Timmermans: România ar fi trebuit să-și rezolve înainte de aderarea la UE problemele privind statul de drept. Este lecția pe care trebuie să o învățăm poate pentru o viitoare extindere a Uniunii Europene

de MH     HotNews.ro
Miercuri, 3 aprilie 2019, 14:51 Actualitate | Esenţial


Frans Timmermans si Viorica Dancila
Foto: gov.ro
Prim-vicepreședintele Comisiei Europene (CE), Frans Timmermans, a dat de înțeles, miercuri, că Mecanismul de Verificare și Cooperare împotriva României nu va fi ridicat în mandatul actualei Comisii, așa cum spera președintele CE, Jean-Claude Juncker. Timmermans s-a declarat îngrijorat că nici acum, la 12 ani de la aderare, România nu și-a rezolvat toate problemele privind statul de drept, care ar fi trebuit rezolvate înainte de aderare. "Cred că asta e lecția pe care trebuie să o învățăm, poate pentru o viitoare extindere a Uniunii Europene", a afirmat prim-vicepreședintele Comisiei Europene.

"Nu sunt de acord cu dumneavoastră (că Mecanismul de Verificare și Cooperare nu a fost eficient - n.r.). Nu pot spune că nu a fost eficient. Tocmai de aceea mă întristează atât de mult situația de astăzi din România, pentru că România, tocmai pe baza Mecanismului de Verificare și Cooperare se înregistraseră niște succese importante în combaterea inclusiv a corupției la nivel înalt. Sistemul judiciar din România de-a lungul anilor a devenit tot mai eficient în această privință și până la urmă cei vinovați au fost trași la răspundere, închiși. Dar acum e un regres și trebuie să ne asigurăm că asta nu se concretizează în dispoziții legislative care să creeze impunitate. La fel în Bulgaria, sunt foarte mult de făcut, dar totuși s-au realizat multe", a declarat Frans Timmermans, întrebat despre eficiența MCV.

Prim-vicepreședintele Comisiei Europene a subliniat că probleme precum statul de drept sau separarea puterilor în stat ar fi trebuit rezolvate înainte de aderarea la Uniunea Europeană, declarându-se îngrijorat că România și Bulgaria nu și-au soluționat aceste probleme nici la 12 ani de la aderare.

"Pentru cei care nu cunosc foarte bine chestiunea, MCV-ul a fost creat să rezolve probleme, probleme care ar fi trebuit să fie rezolvate înainte de aderare. Și aici am niște îngrijorări că aderarea României și Bulgariei a avut loc în 2007 și suntem în 2019 și încă nu s-au rezolvat toate problemele care trebuiau rezolvate înainte de aderare. Cred că asta e lecția pe care trebuie să o învățăm, poate pentru o viitoare extindere a Uniunii Europene. Respectarea statului de drept, separarea puterilor în stat sunt chestiuni care trebuie să fie rezolvate înainte de aderarea la Uniunea Europeană. În anii respectiv, eram ministru la nivel național și am susținut cu tărie aderarea României și Bulgariei, dar prezumția cum că MCV-ul va duce la rezolvarea unor probleme rapid, probleme ce trebuiau să fie rezolvate înainte, este o prezumție cam optimistă. Domnul Juncker spunea că se pot rezolva înainte de terminarea mandatului acestei Comisii, dar pentru asta și România și Bulgaria trebuie să termine o serie de reforme", a adăugat Timmermans.


















3854 vizualizari

  • -2 (6 voturi)    
    Timmermans greseste, la fel ca toti cei care cred (Miercuri, 3 aprilie 2019, 15:11)

    Habermas [utilizator]

    ca tarile din Europa Centrala si de Est trebuiau / trebuie mai intai sa devina campioni in x si y inainte sa adere la UE. Este o naivitate tipic Occidentala.

    I-as informa pe toti cei interesati. Exista asa numita Ipoteza Lipset, o teorie deja sustinuta de ce se vede in practica, si care spune ca Democratia NU tine in tarile nedezvoltate economic. Pur si simplu pentru ca in tarile nedezvoltate oamenii sunt presati de nevoile curente "de azi pe maine" si sunt astfel vulnerabili la constrangeri impuse de puterile politice si economice ale momentului.

    Pe scurt, nu este realista ideea ca o tara trebuie mai intai sa se emancipeze cultural-politic si economic inainte de aderarea la UE.

    1. Pentru ca nu asa functioneaza lucrurile in realitate. Doar occidentalii care nu inteleg nevoile tarilor "lovite de istorie" precum tarile din Europa Centrala si de Est. Este usor sa vorbesti si sa dai lectii si sa strambi din nas la cei defavorizati cand tu ai avut de toate.

    2. Emanciparea (politica si economica) este exact motivul si atractia exercitata de UE. Daca o tara se poate emancipa fara UE, atunci, sa-mi explice Timmermans inca odata, de ce ne mai trebuie UE? Asa de hiki-miki, iasomie la palarie?

