Ping-pong ora de iarnă - ora de vară. Sâmbătă spre duminică ceasul se dă înapoi. Mai merită schimbarea?

de N.O.     HotNews.ro
Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 9:41 Actualitate | Esenţial


Ceasuri sunt trecute pe ora de iarna
Foto: pixabay.com
În noaptea de sâmbătă spre duminică România trece la ora de iarnă. Ceasul se dă înapoi, ora 4:00 devenind ora 3:00. În era becurilor economice, introdusă inițial pentru a face economii de resurse, schimbarea orei a ajuns să fie mai mult un disconfort, producând perturbări de bioritm. Nu doar somnul poate fi perturbat, ci și pofta de mâncare, capacitatea de muncă, concentrarea și stările de dispoziție. Până în 2021, statele membre ale Uniunii Europene trebuie să stabilească dacă vor să aplice în mod permanent ora de vară sau ora de iarnă, în condițiile în care in urma unui sondaj 84% dintre respondenți au spus să nu mai vor ca ora să se schimbe.


Economia de resurse este aproape nulă

Schimbarea orei nu face aproape nimic pentru salvarea planetei în zilele noastre, deși a fost introdusă ca parte a eforturilor de a limita folosirea de cărbuni pentru iluminat, potrivit Politico.eu.

Un argument popular folosit în favoarea schimbării orei este acela că se presupune să ajute la economia energiei. De exemplu, un studiu din 2016 din Germania arată că economia energetică în ceea ce privește iluminatul nu ar fi decât de 0,8 la sută, dar nu au fost modificări în ceea ce privește încălzirea. Folosirea din ce în ce mai mult a becurilor economice oricum aduce după sine un consum mai mic energetic.

Nu e bine pentru sănătate

Un sondaj UE, pe 4,6 milioane de oameni, arată că oamenii resimt disconfort fizic și mental din cauza schimbării orei. Oamenii întâmpină probleme în a adormi sau chiar insomnii. Aproximativ 40% dintre repondenți au spus că au avut probleme în a se concentra, iar o treime s-au simțit irascibili.

Unele persoane acuză o oboseală puternică după schimbarea orei, însoţită eventual de o senzaţie de disconfort şi chiar de dureri de cap. Pentru a depăşi această stare este nevoie de multă odihnă şi de necesitatea de a adopta un ritm de viaţă ce corespunde trecerii la noua oră de iarnă. Simptomele vor trece în câteva zile sau în maximum câteva săptămâni.

După sondajul realizat în tot spaţiul comunitar, Comisia Europeană a propus abolirea schimbării sezoniere a orei. Comisia a vrut să impună renunţarea din 2019, dar unele dintre statele membre s-au opus.

Eurodeputaţii au votat, la 26 martie 2019, renunţarea la schimbarea orei de două ori pe an, începând cu 2021. Fiecare stat membru urmează să decidă pe ce oră va rămâne - ora standard sau ora de vară.

Ţările care decid să menţină permanent ora de vară vor efectua ultima schimbare în acest sens în ultima duminică din martie a anului 2021. Cele care preferă să rămână la ora standard sau de iarnă îşi vor schimba ora pentru ultima dată în ultima duminică din octombrie 2021.

În România, o propunere legislativă privind renunţarea la trecerea la ora de vară a fost înregistrată la Senat, în calitate de primă Cameră sesizată, la 27 februarie 2018, fiind respinsă de către acest for la 29 mai 2018, potrivit Agerpres.

Istoric

Prin introducerea orei de vară s-a urmărit să se beneficieze cât mai mult de lumina naturală (a Soarelui) şi reducerea folosirii luminii artificiale. Benjamin Franklin a sugerat, în 1784, această metodă, dar a fost aplicată, pentru prima dată, în timpul Primului Război Mondial, în 1916, de câteva ţări din Europa. Primii care au introdus ora de vară au fost germanii, începând cu 1916 (între 30 aprilie - 1 octombrie). Au urmat britanicii ce au introdus ora de vară tot în 1916 (între 21 mai - 16 octombrie). Alte ţări care au introdus ora de vară au fost: Belgia, Danemarca, Franţa, Italia, Luxemburg, Olanda, Norvegia, Portugalia, Suedia, Turcia şi Tasmania, potrivit Observatorului astronomic "Amiral Vasile Urseanu".

