VIDEO Ludovic Orban nu renunță la ideea de impozitare a IT-iștilor: Nu mai există astăzi nicio rațiune pentru menținerea acestor facilități

de MH     HotNews.ro
Marţi, 3 septembrie 2019, 14:52 Actualitate | Esenţial


Ludovic Orban
Foto: Hotnews
Președintele PNL, Ludovic Orban, își menține ideea că trebuie renunțat la scutirea IT-iștilor de la plata impozitului pe venit, el spunând că această facilitate nu își mai produce efectele pentru care a fost introdusă, în guvernarea Năstase. "După părerea mea, nu mai există astăzi nicio rațiune pentru menținerea acestor facilități", a declarat Orban, marți, la interviurile HotNews.ro LIVE.



Liderul PNL a fost întrebat, la interviurile HotNews.ro, dacă IT-iștii vor fi impozitați în cazul în care PNL va ajunge la guvernare. Ludovic Orban nu renunță la ideea de a-i impozita pe IT-iști, pe care o exprima cu câteva luni în urmă și care a stârnit controverse în spațiul public.

Liderul PNL a declarat, marți, că, din punctul său de vedere, acestă facilitate pentru cei care lucrează în sectorul IT nu se mai justifică.

"Măsura a fost introdusă în guvernarea Năstase, când exista o impozitare progresivă. Ea a avut un anumit afect în primii 2-3 ani. De regulă, o facilitate trebuie dată pe o perioadă de timp limitată și cu obiective foarte bine stabilite și apoi se renunță la această facilitate", a declarat liderul PNL.

Ludovic Orban a spus că această facilitate nu își mai produce efectele pentru care a fost introdusă și că principiul echității fiscale trebuie aplicat în politica fiscală a statului, pentru că este nedrept pentru ceilalți 7 milioane de angajați plătitori de impozit pe venit.

"Eu am văzut evoluția sectorului IT din România pentru perioada 2000-2018, comparativ cu evoluția sectorului din Ungaria sau Polonia, unde nu există nicio facilitate fiscală de acest gen și aproape nu există nici diferență. Ceea ce înseamnă că această facilitate nu își mai produce efectele pentru care a fost introdusă. Oricât de antipatic aș fi unora, nu sunt adeptul unor regimuri fiscale discriminatorii, preferențiale. Există un principiu al echității fiscale, care trebuie aplicat în politica fiscală a scatului. Avem o cotă unică de impozitare de 10%. Acum chiar nu e un cap de țară să plătești acest impozit. Sigur, pot exista alte forme de a facilita activitatea companiilor IT, dar ar fi nedrept față de celelalte 7 milioane de angajați care plătesc impozit pe venit ca unii sa nu plătească acest impozit. După părerea mea, nu mai există astăzi nicio rațiune pentru menținerea acestor facilități", a declarat Orban.

El a spus că de această măsură beneficiază foarte multe companii care fac un soi de lohn - produc anumite subcomponente pentru softuri. "Sunt convins că oamenii raționali preferă o exprimare onestă decât minciuni. Suntem deschiși la discuții privind alte formule de susținere a acestui sector. Deocamdată nu vreau să avansez soluții", a mai spus liderul PNL, adăugând că PNL se va consulta cu fiecare sector pentru orice măsură fiscală pe care o va avea în vedere, în cazul în care va ajunge la guvernare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















22564 vizualizari

  • +35 (57 voturi)    
    Nu numai asta, ci și menține pensiile „speciale”. (Marţi, 3 septembrie 2019, 14:56)

    prec [utilizator]

    Menține aberații ca „voucherele de vacanță”, menține salariile uriașe de la stat și numărul uriaș de bugetari.
    Păi înseamnă că-s la fel, dacă nu mai toxici, mai periculoși ca pesedeaua!
    Nu știe ce-i acea măsură economică.
    • -14 (16 voturi)    
      Trebuie corectate lucrurile: (Marţi, 3 septembrie 2019, 19:32)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui prec

      "...aberații ca „voucherele de vacanță”, menține salariile uriașe de la stat și numărul uriaș de bugetari."

      ==============

      Toate nasoalele astea facute de PSD - salarii marite, pensii marite, somaj mic, etc, trebuie rapid corectate.
      D-aia militez ca URSS+PNL sa ia imediat guvernarea; trebuie urgent intoarse lucrurile.

      PS: Nu se poate sa ia guvernarea fara motiune de cenzura? Ca astia nu vor s-o faca, poti sa-i picuri cu ceara sfintita.
      • +8 (14 voturi)    
        Pomeni (other people's money) (Miercuri, 4 septembrie 2019, 2:15)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        De ce au crescut salariile bugetarilor, vouchere de vacanță și norma de hrană și salariul minim? Ca sa iasă cumva schema Ponzi cu creșterea pensiilor și salariile la medici.
        Peste vreo 10 ani când vor ieși decrețeilor la pensie se va reduce baza de taxare plus că vor vrea pensii mari conform salariilor dublate și triplate. Ghinion!
        Între timp privații (ceva mai puțin școliți pe medie, într-adevăr) au salarii medii de 2 ori mai mici ca la buget. Problema e că inflația cauzată de generozitatea pe banii altora afectează mai ales pe cei cu venituri mai mici (bugetarul care se respectă mai ratează inflația: își ia masina germană și face un concediul cu voucher, 1-2-5 cursuri de perfecționare cu familia musai în stațiuni și în sezon cu diurnă, plus un circuit în Europa).
        • -7 (7 voturi)    
          Cum spui matale, deci harst salarii! (Miercuri, 4 septembrie 2019, 9:19)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Cum spui matale, deci harst salarii!

