Klaus Iohannis a transmis Guvernului și Parlamentului propunerile de modificare a legislației electorale, pentru a evita cozile interminabile la secțiile din diaspora

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 19 iunie 2019, 13:52 Actualitate | Esenţial


Klaus Iohannis
Foto: Administratia Prezidentiala
Președintele Klaus Iohannis a transmis miercuri premierului Viorica Dăncilă propunerile de modificare a legislației electorale pentru a evita situații similare votului din diaspora la europarlamentare, când mii de români nu au reușit să voteze, deși au stat la cozi ore întregi.

Aceste propuneri, identificate de grupul de lucru constituit la nivelul Administrației prezidențiale, vizează în principal debirocratizarea procesului de votare, dotarea corespunzătoare a secțiilor de votare, modificarea legislației electorale, mărirea numărului de secții de votare din străinătate, introducerea votului anticipat pentru alegerea președintelui României, extinderea exercitării dreptului de vot prin corespondență la toate tipurile de alegeri, a afirmat șeful statului, într-o conferință de presă.

Klaus Iohannis a cerut Guvernului să elaboreze „urgent” un proiect de lege care să poată fi adoptat de Parlament până la finalul actualei sesiuni parlamentare și a avertizat că, dacă acest lucru nu se întâmplă, va convoca o sesiune extraordinară a Parlamentului, în conformitate cu prerogativele sale constituționale.

Iată mai jos cele declarațiile președintelui (sursa - Administrația Prezidențială):
  • Umilințele la care au fost supuși cetățenii români la scrutinul din 26 mai nu trebuie să se mai repete niciodată. Zeci de mii de oameni au fost nevoiți să stea ore întregi la cozi infernale pentru a-și exercita dreptul constituțional la vot. Foarte mulți dintre aceștia nici măcar nu au mai apucat să voteze. A fost o situație des întâlnită, cu precădere în secțiile de votare din străinătate.
  • Dreptul de vot, garantat de Constituția României, este unul fundamental, câștigat prin multe sacrificii de români în Decembrie ’89 și avem obligația să asigurăm toate condițiile ca acest drept să poată fi exercitat de toți cetățenii români.
  • Votul ține de esența oricărui regim democratic și niciun cost nu este prea mare pentru a găsi acele mecanisme electorale funcționale, care să permită fiecărui român, din țară și din străinătate, să își exprime opțiunea.
  • Indiferent de contextul politic, toate instituțiile abilitate ale statului, și în special Parlamentul, Guvernul, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Afacerilor Externe și Autoritatea Electorală Permanentă, au obligația să ia toate măsurile pentru a elimina factorii identificați că au condus la împiedicarea votului.
  • Aceste măsuri trebuie să vizeze toate tipurile de alegeri - alegerea Președintelui României, alegerea autorităților administrației publice locale, alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, alegerea membrilor din România în Parlamentul European și inclusiv toate tipurile de referendum - cu posibilitatea elaborării în viitorul apropiat a unui Cod Electoral care să unifice și să omogenizeze prevederile legale privind procesele electorale.
  • Imediat după incidentele înregistrate pe 26 mai, am anunțat constituirea unui grup de lucru la nivelul Administrației Prezidențiale.
  • Țin să mulțumesc, în acest context, tuturor românilor din țară și din străinătate care, dând dovadă de un simț civic deosebit, ne-au transmis propunerile lor pentru îmbunătățirea condițiilor de vot.
  • În urma dialogului consistent cu reprezentanți ai autorităților responsabile, precum și ai organizațiilor non-guvernamentale și experți în domeniul electoral, au fost identificate măsurile necesare care trebuie urgent adoptate pentru a ne asigura că toți cetățenii își pot exercita votul în condiții decente.
  • În acest sens, solicit Guvernului să elaboreze urgent un proiect de lege care să poată fi adoptat de către Parlament până la finalul actualei sesiuni parlamentare, prin care să propună măsurile administrative adecvate începând de la alegerile prezidențiale din toamna acestui an.
  • Solicit, totodată, partidelor și formațiunilor parlamentare să depună toate eforturile pentru ca proiectul de lege să respecte pe deplin standardele de conduită electorală și exigențele în materie, astfel încât situațiile de la scrutinul din mai să fie evitate.
  • Dacă situația o va impune, voi cere, conform prerogativelor constituționale, convocarea unei sesiuni extraordinare a Parlamentului pentru discutarea în regim de urgență a proiectului de lege care urmează să fie supus dezbaterii, astfel încât proiectul de lege să fie adoptat înaintea următoarei sesiuni parlamentare.
  • Reamintesc că Acordul Politic Național pentru consolidarea parcursului european al României, pe care l-am inițiat, prevede în mod explicit angajamentul partidelor semnatare de a transpune în legislație, în cel mai scurt timp, măsurile necesare asigurării - atât în țară, cât și în străinătate – a exercitării depline și efective a dreptului de vot de către cetățenii români.
  • Am transmis astăzi o scrisoare prim-ministrului României și președinților celor două Camere, în care sunt prezentate detaliat soluțiile identificate la nivelul grupului de lucru al Administrației Prezidențiale care se impun a fi introduse rapid în legislația electorală.
  • Aceste măsuri vizează: debirocratizarea procesului de votare în secțiile de votare din străinătate; dotarea corespunzătoare a secțiilor de votare; modificarea legislației electorale în privința procedurilor de urmat la închiderea secțiilor; mărirea numărului de secții de votare din străinătate; introducerea votului anticipat pentru alegerea Președintelui României; extinderea exercitării dreptului de vot prin corespondență, care există deja pentru parlamentare, la alegerea Președintelui României și la toate celelalte tipuri de alegeri.
  • Atenționez autoritățile statului român că au obligația și responsabilitatea de a pune în aplicare aceste măsuri, pentru a se asigura că toți cetățenii români, din țară sau din străinătate, își vor putea exercita neîngrădit dreptul la vot.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















