

    MitikaP [utilizator]

    De ce ne tot incurcam cu taxa de prima inmatriculare cand putem face impozitul anual pe masina mai mare pe cazanele poluante? Sau sa diferentiem rovigneta in functie de gradul de poluare? Si nu mai are ce sa spuna UE...
    • +8 (8 voturi)    
      Perceptie si producatorii auto (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:29)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      Daca problema ar fi poluarea, ce conteaza ca e veche sau noua masina?
      Cat polueaza, atata sa plateasca.

      Nu, problema e ca e nevoie de bani.
      Producatorii auto fac lobby pentru programe gen rabla, cum sa vorbim de taxe pe masini noi?

      Atunci ii taxezi ca pe miri -- cand au bani.
      Cand cumperi masina ai bani.
      Ai 10.000 de euro si taxa e 2000?
      Cumperi masina de 8000 si in 2 luni uiti.

      Daca trebuie sa platesti taxa 200 de euro in fiecare an, injuri guvernul in fiecare an, asa ca mai bine te jupoaie o singura data, atunci cand ai banii gramada.
  • -1 (9 voturi)    
    Introducerea unei taxe de poluare (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:14)

    Unforgiven [utilizator]

    Este corecta, dar ea trebuie sa fie in functie de cat poluezi in mod efectiv, care asta ar insemna sa se cuantifice exact cat ai poluat intr-un an de exemplu si apoi sa platesti in functie de cantitatea si tipul de noxe emise in atmosfera.
    Asa ar fi cel mai corect, dar nu stiu daca se poate implementa un asemenea sistem de cunatificare a poluarii care sa fie montat pe fiecare masina si sa monitorizeze cantitatea de noxe emise in timpul deplasarii autovehiculului.
  • +14 (20 voturi)    
    taxa de inmatriculare perceputa ca taxa de poluare (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:17)

    tropotaru [utilizator]

    tontălăul nici macar nu poate sa ascunda scopul taxei, i-a scapat porumbelul din gura: vrea taxa de prima inmatriculare (evident nelegala) dar imbracata in haine de taxa de poluare (legala, dar imposibil de aplicat printr-o formula universala magica, pentru ca nimeni nu poate calcula numarul de kilometri rulati de o masina sau alta).

    Sică, măi băiatule, ia du-te tu diseara la 19:30 la Guvern si calculeaza cat o sa ruleze un taxi sau o masina de distributie marfa si cat una detinuta de o persoana fizica care o scoate din garaj numai duminica si in concedii, ca altfel, fara sa stii rulajul, nu poti afla nivelul de poluare. Hai, arata ca esti mai bun la matematica decat predecesoarea ta!

    Dar mai bine, nu vrei sa faci si tu ceva corect, in adevarat spirit ecologic? Uite, de exemplu, modifica impozitul pe masini:
    - in functie de putere, nu de capacitatea cilindrica (cap. cilindrica e un gol, e volumul dislocuit de piston, nu-l mai impozita, ca e aberant)
    - in functie de combustibil (adica sa maresti impozitul la vehiculele cu motor diesel)
    - in functie de norma euro de poluare

    Suie Mică! Na, c-am zis-o!
    • +5 (5 voturi)    
      foarte corect (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:31)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      cx5 de 2.5l si sportage de 1.6l polueaza la fel si consuma la fel... impozitu in schimb e de vreo 4-6 ori mai mare la cea pe 2.5l
    • 0 (8 voturi)    
      de ce este "evident nelegala"? (Joi, 7 noiembrie 2019, 18:02)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      In UK taxa de inmatriculare variaza intre 0 si ~2000 de lire, in functie de emisiile de CO2 si tipul de combustibil.
      In Franta ajunge pana la 3000 de euro.
  • -3 (17 voturi)    
    Mai bine Roviniete crescute (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:18)

