Teodorovici nu renunță la ideea de a-i lăsa fără transport gratuit cu trenul pe studenții cu restanțe: De ce să nu fie încurajată situaţia la învăţătură?

de MH     HotNews.ro
Joi, 25 iulie 2019, 11:29 Actualitate | Esenţial


Tren
Foto: Hotnews
Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, nu renunță la ideea de a-i lăsa pe studenți fără transport gratuit cu trenul și de a condiționa această facilitate de performanța lor, adică să beneficieze de călătorii gratuite doar studenţii fără restanţe. "De ce să nu fie încurajată situaţia la învăţătură? Să fie una foarte bună, fără restanţe, fără repetenţi”, a declarat joi Eugen Teodorovici. El a mai susținut că limitând călătoriile gratuite pe sectorul feroviar pentru studenţi vrea să aplice gratuitate în alte ramuri de transport - rutier şi naval.

Teodorovici susține că facilităţile actuale pentru studenţi privează alte categorii sociale de posibilitatea de a avea transport gratuit.

"De ce să nu fie limitate la un număr aceste călătorii? Vedem dacă sunt 12. Ai un veteran de război şi merge la ghişeu. Şi vrea să ajungă unde vrea să ajungă omul ăla. Şi i se spune: <ne pare foarte rău, nu mai sunt locuri, au fost ocupate>. Este corect?”, a declarat Teodorovici, citat de Mediafax.

Ministrul Finanţelor a mai susținut că limitând călătoriile gratuite pe sectorul feroviar pentru studenţi vrea să aplice gratuitate în alte ramuri de transport, precum domeniul rutier şi naval.

"În primul rând de ce pe calea ferată? De ce nu şi pe rutier şi pe naval? Sunt studenţi, copii în Turcia care nu au nici cale ferată, nici transport rutier. Asta este zona în care ei trăiesc, nu trebuie să fie (gratuitate n.r.) şi pe naval?” a mai spus Eugen Teodorovici.

De asemenea, ministrul vrea să condiţioneze toate aceste gratuităţi de perfomanţa academică: "De ce să nu fie încurajată situaţia la învăţătură? Să fie una foarte bună, fără restanţe, fără repetenţi. Vine statul şi suportă şi încurajează învăţatul cu note bune şi note mari”.

Nu este prima dată când ministrul Finanțelor vorbește despre eliminarea gratuităților la transportul feroviar pentru studenți, fiind una dintre măsurile din "pachetul de austeritate" anunțat la jumătatea acestei luni și în care intră și impozitarea pensiilor speciale.

"Şi aici o propunere, la fel, inspirându-ne şi din alte zone ale Europei, şi oricum va fi şi o discuţie înainte de a lua o decizie în acest sens cu toate structurile reprezentative din partea studenţilor, putem să discutăm elemente legate de limitarea poate a numărului de călătorii în fiecare an şi putem să avem ca exemplu alte categorii de români, să spunem, pentru care se aplică aceste gratuităţi. Sunt foarte multe astfel de exemple în economia noastră, deci un număr limitat de călătorii. De asemenea, poate vârsta până la care să se aloce aceste bilete gratuite pe calea ferată, adică vârsta de 26 de ani. De asemenea, putem să îl corelăm, şi cred că ar fi corect să facem acest lucru, de situaţia la învăţătură în universităţi, în facultăţi. Adică, totuşi, să nu avem studenţi repetenţi sau cu restanţe la nivelul facultăţilor, tocmai pentru a stimula, să zicem aşa, o astfel de măsură", declara Teodorovici.

El a susținut că astfel de măsuri nu sunt luate "din lipsă de bani", ci "sunt măsuri care trebuie să fie luate, măsuri care vor asigura şi pe anii următori o sustenabilitate financiară dorită".

Anunțul lui Teodorovici a generat nemulțumirea studenților. Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) a reacționat imediat și a cerut coaliţiei de la guvernare oprirea tuturor demersurilor prin care se limitează drepturile studenţilor privind transportul gratuit cu trenul şi acordarea burselor.

