EXCLUSIV Portretul psihologic al lui Gheorghe Dincă, realizat de un criminolog italian: Un prădător sexual care folosește o tehnică precisă. Un sociopat sadic cu un IQ redus / De ce este greu de prins un astfel de ucigaș

de Miruna Căjvăneanu     HotNews.ro
Marţi, 6 august 2019, 12:35 Actualitate | Esenţial


Gheorghe Dinca
Foto: Agerpres
Medicul și criminologul italian Ursula Franco a acordat HotNews.ro un interviu în care analizează profilul psihologic al lui Gheorghe Dincă, expertul italian arătând că tehnica folosită de acesta a fost folosită de unii criminali în serie și că ucigașul din Caracal este un ”monstru” lipsit de conștiință morală, incapabil să simtă vinovăție și remușcări.


Ursula Franco a spus că, atunci când un criminal în serie este descoperit la o vârstă înaintată, se constată că numărul victimelor e mult mai mare și a explicat care au fost elementele care l-au ajutat pe Dincă să rămână neprins atât timp. ”Cu cea mai mare probabilitate, este un sociopat sadic, din punctul meu de vedere cu un IQ redus”, a declarat HotNews.ro criminologul italian.

  • În Italia, dr. Franco a fost consultant în domeniul apărării în cazuri importante de omucidere cu impact în mass-media. S-a ocupat şi de cazul Mariei Oana Ungureanu, o fată de naționalitate română găsită înecată în regiunea Campania. Criminologul Ursula Franco este cunoscut pentru abilitatea ei de a reconstrui dinamica în numeroase cazuri de omucideri (SUA şi Italia) și pentru analizele apelurilor telefonice de urgență și ale interogatoriilor, pe care le publică pe blogul MALKE CRIME NOTES. A oferit expertiză pentru emisiuni radio şi tv din Statele Unite şi Italia (spre exemplu, în documentarul The Missing Pieces, The Staircase difuzat de canalul Investigation Discovery etc).

Miruna Căjvăneanu: Oficialitățile au confirmat faptul că resturile de oase descoperite în casa și în curtea lui Gheorghe Dincă sunt ale Alexandrei Măceșanu. Ce părere aveți: fata a fost victima unui criminal care a acționat singur sau victima unei rețele?

Dr. Ursula Franco: Nu cred că este sustenabilă ipoteza existenței unei rețele în cazul Măceșanu. Gheorghe Dincă este un singur prădător sexual violent. Dacă se va stabili că el le-a ucis atât pe Alexandra Măceșanu, cât și pe Luiza Melencu, vom putea afirma că avem de-a face cu un criminal în serie cu două sau mai multe crime la activ, în diferite momente. Deseori, când se descoperă un criminal în serie, mai ales unul care, ca în cazul de față, este la o vârstă înaintată, se constată că numărul victimelor e mult mai mare.

Afirmațiile făcute de victimă, în timpul apelurilor la 112 confirmă teoria unui singur agresor. Într-un caz judiciar, pentru a ajunge la adevăr, trebuie să ținem cont de fapte. Alexandra a spus că a fost răpită, violată și bătută de un singur subiect, acest subiect fiind Dincă. Cele descrise de Alexandra corespund unui comportament clasic al unui serial killer, prădător sexual violent care acționează cu o tehnică precisă.

Dacă se va dovedi că este un serial killer cum de nu a putut fi identificat în tot acest timp?

Dincă ar fi avut multe elemente de partea lui: faptul că nu cunoștea victimele (victime de ocazie) și faptul că motivația nu era una obișnuită, clasică, ci o motivație de ordin psihologic / intrapsihic (motiveless homicide). Prin urmare, nu se putea ajunge la el nici prin intermediul victimei, nici prin intermediul motivației.

Ce profil psihologic are presupusul criminal?

Cu cea mai mare probabilitate, este un sociopat sadic, din punctul meu de vedere cu un IQ redus (a lăsat un telefon, chiar fără sim, la îndemâna victimei, folosea o sobă improvizată pentru arderea corpurilor etc).