          "Peste vreo 10 ani când..."
          Hehehe, te pui cu romanasu? A stabilit ca-i nasol...deci sa vezi peste vreo 10 ani.
        • +4 (6 voturi)    
          Dezastrul se produce deja (Miercuri, 4 septembrie 2019, 9:28)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Decretul 770/1966. Au trecut 53 de ani. Varsta medie reala de pensionare in Romania este 56-57 de ani.

          O parte din "decretei" sunt tinerii care au plecat imediat dupa revolutie si mineriade. Au plecat aia cu chef de munca..
  • +24 (42 voturi)    
    Eterna frecare de grija (Marţi, 3 septembrie 2019, 14:59)

    ciubex [utilizator]

    Eterna frecare de grija a lui si a altora.
    Nu se gandeste decat de unde sa mai ia banii, nu unde sa nu-i mai dea.
    Sa astupe gaurile cu banii altora.
  • +41 (49 voturi)    
    corect, doar ca este valabil si pt pensii speciale (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:03)

    Poiana lui Occam [utilizator]

    indemnizatii, sporuri si toate exceptiile pentru smecheri din legislatatia romana.
    Altfel, pare doar ca aveti de platit o polita usr-istilor.
  • +47 (59 voturi)    
    Solutia USL (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:06)

    ABBV [utilizator]

    noi taxe. Mai putini bugetari nu se poate ? Pensii si salarii super speciale mai putine nu se poate ? Taierea BOR de la bugetul de stat nu se poate? Mai putine tunuri pe bani publici ?
    • +2 (18 voturi)    
      Stoparea jafului national (Marţi, 3 septembrie 2019, 17:05)

      ww [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

      Dar la verificarea ingineriilor financiare, "optimizarilor" si pierderilor planificate prin care multinationalele scot anual din România zeci de miliarde de euro, la astea v-ati gandit?
    • +2 (14 voturi)    
      De ce să nu se facă toate în paralel? (Marţi, 3 septembrie 2019, 17:19)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

      elimină statul pensiile speciale ÎMPREUNĂ cu eliminarea privilegiului acordat atâta amar de vreme programatorilor.
      • +12 (16 voturi)    
        De ce sa nu se faca toate cu cap? (Marţi, 3 septembrie 2019, 18:47)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        Studiu de impact pentru fiecare caz in parte.. poate elimini scutirea ca sa incasezi inca 10% de la 30.000 de salariati si te trezesti peste un an ca au ramas 20.000 si incasezi per total mai putin decat inainte si ramura economica s-a contractat corespunzator. Practic, poti pierde mult mai mult decat castigi. Sau nu.. De aceea e bine sa nu iei decizii fiscale pentru ca asa cere un mascarici, sef de partid de circari.

        Sau poate or fi si alte zone fiscale unde putem elimina "privilegii". Subventia din agricultura, subventia bucurestenilor racordati la RADET, pensia minim garantata, tva-ul redus la anumite alimente si marfuri pe care unii poate nu le consuma etc.
        • -1 (5 voturi)    
          Cum faci studiul de impact? (Marţi, 3 septembrie 2019, 22:28)

          Sulla din coapsta [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Ii pui sa semneze ca daca se micsoreaza nu vor mai pleca? Sau invers, ca vor pleca?
          • +7 (7 voturi)    
            Ai carte, ai parte.. (Miercuri, 4 septembrie 2019, 9:09)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Sulla din coapsta

            Evident ca trebui sa ai ceva scoala si un dram de inteligenta ca sa faci asa ceva, nu iei orice tantalu cu carnet de membru de partid si il intrebi ce parare are. Vrei detalii? https://ec.europa.eu/info/law/law-making-process/planning-and-proposing-law/impact-assessments_ro
            • 0 (0 voturi)    
              Uiti un singur lucru (Miercuri, 4 septembrie 2019, 18:05)

              Sulla din coapsta [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Si anume ca romanul cand spune nu inseamna poate, cand spune poate, inseamna da si cand e sa spuna da nu mai e de gasit la acea adresa.
        • +2 (2 voturi)    
          Nu e doar cât încasezi ci și cât costă să o faci (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:54)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          și ce obligații îți asumi.
      • +7 (13 voturi)    
        cum se impoziteaza munca in Romania (Marţi, 3 septembrie 2019, 19:38)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        Stie cineva ca in constructii este:
        1. Impozit zero. (scutire de 10%)
        2. CASS = sanatate , este 0%.
        3. CAS = pensie este 21% in loc de 25%.

        Taxe totale: 21%

        In IT:

        1. Impozit zero (scutire de 10%).
        2. CASS. 10% din brut.
        3. CAS. 25%

        Taxe totale: 37%

        Restul lumii:

        Taxe totale: 42%
        • +2 (2 voturi)    
          un mic detaliu (Miercuri, 4 septembrie 2019, 9:31)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

          ai uitat sa scazi deducerea personala.

          teoretic vorbind, sistemul de impozitare este progresiv, in functie de aceasta deducere.
          practic, guvernele din ultimii 15 ani au ignorat aceasta metoda de protectie a salariatilor cu venituri mici, preferand cresterea salariului minim, care aduce mai mult bani la buget.
        • +2 (2 voturi)    
          Adaugă la acele calcule 2.25% (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:56)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

          CAM
  • +15 (35 voturi)    
    O sa (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:13)

    vasile-roaita [utilizator]

    plingi dupa ei atunci cind vor incepe sa plece asa cum pleaca doctorii si altii. Mai bine ai pune impoizite mai mari la banci sau acolo ti-e frica sa te bagi?
    • +21 (31 voturi)    
      Ba să reducă salariile bugetarilor. Numărul lor. (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:55)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui vasile-roaita

