VIDEO Cristian Diaconescu: Dacă nu se face o schimbare privind votul în diaspora, situația va fi mai dramatică la prezidențiale / Justiția e făcută țăndări / PSD riscă soarta PNȚCD

de R.M., N.O.     HotNews.ro
Miercuri, 29 mai 2019, 19:45 Actualitate | Esenţial


Cristian Diaconescu in studioul HotNews.ro
Foto: Hotnews
Fostul ministru de Externe, Cristian Diaconescu, a declarat, joi, în studioul HotNews, că dacă nu se vor face ”schimbări dramatice” cu privire la modul de organizare al alegerilor în diaspora, la alegerile prezidențiale ne vom confrunta cu ”o situație mult mai dramatică”. Diaconescu a subliniat, de asemenea, că PSD riscă aceeași soartă ca PNȚCD și că trebuie din bun simț să iasă din atenția publică să să se reconsidere. De asemenea, acesta a comentat că acum justiția este făcută ”țăndări” și că este nevoie de 5-6 ani pentru a se redresa, pentru că în momentul în care afectezi justiția la nivel instituțional ”se creează o inerție negativă care e greu de eliminat”.

----
Cozile la vot în diaspora

  • În Europa vorbim de mai mult de 4 milioane de români.
  • Legea nu interzice prelungirea votului.
  • BEC și AEP dau termenele în ceea ce privește exercitarea votului în ziua de vot, inclusiv MAE. MAE dă mai departe misiunilor diplomatice.
  • Ministerul de Externe propune secțiile de votare. Aceste secții de votare se organiează în funcție de concentrarea comunităților. MAE știe din datele din teren.
  • În secția de votare este evident identificarea în acea tabelă care este pusă la dispoziție de STS. Personalul este obligat să treacă, scriind de mână, datele de identificare. În România, te caută pe un tabel, semnezi în acel loc. Aici se mănâncă timpul cel mai serios.
  • În legătură cu acest moment, contează câte secții de votare sunt, dar mai ales amplasarea lor geografică față de comunitățile dense, câte ștampile se dau în secții, capacitatea comisiilor aflate în secție de a manageria acest proces. Comisiile sunt formate din 9 oameni. Personalul ministerului diplomatic, cu tot cu personal auxialiar care se delegă, este limitat. Este nevoie de găsirea în comunități a unor oameni. Oamenii aceștia trebuie să fie serioși.
  • În momentul în care se face identificarea cetățeanului, trebuie să existe o conformitate cu registrul electoral. Am discutat și eu cu foști colegi din oficiile diplomatice, situații când datele apărute pe tabelă nu se regăseau în registru, apăreau în alte zone.
  • Ce s-ar putea face? Două variante, discutate din 2010, votul prin corespondență și votul electronic.
  • Votul prin corespondență, trebuie avut în vedere că domiciliul multora în străinătate nu este cunoscut, este un domiciliu temporar, dar acest lucru nu trebuie să împiedice exercitarea dreptului fundamental.
  • Votul electronic. Mai simplu ar fi, odată ce se confirmă în tabelă, să existe și semnătura electronică.
  • Este important de știut care va fi concentrarea pe secții de votare. Aici poate apărea și o premeditare, să fie multe secții de votare, dar să nu fie distribuite în marile concetrații de români. Poți vinde public multe secții de votare, dar să fie acolo unde românii să nu poată vota.
  • Problemele au apărut cam la aceleași secții.
  • De regulă o secție de votare cu aceste mijloace birocratice insuficient armonizate tehnic acoperă în 14 ore cam 1000 de votanți. Cam 100 pe oră.
  • Ce vreau să spun, mi se pare o ticăloșie să acuzi misiunile diplomatice, pentru fac tot ce este omenește posibil pentru a acoperi voturile cetățenilor.