El este un subiect lipsit de conștiință morală, incapabil să simtă vinovăție și remușcări pentru acțiunile comise. Din cauza acestor caracteristici "inumane" și a crimelor atribuite lui, poate fi numit "monstru".

Subiecți precum Dincă, încă din adolescență devin obsedați de exercitarea controlului asupra altor ființe umane, prin violență, fantezii care îl obligă să treacă la acțiune. Odată comisă crima, ucigașii în serie trec printr-o fază depresivă pe care încearcă să o atenueze, rememorând diferite faze ale crimei prin manipularea părților corpurilor, așa numite trofee, ale victimelor sau obiectelor care au aparținut victimelor (suveniruri).

Din acest motiv, este necesară o percheziție amănunțită la locuința unui presupus criminal în serie, fiind vitală identificarea oricăror obiecte care ar putea aparține persoanelor date dispărute în acea zonă. Obiectele descoperite ajută anchetatorii să determine numărul și identitatea victimelor.

Dincă a afirmat că a ars corpul fetei, după ce a ucis-o. Potrivit unor experți, ar fi fost imposibil ca trupul să fie ars în curtea casei, într-o sobă improvizată. Ce părere aveți?

Dincă ar fi avut și posibilitatea, și timpul să o facă. Un corp poate fi incinerat folosind mijloacele pe care le avea la dispoziție Dincă.

Dacă se va dovedi că Dincă este un serial killer, există cazuri similare cu care am putea să-l comparăm?

Desigur. Din punct de vedere tehnic, modul de operare se numește "tehnica de vultur". Potrivit acestul tipar, asasinii în serie își caută victimele la volanul unui mijloc de transport, le capturează și le duc la locuința lor. Înainte de a ucide victima, criminalul o supune violențelor.

Un caz similar este cel al lui Edmund Kemper, din SUA, care a ucis mai multe tinere între 1972 / 1973. Printre victime se numără și femei care au făcut autostopul. Fetele și femeile care fac autostop sunt printre cele mai ușoare victime, pentru că pot "cădea" cel mai repede în plasa criminalilor.

Dincă a declarat că a ucis-o pe Alexandra după ce a găsit-o vorbind la telefon cu poliția. Putea fi salvată?

Ar fi omorât-o oricum, pentru că urma o schemă precisă: răpire, viol, omor. Deci nu este ucidere involuntară, ci omor cu premeditare. Alexandra ar fi putut fi salvată doar dacă am fi avut o intervenție aproape imediată, într-un răstimp minim. O anchetă minuțioasă după dispariția celeilalte fete ar fi putut duce însă la identificarea agresorului înainte de răpirea Alexandrei.

Introducerea unor pedepse mai severe ar fi salvat-o pe Alexandra sau ar fi redus numărul de crime?

Nu, în niciun caz. Nici măcar introducerea pedepsei cu moartea nu a constituit, în alte țări, o piedică.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















63298 vizualizari

  • -33 (41 voturi)    
    medic si criminolog italian (Marţi, 6 august 2019, 12:42)

    Moaradepadure [utilizator]

    ...stirile astea is de toata jena.....medic si criminolog italian.....am picat pe spate .....
    • +11 (15 voturi)    
      N-avem unul american la indemina, ne pare rau (Marţi, 6 august 2019, 15:07)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Moaradepadure

      Altfel ii ziceam profilerului de la efbiai.
    • 0 (2 voturi)    
      as putea sa pariez (Marţi, 6 august 2019, 21:03)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Moaradepadure

      ca nu are IQ mic.
  • +53 (55 voturi)    
    daca asta are iq redus (Marţi, 6 august 2019, 12:44)

    ruskimushki [utilizator]

    apoi politistii caracaleni si galateni, precum si altii, sunt protozoare.
    • +12 (20 voturi)    
      mi te sfii, populatia per ansamblu are un iq redus (Marţi, 6 august 2019, 15:46)

      Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui ruskimushki

      E suficient sa asculti cum se exprima romanii.
      Si nu ma refer la cei de conditie joasa.
      De exemplu la tv, cum se exprima reproteritzii, moderatorii, expertii si analistii din studiouri ?
      Poticnit, in clisee, cu logica care e pe punctul sa deraieze in orice clipa.
      I-ati ascultat vorbind pe fostii sefi de la "inteligens" ?
      Costin Georgescu, Maior, Saftoiu, Coldea ?
      Altfel, avem olimpici extraordinari, it-istii cei mai tari, etc.
      • -2 (6 voturi)    
        Bre, am pariat bine pe matale! (Marţi, 6 august 2019, 19:41)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Poiana lui Occam

        Bre, am pariat bine pe matale. Esti printre putinii cu sperante din adunatura #rezist. Tine-o tot asa!
        • +3 (5 voturi)    
          uite (Marţi, 6 august 2019, 21:04)

          Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          ca vorbeam si de iq mic. ai raspuns la apel
  • -21 (29 voturi)    
    pe concluzia asteia (Marţi, 6 august 2019, 12:48)

    martel55 [utilizator]

    hai sa nu ii mai pedepsim deloc pe infractori, ca oricum nu are efect, nu?asta are un loc de frunte in psd, si aia merg pe aceeasi idee, sa nu mai pdepsim infractorii
    • +22 (26 voturi)    
      Pedepsele nu salvează victimele altora ca el (Marţi, 6 august 2019, 13:49)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Unii dintre acești psihopați nu sunt prinși niciodată, deci nu reușești să-i pedepsești pe toți.

      Pedepsele ”usturătoare” creează impresia că problema s-a rezolvat, iar politicienii exact asta vor să crezi, că problema s-a rezolvat fiindcă au mărit ei pedepsele.

      În realitate, ce ar trebui să înțelegi de la Ursula Franco este că asemenea psihopați apar mereu și victimele viitoare nu sunt apărate în niciun fel prin creșterea pedepselor. Sub un anumit IQ, pedepsele nu-i impresionează.
    • +8 (12 voturi)    
      Sau, pe aceeasi logica, (Marţi, 6 august 2019, 14:03)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      sa ii eutanasiem. De ce sa mai tii in viata un criminal fara nicio sansa de indreptare ?
    • -2 (2 voturi)    
      Unde dai si unde crapa (Miercuri, 7 august 2019, 10:54)

      Bitzer [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Ce a zis asta si ce-ai inteles tu... In mintea ta, PSD-ul e vinovat si pentru topirea calotei glaciare...
      Oameni buni, folositi-va creierul, ca din asta vi l-a dat Dumnezeu!
  • +13 (23 voturi)    
    Asta înseammnă profesionalism. (Marţi, 6 august 2019, 12:54)

    Harald [utilizator]

    Toată presa românească ar trebui să citească interviul ăsta, până îl învață pe de rost.
    • -15 (19 voturi)    
      Eu cred ca mai bine tacea. (Marţi, 6 august 2019, 14:01)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      A dat indicii unui alt posibil criminal, eventual cu un IQ nitel mai mare, cum sa isi ascunda mai bine crimele. Aici sunt de acord, Dinca a fost un retardat. Dar exista si criminali psihopati foarte inteligenti, brrr, deja mi-e frica.

      Eu cred ca un profesionist criminolog nu ar trebui sa spuna in interviuri cum se da un criminal de gol la o ancheta a politiei, ci poate doar cum sa il identificam noi, oamenii de rand, si sa ne ferim de ei inainte sa cadem in plasa lor.
      • +5 (7 voturi)    
        De ce mai bine tăcea? Ți-a afectat agenda? :) (Marţi, 6 august 2019, 15:07)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui clint

        ...
      • +2 (2 voturi)    
        mai bine taceai! (Marţi, 6 august 2019, 19:47)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui clint

        .
  • -2 (16 voturi)    
    Activitatea din Italia si crema de maini (Marţi, 6 august 2019, 13:01)

    Razvan_M [utilizator]

    Ar fi trebuit raportat profilul individului si la aceste doua aspecte.

