Sondaj INSCOP pentru europarlamentare: PSD și PNL sunt aproape umăr la umăr. Cât au celelalte partide

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 21 martie 2019, 10:44 Actualitate | Esenţial


Sondaj INSCOP europarlamentare
Foto: INSCOP
Conform ultimului sondaj INSCOP Research, realizat în perioada 5 – 13 martie 2019, la comanda Fundației Konrad Adenauer, PSD și PNL sunt aproape la egalitate în intenția de vot pentru alegerile europarlamentare.

Dintre românii care își exprimă o opțiune de vot clară, ceea ce reprezintă 58,5% din eșantion, 26,9% intenționează să voteze cu PSD, iar 26,3% cu PNL, cele două partide fiind practic la egalitate. Urmează Alianța 2020 USR-PLUS cu 15,3%, ALDE cu 9,3% și Pro România cu 9,1%. Ar mai depăși pragul electoral doar UDMR, care ar obține 5%.

Pentru PMP și-au exprimat intenția de vot 4,4% dintre respondenți, în timp ce 1,1% au ales PNȚCD, 1% UNPR și tot 1% DEMOS. De precizat că Alianța 2020 și UNPR au fost măsurate pentru prima dată în sondajul din această lună. În martie față de luna precedentă, se observă că procentele cu care sunt cotate partidele politice înregistrează variații minime, cu excepția Pro România care crește cu aproximativ două procente.

”La alegerile europarlamentare din luna mai 2019, rezultatul final al votului va fi influențat suplimentar de numeroși factori care nu pot fi cuantificați într-un sondaj de opinie, precum activitatea partidelor politice, mobilizarea organizațiilor politice, evenimente de impact pe agenda publică (de exemplu convocarea unui referendum în ziua votului), componența listei finale de candidați pe care o va prezenta fiecare partid, prezența efectivă la urne în ziua alegerilor sau volumul voturilor din afara țării”, notează INSCOP.

În ceea ce privește prezența efectivă la urne în ziua alegerilor, Inscop Research a realizat o estimare pe baza unei întrebări dedicate (Pe o scală de la 1 la 10 în care nota 1 înseamnă sigur nu voi vota, iar nota 10 înseamnă sigur voi vota, indicați în ce măsură intenționați să vă prezentaţi la vot pentru alegerile europarlamentare, care vor fi organizate în luna mai 2019?).

În condițiile în care luăm în considerare doar respondenții care aleg opțiunile 9 și 10 pentru a izola un segment de populație care declară un grad foarte mare de certitudine al prezenței la vot în ziua alegerilor (reprezentând 38,7% din populație, conform datelor sondajului de opinie) și corelăm aceste răspunsuri cu întrebarea privind opțiunile de vot, constatăm ușoare modificări ale procentelor obținute de partidele/alianțele politice măsurate. PSD, PNL, Alianța 2020 USR-PLUS ar obține mai multe voturi, în timp ce ALDE, Partidul Pro România și PMP ar pierde voturi.

Astfel 29,1% dintre respondenți declară că ar vota cu PSD (comparativ cu 26,9% la întrebarea clasică), iar 27,1% cu PNL (comparativ cu 26,3% la întrebarea clasică). Urmează Alianța 2020 USR-PLUS cu 17,7% (15,3% la întrebarea clasică), Partidul Pro România cu 8,1% (9,1% la întrebarea clasică), ALDE cu 7,9% (9,3% la întrebarea clasică) și UDMR cu 5,2% (5% la întrebarea clasică). Sub pragul electoral s-ar situa PMP cu 3,7% (4,4% la întrebarea clasică), DEMOS cu 0,7% și PNȚCD cu 0,2%. Rezultatele acestei corelații trebuie analizate cu reținere având în vedere că se bazează pe un sub-eșantion mai mic (aproximativ 400 de subiecți), ceea ce duce la creșterea nivelului de eroare a datelor.

Intenția românilor de a se prezenta la urne la alegerile europarlamentare a fost măsurată pe o scală de la 1 la 10, în care nota 1 înseamnă ”sigur nu voi vota”, iar nota 10 înseamnă ”sigur voi vota”. 11,8% dintre respondenți au ales varianta 1, 3,3% varianta 2, 3,2% varianta 3, 3,9% varianta 4. Varianta 5 a fost aleasă de 7,7% dintre respondenți, în timp ce pentru varianta 6 au optat 4,8% dintre români, pentru varianta 7 au optat 7,3%, iar pentru varianta 8 au optat 11%. 11,8% dintre respondenți au ales varianta 9, în timp ce doar 26,9% au declarat că vor merge sigur să voteze. 8,3% reprezintă non-răspunsuri.

Comparativ cu luna februarie 2019, crește foarte ușor procentul celor care declară că sigur vor vota, în contextul în care apropierea alegerilor pentru Parlamentul European duce la sporirea interesului pentru scrutinul din mai.

