Un nou protest al taximetriștilor în fața Parlamentului, marți, în ziua moțiunii de cenzură împotriva Guvernului: Legea pentru ridesharing, o formă mascată de a face concurenţă neloială

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 17 iunie 2019, 14:41 Actualitate | Esenţial


Taximetristi
Foto: Stirile ProTV
Transportatorii anunță un nou protest în fața Parlamentului, marți, în ziua moțiunii de cenzură împotriva Guvernului, față de proiectul de lege pentru ridesharing, care ar reprezenta o formă mascată de a face concurenţă neloială taximetriştilor, cu nerespectarea mai multor legi în vigoare. Taximetriștii estimează că la protest vor participa 800 de mașini.

Protestul este organizat de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), între orele 09:00-15:00, în Piaţa Constituţiei.

Reprezentanții COTAR susțin că proiectul de lege pentru care au făcut lobby companiile care "pretind că fac ridesharing" sau că "revoluţionează" transportul de persoane va genera discriminări grave şi nelegale, deşi mai mulţi miniştri au promis că nu vor lăsa să se întâmple acest lucru.

Ei spun că, practic, aceeaşi activitate - cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi - se doreşte a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu maşini galbene, inscripţionate, care-i obligă pe taximetrişti să respecte foarte multe reguli şi să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeaşi activitate, dar fără niciun fel de restricţie, nici măcar din punct de vedere al fiscalizării. "Cam aşa s-ar traduce legea pentru ridesharing - adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel".

"De fapt, unii rămân sub un control strict al organelor abilitate, atât din punct de vedere fiscal, cât şi din cel al controlului, pe când ceilalţi vor fi beneficiarii paradisului fiscal creat special pentru ei. Prin acest proiect se pare că nu se mai urmăreşte descongestionarea traficului, nu se doreşte reducerea poluării, nu se doreşte ca toate societăţile comerciale să fie fiscalizate şi controlate de organele abilitate, nu mai este prioritară siguranţa cetăţeanului în trafic. Peste tot în UE, traficul urban este corelat în funcţie de câte mijloace de transport în comun sunt - autobuze, tramvaie, taxiuri, etc. Nu pot fi lăsate marile oraşe la cheremul unor companii care fac activităţi după bunul lor plac", a declarat Tudorel Pesteleu, preşedintele preşedintele COTAR-CNTR- filiala Timiş, potrivit unui comunicat al COTAR.

Potrivit sursei citate, noul proiect de OUG pentru Uber, Clever go şi Taxify (Bolt) nu mai prevede ca maşinile să nu fie mai vechi de cinci ani, vechimea fiind crescută la 15 ani. Se va accepta achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verficată metrologic – ceea ce nu va fi valabil pentru taxiuri, arată transportatorii, care precizează că se va admite tariful dinamic, ceea ce înseammnă că la orele de maximă aglomeraţie ar putea depăşi 30 lei/km, aşa cum au declarat chiar reprezentanţii Uber.

Transportatorii mai acuză că profitul direct al companiilor care pretind că fac ridesharing va fi de 25 % în conturi din afara ţării, iar TVA-ul plătit pentru sumele încasate va fi de numai 9 % , cu toate că transportul se exercită pe teritoriul României.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















4160 vizualizari

  • +27 (29 voturi)    
    Croncanii lui Pandele Intaiul (Luni, 17 iunie 2019, 14:45)

    un domn [utilizator]

    Ies sa polueze aerul cu harburile lor Galbene
    • +4 (6 voturi)    
      Anularea tuturor licentelor de taxi (Marţi, 18 iunie 2019, 8:58)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      si acordarea lor dupa criterii de bine definite, e prima urgenta a unei noi conduceri a Bucurestiului.
      Azi noapte un prieten de la Cluj a stat cu familia o ora si jumatate in gara de nord, cei de la UBER se feresc de zona, iar NEMERNICII DE MAFIOTI CEREAU 300 LEI, SAU CIRCULAU CU BECUL VERDE SI NU OPREAU.
      E HOROR CU MAFIA ASTA IMPUTITA!!!!!!
      AJUNGE, MERITATI SA DISPARETI ORDINARI CE IMPUTESC ORASUL SI DISTRUG TURISMUL
    • -5 (7 voturi)    
      Masinile de Ride-sher sunt la fe l de harburi. (Marţi, 18 iunie 2019, 9:23)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Nu am vazut vreunu sa faca pe Uber cu Merzanu.
      • +5 (5 voturi)    
        Masina (Marţi, 18 iunie 2019, 9:48)

