UPDATE Rusia va amplasa bombardiere strategice Tupolev Tu-22M3 în Crimeea, invocând scutul antirachetă din România

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 18 martie 2019, 19:51 Actualitate | Esenţial


Tupolev 22-M3
Foto: Wikimedia Commons
Rusia a decis să amplaseze bombardiere strategice Tupolev Tu-22M3, capabile să transporte încărcături nucleare, în peninsula Crimeea, ca răspuns la instalarea în România a scutului antirachetă, a scris luni agenția publică RIA, care citează un parlamentar de rang înalt, potrivit Reuters.

Rusia intenționează să amplaseze aceste bombardiere în baza aeriană Gvardeyskoye din Crimeea, a afirmat Viktor Bondarev, șeful Comisiei pentru apărare și securitate din Duma de stat.

Rusia a anexat Crimeea de la Ucraina în 2014 iar președintele Vladimir Putin a efectuat luni o vizită în această peninsulă, pentru a celebra cinci ani de la anexare.

Acest avion este o variantă modernizată a Tupolev Tu-22M, un bombardier strategic de concepție sovietică care poate transporta patru piloți și membri ai echipajului. Poate zbura cu peste 2.000 km/h și a fost folosit în mai multe rânduri de Rusia pentru lovituri aeriene în Siria, în sprijinul regimului Bashar al-Assad.

"Amplasarea sistemelor americane de apărare antirachetă în România este o provocare majoră, ca răspuns ministerul rus al Apărării a luat decizia de a amplasa bombardiere cu rază lungă de acțiune Tupolev Tu-22M23 la baza aeriană din Gvardeyskoye. Decizia a schimbat drastic echilibrul forțelor în regiune", a spus Bondarev, citat de agenția Tass.

'Raza de acţiune a unui Tu-22M3 şi raza rachetelor de croazieră de la bordul său vor permite transportarea focosului nuclear oriunde în Europa, lovind astfel orice obiect al sistemelor de apărare antirachetă şi al sistemelor de apărare aeriană inamice, iar luând în considerare şi modernizarea sa pe parcursul următorilor ani la nivelul M3M şi echiparea cu noi tipuri de arme de distrugere, acesta devine un vector universal pentru lovituri asupra tuturor tipurilor de ţinte la o distanţă de mii de kilometri', a subliniat Bondarev, potrivit agenției Agerpres.

În afară de bombardiere, flota aeriană rusă din Crimeea are în componenţa sa avioane de luptă MiG-29 şi Su-27, a adăugat el.

Bondarev a spus că acum în Crimeea se bazează o grupare puternică de trupe, care este întărită în mod constant. Astfel, în peninsulă sunt desfăşurate sisteme antiaeriene S-300 şi S-400, sisteme Buk-M2, Panţîri-S1 şi două versiuni de sisteme de rachete Iskander.

Sistemele de apărare antirachetă şi de apărare aeriană din peninsulă sunt capabile să acopere în mod sigur atacurile din aer. De asemenea, aici au fost instalate sisteme antirachetă de coastă "Ball" şi "Bastion", echipate cu rachete ultramoderne, inclusiv cu rachete supersonice, submarinul "Novosibirsk" şi "Rostov pe Don", a mai spus senatorul rus. El a subliniat totodată că la dezvoltarea potenţialului militar al regiunii, accentul este pus pe apărarea de coastă.

De asemenea, el a exclus eventuala sechestrare a navelor ruse de către inamic, întrucât sistemele de rachete Iskander desfăşurate în Crimeea controlează coasta Mării Negre pe întreaga sa lungime, inclusiv Bosforul.

'Dacă nu ar fi fost realipite cu promptitudine Crimeea şi Sevastopolul la Rusia, teritoriile ar fi fost supuse protectoratului Statelor Unite. 'Metropola' americană ar fi desfăşurat acolo complexele sale de luptă cu viteza fulgerului', a spus Bondarev, reiterând o mai veche teză în acest sens a Kremlinului pentru a justifica anexarea.

În mai 2016, a fost certificată capacitatea operaţională a sistemului de apărare antirachetă Aegis Ashore (AAMDS) la Deveselu, despre care Moscova susţine că ar fi adaptată pentru lansarea nu numai a rachetelor antirachetă, ci şi a rachetelor de croazieră cu rază lungă de acţiune. România a declarat în mai multe rânduri că nu are rachete balistice la Deveselu.