11595 vizualizari

  • -36 (58 voturi)    
    A picat motiunea, țipă supărarea'n el (Miercuri, 19 iunie 2019, 15:09)

    Velma Kelly [utilizator]

    Atât de previzibil ... S'a cam fâsâit herr Klaus.
    • +23 (43 voturi)    
      ba caisa (Miercuri, 19 iunie 2019, 15:37)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Velma Kelly

      1 - votul este un drept garantat prin constitutie
      2 - ingradirea votului este fapta penala
      3 - este datoria si obligatia stapanilor tai sa se asigure ca TOTI romanii care vor, voteaza!

      astea fiind spuse, e caz penal ce au facut ei... asa ca fuguta dupa ce scoate-ti limba din fundu lui.... dancila presupun si votati legea ca se lasa cu puscarie! ma rog sau asa s-ar lasa intr-o tara in care postacii nevertebrati nu abereaza pe net, in care justitia nu e controlata de partidul condus de un actual puscarias s.am.d.
      • -7 (7 voturi)    
        postacule (Miercuri, 19 iunie 2019, 16:19)

        cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        esti singurul cu 2 comentarii
      • -6 (6 voturi)    
        bai pruna (Miercuri, 19 iunie 2019, 17:56)

        corbul109 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Nu te opreste nimeni sa votezi. Datele de vot sunt cunoscute cu mult timp inaintea votului, deci pune-ti frumusel fundu in avion, merci in tara si votezi linistit in localitatea de resedinta. De cand si pana cand trebuie cineva sa umble dupa tine prin toata lumea cu o urna ?
        • +2 (2 voturi)    
          Cred ca ai gresit era (Joi, 20 iunie 2019, 11:01)

          ExO [utilizator] i-a raspuns lui corbul109

          Oamenii nu mai sunt iobagi legati de mosie, se deplaseaza, isi cauta binele in alta parte, daca acasa nu lise ofera posibilitatea asta. Statul roman nu a facut decat sa-si izgoneasca cetatenii din tara (cel mai mare exod al populatiei, intr-o tara care nu se afla in stare de razboi), or asigurarea unui proces electoral civilizat, pt cetatenii care au fost practic izgoniti, nu implica vreun efort colosal ci doar aplicarea unor solutii testate de asltii.
          Faptul ca acest stat, in actuala lui forma, se teme de rezultatul participarii masive la vot si incearca prin mijloace rudimentare sa limeteze acest drept unora dintre cetatenii sai, este o alta discutie, din sfera penala.
          Dar lumea evolueaza, romanii odata cu ea, iar metodele feudale de guvernare incep sa dispara tot mai rapid.
      • -2 (2 voturi)    
        Postacule, eu vreau sa fie ca tine. (Joi, 20 iunie 2019, 11:13)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Postacule, eu vreau sa fie ca tine. Serios, vreau sa faci o lege cum vrei tu privitoare la votul din Diaspora.