        livliv [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        O sa fii surprins.. dar am mers si cu un Lexus. Nu mai vorbesc de e-Golf nou, Leaf... si alte electrice, masini ce depasesc 25.000-30.000 euro.
        Despre ce vorbim aici?
        • -5 (7 voturi)    
          Sarmanii aia cu electrice. (Marţi, 18 iunie 2019, 10:14)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui livliv

          Aia chiar nu isi scot banii inapoi. In fine, recunosc ca nu am mers mult, dar ca medie a calitatii masinilor nu este peste Taxiuri. Cel putin nu in orasul meu.
    • -5 (7 voturi)    
      macar astia fac si ei ce stiu (Marţi, 18 iunie 2019, 9:38)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      uber/clevar...firme deontologice, platesc articole si influienceri sa va spuna voua cat e de fain cu ridesharing


      dar na.....asa-i in democratie...ti se aplica spalaturi pana patineaza musca pe lobii parietali
      • +4 (6 voturi)    
        riiiiiight (Marţi, 18 iunie 2019, 10:13)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        colegii mei de servici care folosesc uber si sunt MULT mai multumiti decat cu taxiu sunt platiti de uber, nu?!
        esti penibil!

        eu nu mai iau dupa internet, acolo pot sa fie articole platite (gen latrina 3), poti sa fie postaci (ca tine)... ma iau dupa oameni pe care-i cunosc si in care am incredere... si toti lauda uberul in detrimentul taxiului...
  • +27 (29 voturi)    
    . (Luni, 17 iunie 2019, 14:52)

    Eusebius [utilizator]

    Mai lasam mult maimutele astea primitive sa dicteze? M-am inecat de ras la "lege ... care-i obligă pe taximetrişti să respecte foarte multe reguli şi să plătească multe taxe", nu imi vine sa cred ca reprezentatul alora a spus fraza asta fara sa moara de ras.
    Bossulica, ai mers vreodata cu taxiul?
  • +20 (22 voturi)    
    Primatele! (Luni, 17 iunie 2019, 15:33)

    sfarleaza [utilizator]

    De vina sunt cei care inca mai platesc sa mearga in asemenea pubele galbene. Sper sa dispara intr'o zi cancerul asta.
  • +14 (14 voturi)    
    ... (Luni, 17 iunie 2019, 21:45)

    dumnezeu [utilizator]

    alooo, teximetriștii, ce vă împiedică băi, să faceți ridesharing?
    asta cere clientul. iar taxiul e pentru clienți, nu pentru clientelă!
  • +5 (5 voturi)    
    eu (Marţi, 18 iunie 2019, 7:52)

    nahir [utilizator]

    i-aș da companiile de taximetrie pentru asociere în vederea obținerii monopolului pieței. Că practic nu contează cu ce companie de taxi mergi. Prețurile sunt la fel, serviciile proaste așișderea.
    • -5 (5 voturi)    
      Diversitatea la Ridesharing inseamna. (Marţi, 18 iunie 2019, 9:22)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      De la VW de anu trecut, la Golf de acum 20 de ani. Le-am prins pe toate. NU e vorba de vreun standard aici, decat ca trece ITP-ul si soferul are carnet.
      Pretul este comparabil cu Taxiul.
  • +6 (8 voturi)    
    Cretinism comunistoid (Marţi, 18 iunie 2019, 8:15)

    strelka [utilizator]

    "Nu pot fi lăsate marile oraşe la cheremul unor companii care fac activităţi după bunul lor plac" - asta e din ciclul "nu ne vindem tara captalistilor...lasati-ne sa o furam noi" . Companiile astea fac exact ceea ce prefera clientii, nu vanzatorii de servicii / taximetristii . pe termen mediu taxi-urile clasice sint condamnate la disparitie pt. un motiv simplu: selectia naturala.
  • 0 (2 voturi)    
    ar fi pacat (Marţi, 18 iunie 2019, 8:51)