      Să desființeze pensiile „speciale”, voucherele de vacanță....
      • -10 (26 voturi)    
        vouchere alea tot la privati ajung! (Marţi, 3 septembrie 2019, 17:24)

        kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui prec

        daca nu te-ai prins inca!
        • +13 (19 voturi)    
          "banatule" (Marţi, 3 septembrie 2019, 18:37)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

          probabil ajung la privati fiindca tot noi toti "privatii" le platim.
          Dar intrebarea este de ce trebuie ca eu, privat, sa-ti platesc tie, angajat la stat, vacantele in conditiile in care ai leafa mai mare ca mine? Vorbesc de medie.
        • +10 (16 voturi)    
          rotflmao (Marţi, 3 septembrie 2019, 18:53)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

          mi se pare incredibil ca cineva poate sa spuna o asemenea prostie. pacat ca prostia nu doare.
          bai amaratule, voucherul ajunge la privat doar la schimb pentru un serviciu. adica munca. intelegi? de celalta parte, bugetarului i s-au dublat veniturile in 3 ani desi munceste fix la fel de mult (adica mai deloc..) si de prost. ca altfel s-ar dubla eficienta in administratia publica si ar trebui dati jumatate afara...
  • +43 (51 voturi)    
    absolut de acord dar.. (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:24)

    rochiri [utilizator]

    sa fie peste tot :
    - fara spor la stat
    - fara pensi speciale
    - fara pensie anticipata

    Sa platim toti impozit si la pensie fiecare cat a contribuit...
    • +13 (25 voturi)    
      Da de unde... (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:58)

      Capac1947 [anonim] i-a raspuns lui rochiri

      Asta cu impozitul la salariatii in IT e pentru ca el stie ca zona IT a votat majoritar cu USR...

      Daca il interesa corectitudinea... prima data se taiau pensiile speciale... ticketele de vacanta... etc... si apoi scutirea de impozit pentru singura industrie din tara care functioneaza corect si bine...

      Asa domnule mascarici... esti un PSDist de alta culoare... taiem de la cei care nu ne sustin si dam la cei care ne aplauda...

      P.S. Cand in **** ***** tale nu o sa stau cu bani stransi de frica ca ajung la spital pentru o simpla operatie si trebuie sa dau plicul... cand eu iti donez mii de lei lunar pentru sistemul de sanatate!
      ABIA ATUNCI SA VI SA MAI CERI BANI!!!
      • 0 (22 voturi)    
        Hai ma las-o balta (Marţi, 3 septembrie 2019, 17:07)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Capac1947

        Sunt oameni in tara asta cu salariul de 1500 lei care platesc impozit pe venit de 10% si tu vii sa-mi spui ca unul care lucreaza in IT si ia minim 6000 lei/luna (deci da , minim ca sa nu vorbesc de cei care castiga 17000 lei/luna) nu poate sa plateasca 10%. Nu-l agreez pe Orban ca om politic dar ma surprinde faptul ca e el consecvent cu aceste declaratii, lucru care nu prea-i sta in caracter politicianului roman. Pe de alta parte, sunt de acord cu cei care spun, ok , dar sa elimine aceste privilegii din toata sfera veniturilor si pensiilor : fara pensii speciale in magistratura, armata, politie, securitate. Pe de alta parte are dreptate, e sectorul IT din Romania mai dezvoltat decat in Ungaria sau Polonia ? Are cineva o analiza care sa demonstreze asta ?
        • +3 (5 voturi)    
          evaziune pe salariul minim (Marţi, 3 septembrie 2019, 19:32)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          probabil jumatate din cei platiti in jurul salariului minim fac evaziune, fie sunt platiti extra in plic in parcare, fie se bazeaza pe bacsis.
          • -3 (5 voturi)    
            Da, da, da (Miercuri, 4 septembrie 2019, 7:22)

            Maspp [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            Ia vezi tu cu cat platesc multinationalele din domeniul auto muncitorii in fabrici. Si doar nu crezi ca se complica o firma uriasa sa tina contabilitate dubla la mii de oameni. Suntem copii , ce naiba ?
        • -1 (13 voturi)    
          mai usor cu pianul pe scari (Marţi, 3 septembrie 2019, 22:31)

          stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          unul din IT plateste CAS si CASS de citeva ori 1500 RON (da, citeva salarii) pentru ca sa aveti si voi o pensie si servicii medicale gratis. Ati mai lua si pielea de pe el daca s-ar putea pentru ca cistiga mai mult, deh si pentru asta sint solutii, plus ca poate sa plece oricind unde vrea afara, job isi gaseste. Pe de alta parte sectorul IT baga bani la PIB (deci direct) mai mult decit media in Europa (ca si pondere).
          "In prezent, sectorul IT romanesc contribuie la PIB-ul national mai mult decat media europeana. Este vorba de 5,9% din PIB, generat de 2,2% din angajati. Valoarea este asadar una foarte buna, indicand eficienta foarte mare a acestui domeniu. Conform unei statistici din anul 2016, in Romania existau 1,7 milioane de angajati in agricultura (generand 3,9% din PIB) si 167.000 de angajati in IT&C (generand 5,5% din PIB)."
      • -2 (18 voturi)    
        Și eu fac la fel ca tine, doar că în plus (Marţi, 3 septembrie 2019, 17:21)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Capac1947

        mai plătesc încă 10% impozit pe salariul meu și pe cel al angajaților mei pe când tu - iar prin „tu” mă refer la angajatul din IT - nu plătești acei 10%.
        Așa că mai ușor cu ciocul.
        • +2 (2 voturi)    
          Patronul scoate grosul altfel (Miercuri, 4 septembrie 2019, 2:27)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Împrumut, dividende 5% sau diverse beneficii (deducere tva la produse personale, mașina, benzină, facturi, uneori casă sau vacanță).
          Impozitarea firmelor mici e la cifra de afaceri, nu pe profit, poți pune ce adaos te taie atâta timp cât găsești clienți (dacă cumperi materiale pe pf și nu facturezi, scoți ce cifra de afaceri vrei) .
          Pfa cu normă plătești taxe doar pe ăia, nu contează cât scoți.
          • 0 (0 voturi)    
            nu e asa (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:20)

            Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            Nu e adevarat ce spui, Mai informeaza-te.
          • 0 (2 voturi)    
            Ce legătură are cum scoate asociatul banii din (Miercuri, 4 septembrie 2019, 11:07)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            firmă cu faptul că administratorul (care nu e neaparat și asociat) plătește impozit pe salariile angajaților (scoate capitalul din firmă și îl dă statului) pe când în cazul unor angajați din IT nu?
            Nu spun că măsura a fost greșită, dar haideți să-i punem pe cei din această industrie să susțină - prin taxa aceea modică de 10% - același privilegiu pentru alte sectoare precum horeca, de exemplu, ca să aibă și amărâții aceia salarii decente pe cim, sau în producția de țevi.
    • -6 (10 voturi)    
      Cum zici, asa sa fie! Sa se termine discriminarea! (Marţi, 3 septembrie 2019, 18:48)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      Cum zici, asa sa fie! Sa se termine discriminarea!

      Doctorul (de la stat) sa aiba salariul cat al floraresei de la privat. Prea multa discriminare!
      • +3 (5 voturi)    
        Esti special cumva ? (Marţi, 3 septembrie 2019, 23:09)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Unde a spus Orban asta Gigel ? Eu zic ca tu ai pensie speciala sau ai vreo functie obtinuta pe sestache pe la stat cu salariu gros.
  • +20 (28 voturi)    
    ... (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:28)

    tirolez [utilizator]

    Dar pentru studenti se impune sa mearga gratis pe CFR? De bugetari nimic?
    Ceva dreptate are, dar cat de inconstient sa fii sa te legi de proprii votanti in timp ce inchizi ochii la pomenile acordate celorlalte categorii care oricum nu te vor vota in veci. Crede ca angajatii de CJ-uri care nu mai stiu cate sporuri , vouchere si excursii, pardon, cursuri, au il vor vota in viata asta?
    • 0 (8 voturi)    
      30 de mii de voturi doar (Marţi, 3 septembrie 2019, 17:17)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Pierde doar 30-40 de mii de votanti... cam atatia sunt scutiti de impozit, nu beneficiaza toata industria IT, iar votanti sunt milioane. Impactul asupra industriei IT probabil ca se va vedea intr-o stagnare, si nu crestere in urmatorii ani.

      Acei oameni probabil ca nu mai voteaza cu PNL, sau cu USR(cel mai probabil aliatul PNL-ului in urmatorul guvern). Le va fi teama de ce schimbari vor veni. Ma indoiesc ca 90% din programatori vor vota cu PSD sau aliatii(Ponta). Mai ramane vot pentru Basescu sau sa nu mearga la vot :)

      Datele sunt de aici: https://www.zf.ro/business-hi-tech/incertitudine-pentru-30-000-de-programatori-privind-scutirea-de-impozit-pe-venit-pe-2019-17835579
  • +12 (26 voturi)    
    bravo! (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:32)

    Mawrkuss [anonim]

    "De la fiecare după capacităţi, fiecăruia după nevoi!"

    -- Karl Marx
    • +11 (15 voturi)    
      mda (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:08)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui Mawrkuss

      Dacă luăm prima parte a enunțului, programatorii (că IT-ul nu e programare, și sunt foarte mulți IT-iști care nu beneficiau de vreo scutire) erau un fel de handicapați care nu puteau plăti impozit pe venit?
      • +4 (10 voturi)    
        servicii conexe (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:34)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui e.o.

        e o discutie de cat de multe servicii conexe se pot crea prin inchiriere de spatii, constructii, catering, utilitati, oameni care cumpara produse si platesc taxe si contributii statului roman si nu celui german / olandez / danez / american.
        Poate se poate ajusta valoarea produsa pe cap de programator, se mai scot niste sume de la gri.
        IT-istul e usor de relocat, e tanar, e educat, stie o limba straina. Un profesor obisnuit din Romania nu se duce sa predea in strainatate, la fel nici un bugetar isi gaseste greu loc in cutumele si hatisul legislativ din alta parte
        • +3 (3 voturi)    
          Ați uitat să pomeniți evidența! (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:41)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          IT-stul poate foarte ușor să lucreze de acasă. Pentru o firmă străină. Poate să-și facă o firmă în străinătate, caz în care A). dacă are chef să nu plătească nimic, încasează banii pe un card gen Revolut sau altele (card bancar emis în străinătate pentru firma fictivă); B) dacă vrea să fie legal, plătește ce-i de plătit la minim pentru sănătate și pensie, după care mai plătește 5% impozit pe dividendele firmei din străinătate. Asta dacă nu este mai convenabil să își facă o firmă SRL cu 1% pe cifra de afaceri.
          Statul român se autosabotează și pune piedici celor care doresc să muncească fără a plăti mai mult de 50% din venitul brut la stat. Politrucienii care se cred statul român cred că un liber-profesionist este egal cu un simplu muncitor, când în realitate el este și patron, și muncitor, deci ar trebui să fie impozitat la jumătate. Ca muncitor, nu te interesează ce face patronul, are n-are câștig, el trebuie să-ți plătească salariul, chit că poate timp de un an nu are profit, deoarece a băgat toți banii în investiții.
          Dar nu-i stress, man! Românul va da flit statului pe măsură ce acesta devine tot mai lacom, și rezultatele vor fi suportate de hoți și proști - adică de votați și de votanți.
  • +15 (29 voturi)    
    Bah, Johannis! (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:37)

