Barometrul Inscop: PNL, avans minor în fața PSD în rândul celor care își exprimă o opțiune de vot / 39% dintre alegători spun că vor merge ”sigur” la europarlamentare

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 13 mai 2019, 14:07 Actualitate | Esenţial


Sondaj Inscop mai 2019
Foto: INSCOP
 documente
PSD și PNL se află într-o luptă strânsă pentru primul loc în clasamentul intenției de vot la alegerile pentru Parlamentul European, arată Barometrul de opinie publică al Academiei Române realizat de INSCOP Research în perioada 12 aprilie – 3 mai 2019.

Totodată, majoritatea românilor sunt de acord cu decizia președintelui Klaus Iohannis de a convoca un referendum privind situația Justiției, pe 26 mai 2019.

Intenția românilor de a se prezenta la urne la alegerile europarlamentare a fost măsurată pe o scală de la 1 la 10. Dintre respondenți, 39,2% au ales varianta 10, adică vor merge sigur să voteze, iar 11% au ales varianta 1, adică sigur nu vor vota. La ultimele alegeri europarlamentare (25 mai 2014), nivelul prezenţei la vot în România a fost de 32,4% dintre alegătorii înscrişi pe listele electorale.

Comparativ cu luna martie 2019, se remarcă o creștere semnificativă a procentului celor care au ales opțiunea 10 (”sigur voi vota”) la întrebarea privind prezența la vot, de la 26,9% la 39,2%, pe fondul apropierii scrutinului pentru Parlamentul European și, probabil, a convocării referendumului pe tema Justiției.

Dintre românii care își exprimă o opțiune de vot, ceea ce reprezintă 63,1% din eșantion, 27,6% intenționează să voteze cu PNL (față de 26,3% în martie), iar 25,5% cu PSD (față de 26,9% în martie). Urmează Alianța 2020 USR-PLUS cu 16,5% (față de 15,3% în martie 2019), ALDE cu 9,2% (9,3% în martie) și Pro România cu 9,1% (același scor ca în sondajul precedent).

UDMR înregistrează o intenție de vot la limita pragului electoral de 4,8% (față de 5% în martie). Pentru PMP și-au exprimat intenția de vot 3,9% dintre respondenți (față de 4,4% în martie). 1,1% dintre cei chestionați au ales UNPR, 0,6% PSR, 0,5% PRU, 0,3% PSDI, 0,2% BUN, PRO DEMO 0,2%. Cei doi candidați independenți, Gregoriana Tudoran și George Simion, sunt cotați cu o intenție de vot de 0,3%.

Dacă luăm în considerare doar respondenții care declară că sigur vor merge la vot în ziua alegerilor (cei 39,2% din populație care aleg varianta 10 la întebarea privind prezența la vot), constatăm modificări ale procentelor obținute de partidele/alianțele politice măsurate. Astfel 26,4% dintre respondenți declară că ar vota cu PSD, iar 26,1% cu PNL. Urmează Alianța 2020 USR-PLUS cu 20,1%, Pro România cu 8,5%. S-ar situa sub pragul electoral două partide parlamentare: UDMR cu 4% și PMP cu 3,5%. Urmează UNPR cu 1,0%, PRU cu 0,5%, PSDI cu 0,5%, George Simion cu 0,5%, BUN cu 0,2%, PSR cu 0,2%, Gregoriana Tudoran cu 0,2%.

În ceea ce privește referendumul, 59% dintre respondenți sunt de acord cu decizia președintelui Klaus Iohannis de a convoca un referendum privind situația Justiției, pe 26 mai 2019, în timp ce 23,8% își exprimă dezaprobarea. Procentul celor care nu știu sau nu răspund este de 17,2%.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















18673 vizualizari

  • -12 (24 voturi)    
    de ce lipseste intrebarea importanta? (Luni, 13 mai 2019, 14:33)

    premierul grivco [utilizator]