Au urmat ani în care introducerea orei de vară a fost propusă de mai multe ori, dar respinsă. Pentru o perioadă mai îndelungată a fost aplicată în SUA, în timpul celui de Al Doilea Război Mondial, între 3 februarie 1942 - 30 septembrie 1945.

România a adoptat pentru prima oară ora de iarnă și ora vară în 1932, însă schimbarea orei a fost abandonată în 1941 și a fost reintrodusă în 1979. Din acel moment, vreme de 18 ani ora se schimba la sfârșitul lunii martie, iar trecerea la ora de iarnă avea loc la finalul lui septembrie. Ceasul se dă înapoi în ultima săptămână din octombrie începând cu anul 1997.

Ora de iarnă 2019. CFR Călători informează că trecerea la ora de iarnă nu modifică mersul trenurilor în vigoare. În noaptea 26 spre 27 octombrie 2019, când ceasul se dă înapoi cu o oră, toate trenurile de călători care au ora de plecare din staţiile de formare după ora 4 AM vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora Europei Orientale.

Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4 AM, ora oficială de vară, vor opri în staţiile din parcurs stabilite, unde vor staţiona până la ora de plecare din orarul în vigoare după noua oră a Europei Orientale, iar trenurile care mai au de parcurs o distanţă scurtă până la staţia finală îşi vor continua mersul până la destinație.

Potrivit Observatorului Astronomic, între ultima duminică a lunii martie și ultima duminică a lunii octombrie, pe teritoriul României funcționează ora oficială de vară (ora-vară), care este cu o oră în avans față de timpul-legal român. Ora legala a României este cu 2 ore în avans față de timpul universal (GMT), adică Timpul legal român = GMT + 2 h. "Atenție: în mass-media se spune că: "azi se trece la ora de iarnă". Nu există ora de iarnă. Între octombrie și martie ne aflăm în "Timpul Legal Român (TLR)", precizează sursa citată.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















12365 vizualizari

  • +4 (38 voturi)    
    Ora de vara (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 9:50)

    Frankie [utilizator]

    Sper ca incepand cu 2020 sa ramanem la ora de vara.
    • +5 (33 voturi)    
      si eu sper (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 10:01)

      danco [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      dar se pare ca astia vor sa ramanem la ora de iarna, ceea ce ar fi chiar de tot rahatul
    • +3 (31 voturi)    
      preferinta ta? (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 10:12)

      strategy [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      natural si astronomic e ora de iarna
      • +2 (10 voturi)    
        stiu (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 14:09)

        danco [utilizator] i-a raspuns lui strategy

        da nu e mai bine sa ai lumina vara pana la 9? Daca ramanem la ora de iarna, vara nu mai e lumina peste ora 8
      • +6 (12 voturi)    
        Natural? (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 14:45)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui strategy

        Nevoia de a avea lumina vara la ora 3 casa te duci la arat a disparult, vara este bine sa fie lumina naturala cat mai mult seara, pentru petrecerea timpului in aer liber cat mai indelungat, naturalul ala e ca si religia, te-ai obisnuit cu ea zici ca asa e normal
    • +17 (23 voturi)    
      Ora de iarna... (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 10:21)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      ...e ora astonomica,deci cea adevarata.Oricum diferenta e ca daca se ramane la ora de vara,in decembrie va fi intuneric bezna la 8 dimineata,iar daca se ramane la cea de iarna va fi lumina la 4 dimineata in iunie.
      • -8 (14 voturi)    
        Probabil (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 11:34)

        Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        Voiai sa spui "timpul legal roman" nu "ora astronomica". Vara ora oficiala a Romaniei este timpul legal roman (civil time) + 1 h (DST).
        • -2 (4 voturi)    
          Multi oameni (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 14:54)

          Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui Loverraft

          Nu sunt de acord cu definitiile. Ok. Nu le-am facut eu... Insa "ora astronomica" nu exista...
      • +2 (8 voturi)    
        Iarna (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 14:46)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        Si cui ii pasa ca va fi intuneric iarna la 8, esential e sa fie vara lumina la 21, nu mai e nevoie de lumina dimineata, nu te mai duci la plug, numai rusii sunt pe ora asta...
    • 0 (28 voturi)    
      O bulversare (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 11:09)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Schimbatul orei vara-iarna este foarte obositor ,propun sa ramanem la ora de iarna pentru totdeauna
      • -1 (5 voturi)    
        Rusia (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 15:06)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        E locul tau
      • +1 (1 vot)    
        e groaznic bai, e mai nasol ca o betie (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 20:41)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Dupa betie te trezesti a doua zi, dupa schimbatul orei esti mahmur o saptamana daca nu cumva 6 luni.
        Despre ce vorbim aici? O noapte nedormita, de chef, de copil bolnav, de probleme la munca, te rupe in doua si totusi supravietuim, dar o schimbare de ora de doua ori pe an este foarte obositoare?
    • +7 (13 voturi)    
      Ora de vara artificiala (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 12:26)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Ora de vara a fost creata artificial pentru a salva electricitate/combustibil (daylight saving) in timpul primului război mondial WWI. In Octombrie prin ora de iarna se revine la vechiul "normal".
    • 0 (0 voturi)    
      Ora de iarna este ora oficiala (Duminică, 27 octombrie 2019, 1:38)

      radionet [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Orele au si ele o semnificatie. Ora 12 este mijlocul zilei (a perioadei de lumina) si ora 0 mijlocul noptii (mijlocul perioadei de intuneric). Ceea ce corespunde orei de iarna, nu celei de vara. Daca ramanem pe ora de vara, o sa avem aceeasi ora cu Moscova si un decalaj de 2 ore fata de Europa Centrala si de 3 ore fara de Marea Britanie. Daca nu iti place ca iesi pe intuneric de la lucru, solicita schimbarea programului la angajator astfel incat sa intri cu o ora mai devreme si sa termini cu una mai devreme.
      • 0 (0 voturi)    
        Serios? (Duminică, 27 octombrie 2019, 12:57)

        Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui radionet

        Pai la aceeasi ora de iarna, definitia ta nu poate fi corecta simultan la Paris si la Bucuresti. Iti dai seama ca la Paris e intuneric cand la Bucuresti rasare soarele. Deci nu se poate ca simultan ora 12 sa reprezinte jumatatea perioadei de lumina/intuneric simultan pentru cele doua orase. Si la fel e si in timpul orei de vara. Concluzia: ora este o CONVENTIE si nu ai cum sa o faci altfel. Exista niste argumente logice, dar nu le poti aplica pe toate simultan. Da, ar avea logica ceea ce spui daca fiecare localitate ar avea ora ei locala dar asta inseamna sa ne intoarcel cu 150 de ani in urma. Cum ai face un mers al trenurilor?
  • -12 (30 voturi)    
    Categoric merita schimbata ora (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 10:00)

    hopsinoi [utilizator]

    salvam bani;
    salvam planeta;
    avem confort cu lumina naturala mai multa.
    • +9 (19 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 10:19)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      La ora 16 se face intuneric, iar tu ai lumina mai multa? Poate doar daca esti navetist si te trezesti la 4 dimineata. Pentru mine insa e lumina mai putina.
    • +9 (19 voturi)    
      Salvăm bani? (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 10:29)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      Îi salvăm de la înec, sau cum?
      Eu prefer să îi economisesc, și nu îi economisesc schimbând ora. Dacă s-ar putea economisi bani schimbând ora, aș face-o de 24 de ori pe zi :)
  • -1 (15 voturi)    
    fus orar (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 10:10)