Moscova consideră că întărirea prezenţei militare americane la graniţele Rusiei reprezintă o ameninţare şi un element clar de destabilizare a situaţiei din lume, mai notează RIA Novosti.


















12364 vizualizari

  • +32 (42 voturi)    
    . (Luni, 18 martie 2019, 19:57)

    Sarmat [utilizator]

    Nu-i nevoie sa le doboram. Cad singure la cat de bine facute sunt.
    • +19 (27 voturi)    
      Mai bine sa le doboram, (Luni, 18 martie 2019, 20:16)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      pe teritoriul lor, si sa nu cada peste noi. Ar mai putea fi si bune ca tinte la sol pentru antrenamente si calibrari balistice...
      • +16 (34 voturi)    
        wishful thinking, boys... (Luni, 18 martie 2019, 21:11)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        fara fortele straine, noi nu facem nimic in fata lor, cu cele 15 avioane ale noastre.. aia au vreo 1000 pe putin

        invatamantul romanesc a fost pus la pamant, cercetarea romaneasca e praf, fabricile de armament sunt terminate.. nici macar PCR-ul nu a fost atat de slab ca PSD-ul care guverneaza de 30 de ani... aia au mai construit niste avioane, mai furau planurile la niste tancuri straine, faceau blindate, etc..

        astia s-au priceput doar la bijnita, lucru care-i la indemana oricarui prost. Cumpara si vinde!
        Suntem doar carne de tun aici. Asa am fost din totdeauna.
        • +16 (22 voturi)    
          Asa a fost si pe vremea comunistilor (Marţi, 19 martie 2019, 0:16)

          John_english [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          ...dupa ce au carat in Rusia timp de 20 de ani tot ce se putea ne-au vandut toate vechiturile pretext ca ne ajuta.

          Asa si-au batut joc rusii de toate natiunile din est si acum se mira de ce n-au prieteni.
          • -4 (12 voturi)    
            Si acum ce e diferit? Doar stapinul oficial (Marţi, 19 martie 2019, 13:09)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui John_english

            Cel neoficial e acelasi lup in alta blana de oaie.
            • 0 (0 voturi)    
              Nu poti compara a Timber Wolf (Marţi, 19 martie 2019, 20:05)

              Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui D-or

              Cu lupusorul cenusiu de stepa asiatica!!!
            • +1 (1 vot)    
              Libertatea (Miercuri, 20 martie 2019, 1:50)

              John_english [utilizator] i-a raspuns lui D-or

              .
  • +24 (34 voturi)    
    De asta a si divortat fhurtin (Luni, 18 martie 2019, 19:59)

    rov [utilizator]

    ca nevasta i-a batut obrazul ca la Deveselu' e mare pericol...
    NATO ar trebui sa faca de 3 ori ce face rrrrusia, mizeria asta de tara
  • -15 (39 voturi)    
    O bomba nucleara (Luni, 18 martie 2019, 20:08)

    emil bobu [utilizator]

    poate numai sa imbunatateasca traficul din Bucuresti.

    In plus, mare parte din PSDisti ar muri.

    Deci da rezultat pozitiv la calcul, merge.
  • +7 (19 voturi)    
    Mujicii cauta pricina (Luni, 18 martie 2019, 20:19)

    un domn [utilizator]

    Si vor primii de nu o va putea Tu 22 sa o care

    Kuzmin TREBUIE expulzat !
  • +18 (26 voturi)    
    Eu nu mă tem (Luni, 18 martie 2019, 20:31)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Eu am incredere in tov. Leș, că el știe totul despre armată, deși n-a tras cu pusca in viata lui. TOATE gunoaiele pesediste sunt la fel de competente ca și Leș.
  • -21 (33 voturi)    
    noi avem F16!! (Luni, 18 martie 2019, 20:42)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    nu ne pasa.
  • +18 (30 voturi)    
    . (Luni, 18 martie 2019, 20:45)

    Ingwar [utilizator]

    cursa inarmarilor e in toi, SUA sa aduca in RO bombardiere cum a facut-o in tarile Baltice. o sa vedem ce va face Putin cind o sa i se termine banii ca la sfirsitul razboiului rece unde rusii asa s-au saturat de saracia si ideologia comunista ca schimbau armamentul pe VHS playere sau televizoare color. acuma va fi ceva diferit dar tot in aceeasi directie
    • +11 (13 voturi)    
      Asta-i beleaua (Marţi, 19 martie 2019, 0:57)

