​HARTĂ INTERACTIVĂ Cât importă și cât exportă fiecare județ din țară. Topul județelor care cumpără mai mult de afară

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 3 aprilie 2019, 7:50 Actualitate | Esenţial


Cat importa si cat exporta fiecare judet
Foto: Hotnews
Argeș, Timiș, Olt, Sibiu și Alba au fost, cel puțin pentru primele 11 luni din 2018, în topul județelor cu balanță pozitivă în ceea ce privește valoarea exporturilor și a importurilor, conform datelor publicate de către Institutul Național de Statistică. La polul opus se regăsește Bucureștiul, cu un deficit export-import de aproape 12 miliarde de euro, dar și alte județe precum Ilfov, Prahova sau Constanța. La nivel național, diferența export/import era pe minus cu circa 13 miliarde de euro, conform datelor de la Statistică.

Institutul Național de Statistică a publicat recent o serie nouă de date cu informații despre totalul exporturilor și importurilor pe fiecare județ din țară pe primele 11 luni din 2018.

Total importuri (primele 11 luni din 2018): 76.545.475.000 euro
Total exporturi (primele 11 luni din 2018): 63.128.401.000 euro

Diferență: -13.417.074.000 euro

HARTĂ INTERACTIVĂ - Cât importă și cât exportă fiecare județ din țară:


  • Click pe județe pentru informații detaliate.
  • Harta este simbolizată în culori după diferența în euro dintre export și import.
  • Click pe butonul ">>" din colțul din stânga-sus al hărții pentru a consulta LEGENDA



---

TABEL - Clasamentul județelor după diferența în euro dintre export și import pe primele 11 luni din 2018:



Pe lângă sumele de mai sus, statisticile INS mai cuprind și o parte din sume ce nu sunt alocate unui județ anume.

Importuri (nespecificat): 643.279.000 euro
Exporturi (nespecificat): 1.172.185.000 euro
Diferență: +528.906.000 euro


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















119110 vizualizari

  • +6 (16 voturi)    
    numai FI-REA a adus un deficit de 500 milioane (Miercuri, 3 aprilie 2019, 8:27)

    rov [utilizator]

    pentru turcismele de autobuze...daca scadea macar spaga deficitul era de 450 milioane.
    • +6 (6 voturi)    
      pe de alta parte (Miercuri, 3 aprilie 2019, 12:10)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui rov

      O mare parte din Moldova are o balanta pozitiva sau aproape egala. Ca sa vezi... In timp de Clujul are printre cele mai mari deficite.
      • 0 (4 voturi)    
        asdasd (Miercuri, 3 aprilie 2019, 16:27)

        beradi17 [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

        Salarii mari, consum mare, importuri mari.
        • +1 (1 vot)    
          corect (Miercuri, 3 aprilie 2019, 19:11)

          pardalian [utilizator] i-a raspuns lui beradi17

          dar trebuia sa adaugi si productie mica ;)
    • -1 (5 voturi)    
      Articol clocit pe tron. (Miercuri, 3 aprilie 2019, 16:40)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui rov

      De obicei ma asteptam de la altcineva la astfel de articole, dar vad ca moda conceperii pe tron intre un pleosc si o scrematura face ravagii.
      Daca ma iau dupa ce a scremut autorul in text ca se face diferenta export-import verdele ar fi de bine.
      Daca ma iau dupa ce pleoscaie in legenda :"Judete import_export Diferenta" inteleg ca verdele ar fi de bine.
  • +8 (34 voturi)    
    ce diferente enorme! (Miercuri, 3 aprilie 2019, 8:34)

    t_beriu [utilizator]

    Timisul exporta de peste 100 de ori mai mult ca Gorjul? Su nu sunt doar coincidente. Aproape sistematic judetele fief PSD sunt mai inapoiate decat celelalte.
    Dar ce mi se pare surprinzator e ca Bucurestiul exporta cam cu 60% mai mult ca Timisul, desi populatia e de peste 3 ori mai mare, iar puterea de cumparare efectiva e mult peste Timis. Asta mie imi spune ceva despre competitivitatea Bucurestiului. Degeaba pretinzi ca esti contributor net la buget daca 90% din deficitul total al balantei comerciale e facut de Bucuresti.
    • +8 (20 voturi)    
      observatie de bun simt, (Miercuri, 3 aprilie 2019, 9:32)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      dar pe care nu vor sa o vada multi.
    • +21 (35 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 3 aprilie 2019, 9:39)