    TrueBlue [utilizator]

    Cum sa stabileasca fiecare tara ce fus vrea?! Daca erau destepti stabileau eu un singur fus pentru UE. Disconfort?! Calatorim, deci schimbam fuse orare de cateva ori pe an nu doar toamna si primavara.
    • 0 (8 voturi)    
      Problema e ca de la Atlantic (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 11:40)

      Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui TrueBlue

      La Marea Neagra este o diferenta de 37 de grade (sa zicem intre Lisabona si Constanta). O ora de fus orar este data in model matematic de 15 grade longitudine (24*15 = 360). Cele 37 de grade inseamna 2.5 ore diferenta. Adica-te-lea cand tu iti vei incepe lucrul la Constanta la ora 8:30 AM (ora comuna) la Lisabona Soarele "e pe cer" ca la ora 6:00 AM. Iar cand portugezul isi termina treaba (ca si tine) la ora 17:30 (amandoi ati avut pauza de masa, deci 9 ore program de lucru), la tine soarele va arata ca la ora 20:00.

      Acum te intreb: vrei sa lucrezi cu soarele in intervalul asta? Acum stiu si raspunsul: tu vrei ca ora UE sa fie cea care iti e TIE convenabila ca program de lucru-lumina. Faptul ca UE se intinde pe 40 de grade longitudine e problema EI.
      • +4 (6 voturi)    
        de ce Lisabona? (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 14:31)

        Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui Loverraft

        Majoritatea statelor UE au diferenta de o ora fata de GMT (Romania, Bulgaria, Grecia sunt la doua ore). Dintre toate posibilitatile ai ales fix exemplul Portugaliei care este exact la ora GMT (cred ca singura, acum ca UK va iesi din UE). Cel mai probabil, daca s-ar stabili o ora comuna ar fi la o diferenta de o ora fata de GMT.
        In al doilea rand, cele doua calcule pe care le-ai facut nu pot fi adevarate simultan. Trebuie sa te hotarasti :)
        In al treilea rand, cred ca interesul nostru este sa fim cat mai aliniati la ora din UE, sa incercam sa nu avem mai mult de o ora diferenta. Exista companii in care se comunica foarte mult intre noi si UE, exista familii despartite si trebuie sa incercam sa facilitam comunicarea intre parinti, bunici, copii, soti, etc, exista nenumarati oameni care calatoresc si trebuie sa schimbe fusul orar. Pana la urma, cu cine avem interesul sa facilitam o integrare cat mai stransa, cu UE sau cu Moscova?
        Pentru viitoare exemple, va sugerez sa luati in considerare ora legala de la Debrecen si Paris (diferenta o ora fata de GMT). De ce am ales Debrecen? Timisoara este mai la vest decat Debrecen, de exemplu.
        • 0 (2 voturi)    
          Pentru ca (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 16:52)

          Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui Arlecchino

          Este sau nu Portugalia membra UE? Am exclus UK si limita UE este Romania la est si Portugalia la Vest. Ce calcule nu sunt adevatare simultan? Ah, am inteles: diferenta de longitudine. Pai nu am facut eu Pamantul asa.
          • 0 (0 voturi)    
            hellooo (Duminică, 27 octombrie 2019, 14:18)

            Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui Loverraft

            Nu ma asteptam sa imi dai dreptate dar chiar asa?
            1. Este improbabil ca UE sa aleaga una dintre extreme, in cazul in care s-ar alege o ora unica.
            2. Cand ai dat exemplul, pentru dimineata ai considerat implicit "adoptata" ora Romaniei, pentru seara ai considerat implicit "adoptata" ora Portugaliei. Daca ai fi fost consistent ar fi trebuit sa spui ca atunci cand si noi si portughezii ne terminam treaba la 17.30 in Portugalia soarele va fi ca la ora 15. Sigur, in oglinda se poate vedea si cazul in care ora comuna ar fi cea a Portugaliei. Dar este absolut imposibil sa fie adoptate ambele simultan.
            3. Desigur, nu te-ai putut stapani si ai strecurat o mica ironie. Cred ca ar fi un real progres daca unii comentatori de pe acest site si-ar recunoaste greselile din cand in cand. Macar atunci cand sfideaza logica asa cum e cazul de fata. Nu e nicio nenorocire, a fost o neatentie dar civilizat era sa recunosti sau sa taci jenat nu sa o tii pe a ta ca un politician roman.
            • 0 (0 voturi)    
              Ai perfecta dreptate (Duminică, 27 octombrie 2019, 20:33)

              Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui Arlecchino

              Da, cele doua situatii nu pot fi simultan adevarate. Chiar nu am inteles insa la ce calcule doua faceai referire. Insa unul SAU celalalt tot sunt adevarate. Si intrebarea ramane: daca vrei ora unica in UE, va trebui sa accepti unul din aceste cazuri.
  • +5 (17 voturi)    
    Din punct de vedere astronomic... (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 10:13)

    mcris [utilizator]

    ...(Soarele la maximul inaltimii pe cer etc.), ora corecta este cea de iarna. Din cate stiu, UE a hotarat renuntarea la schimbarea orei, sper sa ne aliniem si noi.
    • -7 (11 voturi)    
      Iti dai seama (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 11:43)

      Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui mcris

      Ca ai spus o gogomanie. Soarele e la punctul de inaltime maxima pe cer diferit de la o zi la alta, la alta ora deci. Ai uitat ca orbita Terrei (ecliptica) nu e cerc, deci nu avem viteza constanta de orbitare si axa polilor e inclinata pe ecliptica. Deci cerul arata diferit de la o zi la alta, inclusiv pozitia soarelui. Iar daca imi vei spune ca tu vorbeai in termeni "aproximativi", propun pentru tine infiintarea unui timp "aproximativ". Cand mergi la gara vei negocia plecarea trenului, caci in fond, ce conteaza cateva minute in plus sau in minus.
      • +1 (7 voturi)    
        Ne e vorba de aproximativ (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 12:47)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui Loverraft

        Este vorba de o ora intreaga, 60 de minute. Cine e gogomanul acum? Ai mai pus un R la numele altui user, ca esti smecher, nu?
        • -2 (4 voturi)    
          Hai sa ne intrebam (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 15:00)

          Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui mcris

          Ce este aceea "ora corecta". Acest termen nu exista in nici o carte de astronomie. Cat despre faptul ca tu o definesti ca punctul de maxima inaltime pe cer ca fiind ora 12:00 PM, aceea este o gogomanie. Intrucat daca la Bucuresti si Timisoara ai respecta aceeasi definitie, inseamna ca la Bucuresti cand e 12:00 PM la Timisoara este 11:55 AM.

          Extinzand problema, daca definesti intervalul ca o ora intreaga in care oricand Soarele sa se afle la punctul de inaltime maxima, iti dai seama ca acest lucru ar functiona pe teritoriul Romaniei insa nici intr-un caz nu poti aplica definitie pe teritoriul UE, care se intinde cam cu 40 de grade longitudine, deci cu aproximativ 2.5 ore. Cu alte cuvinte va trebui sa faci exceptii de la definitie ori asta este EXACT ceea ce facem si acum. Deci modelul tau cu "ora corecta" nu e cu NIMIC diferit fata de oricare alt model conventional.
        • 0 (2 voturi)    
          Inca ceva (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 16:53)

          Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui mcris

          Eu unul am spus ca ai spus o gogomanie, nu te-am facut gogoman. Insa se vede ca din tot textul meu tu te-ai incurcat de r.
    • -2 (8 voturi)    
      Am uitat (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 11:45)

      Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui mcris

      Sa spun ca aignorat si faptul ca Pamantul e curb. Cand Soarele e la Bucuresti la punctul de inaltime maxima, evident, nu e si la Timisoara.
    • +1 (11 voturi)    
      mai gandim si noi putin? (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 12:20)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui mcris