    Rahan5 [utilizator]

    daca statul are nevoie de bani si nu Taxa de Poluare de Prima Inmatriculare.
    Multi cumpara masini ca sa le foloseasca o data / doua ori pe saptamana pentru transport cumparaturi / mers in provincie si in rest o tin in garaj personal si nu deranjeaza pe nimeni.
    In rest mai au in garaj motocicleta electrica / trotineta electrica / bicicleta etc pe care le pot folosii foarte des.
    De ce sa plateasca astia pentru cei care se plimba toate zilele cu masina goala ?
    Categoric ca masina trebuie taxata in functie de nr. de ore de functionare / km parcursi si nu pe Prima Inmatriculare.
    Solutia este Roviniete pentru anumite zile ale saptamanii.
    Sant unii care vor sa mearga numai sambata si duminica si ar renunta usor sa mai mearga celelalte zile ale saptamanii.
    De ce se plateasca astia pentru marea multime al celor care se duc la servici cu masina de luni pana vineri, si mai vor sa se plimbe cu masina si sambata si duminica ?
    Categoric Taxa de Poluare de Prima Inmatriculare este un atac direct la adresa trotinetelor electrice, motorete ectrice, biciclete etc.
    Adica zice cumparatorul: Daca tot dau o gramada de bani pe Taxa de Poluare de Prima Inmatriculare de ce naiba sa mai cumpar motoreta electrica / trotineta electrica ? Ca sa stea pe loc masina pe care am platit o gramada de bani taxe ? Mai bine ma plimb cu masina goala toate zilele. Nu ma ploua / merg mai repede etc.
  • +11 (17 voturi)    
    si o taxa pe prostia liberalilor (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:18)

    ics_11 [utilizator]

    sa bage si o taxa pe prostia liberarilor : cu cat mai prosti cu atat mai mult sa plateasca.
    pentru toti liberalii batuti in cap : asigurati-va ca majoritatea oamenilor obisnuiti (patura de mijloc daca vreti) au averi cat mai mari si o sa vedeti ca ei singuri o sa-si ia masini noi, care polueaza cat mai putin.
    si nu mai promiteti spitale cata vreme nu aveti suficienti medici si asistente nici pentru cele existente si nici scoli cata vreme natalitatea scade, ca n-o sa aiba cine sa-nvete-n ele.
    a-nceput bine pnl-ul. o sa vada taxare la vot !
    psd se pregateste deja de o noua guvernare din 2020.
  • 0 (16 voturi)    
    Te mănâncă pielea (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:19)

    fokerul [utilizator]

    nea Orbane. Ia zi, nu vrei să umbli mata un pic şi la IT-işti, să le tai din caşcaval şi astfel să-i alungi din ţară?
  • +7 (11 voturi)    
    ALDE si mediul (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:22)

    TrueBlue [utilizator]

    Este normal. A fost un populism groaznic si ucigas. D-na Gratiela Gavrilescu ministrul mediului (ALDE) a mintit tot timpul cum ca un grup de experti lucreaza la formula. Ei, patrioti si romani adevarati, cu nume romanesti, ortodocsi si multi copii, de fapt au permis introducerea a sute de mii de rable pe an in tim ce, pe de alta parte, subventionau achizitia masinilor noi prin programul rabla.
  • +8 (14 voturi)    
    idioti (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:28)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    . atat am de spus. nimeni nu se intreaba, de ce cumpara romanii auto second hand????????????????

    rezolvati problema asta si rezolvati si poluarea!!!!

    ii tot mai greu de trait in tara asta, pe' multz idiotz...
  • -7 (15 voturi)    
    A fost odată (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:37)

    zizin [utilizator]

