Una dintre cauzele incidentului de la metrou din ianuarie, când două vagoane au sărit de pe șine în depoul Berceni este un software care a menținut alimentarea vagoanelor, toate trenurile comportându-se la fel în timpul testelor efectuate după accident, au declarat angajați ai Metrorex, miercuri. De cealaltă parte, compania transmite într-un comunicat că nu poate face supoziții privind cauza producerii evenimentului și că în prezent se află în desfășurare ancheta autorităților abilitate.

Vagoane sarite de pe sineFoto: ISU Bucuresti-Ilfov

Angajații au precizat, în cadrul unei acțiuni a sindicatului din companie desfășurată la depou, că este vorba de un software „din China, venit via Turcia”, care face ca trenurile să se alimenteze singure, potrivit Mediafax.

La sfârșitul lunii ianuarie o garnitură de metrou care gara la capăt de linie a rupt parapetul de protecție, iar două vagoane au sărit de pe șine și au rămas suspendate la aproximativ doi metri înălțime față de nivelul terasamentului.

Metrorex: Nu putem face supoziții cu privire la cauza producerii evenimentului

„Evenimentul petrecut pe data de 26 ianuarie 2019 se află în atenția conducerii Metrorex. La acea dată, un tren de metrou remorcat de către o locomotivă, aflat în activitate de manevră în depoul Berceni, a fost implicat într-un incident. Evenimentul face subiectul unei cercetări efectuate de către o comisie numită de AGIFER”, transmite Metrorex.

„Cercetarea efectuată de către Agentia de Investigare Feroviara Română – (AGIFER), conform reglementărilor legale în vigoare, se află în desfășurare. Metrorex nu a primit până la acest moment concluziile instituției abilitate.

Pentru a nu interveni în ancheta aflată în curs, conducerea Metrorex nu poate face supoziții cu privire la cauza producerii evenimentului”, mai anunță compania.

Potrivit Metrorex, trenul implicat în incident nu circula cu călători și nu a fost pusă în pericol siguranța acestora. „În activitatea curentă de circulație a metroului cu călători nu se poate produce un astfel de incident, întrucât condițiile desfășurării activității de manevră sunt total diferite, față de circulația trenurilor cu pasageri”, transmite compania.

După finalizarea raportului comisiei de investigare a AGIFER, conducerea Metrorex va dispune acțiuni în consecință. Rezultatul anchetei va fi făcut public conform prevederilor legale.