Ministrul de Externe al Ungariei: Dragnea ar dori un tren de mare viteză Budapesta –Cluj – București / Guvernul Ungariei a alocat 3 milioane de euro în vederea realizării studiului de fezabilitate

de N.O.     HotNews.ro
Joi, 14 martie 2019, 18:39 Actualitate | Esenţial


Liviu Dragnea si Peter Szijjarto
Foto: Facebook - Liviu Dragnea
Ministrul de Externe al Ungariei, Szijjártó Péter, a declarat, joi, că Liviu Dragnea ar dori un tren de mare viteză pe ruta Budapesta – Cluj – București, proiect care ar putea deveni unul de succes și pentru care Guvernul Ungariei a alocat 3 milioane de euro în vederea realizării studiului de fezabilitate, relatează Mediafax.

Întrebat, joi, la Târgu Mureș, într-o conferință de presă comună cu președintele UDMR, Kelemen Hunor, despre proiectul trenului de mare viteză Budapesta – Cluj, Szijjártó Péter a spus că realizarea studiului de fezabilitate va dura un an și jumătate.

„În ceea ce privește trenul de mare viteză, cred că este un dezavantaj competitiv al Europei Centrale. Uitați-vă cât timp facem între București și Budapesta cu trenul. România este unul dintre cei mai importanți parteneri economici ai Ungariei, relațiile dintre oameni sunt strânse, este foarte motivant să avem această linie ferată. Planul inițial a fost Budapesta – Cluj, dar când am vorbit cu domnul președinte Dragnea a spus că ar dori Budapesta – Cluj - București. Eu am spus că este o solicitare legitimă și de ce nu, e cu atât mai bine. Acasă am alocat un miliard de forinți, circa 3 milioane de euro, pentru realizarea studiului de fezabilitate și vom face anunțul de achiziție publică. Eu cred că realizarea studiului de fezabilitate va dura cam un an și jumătate. O veste bună este că și Guvernul României a decis să înceapă dezbaterile pe acest subiect. Noi dorim o dezbatere și un dialog continuu să vedem linia de graniță și toți parametri tehnici. Eu consider că și asta ar putea fi o poveste de succes”, a spus Szijjártó.

Kelemen Hunor și Szijjártó Péter au participat, joi, la Târgu Mureș, la Obeliscul Secuilor Martiri la manifestarea ocazionată de comemorarea Revoluției Pașoptiste.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















5504 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    Astia chiar ne cred idioti! (Joi, 14 martie 2019, 18:48)

    dandra [utilizator]

    Cred ca daca smecheria a mers in Bosnia, vor sa o repete si in alta tara saraca si plina de corupti: Romania

    https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22992771-video-foto-cazul-talgo-bosnia-povestea-trenurilor-rapide-luxoase-cumparate-una-dintre-cele-mai-sarace-tari-europene.htm?cfathp
    • -5 (9 voturi)    
      Retardel, se va face și linia, nu doar trenuri. (Vineri, 15 martie 2019, 8:46)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Dar tu ești prea mândru că ești român, așa-i?
      • +2 (2 voturi)    
        da ce mă, (Vineri, 15 martie 2019, 9:43)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui prec

        nu mai are cu ce să fugă dragnea din țară? D-aia îi trebuie linie de mare urgență cu Budapesta, la pretinul Orban?
        Dar de restul infrastructurii CFR cînd se interesează luminatul? În ultimele 2 săptămâni au avut loc 5 deraieri de trenuri. Alea nu-l interesează?
      • +2 (2 voturi)    
        nu mai bine face intai autostrada? (Vineri, 15 martie 2019, 9:45)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui prec

        sau acolo nu poate fura?
        Fantasmagoria asta cu linia de mare viteza este oricum praf in ochi.
        Avem cea mai mica densitate de autostrazi pe teritoriu dar noi vrem linii ferate de mare viteza.
        Sa se circule intai pe cele existente cu viteza comerciala de 80 km pe ora si dupa aia mai vorbim.
      • 0 (0 voturi)    
        Alte lucrari de ras-re-re-reabilitare pe Corid IV? (Vineri, 15 martie 2019, 11:33)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui prec

        Romania nu se reduce la Coridorul IV.

        Sunt importante si sectiile secundare pe care unii le-ar vrea inchise.

