Tudor Chirilă a analizat proiectul “Educația care unește”, propus de Ministerul Educației pentru schimbarea educației până în 2030, și a ajuns la concluzia că, în ansamblu, viziunea este bună. Pe de altă parte, crede că "cel mai mare obstacol în calea împlinirii acestei viziuni este chiar ministrul care o promovează". Chirilă consideră că ar fi păcat ca cei care au elaborat documentul să "ajungă victimele încă unui exercițiu de imagine al Ecaterinei Andronescu".

Tudor ChirilaFoto: Hotnews

Prin articolul ”Ciudata viziune a Ecaterinei Andronescu”, postat pe blogul personal, actorul își justifică opinia spunând proiectul ministerului este într-un procent extrem de mare inspirat de modelul finlandez. Chirilă susține că este bine documentat asupra sistemului de educație din Finlanda.

Din punctul său de vedere, această viziune pe educație până în 2030 invită la un anumit tip de reformă. "De exemplu, autonomia școlară reclamă treptat reformarea inspectoratelor și, de ce nu, într-un final, desființarea lor în momentul în care școala, sub conducerea liderului educațional și în parteneriat cu autoritățile locale ajunge la autonomie reală și capacitate de autoevaluare. De asemenea, accentul pe pregătirea intensă și continuă a profesorilor, responsabilizarea lor față de elev, curiculă și actul educațional propune o nouă abordare, dar și depolitizarea treptată a unui sistem de ale cărei slăbiciuni la ora actuală beneficiază (adesea) chiar profesorii", scrie Chirilă pe blogul său, comentând documentul Ministerului Educației.

Însă, tocmai ministrul ar putea împiedica proiectul, ceea ce ar afecta munca celor care l-au întocmit, consideră Tudor Chirilă. "Radu Szekely cel care a condus această echipă are o experiență bogată în educația finlandeză, a fost profesor în Finlanda, este expert în educație și a asistat la diversele etape ale reformei finlandeze. Ar fi păcat ca el și colegii lui să ajungă victimele încă unui exercițiu de imagine al Ecaterinei Andronescu”, mai scris Tudor Chirilă.

Actorul are unele obiecții cu privire la proiectul ministerului Educației în privința pregătirii profesorilor despre care spune că se diluează în viziunea românească în comparație cu cea finlandeză. Tudor Chirilă arată că a încercat să obțină mai multe detalii despre programul CRED, prin care Ministerul Educației pregătește 55000 de profesori, dar încercarea lui nu a avut succes.

CITEȘTE AICI ARTICOLUL INTEGRAL