Președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), Asztalos Csaba, spune că instituția s-ar putea autosesiza în cazul operatoarei de la 112 care jignește o femeie de etnie romă ce sunase să reclame că a fost bătută.

Asztalos CsabaFoto: Facebook/Asztalos Csaba

"Ce este trist este limbajul utilizat în relația cu cetățenii, modalitatea de a gestiona un caz. Eu știu că există un grad ridicat de încărcare a celor care lucrează în acest sistem, dar chiar și în aceste condiții, noi, cei care lucrăm cu cetățenii, trebuie să ne păstrăm calmul și să respectăm demnitatea umană a oricărei persoane, indiferent de situație, de apartenența etnică”, a declarat Asztalos Csaba la Digi24.

Întrebat daca este un caz de discriminare, șeful CNCD a spus că nu ar vrea să se antepronunțe, pentru că este posibil ca instituția să se autosesizeze sau să primească o plângere.

Cazul unei femei de etnie romă bătută de un șofer de autobuz în autogara din Zalău revine în atenție, după ce Libertatea a publicat înregistrarea purtată de victimă cu cei de la 112. Operatoarea de la 112 le numește "ciori" pe victimă și pe martora acesteia și îi spune femeii agresate să încheie cu "țigănia asta". "Trăzni-v-ar!, Du-te dreacu!", încheie discuția operatoarea de la 112.

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) spune, într-un punct de vedere transmis HotNews.ro, că pe durata cercetării operatoarea de la 112 a fost suspendată și nu va mai opera în Centrul unic pentru apeluri de urgență.