    Andy500 [utilizator]

    Cand o sa pierzi alegerile, sa stii din cauza cui le-ai pierdut...
  • +15 (41 voturi)    
    un IT-ist (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:47)

    Andrei_V88 [utilizator]

    tocmai de aceea cei din IT vor vota USR.. abjectul asta cu idei fixe nu intelege ca noi platim intre 1500-2000 euro LUNAR , CAS si CASS (adica pe asistatii vostri si asigurarea de sanatate obligatorie pe care oricum noi nu o folosim pt ca avem asigurari private)
    • 0 (8 voturi)    
      Nu socotesti bine (Miercuri, 4 septembrie 2019, 8:45)

      FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_V88

      "Voi" nu platiti 1500-2000 de euro lunar, ci platiti un procent din salariu, acelasi procent din salariu pe care il platesc si ceilalti muritori. Pe linga CAS si CASS ceilalti platesc si impozit, voi de ce sa nu platiti ? Exista si alte categorii de job-uri care se pot presta "afara" si nu sint scutite de impozit, asa ca mai usor cu amenintarile astea, ca vezi-doamne, daca le iei 10% din salariu, cum ii iei fiecarui contribuabil, vor pleca IT-istii din tara. Nu e un argument onorabil, e identic cu justificarile celor cu pensii speciale, o nesimtire si o discriminare. Cel cu 2000 de lei salariu sa platesca, cel cu 10000 nu, ca da mult la CASS. Sa fim seriosi...
      • +2 (2 voturi)    
        compari mere cu pere (Miercuri, 4 septembrie 2019, 15:17)

        Andrei_V88 [utilizator] i-a raspuns lui FlorinG

        da bro , "ceilalti" de care spui au salariu minim pe economie (60% din privat, adica 2.1 mil romani lucreaza pe minim) restul in plic. Ti se pare normal sa tragi toate taxele de pe cativa fraieri si la restul sa inchizi ochii ?

        Platim , stai calm , dar sa fie corect pt toata lumea, toti cu salariile pe contract.
    • +3 (3 voturi)    
      alt IT-ist (Miercuri, 4 septembrie 2019, 8:58)

      Cata_ [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_V88

      si usr ar lua aceeasi masura si mai repede, ei sunt mai de stanga, doar ca acum vor sa para "tineri si frumosi". Ma lasi? Nu s-a saturat Romania de guverne de stanga? De 75 de ani tot stanga avem, nu v-ati saturat? Am inteles, 2 ani de guvernare de centru pe vremea lui Basescu v-a oripilat, deci votati stanga in continuare, taxe, taxe, stat cat mai mare, birocratie,risipa luati cu paine
  • +14 (34 voturi)    
    IT-ul este singura industrie care mai functioneaza (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:50)

    Frankie [utilizator]

    IT-ul este singura industrie care mai functioneaza in Romania. Daca bagati impozitele si pe aceasta industrie... o sa ingropati Romania in sapa de lemn.
    • +9 (15 voturi)    
      pai.. (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:23)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      ..eu sunt programator de 12 ani si n-am beneficiat niciodata de vreo reducere. sunt cativa care sunt scutiti, nu toti.
    • -3 (3 voturi)    
      Ce vrei sa spui ? (Miercuri, 4 septembrie 2019, 14:39)

      FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Ca daca ar mai fi domenii care sa functioneze ar trebui sa li se ierte si lor impozitele ? Dupa ce logica industriile unde merge treaba, adica se fac bani, trebuie neimpozitate ? Dupa logica romaneasca, aceeasi care face ca ditamai firmele sa fie iertate de plata datoriilor, in timp ce pe amaritul cu o dugheana il jupoi de piele.
  • +18 (28 voturi)    
    impozitare IT (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:56)

    hamurabi [utilizator]

    De ce nu ia lucrurile pe rand, sunt multe anomalii, in primul rand pensiile speciale si multe altele ! I-a casunat cu impozitarea in IT, pare o fixatie !
    • +12 (20 voturi)    
      pare o masura contra votantilor USR (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:27)

      omul.rau [utilizator] i-a raspuns lui hamurabi

      le-a iesit din sondaje ca IT-istii si corporatistii ar vota majoritar cu USR nu cu PNL
  • +19 (27 voturi)    
    Mda... (Marţi, 3 septembrie 2019, 15:57)

    Eu_cu_mine [utilizator]

    In spiritul celor declarate de mister Orban, putem puncta si noi "oamenii de rand"...Am văzut evoluția politicului si a Romaniei in ansamblu in perioada 1990-2019, comparativ cu evoluția din Ungaria sau Polonia si constatam cu tristete diferentele...
    Sectorul IT e printre singurele sectoare performante din economia romaneasca, aduce la PIB cat agricultura sau poate peste, cu resurse mai putine si fara sa tina cont de vreme, deci hai sa il terminam si pe el...daca asta e filozofia liberala, nu mai e nimic de zis...
  • +8 (12 voturi)    
    2-3 ani? nu e cantat la scripca (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:21)

    jorj_bv [utilizator]