      John_english [utilizator] i-a raspuns lui Ingwar

      ca s-au obisnuit cu saracia, nu armamentul din dotare.
  • +21 (39 voturi)    
    Aparare (Luni, 18 martie 2019, 21:29)

    Soljenitin [utilizator]

    Tocmai de asta este absolut obligatoriu ca Romania sa creasca cheltuielile cu armata. Se poate scade din sumele alocate partidelor, bisericii si se pot recupera hotiile politicienilor iar banii se pot investi in aparare.
    Apoi, procentajul din PIB poate fi lejer catre 5%, ca este loc.
    Aviatia trebuie dotata puternic cu cateva zeci de escadrile de vanator-interceptori, cu bombardiere si cu avioane de suport la sol - la cum se inarmeaza mujicii un razboi pare sa fie numai o problema de timp.
    Inca nu-i prea tarziu pentru inzestrarea armatei!
    • -1 (1 vot)    
      50% la armata si 50% la BOR (Marţi, 19 martie 2019, 17:59)

      quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Ai dreptate, bugetul ar trebui impartit in doua categorii:
      - 50% la armata, ca suntem mai cu motz, desi Romania este cea mai saraca tara din UE
      - 50% pentru biserica, pentru a avea fonduri suficiente sa-i ingroape pe toti.
  • -14 (20 voturi)    
    sau o istorie despre un jucator de sah... (Luni, 18 martie 2019, 21:44)

    demaGOGU [utilizator]

    ...care intalneste un aruncator de zaruri.

    all bets are off.
  • +9 (21 voturi)    
    poate ca asta va creste pretul petrolului? (Luni, 18 martie 2019, 21:49)

    AliKimiku [utilizator]

    Sau poate nu, caz in care Rusia se indreapta spre acelasi faliment ca in cazul defunctei URSS.
    Tampitii astia nu inteleg inca de ce au pierdut primul razboi rece.
  • +14 (18 voturi)    
    prostia n-are limite (Marţi, 19 martie 2019, 0:33)

    sile1 [utilizator]

    Idiotul asta de Bondarev e un fel de suma a celor doi flacai de-ai nostri,Codrin Stefanescu si Radulescu Mitraliera.

    Ce-i care " pun botul " la prostiile aluia cu privire la bombardierele strategice care ameninta Romania ar trebui sa stie ca aceste bombardiere au raza mare de actiune,si sunt menite sa atace tinte din vestul Europei,la mii de km distanta, in caz de razboi.

    Pentru Romania ,care e la o azvarlitura de bat,sunt suficiente rachetele cu raza mica sau medie de actiune intrucat distanta ,in linie dreapta dintre Sevastopol si Bucuresti e de 600 km, iar din astea rusii au din plin !!
  • +6 (12 voturi)    
    ar trebui sa-i lasam sa instaleze si la noi (Marţi, 19 martie 2019, 1:54)

    Coco Whistle [utilizator]

    cu conditia returnarii tezaurului si a basarabiei si bucovinei
  • -9 (23 voturi)    
    Luare aminte (Marţi, 19 martie 2019, 3:19)

    quietguy58 [utilizator]

    Americanii sunt gata sa lupte cu rusii pana la ultimul polonezi și ultimul roman.
    Dupa care, vor cade la pace cu rusii.

    Nu uitați, americanii au o lunga tradiție în a-și abandona aliații.
    • +5 (9 voturi)    
      Justa traditia americana (Marţi, 19 martie 2019, 9:52)

      **#** [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Traditia rusa este insa sa iti furi si omori aliatii.
    • +6 (8 voturi)    
      Şi nişte exemple te rog ... (Marţi, 19 martie 2019, 10:25)

      BlaBla1234 [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      ...
      • -3 (7 voturi)    
        Dau un singur exemplu mai detaliat (Marţi, 19 martie 2019, 13:29)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui BlaBla1234

        Vietnamul de sud, toti dictatorii din statele arabe, respectiv africane, din Caraibe care s-au increzut in US, UK.ar avea ce povestit despre US.