        Personal, desi nu voi vota niciodata cat sunt in Diaspora, mi-ar placea sa vina aia cu una de votare in satul meu din New York.
        Nu ca mi-ar fi greu sa ajung la consulat in NYC, dar asa, sa-l oftic pe prietenul meu italian de peste drum si pe vecinul (american de doua generatii) irlandez: Vezi ba, la tine vine St. Patrick-ul cum vine la mine urna de votare?

        Dar, ca sa nu greseasca cumva romanii, legea asta as vrea sa fie facuta si pusa in practica de "Guvernul lui", URSS+PNL, sa arate umanitatii cum se fac lucrurile corect.

        Dar, iar trebuie sa-ti dau dreptate: tembelii astia de la PSD isi inchipuie ca fac bine daca raman la guvernare, guverneaza bine si nu tin cont de vointa poporului. Eu insist sa demisioneze chiar maine si sa dea URSS+PNL-KlauSS toata puterea sa-i fericeasca pe romani, conform votului.
    • -17 (39 voturi)    
      gresit, si-a dorit sa pice motiunea... (Miercuri, 19 iunie 2019, 15:40)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Velma Kelly

      ...stiind ca un guvern pnl- usr plus minus ar fi catastrofal ptr sansele de a mai obtine un al doilea mandat in deal.

      pana in alegeri, ramas fara obiectul muncii Dragnea, o va tine langa cu votul diasporenilor, un non-starter din multe motive.

      in conditiile in care, realist vorbind niciuna dintre variante propuse electronic/posta/etc nu este fezabila tehnic si securitar.

      singura optiune credibila, liste dedicate ptr diasporeni, nu va vedea niciodata lumina zilei ptr ca acestia nu vor dori sa isi de-voaleze adresa de resedinta/domiciliu din Occident de teama bratului lung al Fiscului roman.
      • +3 (3 voturi)    
        curat demaGOG (Miercuri, 19 iunie 2019, 15:57)

        Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Ar fi util daca n-ai fi asa de vag: "din multe motive", niciuna din variante...nu este fezabila tehnic si securitar". De unde pana unde? Poate nu stii ca votul electronic functioneaza bine mersi in multe tari din lume, uita-te numai la Estonia iar votul prin corespondenta functioneaza chiar si la noi, doar ca nu la toate alegerile. Asa ca ori esti ignorant ori ne aburesti.

        Cat despre resedinta din Occident, n-are nici o treaba cu Fiscul. Veniturile obtinute in alt stat UE nu mai sunt impozitate in Ro (ar fi dubla impunere). Din nou habar n-ai sau ne aburesti...
      • +3 (3 voturi)    
        Ca de obicei, (Miercuri, 19 iunie 2019, 16:05)

        2016 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        esti pe langa subiect, insa de data aceasta nu total! Ai dreptate cand spui ca o asemenea lege nu va fi pusa in practica repede, doarece pzdistii mafioti nu vor sa voteze circa 4 milioane de romani din diaspora impotriva lor!
        Cat despre domiciul din Occident si Fiscul roman, esti total pe langa subiect. Mai citeste legile comunitare, in special legea dublei impozitari. Dupa aceea, poti sa dai din cioc!
      • -4 (4 voturi)    
        Exact, Ficusul are nevoie de pesedoi la Guvern (Miercuri, 19 iunie 2019, 17:18)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Exact, Ficusul are nevoie de pesedoi la Guvern...
        ...iar pesedoii sunt atat de prosti incat nu vad ca singura solutie corecta pentru ei e sa respecte vointa votului si sa plece.
        Masochisti si prosti, d'aia Ficusul - care are inteligenta aproape cat motanul meu - isi bate joc de ei.
    • +5 (5 voturi)    
      nu cumva (Miercuri, 19 iunie 2019, 16:01)