    Exista informatii ca individul a fost parte dintr-o retea de sclavie sexuala in Italia, unde membrii retelei pastrau controlul asupra victimelor folosind violenta extrema. Asta ar trebui confirmat sau infirmat de politie. Asa s-ar explica experienta sa in cazurile de rapire si tinere sub control, cu pregatirile de rigoare (banda pentru pus la gura, fasa pentru pus la ochi, pumn in fatza pentru obtinut control, viol pentru obtinut control). Odata ce a primit un pumn in fata si a fost violata, victima a intrat in stare de soc, devenind incapabila sa mai iasa de sub controlul celui ce o controleaza, fara ajutor din afara. Ajutorul cerut celor de la 112 este in primul rand de ordin psihologic - iar indivizii de acolo, din prostie, incompetenta sau nepasare (sau toate la un loc) i l-au refuzat.

    Crema de maini este un detaliu care nu se pupa cu ipoteza uciderii premeditate. Asta daca chiar s-a dus sa cumpere crema de maini de la farmacie (detaliu care banuiesc ca a fost confirmat deja). De aceea, nu cred ca este de ocolit varianta rapirii in scopul traficarii. Mai degraba am putea deduce ca, nefiind la prima fapta de rapire, avem de-a face cu o rapire care a scapat de sub control.

    Referitor la IQ-ul individului, acesta este dificil de evaluat fara a-l cunoaste mai bine. Cred ca familia lui ar putea sa dea mai multe informatii. Cred ca este si irelevant in cazul de fata daca individul practica activitati repetate si invatate (in Italia sau in Romania).
    Oricum, eroarea cu telefonul lasat la indemana Alexandrei nu este o dovada concludenta de IQ mic. Erori poate face si un criminal extrem de inteligent.
  • -5 (15 voturi)    
    Vrajeala...hau hau... (Marţi, 6 august 2019, 13:01)

    delavrancea [utilizator]

    Nu ne mai aburiti!
    Sa se treaca la destructurarea retelelor de trafic de "de toate".
    Nimic altceva nu mai conteaza acum.
    NU NE MAI ABURITI!E valabil si pentru presa-treceti la investigatii serioase, altfel sunteti nevertebrate.
    Vax!
    • +7 (7 voturi)    
      Sa se treaca (Marţi, 6 august 2019, 15:09)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui delavrancea

      Sa se faca. Sa fie bani. Let there be light.
      • +1 (1 vot)    
        and there was light (Marţi, 6 august 2019, 18:14)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui ac

        numa' in cazu' asta nu prea se vede lumina.
        un advocat, fost al apararii, confirma saracia mintii lui dinca, si banuieste ca cineva il manipuleaza, pen'ca prea stie ce si cum sa faca.

        or fi chiar ...anchetatorii ?! ca cica, tot ce spune dinca ar duce la inchiderea anchetei pe aste doua victime. se pare ca prost, prost, dar e prostu' cuiva.

        sa speram ca se face lumina..
      • 0 (0 voturi)    
        Hai sa facem ! (Miercuri, 7 august 2019, 8:36)

        ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui ac

        #romaniamandracudinca
        #dincavictimastatuluiparalel
        #iohanniscanibal
  • -4 (18 voturi)    
    Criminolog italian ? (Marţi, 6 august 2019, 13:14)

    Koczka [utilizator]

    Nu face altceva decât a ne induce ideea că acest criminal nu face parte dintr-o structura organizată și că e un psihopat singuratec.
    Poate așa o fi dar cine i-ar cerut opinia acestui criminolog italian ?
    • +9 (17 voturi)    
      la prima lectura am crezut ca (Marţi, 6 august 2019, 14:03)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      este descrierea lui Mazeta
  • -3 (17 voturi)    
    Marea experta (Marţi, 6 august 2019, 13:17)

    mireb [utilizator]

    Concluzia: politia nu are nici o vina!