    "veti participa la referendum?"
    ca probabil sub 30% ar fi raspuns ca vor participa?
    • +11 (15 voturi)    
      clar (Luni, 13 mai 2019, 14:42)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

      ar fi raspuns: " mancatzas eu nu votes impotriva hotile fratica... eu vreau doar sa fut. d c sa particip la referentum?! ca sa ne ia iohannis painea furata de la gura?! io ascult gutza fratica si ne place la pesedeu"
    • 0 (6 voturi)    
      Citim si noi inainte sa vorbim aiurea? (Luni, 13 mai 2019, 14:43)

      catalinolaru1 [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

      "Intenția românilor de a se prezenta la urne la alegerile europarlamentare a fost măsurată pe o scală de la 1 la 10. Dintre respondenți, 39,2% au ales varianta 10, adică vor merge sigur să voteze..."
      • -1 (15 voturi)    
        europarlamentare nu egal referendum! do-oh! (Luni, 13 mai 2019, 14:56)

        premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui catalinolaru1

        prezenta la referendum va fi mai mica decat la europarlamentare. asta o stiu si cei care-l promoveaza :)
    • -1 (11 voturi)    
      Ar demoraliza orice # (Luni, 13 mai 2019, 14:48)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

      Dar daca am presupune 60% din 60%. Sau cei favorabili referendumului din cei ce spun ca ar vrea sa mearga la vot, obtinem un 36%. Asta in cele mai bune conditii.
      • +3 (9 voturi)    
        eu stau si ma intreb (Luni, 13 mai 2019, 14:56)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        e fel de om trebuie sa fi ca sa vrei sa nu treaca un referendum care nu le permite hotilor sa faca niste lucruri....

        oricum imi place ca tu scoti cifre din burta... 60% de unde l-ai scos?!
        • 0 (10 voturi)    
          din sondaj (Luni, 13 mai 2019, 15:07)

          premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          59% sunt de acord cu referendumul, ultimul tabel din documentul atasat
          la o prezenta de 40% reprezinta 24% din total...
          nasol
        • -3 (9 voturi)    
          Daca ai realiza ca poate sa ii ajute! (Luni, 13 mai 2019, 15:20)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Poate ai fi mai grijuliu cu utilizarea de arme politice cum e referendumul.
          Dar 60% din 60%?
          "Dintre românii care își exprimă o opțiune de vot, ceea ce reprezintă 63,1% din eșantion"
          "privește referendumul, 59% dintre respondenți sunt de acord"
          Doar interpretarea este burtologie.
      • -3 (9 voturi)    
        nu chiar (Luni, 13 mai 2019, 15:06)

        premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        vin 40% la vot si 60% sunt de aocrd cu referendumul, asta inseamna 24%.... pana la 30% mai e ceva distanta
        • -3 (7 voturi)    
          Cei 40% au bifat 10-leul. (Luni, 13 mai 2019, 15:53)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

          "Dintre românii care își exprimă o opțiune de vot, ceea ce reprezintă 63,1% din eșantion"
          Asta voiam sa spun prin varianta ultra-optimista.
  • +10 (18 voturi)    
    nu inteleg (Luni, 13 mai 2019, 14:41)

    liviu_ [utilizator]

    cum dupa 30 de ani de psd , o mare parte din populatie tot psd voteaza...
    chiar si acum cand isi bat joc in ultimu hal de tara asta... psd obtine 25%...
    popor de prosti!
    • +7 (9 voturi)    
      Se face asa (Luni, 13 mai 2019, 14:51)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      O cifra importanta in studiu este procentul raportat la populatie.
      PSD are in acest caz 15% si nu 30-40%.
      Dar asa cum a demostrat la Iasi si Galati, PSD are capacitatea in rural de a mobiliza toti alegatorii.
      De aici vine o diferenta foarte mare datorata indiferentei celor care cred ca in Romania lucrurile se desfasoara normal.
      Cata vreme lumea nu vine la vot, PSD se mobilizeaza exemplar (vezi Iasi) si amarati aia adusi cu autocarele sunt o masina de vot formidabila.
      Nu e o mare parte din populatie, sunt 15% si o mare parte din populatie care nu voteaza si face jocul PSD.
    • +2 (6 voturi)    
      e foarte simplu (Luni, 13 mai 2019, 14:54)

      Palax [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Jur ca m-am plictisit de comentariile astea cu popor de prosti. Jocul e simplu, din banii tai platiti ca taxe un grup se bucura de niste mici atentii, in spatele lor se afla niste mafioti. Tu acum te intrebi de ce scot 25% PSD? Pentru ca poporul tau e format dintr-un segment de oameni profitori, si un alt segment mult mai mare de sclavi. Convinge lumea sa mearga la vot si nu te mai minuna ca exista oameni care vor sa traiasca pe carca ta sau a mea.
    • -3 (13 voturi)    
      dupa 15 ani cu presedinte anti-psd suntem aici (Luni, 13 mai 2019, 14:58)

      premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      psd ne-a bagat in nato
      psd ne-a bagat in ue
      ante-psd a ratat schengen...
    • +4 (8 voturi)    
      multi da prosti (Luni, 13 mai 2019, 14:58)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      PSDragnea + Alde + PSd cel nou = 40 %