      Toreador [utilizator] i-a raspuns lui Velma Kelly

      ai pierdut randul la ridicat banutii ??? vezi ca PSD-ul stie sa ia ... de dat .... mai greu
    • +4 (4 voturi)    
      .... amice .... (Miercuri, 19 iunie 2019, 17:04)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Velma Kelly

      Amice, castigi un ban tare imputit.
    • +4 (4 voturi)    
      S-a fasait psdul (Miercuri, 19 iunie 2019, 18:12)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Velma Kelly

      Acum e la 15%, inca un an si poate nu mai prinde nici pragul electoral, are grija Proasta Satului!!!
  • -14 (28 voturi)    
    ar fi si cazul dupa 5 ani sa faca si ficusul ceva (Miercuri, 19 iunie 2019, 15:29)

    mnicku [utilizator]

    dara as vrea sa-i vad pe cei resposabili pt ca au impiedicat romani din diaspora sa voteze la puscarie
  • -10 (26 voturi)    
    foarte bine! (Miercuri, 19 iunie 2019, 15:31)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    dar trebuia sa precizeze ce inseamna "urgent?.
  • +7 (23 voturi)    
    ii doare la basc (Miercuri, 19 iunie 2019, 15:35)

    liviu_ [utilizator]

    am majoritate nene... si e democratie majoritatea dicteaza si majoritatea vrea sa-si bata joc de popor...
  • -20 (34 voturi)    
    NU MAI (Miercuri, 19 iunie 2019, 15:42)

    jidanul [utilizator]

    Nu mai convinge pe nimeni. Cand o sa plateasca datoria pe care o are la fisc ?
    • +5 (5 voturi)    
      Cat este datoria asta? (Miercuri, 19 iunie 2019, 16:20)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Nici fiscul nu stie; cand fiscul va fi calculat si stabilit datoria in cifre clare, de atunci incolo se scurge timpul pentru plata/penalizari etc.
      Cand varanu va plati datoria la fisc? Ca aia este deja calculata...
    • +2 (2 voturi)    
      Omul fermei (Miercuri, 19 iunie 2019, 17:38)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Tu in numele cui vorbesti? Ca, dupa calcule, numai
      robotii de la ferma sunt de acord cu tine...
    • +2 (2 voturi)    
      bai itic!!! (Miercuri, 19 iunie 2019, 18:00)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Aia de unde iti luasi numele sant in general baieti inteligenti !!!! Ba tu de unde ai aparut !!??? Vorba aceea ..ba fii cuminte cainainte ,nu fi prost cum ai fost !!!!
  • +6 (28 voturi)    
    De ce acum? (Miercuri, 19 iunie 2019, 15:49)

    Sthelian [utilizator]

    Domnule Presedinte, in 2014, cind ai fost ales presedinte cozile au fost la fel de mari si umilinta a fost si atunci.
    De ce timp de 5 (cinci) ani n-ai miscat un pai in sensul celor declarate?
    Initiativa legislativa trebuia sa vina de la partidul ce v-a sustinut in alegeri, PNL. N-a facut-o.
    O declaratie plina de bla-bla-bla.
    Va reamintesc ca exista prevederi legale ce ar putea duce la inexistenta cozilor, dar ele trebuie aplicate.
    (In loc de o sectie in ambasada se pot organiza 2 sau chiar 3, se pot organiza sectii in afara spatiului consular, dar trebuie acordul statelor..)
    Va reamintesc ca legea privind votul prin corespondenta este o mizerie de lege, creata pentru circa 600000 de romani, cei cu abtibildul in pasaport.
    Si care este preocupata nu de siguranta votului ci de siguranta nu stiu carei carti de alegator inventate ad-hoc si de posibilitatea ca votul ce vine prin corespondenta sa nu ajunga la timp, fiindca plicurile nu sunt anonimizate, ci sunt speciale, deci care spun ca asta e vot din strainatate.
    A mai inventat un nou registru electoral, desi ala ce exista e in dezordine.
    Posta Romana este un "model" de corectitudine si punctualitate.
    Nu v-ati facut temele vis-a-vis de legislatia in domeniul alegerilor.
    Intai sa fie aplicata legea in litera si spirit, apoi mai vorbim.
    Ma asteptam sa ne spuneti ca cereti modificarea legii 370 privind alegerea presedintelui in concordanta cu celelalte legi ce guverneaza alte alegeri, nu un COD ELECTORAL...
    • +2 (4 voturi)    
      Draga Stelica (Miercuri, 19 iunie 2019, 16:40)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      La prima vedere pare ca ai dreptate.
      Totusi, nu cumva ar trebui sa te adresezi guvernului si respectiv Camerelor ?
      Stii, presedintele nu poate emite legi, da ? In Romania adica.
      Nu prea ti-ai facut temele, cum iti place sa zici. Sau...
      • 0 (0 voturi)    
        Ba mi le-am facut! (Miercuri, 19 iunie 2019, 20:56)

        Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        Scrie ca proiectul de lege trebuia promovat de partidul ce l-a sustinut.
        Legile actuale, in vigoare, ce guverneaza alegerile au articole ce spun ca se pot organiza mai multe sectii de votare afara si cum se pot organiza... Ori n-au facut asta organizatorii, iar opozitia a tacut milc. Interpelarile trebuiau sa vina cu subiect si predicat, nu la misto.
        Legea privitoare la alegerile prezidentiale are niste diferente remarcabile comparativ cu altele. Si aci ma asteptam sa spuna ceva, nu sa ceara un COD...
        In plus, ma asteptam sa citeasca art 36 din Constitutie si sa-l comenteze nitel vis-a-vis de legi, care restring acest drept.
        Inca o lege va crea probleme, nu le va rezolva.
        Iar problema grava in Romania este ca alegerile sunt tot in mina politicului. Si daca spunea asta, puteam fi de acord cu o noua lege.
    • +1 (1 vot)    
      da si nu (Miercuri, 19 iunie 2019, 18:15)

      corbul109 [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      se pot face mai multe sectii, dar cate? Se poate vota prin corespondenta dar cine va primi plicul si unde? Tocmai de aceea legea ii viseaza pe cei inregistrati la consulat.

      Sunt si cetatean belgian. Aici votul e obligatoriu prin lege, dar ca sa poti vota in strainatate trebuie sa fi inregistrat in registrul consular. Daca nu esti inregistrat trebuie fie sa vi in Belgia sa votezi, fie suporti consecintele legale pentru absenta la vot.

      Cand ai un numar exact de persoane inregistrate poti estima exact de cate sectii de vot ai nevoie la consulat si cate plicuri cu documente pentru vot prin corespondenta trebuie trimise in zonele unde nu exista consulat sau distanta pana la el e prea mare.
      • 0 (0 voturi)    
        S-o luam metodic... (Joi, 20 iunie 2019, 2:07)

        Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui corbul109

        1. Registrul electoral nu e pus la punct. Prin metoda ca nu poti vedea lista decit cu CNP si nume si prenume nu iti permite o verificare sa vezi cine mai e in lista.
        Nu AEP face listele electorale, ci primariile.
        2.In Romania pasaportul nu e definit in lege ca act de calatorie, asa ca a aparut magaria cu abtibildul.
        3. Ca sa-ti reinnoiesti pasaportul romanesc iti cer acte eliberate de statul al carui alte cetatenie ai dobindit-o sau in care esti rezident.
        4. Deocamdata sa fi inceput cu deschiderea a 2 sau 3 sectii la ambasade (Germania, Franta, Spania, etc) si la consulate acolo unde se poate.
        5. Sa fi intrebat statele unde sunt Romani (Italia, SPania. Marea Britanie, etc) daca accepta sa se organizeze sectii de votare in afara spatiilor diplomatice. Unde aveau acordul sa fi luat legatura cu organizatiile comunitare romanesti daca vor si pot gazdui sectii de votare.
        6. Eu stiu bine legea votului prin corespondenta. Este pentru cei cu abtibild in pasaport, deci discriminatorie.
        7. Melescanu a spus o jumatate de adevar sau un sfert. Situatiile de la MAE sunt cu cei cu abtibild in pasaport, deci ei s-au organizat bine, fiindca la MAE sunt pe la 600000 cei cu abtibild in pasaport. Restul sunt in EUropa cu buletin.
        8. Procedura votului prin corespondenta este extrem de greoaie si facuta sa-ti piara cheful.
        9. Cei care au facut legile electorale cu durata votului 14 ore au vid inaintat in cap. In sectia de vot vii cam cu 1-2 ore mai devreme sa o pregatesti, iar numaratoarea dureaza ore in sir. SI esti teribil de obosit. Mai ai si 1-2-3 altercatii cu cei ce au stat cu orele la vot si vezi ce bun esti sa numeri voturile.
        10. In Romania votul este nesecurizat si pe o hirtie extrem de mizerabila. In plus, procesul electoral este in mina politicului si nu un proces independent. Si numaratoarea este nesiura din punct de vedere securitar, ca trece votul prin mai multe maini...
        11. Nu e normal sa existe mai multe urne de vot. Una singura, mare, capabila sa preia toate voturile.
    • 0 (0 voturi)    
      Repetenti electorali (Miercuri, 19 iunie 2019, 19:09)

      Ispilante Sentiment Brusli [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      Temele la alegeri sunt facute de elevi repetenti.
      Avem autoritati repetente, electorale, permanente, forme fara fond, care slujesc vremelnic cate o secta de partid si atat.
      Conduse de neica nimeni, fara vreo expertiza in domeniu electoral, fac legile pres de dragul unei functii bine platite. Dupa un timp pleaca cu un dosar DNA de coada.
      Nu alegeri vor oamenii astia sa faca. Singurul lor scop e sa umple institutiile de inepti,i lipitori de afise sau cautatori de criptomonede, fosti colegi de partid, carora sa le dea functii.
      De asta arata asa alegerile de ani buni incoace.Si nu se va rezolva nimic concret in acest domeniu daca nu se face curatenie.
      Din cauza coruptiei si incompetentei S-AU CHELTUIT SI SE VOR CHELTUI INUTIL milioane de euro pentru alegeri.
      Cu ocazia alegerilor si lucrurilor complicate care se cer, se vor angaja multe pile, vor fi mai multi sefi decat executanti si mult mai multi in partea administrativa decat in partea productiva ca sa se numere hartiile ce trebuie plimbate.
      O sa facem conferinte, comitete si comitii pana trecem de alegeri si gata.
      In concluzie, sistemul merge ca uns iar diaspora sa stie ca o sa voteze la fel pana i se stinge dorul de votat.
      Asa se rezolva toate lucrurile la noi.
      • 0 (0 voturi)    
        Stiu ce mult ne iubesc... (Joi, 20 iunie 2019, 3:43)

        Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui Ispilante Sentiment Brusli

        ..Cei din tara pe noi astia de afara.
        Problema cu cozile la vot nu e de azi, de ieri.
        Eu am stat prima oara la coada in 2007 la primul referendum de demitere al lui Basescu...
        Deci e unul care a stiut si n-a facut nimic. A luat al doilea mandat zice-se datorita votului covirsitor din Diaspora. A mai stiut o data, tot nimic.
        Iohanis avu si el cinci ani sa miste ceva. N-a facut nimic in sensul asta. Acuț moare de grija noastra.
        Vezi de treaba! E in campanie electorala. SI el are o problema uriasa. Daca PSD arunca la prezidentiale pe vreunul de care se vorbeste, nu vor prinde turul II. S-ar putea sa fie vreo pacaleala cu un independent a la Oprescu. SI atunci isi vor primi " voturile" facute cadou la europarlamentare. Si asa sa intre in trul II.
        Dar un tur II Johanis - Ciolos... PNL n-a facut mare vrinza in diaspora. Si nu e vorba de 500000 de voturi. E vorba de vreo 3 milioane de telefoane ce vor zbirnai...
        Klaus n-a facut curat in PNL dupa ce a fost ales presedinte, la alegerile din 2016. Asa ca au fosti USL-isit in Parlament.
        Motiunea de cenzura a fost o luma proasta si el a incurajat-o...
        Asa cum am spus mai sus, exista cadru legal sa nu fie cozi. Trebuie aplicat. Dar nici el nu vrea asta. Acolo unde nu e posibil (se poate ca sa fie tari sa nu fie de acord cu sectii de votare in afara spatiului diplomatic) trebuie iesit si spus public, ca acolo nu se poate. Dar altfel...
        A invitat-o pe Dancila cu Melescanu la Cotroceni sa ii ia la intrebari? NU.
        Au facut ceva inainte de alegeri, sa le aminteasca de cozile din 2014? Nu? Au mizat si ei pe statistica lui 30%...
        De cind Dragnea e la racoare Iohanis nu mai are inamic. Ca fata de bombele de mai dinainte, ce au facut PSD-ALDE acum e parfum.
  • 0 (0 voturi)    
    dilema PNL (Miercuri, 19 iunie 2019, 15:59)