Dincolo de măsurarea intenției alegătorilor de a se prezenta la vot printr-o întrebare dedicată, întrebarea privind opțiunile de vot a oferit respondenților atât posibilitatea de a alege un partid/alianță politică, precum si de a opta pentru variantele ”nu merg la vot”, ”nu m-am hotărât”, ”Nu știu sau nu răspund”. În acest sens, potrivit datelor sondajului, 29,7% dintre respondenți declară că nu s-au hotărât cu cine vor vota, 11,8% declară că nu vor merge la vot, iar 4,8% nu știu sau aleg să nu răspundă la această întrebare.

Sondajul Inscop Research a fost realizat în perioada 5-13 martie 2019, la comanda Fundației Konrad Adenauer pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor. Volumul eșantionului, de tip multi-stratificat, probabilistic, a fost de 1053 persoane, reprezentativ pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%.

















38629 vizualizari

  • +7 (27 voturi)    
    dece nu cred (Joi, 21 martie 2019, 10:48)

    victor L [utilizator]

    in asemenea sondaje: pentru ca la fiecare sondaj UDMR are sub prag, dar intotdeauna vobtine in jur de 6%
    • +41 (69 voturi)    
      dureros (Joi, 21 martie 2019, 11:22)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Se pare ca vin vremuri si mai grele. Si daca cifrele nu sunt de incredere, daca insumam PSD+ PNL (PSD2)+ALDE(PSD3) si ProROmania(PSD4) observam ca totul pe mana mafiei PSD ramanem daca nu iesim la vot.

      Singurii care fac opozitie sunt cei de la USR si cu ei votez.
      • +4 (12 voturi)    
        PNL si PSD (Joi, 21 martie 2019, 14:18)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        nu se insumeaza decat cu Crin Antonescu ,,presedinte".
        Iar Crin Antonescu este un neica-nimeni acum in PNL.
        Mai bine Crin Antonescu s-ar duce in PSD sa consolideze ,,partida rusa" impreuna cu Dragnea si Fifor. Asa PSD ar putea depasii 27 %.
        Doar ca Putin le-a indicat de mai multa vreme sa ,,stea imprastiati". .
        Iar lui Putin nu-i place sa se contrazica.
      • +5 (7 voturi)    
        subscriu (Joi, 21 martie 2019, 16:05)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Asta spune multe la nivelul de indobitocire a populimii..
        • +3 (5 voturi)    
          Politica trebuie adaptată la nivelul (Joi, 21 martie 2019, 16:34)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

          electoratului iar PSD face cel mai bine acest lucru. Fără pomeni electorale și post electorale n-ai cum să câștigi alegerile.
      • +2 (2 voturi)    
        Mai este (Joi, 21 martie 2019, 22:07)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        si Alternativa Dreapta.
    • +1 (11 voturi)    
      Fragmentare si stabilitate (Joi, 21 martie 2019, 11:34)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Avem 29% care inca nu stiu cu cine vor vota si 12% care deocamdata nu vor sa mearga la vot, acesti 41% dintre alegatori reprezinta un imens rezervor e voturi pt orice partid se va mobiliza puternic in teritoriu si/sau pe retelele sociale.

      Se observa ca Romania ramane, ca mai tot timpul dupa Revolutie, clar ancorata spre centru-dreapta, multi romani continuand practic sa voteze cu politici economice liberale ponderate de masuri "sociale".

      Fostul USL continua sa ramana majoritar, cu peste 50% din optiuni, cele doua mari partide romanesti, PSD si PNL, adunand cele mai multe intentii de vot (si probabil se vor concretiza).

      Alianta progresista USR-PLUS stagneaza de cateva luni la acelasi nivel, in jur de 15%, semn ca si-a stabilizat un "nucleu dur" de electori.

      Continua sa surprinda intentia de vot mare pt partidele mici dizidente din fostul USL.
      ALDE, desprins din PNL si Pro Romania desprins din PSD, cu scoruri de 8-9%.

      PNL-PSD-ALDE-Pro Romania inseamna peste 70% din intentia de vot certa, e vorba practic de politicienii care au condus Romania in ultimii 20 de ani.
      Daca punem si separatistii din UDMR, imbatraniti in "smecherii" si santaje, rezulta o tendinta foarte diferita de restul Europei.

      In Romania nu se manifesta trendul european de aparitie a unor partide populare eurosceptice, eventual pro-ruse.
      Nu exista nici un partid parlamentar de acest fel si nu exista nici un partid extraparlamentar "nationalist" cu sanse de a intra in Parlament.

      La fel, spre deosebire de multe state europene, partidele "traditionale" de la noi sunt f putin sanctionate, nu exista aici acel vant de "degajism" (inlaturare brutala) care a maturat partide f mari din vestul Europei (ca in Franta sau Italia).