      Nu exista ora corecta si ora incorecta mai ales ca, notiunea de timp a fost inventata, timpul practic nu exista.Cei peste o anumita varsta sustin tampenia asta cu ora corecta e cea de iarna pt ca asa a fost demult, si daca asa a fost inseamna ca asa si trebuie sa fie.Ceea ce evident este o porcarie.Ne fixam ora in functie de dorintele noastre.Punct.Daca vrem sa avem o ora de lumina in plus dimineata ramaneam pe ora de iarna , daca vrem sa avem o ora de lumina in plus dupa masa , ramanem pe ora de vara.
      • -2 (4 voturi)    
        Evident (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 15:03)

        Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui /./

        In plus habar nu avem ce este "timpul" in fizica. Posibil o masura a axei ireversibile a entropiei (dar de ce e ireversibila iar nu stim - zicem ca e un principiu, deci o axioma deci nu ii cautam un fundament), posibil insa sa nu fie.

        Ce putem masura este strict TRECEREA timpului, cu alte cuvinte intervale de timp. Faptul ca eu consider ACUM ca fiind momentul 0 nu schimba natura in nici un fel. Restul tot este o conventie uriasa ca noi doi sa ne putem uita la ceas si sa agream de comun acord ca este ora X.

        Pffff, "ora corecta" :))))
  • -3 (29 voturi)    
    o tampenie (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 10:34)

    KayT [utilizator]

    Cu cat ma gandesc mai mult la renuntarea asta la schimbarea orei cu atat ma enervez mai mult.

    Eu chiar nu vreau sa pierd o ora de lumina pe zi, ceea ce se va intampla INDIFERENT de ce varianta se va alege:

    Ramanem definitiv pe ora de vara, pierdem o ora de lumina dimineata, ceea ce iarna e foarte neplacut. Se va lumina la ora 9!

    Ramanem definitiv pe ora de iarna (cea mai proasta varianta) pierdem o ora de lumina seara. Adio seri lungi de vara la terasa sau in gradina!

    Chiar merita sa renuntam la o chestie buna, care economiseste si multa energie, doar pentru ca se vaita unii ca au tulburari de somn (chestie care se regleaza de la sine in maxim 3 zile...)??
    • -8 (12 voturi)    
      Propun (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 11:44)

      Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      Sa iti construiesti un Soare in beci. In felul acesta nu vei pierde nimic.
    • 0 (14 voturi)    
      Stai prost cu logica (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 11:50)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      pai daca se lumineaza iarna la 9 inseamna ca se face seara cu o ora mai tarziu , adica nu la 4 ci la 5 ,deci nu pierzi o ora de lumina ci muti ora de lumina de dimineata pe seara.Ora de vara e cea mai buna, ne permite sa avem o ora in plus de lumina seara chiar daca pentru o scurta perioada din an se lumineaza dupa ora 8 dimineata.
    • 0 (0 voturi)    
      UE a devenit o uniune de snowflakes (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 18:43)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      Pe care ora aia de deranj toamna si primavara, care se recupereaza fizic cel mult intr-o saptamana sau o zi in cazul meu, este mai importanta decat sute de ore de lumina naturala petrecute in afara locului de munca.
      PS pe vremuri mergem la Budapesta cam la trei luni si stateam cel o zi doua acolo. Am facut asta vreme de 5 ani si absolut niciodata nu am avut vreo problema cu diferenta de ora. Dupa mine avantajele orei diferentiate depasesc cu mult dezavantajele.
  • -3 (5 voturi)    
    Si eu sper (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 10:44)

    -dorian- [utilizator]

    sa nu mai veniti pe aici.
    Mai sus, o institutie abilitata, respectiv Observatorul Astronomic, afirma foarte clar: "Nu există ora de iarnă". Dar ce conteaza pentru voi, mergeti inainte.
  • -1 (9 voturi)    
    Un experiment (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 10:54)

    marc.andre [utilizator]

    Schimbarea orei vara/iarna a fost un simplu experiment efectuat pe toti oamenii. Un simplu experiment grandios. Concluziile nu au intarziat sa apara, unele dintre ele sunt amintite in articol. Efecte secundare? Foarte frumos denumit "ping-pong"... Cel mai important efect este scaderea calitatii vietii.