    Ademordna [utilizator]

    Klaus are tot interesul sa permita votul din diaspora.
    PNL insa nu, caci diaspora e cu USR-ul, nu uita ca PNL a fost recent USL.
    Dar Klaus e candidatul PNL deci ce facem? Permitem votul diasporei la prezidentiale dar nu si la alegerile pentru Parlament?
    Ce vor face oare cu acest morcov bine infipt?
  • +1 (1 vot)    
    bine bine (Miercuri, 19 iunie 2019, 16:40)

    oopsie_daisy [utilizator]

    Dar demisia si tragerea la raspundere a lui Melescanu cam pe cind?
  • +1 (1 vot)    
    Ce de dancilisti pe aici . . . (Miercuri, 19 iunie 2019, 16:43)

    ty [utilizator]

    .
  • -1 (3 voturi)    
    Propunerile presedintelui. (Miercuri, 19 iunie 2019, 17:12)

    Theros [utilizator]

    Citesc cu uimire ce produce un aparat pentru care se cheltuie milioane de euro!! Ce este mai regretabil, condamnabil si inacceptabil consta in faptul ca acest parat presedite vrea sa faca pe seful , dar habar nu are de legislatia si practica care reglementeaza problema alegerilor, inclusiv prezidentiale:
    1. Legea despre care vorbeste numai ca sa se afle in treaba , poate fi modificata si adoptata. Dar conform Comisiei de la Venetia aceasta lege se poate aplica la alegerile viitoare ale presedintelui. Cu un an de zile inainte de organizarea scrutinului NU poti face modificari in lege. ASA SPUNE COMISIA DE LA VENETIA SI HOTARARILE PERTINENTE ALE CCR.
    2.. Guvernul poate organiza alegerile in conditii extraordinar de bine , daca cu doua zile inaintea alegerilor si in ziua alegerilor toate mijloacele on line sunt OPRITE!. PENTRU A SE PREVENI MAIPULARI GROSOLANE TIMP DE DOUA ZILE COMUNICARILEV ON LINE SA FIE INTERZISE , RESPECTIV, OPRITE!! ASA SE VA PROCEDA SI IN SUA!!!
    3. IN NUMARAREA VOTURILOR SA NU FIE IMPICATA NICI O INSTITUIE MILITARA DIN TARA, IN SPECIAL STS-UL!! NU DORESC SA DAU EXEMPLE , DAR STIU CE SPUN!!
  • +3 (3 voturi)    
    ce-i cinci postaci ramasi (Miercuri, 19 iunie 2019, 17:13)

    Francisc 1 [utilizator]

    se agita tare ca sa demonstreze ca-si merita banii , baietii investitia in voi s-a vazut cat e de rentabila , doar un prost v-ar mai da ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    ii doare in Croatia (Miercuri, 19 iunie 2019, 17:14)

    levierul [utilizator]

    Presedintele e in campanie electorala. Este singurul raspuns pe care il are PSD-ul.
  • 0 (2 voturi)    
    Mai bine mai tarziu decat niciodata.. (Miercuri, 19 iunie 2019, 17:22)

    animatron [utilizator]

    Utila si ceruta de electorat, initiativa dlui presedinte e un pic tarzie, la limita termenilor prevazuti de legislatie (de aceea dumnealui insista pe "urgent" si "sesiune extraordinara").