    Da "expertul" un exemplu din USA din anii 73-74 ! De pe vremea in care nu existau telefoane mobile , camere de luat vederi si tehnologia de acum .

    Prevad ca o sa fie un val de "experti" care ne vor linistii ca a fost doar un caz izolat si ca evident politia, sri-ul , sts-ul, politicienii si cine o mai fi implicat .. nu au avut nici o vina.
  • -5 (17 voturi)    
    abureli (Marţi, 6 august 2019, 13:38)

    Itsoc [utilizator]

    Dinca este o coada de topor a interlopilor care se ocupa cu traficul de fiinte umane in Olt.
    Ceea ce ar fi trebui sa fie o alta operatiune de rapire a unei fete pentru a fi dusa la produs in Vest a explodat prin telefonul la 112 dat de Alexandra.

    Nu doar ca in prima faza politia a incercat cat s-a putut sa intarzie interventia dar ulterior cand politistii au intrat in curtea lui Dinca, acesta a cerut direct sa vorbeasca cu un anume politist, sef la politia caracal.

    Dupa discutia Dinca cu acest politisti, declaratia individului din "nu cunosc nimic" s-a schimbat subit in "eu le-am omorat pe amandoua".

    In plus, procuroarea de caz DIICOT este exact mana dreapta a lui Florin Iordache, cea care a contribuit la celebra OUG 13.
    DIICOT raporteaza ilegal date despre caz catre politic si spre propaganda mass-media.
    Intre timp, conform declaratiilor avotatului familiei Luizei spune ca Dinca "este sfatuit" de diferiti despre urmatorii pasi ai anchetei.
    Scopul acum este sa fie scos fara discernamant si sa declare ca doar a avut o criza de nervi cand a vazut-o pe Alexandra ca a sunat la 112 si a lovit-o cu pumnu si din greseala a omorat-o. Asta ar duce la preschimbarea faptei si diagnostic de nebunie ceea ce l-ar pune 10 ani intr-un ospiciu, eliberabil dupa 3-4 ani.
    Dinca scapa usor, politicienii, procurorii si militienii implicati in traficul de carne vie din Romania scapa cu basma curata.

    Ah, nu in ultimul rand, trompeta Cumpanasu, celebrul "unchi" care de fapt e verisor cu tatal fetei, este un apropiat PSD si un luptator anti-DNA, prieten apropiat cu antena 3, florin iordache si olguta vasilescu (cautati pozele pe net). El are rolul de a ghida opinia publica.

    Fetele au fost scoase din tara si probabil acum deja au inceput sa produca in Italia ca si escorte de lux (retelele rapesc si minore pentru ca minorele sau virginele se vand altor retele pe sume imense).

    Daca cineva crede ca Dinca a putut arde un corp uman de 60 kg pana la oscioare de 5 cm habar n-are.
  • -3 (5 voturi)    
    altă fumigenă! (Marţi, 6 august 2019, 15:52)

    periscop [utilizator]

    Și noi punem botul la tot circul ăsta mediatic. Când, de fapt, te miri ce nefăcută se petrece...
  • +3 (7 voturi)    
    cum sa ne protejam (Marţi, 6 august 2019, 16:13)

    altheia [utilizator]

    Un cititor de mai sus vrea sa stie cum se poate feri de criminali.

    Poate nimic nu poate preveni 100% sa patesti o tragedie, insa exista masuri pe care le poti lua, incepand cu un lucru important: gandirea rationala. Criminologul afirma corect ca "fetele și femeile care fac autostop sunt printre cele mai ușoare victime, pentru că pot "cădea" cel mai repede în plasa criminalilor."