    DAR:

    Oare la ce ora se trezesc in mod naturat vietuitoarele, altele decat oamenii? La ora de vara? La ora de iarna? Nici una, nici cealalta. Ele se trezesc atunci cand incepe sa se faca lumina, putin inainte de rasarit. Deci nu au o ora fixa. Asta e natural. Stabilirea unei ore fixe valabila pe parcursul anului e nenatural. Pentru ca inclinatia Terrei fata de orbita in jurul Soarelui determina ora de rasarit.

    Merita sa ne gandim la o solutie mai naturala. Chiar daca ar fi ceva mai complicata.
    • +1 (1 vot)    
      cand o sa vad primul pitigoi sau viezure care (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 18:54)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Trebuie sa isi duca copilul la gradinita la ora "8" mai discutam.
      Si ati omis din discutie sutele de mii de specii nocturne, asta-i discriminare pe fata.
  • -5 (13 voturi)    
    Trebuie facut referendum (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 11:04)

    mihai2015 [utilizator]

    Eu nu stiu pe nimeni care sa fi participat la pseudo-sondajul acut de UE. Am auzit de un asazis rezultat de 84%.
    Singurul corect este un referendum, la care cred ca se va vota sa se pastreze actuala schema de modificare a orei.
    In privinta asaziselor probleme medicale, eu daca trec in Ungaria cu masina, sau zbor cu avionul in Spania, nu simt deloc vreo modificare fiziologica, asa cum spun unele pseudo rapoarte platite cu bani grasi din bugetul UE sa justifice prostia lor.
    • +2 (2 voturi)    
      Aduna tu in piata (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 21:02)

      Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui mihai2015

      5 oameni care stiu urmatoarele definitii: ora oficiala, timp legal, crepuscul civil. Fiecare "bade Gheo'" iti va spune ca ora in UE sa fie ora de la el din sat, toamna pe inserate.

      Cum vor suna intrebarile: "Doriti ca timpul legal roman sa fie timpul universal +1 h sau + 2h? Doriti ca pe perioada verii ora oficiala a Romaniei sai fie egala cu timpul legal roman sau sa devanseze timpul legal roman cu o ora?"
  • -1 (11 voturi)    
    Si totul a pornit (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 11:06)

    Zummm [utilizator]

    De la nordicii aia care au 6 luni lumina 6 luni intuneri si nu ii ajuta schimbarea orei cu nimic. Mama lor
    • +5 (9 voturi)    
      ! (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 11:36)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      de fapt renul acela cu nasul rosu este de vina
      cred ca Rudolf il chema.
      pe el sa fi suparat
    • 0 (0 voturi)    
      Aia se întâmplă doar după cercul polar (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 17:12)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      Dacă ajungi acolo vei observa grosimea draperiilor.
      Totuși când ies din casa vor sa nu pășească într-o noapte d-aia sinistra.
  • -2 (10 voturi)    
    refuz ca cineva sa se joace (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 11:47)

    Kosmos [utilizator]

    Cu schimbatul orei ..stop game.
    Refuz sa schimb ora
  • +4 (14 voturi)    
    Intrebarea e simpla, (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 12:02)

    /./ [utilizator]

    vreti mai multa lumina dupa masa sau dimineata??Daca o sa alegem varianta orei de vara o sa avem cu o ora de lumina mai mult dupa masa ( automat o ora de lumina mai putin dimineata), daca alegem varianta orei de iarna o sa avem cu o ora de lumina mai putin dupa masa (automat o ora mai mult de lumina dimineata) .
    Eu prefer sa am o ora de lumina mai mult dupa masa pentru tot anul chiar daca pt 2 luni de zile o sa fie intuneric la ora 8 dimineata.
    • +2 (4 voturi)    
      La copii v-ati gandit (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 14:26)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Cum e sa plece la 7 de acasa iarna. bezna totala.

