Autoritatea Electorală Permanentă a transmis, joi, că numărul alegătorilor din Diaspora care s-au înregistrat pentru votul prin corespondență la prezidențiale a depășit numărul celor care au optat pentru a vota la secție. Peste 11.100 de persoane au ales să voteze prin corespondență.

VotareFoto: Agerpres

"Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, pentru prima dată în cele 26 de zile de funcționalitate a portalului www.votstrainatate.ro, numărul alegătorilor din străinătate care s-au înregistrat pentru votul prin corespondență a depășit numărul celor care au optat pentru votul la secția de votare. Astfel, astăzi, 22 august 2019, ora 15:00, pentru votul prin corespondență figurau înregistrate 11.144 de persoane, iar pentru votul la secția de votare existau 11.132 de înscrieri.", a transmis AEP, într-un comunicat de presă remis MEDIAFAX.

Preşedintele AEP, Constantin-Florin Mitulețu-Buică, „aminteşte cetățenilor români care au domiciliul sau reşedinta în străinătate că mai au la dispoziție 20 de zile pentru a se înregistra pe portalul www.votstrainatate.ro şi le recomandă să opteze cu încredere pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără cozi, fără deplasări şi fără costuri”.

AEP a detaliat, de asemenea, pașii necesari pentru exercitarea votului prin corespondență.

„- Înregistrarea - completarea formularului online de pe portalul www.votstrainatate.ro cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă. La acest formular trebuie anexată copia scanată sau fotografia actului de identitate și copia documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine.

- Primirea documentelor - Poşta Română transmite alegătorului următoarele documente necesare exercitării votului prin corespondenţă: două plicuri exterioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; două plicuri interioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; două autocolante cu menţiunea „VOTAT", marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; două certificate de alegător, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; două buletine de vot prin corespondenţă, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; instrucţiuni privind exercitarea dreptului de vot; două autocolante cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondență din țară, pe care alegătorul care a optat pentru transmiterea votului prin corespondență în țară îl va aplica pe plicul exterior.

-Votarea: Pe buletinul de vot se lipeşte autocolantul cu menţiunea „VOTAT" pe patrulaterul cu candidatul preferat; Buletinul de vot astfel marcat se introduce în plicul interior, care nu are niciun semn distinctiv, apoi acesta se sigilează; Se completează certificatul de alegător, menţionând data şi semnând olograf; Se introduce plicul interior şi certificatul de alegător în plicul exterior, care se sigilează; În cazul celui de-al doilea tur de scrutin pentru Președintele României, înainte de a aplica timbrul autocolant pe patrulaterul ce conține candidatul pentru care optează, alegătorul se asigură că acesta participă la cel de-al doilea tur de scrutin.

-Expedierea – Alegătorul cu domiciliul sau reședința în străinătate are trei variante de expediere a plicului exterior sigilat care conține votul său: îl trimite în țară, depunând plicul la orice oficiu poștal ori în orice cutie poștală a statului-gazdă; îl depune la orice operator de curierat sau îl poate transmite la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din statul-gazdă, după caz, pe cheltuiala sa; îl poate depune personal la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din țara-gazdă după caz”, se mai arată în comunicatul de presă remis MEDIAFAX.