Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei - a fost semnat contractul de automatizare și siguranță a circulației, blocat mai bine de un an în instanță

de MH     HotNews.ro
Duminică, 14 aprilie 2019, 19:50 Actualitate | Esenţial


Statia Orizont
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Contractul de automatizare și siguranță a circulației pentru Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei a fost semnat duminică, la mai bine de un an de la atribuirea lucrărilor către firma ALSTOM. Licitația a fost contestată în instanță și s-a așteptat finalizarea procesului. Noua linie de metrou risca să rămână muzeu și să nu fie deschisă pentru că încă nu se tranșaseră în instanță contestațiile depuse la licitația privind sistemul de automatizare.

Contractul pentru automatizarea traficului la M5 metrou a fost semnat duminică la Guvern, în prezența premierului Viorica Dăncilă și a ministrului Transporturilor.

Contractul Metrorex - ALSTOM TRANSPORT S.A. vizează furnizarea “Sistemului de siguranță și automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) pentru Magistrala 5. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv, Stația și Depoul Valea Ialomiței.

Contractul în valoare de 112.923.292,72 lei, fără TVA ,va avea o perioadă de execuție de 9 luni.

Contractul a fost atribuit firmei Alstom în urmă cu mai bine de un an, dar nu a putut fi semnat din cauza unui proces intentat de Siemens, care a contestat descalificarea ofertei sale de la licitație.

Directorul Metrorex, Dumitru Șodolescu, declara în 1 aprilie, pentru Radio România Actualități, că Proiectul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei a fost deblocat, după decizia Tribunalului Bucureşti de a respinge și ultima contestație depusă pe contractul de automatizare și siguranță a circulației.

Deși lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate în totalitate până în septembrie-octombrie, noua linie din Drumul Taberei risca să rămână muzeu și să nu fie deschisă pentru că încă nu se tranșase în instanță contestațiile depuse la licitația privind sistemul de automatizare a metroului.

Tribunalul București a respins la început de martie contestația făcută de Siemens la atribuirea către Alstom de către Metrorex a contractului pentru sistemul de automatizare și siguranță.

"Conform Legii achiziţiilor publice, la 10 zile după primirea motivării putem semna contractul, asta înseamnă că pe data de 9 aprilie contractul de automatizare va fi semnat între METROREX şi firma desemnată câștigătoare. În mod practic înseamnă că anul acesta vom finaliza Magistrala 5 și va fi dată în exploatare”, declara directorul Metrorex.

CITEȘTE ȘI: FOTOGALERIE Imagini cu stațiile de metrou de pe Magistrala 5 din Drumul Taberei. Pro Infrastructura: „Estimarea noastră realist-optimistă pentru deschidere: Decembrie 2019”

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală.

Pe 25 martie Metrorex a lansat licitația pentru 13 trenuri noi care să ruleze pe Magistrala 5 din Drumul Taberei. Contractul prevede o sumă estimată de circa 520 de milioane de lei (circa 110 milioane euro) pentru 13 trenuri, va fi atribuit după cel mai bun calitate-preț și are dată limită pentru depunerea ofertelor 20 mai.

Opțional, prin această procedură, Metrorex își rezervă dreptul de a contracta încă maximum 17 trenuri de același tip, caz în care toate cele 30 de trenuri noi vor avea o valoare estimată de circa 1,2 miliarde de lei.

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.











Citeste pe MedLife.ro
Mituri despre colesterol










7210 vizualizari

  • -12 (18 voturi)    
    Bravo Daddy! Bravo Fierea! (Duminică, 14 aprilie 2019, 20:30)

    complet_ret [utilizator]

    Iata, pedesereul are marete realziari!

    cate magistrale de metrou s-au facut sub domnia lui Ciolosh, fiul vitreg al lui Sorosh?!

    Nici macar Pingelica nu a fost in stare sa le faca metrou celor din Drumul Taberei, dar Dracnea si Docila il realizeaza!
    • +3 (5 voturi)    
      numele (Luni, 15 aprilie 2019, 7:56)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui complet_ret

      tău de ultilizator vine cumva de la ”complet_retardat”?
      De ce nu-l lauzi pe ponta, că sub guvernarea lu s-au început lucrările?
      De ce nu-l lauzi pe grindeanu sau pe tudose, că au avut ghinion și tribunalul nu a finalizat contestația Siemens în perioada lor de prim miniștri?
      Te mănâncă-n c... în schimb, de Cioloș, cel care a condus un guvern tehnocrat care trebuia să lucreze după programul lui ponta.
    • 0 (2 voturi)    
      Va rog (Luni, 15 aprilie 2019, 10:33)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui complet_ret

      Priviti nivelul de inteligenta al votantilor pesedisti, in toata splendoarea lui.
  • +2 (10 voturi)    
    ce gluma buna. (Duminică, 14 aprilie 2019, 20:35)

    feroviarul123 [utilizator]

