APADOR-CH critică demersul lui Iohannis privind referendumul: Acesta nu trebuie tratat ca un ”autobuz electoral” pentru a influența alegerile europarlamentare

de DG     HotNews.ro
Miercuri, 27 martie 2019, 9:07 Actualitate | Esenţial


Klaus Iohannis
Foto: Presidency.ro
Asociația APADOR-CH susține că referendumul privind justiția nu ar trebui organizat în aceeași zi a alegerilor europarlamentare, întrucât există riscul deturnării acestei teme importante în scopuri electorale, pentru a influența rezultatul scrutinului. Organizația explică astfel de ce nu a mers la consultările de marți inițiate de președintele Klaus Iohannis, pe care îl acuză, indirect, că face jocuri politice.

”APADOR CH consideră că referendumul naţional este o formă prin care poporul îşi exercită suveranitatea, potrivit art. 2 alin. 1 din Constituţie, şi nu un vehicul care poate fi pus în slujba influenţării rezultatului unor alegeri. Referendumul nu trebuie tratat ca un alt fel de <<autobuz electoral>>, al cărui scop este aducerea unui număr cât mai mare de votanţi la alegerile parlamentare, naţionale sau europene”, se arată într-un comunicat de presă al asociației.

Asociația mai atrage atenția că nici până acum nu a fost formulată întrebarea la care vor fi chemați să răspundă alegătorii.

”În mod logic, mai întâi trebuie să existe o problemă de importanță naţională, identificată în mod clar, care frământă întreaga naţiune, problemă la care răspunsul se poate afla în urma unui referendum naţional. În cazul de faţă, mai întâi a fost ideea/ingineria organizării unui referendum şi abia după aceea s-a pus problema care este întrebarea ce trebuie pusă la referendum. Această întrebare nu a fost formulată nici până la această dată, când referendumul a avansat de la stadiul <<aproape hotărât>> la <<hotărât>>. Deci, referendum avem, doar întrebare ne mai trebuie”, se mai arată în comunicat.

Reprezentanții APADOR CH mai susțin că, deși organizarea simultană a unui referendum şi a alegerilor a fost declarată constituţională, trebuie apreciat, cu bună-credinţă, de la caz la caz, dacă referendumul propus serveşte rezolvării unei probleme reale de interes naţional sau este doar un pretext pentru asigurarea ”steroizilor” necesari unor participanţi la alegerile parlamentare. În plus, spun ei cel care face această apreciere trebuie să fie însă echidistant.

”Acestea sunt motivele pentru care APADOR-CH nu a participat la consultările de ieri, de la Cotroceni. În plus, nu a existat o invitaţie oficială din partea administrației prezidențiale, cu indicarea temei discuţiilor. Doar una telefonică, foarte matinală dar conținând puține informații, la sfârșitul săptămânii trecute”, se mai precizează în comunicat.

Organizarea unui referendum în aceeași zi cu alegerile a fost folosită pentru prima oară de fostul președinte Traian Băsescu. La primele alegeri europarlamentare din România, în noiembrie 2007, Băsescu a convocat un referendum privind introducerea votului uninominal, în locul sistemului proporțional pe liste de partid. Referendumul nu a întrunit cvorumul de validare, însă 81% dintre alegători s-au pronunțat în favoarea votului uninominal. De altfel, sistemul electoral a fost modificat ulterior de mai multe ori.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5728 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    a iesit (Miercuri, 27 martie 2019, 9:30)

    loveparade [utilizator]

    purcica din cotet
  • +11 (13 voturi)    
    APADOR-CH (Miercuri, 27 martie 2019, 9:38)

    IoPaNet [utilizator]

    Citez din obiectivele strategice ale APADOR-CH, conform propriului lor site: "Monitorizarea cu prioritate a abuzurilor forţelor de ordine". Perfect, care a fost reactia APADOR-CH dupa evenimentele din 10 august 2018? Nu erau atat de vocali... Pai, atunci, taceti in continuare baieti, aveti credibilitate zero.

    Cat despre mizeria voastra de comunicat, retinem ca un demers "al cărui scop este aducerea unui număr cât mai mare de votanţi la alegerile parlamentare, naţionale sau europene" este nasol...
    Iar despre justitie, retinem ca nu se incadreaza la capitolul "probleme reale de interes naţional".