    Taxa pentru înmatricularea troacelor care scot fum negru înecăcios aduse din Germania și de la alți okoși din UE a fost cu ceva ani în urmă, dar a venit Bruxelles-ul și ne-a croit cu nuiaua peste ochi zicând că, voi, români nevolnici, nu aveți voie să cârtiți, dacă noi vrem să scăpăm de cazane fumegând toxic, voi TREBUIE să ni le luați - ieftin, da' tot pe bani! - ba chiar să-i stimulați pe sărantocii voștri s-o facă.
    • +5 (7 voturi)    
      Spui aiureli. (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:31)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      ,,Troacele" alea de multe ori nu erau folosite decat o data sau de doua ori pe saptamana.
      Iar daca sunt folosite la tara poluarea in plus nu conteaza.
      Noxele de CO2 sunt aceleasi.
      Nu poluarea de la autoturisme la tara conteaza ci cea din orase:
      NO etc. Oxidul de azot nu e poluant la tara. Se descompune de la sine in cateva minute /ore. Probabilitatea sa fie inhalat la tara e aproape zero.
      Deci, o ,,troaca" din aia la tara daca merge de 10 ori mai putin polueaza tot de zece ori mai mutin decat un Euro 15 !
      Ambele produc la final CO2 + Apa . Eventual negru de fum care este ingrasamant agricol la tara.
      Exact ca sobele pe lemne !
      • -3 (7 voturi)    
        NOx nu se descompune (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:50)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        NO migreaza in NO2, si invers. Dar el "dispare" doar duce ce se formeaza HNO3 si o da in ploaie acida.
        • +4 (4 voturi)    
          Texte Academice : (Joi, 7 noiembrie 2019, 19:30)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          ,, NOx este un termen generic pentru oxizii de azot: monoxidul de azot — NO și dioxidul de azot — NO2. Ei sunt produși în timpul procesului de ardere, în special la temperaturi ridicate."

          Aceste două substanțe chimice sunt importante în atmosfera Pământului. În troposferă, în timpul zilei, NO reacționează cu substanțe parțial oxidat organice (sau peroxid radical) pentru a forma NO2, care este apoi fotolizat de lumina soarelui pentru a reforma NO:

          ,, NO + CH3O2 → NO2 + CH3O
          NO2 + lumina soarelui → NO + O "

          Lasa-ma nene cu ploile tale acide din cauza NOx produs de autoturisme !.
  • +4 (18 voturi)    
    O clasa politica antinationala (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:39)

    ww [utilizator]

    Cat sa fii de orb sa nu vezi cabala intregii clase politice impotriva poporului român? Dincolo de teatrul gretos pe care il joaca in fata noastra, pe toti ii uneste teama de justitie si dorinta de jaf. Nu stiu altceva decat de impozite si salarii de mizerie pentru romani.
    E momentul schimbarii, caci la noi e puterea. Mergeti la vot. Nu-i oferiti candidatului USL ocazia sa-si mai dea vreodata masura competentei numind alti Grindeni, Tudosi, Dancile, Tudorei Toaderi, Orbani.
    VOTATI SCHIMBAREA REALA!
    VOTATI PALEOLOGU!
    • 0 (0 voturi)    
      Vezi (Vineri, 8 noiembrie 2019, 9:00)

      sim18 [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Vezi-ti de treaba ta! Auzi... Paleologu... numai gura de el...
  • +22 (24 voturi)    
    Minus un milion de voturi (Joi, 7 noiembrie 2019, 15:40)

    justin puscasu [utilizator]

    Sa te apuci sa vorbesti de taxe noi cu doua zile inainte de alegeri si nu de orice taxa, ci de una care a provocat multa frustrare si nemultumire de-a lungul vremii, este sau un caz de prostie fenomenala, sau (mai probabil) o incercare de a o baga pe Dancila in turul doi.
    PNL, PSD - aceeasi mizerie.
  • +7 (11 voturi)    
    Orban si prima tampenie (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:25)

    Gabu [utilizator]

    Domnu' Orban, v-ati pupat recent cu madam ex prim ministru? Aveti grija ca se ia!
  • +3 (7 voturi)    
    De pe paginaa de fb a lui Catu (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:25)

    galeo [utilizator]

    De pe pagina de fb a ministrului de finante Florin Citu:
    "Incepem Romania Normala, Romania Liberala."
  • +9 (11 voturi)    
    Nu sunt destule? (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:28)

    Dalinar [utilizator]

    Impozit pe masina, taxe de drum, taxa 7 centi, taxa de faliment Bancorex?
  • +9 (13 voturi)    
    Jos Ciuma Rosie (Joi, 7 noiembrie 2019, 16:34)

    jolian [utilizator]

    Ciuma rosie e de vina pentru ca ei au scos taxa de inmatriculare si a restituit mare parte din ea inapoi celor ce-au platit-o.
    Daca nu scoteau ei taxa nu trebuia sa-si mai stoarca neuronii bietu Orban s-o bage din nou.
  • -7 (9 voturi)    
    O MASURA NECESARA (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:11)

    narcislb [utilizator]