    Sa nu fii naiv si sa nu crezi (tu si familia care te-a educat) ca toata lumea e buna si normala la cap e o prima masura. Naivitatea poate ucide. Orice societate poate avea sociopati. Multe persoane au fost ucise facand autostopul, nu doar in Romania.

    Pentru cei care totusi tin sa faca autostopul, cateva masuri de precautie pot fi luate: sa te conduca o persoana la statie si sa ia nr. masinii soferului (iar acesta sa vada); sa te urci in masina unui cunoscut; sa calatoresti impreuna cu o alta persoana, de preferinta adulta.

    In al doilea rand, pe cat posibil, sa eviti locurile izolate, mai ales cand esti singur. In multime e mai multa siguranta.

    Imi place interviul, dar as avea o completare. Alexandra poate ar fi putut fi salvata daca angajatii de la 112 si politia ar fi fost adevarati profesionisti (ceea ce n-as zice). In primul rand, atitudinea aroganta, expeditiva, lipsita de mila si empatie a bagat spaima in victima care credea ca nu va fi salvata si voia sa vorbeasca tot mai mult la telefon (bineinteles, ii era frica). Totusi, cand esti rapit si nu stii cand se intoarce criminalul, trebuie sa dai cat mai repede toate detaliile (si sa fii si intrebat de ele, evident), apoi sa fii identificat rapid si sa inchizi! Nu sa vorbesti la telefon pana cand esti surprins de criminal pentru ca atunci foarte probabil chiar va decide pe loc sa iti dea cu ceva in cap! Pentru asta e nevoie de serviciu de urgenta profesionist.

    Cat despre retelele de trafic, probabil acestea exista in judetul respectiv si in alte parti din tara, dar eu as tinde sa cred tot in varianta sociopat criminal in serie.
    • -1 (3 voturi)    
      cea mai buna protectie (Marţi, 6 august 2019, 16:51)

      Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui altheia

      se cheama EMIGRARE.
      • 0 (4 voturi)    
        unde, ma rog frumos? (Marţi, 6 august 2019, 17:37)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

        Romania este sub media europeana la omoruri (in jur de 1.5 la 100.000 locuitori). In State, rata de omucideri este de 3 ori mai mare la 100.000 de locuitori (aproape 6 la 100.000 locuitori), cu orase precum Saint Louis (70), Chicago si Baltimore cu peste 40 de omucideri la 100.000 locuitori.

        In Franta, Italia, Germania, Suedia, Olanda etc. exista asa-numite no-go zones in orasele mari unde nici politia nu intra decat in numar mare. In Bucuresti eu am circulat si prin Ferentari, si prin Balta Alba si multe alte zone - si riscul cel mai mare a fost sa fiu muscat de caini vagabonzi.
        • +2 (4 voturi)    
          my friend (Marţi, 6 august 2019, 18:22)

          Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

          asta cu criminalitatea redusa din ro e un mit popular imprastiat de aia care spun ca la paris si la londra se "da cu bombe".

          guess what? daca aduni numarul de morti preventibile din spitale, numarul de morti de pe sosele din cauza infrastructurii precare, numarul celor care mor de boli de plamani pentru ca orasele romaniei au cel mai toxic aer, daca aduni la astea si toate crimele, vei vedea ca criminalitatea in ro e extrem de ridicata si ca cel mai mare criminal e statul roman.

          romania e un no-go pe tot ansamblul ei.

          dormi in pace caci militia vegheaza la copiii tai sa fie rapiti subit.
          • 0 (0 voturi)    
            de-ar putea dormi unii in pace (Miercuri, 7 august 2019, 8:37)

            ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

            dar de tot...
          • +2 (2 voturi)    
            atentie mare la detalii (Miercuri, 7 august 2019, 15:16)

            Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

            Ceea ce spui tu despre morti din spitale este foarte adevarat - morti preventibile din spitale. Sunt de acord pe deplin si asta a fost si pentru mine principalul motiv pentru care am plecat odata din tara. Ai dreptate si cu celelalte tipuri de morti, desi sunt ceva mai dificil de evaluat afirmatii precum "cel mai toxic aer" sau ca "criminalitatea in ro e extrem de ridicata".