      Electoratul roman vrea o mai mare integrare in Europa (toate sondajele Eurobarometru o arata, de ani de zile), dar in conditii de stabilitate, nu e atras deloc de aventuri nationaliste de tipul celor din Ungaria, Polonia sau Italia.
      • 0 (6 voturi)    
        ''centru dreapta'' (Joi, 21 martie 2019, 13:49)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        din pacate nu exista,mai exact,nu MAI exista o clarificare a optiunii alegatorilor,datorita lipsei partidelor cu o doctrina clara si directie hotarata.
        pnl nu are nimic liberal,psd e fratia hotilor si alianta vietii ma face sa ma gandesc la o gasca de copii,fiecare cu jucarica lui,jucandu-se in tarana.
        cand se supara isi iau fiecare jucaria in mana si pleaca acasa.
        acum ghici cine e mai bine organizat,are galeata de votanti si primari devotati?
      • 0 (2 voturi)    
        socoteala de acasa... (Vineri, 22 martie 2019, 1:15)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        in realitate vor merge la vot 30% si USL va lua 80% din mandate, apoi cateva capete de afis de pe liste se vor retrage pentru ca nu-i intereseaza sa mearga efectiv la Bruxelles si din urma vor prelua mandatele analfabetii si idiotii utili, ca viorica vasilica...
    • -32 (42 voturi)    
      #boicot #stauacasa (Joi, 21 martie 2019, 12:08)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Eu asta am invatat din toamna. Ca cine se duce la vot este cu psd-ul si practic nu trebuie sa mergem sa ne exprimam pe el de vot. Ca la votare merg doar pesedistii. Deci #boicot #stauacasa
      • +22 (30 voturi)    
        "asta ai invatat" (Joi, 21 martie 2019, 12:51)

        victor L [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        pentru ca esti troll pesedist.
        Pentru asta cistiga Liviu ot Teleorman, pen`ca e plin de cei ca trine :D
      • +7 (11 voturi)    
        macar (Joi, 21 martie 2019, 15:48)

        alex34 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        fa bine si stai mereu in casa, nu avem nevoie de specimene ca tine in societate
        • 0 (2 voturi)    
          In casa (Joi, 21 martie 2019, 22:11)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui alex34

          si fara acces la internet !
      • -1 (1 vot)    
        Da si nu (Joi, 21 martie 2019, 21:18)

        wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Te inteleg perfect, este justificata indignarea fata de atitudinea mizerabila a clasei politice vis-a-vis de referendumul de anul trecut. Si mai ales acum si dupa declaratia presedintelui, care ne-a dat cu flit.

        Totusi trebuie sa dovedim ca suntem mai buni decat ei si sa ne facem datoria prin prezenta la vot, pentru a nu favoriza cel mai mare rau, psd-ul.
    • +1 (5 voturi)    
      Calcule (Joi, 21 martie 2019, 12:16)

      _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Are sub prag la sondaje pentru că sunt mulți care răspund că nu votează, nu știu cu cine vor vota sau nu răspund. Dacă dai la o parte procentele astea vei vedea că trec pragul.
  • +2 (24 voturi)    
    Interesant (Joi, 21 martie 2019, 10:53)

    vodatepes [utilizator]

    Interesant sondaj : PSD -ul are 26.9 iar PNL are 26.3 Dar nu e obligatoriu sa reflecte realitatea adicalea Eroare este de plus sau minus 3 deci daca adunam la PNL 3 avem 29.3 si scadem la PSD 3 avem 23.9 sau invers PSD 29.9 iar PNL 23.3. Sondaje , sondaje, sondaje depinde cine le plateste si ce urmareste prin ele. In general manipularea masei de votati sau pregateste mascare unei fraude. Oricum ar fii poate acum in ceasul al 12 lea romani vor iesi la vot. Daca nu o vor face anul acesta si la anu atunci nu mai are sens sa iesim in strada.
    • -14 (26 voturi)    
      unde vezi tu procentele astea? (Joi, 21 martie 2019, 11:00)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Eu vad dreapta PNL, ALDE, USR ca insumate sunt peste 30%
      Si PSD cu PRO Romania - pe la 19%

      REALLY? Mi-e greu sa cred ca Romania e asa liberala....dar probabil au sondat pe facebook si atat le-a iesit.