"Gratuitatea la transportul feroviar intern acordată de statul român studenţilor înmatriculaţi la o formă de învăţământ cu frecvenţă la instituţiile de învăţământ superior acreditate reprezintă una dintre facilităţile cu cel mai mare impact asupra calităţii vieţii studenţilor. În contextul dimensiunii sociale a educaţiei, această măsură constituie unul dintre mecanismele de implementare a unor politici publice ce vizează echitatea în învăţământul superior, care contribuie la creşterea numărului de studenţi din medii socio-economice defavorizate. În plus, prin această facilitate, se încurajează mobilitatea studenţilor, atât pentru schimburi de experienţă între centrele universitare, cât şi pentru a lua parte la diferite manifestări artistice, culturale, sportive sau ştiinţifice, desfăşurate în diverse oraşe ale ţării", spuneau reprezentanţii studenţilor.

Potrivit acestora, problemele sociale cu care se confruntă România în momentul de faţă constituie un aspect suficient de alarmant pentru a determina decidenţii să aloce resursele financiare necesare pentru a facilita accesul categoriilor defavorizate la studii universitare.

Chiar şi în condiţiile creşterilor din ultimii ani, niciun tip de bursă nu acoperă în totalitate cheltuielile lunare ale studenţilor cu articolele de îmbrăcăminte, încălţăminte şi alte aspecte cotidiene de acest tip, respectiv cu materialele de studiu necesare şi eventualele participări la manifestări ştiinţifice, arată ANOSR.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2590 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Nu va schimba nimic. (Joi, 25 iulie 2019, 11:35)

    Lok [utilizator]

    Sau nimic in rau.
  • +8 (14 voturi)    
    Ofilitură, desființează pensiile „speciale”. (Joi, 25 iulie 2019, 11:44)

    Raoke [utilizator]

    Redu numărul bugetarilor cu 40%.
    Interzice pensionarea sub 65 de ani, vîrsta legală.
    Înjumătățește salariile la bugetari.
    Desființează sporurile și facilitățile absurde acordate bugetarilor.
    • +3 (5 voturi)    
      Ce faci cu BUGETARUL (Joi, 25 iulie 2019, 12:35)

      sipu [utilizator] i-a raspuns lui Raoke

      care tine in spate o gramada de PILOSII !!!? Ii injumatatesti salariul !!!? In caz de o restructurare cine crezi ca zboara !!!? ................ SAMD.
      • +4 (4 voturi)    
        Irelevant. (Joi, 25 iulie 2019, 12:48)

        Raoke [utilizator] i-a raspuns lui sipu

        Asta nu mai este treaba mea. Bugetarul „capabil” își va găsi de lucru. Licheaua... Doar că piloșii vor trebui să muncească, pînă la urmă.
        Vezi ordinea specificată de mine. Nu este normal ce se întîmplă ăn sectorul bugetar de la noi.
  • +9 (11 voturi)    
    .... (Joi, 25 iulie 2019, 11:45)

    tirolez [utilizator]

    Singura data cand sunt de acord cu pierde-vara asta. Ma mir ca de la inaltimea functiei sale a aflat si ce se mai intampla in tara. Probabil tot din motive de $$.
    Asta e realitatea, macar daca erau mai multe vagoane, nu 2 sau 3. Stau batrani in picioare(pe bani) pentru ca studentii stau jos gratis. Nelimitat.
    Nu e nicio logica si nu mai exista nicio tara unde se intampla asta. Sa le dea cat au si pensionarii, 6 calatorii sau cate sunt.
    • +1 (3 voturi)    
      Asta este o alta problema: (Joi, 25 iulie 2019, 13:47)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      relatia dintre diferite categorii sociale trebuie sa fie juste - in sensul beneficiilor publice.

      Apoi mai exista si Managementul Deficitar in Trenuri, care sa indice clar locurile si un numar de locuri rezervate pentru bolnavi, batrani si gravide, plus supravegherea aplicarii acestor reguli.

      Aici, Ministrul asta accidental face altceva: ataca calitatea de student.
      • -1 (1 vot)    
        Sau eliminam gratuitatile (Joi, 25 iulie 2019, 17:22)

        mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        Si nu mai conteaza relatiile dintre aceste categorii (dpdv al beneficiilor). Cred ca asa e cel mai just.