    CRMS [utilizator]

    Ar fi pacat ca aceste companii de taxi sa fie afectate. Ele sunt atat de reprezentative pentru grobianismul romanilor in general si al bucurestenilor in special.
  • +5 (5 voturi)    
    Pai cine spaguieste aici si pe cine ?! (Marţi, 18 iunie 2019, 9:10)

    Idealistu [utilizator]

    Pai daca dai spaga la licenta de taximetrie, trebuie sa ai monopol si o sursa de bani negrii.
    Nu poti sa lasi Uber-ul sa incaseze de pe card, la vedere , ca e periculos.
  • +3 (5 voturi)    
    taxihotii isi dau arama pe fata! (Marţi, 18 iunie 2019, 9:16)

    liviu_ [utilizator]

    nu e vorba de "ilegalitatea" uberului... e vorba ca NU VOR CONCURENTA!
    daca reglementeaza uberu care e problema?!

    asta se intampla cand le dau unora cu un iq mai mic decat numarul de la pantof dreptate odata, o sa creada ca ei conduc de fapt tara!
    • -5 (5 voturi)    
      Pai. Nu ti se pare nedrept? (Marţi, 18 iunie 2019, 10:20)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Adica taxiurile sunt obligate la: inscriptii speciale cu insemnu deaspura, plus reglementari clare asupra numarului de taxiuri si orarelor de lucru. De asemenea ii poate opri politia daca nu au toate extra-urile in regula.
      La Uber iti trebuie un cont si un telefon. Da e concurenta, si in cazul asta e cu un avantaj nedrept.
      Dar departe de nedreptatile cotidiene, vor aparea probleme pentru ca numarul celor care folosesc taxi/ride variaza putin si asta inseamna ca nu exista vreun control sau limita, ceea ce poate sa ii falimenteze pe toti atat pe taximetrisiti cat si pe ride-eri.
      • +5 (5 voturi)    
        aham (Marţi, 18 iunie 2019, 11:26)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        1 - cate reglementari sunt respectate?! sunt taxiuri care stau sa se dezmembreze, nu dau bon, te iau uc "50 lei boss". evident nu toti, sa scape de cei care fac asa si o sa falimenteze taximetristii uber... nu trebuie decat sa respecte legea!
        2 - uber nu poate avea masina cu aparat masluit, nu poate cere mai mult decat face cursa, nu poate face evaziune fiscala... cine e in avantaj?!
        3 - un taximetrist sambata ... a spus omu negru pe alb "politia nu opreste taxiuri decat daca facem o tampenie" => era ceea ce parea un filtru!
        • -3 (5 voturi)    
          NU contest ca nu ar fi si avantaje. (Marţi, 18 iunie 2019, 12:04)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Dar fara o legislatie poate duce la un dezechilibru al pietei. Falimentam taxiurile in deplina cunostiinta de cauza si apoi oare or ramane preturile la Uber la fel? Esti sigur de asta?
          1. Subscriu, Sunt probleme cu taxiurile, dar daca aduci competitia neliala nu vad cum le rezolvi.
          2. Banii nu merg neaparat in tara, deci nu sunt in avantaj cetatenii si nici taximetristii sau soferii Uber.
          3. E normal sa nu te opreasca decat daca faci prostii, personal am prins un taxi cu licenta expirata si a fost oprit de politie, stiau exact care are probleme.
  • +3 (5 voturi)    
    Este clar (Marţi, 18 iunie 2019, 9:50)

    Gogu27 [utilizator]

    faptul ca decidentii nu sunt interesati de loc de nivelul de calitate al serviciilor oferite de catre operatorii de taximetre .
    Poate vor lua in considerare factorul fiscal ; astfel ar trebui sa se analizeze cat au contribuit la buget operatorii de taxi vs firme ride sharing. Ca sa fie cat mai elecvent , sa se raporteze suma totala platita de fiecare firma la numarul de vehiculoe pe care le are fiecare.
    Astfel se poate vedea clar cine face evaziune si cine are servicii transparente.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version