      Daca se duc in piata si intreaba...se desumfla rau dreapta
      • -1 (7 voturi)    
        vezi in articol (Joi, 21 martie 2019, 11:27)

        vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Dintre românii care își exprimă o opțiune de vot clară, ceea ce reprezintă 58,5% din eșantion, 26,9% intenționează să voteze cu PSD, iar 26,3% cu PNL, cele două partide fiind practic la egalitate. Urmează Alianța 2020 USR-PLUS cu 15,3%, ALDE cu 9,3% și Pro România cu 9,1%. Ar mai depăși pragul electoral doar UDMR, care ar obține 5%.
      • +5 (15 voturi)    
        in primul rand (Joi, 21 martie 2019, 12:05)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        alde NU e liberal decat cu numele...
        deci nu are sens sa comentez ceea ce ai mai scris ca a dat-o in bara de la inceput!

        cat despre restu... DUPA ce plec din romanica (din motive evidente) imi doresc ca tara asta sa fie condusa DOAR de psd!

        sa va vad pe voi postacii peste 20 de ani ...
        • +1 (7 voturi)    
          Bravo ! (Joi, 21 martie 2019, 16:03)

          Observatory [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Ideia este singura alternativa.
          Afara din România, cât se mai poate.
          Dorești sa vezi România după 20 de ani de PSD ?’
          Ești copil și visezi.
          Cu PSD ul la putere România V-a dispare ca stat independent:
          Regrete și cu lacrimi:
          O parte se duce la ruși , o parte la unguri și dacă mai rămâne ceva, poate o mică provincie independenta !
          Sa dea Domnul sa nu am dreptate, dar Poporul roman așa de mult își iubesc țara , ca o vinde la prima ocazie prorocesc sau chiar nimic.

          Probabil ca voi murii mâhnit și rănit sufletește .

          Oare romanul de rând are conștiința ?
          • -1 (3 voturi)    
            Bine si asa... (Joi, 21 martie 2019, 17:25)

            Ark_ro [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

            Dar poate daca te apuci de o limba straina, iti iese mai bine.... ca la romana vad ca mai subtire!
    • -3 (35 voturi)    
      Este un sondaj credibil, chiar daca nu ne place (Joi, 21 martie 2019, 11:03)

      MVM [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Clientul este Fundatia Adenauer, care nu poate fi banuita de aranjamente/fake news. Aceasta este realitatea, ca nu place sau nu. Alianta USR-PLUS se duce in jos, pe mâna sa și pe ideile Oanei Bogdan.
      • +3 (13 voturi)    
        Si daca (Joi, 21 martie 2019, 12:07)

        transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui MVM

        nu votezi cu USR-PLUS, cu cine votezi? Nu-mi spune cu PNL, ca nu te cred :)
        • -3 (5 voturi)    
          Stati sa vedem toti candidatii (Joi, 21 martie 2019, 15:43)

          MVM [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

          Poate vor fi si alti candidati, chiar independenti. Eu unul m-am saturat de votat cu cineva doar ca fiindca este contra cuiva. Este un ciclu negativ, din care nu prea au cum sa rezulte lucruri bune, doar ne amagim.
  • +36 (58 voturi)    
    Romanii sunt un popor de prosti. (Joi, 21 martie 2019, 10:54)

    emil bobu [utilizator]

    Daca dupa tot ce s-a intamplat in ultimii 30 de ani, in care PSD si PNL au furat consecutiv, iar in final au furat impreuna, romanii tot sunt cvasi 53% cu PSD+PNL...

    Dupa tot ce s-a intamplat, romanii tot vor hoti la putere.

    E clar ca nu mai e nicio speranta pentru natia asta care nu gandeste.

    Cred ca ne luam la revedere.
    • +5 (25 voturi)    
      Trebuie insa sa remarci (Joi, 21 martie 2019, 11:02)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Ca romanul e consecvent. Si sa nu uitam ca PNL nu zboara departe de PSD - sa ne amintim de USL.
      • +18 (26 voturi)    
        Normal! (Joi, 21 martie 2019, 11:24)

        complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

        "romanii tot vor hoti la putere."

        Ce ar putea sa vrea?

        Fura, maica, sigur ca fura, ce, tu daca ai fi la Putere nu ai fura?!
        Dar ii votam, poate ca si-au facut plinul, si o sa fure mai putin. Ce ati vrea, sa votam niste hoti noi, care sunt flamanzi?!
        • +6 (14 voturi)    
          nu ai inteles nimic (Joi, 21 martie 2019, 12:07)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui complet_ret

          nu e "hot" e "descurcaret"....

          nustiu cum dracu am rezistat 2k de ani ca tara la cat de prosti, slugi, tradatori etc suntem!
          dar la cum merg lucrurile experimentul asta esuat numit romania nu mai are mult pana sa se duca dracu!
          • +5 (11 voturi)    
            de unde ai rezistat 2k? (Joi, 21 martie 2019, 12:20)

            Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            de abia ce ai serbat centenarul si in ritmul asta de bicentenar nu mai poate fi vorba!
        • +3 (9 voturi)    
          Sau , fura maica , sigur ca fura , (Joi, 21 martie 2019, 12:18)

          kokos [utilizator] i-a raspuns lui complet_ret

          dar sa ne dea si noua niste firimituri!
      • -1 (9 voturi)    
        nu confunda (Joi, 21 martie 2019, 11:57)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