    Coalitia PSD-ALDE-UDMR e la guvernarea Romaniei din 2016 si nu are nici un fel de interes politic in a facilita votul Diasporei, masiv anti-PSD si chiar periculos pt UDMR (o participare mare la vot a Diasporei poate expulza UDMR-ul din Parlament).

    E greu de explicat indiferenta si/sau incompetenta unor guverne anterioare, altele decat PSD-UDMR, in a rezolva problema votului Diasporei.

    Vorbim de circa 3 milioane de potentiale voturi (daca cifra emigratiei e asta si daca participarea ar fi de 100%).

    Votul anticipat si simplificarea votului prin corespondenta (acum e complicat si necesita demersuri administrative descurajatoare pt romanii plecati la munca "fara acte") ar putea insemna o participare mult mai mare a Diasporei, de pana la 25-30% minimum.

    Ar insemna poate 1 milion de voturi care se duc majoritar catre partidele anti-PSD, in consecinta exista tot interesul pt dl presedinte Iohannis, pt PNL, pt USR-PLUS si chiar pt PMP (unionismul dlui Basescu ii asigura multe voturi la romanii basarabeni).

    Cred ca actuala guvernare va accepta ideea in principiu, ca sa nu starneasca iarasi un val antiPSD, dar va incerca sa saboteze pe cat posibil, tehnic.

    Iar UDMR se va opune din rasputeri, pt ca interesele separatistilor maghiari nu sunt ale Romaniei, ei prefera o participare scazuta, eventual un dezinteres al Diapsorei fata de politica romaneasca, prin descurajarea votarii.

    Deocamdata, dna premier a aratat ca incearca o abordare "europeana" a dialogului politic, prin compromis, invitatie la dialog, foarte diferit de fostul lider Dragnea, acum un condamnat penal aflat in puscarie.

    S-au redus si atacurile dlui presedinte Iohannis la adresa premierului, cred ca se doreste de ambele parti a se oferi o alta imagine a Romaniei in UE, dincolo de lupta politica democratica si fireasca.
  • -1 (3 voturi)    
    Printre măsuri este obligatoriu să se găsească (Miercuri, 19 iunie 2019, 17:28)

    hic sunt leones [utilizator]

    reducerea numărului de parlamentari la 300 și eliminarea unei Camere a Parlamentului, altfel orice modificare legislativă este neconstituțională.
    • 0 (2 voturi)    
      Celui care a dat minus îi spun că o decizie a CCR (Miercuri, 19 iunie 2019, 22:57)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      spune ceea ce am spus eu.
  • +2 (2 voturi)    
    Interesant... (Miercuri, 19 iunie 2019, 20:13)

    lider [utilizator]

    Alegerile au fost furate la rupere pe un scenariu bine stabilit, cu soft-ul STS."În războiul pe viaţă şi pe moarte Helvigh/Pahonţu/ Iohannis împotriva lui Coldea, primii sunt disperaţi, pentru că Florian Coldea va ieşi cu Cioloş ( tocmai şi-a “ tras” un sondaj în care îl potoleşte pe Barna) Bineînţeles că a rămas în picioare varianta Koveşi, dar numai mintea îmbârligată a lui Coldea va hotărî cu cine iese; vom vedea. Cert este că Iohannis a pierdut deja alegerile. Paradoxul este că din acest război al Sistemului în care toate partidele sunt în mâna ori a lui Helvigh/ Pahonţu, ori a lui Coldea ar putea câştiga...PSD-ul, care şi-ar putea trimite candidatul în turul II cu Cioloş, iar aici lucrurile s-ar complica", scrie fostul parlamentar, care precizează însă că social democraţii au o altă problemă, respectiv faptul că partidul este "înţesat cu oamenii lui Pahonţu/Hellvig, care i-au executat pe cei ai lui Coldea, dar mai ales pe cei ai lui Dragnea, care ieşise de sub controlul întregului Sistem".


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version