            Insa nu contrazice ceea ce spun eu despre omoruri cu intentie - si in general despre cat de periculos este sa umbli pe strazi, prin anumite zone din lumea asta pe care noi le privim cu jind. Vesticii au si ei statistici destul de nasoale despre morti din supradoza, atacuri teroriste, mass shootings, atacuri cu acid sau cu cutit/satar/sabie (UK), "comunitati multiculturale" unde ti-e frica sa umbli pe strada, malpraxis, poluare, accidente rutiere etc.

            Ti-as recomanda, fara nicio rautate, de dragul unor discutii decente, sa renunti la tonul superior "my friend". Decizia de a pleca din Romania este in primul rand personala (emotionala). Implica multe sacrificii si nu inseamna automat o viata mai buna. Acceptam alte probleme pe care nu le cunoastem din start.
    • +3 (3 voturi)    
      Dimpotrivă, nu trebuie să închizi când suni la 112 (Marţi, 6 august 2019, 17:41)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui altheia

      Numai în România e obsesia asta, de a scurta convorbirea. în realitate ar trebui să rămâi la telefon până când apare poliția. Sau măcar telefonul ar trebui să rămână deschis.
      • 0 (2 voturi)    
        Consider ca asta difera de la caz la caz (Marţi, 6 august 2019, 23:35)

        altheia [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Cat trebuie sa stai la telefon consider ca e in functie de situatia in care te aflii. Trebuie estimate toate riscurile.

        Daca, sa presupunem, ai cazut intr-o prapastie sau esti prins intr-un incendiu (deci nu esti sub o amenintare criminala), poti sta la telefon cat doresti sau se poate.

        Daca esti rapit, devine insa foarte riscant.

        Ce te faci daca esti surprins de rapitor vorbind la telefon sau te aude el pe tine vorbind la telefon inainte sa il auzi tu pe el intorcandu-se acasa?

        Un criminal sociopat cum e Dinca nu cred ca s-ar da inapoi de la omor daca victima ar fi in convorbire cu 112.

        Sau te bazezi pe faptul ca politia ar interveni atat de rapid incat ar ajunge la victima inaintea criminalului? Asta ar fi cazul ideal, dar, of, cat de realist?

        In cazul rapirii/riscului de moarte, chiar si telefonul deschis, personal nu m-ar linisti. Daca se aude vreun zgomot neprevazut din el (de la interlocutor) cat e sociopatul prin preajma? Daca telefonul face zgomot de descarcare a bateriei si rapitorul se uita la el si se sesizeaza de ceea ce am facut?

        In aceasta situatie sinistra, instinctul personal ar fi sa dau mai degraba telefoane mai scurte si cand simt eu ca se poate. N-are legatura cu faptul ca sunt din Romania, ci cu instinctul de supravietuire si calcularea tuturor riscurilor.
        • 0 (2 voturi)    
          o completare (Miercuri, 7 august 2019, 0:29)

          altheia [utilizator] i-a raspuns lui altheia

          O completare: Alexandra a procedat la telefon cum a putut ea mai bine. A luptat sa se salveze. Pentru o fata de 15 ani, efortul ei e de apreciat.

          Totusi, ma asteptam la mai mult profesionalism, eficienta si indrumari inteligente din partea autoritatilor. Fiecare secunda conteaza, inclusiv la telefon. (Daca ati citit sau ascultat convorbirile cu 112, ele nu exprima profesionalism.)

          Intr-o asemenea situatie urgenta, trebuie sa se stie ce intrebari sa se puna in timp util, sa fie linistita victima (nu e ok sa i se zica "nu pot să stau în telefon domnișoară că avem și alte apeluri"! ) si sa i se dea niste indicatii.