        In cazul UK, britisii i-au invatat pe americani cum se construiesc armele nucleare, de unde si "programul Manhattan".
        Imediat ce s-a pus in miscare acest program, savanti britanici li s-a revocat vizele din intrare in US.

        Marea Britanie a fost cu mult înainte de SUA în dezvoltarea "A Bomb". Studenții de la Cambridge au conceput primul mecanism de detonare atomică în 1940 (Memorandumul Frisch-Peierls). Au folosit separat uraniu-235, care necesita o masa mica pentru a obtine criticitatea (sau "fisiune" - termenul initial creat la Cambridge), creand o detonatie extrem de puternica. Operațiunea Tube Alloys a fost creata pentru a fabrica o bombă nucleară britanică folosind uraniul canadian. Este o poveste lungă (Operation Tizard), dar Marea Britanie a dat design-urile SUA în schimbul parteneriatului pentru proiectul Manhattan.

        "Fără interesul activ și continuu al britanicilor, nu ar fi existat o bombă atomică care să scape de Hiroshima"

        Lt Gen Leslie R Groves Jr. Corp de ingineri americani (proiectat de proiectul Manhattan și construcția Pentagonului)

        Marea Britanie a dăruit SUA cunoștințele sale nucleare și, pe măsură ce pacea a fost semnată cu Japonia, SUA au renunțat la parteneriatul său din Manhattan, excluzând Marea Britanie accesul la producția de bombe împărțită atunci. Oamenii de știință au vizele revocate, au fost efectiv expulzați și cunoștințele furate. Marea Britanie, neperturbată și destul de familiarizată cu aliații mai puțin decât cinstiți, și-a dezvoltat în liniște propria capacitate nucleară.

        Bibliografie
        https://nypost.com/2015/09/27/the-trunk-containing-britains-secrets-that-saved-the-world/
        http://military.wikia.com/wiki/Tube_Alloys
        https://web.stanford.edu/class/history5n/FPmemo.pdf

        Asta este un singur exemplu un pic mai detaliat.
  • +7 (15 voturi)    
    sfintele bombardiere (Marţi, 19 martie 2019, 4:21)

    Filbert [utilizator]

    Au primit confirmarea ca vine auru' si, oameni saritori cum ii stim, au zis sa fie pregatiti ca sa ne dea o mina de ajutor cu transportu'. Gratis! Ortodocsi de-ai nostri, saracii..
  • +4 (10 voturi)    
    Numai trandafiri (Marţi, 19 martie 2019, 9:21)

    Unicatul [utilizator]

    Poporului rus ar trebui sa-i fie rusine de atitudinea Konducatorului lor. Isi bate joc de tot ce a insemnat Mama Rusia pentru geniile literaturii universale. Isi bate joc de fetele lui. Nu-i de mirare ca cea mica (Ecaterina) a renuntat la numele de familie (Putina). Pacat ca asa o putere mondiala care ar putea livra PACE si STABILITATE, ii ingaduie lui vladimir sa semene TEROAREA si TEAMA. Dumnezeu sa-l aiba in grija LUI !
  • +4 (10 voturi)    
    avem cu ce riposta! (Marţi, 19 martie 2019, 9:51)

    tahomir [utilizator]

    Avem prastii, avem nave cu oi, avem PSD!
    Deci nu-i panica, man!
    • -2 (8 voturi)    
      Nu avem nimic de cistigat, doar pierderi (Marţi, 19 martie 2019, 13:02)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Nu avem niciun teritoriu in Rusia, nu avem nicio miza in directia asta.
      Teritoriile noastre sunt in Ucraina.

      Nu sunt de acord sa devenim teatru de razboi pentru cauzele altora, culmea, ale dusmanilor nostri.
  • +5 (7 voturi)    
    Il trimitem pe tov. Dracnea (Marţi, 19 martie 2019, 10:06)

    ABBV [utilizator]

    sa scolarizeze politicieni lor, sunt buni si ei la furat dar daca iau lectii de la mari maesti in japca. Garantat in 6 luni baga economia Rusiei in colaps.
  • +2 (6 voturi)    
    Nu e bine deloc (Marţi, 19 martie 2019, 10:22)

    Mirobo [utilizator]

    Cursa înarmării și tot felul de declarații belicoase nu fac bine nimănui.
    Gândit pragmatic și inversând rolurile, oare nu s-ar fi procedat la fel?
  • +1 (9 voturi)    
    agresiunile bolsevice au o (Marţi, 19 martie 2019, 10:24)