        Apoi, podul de la Gradistea, linia Rm. Vilcea - Vilcele, dublare/electrificare Constanta - Mangalia....
    • +1 (1 vot)    
      tren tren dar daca daddy vrea unu de jucarie ?? (Vineri, 15 martie 2019, 11:43)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      tren tren dar daca daddy vrea unu de jucarie ?? se vor juca el si orban cu telecomenzile .....
  • -5 (17 voturi)    
    De acord (Joi, 14 martie 2019, 19:44)

    Observatory [utilizator]

    viitoarea capitala Cluj cu capitala Budapesta !
  • +13 (15 voturi)    
    Ce ne intereseaza ce vrea un viitor puscarias !!!! (Joi, 14 martie 2019, 20:08)

    cartofil [utilizator]

    Infractorul condamnat definitiv Dragnea, repetent la Facultatea de transporturi, vrea un tren Budapesta-Bucuresti. De ce ??? Pentru ca se gandesta ca o asemenea lucrarea costa cateva miliarde, deci cu un para-ndarat de 10-15% cu cat este obisnuit, se aranjeaza pe viata. Se poate muta la Fortalezza cu haremul si viata-i frumoasa pentru seful GIO Dragnea.
  • +9 (13 voturi)    
    Da! (Joi, 14 martie 2019, 20:38)

    _Un stelist_ [utilizator]

    Trenul de mare viteză Budapesta-Cluj-București va fi, pînă la urmă, trenul de mare viteză Budapesta-Oradea!
  • +2 (4 voturi)    
    Interesul National logic este ca de la Cluj (Joi, 14 martie 2019, 20:43)

    Habermas [utilizator]

    sa fie doua ramuri, una care sa continue spre est spre Iasi - Chisinau ( - Odesa) si una spre sud spre Bucuresti ( - Salonic).

    In mare parte aceasta linie se poate suprapune cu traseul linei Iasi - Suceava - Cluj - Oradea (- Timisoara). Ar fi o buna ocazie pentru upgradarea legaturii feroviare principale intre orasele mari din nordul Romaniei (intre Iasi si Oradea).

    Ce vrea Dragnea mi-este indiferent. (Ce vrea Dragnea este doar efect artistic, in spatele caria sa fure bani de la copii si de unde mai poate.) Dragnea si PSD-ALDE-UDMR in general nu intentioneaza sa fac nimic pentru infrastructura de transport a Romaniei.
  • -2 (10 voturi)    
    Doamne Ajuta sa-l faca Ungaria! (Joi, 14 martie 2019, 20:51)

    N.S. [utilizator]

    sau oricine altcineva!
  • +10 (14 voturi)    
    Dragneev (Joi, 14 martie 2019, 21:27)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Vânzătorul de țară.
  • +7 (7 voturi)    
    deadline? (Joi, 14 martie 2019, 22:51)

    voxpopulix [utilizator]

    Cu PSD la guvernare, cu oameni de calitatea spagarului Narcis Neaga, nu are cum sa fie gata mai devreme de 2050.
  • +4 (4 voturi)    
    lol, nu include si o localitate din TL? (Joi, 14 martie 2019, 23:02)

    Coco Whistle [utilizator]

    atunci 'am intelege' si 'scopul' care scuza mijloacele.
  • +6 (6 voturi)    
    Itinerar (Vineri, 15 martie 2019, 2:49)

    NoFive [utilizator]

    Si daca vor ungurii sa mearga la mare, stii ce fac? Se urca in tren la Budapesta, fac vreo 2 ore pina la Bucuresti cu TMV, apoi stau in gara inca vreo 2 pina vine Intercity Bucuresti-Constanta, cu care in alte 4-6 ore vor ajunge la mare. Inca 2-3 si gata, se vor vedea cazati la hotel, fresh si pregatiti de plaja.
  • -2 (6 voturi)    
    Este suficient până la Brașov. (Vineri, 15 martie 2019, 8:49)

    prec [utilizator]

    De fapt, până acolo unde se termină civilizația europeană.
  • 0 (0 voturi)    
    Ungurii vor lua bani pentru intreg proiectul... (Vineri, 15 martie 2019, 11:13)

    D-or [utilizator]

    Si-i vor folosi la ei, eventual pina in HarCov.

    Ar putea lua bani si pentru automotoare sau vagoane pe care noi nu o sa le vedem vreodata.
    Poate din fonduri europene de coeziune sau regionale, regiunile putind fi si cross-border.
  • -1 (1 vot)    
    Poate vor sa opereze trenuri subventionate de RO (Vineri, 15 martie 2019, 11:18)

    D-or [utilizator]

    Cred ca de fapt vor sa faca CABOTAJ, adica sa transporte nu calatori internationali - asta e doar pretextul pentru a intra pe piata - ci calatori din traficul intern al Romaniei, eventual vor cere si compensatie de la stat.
  • +2 (2 voturi)    
    Trenuri spre Chisinau, Cernauti, Odessa? (Vineri, 15 martie 2019, 11:21)

    D-or [utilizator]

    Ar trebui sa ne sustinem si noi interesele in mentinerea conexiunilor cu teritoriile locuite de romani, asa cum o face Ungaria.

    Cu mare drag as sustine subventionarea acestor trenuri!
  • +1 (1 vot)    
    livache (Vineri, 15 martie 2019, 12:07)

    stupidu [utilizator]

    oare stie livache ca sectorul oradea - cluj nici macar electrificat nu e???
  • 0 (0 voturi)    
    Cu avionul e mai rapid (Duminică, 17 martie 2019, 11:21)

    eucomentez [utilizator]

    Ce noroc avem ca pentru avioane nu e nevoie de autostrazi. Trenul de mare viteza se va face mai repede ca autostrada?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version