Până în acest moment nu au fost depuse sesizări din partea turiştilor români care au cumpărat pachete turistice de la Thomas Cook, iar din datele existente nu reiese că ar exista români aflaţi în dificultate astfel încât să necesite repatrierea după falimentul celei mai vechi agenții de turism din lume, susține Ministerul Turismului.

HotNews.roFoto: Hotnews

Potrivit unui comunicat al Ministerului Turismului, marți a avut loc o şedinţă de lucru la care au participat reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Externe şi ai Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), pentru a fi prezentată o situaţie exactă a turiştilor români care au cumpărat vacanțe de la tour operatorul Thomas Cook.

Până în acest moment, nu au fost depuse la Ministerul Turismului sau Ministerul Afacerilor Externe şi ANAT sesizări din partea turiştilor români care au contractat servicii/pachete turistice de la Thomas Cook, iar din datele existente nu rezultă că ar exista români aflaţi în dificultate astfel încât să necesite repatrierea.

Conform sursei citate, ministrul Turismului a solicitat, printr-o adresă oficială, tuturor agenţiilor de turism din România să raporteze la ministerul de resort situaţia exactă a tuturor turiştilor care au cumpărat vacanțe de la Thomas Cook.

În acelaşi context, Ministerul de Externe le recomandă românilor aflaţi în situaţii deosebite să solicite asistenţă consulară la numerele de telefon ale misiunii diplomatice sau ale oficiului consular competent din statul de reşedinţă, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate şi preluate de către operatorii call center în regim de permanenţă.

Cea mai veche companie de turism din lume, Thomas Cook, și-a anunțat falimentul luni dimineață, după ce negocierile prin care se încerca salvarea firmei au eșuat. La momentul intrării în faliment, acolo lucrau 9.000 de oameni care gestionau vacanțele a circa 600.000 de turiști.