    Pai in jumate de an de abia aparea prima firma care sa investeasca ceva, apoi vede ca gaseste oameni, mai deschide un birou mai mare, apoi afla si o firma mare analizeaza cativa ani daca muta un birou din Nemtia pana gaseste spatiu, oameni, etc ...
    Pe termen lung e vorba nu doar de pastrarea fortei de munca, ci si de formarea ei, incurajarea tinerilor sa faca o facultate in domeniu, etc.
  • +16 (20 voturi)    
    Putine idei dar fixe! (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:21)

    skanda7 [utilizator]

    Ah, deci atat poate PNL? Asta e strategia lor de a relansa economia? Din cate probleme grave are tara el vrea umble la lucrurile care merg cel mai bine?
  • +14 (24 voturi)    
    si CAS si CASS suma fixa, da? (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:22)

    scharke [utilizator]

    sa nu mai platim ca prostii % din salariu ca doar nu primim 5 paturi la spital sau 5 pensii !!!!
    pai eu platesc 1000 euro CAS/CASS in fiecare luna pt ca asistatii social sa aiba ajutor...
    ca eu cand o sa ajung la pensie, o sa plateasca cine?
  • +6 (16 voturi)    
    Bravo Ludovic, da-le'n cap cu mandolina, mama lor! (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:22)

    ww [utilizator]

    Iata noul PNL, condus de saltimbanci si de lupii tineri ai lui Petre Roman. Sa ridice repede mana sus cine mai crede ca PNL si USR chiar vor sa castige vreodata parlamentarele? Spunea raposatul Patriciu (Dumnezeul mogulilor sa-l ierte!) despre partiduletele de buzunar (cu care poti inclina balanta politica in ce parte vrei) ca sunt cele mai profitabile.
    Acesta este cumva partidul .... liberal care il sustine si el (pe langa PSD, prin blat) pe Herr Iohannis?
    PNL+PSD=FSN ... scuze USL
  • +17 (19 voturi)    
    Bine, bine (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:28)

    B.Dan [utilizator]

    Dar biserica cand o veti impozita?
  • +10 (10 voturi)    
    De acord, dar USL ar trebui sa fie consecvent. (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:36)

    Marionette [utilizator]

    Nu e motiv pentru prima casa care sunt bani de la contribuabili dintre care unii n-au case pentru altii care-si iau case.
    Nu e motiv sa continue prima de casare masina, bani de la contribuabil pentru cumpararea de masini straine.
    Nu este motiv de pensii speciale in care unii sunt prosti si altii destepti.
    Nu e motiv sa ai 40% dintre angajati la stat si sectorul privat sa caleze din motiv de lipsa angajati.
    Nu e motiv ca salariile la stat sa depaseasca in medie salariile in privat.
    USL ar trebui sa fie atent sa presteze cinstit si in slujba cetateanului pentru ca are concurenta. Peste 5 ani s-ar putea ca USR sa le ia fata.
  • +2 (12 voturi)    
    solidaritate intre generatii (Marţi, 3 septembrie 2019, 16:58)

    jorj_bv [utilizator]

    Dar cand tu platesti de 10 ori mai mult decat altul si ai exact aceleasi servicii potentiale, doar ca tu le accesezi doar cand e pe baza de urgente sau vreo boala rara unde preturile sunt exorbitante.
    E si mai iritant cand urgentele sunt asigurate si pentru asistatul de la birt care n-a platit un sfant, iar pentru familiile tuturor celor care sunt asigurati pe minim pe economie se asigura servicii complete, la fel si pentru pensionari si mai ales speciali.
    Cam greu poti sa explici unde vor veni pensiile peste 10 ani cand ies decreteii la pensie.
    • -1 (13 voturi)    
      Lol (Marţi, 3 septembrie 2019, 18:37)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Da boss, asa functioneaza sistemele sociale de asistenta din toata lumea civilizata.

      Eu stiu ca voi ati vrea sa nu mai platiti taxe deloc, si fiecare sa fie cu aia ma-sii, dar ntz.

      Lasa, v-a trece.
      • -3 (7 voturi)    
        emigratia e insa o problema (Marţi, 3 septembrie 2019, 20:23)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui HP

        cand pleaca capsunari sau constructori ii inlocuiesti cu sirieni sau nepalezi, dar cand pleaca un ITist sau medic toata cheltuiala cu scolirea lui s-a dus naibii, plus tot ce ar fi putut produce pentru sustinerea schemei Ponzi de pensii si sanatate.
        Pana de curand am platit toate taxele, dar mi-a ajuns de 14-15 ani. Doctorul de familie nu ma stie si nici eu pe el daca nu ma intalnesc in cabinet.
        Sunt multe alte masuri pentru eficientizarea bugetului si statului: limitarea drastica a pensiilor speciale (sau eliminarea, unde se poate), injumatatirea administratiei, desfiintarea sporurilor de PC, antene GSM si alte rahaturi, doctorul sa zboare doar daca se aude ca ia spaga.
      • +1 (7 voturi)    
        cratima (Marţi, 3 septembrie 2019, 20:46)

        Andrei_V88 [utilizator] i-a raspuns lui HP

        La cum folosesti cratima, e clar ca lucrezi pe minim pe economie.
        • -3 (5 voturi)    
          Lol (Miercuri, 4 septembrie 2019, 9:24)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_V88

          Doar un curcan din ‘88 putea să debiteze un așa cretinism.

          V-a trece. Adică vouă vă va trece.