        Vot anti-PDL cu vot pro-USL. E o diferenta care scapa multor fani base/pdl/udrea/blaga/eba
        • 0 (6 voturi)    
          tot la Basescu va e mintea? (Joi, 21 martie 2019, 14:49)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Chiar daca s-a tampit la batranete omul merita o statuie pentru asta.
          • -1 (5 voturi)    
            merita statuie (Joi, 21 martie 2019, 17:41)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Pentru cati a reusit sa prosteasca. Si aia merita statui pentru ca multi au ramas prosti. Cred ca te incadrezi la una de aur.
    • +1 (3 voturi)    
      Felicitări (Joi, 21 martie 2019, 16:16)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      in câteva cuvinte simple , ai spus purul adevăr .
      România este la o importantă intersecție politica și socială .
      Istoric este f f f important :
      Are romanul conștiința ? Dorește copiilor și nepoților sa trăiască intr-o țara prospera și sănătoasă !

      Daca Nu, sacali așteaptă , ca în trecutul istoriei :
      Ne-au posedat toți cu 5 minute mai deștepți , romani, turci .... deci ce urmează ?

      Poporul este indecis, needucat, rămas cu leziuni comuniste, lăsate de un analfabet- bâlbâit ....

      De sute de ani aud lozinca : Deșteaptă te Romane !
      ... degeaba, mai bine mănânc un mic și o bere, ma doare’n șapcă de România !
  • +18 (26 voturi)    
    nimic nu se pierde totul se transforma (Joi, 21 martie 2019, 11:01)

    razeshu [utilizator]

    adunand procentele obtinem aceleasi valori "intre tabere" ca la ultimele alegeri. Vedem ca USRPlus a luat de la PMP si PSD ul a pierdut spre Alde si Ponta. Se pare ca vor ramane la putere mult timp de acum in colo. Asta i natia , n ai ce ii face. Intr o tara normala dupa performanta ultimilor ani de dupa alegeri P$D ul era desfiintat si capeteniile lui in parnaie. Dar cand la noi hiturile populare au versuri ca 'sunt mai hotz ca tatal meu' sondajul asta e perfect normal.
  • +20 (36 voturi)    
    prezenta la vot va face diferenta (Joi, 21 martie 2019, 11:05)

    TDragos [utilizator]

    Cel mai mare potential de crestere il are Alianța 2020 USR-PLUS, cu cat prezenta la vot va fi mai mare, in special in mediul urban, procentul lor va creste mult mai mult comparativ cu restul partidelor...scade importanta "masinii de mobilizare" condusa de primari.
    • +3 (7 voturi)    
      Deocamdata USR - PLUS sunt in scadere (Joi, 21 martie 2019, 15:45)

      MVM [utilizator] i-a raspuns lui TDragos

      Ceea ce ziceti este doar o speranta. Nimic nu garanteaza ca mai multi votanti inseamna mai putine procente pentru PSD & Co.
    • +1 (1 vot)    
      nu cred ca prezenta masiva la vot (Joi, 21 martie 2019, 20:03)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui TDragos

      va schimba ceva, exemplul este dihn Ungaria, si acolo s-a mizat pe o prezenta masiva, undeva la 60% prezenta dar tot fidesz au castigat.
  • -17 (49 voturi)    
    Alianța USR-PLUS se duce în jos, pe mâna sa (Joi, 21 martie 2019, 11:06)

    MVM [utilizator]

    Odată ieșiți din bulele de pe FB, realitatea arată că Alianța USR-PLUS face mult zgomot, se umflă în pene dar stagnează și acum a început chiar să scadă în sondaje. Este evident că amatorismul arătat de USR și PLUS nu poate fi contracarat de retorica lui Andrei Caramitru sau a lui Dacian Cioloș iar ideile comunicate de Oana Bogdan sapă adânc la credibilitatea acestei alianțe. Ne putem enerva dar în democrație câștigă cel care ia mai multe voturi, nu mai multe like-uri.
    • +11 (19 voturi)    
      Prietene, (Joi, 21 martie 2019, 11:37)