      O mare prostie ora fixa, asa cum spunea unul mai sus , not trebuie sa ne adaptam dupa soare.

      Regards
      Marius
  • +1 (5 voturi)    
    Mai ales in martie. (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 13:59)

    Ciprian1979c [utilizator]

    Acum e bine ca se schimba, dormim mai mult, nu mai tulbura "bioritmul"(ce o fi ala nu stiu - era pe telefoanele vechi ceva, iti aflai bioritmul), dar in martie nu! Totul se rezuma la "dormim cu o ora mai puțin si nu vrem", niciodată nu ne trece prin cap sa ne culcam mai devreme. Nu am simțit absolut nimic nici cand am fost in Anglia(2 ore in urmă), pur si simplu mi s-a părut normal sa fie ceasul cat e, din prima zi. Pe mine unu ma doare fix in palarie, ma culc la 11 si ma trezesc la 6-30, indiferent de zi sau de oră de vara sau iarna. Mie imi place schimbarea orei, oricum ar alege va fi rau: ori se va întuneca vara mai devreme si va fi lumina de la 3: 30 dimineață in iunie (partea asta ma sperie cel mai mult), daca alegem GMT +2 ori se va face dimineață lumină mai tarziu iarna, daca alegem GMT+3. Nu știu de ce trebuie sa stricam ce avem acum..in fine.
  • 0 (4 voturi)    
    ORe (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 16:21)

    Protoss [utilizator]

    Este ok sistemul de acum, chiar numai conteaza la ce ritm traim, cum se schimba orele, adica nu deranjeaza asa mult cand calatorim si deranjeaza o ora in noapte odata sau de 2 ori pe an,,
  • 0 (4 voturi)    
    OH. (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 16:41)

    letsoc [utilizator]

    Ceasul biologic si ceasul universului functioneaza excelent fata de toaie regurile tampite stabilite de prostia omului .
    • 0 (2 voturi)    
      Ceasul Universului (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 21:03)

      Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui letsoc

      Probabil se afla la tine in burta. Cand ghioraie, e dimineata.
  • -1 (3 voturi)    
    Consens (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 19:49)

    Utilizator5 [utilizator]

    Trebuie sa existe un consens intre statele europene, nu se poate asa dupa cheful fiecaruia. In Austria sa fie ora 8, cand treci in Germania se face 7, in Elvetia cand ajungi e 9, dar in Franta treci e 8 si tot asa. Eventual se imparte in doua, trei zone pe Uniune, grupuri de tari.
    Si daca am pastra ora de vara tot nu am fi in rand cu ceilalti europeni, un exemplu, Ungaria prefera si ea ora de vara, deci tot cu o ora inaintea lor am fi. 8 la Bucuresti, 7 la Budapesta.
    • +2 (2 voturi)    
      Problema e (Sâmbătă, 26 octombrie 2019, 21:05)

      Loverraft [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      Ca astfel ii vei obliga pe cei din Lisabona sa mearga la munca pe intuneric tot anul, in timp ce la Constanta e lumina si e Soarele de 2 suliti pe cer iar romanul va pleca de la lucru cand e bezna in timp ce portughezul va mai avea 2 h de lumina. Sigur vrei asta?
  • 0 (0 voturi)    
    O oră schimbare nu e buna pentru sănătatea? (Duminică, 27 octombrie 2019, 6:36)

    Traian2015 [utilizator]

    Dar fraierii care fac schimbul trei, sau ture de noapte 12 cu 24, sau gărzi de 24 ore? Ba, ăștia pompieri, doctori, muncitori la trei schimburi, polițiști, auzi ba, o oră deranjează bioritmul la smecherasii de birou..... Șeful tău ii scade pofta de mâncare... I auzi, bagă la cap....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by