    Perfect, ne-am lamurit, mai aveti un singur lucru de facut: desfiintati-va!
  • +4 (6 voturi)    
    . (Miercuri, 27 martie 2019, 9:40)

    Toate nickname-urile erau luate [utilizator]

    Are APADOR-CH niște ieșiri câteodată...
  • +7 (9 voturi)    
    Ce lectii inoportune tine Apa-dor-CH (Miercuri, 27 martie 2019, 9:44)

    Plagarus [utilizator]

    RO este pe butuci si astia vin cu bocete "democratice " ?

    APADOR-CH: "Pentru cei care urasc ideea de contestatie in anulare, trebuie precizat ca amnistia are efecte de cateva ori mai puternice"
    ONGul evidentiaza utilitatea unei ordonante de urgenta care sa le dea posibilitatea celor condamnati de catre completurile nelegal constituie sa formuleze contestatie in anulare, pentru rejudecarea fazei de apel a proceselor.!!!!
  • +11 (13 voturi)    
    in mod normal... (Miercuri, 27 martie 2019, 9:48)

    liviu_ [utilizator]

    sunt de acord cu asta...
    in situatia actuala NU sunt de acord!
    in situatia actuala oamenii cinstiti sunt in dezavantaj CLAR ... trebuie sa luptam cum putem pentru a incerca sa mai salvam ceva din romania!

    acest referendum este cam ultima sansa pe care o mai are romani!
    • -1 (1 vot)    
      uite ca si eu sunt de acord cu tine (Miercuri, 27 martie 2019, 18:08)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      cu o conditie:
      sectii de votare diferite ptr europarlamentare de cele ptr referendum!
  • +6 (8 voturi)    
    APADOR CH nu este altceva,... (Miercuri, 27 martie 2019, 9:53)

    Ponta [utilizator]

    ..., decat o sluga PSD.
    Dintr-odata a iesit foarte vocala din frica pierderii locurilor aducatoare de banuti grei (in contributii), unde pana acum statea sub masa si proceda ca un caine batran.
    Mars slugi proaste.
  • +7 (9 voturi)    
    APADOR CH (Miercuri, 27 martie 2019, 10:12)

    Martinezu [utilizator]

    Nu a mai remarcat si alte abuzuri?
    De exemplu ca suntem scosi in fiecare zi din Europa, putin cate putin si alipiti Moscovei ?
  • +8 (10 voturi)    
    doar cu referendumul nu e de acord ?! (Miercuri, 27 martie 2019, 10:13)

    ics_11 [utilizator]

    nu i-am auzit spunand ca majoritatea parlamentara n- ar trebui sa abuzeze de puterea pe care o au ca sa-i apere pe corupti.
    daca doar cu organizarea referendumului nu sunt de acord inseamna ca-i organizatie serioasa.
    sa nu uitam ca si dragnea a spus ca nu-l deranjeaza organizarea unui referendum, ba chiar a propus unele intrebari.
    bine ca ia apador-ch pozitie.
  • +5 (7 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 27 martie 2019, 10:24)

    complet_ret [anonim]

  • +8 (10 voturi)    
    apador (Miercuri, 27 martie 2019, 10:36)

    Ilidia [utilizator]

    APADOR-CH cam de multa vreme nu mai e ce ar trebui. A ajuns sa sustina fatis PSD, singurul avantajat de absenteism la alalegeri...
  • -1 (3 voturi)    
    Daca vrem o politica principiala, nu situationala (Miercuri, 27 martie 2019, 13:42)

    Setalcott [utilizator]

    In sfarsit cineva care sta stramb si judeca drept.
  • +1 (1 vot)    
    APADOR-CH (Miercuri, 27 martie 2019, 19:36)

    soringusar [utilizator]

    APADOR-CH a avut o pozitie foarte , foarte ciudata si la al 2 lea referendum de demitere a presedintelui Basescu.
    De atunci s-au aprins cateva beculete de alarma. Acum se confirma.
    Se pare ca sunt tinuti in rezerva si scosi la inaintare doar in cazuri speciale.
    Probabil ca la PSD a crescut ingrijorarea fata de referendum si atunci au apelat la arma secreta
    APADOR-CH se compromite si ii mai pacaleste pe cativa naivi , dar miza este mare.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by