      [anonim] i-a raspuns lui t_beriu

      • -21 (31 voturi)    
        PORTUL CONSTANTA (Miercuri, 3 aprilie 2019, 9:56)

        Tavi Octavian [anonim] i-a raspuns lui

        .........A-TI VAZUT ACUM DE CE VOR OLANDEZII PORTUL CONSTANTA.......PINA NU VOM DA DE GRATIS ACEST PORT TIMMERMANS NE VA PUNE MEREU MCV......IAR LIBERALII VOTEAZA REZOLUTIA IMPOTRIVA ROMANIEI ...MAI REFLECTATI ...!!!
        • +2 (8 voturi)    
          Șezi calm, tavarășci! (Miercuri, 3 aprilie 2019, 13:06)

          JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Tavi Octavian

          Portul Constanța merge la musulmani! Almanah Akhbar!

          https://www.g4media.ro/psd-strange-legaturile-cu-investitorii-arabi-memorandum-cu-o-companie-detinuta-de-statul-dubai-tinta-e-portul-constanta.html
          • 0 (0 voturi)    
            hm (Joi, 4 aprilie 2019, 7:34)

            Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

            Imi pare rau, dar articolul este nedocumentat. DP World detine terminalul de containere din Agigea de mult timp (de fapt ei l-au construit/dezvoltat) si e normal sa ceara reinnoirea licentei de functionare. Ar trebui sa remarci (la modul pozitiv) faptul ca terenul este proprietatea statului, iar operatorii portuari au doar concesiuni...

            La fel si cu Insula Mare a Brailei. Terenul e proprietatea statului, iar firma araba e concesionar. Desi aici aspectele sunt mai nuantate, folclorul urban abunda de povesti prin care arabii cumpara sau concesioneaza/arendeaza suprafete mari de teren, razuiesc solul fertil de la suprafata, il incarca in containere (!) si il exporta in Emirate pt "terra-forming" in desert....
      • +10 (16 voturi)    
        e curios ca doar importul se face prin firma mama (Miercuri, 3 aprilie 2019, 10:06)

        t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui

        nu si exportul, nu?
        O explicatie (partiala) pentru Bucuresti e ca veniturile bucurestenilor sunt putin umflate in raport cu cat produc, plus numeroase subventii (incalzire, transport, programe sociale) care sporesc si mai mult puterea de cumparare. De aici vine un dezechilibru intre ce produc si ce consuma, reflectat si in balanta comerciala.
        Cat despre Constanta, nu stiu ce za zic. Cel mai mare port la Marea Neagra, milioane de turisti, si totusi sunt pe minus grav. Stii care e diferenta fata de Timis? Timisul nu are niciun tip de export care sa fie dependent de o singura firma, sunt multe si diversificate. Daca pleaca o firma (gen Nestle), nu-i bai. Vin altii, somajul ramane mic. Reteaua de autostrazi face toti banii. Asta e reteta sucesului.
        • +6 (14 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 3 aprilie 2019, 10:21)

          [anonim] i-a raspuns lui t_beriu

          • +4 (12 voturi)    
            de acord ca exista o componenta legata de sediile (Miercuri, 3 aprilie 2019, 10:33)

            t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui

            sociale, de unde si importurile mari.
            Dar eu ma leg in special de EXPORTURI, care ma indoiesc ca se fac pe alte firma decat firma mama di Bucuresti. Deci exportul arata puterea REALA economica a Bucurestiului.
            Comparand salariile diun Bucuresti (mai mari ca in Timis), subventiile mai mari (biletul de transport e 2.5 ron in TM, gigacaloria e cu 20% mai scumpa in TM), rezulta ca bucuresteanul poate sparge mult mai mult in mall-uri decat timisoreanul, pe bunuri importate, in general. Un salariat din Gorj ramane cu mult mai putini bani dupa ce isi plateste strictul necesar, nu are bani de pifat in mall-uri, de unde si importurile mult reduse.
        • -1 (3 voturi)    
          ti s-a explicat (Miercuri, 3 aprilie 2019, 21:31)