      MrMeisenshi [utilizator] i-a raspuns lui MVM

      Vad ca te tot impiedici de Oana Bogdan. Ai vazut tu in vreun document sau 'program de guvernare', whatever, al Plus pusa in discutie proprietatea privata? Ma indoiesc. Deci, care e problema? Daca tu, intr-o convorbire privata, te declari fan uniune libera, inseamna ca, odata ajuns ministru, desfiintezi prin lege casatoria? Putina logica n-a omorat pe nimeni...
      • -1 (1 vot)    
        ipochimenul e troll pesedist (Joi, 21 martie 2019, 17:34)

        tahomir [utilizator] i-a raspuns lui MrMeisenshi

        subiectul asta cu Oana Bogdan vine de la consultatntii israelieni
        Tristi din astia ca MVM nu sunt decat niste raspandaci, ei o sa tot puna placa de 100 de ori
    • +15 (29 voturi)    
      detalii (Joi, 21 martie 2019, 11:54)

      bocristi [utilizator] i-a raspuns lui MVM

      Ceea ce a spus Oana Bogdan nu poate fi înțeles la noi și nu din cauza ei. În Suedia toți locuitorii unui bloc folosesc mașinile de spălat în comun la subsol; se face programare și se păstrează ordinea. În Marea Britanie fiecare cartier are un centru de întâlniri și divertisment. Deciziile majore se iau împreună acolo. Există nenumărate campanii de strângere de fonduri, respect pentru persoanele cu handicap și respect pentru educația generală a oamenilor. Este o onoare să fi pompier (voluntar), plătit cu mai puțin de o liră pe oră etc etc! Oamenii simt mai mult decât nevoie de succes personal. Asta a vrut să spună Oana Bogdan! Dar cine să înțeleagă? La noi conceptul de comunitate aproape nu există. De aici și absenteismul la vot. Românul se comportă întotdeauna ca și cum România nu este țara lui. Tocmai aici USR și PLUS aduc un suflu nou, pentru că se bazează foarte mult pe oameni care au trăit în Occident și vin cu solidaritatea și civismul învățat acolo! De văzut numai cum a decurs campania de strângere de semnături la diverse partide pentru a înțelege diferențele.
      • +6 (10 voturi)    
        Felicitari! (Joi, 21 martie 2019, 12:40)

        ABBV [utilizator] i-a raspuns lui bocristi

        Comentariu excelent!! Comunismul inca nu a parasit Rromania din aceasta cauza rromanul se comporta cum se comporta si lipitorile sunt la putere.
      • -7 (13 voturi)    
        Cat iei pe luna ca postac? (Joi, 21 martie 2019, 13:53)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui bocristi

        Asa, ca sa stim si noi si sa pari cinstit si credibil. La fel ai facut si propaganda testului stim noi cui cand a fost cu "15 minute de protest prin nemunca pentru autostrada" cand stim noi cine a vrut sa testeze cat merge propaganda si daca poate anima fara sentimentalism publicul lor.
        • +6 (10 voturi)    
          replică (Joi, 21 martie 2019, 14:59)

          bocristi [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

          Asta cu postacii nu ține. Îți dai seama că lucrez în străinătate și ce ți-am povestit am trăit eu însumi. Deci nu iau bani pe postări. Închipuiește-ți că și așa fără bani, ba încă plătind de la mine pentru transport, am ieșit la strâns semnături pentru Alianță USR-Plus. Dumneata, în loc să cugeți la ce am spus, te-ai aruncat la o ofensă mică la nivel personal. Oamenii care au făcut protestul de 15 minute sunt dincolo de gândirea asta măruntă oricum i-ai numi. Puțini ați mai rămas voi cu veșnicele teorii conspirative! Omenia unde este domnule?
      • +1 (1 vot)    
        Ete exact asta este comunismul... (Joi, 21 martie 2019, 17:11)

        Ark_ro [utilizator] i-a raspuns lui bocristi

        asa ca marsh!!!
      • -1 (1 vot)    
        fii atent ce scrii (Joi, 21 martie 2019, 17:35)

        tahomir [utilizator] i-a raspuns lui bocristi

        ca pare ca gandesti. Chestia asta nu are cum sa iti aduca nimic bun in Rromanika populata cu rromanashi.
    • +10 (18 voturi)    
      Retorica (Joi, 21 martie 2019, 12:00)

      Radub1000 [utilizator] i-a raspuns lui MVM

      Omule dar tu esti consecvent in retorica prosteasca. Daca ai citit "ideile" Oanei Bogdan, ceea ce ma indoiesc, o sa afli ca a fost o metafora filozofica despre o lume ideala (nici macar nu se referea la Romania), posibil o afirmatie nefericita facuta in decembrie la comentariul unui coleg arhitect, cand nici nu era om politic. Dar iti place sa raspandesti propaganda ciumata.
    • 0 (10 voturi)    
      ahahahah (Joi, 21 martie 2019, 12:08)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui MVM

      daaaa pt ca psd si pnl sunt tare profesioniste...

      ce ai fumat nene?!