          Victima nu are cum sa prinda incredere daca simte ca autoritatile nu sunt de incredere, ci vor doar sa scape de ea cat mai repede. Una e cand ii zici ca e spre binele ei sa procedeze cumva, alta e cand ii zici "avem și alte apeluri" si alte astfel de vorbe.
          • 0 (2 voturi)    
            Indrumari inteligente au avut (Miercuri, 7 august 2019, 8:39)

            ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui altheia

            gandeste-te ca poate l-au sunat pe tov dinca sa vina acasa mai repede, ca altfel fata ii da pe toti de gol.
        • +1 (1 vot)    
          De ce crezi că poliția vine cu sirene? (Miercuri, 7 august 2019, 12:58)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui altheia

          Criminalul nu e egalul polițiștilor și nu se crede egalul lor. Criminalul știe că ei sunt vânătorii și el e cel vânat.

          De asta poliția vine cu sirene care se aud de departe și tot de asta te poate salva tocmai faptul că ești în convorbire cu 112. Criminalul înțelege imediat că jocul de-a hoții și vardiștii deja a început.

          Tu nu gândești ca persoana capabilă să împiedice o infracțiune, tu gândești din postura de victimă și tocmai asta te face să ajungi victimă.

          Exact asta s-a întâmplat și cu Alexandra, a fost mereu în rol de victimă.
  • +2 (6 voturi)    
    trebuie să ținem cont de fapte (Marţi, 6 august 2019, 16:59)

    altheia [utilizator]

    Mai imi place ceva din ce spune criminologul: "Într-un caz judiciar, pentru a ajunge la adevăr, trebuie să ținem cont de fapte."

    Multi oameni de pretutindeni, printre care si romanii, tind sa fie emotivi, nerationali si sa creada numaidecat in teoria conspiratiei.

    Doamna Franco, avand meseria pe care o are, stie ca important e sa tinem cont de fapte si, in functie de ele, sa interpretam realitatea.

    Stiu ca, in Romania, fiind atat de multe lucruri "putrede", nici nu stii ce sa mai crezi, insa, mai ales in acest domeniu, ratiunea si faptele sunt importante.
  • +9 (9 voturi)    
    ... (Marţi, 6 august 2019, 17:32)

    tirolez [utilizator]

    "Pentru asta e greu de prins". Daca luau in serios disparitia Luizei, poate nu era asa greu. Din moment ce imaginea cu ea urcand in masina lui a aparut acum, inseamna ca nu si-au facut treaba.
  • +7 (7 voturi)    
    Puteti sa il mai contactati o data? (Marţi, 6 august 2019, 17:52)

    Jolly Roger [utilizator]

    Pe specialistul italian?

    Dati-i legile justitiei elaborate de parlamentul psd in ultimii ani si rugați-l sa faca un portret psihologic al inițiatorilor!
    • +6 (6 voturi)    
      psihopatii adevarati nu plang (Marţi, 6 august 2019, 18:50)

      tei [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      ca Dinca

      psihopatii adevarati se vaita la televizor ca PSD-istii, si nu le pare rau niciodata
  • +1 (1 vot)    
    De ce este greu de prins un astfel de ucigaș ?.. (Marţi, 6 august 2019, 22:45)

    Jupanu1970 [utilizator]

    ...pt ca cine l cauta are IQ cu mult mai redus decit al celui cautat. ;)
  • +1 (1 vot)    
    alte cazuri (Miercuri, 7 august 2019, 11:37)

    Alynna [utilizator]

    intreb si eu, cazurile de mai jos sunt un esec sau un succes? adica i-au gasit (cu mare intarziere) pentru a le da cate o amenda????

    https://adevarul.ro/locale/hunedoara/bataie-joc-crimele-caracal-adolescent-s-a-plans-112-rapit-pus-120-oameni-drumuri-1_5d4998d6892c0bb0c6441ce5/index.html

    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/un-copil-a-sunat-la-112-anuntand-ca-a-cazut-intr-un-canal-de-patru-ore-salvatorii-nu-reusesc-sa-l-gaseasca-1169900


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version