          Loyola [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

          ca importurile sunt realizate prin firme mama cu sediul in Bucuresti si sunt inregistrate statistic pe Bucuresti si consumate in toata tara.
          De asemenea, intrucat forta de munca e mai scumpa in Bucuresti , sau exporturile sunt realizate in judetele unde sunt amplasate fabricile . De asemenea, e importanta si locatia geografica ( vezi Timis, Arad, Bihor) pentru a se expedia mai usor si ieftin marfurile.
          Arges nu e prea relevant pentru ca acolo e Dacia.
          Bucuresti si Cluj nu exporta dar sunt sunt foarte dezvoltate in sectorul serviciilor de orice fel.
          Constanta nu are cum sa fie pe plus exporturi dar e pe plus incasari din turism ( ca asta nu e export) , mai ales ca o parte din platile turistilor straini sunt catre firme de turism din toata tara care la randul lor platesc catre prestatorii de servicii de pe litoral.
          Dar stai linistit, Bucurestiul realizeaza 27% din PIB-ul Romaniei, nu-l duci tu in carca.
          In ceea ce priveste Timis-ul tau , produceti mult , e adevarat , dar produceti si mult lohn cu plusvaloare zero. De fapt nu zero ci vreo 13%. Diferenta dintre ce exportati si ce importati. Or fi salariile.
      • +2 (4 voturi)    
        daaaa??? (Miercuri, 3 aprilie 2019, 10:37)

        Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui

        si cu Prahova cum sta treaba?
        • 0 (0 voturi)    
          deficite prahova si constanta (Joi, 4 aprilie 2019, 10:56)

          Alexandru Iacob [anonim] i-a raspuns lui Martha Logu

          Prahova si Constanta au deficite mari fiindca acolo intra tietiul de import. Dupa ce se rafineaza aproape tot ce rezulta merge la import. De aici deficitul
    • +5 (15 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 3 aprilie 2019, 9:40)

      [anonim] i-a raspuns lui t_beriu

      • +2 (22 voturi)    
        ooooo.aaaaaa, (Miercuri, 3 aprilie 2019, 10:08)

        victor L [utilizator] i-a raspuns lui

        am ajuns si la asta: Bucurestiul tine in spinare toata tara.
        Dar daca esti mai atent, Timisul exporta de 6,4 miliarde, iar Bucurestiul de 10,4 miliarde. Timisul are vreo 650.000 de locuitori, Bucurestiul peste 2 milioane.
        Mai usor cu Firea pe scari.
        • +5 (13 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 3 aprilie 2019, 10:32)

          [anonim] i-a raspuns lui victor L

        • +2 (12 voturi)    
          Comment sters de user (Miercuri, 3 aprilie 2019, 11:10)

          complet_ret [anonim] i-a raspuns lui victor L

      • +3 (11 voturi)    
        sa fim seriosi (Miercuri, 3 aprilie 2019, 10:11)

        t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui

        Timisul are Timisoara, Lugojul, dar si o multime de zone rurale care il trag in jos. Bucurestiul e doar un mare oras, ar trebui sa fie teoretic mult peste Timis ca medie, macar la export. Dar nu e. Sunt doar salarii duble fata de restul tarii, cu productivitate similara. De unde si dezechilibrele intre puterea de cumparare sporita si capacitatea de a exporta.
        • +1 (1 vot)    
          asdsad (Miercuri, 3 aprilie 2019, 16:29)

          beradi17 [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

          Tocmai, ca n-ar trebui.
    • +1 (5 voturi)    
      mda (Miercuri, 3 aprilie 2019, 13:40)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      Daca tu amesteci contributivitatea la buget cu balanta comerciala, esti bine.
    • -2 (2 voturi)    
      Mda (Joi, 4 aprilie 2019, 10:54)

      Ionut9101 [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      Ia mai uita-te la Olt si nu mai suferi de PSD si alte tampenii cu ardealu vostru cu tot de frustrat
  • +5 (9 voturi)    
    Statistici irelevante (Miercuri, 3 aprilie 2019, 10:11)

    kutez [utilizator]

    S-a spus deja de ce Bucureștiul are cel mai mare deficit - acolo sunt sediile firmelor. Dar e greu de presupus că firmele care fac importuri, în orice județ ar fi, o fac doar pentru consumul local în județ.

