Contractul de automatizare și siguranță a circulației pentru Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei a fost semnat duminică, la mai bine de un an de la atribuirea lucrărilor către firma ALSTOM. Licitația a fost contestată în instanță și s-a așteptat finalizarea procesului. Noua linie de metrou risca să rămână muzeu și să nu fie deschisă pentru că încă nu se tranșaseră în instanță contestațiile depuse la licitația privind sistemul de automatizare.

Statia OrizontFoto: Asociatia Pro Infrastructura

Contractul pentru automatizarea traficului la M5 metrou a fost semnat duminică la Guvern, în prezența premierului Viorica Dăncilă și a ministrului Transporturilor.

Contractul Metrorex - ALSTOM TRANSPORT S.A. vizează furnizarea “Sistemului de siguranță și automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) pentru Magistrala 5. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv, Stația și Depoul Valea Ialomiței.

Contractul în valoare de 112.923.292,72 lei, fără TVA ,va avea o perioadă de execuție de 9 luni.

Contractul a fost atribuit firmei Alstom în urmă cu mai bine de un an, dar nu a putut fi semnat din cauza unui proces intentat de Siemens, care a contestat descalificarea ofertei sale de la licitație.

Directorul Metrorex, Dumitru Șodolescu, declara în 1 aprilie, pentru Radio România Actualități, că Proiectul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei a fost deblocat, după decizia Tribunalului Bucureşti de a respinge și ultima contestație depusă pe contractul de automatizare și siguranță a circulației.

Deși lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate în totalitate până în septembrie-octombrie, noua linie din Drumul Taberei risca să rămână muzeu și să nu fie deschisă pentru că încă nu se tranșase în instanță contestațiile depuse la licitația privind sistemul de automatizare a metroului.

Tribunalul București a respins la început de martie contestația făcută de Siemens la atribuirea către Alstom de către Metrorex a contractului pentru sistemul de automatizare și siguranță.

"Conform Legii achiziţiilor publice, la 10 zile după primirea motivării putem semna contractul, asta înseamnă că pe data de 9 aprilie contractul de automatizare va fi semnat între METROREX şi firma desemnată câștigătoare. În mod practic înseamnă că anul acesta vom finaliza Magistrala 5 și va fi dată în exploatare”, declara directorul Metrorex.

CITEȘTE ȘI:FOTOGALERIE Imagini cu stațiile de metrou de pe Magistrala 5 din Drumul Taberei. Pro Infrastructura: „Estimarea noastră realist-optimistă pentru deschidere: Decembrie 2019”

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală.

Pe 25 martie Metrorex a lansat licitația pentru 13 trenuri noi care să ruleze pe Magistrala 5 din Drumul Taberei. Contractul prevede o sumă estimată de circa 520 de milioane de lei (circa 110 milioane euro) pentru 13 trenuri, va fi atribuit după cel mai bun calitate-preț și are dată limită pentru depunerea ofertelor 20 mai.

Opțional, prin această procedură, Metrorex își rezervă dreptul de a contracta încă maximum 17 trenuri de același tip, caz în care toate cele 30 de trenuri noi vor avea o valoare estimată de circa 1,2 miliarde de lei.

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.