        Sunt de acord cu sub 26 si peste 65 de ani la 50% ca peste tot in lume.
  • -1 (11 voturi)    
    Incaodata incurajati coruptia din Universitati (Joi, 25 iulie 2019, 11:45)

    pedepsitorul [utilizator]

    Nu uitai ca in mediul universitar coruptia are uneori forme de santaj ... astfel o restanta la momentul potrivit poate genera o spaga pentru profesorul infractor!
  • +2 (12 voturi)    
    penibil,penibil... (Joi, 25 iulie 2019, 11:47)

    Dizidentul [utilizator]

    devine din ce in ce mai penibil,(1)CFR-ul sa suplimenteze cu vagoane de calatori " obligatia politicului de a crea conditii de calatorie".(2)ce studenti pot calatori cu vaporul? au devenit orasele cu universitati Amsterdamul sau Venetia? (3) sint studenti care sint obligati sa si munceasca deci rezultatele nu vor fi asa de bune ( consecinta ani mai multi de studiu) (4) la casa de bilete trebuie sa prezinte rezultatele la examene? Economii la buget nu vine de la biletele studentilor. Fumuri aruncate de unul care traieste pe Luna. Un Ministru al Finantelor care a fost pisicuta in fata lui Vilcov si Dragnea si acum se crede leu in savana.
    • +2 (6 voturi)    
      Chiar penibil (Joi, 25 iulie 2019, 12:53)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui Dizidentul

      Studentul lucreaza si nu are rezultate bune, dar are pretentia la bilet gratuit. Asta e penibil.

      La casa de bilete sa prezinte banii, nimic altceva. Ce zici de ideea asta?
      • -2 (4 voturi)    
        intrebarea intrebarilor... (Joi, 25 iulie 2019, 14:52)

        Dizidentul [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        1- studentii care lucreaza ( poate parintii nu au posibilitati financiare.)
        2-cu siguranta faceti parte din generatia peste 50
        3-deficitul bugetar al Romaniei nu se redreseaza daca studentii platesc bilet, nu este tara in Europa ca sa nu dea facilitati studentilor.
        4-se poate intreba "cu ce scop au dat cei de la guvernare anul trecut aceasta facilitate(pentru voturi?)
        5- daca tot ma intrebati ce idee am sa v-a raspund: Ideea mea este ca faceti parte din patura de oameni care sint bucurosi "sa moara capra vecinului"
        • 0 (0 voturi)    
          studenţii care lucrează (Vineri, 26 iulie 2019, 10:18)

          BleahBleah [utilizator] i-a raspuns lui Dizidentul

          nu vor abuza de călătoriile gratuite pentru a se plimba prin ţară gratis ... pentru că sunt ocupaţi cu munca ... tot cei cu o situaţie materială care le permite să lâncezească toată vara vor abuza de sistem, sunt pline acum trenurile e studenţi care pleacă în vacanţe prin ţară pe de-a moaca ... iar facilitate era şi călătoria cu reducere de 50% cum era înainte ...
  • +12 (18 voturi)    
    studentii...cand vorbesti cu ei (Joi, 25 iulie 2019, 11:52)

    Je__ [utilizator]

    iti filozofeaza cel mai feroce capitalism....sa moara toti asistatii...etc

    dar la comportanment....aici vor mocangeala...la studii, la haine, transport, cazare, intrari spectacole, etc

    apoi iau totul de parca li se cuvine, fara pic de recunostinta ca sunt altii care muncesc, ca ei sa poata beneficia de aceasta asistenta

    pai, asta nu-i socialism frate? pai daca sunteti socialisti pana in maduva....pai mai baieti...mai mult bun simt, pretentii mai corecte, aere mai putine
  • -1 (13 voturi)    
    Discoteca (Joi, 25 iulie 2019, 11:53)

    chhe [utilizator]

    Minte putinaa a gasit metoda de a-i face pe studenti sa invete ))))). Zi, mah, ca nu mai ai bani la buget si duuuuu-te! De asistatii social care nu vor sa muncesca sa nu te atingi ca aia voteaza psd, ramasite feudale ce sunteti!
    • +3 (13 voturi)    
      250.000 asistati vs 500.000 studenti (Joi, 25 iulie 2019, 12:28)

      premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui chhe

      asistatii primesc 200 de lei pe luna
      studentii merg de 500 de lei pe luna
    • +1 (9 voturi)    
      Discoteca studenteasca (Joi, 25 iulie 2019, 12:40)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui chhe

      Dar studentul nu este asistat social?
      Nu are taxe la universitate, plateste statul. Merge gratis cu trenul, plateste statul.