Despre votul într-o săptămână

  • Argumentul să îi lăsăm să voteze o săptămână nu își are rostul, pentru că ei vor fi la muncă. Vor veni tot sâmbătă și duminică.
  • Dincolo de inadvertențe, apare și un oarecare neprofesionalism.
  • Diplomați de carieră au spus mai bine mergem acasă, decât să ne confruntăm cu o situație mult mai dură la prezidențiale. Dacă nu se vor face schimbări dramatice de proceduri, acte normatice, va fi o situație mult mai dramatică.
  • Diplomați care s-au simțit jigniți și mai ales nereprezentați, nu s-a explicat și nu s-a asumat de la București o anumită responsabilitate cu organizarea votului, care este exclusiv în competența decizionașă a AEP, BEC și a centralei MAE.
  • Diplomatul la post nu face decât să execute. Este o disciplină de fier. Educat să nu fie subiectivitate, decizii alte decât cele transmise. Lucrezi sub mandat.

Despre cererea de demitere a lui Meleșcanu. Despre argumentele că a făcut pe baza cererii.

  • situații anterioare au arătat că procedurile sunt greșite. Ele trebuie schimbate. Ele nu pot schimbate în oficiile diplomatice.
  • Nu a existat de aici decizia pentru prelungirea programului de vot.

Despre faptul că referendumul și alegerile europarlamentare au fost în același timp

  • Haideți să nu mai organizăm nici votarea, în 2014 nu a fost niciun referendum și a fost același lucru. Problema este la implementare, instituții care nu își fac datoria.
  • Trebuie făcută o evaluare obiectivă.
  • Votul electronic în Estonia funcționează. Există acolo experință cu folosirea spațiului virtual, de o manieră securizată, cu softuri care au un anumit tip de corelare cu bitcoin și tehnici moderne.
  • Semnătura electronică, pentru evitarea votului dublu. Un schimb de experiență cu Republica Moldova ar fi util.

- Despre votul în zilele de lucru

  • depinde dacă vrem să îi ajutăm pe oameni chiar dacă o arată cifrele nu sunt înclinați să voteze cu partidul de guvernământ sau lăsăm lucrurile să meargă și începem o vânătoare de vrăjitoare și nu adaptăm nimic.Dincolo de declarații să existe o voință politică să se pună lucrurile în regulă.
  • Numărul de secții de votare în Europa ar trebui să fie 3.000, ceea ce este imposibil. Țineți seama și de faptul că nici statele în care ne desfășurăm activitatea diplomatică nu permit să deschidem secții oriunde vrem. Lipsește voința politică.
  • Avem obligația structurilor de protecție din statele gazdă de a-și îndeplini atribuțiunile pentru apărarea sediul oficiilor diplomatice.
  • La Paris, îmi povestea ceva, toți vecinii din zona Ambasadei ieșiseră la balcoane și îi aplaudau pe români.

- O anchetă penală ar putea găsi vinovații?

  • În 2014 au găsit vinovați niște diplomați minori. Nu pot contesta. Poate fi identificată și un fel de rea-credință. Poate fi un răspuns, dar mă interesează ca la viitoarele alegeri acest lucru să nu se mai întâmple
  • Românii au votat al treilea stat ca prezență numerică la vot. Ar fi aberant să nu se găsească remediile.
- Despre justiție
  • Justiția e făcută țăndări, avem nevoie 5-6 ani pentru a se redresa, în condiție în care se schimbă voința politică.
  • Împlinind o serie de așteptări ale UE, noi am reușit să poziționăm justiția pe valorile statului de drept.
  • În momentul în care afectezi instituțional, chiar dacă par minore măsurile, se creează o inerție negativă care e greu de eliminat. Dăunează și constituțional.

    despre superputerile MJ
  • Numirea șefilor parchetelor de către MJ mi se pare absolut greșită.
  • Din punctul de vedere al întregului proces, este nevoie de o altă voință politică. MJ, astăzi, dacă își exercită politizat, ia comenzi de la partid, toate atributele oferite prin decizie devine un superdecident care într-un stat democratic nu îi aparțin. În momentul ăn care readuci ca spirit politicul în sistemul judiciar ai distrus justiția.
  • Cuvântul subordonare poate fi transfigurat într-un mod atât de pervers, oferă o superputere în ceeea ce privește MJ. Sub autoritatea ministrului Justiției, era interpretată de noi, ca o subordonare administrativă. Când negociam bugetul. Gestiona nu actul de justiție.
  • Cariera nu e la mâna ministrului, cariera lor este în mâna CSM. Acest lucru trebuie să îl știe foarte clar.
  • Nu poți ajunge ca MJ să propună și să o și obțină o revocare. Când MJ anunță că face cf legii o selecție de propuneri. În baza cărei legi? L-a întrebat cineva?

