Arafat, despre ajutorul internațional pentru Colectiv: „Noi aveam nevoie de paturi, nu de transport”

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 14:58 Actualitate | Esenţial


Raed Arafat
Foto: AGERPRES
Raed Arafat a afirmat, sâmbătă, că în cazul tragediei de la Colectiv a discutat despre activarea Mecanismului de Protecție Civilă Europenă, dar necesitatea României nu era de transport, ci de paturi pentru marii arși, pentru care medicii din străinătate au venit să vadă situația la fața locului.

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), Raed Arafat, a explicat, sâmbătă, pe Facebook, de ce nu a fost activat Mecanismul de Protecție Civilă Europeană în cazul tragediei de la Colectiv, de acum patru ani, notează Mediafax.

„În situația care a avut loc la noi, tragedia de la Colectiv, personal am luat legătura cu cineva de la Protecția civilă Europeană și am discutat cu ei oportunitatea activării mecanismului. Era clar că activarea mecanismului nu putea să ne aducă ceva major în plus. O să explic asta foarte clar de ce. Puteam să beneficiem foarte mult dacă aveam nevoie de resurse de transport de exemplu. Dar nu era cazul. Am avut avioanele noastre, am apelat la avionul NATO. Deci nu exista o nevoie pe care nu o putem acoperi. Nevoia noastră era de paturi, de locuri, iar în Mecanismul de Protecție Civilă Europeană există anumite resurse care sunt resurse voluntare care le oferă țările și le pun sub Mecanism. Aceste resurse pot fi solicitate de țările care au dezastre sau catastrofe (...). Din acest mecanism paturile de spitale nu fac parte din aceste resurse”, explică Raed Arafat.

Șeful DSU afirmă că România putea acționa mecanismul punând pe site că după tragedia de la Colectiv este nevoie de paturi pentru marii arși, însă timpul a fost scurtat prin discuții bilaterale.

„Cum funcționează? Pui pe mecanism (pe site-ul oficial – n.r.) că vrei paturi pentru pacienți. Mecanismul anunță asta la toate țările membre ale Mecanismului. Sunt țări care au nivel de sistem sanitar ca și România sau poate sub România sau peste România și toate aceste țări primesc acest apel, după care țările respective urmează să contacteze spitalele să verifice, să comunice tot pe site-ul mecanismului, în scris, că au găsit un număr de paturi. Dar mecanismul nu se mai ocupă de partea de plată și de tot. Atunci ne revenea nouă să intrăm în legătură bilaterală cu aceste spitale și să începem să discutăm de transfer de plată, de toate aspectele pe care noi le-am făcut pe linie bilaterală. Acest lucru ar fi întârziat foarte mult, de fapt nu ar fi facilitat transferul sau nu ar fi grăbit transferul. Mai mult decât atât, puteam să avem țări care nu au capacități reale pentru pacienții mari arși dar să ofere pentru solidaritate un număr de paturi și putea să existe ca țările care au paturi de nivel înalt pentru marii arși să nu ofere în primă fază pentru că era și weekend și până se mișcau să ofere putea fi tardiv”, a explicat Raed Arafat.

Șeful DSU a precizat că nu există, nici în prezent, o procedură a Mecanismului de Protecție Civilă Europeană pentru pacienți arși, iar discuțiile pe această temă au început abia din 2016, după experiența României în tragedia de la Colectiv.

Raed Arafat a explicat că în urma discuțiilor cu spitalele din străinătate, pentru preluarea pacienților mari arși, echipe de doctori au preferat să vină în România pentru a vedea situația reală.

„Spitalul de la Bruxelles era primul cu care am început să discutăm și acolo preferința a fost ca să vină echipă să verifice, să vadă pacienții, să aleagă și să spună pe cine poate să ia și într-adevăr asta s-a întâmplat. Asta înseamnă că noi nu puteam să urcăm pacienții în avion până nu venea echipa să evalueze și preia pacienții. (...) Singura țară care a primit pacienți fără să necesite să vină medici de la ei aici a fost Austria. În rest toate țările au trimis echipă aici, de la belgieni, care au lucrat și pentru olandezi, partea franceză, partea germană, Anglia, Norvegia, toți au avut echipe care au venit și au spus <luăm pacientul ăsta sau luăm pacientul ăsta>, iar noi am organizat transferul pacienților”, a mai spus Raed Arafat.