      chiar nu ai observat ca sondajele astea difera cu vreo 5% de la luna la luna?!
      daca vrei sa vb de amatorism vb. de amatorismul celor ce fac sondaje care in MAREA majoritate au dat-o rau de tot in bara fata de alegerile reale (de cele mai multe ori procentele fiind in favoarea psd in sondaje ...)
  • +8 (30 voturi)    
    Orice alta varianta, (Joi, 21 martie 2019, 11:06)

    romania_curata [utilizator]

    in afara de de reprezentantii ciumei rosii - psdracnea +aldemoliceanu E BUNA DE VOTAT; doar PR0STII nu vor merge la vot de data asta, asa cine-i pr0st sa stea acasa.
  • -5 (23 voturi)    
    Naivi (Joi, 21 martie 2019, 11:08)

    florinos [utilizator]

    Voi sunteti naivi daca credeti ca PSD va pleca de la guvernare, nu risca ei sa ajunga la puscarie, se vor fura voturi ca in Rusia lui Putin.
  • -18 (44 voturi)    
    Alianta 2020 USR-PLUS (Joi, 21 martie 2019, 11:11)

    Mazeta [utilizator]

    are numele mai mare decât procentul.
    • +14 (16 voturi)    
      inteligenta ta (Joi, 21 martie 2019, 12:11)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      nemarginita face un comentariu fara nici un pic de logica

      se numestc 2020.... pe ce planeta poate sa fie mai mic decat un procent care e panal a 100?!

      in fine... iar incerci sa te dai inteligent si nu-ti iese....

      also... in nemarginita ta inteligenta (din nou) nu intelegi ca procentele nu-s scalate la cei prezenti... deci procentu real e mai mare...

      dar na... postac psdist ... lingau, hot si prost
    • +6 (10 voturi)    
      Sigur (Joi, 21 martie 2019, 12:12)

      Radub1000 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu stiu cum este procentul Aliantei, dar "procentul" tau este sigur mic(a).
  • +5 (17 voturi)    
    Sunt umăr la umăr (Joi, 21 martie 2019, 11:13)

    batmanss [utilizator]

    si trag cot la cot...
    • +4 (6 voturi)    
      Yes, of course... (Joi, 21 martie 2019, 12:08)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui batmanss

      ... sunt umăr la umăr și trag Hoț la Hoț!
  • -2 (4 voturi)    
    cadeti de acord (Joi, 21 martie 2019, 11:34)

    ucun [utilizator]

    Cei de la G4media au publicat cu totul alte cifre. Cine dezinformeaza ?
  • 0 (10 voturi)    
    Hai sifon (Joi, 21 martie 2019, 11:45)

    mmmircea [utilizator]

    Conform sondajului stanga are doua treimi. Cum sa votezi psd, alde, usr , unpr sau partidul lui sebi ghita ? Chiar nu-si dau seama romanii ca-s toti din acelasi aluat securisto-comunistoid ?
  • +11 (13 voturi)    
    prezenta la vot (Joi, 21 martie 2019, 12:03)

    vasiledorobantu [utilizator]

    Prezenţa la vot o să facă diferenţa, mai ales dacă va fi declanşat şi referendumul pe justiţie. Şi atunci USR-PLUS va creşte sigur peste 20%.
  • +6 (12 voturi)    
    popor de prosti... (Joi, 21 martie 2019, 12:03)

    liviu_ [utilizator]

    tot socialistii sunt la putere desi au aratat de 25 de ani ca nu-s in stare de nimic!
    bravos!

    ma gandesc ca tara asta merita sa iasa din ue... merita un faliment! poate asa isi dau seama si retardatii de romania ca "nu merg la vot" sau "voetez psd/alde etc" le face rau in primul rand lor!

    daca nici acum cand este un asalt constant asupra democratiei, justitiei si economiei nu ne dam seama ca psd nu ebun... ne meritam soarta... venezuela venim!
  • +7 (11 voturi)    
    Credeam ca romanii s-au trezit (Joi, 21 martie 2019, 12:21)

    andreiu [utilizator]

    Am crezut IAR ca romanii s-au trezit. AM crezut si la alegerile parlamentare de data trecuta cand am mers la vot increzator ca PSD-ul nu mai are nici o sansa dupa Colectiv.
    M-am inselat si acum , a doua oara.
    Nu sunt politicienii de vina ci noi care le permitem sa ajunga in parlament. Suntem plini de votanti cu interese directe si restul votanti prosti, manipulati grosolan.
    Daca ma hotarasc sa plec din tara va fi doar sa scap de prostii care voteaza, nu de poiliticienii parsivi.
  • +6 (8 voturi)    
    Eu credeam ca avem un electorat (Joi, 21 martie 2019, 12:43)

    Mihai_S [utilizator]

    revoltat , care s-a saturat de PSD si care vrea o schimbare dar constat ca psd 27% +Ponta 9%+ Tariceanu 9%+ Udmr 5% rezulta cam acelasi scor ca la alegerile parlamentare din 2016 , asa ca suntem la fel de tampiti ca si atunci !!
  • +3 (7 voturi)    
    Raspuns celor de mai sus (Joi, 21 martie 2019, 12:58)