    Sper ca odata cu adoptarea unei noi taxe sa fie redus numarul de cazane de pe drumurile Romaniei.Ne-am saturat cu totii de fum si de zgomot,aglomeratie.Trebuie facut ceva.
  • +5 (5 voturi)    
    Parcă Tăriceanu plecase din PNL?! (Joi, 7 noiembrie 2019, 17:12)

    BleahBleah [utilizator]

    ...
  • +3 (5 voturi)    
    Domnule Orban (Joi, 7 noiembrie 2019, 18:00)

    galeo [utilizator]

    Cu impozitul pe IT-isti cum ramane?
    Sau v-ati razgandit?
  • +7 (9 voturi)    
    Bravo ba', mort11 ma-t11111! (Joi, 7 noiembrie 2019, 18:20)

    Zelon [utilizator]

    Impoziteaza prostia, ignoranta si impostura, ba' Horbane!
  • +4 (6 voturi)    
    zici ca a lins unde (Joi, 7 noiembrie 2019, 18:30)

    gopo2016 [utilizator]

    scuipat tariceanu ca asta era cu taxa de prima de inmatriculare
  • +5 (7 voturi)    
    . (Joi, 7 noiembrie 2019, 18:40)

    Mda [utilizator]

    Visul meu de a imi lua un V8 (nou, nu de 30 ani, deci care clar polueaza mai putin decat o masina SH de 10 ani) se duce dracului cu fiecare guvern caruia ii vin numai idei idioate. De ce nu impoziteaza astia in SUA/Canada aerul din motor? Ca doar "polueaza", nu? :|
  • +5 (9 voturi)    
    bravo (Joi, 7 noiembrie 2019, 18:46)

    Ademordna [utilizator]

    Prima masura: noua taxa.
    De fapt o taxa mai veche care era contra regulilor europene dar era impinsa de interese ale unor afaceristi locali.

    Excelent, pavati drumul USR-ului.
  • +4 (6 voturi)    
    Incepe tangoul (Joi, 7 noiembrie 2019, 19:15)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Prima zi, o ou a taxa
  • -4 (6 voturi)    
    Taxa (Joi, 7 noiembrie 2019, 21:07)

    Florinm11 [utilizator]

    De ce credeți ca avem pe subiectul asta peste 60 de comentarii? Pentru ca vechimea medie a mașinilor în România e de dește 15 ani. Ca sa nu o mai lungim. Ai sub euro 3, ți ai luat mașina cu 500 euro? Taxa minim 500 euro pe an. Ptr ca altfel ne calcă toți prostii fără frâne și ajungem gunoiul Europei.
    • +4 (4 voturi)    
      . (Joi, 7 noiembrie 2019, 22:16)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui Florinm11

      Si de astia care isi iau Camaro/Mustang/whatever nou, cu motor de 6L si merg doar in weekend, de ce platesc impozit 2000 euro/an?
  • +3 (5 voturi)    
    lol (Joi, 7 noiembrie 2019, 22:35)

    HP [utilizator]

    Mottoul USR si PNL: "nu mai fitz saraki"

    Si dupa aia va mirati ca revine pesedeaua la controale.

    Aia stiu un lucru si bun: romania e plina de oameni saraci, care voteaza cu absolut oricine ii convinge ca le mai dau niste bani in plus la salariu sau pensie.

    Astialalti sunt aerieni.
  • +4 (4 voturi)    
    logic (Vineri, 8 noiembrie 2019, 2:07)

    ber [utilizator]

    Orice taxa de poluare este incorecta daca nu e legata de cantitatea de combustibil consumat de masina. Asa ca ea trebuie pusa pe carburant. Daca ea este luata la inmatricularea masinii inseamna ca este o taxa anticipata. Credeam ca liberalii au logica la ei.
    • -1 (1 vot)    
      Dar nici tu nu ai logica! (Vineri, 8 noiembrie 2019, 9:03)

      sim18 [utilizator] i-a raspuns lui ber

      Consum, consum, dar ce iese prin teava de esapament e diferit! De ce sa platesc in mod egal cu unul care scoate fum cat un camion?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by