      Asa milogeala n-am mai vazut.
  • -4 (8 voturi)    
    ..... sa incurajam ....... (Joi, 25 iulie 2019, 11:56)

    cbogdan [utilizator]

    Sigur, sa incurajam " mobilitatea studenţilor
    " repetenti si restantieri .
  • +10 (12 voturi)    
    intrebare (Joi, 25 iulie 2019, 12:09)

    Toni_Romania [utilizator]

    De ce elevii nu au si ei gratuitate la trenuri?
    De ce in Iasi la transp. public elevul da la abonament 40 lei pe luna si studentul doar 15?
    Multi studenti au si venituri din munca.
  • +9 (9 voturi)    
    Asa... (Joi, 25 iulie 2019, 12:17)

    JustinCase [utilizator]

    Si cu pensiili speciale cum ramane?
  • -2 (10 voturi)    
    Pentru ca 1. Pt ca, Imbecilissimus, Nu e treaba ta (Joi, 25 iulie 2019, 12:20)

    Habermas [utilizator]

    situatia la zi a studentilor - nu te ocupi de invatament.

    2. Pt ca asta creeaza inca si mai multa birocratie
    3. Pt ca este injust, tu (si birocratia) nestiind DE CE un student are una sau mai multe restante. Poate ca asa si-a organizat el timp (poate pentru ca are motive personale intemeiate); restantele insemnand o a doua sansa - deci, imbecillissimus pseudopsichologicus, nu trebuie transformata in pedeapsa.

    Si pt multe alte motive pt care tu, Imbecillissimus, nu ai nici capacitatea intelectuala-profesionala si nici mandat sa le abordezi.
    • +3 (7 voturi)    
      nu e treaba lui cum invata studentii (Joi, 25 iulie 2019, 12:29)

      premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      sa taie la toti!
      pana sa le dea dragnea pomana nu era nici o problema
      sa ramana cu ce aveau in 2016
    • +1 (7 voturi)    
      Motive? (Joi, 25 iulie 2019, 12:46)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Daca asa si-a organizat timpul si e asa destept incat are restante, sa isi organizeze si banii in asa mod, sa plateasca bilet.

      Nu exista niciun motiv corect si rational, intr-o tara in care oricum nu sunt bani de nimic, sa se dea pomeni groase la studenti.
      • +3 (5 voturi)    
        Nu-i vorba de asta. Iar tu amesteci doua (Joi, 25 iulie 2019, 13:20)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        subiecte separate.

        Ideea este urmatoarea: Studentii trebuie tratati la fel, atat timp cat au calitatea de student. Astea inseamna ca nu trebuie sa ai categorii de studenti exclusi de la beneficii "pt studenti". Performanta academic a studentilor este exclusiv treaba avaluatorilor: profesorii.

        Iar ideea de a acorda sau nu un beneficiu de transport studentilor este un subiect separat. Adica ori nu dai deloc (si nu te mai lauzi ca vii in sprijinul studentilor) ori dai la toti.

        Dar vezi problema este alta: unii politicieni vor sa aiba motiv sa spuna in fata la televizor "am sprijinit" asta si asta categorie sociala, iar pe la spate ince^p sa excluda alte sub-categorii (inventate de ei - pentru scopurile lor) incat lauda lor sa coste cat mai putin.