      Multi da prosti, iar ceilalti nu merg la vot ..
    • +2 (8 voturi)    
      Zi tu (Luni, 13 mai 2019, 15:13)

      Alexa.99. [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ca n-au facut bine aia care au plecat de mult in tari civilizate, au deja si cetatenia si nu mai dau nici 2 bani pe tot circul si scandalul de aici, nu se smiorcaie de dor pentru iarba verde de acasa. Au fost cei mai inspirati.
    • -5 (7 voturi)    
      Pentru ca participarea este 40% (ultra optimista) (Luni, 13 mai 2019, 15:29)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Si nici un partid nu poate mobiliza pe restul 60%. Cei 40% sunt deja hotarati in privinta votului si un procent foarte mic poate fi miscat de la unul la altul.
      Nu uita ca motivul pentru care nici un partid nu misca pe cei 60% ce nu voteaza este ca NU AVEM PARTIDE DE DREAPTA. Sau partide care declara ca scad taxele si ca asta este scopul lor in viata.
      • +5 (7 voturi)    
        Un singur partid. (Luni, 13 mai 2019, 15:44)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Si anume un adversar PSD. Sa nu uitam ca votantii PSD ies mereu la vot, oamenii au o viata disciplinata, nu lipsesc din localitate si mai au si primarii grija sa le "aminteasca"...

        De partea cealalta, multi nu ies fiindca, zic ei, nu au cu cine. Asadar, prezenta la vot mica = scor mare PSD.

        PS: cum a zis cineva pe site-ul asta, daca iesiti la gratare pe 26 mai, nu uitati sa ascultati maneaua lu' Guta, pe ea o veti asculta inca 4 ani, cel putin, eventual tradusa in ruseste.
        • -5 (7 voturi)    
          Doar 2 ani. (Luni, 13 mai 2019, 15:49)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui clint

          Si tot nu au ce vota. Adica sa votezi intre aia care cresc taxele si ailalti care or sa le mareasca?
  • +10 (12 voturi)    
    Intrebarea prost formulata (Luni, 13 mai 2019, 14:42)

    Martinezu [utilizator]

    Corect: mergeti la gratar pe 26 mai? Daca Da, ascultati o manea din repertoriul lui Guta?
  • +5 (7 voturi)    
    inertia electoratului (Luni, 13 mai 2019, 14:44)

    codrean [utilizator]

    Intentiile de vot - o spun sociologii - se schimba greu, in timp; cu exceptia vre-unui "tsunami", desigur. Si pe aceasta cercetare : PSD+ALDE+ProRomania = 45 % !?
    QED ...
  • +3 (11 voturi)    
    Asta pentru ca toti analfabetii au drept de vot. (Luni, 13 mai 2019, 14:45)

    Habermas [utilizator]

    Dreptul constitutional de a vota poate fi respectat si prin asigurarea accesului la un examen de calificare pentru vot. Cine trece examenul sa obtina un card personal de votant (precum un permis de conducere), si asta sa-i dea dreptul de a vota (fara alt document). O scurta perioada de instruire (tot ca la permisul auto) sa fie gratuita.

    Fara acest examen, ori ne conduce gloata, ori ne trage in jos. In plus ofertele electorale sunt facute pentru mintea gloatelelor analfabete, sau cel putin trebuie luate si ele in considerare in formularea programelor electorale.
    • -2 (10 voturi)    
      aia din trecut erau mai destepti (Luni, 13 mai 2019, 15:00)

      premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      au introdus votul universal cand oamenii inca semnau cu degetul
      dar te-ai gasit tu acum, superiorule...
      p.s. nicusor dan a spus ca poporul nu greseste niciodata!
      • +3 (5 voturi)    
        Poporul nu gresete... (Luni, 13 mai 2019, 15:58)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        Deci nemtii au avut dreptate cand l-au votat pe Hitler, intai cancelar si apoi lider suprem ? Tema de gandire: cum ar fi sa se faca un referendum pe tema: doriti sa mai platiti taxe ?

        Parerea mea e ca democratia nu functioneaza asa, out of the blue... pana nu punem bazele acolo, jos, la contractul social dintre noi, nu vom avea parte decat de ura, divizare, ma rog, orice le trebuie marilor puteri ca sa ne controleze mai usor, nu ca la ele nu ar fi la fel, numai ca nu exista altii "mai tari" care sa ii santajeze.