    De exemplu, o interpretare ar putea citi aceste statistici exact pe dos: În Cluj, care are un dezechilibru mare, se face mai mult import deoarece există mai multe firme care vând pe piața națională, decât, să zicem, Timișul, despre care s-ar putea interpreta că nu are suficiente firme cu impact regional/național încât să aibă o valoare mare la importuri.
    • +3 (9 voturi)    
      Nivelul de trai in Bucuresti (Miercuri, 3 aprilie 2019, 11:03)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui kutez

      la paritatea puterii de cumparare e peste multe alte capitate din tari mult mai dezvoltate decat Romania. Asta inseamna ca bucuresteanul isi permite sa cumpere multe. Probabil ca PIB-ul Bucurestiuliu e mult bazat pe comert, servicii, constructii, etc. Nimic de reprosat, se produc bani, se platesc impozite, veniturile colectate sunt mari.
      DAR, pe partea de productie/export, lucrurile stau prost. Cifra de la exporturi cuprinde si exporturile facute prin firma mama din Bucuresti, pentru produse facute altundeva. Deci, efectiv Bucurestiul produce fizic mai putin decat alea 10 miliarde. Si cand vezi cu cat ramane bucuresteanul din salariul deja mare dupa chltuielile strict necesare, iti dai seama ca deficitul comercial creat de Bucuresti trebuie sa fie mare. Nu se poate deduce din statisticile de mai sus, dar trebuie sa fie mare. Si deficitul comercial preseaza cursul euro, dobanzile, pretul carburantilor. Platim cu totii deficitul comercial, intr-un fel. Se compenseaza cu incasarile la buget generate de Bucuresti? Ma indoiesc...
      • -2 (2 voturi)    
        eroare (Miercuri, 3 aprilie 2019, 21:48)

        Loyola [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

        faci confuzie intre datoria externa nationala ( pe care o platim toti) si datoria externa privata a companiilor pe care nu o garanteaza statul si nu ai nicio treaba cu ea.
        Si nu stiu de ce esti ancorat pe productie asa de mult - Franta are urmatoarea dispunere a PIB;
        sectorul tertiar (servicii 76.7%)
        sectorul primar (agricultura) 2.80%
        sectorul secundar ( industria) 20.80%
        sursa https://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89conomie_de_la_France

        Ok, noi nu suntem Franta , dar , poate cu exceptia Germaniei , in tarile dezvoltate din Europa productia are o pondere mai mica din PIB decat productia.

        De asemenea, Franta are un pasiv la balanta de plati de 36 de miliarde de Euro. In Italia este de 64 de miliarde . Deci dupa logica ta muncitorii din Lyon si Torino platesc pentru bunastarea trantorilor din Paris si Roma.



        Asta e...
    • +7 (7 voturi)    
      dezechilibrul nu e relevant aici (Miercuri, 3 aprilie 2019, 12:12)

      mntaler [utilizator] i-a raspuns lui kutez

      Interpretarea alternativa ar fi justificata daca valoarea importurilor ar fi mai mare in CJ decat in TM, dar in tabel Timisul apare cu 5,5 mrd de importuri, cu 3 mrd mai mult decat Clujul :)
      Sunt ciudate numerele din articol, intr-adevar.
      • +7 (7 voturi)    
        da, așa-i (Miercuri, 3 aprilie 2019, 14:10)

        kutez [utilizator] i-a raspuns lui mntaler

        Chiar sunt surprins ce mare diferență e între Timișoara și Cluj - dublu la importuri, de patru ori mai mult la exporturi.
  • +9 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 3 aprilie 2019, 10:39)

    [anonim]

  • +3 (11 voturi)    
    Bucurestiul produce: servicii, suport IT (Miercuri, 3 aprilie 2019, 11:30)

    mmagic [utilizator]

    Bucurestiul produce bani nu din exporturi, ca nu prea sunt fabrici asa multe in bucuresti care sa produca marfa ci din serviciile vandute in toata tara si toata lumea.

