Începând de azi, victimele atacurilor cibernetice pot anunța la 1911 incidentele de securitate cibernetică / Valoarea proiectului - un milion de euro

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 2 mai 2019, 15:56 Actualitate | Esenţial


Malware
Foto: Blue Diamond Gallery
Numărul unic 1911, la care orice persoană sau instituție publică poate anunța incidentele de securitate cibernetică, a fost lansat oficial joi, costul proiectului fiind de un milion de euro. Economia globală este prejudiciată anual cu 400 de miliarde de euro din cauza criminalităţii cibernetice, iar impactul economic al criminalităţii cibernetice a crescut de cinci ori din 2013.

Potrivit ministrului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Alexandru Petrescu, noul serviciu va fi disponibil non-stop, iar datele colectate privind incidentele de securitate cibernetică vor contribui la elaborarea de strategii naţionale în domeniu.

Acest număr este apelabil din toate reţelele și poate fi folosit de către persoane fizice, juridice şi instituţii publice, care primesc, prin Call Center, asistenţă primară şi consiliere pentru "diagnosticare şi remediere".

Proiectul a costat 1 milion de euro ți a fost realizat cu fonduri europene, prin programul Connecting Europe Facility.

Economia globală, prejudiciată anual cu 400 de miliarde de euro din cauza criminalităţii cibernetice

Datele prezentate joi, la conferința de lansare a numărului unic 1911, arată că economia globală este prejudiciată, anual, cu 400 de miliarde de euro din cauza criminalităţii cibernetice, iar impactul economic al criminalităţii cibernetice a crescut de cinci ori din 2013.

În Europa, peste 50% dintre cetăţeni se consideră neinformaţi privind ameninţările cibernetice, iar circa 70% dintre companii au cunoştinţe minime despre aceste riscuri.

Situaţia generală la nivelul Uniunii Europene este că 80% dintre întreprinderile europene s-au confruntat cu cel puţin un incident de securitate cibernetică, în anul 2018. În toate sectoarele industriale, incidentele de securitate cibernetică au crescut cu 38%, aceasta fiind cea mai mare creştere din ultimii 12 ani.

În România, educaţia digitală în domeniul securităţii informaţiilor continuă să fie deficitară. Majoritatea alertelor procesate de către CERT-RO, în proporţie de 87%, se referă la sisteme informatice vulnerabile compromise sau infectate cu diferite variante de malware, situaţie influenţată şi de nivelul abilităţilor digitale individuale. În anul 2018, în sistemul clasic al CERT-RO au fost înregistrate aproximativ 1.200 de incidente unice, a spus ministrul.

Potrivit acestuia, România a fost atât generatoare de incidente de securitate cibernetică, dar şi ţintă, riscul fiind evaluat la niveul mediu, iar tendinţa este crescătoare.

"Prin acest nou serviciu guvernamental încurajăm în mod special notificarea informaţiilor corespondente incidentelor de securitate cibernetică din partea IMM-urilor sau a cetăţenilor care sunt adesea afectaţi de campanii maliţioase specifice, cum ar fi: ultimele tipuri de scam, phishing, fraude care afectează utilizatorii din România, vishing - fraudă cu suport tehnic fals, fraudă cu vouchere, fraudă cu bilete de avion etc. Absolut toţi putem fi victime ale unui atac cibernetic. România, ca şi multe alte state, este constant ţinta atacurilor cibernetice fie din zona statală, fie non-statală", a subliniat Alexandru Petrescu.

Cum funcționează call center-ul 1911

Cătălin Aramă, directorul general CERT-RO, a explicat că primul nivel al call center-ului este cel de suport, asistenţă şi triaj - mesajul celui care sună este receptat şi se face un ticket cu informaţii specifice. La nivelul 2, informaţiile furnizate de cel care sună sunt analizate, iar pe baza lor apelanții primesc indicaţii privind coordonarea incidentului de securitate cibernetică, iar acestea se transformă într-o alertă de securitate cibernetică, utilă celor care pot fi victime ale aceluiaşi incident.

El a precizat că firmele sunt obligate să raporteze aceste incidente numai dacă intră în categoria operatorilor de servicii esenţiale sau a furnizorilor de servicii digitale şi care au grad mare de acoperire sau care deservesc un număr mare din populaţia ţării.

"Încet, încet, schimbăm modul în care analizăm datele. Începem să analizăm date proprii despre atacurile şi sistemele nu neapărat cele vulnerabile, ci IP-urile şi calculatoarele implicate în incidente de securitate cibernetică sau victime ale unor incidente de securitate cibernetică. Acest Call Center are scopul de a contribui la educaţia celor implicaţi în incidente de securitate cibernetică. Firmele sunt obligate să raporteze aceste incidente numai dacă intră în categoria operatorilor de servicii esenţiale sau furnizorilor de servicii digitale şi care au grad mare de acoperire sau care deservesc un număr mare de populaţie", a susţinut directorul general al CERT-RO.

Potrivit acestuia, acum în activitatea noului Call Center sunt implicate 10 persoane, iar dacă va fi cazul vor fi căutate resurse pentru a mări numărul lor.

















1116 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Și dacă la acel număr va răspunde unul ca Șoric? (Joi, 2 mai 2019, 17:19)

    prec [utilizator]

    sau ca Veorica, Leș sau Daia? Că numai din aceștia găsești ca angajați la stat?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version