        Prin politica lui Guvernul de Imbecili al PSD-ALDE distruge tot - in cazul de fata s-au pus pe distrus CALITATEA DE STUDENT.
        • -1 (3 voturi)    
          .... nu ai dreptate ..... (Joi, 25 iulie 2019, 14:21)

          cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

          Nu ai dreptate si nu voi argumenta filozofic ci printr-un banc: Bula ramane repetent (corijent, restantier) si tatal lui este invitat la scoala si i se cere sa ia masuri pentru stimularea lenesului. Tatal lui Bula isi ia odrasla si-l duce la un Sexi-club. Dans, bautura - Bula incantat peste masura. Incepe si programul de stripe-tease, fete frumoase - Bula cu ochii cat cepele. Moment in care tatal lui Bula intreaba: Iti plac fetele astea, Bula ? Da tata - raspunde Bula excitat. Si vrei sa te intalnesti cu una dintre ele ? - continua tatal Da tata - raspunde Bula din ce in ce mai entuziasmat. Moment in care tatal ii spune: Mai Bula, sa stii ca te-as ajuta dar fetele astea sunt numai pentru PREMIANTI. Sper ca am fost destul de sugestiv in chestiunea "calitatatii de student" (egalitarism stupid) versus stimulare performanta (premierea celor ce-si indeplinesc sarcinile constiincios).
          • -1 (1 vot)    
            Problema Romaniei este ca este condusa (Joi, 25 iulie 2019, 17:49)

            Habermas [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

            de mitici, pe baza de bancuri.
        • 0 (0 voturi)    
          Studenţii trebuie trataţi la fel ... (Vineri, 26 iulie 2019, 10:40)

          BleahBleah [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

          atunci cum se face că bursele se dau în funcţie de merit?
          După spusele tale ... ar trebui acordate tuturor celor care au calitate de student, nu?
  • -2 (10 voturi)    
    are tata', un ministru! (Joi, 25 iulie 2019, 12:32)

    Absurdistanul [utilizator]

    Nu sunt contra educatiei, ba' chiar dimpotriva!

    Dar sa cauti bani la studenti si nu la ..... altii care au fost "clienti" DNA sau de la pensionarii speciali, cred ca este de prost gust si imoral!

    Dar cum nimic nu merge intro tara cu trecut post-decembrist invidiat si de Putin, nu vad de ce nu ar trece ca lege, tot ce trece prin scafarliile unor vremelnici asa-numiti "oameni politici".

    Dvs. dle Ministru, cate restante ati avut in timpul facultatilor?
    • -4 (6 voturi)    
      ... (Joi, 25 iulie 2019, 13:10)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Absurdistanul

      Calatorea cumva nelimitat pe CFR?
      • 0 (4 voturi)    
        raspuns@tirolez (Joi, 25 iulie 2019, 14:34)

        Absurdistanul [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        banuiesc ca e un baiat de bani gata, asa ca nu sunt prea convins ca lua CFR.
        Ideea de a taia ceva studentilor (aia care mai sunt) si a lasa posibilitatea slugoilor de partid (indiferent de culoare) sa acumuleze necinstit fonduri, e imoral!

        atat!
        • 0 (0 voturi)    
          Până în 2016 nu a călătorit niciun student (Vineri, 26 iulie 2019, 10:49)

          BleahBleah [utilizator] i-a raspuns lui Absurdistanul

          gratis cu trenul ... aveau reducere cu 50% la bilete ...
          Cioloş a ridicat mingea la fileu în noiembrie 2016 când a acordat studenţilor cu drept de vot transport gratuit până în localitatea în care îşi au domiciliu şi retur, pentru a participa la vot ... iar PSD-ul a dat-o în bară cu măsura populistă de a le acorda călătorii gratuite pe oricare rută, oricând ... între timp cred că s-a observat că stăm cam prost cu fondurile, iar infrastructura CFR e suprasolicitată şi trebuie dres busuiocul ...
  • -1 (9 voturi)    
    ahahahaha (Joi, 25 iulie 2019, 13:41)

    liviu_ [utilizator]

    deci analfabetii din guvern vor ca studentii sa invete
    pai dancila nu stie "a" vorbi romaneste
    teodorovici nu intelege cum functioneaza economia si finantele

    dar vor ca altii sa invete.... e hilar!
  • 0 (0 voturi)    
    Asta este preocupare (Joi, 25 iulie 2019, 23:00)

    hanu [utilizator]

    de ministru de finante??? Micromanagement much


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version