    1A [utilizator]

    Singura optiune de descurajare reala : instalarea de capabilitati nucleare pe toate teritoriile tarilor amenintate.
    Alte ''manevre'' nu sunt luate in considerare de vodcari. Doar riscul autodistrugerii poate domoli si tine in sah spiritul de praduitor al rusilor.
    • -1 (9 voturi)    
      dar de ce sa ne limitam? (Marţi, 19 martie 2019, 11:56)

      tahomir [utilizator] i-a raspuns lui 1A

      mai bine tragem niste nucleare pe tot teritoriul Rusiei, asa, preventiv.
      ca atat va duce mintea.
  • +5 (9 voturi)    
    Rusnacia (Marţi, 19 martie 2019, 10:54)

    europeanul2 [utilizator]

    Pacifistii de rusnaci se pregatesc de razboi si ne indeamna pe noi sa nu ne inarmam prin intermediul trolilor. Ipocriti, mincinosi, manipulatori si cu dorinta de a subjuga tarile limitrofe ca intodeauna. Ce o fi in capul lui Putin? Are impresia ca daca incepe un razboi cu Nato se va termina bine? Si asa tarile ex comuniste sunt cu un picior in afara Europei din cauza politicienilor corupti, iar influenta Rusiei este evidenta. Un razboi ar fi devastator si pentru Europa dar mai ales pentru Rusia. Pana la urma in fata unei amenintari de asemenea natura e posibil ca Europa chiar sa fie unita iar SUA sa intervina decisiv. Economic si militar blocul Europa-SUA-NATO e net superior Rusiei, singurul atu al lui Putin fiind carnea de tun de care rusii nu duc lipsa. Rusia plus China nu fac nici cat o ceapa degerata fara relatiile economice cu lumea vestica de unde le vin banii. Sa vedem ce va urma..
  • 0 (8 voturi)    
    pasarele cu rusi (Marţi, 19 martie 2019, 11:41)

    tahomir [utilizator]

    rromanashi sunt vestiti luptatori din fata computerului.
    Acum si in versiunea nucleara.
  • +2 (10 voturi)    
    Nu mai bine le recunoastem noi Crimeea si ne cerem (Marţi, 19 martie 2019, 12:57)

    D-or [utilizator]

    teritoriile din Ucraina? Ar fi win-win.

    Sperietoarea ca daca ne luam teritoriile din Est pierdem Ardealul nu tine.

    Ungurii oricum au facut si vor face tot posibilul pentru interesele lor. Doar noi suntem prostiti.
    • 0 (2 voturi)    
      Eu ce tot spun de câțiva ani? (Marţi, 19 martie 2019, 17:43)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Ucraina ca stat mereu a profitat de pe urma României și nu doar atât, ci discriminează permanent minoritatea românească de acolo, dar rusofobii de la noi din țară îi sprijină pentru că sunt împotriva rușilor.
  • -1 (1 vot)    
    iar ne am complicat! (Miercuri, 20 martie 2019, 8:03)

    credinciosul [utilizator]

    in loc sa stam cuminti ,sa nu ne complicam cu scutul ,am decis sa fim cu mot,ca suntem cei mai tari din parcare.
    pe cine protejaza scutul?in nici un caz pe noi.in caz de ceva deasupra noastra va fi iad ,iar cand cei mari se vor impaca "de dragul omenirii",noi vom fi aproape rasi iar occidentul,(care este beneficiarul de drept al scutului pt ca altfel l-ar fi amplasat in germania),va veni cu ajutoare pt Romania si va participa la reconstructie ca in Siria
    Asta a fost soarta noastra de pe vremea turcilor iar conducatorii nostri fara viziune ne o pastreaza numai ca nu mai este vorba de sabii si arbalete ci de f16,patriot,
    facem jocul americanilor care in loc sa ne lase sa facem si noi autostrazi,infrastructura feroviara,ne baga pe gat arme.
    Suntem condamnati la subdezvoltare alocand din putinii bani foarte mult pe arme,in conditii de pace,arme ineficiente in relatia cu Rusia.
    de fapt noi le platim banii pt ca ei sa scape de vechituri si sa aiba bani sa inoveze armament!
    cum o dam tot prost iese pt noi,chiar foarte prost!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version