          Stai jos, 4.
          • -1 (1 vot)    
            Lb. Romana dupa VV Dancila (Miercuri, 4 septembrie 2019, 22:26)

            Andrei_V88 [utilizator] i-a raspuns lui HP

            ai avut-o pe Dancila profesoara de romana?
            • +1 (1 vot)    
              Lol (Joi, 5 septembrie 2019, 12:40)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_V88

              Lasa vrajeala si cere-ti scuze.
  • +7 (17 voturi)    
    Comentarii fara ratiune ale sefului PNL (Marţi, 3 septembrie 2019, 17:07)

    Razvan_M [utilizator]

    Corelatiile facute de mr. Orban pot avea si o alta explicatie: costurile mai mici cu impozitul pe profit mentin Romania competitiva, deci putem concura cu Ungaria si Polonia.

    Eu l-as intreba pe mr. Organ ce face statul roman pentru noi? Ca de cerut bani orice prost poate cere.

    Comentariile astea cu cresterea taxarii sunt complet neavenite. Eu nu voi vota cu un prostanac care nu stie decat sa-mi bage mana in buzunar.
  • -7 (15 voturi)    
    Industria IT din Romania (Marţi, 3 septembrie 2019, 17:08)

    PowerIon [utilizator]

    e drept, aduce bani prin participare la proiecte internationale complexe unde este nevoie de multa resursa umana.
    Dar intreb si eu, suntem buni numai ca salahori software sau suntem capabili sa producem mari sisteme informatice integrate in vreun domeniu ?
    Nu de alta, dar sistemul card de sanatate nu merge, sistemul anaf nu merge, la primarie nu se actualizeaza cu legile ca trebuie sa mergi acolo sa le dai cu legea in cap, uramand ca anul urmator sa faci la fel. La casa de pensii sunt multe cazuri in care recalcularile se fac manual.
    Unde naiba merge?
    • +5 (5 voturi)    
      contracte cu statul (Marţi, 3 septembrie 2019, 19:39)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

      banii ajung la patron (Ghita, Urdareanu, Socol) care apoi dau un parandarat la partid sau la directorasul care le-a servit contractul si insaileaza ceva acolo cu o mana de angajati, cu echipamente proaste sau necalibrate pentru nevoia respectiva si ramane doar o complicaciune.
      Mai dureaza pana se face cu clasa politica actuala un sistem integrat in care sa stie stanga ce face dreapta.
  • +5 (15 voturi)    
    E bine ca a spus dinainte (Marţi, 3 septembrie 2019, 17:24)

    Relaxat [utilizator]

    Se va vota in cunostinta de cauza
  • +10 (16 voturi)    
    total de acord (Marţi, 3 septembrie 2019, 17:36)

    razeshu [utilizator]

    Sunt de acord ca IT istii trebuie sa contribuie la fel ca toti ceilalti cu taxele si impozitele. Si cand zic "toti ceilalti" ma refer si la popi, cei din tagma lui nenea ala de a salta de la stat 15k Eur lunar, eliminarea pensiilor speciale de la magistratii cu 3 luni de vacanta pe an,... . Vreti corectitudine in societate ? Va spun eu d eunde sa incepeti: cu cei care dorm pe ei in institutiile statului sprijiniti in coli A4 si telefoane mobile. Stii bey Mandolina ca la Casa de Pensii e program cu publicul Vinerea doar ppana la ora 11 ??? Si c ain rest casieria e deschisa doar pana la 14 ? Si ca dupa ora asta gasesti mai multi gardieni plictisiti in institutie decat angajati activi ? Ce ar fi bai USL istule sa pui Statul asta parazit la munca sa faca ceva si pentru cetatean mai intai. Da mah, pentru ala care le plateste salariile. Si da, e normal sa marce si IT istii banu ca nu-s rupti din stele. Cand cad de pe trotinete tot la medic ajung si se plang ca nu gasesc unul bun repede. Mandolina tata - ai dreptate deci, nu e nevoie s aimbuibam in continuare pe unii care oricum castiga peste medie. De carat nu se vor cara multi daca mai pierd cei 6% in plus la salar. Pleaca pentru ca s umiliti de statul asta interlop in primul rand. Deci nu mai vorbi tu de solutii punctuale de 2 lei, aveti mult de treaba. MAi bine pune mana si fa un program ca lumea de guvernare si viono sa vedem ce aveti in cap. Jos PSD nu (mai) e de ajuns.
    • +4 (6 voturi)    
      10% e impozitul (Marţi, 3 septembrie 2019, 20:10)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

      6.5% e cat au incasat mai putin cei din firmele care nu s-au inscris la minimis in 2018, adica cu cat le-a dat la gioale Olguta cu transferul constributiilor de pe o luna pe alta.

      La un salariu mediu in IT de 6500 net, 10% da anual vreo 7800 lei. Inmultim sa zicem cu un 50000 de persoane si da aproape 400 milioane de lei - un mizilic pe langa pensii speciale, 0.4% din salariile bugetarilor sau 0.5% din bugetul de pensii, nici macar cat primesc cei cu ajutor social.
      • 0 (0 voturi)    
        la brut se calculeaza impozitul (Miercuri, 4 septembrie 2019, 14:38)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        In rest, sunt complet de acord cu comentariul.
  • +6 (12 voturi)    
    Ludovic draga, principiul echității fiscale.... (Marţi, 3 septembrie 2019, 17:52)

    minus [utilizator]

    ar fi sa platesti taxe (dar si sa mananci, sa te imbraci si sa-ti permiti educatia copiilor) in concordanta cu ce oferi tu societatii.