În urma incendiului de la Clubul Colectiv, din 30 octombrie 2015, 64 de tineri şi-au pierdut viaţa, iar alţi 146 au fost răniţi.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4200 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    Mda (Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 14:59)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Omul e clar la sfarsitul carierei...sper sa-i grabeasca cineva sfarsitul...
  • +8 (14 voturi)    
    arfat, nu te mai infunda! (Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 15:03)

    Francisc 1 [utilizator]

    e o vorba :- cand esit in kk pana la gat macar nu mai fa valuri!
  • +7 (11 voturi)    
    Arafatul isi iubeste prea mult demnitatea si ..... (Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 16:01)

    Plagarus [utilizator]

    ....se da greu de dus.
    Hai gata,esti plafonat si uzat de atata atentie nemeritata in ultimii ani.Te asteapta explicatii penale f.f.grele. ( Deltamed +++++++++ surprize,surprize )
  • +4 (10 voturi)    
    Arafat spune un adevăr crud. Printre rânduri... (Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 16:16)

    denvarel [utilizator]

    Ce se înțelege prin "paturi"? Bănuiesc că e vorba de sisteme întregi, dedicate special pentru marii arși. Nu de paturi propriu-zise. Adică 4 picioare și o saltea...
    Noi nu aveam nici "pat". Funcțional zic.
    Dar pentru că trebuiau consultați și transportați pacienții s-a hotărât că nu e nevoie de ajutor?!? Mecanismul de ajutorare al UE era inutil pentru că, desi noi nu aveam nimic, nu doream să-i transportam?!? Pai cum să-i ducem în "paturi" daca nu vrem să-i mutam?!?
    Ce sa înțeleg din declarația asta? Că nu contează că aveam nevoie de ajutor, pentru că ajutorul venea cu niște condiții de fizica elementară: transportul?!?
    E total incoerent. Ascunde adevărul într-o mare de amănunte neesențiale.

    Nu contează câți mor, oricum e mai bine sa nu se afle că nu sunt gata "paturile" noastre ( recepționate și plătite). Cam asta este adevărul. Pe care îl arată încă o dată Arafat printr-o explicație din care nu se poate înțelege nimic altceva.
    • -6 (12 voturi)    
      .... sa inteleg ...... (Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 16:46)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      Sa inteleg ca vina lui este ca nu intelegi tu ?
      • +1 (7 voturi)    
        Mai sus era demonstrația că Arafat minte (Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 17:18)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        Făcută printr-o tehnica numita "reducerea la absurd"
        Panimaiesi?
  • +1 (5 voturi)    
    Ar trebui (Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 16:24)

    vasile-roaita [utilizator]

    Ca Johannis sa-i ia inapoi cetatenia romana si sa-l expulzeze acolo de unde a venit, in Palestina.
  • +6 (10 voturi)    
    Dacă mor la transport,ai mai puțini de vindecat. (Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 16:26)

    asavreau [utilizator]

    Asta ar fi logica lui Arafat.Un ars poate fi transportat și pe cămilă,totul este să fie paturi acolo unde ajunge ! Băi,ăsta-i medic,ori specialist pompe funebre?
  • -5 (9 voturi)    
    La niste explicatii simple si plauzibile (Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 19:15)

    Unforgiven [utilizator]

    Coruptii de la #rezist vor sa-l demita pe Arafat, pentru ca nu este de-al lor, nu este omul sistemului securist, iar asta ii enerveaza pana la turbare apocaliptica cu ochii tulburi si insangerati!
    • +3 (9 voturi)    
      Asta o fi Infractorul de la Rahova ? (Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 20:09)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

      Sau unul dintre cei 3 aplaudaci care i-au ramas ?
  • +3 (7 voturi)    
    Am in minte un inventar consistent, al motivelor (Sâmbătă, 2 noiembrie 2019, 20:07)

    deval [utilizator]

    pentru care cred -de dupa accidentul din Apuseni- ca acest personaj nu are ce cauta in fruntea salvatorilor .
    O sa amintesc doar una,mai putin cunoscuta dar plina de semnificatii :
    -Legat de Apuseni- RA nu a dat voluntarilor care lucrau pentru salvarea de vieti avionul ROSU cumparat din contributiile donatorilor in iarna aia turbata ! I-a lasat sa zboare cu harbul condus de Iovan. Avionul rosu era tinut in hangar la fabrica de avioane din Bacau. Cand a fost intrebat a zis ca era la reparat. Fabrica din Bacau a comunicat a doua zi ca avionul e parcat in unul dintre hangarele lor si ca nu e defect. Cu acelasi avion RA s-a dus in Turcia la cererea lui Basescu(....) in anul 2013 sa verifice starea de sanatate a regelui Florin Cioaba(!!!!!)
  • +2 (4 voturi)    
    Voi (Duminică, 3 noiembrie 2019, 7:54)

    sipu [utilizator]

    la momentul ala erati pregatiti si pentru ww3 razboi mondial , au ramas inregistrarile Banicioiu, Arafar (suntem pregatiti avem medicamente , ”bacterii pe pereti”) .....................


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by