    MVM [utilizator]

    1. Daca nu sunteti de acord cu ceea ce spune cineva, nu trebuie sa ii sariti la beregata. Daca cineva vrea sa te trezeasca, fara sa te forteze, nu trebuie sa il injuri. Eventual, sa ii multumesti.
    2. Nu mai relativizati ceea ce a spus Oana Bogdan. Nu este vorba de o persoana oarecare si nici de un comentariu oarecare din decembrie 2018, ci de doua interviuri substantiale din 2019, in care doamna Bogdan s-a dezlantuit iar Dacian Ciolos si, indirect, USR, au sustinut-o. Oana Bogdan si Dacian Ciolos gandesc exact la fel. Ar trebui sa va puna pe ganduri ca oameni apropiati de dl Ciolos - Raluca Pruna, Anca Dragu, Valentin Mircea - trag semnale de alarma si cer oprirea acestei derive, care da apa la moara adversarilor. In politica, cand vorbesti, raspunzi si nu te mira daca iti indepartezi prietenii.
    3. Va mai dura multa vreme pana cand România isi va reveni. Este dureros dar asta este.
  • +3 (7 voturi)    
    Calculele mele (Joi, 21 martie 2019, 13:04)

    clint [utilizator]

    avand in vedere o guvernare si ce aliante viabile sunt:

    PSD+ALDE+PRO_ROMANIA + UDMR + UNPR= 26.9 + 9.3 + 9.1 + 5 + 1 = 51.3%

    PNL + USRPLUS + PMP = 26.3 + 15.3 + 4.4 = 46%

    UDMR ar putea inclina balanta, insa va negocia la sange. Fiind un partid de mafioti, locul sau firesc e langa PSD. Intrat la guvernare alaturi de PNL+USR+PMP nu ar face decat sa bage si mai multe bete in roate guvernarii care ar fi una "subreda", sub tirul propagandei PCR.

    PRO_ROMANIA au spus: sunt pesedisti, doar ca nu il accepta pe Dragnea. Cand va fi sa se faca un nou guvern, vor spune ca nu vor sa bage cutitul in spate colegilor si prietenilor ramasi in PSD si ca, desi Dragnea e baiatul rau, ei vor ajuta "cauza".

    Concluzie: nimic nu s-a schimbat in fond in ultimii ani, in ciuda unor schimbari de forma si a aparitiei unor partide-satelit, asta in ciuda prestatiei dezastroase a PSD.
  • +7 (11 voturi)    
    Foarte grav (Joi, 21 martie 2019, 13:11)

    skanda7 [utilizator]

    USL are practic aproape 54% ... Dezastru. Daca se aliaza toti sobolanii anti stat de drept (si sunt multi) in 2 ani vorbim ruseste.
  • +7 (9 voturi)    
    Importat este sa nu va (Joi, 21 martie 2019, 13:22)

    ABBV [utilizator]

    demoralizeze razboiul informatiilor si sa MERGETI LA VOT! Indiferent ce o sa spuna ca e verde sau albastra!
    Culoarea este aceea cu care votezi tu !
  • -1 (11 voturi)    
    Oamenii inteligenti voteaza (Joi, 21 martie 2019, 14:08)

    Alex Pop1 [anonim]

    In momentul de fata calculele electorale, pe care vad ca le fac unii adunand procentele diverselor partide, sunt inutile pentru ca: 1) Urmeaza alegeri europarlamentare (pentru parlamentul european) nu alegeri nationale. 2) Pana la alegerile pentru Parlamentul Romaniei mai sunt aproape 2 ani iar pana atunci PSD se va eroda si mai mult. 3) Scorul real al partidelor de opozitie depinde de prezenta la vot. O prezenta scazuta avantajeaza PSD, lucru demonstrat de alegerile din trecut. Prin urmare, oamenii inteligenti pe care ii intereseaza viitorul acestei tari vor merge la vot. Cei care sunt multumiti de politica Ciumei Rosii pot sa ramana acasa in ziua votului.
    • -2 (4 voturi)    
      invers (Joi, 21 martie 2019, 16:58)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui Alex Pop1

      daca esti multumit, mergi la vot.
      daca nu esti multumit da-le un vot de blam, stai acasa
  • 0 (2 voturi)    
    He he he (Joi, 21 martie 2019, 21:01)

    Gigi Kent [utilizator]

    Ce "o sa ma mai rad" dupa alegerile astea. Mai ales de procentele partidelor de pe locurile 3 si 5 din sondajul de mai sus. :D
  • 0 (0 voturi)    
    Bine deci (Vineri, 22 martie 2019, 9:42)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    USL are 58%, la care se adaugă Ponta și Trădiceanu. Cine stinge lumina?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version