        PS: a nu se intelege ca am aderat la minciuna borfasilor referitoare la UE, ci din contra, cei care ne vor divizati acum sunt altii...
        • -1 (3 voturi)    
          1) hitler nu a fost votat de majoritate (Luni, 13 mai 2019, 17:15)

          premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui clint

          2) "doriti sa mai platiti taxe" = cele 2 intrebari din 26mai
      • -1 (1 vot)    
        Eu am propriul meu creier, si il folosesc. (Luni, 13 mai 2019, 17:04)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        Tu nu.
  • +5 (7 voturi)    
    PSD+ALDE+PRO = 46% (Luni, 13 mai 2019, 14:57)

    averageJoe [utilizator]

    incredibil.
    • +2 (6 voturi)    
      Sa nu uitam de unde am plecat (Luni, 13 mai 2019, 15:23)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui averageJoe

      In 2016: PSD 45%, PNL 20%,
      PSD+ALDE = 52%, fara UDMR


      PNL+2020+PMP=27.6+16.5+4 = 48 %

      Diferenta de azi intre blocurile politice 2% as zice, situatia se poate rasturna oricnad, prin metode specifice. Eu nu imi dau seama cum va juca PRO Romania, stiu ca sunt PSD-isti, dar nu ii vad stand la masa nici cu Dragnea, nici cu Orban si Basescu.

      Desi, naiba stie, "liberalii" lui Tariceanu au stat binemersi la masa PSD.


      Ramane de vazut cu cine va juca UDMR. Logica ar spune ca cu PSD, ca jaful sa continue.

      E bine ca s-a mai redus diferenta, la alegerile acestea nu exista invingatori clari, poate lumea se mobilizeaza mai bine si la celelalte, e bine sa iasa din mentalul colectiv ca PSD sunt stapani si ca oricum vor castiga. Sper ca actuala stare de fapt sa dureze pana la locale si apoi la parlamentare, caci istoria ne invata ca se intampla rar si pentru o durata scurta. Romanii, chiar daca se leapada cand le ajunge cutitul la os, se intorc la PSD imediat, sunt mult mai intoleranti cu greselile unei guvernari non PSD, decat cu astia.

      Oricum, orice majoritate s-ar forma, va fi una fragila, marcata de jocuri de culise si tradari, de ambele parti.
      • +2 (6 voturi)    
        remarca mea era (Luni, 13 mai 2019, 16:03)

        averageJoe [utilizator] i-a raspuns lui clint

        in termeni absoluti. Adica in 2019, dupa ani de mizerii PSD, aproape jumatate din populatie ii voteaza inca. E noaptea mintii. Faptul ca se numesc ALDE, PRO.. sunt detalii. Poate fi doar o diversiune de parcurs. Daca la varf se vor intelege atunci si procentele se insumeaza. Cine din cei care sustin acum ALDE nu va merge unde indica Tariceanu ? Nimeni. La fel PRO. E trist, dar asta e.
      • +1 (5 voturi)    
        Furtul la vot (Luni, 13 mai 2019, 16:07)

        averageJoe [utilizator] i-a raspuns lui clint

        asta va fi inca o pb. Piedici pentru studenti, autocare pentru tursim rural(la parlamentare). Observatori pe fiecare ulita. Exact ce face Erdogan la'stambul.
    • 0 (6 voturi)    
      UDMR poate inclina balanta. (Luni, 13 mai 2019, 15:30)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui averageJoe

      Ce chestie!
      • +1 (1 vot)    
        UDMR poate sa nu faca 5% (Luni, 13 mai 2019, 17:06)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        O chestie la fel de probabila.
  • -1 (3 voturi)    
    Si totusi... (Luni, 13 mai 2019, 16:42)

    DurAndrei [utilizator]

    ...o intrebare ma framanta: cine naiba poate vota ALDE (in afara de membrii si familiile lor)? ALDE e o chestie nici cal nici magar, un fel de liberal-comunisti, creatie de sorginte iliesciana facuta pentru distrugerea PNL-ului. De fapt e fostul PL-AT 92 sau 93, nu mai stiu (aia cu votati peleul, votati peleul).
    • 0 (0 voturi)    
      Poate (Miercuri, 15 mai 2019, 9:25)

      Mironescu Valeriu [anonim] i-a raspuns lui DurAndrei

      cei care doresc sa sustina adevaratul PNL si nu PDL-ul ?!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version