    In primul rand Siemens si Alstom umbla sa se mărite. Deci totul este o făcătura.
    In al doilea rand 9 luni termen de execuție? HA, HA, HA, poate 9 ani. Pai Alstom nu a fost in stare sa facă 4 stații la Arad in 9 ani. Si erau 4 stații, care in afara de Arad, care era făcută deja de Alcatel restul sunt simple opriri in câmp. Pai Șofronea nici nu are linii in abatere.
    Nu înțeleg totuși, trebuie sa echipeze niște trenuri cu CTCS ? N-ai sa vezi. O sa mai vrea 5 milioane de EURO ca ramele nu sunt vopsite în alb.
    • -3 (3 voturi)    
      ești varză (Luni, 15 aprilie 2019, 7:58)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      n-ai săi vezi pe francezii de la Alstom că se unesc cu nemții de la Siemens, ever never.
      • +2 (2 voturi)    
        Poate dar (Luni, 15 aprilie 2019, 9:34)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        https://lexpansion.lexpress.fr/entreprises/siemens-alstom-la-fusion-des-activites-ferroviaires-nouveau-numero-2-mondial_1947228.html
        oamenii încearcă sa se alieze in fata chinezilor. Oricum au fost prinși in trecut cu alianțe monopoliste. Siemens-ul a primit amenda de juma de miliard de Euro pentru asa ceva. Deci...
  • +2 (6 voturi)    
    Am putea manifesta putina naivitate? (Duminică, 14 aprilie 2019, 22:01)

    Intermezzo [utilizator]

    Cum? Punind o intrebare de care, cei ce se pricep, ar ride, probabil, tinindu-se cu mainile de burta. Iat-o: dar legea aia a achizitiilor publice nu s-ar putea modifica? In ce fel? Astfel: cine este declarat cistigatorul licitatiei primeste si contractul. Cine contesta licitatia intenteaza proces si daca cistiga, mai intenteaza un proces cistigatorului declarat al licitatiei, pentru despagubiri. Si se judeca ei intre ei dar lucrarea merge inainte. Rog pe cei ce vor sa-mi sara in cap pentru aceasta propunere sa tina seama ca abia mi-a trecut o migrena cumplita si cu greu as mai putea suporta inca una.
  • +3 (7 voturi)    
    Stati usor ca nu e an cu alegeri locale (Duminică, 14 aprilie 2019, 22:15)

    bigbrother [utilizator]

    Metroul ala nu pleaca din statie pana nu incepe mancatoria politica de anul viitor.

    Anul acesta se vor mai face cateva contestatii, vor trebui facute diverse reparatii si intretineri, achizitionate garnituri de tren..voi credeti ca asta se face asa oricum?

    Toate lucrarile trebuie "decontate" politic, mai ales o lucrare atat de asteptata ca acest metrou si sigur ca Firea & Co (nu uitati ca metroul e la Ministerul Transporturilor, adica in curtea PSD) vor incerca sa-si traga turta pe spuza lor si sa ia o bucata din ciolan.
  • +2 (6 voturi)    
    Ceva.... (Duminică, 14 aprilie 2019, 22:35)

    Zummm [utilizator]

    Ce n-a vazut Parisul dle :)))
  • +4 (6 voturi)    
    Hai ca se poate (Duminică, 14 aprilie 2019, 22:57)

    Fanel01 [utilizator]

    Doamne ajuta sa vedem metroul asta gata odata si lucrarile de la suprafata ca ne-a terminat cu praful si aglomeratia !
    • +5 (7 voturi)    
      Ce vorbesti man? (Luni, 15 aprilie 2019, 0:51)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      O sa aiba nepotii mei stranepoti si ei ne vor aburi cu M8 care va fi pe hartie inca din 2050 si nu va fi gata in 2100.

      In afara deja se experimenteaza cu taxiuri zburatoare, iar noi nu suntem in stare sa trasam din sine de tren subterane. Iar cei din campania #sieu viseaza la "autostrade". Ha!

      Avem noroc ca avem apa calda (cei din orase).

      Cand au fost sanse sa votam schimbare, nimeni nu a vrut, acum nu intelege nimeni cum de 30 de ani nu avem nimic facut. Eh, mare mister, mare!
  • +2 (4 voturi)    
    mda (Luni, 15 aprilie 2019, 7:25)

    toxx [utilizator]

    legea achiziitilor publice, contestatii etc, facuta cu dedicatie acum 20 de ani pt firmele de casa la PDSR, daca cumva castiga cine nu trebuie, se contesta repede in instanta, acolo era rodica stanoiu la justitie, si pac, castiga cine trebuie, cu spaga de 15-20% ... in alte tari se face bidding pe niste criterii , firmele vin isi prezinta portofoliul, serviciile, conditiile pe care le pot accepta, termen de executie, pret etc, firma beneficiara (de stat!) alege un castigator, si ala face lucrarea. Cum adica sa contest ca nu te-am ales pe tine ? Sunt banii cetatenilor pana la urma. Sau asta e o alta metoda de blocare a lucrarilor pt ca si firmele straine au fost invatate sa dea spaga mafiotilor locali, si se bat intre ele pe cai nu tocmai ortodoxe ?
  • +1 (3 voturi)    
    vorbeste lumea ca ... (Luni, 15 aprilie 2019, 7:33)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    de-atatea mate-ntinse nu mai ramane nimic de facut ... si dupa moarte tot in interminabile chichite raman bagati pana la calcaie ...
  • +1 (1 vot)    
    se merge decat pana la eroilor? (Marţi, 16 aprilie 2019, 12:00)

    matematics89 [utilizator]

    dar am inteles ca nu se merge decat pana la eroilor si nu pana la universitate? Asta ar fi egal cu zero si inca o palma de final data locuitorilor din DR taberei...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version