    3. Cum reuseste clasa politica sqa nu vada nici acum ca nici Polonia nici Ungaria nu au fost pregatite sa adere la UE atunci cand au aderat? Este exact aceeasi coruptie, doar ca:

    (A) a fost tinuta subpres mult mai eficient pentru ca acolo tranzitia s-a facut cu complicitatea fostilor comunisti (care abia acum isi dau arama pe fata), nu cu cereri de "curatare" ca in Romania, si

    (B) Occidentul a vrut sa fie pacalit, pentru ca a vrut aceasta miscare politica de extindere spre est ca forma de confirmare a victoriei occidentului la finalul razboiului rece (o dorinta cam pripita, dupa cum se vede acum cand avem beneficiul retrospectivei).

    In realitate, UE ar fi trebuit sa faca mult mai mult pentru a ajuta aceste tari. Eu cred ca Romania era mai bine acum daca adera si ea in 2004.
    • -1 (3 voturi)    
      adica: data viitoare nu va mai primim in club! (Miercuri, 3 aprilie 2019, 15:37)

      Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Rugati-va sa nu se destrame actuala UE, ca data viitoare nu mai pupam. Intr-un club de gentlemeni nu e loc pt hoti, mincinosi si manelisti.
      Ramanem independenti cu tovarasii nostri din Albania, Turkmenistan si Orientul Mojiciu.
      • -1 (1 vot)    
        Oh, e mult mai complicat decat atat. (Miercuri, 3 aprilie 2019, 16:58)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Poiana lui Occam

        1. Data viitoare, daca se va ajung acolo, cu siguranta nu va mai fi ca data trecuta. Nu putem anticipa ce si cum.

        2. Care gentlemeni? N-am stiut ca acestia conduc UE. Nu este nicio incercare de insulta. Pur si simplu termenul este irelevant.

        3. Care tovarasi, de unde si pana unde??
    • -1 (3 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 3 aprilie 2019, 16:33)

      c2 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      cu mentiunea ca (vechea) UE nu a facut niciun favor tarilor din estul Europei.

      Extinderea spre est a fost in beneficiul TUTUROR: tarile din est pentru dezvoltare economica; cele din vest beneficiaza de resursa umana (brain drain dar si capsunari sau muncitori in constructii) dar si de dezvoltare economica (noi piete de desfacere si de investitii cu aceleasi reguli ca la ei). De aceea UE pompeaza zeci de miliarde de euro in est pe an (si o va face inca multi ani de acum incolo). Per ansamblu UE a devenit mai mare si mai puternica economic si diplomatic (soft power).

      Situatie similara si la NATO: tarile est-europene au aderat ca sa fie protejate de vecinii huligani iar SUA le-a acceptat ca sa-si extinda influenta militara (hard power) in lume.
  • +5 (5 voturi)    
    cine tine in brate PSD ul? (Miercuri, 3 aprilie 2019, 15:14)

    Itsoc [utilizator]

    PSD-ul e cumva exclus din EPP? ALDE e exclus din familia europeana? aud? aud? nu? atunci STFU ca v-ati lustruit pantofii unul altuia ca sa va bucurati de voturile prostimii din Romania si acum te enerveaza ca ai crescut un monstru.
    EPP trebuie sa dispara la fel de mult pe cat si PSD ul trebuie s-o faca!
  • -1 (3 voturi)    
    Petrom-ul a fost șpaga dată de năstase (Miercuri, 3 aprilie 2019, 15:22)

    MG [utilizator]

    Petrom-ul a fost șpaga dată de năstase pentru intrarea în UE.

    https://historice.ro/o-comparatie-pacea-de-la-bucuresti-1918-si-contractul-omv-petrom/
  • +1 (5 voturi)    
    din 2007 - 2019 (Miercuri, 3 aprilie 2019, 15:22)

    vodatepes [utilizator]

    Deci din 2007 pana acum nu s-a rezolvat problema statului de drept la noi atunci : Macovei, Base, Dragnea, Johaniss toti politiceni au ratat tinta deci ar trebui toti sa plece acasa.
    • +1 (1 vot)    
      Aberezi (Miercuri, 3 aprilie 2019, 19:19)

      V. Istina [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Nu amesteca mere imputite cu cele curate!
  • +1 (1 vot)    
    Cam tarziu, insa asta se putea intamla oricui (Miercuri, 3 aprilie 2019, 19:28)

    V. Istina [utilizator]

    Oriunde in EU. Noi am avut ghinionul ca am fost oleaca mai duri, dar am facut greseala fatala ca nu am mers pana la capat.

    Acum va trebui ori sa-i punem la locul lor, ori dictatura si iesire din Uniune. E vina noastra.

    Asa e cand cainii de paza is lupi ticalosi iar soldatii care au jurat credinta tarii is lasi si uituci si burtosi cand vine vorba sa actioneze inauntrul tarii, e comod sa nu judeci cu capul tau, cand vine greul, si sa astepti ca ceilalti sa faca ceva, decat sa faci singur. De ce sa iesi in strada cand spritul ii inca rece?

    Ne trebuie eroi adevarati, neaparat.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version