Secția specială

  • Cu subordonări și competențe foarte stranii. Datorită acestor intruziuni politice România nu mai este un stat egal cu ceilalți. Pentru că ai niște obligații pe care ți le-ai încălcat.
  • Când va fi vb de MJ, mi-aș dori mult ca viitorul MJ să nu spună că atribuțiile îmi sunt venite din trecut. Să își autolimiteze aceste atribuții.

Cum pot fi înlăturate?

  • Foarte complicat. Trebuie o decizie a Curții contrare celorlalte.
  • După părerea mea s-a încercat nu subordonarea ci deschiderea unui canal pentru a fi folosit de ministrul Justiției, pentru a genera consecințe politice.
  • Există deschisă această fantă, care nu era nevoie să existe.
  • Sigur niște rău-intenționați spun că completele specializate erau legate de un anumit personaj.

Rezultatul alegerilor

  • Dincolo de manipulări, cetățenii au spus nu, nu suntem antieuropeni. Au dat un anumit tip de semnal, doar să fii incoerent politic să nu îl înțelegi.
  • Cel care are forța politică este chemat să schimbe ceva. Să vină în întâmpinarea voinței cetățenilor.
  • Românii și-au exprimat o stare de spirit prin acest referendum. dacă sfidezi în continuare această situație de fapt, mergi împotriva intereselor României.

Nu aș fi interesat să revin în actuala viață politică

  • - În partide politice, există o responsabilitate colectivă, ce am văzut public în ultimii doi ani, cu toții sunt copărtași la ceea ce s-a întâmplat.
  • Soluția corectă ar fi să schimbe ce s-a întâmplat rău. Cel care va veni, și va fi capabil să relegitimeze România în UE, acel personaj sau acei oameni ar fi varianta corectă. Nu să se schimbe 2-3 vorbitori.
  • - PSD are o relevanță limitată, contează ce au făcut și ce au impus. scoate România din UE. Românii au spus că trebuie orpit acest asalt.

Riscă să repete soarta PNȚCD?

  • Da. Trebuie din bun simț să ieși din atenția publică, să te reconsideri.
  • Toți au spus că îl vor președinte, toți își împart responsabilitatea.

despre Parlamentul European

  • Partide pro-europene, verzi, au reușit să obțină locuri mai multe decât era de așteptat. Chiar dacă Le Pen a câștigat în Franța, Salvini și-a impus manifestul în Italia, multe partide mai ales în nordul Europei nu au avut câștig de cauză. Irlanda a trimis un partid pro-european aproape necunoscut. Olanda lansează în continuare pe Timmermans în dialogul european.

Ameințarea cu Articolul 7.

  • Pierzi foarte mult. O minciună grosieră să vii să spui ” că dacă aplică ce, durează mult..”. Dar cât durează procedurile ești izolat, ai probleme să obții mai mulți bani, înghețarea în familiile politice din care faci parte. Practic nu ești asociat la nicio decizie importantă, votul la directorii generali pe buget, fonduri, care sunt mai importanți chiar decât comisarii. Toate acestea se vor întoarce împotriva noastră.
  • Se vor tăia fondurile pentru agricultură.

















10335 vizualizari

  • Buna dimineata (Miercuri, 29 mai 2019, 22:09)

    lider [utilizator]

    Unde ma aflu cu resedinta, procedura de votare este urmatoarea;

    Te inregistrezi la primaria orasului unde locuiesti ,comfirmand cu actele de identitate si unde ti se spune in ce locatie ai dreptul de a vota!