    Si cum tu oferi doar idei si jocuri politice penibile (asezonate cu comportamentul binecunoscutului organ intr-o caldare....) ar trebui sa platesti taxe zero.

    Cand te vei apuca si tu de ceva util, poate iti va trece prin cap ca poti sa si taci.

    Pai ai ajuns deja la guvernare si nu ai bani? Sau te straduiesti nu doar cu non-combatul cu PSD-ul, dar si sa nu ajungi din greseala "la putere"? Curaj, suntem atat de prosti incat te vom vota, nu ai cum sa scapi!
  • -7 (21 voturi)    
    Bravo (Marţi, 3 septembrie 2019, 18:14)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Chiar voi vota PNL daca vor aplica asta. Marii IT-isti ai tarii pot lua primul avion in alt loc din UE unde taxele sunt mai mici, le cumpar eu un bilet de avion!
  • +6 (16 voturi)    
    HP-ulica (Marţi, 3 septembrie 2019, 18:42)

    AliKimiku [utilizator]

    daca ajungi la Urgente nici macar nu trebuie sa iti demonstrezi calitatea de asigurat, deci si IT-istul de 2000 de uero si boschetarul vor fi tratati fara sa li se ceara nimic.
    In rest, parintii unui IT-ist nu au nevoie de servicii medicale de 10 ori mai scumpe si nici nu pensii de 10 ori mai mari decat parintii unui ne-IT-st.
    Deci da-ti o palma cu piciorul pentru prostiile debitate.
    PS nu sunt IT-ist.
  • +1 (5 voturi)    
    Cara-te tu (Marţi, 3 septembrie 2019, 20:53)

    Andrei_V88 [utilizator]

    La felul in care vorbesti cred ca te uiti la Badea in fiecare seara. Daca ajung la Floreasca si sunt in stare de constieta , fii sigur ca semnez pe proprie raspundere sa.ma duc la urgente la Regina Maria.
  • +4 (8 voturi)    
    Pensii SPECIALE, furrt pe fata. (Marţi, 3 septembrie 2019, 21:32)

    hopsinoi [utilizator]

    Vrem oprirea furtului cu pensii "spciale' . Toti cetatenii sunt egali. si da la pachet impzotaria salriilor sa se faca la fel.

    Vrem 300 de parlametari si o singura camera.

    PNLPSDUDMRALDE = grupare mafiota.
  • +8 (10 voturi)    
    Comunistule! (Marţi, 3 septembrie 2019, 22:28)

    Cetateanu [utilizator]

    Precum impuscatu tu nu muncesti, primesti bani si te f. grija de altii. Ai uitat javra cum in calitate de mare conducator de comisie te-a facut de cacao tata Nuti, o dovada vie a capacitatilor tale intelectuale? Ba-i cat de jos a ajuns si PNLu de tin un idiot cu pretentii la conducera lor?
  • +1 (3 voturi)    
    pentru ce-i ce mor de grija (Miercuri, 4 septembrie 2019, 7:51)

    Francisc 1 [utilizator]

    facilitatea asta nu a adus bani in buzunarul programatorului ci a firmelor si astfel le-a convins sa-si deschida filiale la noi !
    • +1 (1 vot)    
      ar trebui scutiti si profesorii de gramatica! (Miercuri, 4 septembrie 2019, 15:35)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      doar cei buni, nu si cei care te-au rebutat!
  • +1 (3 voturi)    
    Exista o ratiune chiar de extindere (Miercuri, 4 septembrie 2019, 8:16)

    ABBV [utilizator]

    a scutiri de impozit. Pentru tot domeniul technic it, electro, mecanic, etc. Inginer sau technician deopotriva. Sociatea actuala e dependenta 100% de domeniul technic. Daca maine ar fi sa dispara toti medici societatea actuala ar supravietui, in schimb daca maine ar disparea toti ingineri si technicieni societatea ar intra in colaps.
    Cat despre impozite si taxe .....eu spun ca germania e un model excelent ....45% 46% total e suficient ....nu 80% ca la noi.
  • -5 (5 voturi)    
    mai vedem (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:21)

    Dedalus [utilizator]

    Nu m-as stresa prea tare, Profitabilitatea IT - afacere sau job este doar o bula. Se va sparge curand, cu sau fara impozite preferenitale
  • +4 (4 voturi)    
    impozitare IT (Miercuri, 4 septembrie 2019, 11:59)

    Taica [utilizator]

    Bai tov. Mandolina esti mai rau ca tanti Viorica!
    De ce nu micsoratii numarul de parlamentari ?
    De ce nu taiatii pensiile speciale nemeritate ?
    De ce nu reduceti aparatul birocratic supra umflat?
    De ce nu reduceti numarul de consilieri locali ?
    De ce nu te uiti la politia locala care face un fel de protectie sociala pe banii nostrii pentru tot felu de grasi si incompetenti.
    De ce dati tot felul de vaucere pentru angajatii la stat?
    De ce sustineti tot felul de societati de stat nerentabile ?
    Etc., etc...........
    Sa sti bai tovarase ca astia din IT platesc angro la pensii si sanatate. Cand or ajunge ei la pensie Dumnezeu cu mila.
    Daca pleaca si astia o sa te uiti ca p. in p.
    Eu sunt mai in varsta. Imi pare rau , dar voi astora mai tineri va spun: plecati din tara asta condusa de mascarici ca inchid eu lumina.
  • 0 (0 voturi)    
    morala: iohannis presedinte = sica premier ! (Miercuri, 4 septembrie 2019, 15:32)

    Antenistontel [utilizator]

    .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version