    Statistica este cam irelevanta pana nu intelegem tipurile de exporturi. Apare acolo IT-ul cu programatorii, call-center-urile, toate firmele de videochat, toate echipele de suport care ajuta alte tari?

    Sa excludem toate firmele mama care importa pe Bucuresti si exporta in toata tara, sa vedem cat consuma fiecare judet din ce bucurestiul exporta.

    Avand toate acele surse de venit plus altele care nu le stiu am putea vedea ca Bucurestiul este in realitate un motor economic, nu trage tara inapoi.
    • -4 (8 voturi)    
      Bucureștiul (Miercuri, 3 aprilie 2019, 12:53)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Bucureștiul este motor economic, dar în pierdere de suflu. Economia țării ar avea nevoie de o altă capitală economică, cu o cu totul altă putere. În general România depinde mai mult de relațiile externe decît de relațiile interne, inclusiv de cele cu capitala.
  • +2 (6 voturi)    
    O critica (sper) constructiva (Miercuri, 3 aprilie 2019, 11:58)

    Droper [utilizator]

    In primul rand ar trebui spus clar ca e vorba de BUNURI. E usor sa alunecam in confuzii cand ne uitam la judetele unde SERVICIILE sunt cat de cat mai dezvoltate.

    A doua observatie, care e de prezentare statistica de baza, sunt culorile. A trebui sa fie suficient sa te uiti la harta fara legenda sa intelegi ordinea grupelor sau cine e pe pozitiv/negativ. Ori cat timp folosesti galben (care e mai apropiat de rosu decat de verde) pentru pozitiv, trimiti un semnal gresit pe care trebuie sa si-l corecteze audienta, asta daca citesc mai mult decat la suprafata harta.
    • -3 (9 voturi)    
      de unde rezulta clar ca este vorba doarde bunuri?! (Miercuri, 3 aprilie 2019, 14:21)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Droper

      pib-ul bucurestiului este alcatuit in principal din centralism (raportarea cifrei de afaceri la sediile sociale ale firmelor, administrarea marilor contribuabili, aparatul guvernamental hipertrofiat), salariile bugetarimii, pensii (multe speciale), subventii la subventii, spagi,alte activitati ilicite. it-ul din cluj si timisoara impreuna depaseste bucurestiul.
    • -5 (7 voturi)    
      in plus, esti analfabet! (Miercuri, 3 aprilie 2019, 14:30)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Droper

      galben nu este mai apropiat de rosu, verdele fiind o combinatie intre galben si albastru.
      astea fiind cunostinte elementare de arte plastice, pentru nota 5, de clasa a cincea!
  • 0 (2 voturi)    
    populatie (Miercuri, 3 aprilie 2019, 20:36)

    Lacus [utilizator]

    Uitand de ex la Satu Mare vs gorj, ma gandesc ca cei din Gorj folosesc oare bani, monede, bancnote la comert, ori fac business la targuri? acceasi numar de capete, diferenta de 20x la nivelul comertului
  • 0 (0 voturi)    
    ceva nu pușcă (Vineri, 5 aprilie 2019, 14:44)

    DanStoica [anonim]

    "La nivel național, diferența export/import era pe minus cu circa 13 miliarde de euro"
    Bucuresti -12 miliarde .. hmmm, nu prea dau calculele oricum le-ai lua.
  • 0 (0 voturi)    
    OK (Duminică, 7 aprilie 2019, 8:32)

    772OK [utilizator]

    Incredibil! Regiunea cu cea mai mare diferenta intre exporturi si importuri este Oltenia cu +28%. Urmeaza Vestul cu +14%. Daca ne uitam la valoarea PIB-ul Oltenia e cea mai saraca regiune dupa Moldova. Asadar, cel mai important indicator ramane PIB-ul (SUA are deficit comercial de 40% iar China are excedent de 20%, insa la valoarea PIB-ului pe cap de locuitor SUA e departe).


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version