    Cand votezi unde ai fost repartizat, prezinti biroului electoral actele de identitate, te gasesc pe lista primariei unde ai resedinta si gata.poti vota!
  • simplu (Miercuri, 29 mai 2019, 23:22)

    Adrian_1234 [utilizator]

    de ce nu se fac inscrieri si liste de vot pe sectii. Si 2 cozi. Coada 1 pentru cei inscrisi pe liste si coada 2 pentru cei care nu s-au inscris.
    In 2 runde de alegei se inscrie rapird toata lumea si se voteaza relaxat. Ce e atat de greu ? Un site unde sa te inscrii se poate face usor si rapid si restul e dpoar sa printezi listele si sa astepti oamenii ... care e problema ?
    Lasati balivernele cu vot electronic si povesti. Aia sunt cei care nu inteleg se inseamna. Numarul de tari care au implementat asa ceva e numarabil pe degente. Da ar fi misto dar e SF. E extrem de problematic pe aprtea de siguranta si nu e chiar atata de necesar. O lista cum ziceam mai sus face fix acelasi lucru si e sigura, exacta si usor de implementat
  • Suntem deja in secolul 21 (Joi, 30 mai 2019, 1:38)

    John_english [utilizator]

    Doua întrebări:

    1. Cunoașteți cum funcționează votul electronic si votul anticipat in alte tari?

    2. Când se vor implementa si in România cele doua variante de vot mai sus menționate?
  • Prostie sau interes ?! (Joi, 30 mai 2019, 5:43)

    Jupanu1970 [utilizator]

    Inainte de a pune intrebarea as vrea sa fac un reasumt a ceea ce s a intamplat la aegerile din diaspora in 2014. Cozi infernale, oameni furiosi ca nu au reusit sa voteze sau ca au pierdut timp pretios la cozile de votare.
    Dupa dezastrul votului toata lumea a strigat pt introducerea votului electronic. Precizez ca atunci a fost ultima data cind am votat ( in diaspora Canadeza fiind ) si mi am zis ca nu am sa ma mai umilesc in viata mea pentru situatii similare.
    Au trecut 5 ani de atunci si nimic s a schimbat.

    Intrebare:

    - Cum este posibil ca in tot acest timp opozitia ( care dupa parerea mea ar fi fost cea mai interersata de introducerea votului electronic ) nu a facut absolut nimic pe aceasta speta, cind tocmai votul electronic i ar fi adus controlul puterii fara efort electoral in teritoriu?

    Iata premizele si efectele acestei importante legi:
    1. Electoratul puterii ( PSD ) este alegatorul traditional care se scoala si din morti sa mearga la urna, fara prea multa carte, mai in varsta.
    2. Electoratul opozitiei e format din majoritatea diasporei si in general tineri din tara, scoliti dar mai ...lenesi ... sa spunem asa.
    V ati gindit care ar fi fost efectul in cazul unei legi care sa permita votul electronic ?
    Ei , va spun eu : Electoratul de la punctul doi ar fi avut o prezenta la vot de aproape 100 % ...pt ei votul ar fi fost un simplu "like" :)
    Checkmate !
  • Toata stima, D-le Diaconescu, (Joi, 30 mai 2019, 6:31)

    John M. [utilizator]

    Exista lege care sa-l condamne pe Corlatean la inchisoare pentru obstructuionarea votului din Diaspora in 2014? Daca "da", de ce mai e liber la ora asta?!
    (Va felicit. Cred ca sunteti cea mai inalta constiinta nationala din Romania la aceasta ora)
    Va multumesc pentru raspuns.
  • Votul urmator (Joi, 30 mai 2019, 8:36)

    Radub1000 [utilizator]

    La ultimele alegeri parlamentare si locale foarte multi romani din tara nu au putut sa voteze pentru ca nu erau in localitatea de domiciliu si practic au fost impiedicati sa voteze. Ce credeti ca se va face pentru a impiedica lucrul acesta si la alegerile viitoare?
    Alegatorii din diaspora nu au putut vota acum pentru ca metoda folosita de actualii guvernanti pentru incetinirea votului a fost reducerea numarului de stampile in sectiile de votare si apoi intreruperea electronica a softului de vot dupa ora 21. Credeti ca ancheta se va focaliza pe aceste lucruri si vor fi gasiti vinovatii sau se va musamaliza ca si la alegerile prezidentiale trecute?
  • frauda electorala (Joi, 30 mai 2019, 9:06)

    liviu_m [utilizator]

    Stiamte domn Diaconescu, fara a fi jurist dar citind acest paragraf din Legea Alegerilor Europarlamentare ART 25, alineatul 1, paragraful g:

    g) anulează rezultatul alegerilor în cazul în care constată că votarea sau stabilirea rezultatului alegerilor a avut loc prin fraude de natură să modifice atribuirea mandatelor și dispune repetarea scrutinului în secțiile de votare unde s-a constatat frauda;

    consider ca alegerile din diaspora au fost fraudate de guvernul PSD-ALDE prin voter supression: nu le-au permis celor care NU ii voteaza, sa voteze. iar asta a avut drept consecinta inversarea locurilor 2 si 3 intre PSD si USR-PLUS. De ce nu vorbeste nimeni despre asta?
  • Off topic ! (Joi, 30 mai 2019, 10:26)

    wizard_mefisto [utilizator]

    Buna ziua,
    Daca doriti sa imi raspundeti e ok , daca nu , nu .
    Dl. Diaconescu , avand in vedere experienta dvs. in domeniul externelor dati-mi voie sa va intreb :
    - Ce motive si situatii var convinge sa candidati la presedentie ?
    Deoarece in urmatori ani pe plan international vor fi miscari ample si noi ar trebui sa profitam la maximum de aceste situati .

    Cu deosebit respect
    Al dvs. un umil cetatean .
  • Din cate stiu PMP a depus in Parlament un proiect (Joi, 30 mai 2019, 11:50)

    ty [utilizator]

    de lege pentru votul electronic. Ce s-a intamplat cu el?
    Ma raliez dorintei lui wizard_mefisto.
  • Vot Diaspora - mesajul puterii si prop. solutii (Joi, 30 mai 2019, 13:54)

    Cezar [anonim]

    Buna ziua.
    In ultimele doua zile au aparut prin reprezentantii puterii mesaje ca vor facede aici incolo agenda politica a oamenilor(adica nu a interesului lor marunt, o recunoastere in fapt a situatiei pe care au creat-o in 2.5 ani de guvernare "ostila" si distructiva a principiilor statului de drept), inclusiv modalitati de vot ale diasporei.
    PSD: vom analiza modalitatea de vot(corespondenta, electronic)...
    ALDE: Sa fie o perioada de vot de o saptamana in diaspora.
    Intrebare: Ce capcane sunt in spatele acestor declaratii, ca principiu, inafara sa zicem de manipularea procedurilor de pana acum(stampile putine, timp mult de asteptare pt scanare CI,...)
  • pasaport (Joi, 30 mai 2019, 14:05)

    dinfranta [utilizator]

    Traiesc in Franta. Pasaportul meu romanesc a expirat. Cu doua luni inainte de 26 mai am facut cerere de rezolvare a problemei. Mi s-a raspuns ca trebuie sa ma inscriu la un rendez-vous la ambasada, la acest rendez-vous sa ma prezint cu actele necesare, dupa care astept rezolvarea cererii (nu se precizeaza timpul de asteptare)...
    Cererea a facut-o in martie, rendez-vous-ul mi s-a acordat pentru data de 1 AUGUST. Patru luni si ceva PENTRU A DEPUNE ACTELE ! Vi se pare normal ? Convingerea mea (nu impresie, convingere) este ca se face deja tot posibilul ca sa nu putem vota nici la prezidentiale. Ce e de facut ?
  • daca il demite Dancila pe Melescanu (Joi, 30 mai 2019, 16:22)

    cucuveaua mov [utilizator]

    acceptati sa preluati ministerul de externe? ca este evident ca psd nu are oamenii necesari si ar fi pacat sa sufere romanii


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version