Noi reguli în Uniunea Europeană: Toate mașinile trebuie echipate cu tehnologii de salvare a vieţii / România, printre statele cu cele mai multe decese din cauza accidentelor rutiere

de MH     HotNews.ro
Joi, 14 martie 2019, 12:35 Actualitate | Esenţial


Productie de masini electrice
Foto: Nissan
Uniunea Europeană votează reguli noi care ar îmbunătăţi siguranţa rutieră şi ar reduce numărul accidentelor. Normele cer existența anumitor tehnologii de salvare a vieţii omeneşti în toate maşinile noi. Elementele obligatorii de siguranţă ar trebui, de asemenea, să ajute şoferii să se obişnuiască cu tehnologiile automate şi să extindă tranziţia către maşinile fără şofer, anunță Parlamentul European. Conform datelor Parlamentului European, în perioada 2001 - 2017 numărul de decese rutiere a scăzut cu 57,5%. Ţările UE cu cele mai bune scoruri în domeniul siguranţei rutiere sunt Suedia, Marea Britanie şi Olanda, iar cu cele mai slabe România, Bulgaria şi Croaţia.

Drumurile din UE sunt cele mai sigure din întreaga lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, faţă de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. Deşi numărul de accidente s-a înjumătăţit în ultimele două decenii, statisticile arată ca numărul deceselor este în faza de stagnare, ceea ce demonstrează că este nevoie în continuare să fie îmbunătăţită siguranţa rutieră pentru a salva cât mai multe vieţi.

În timpul şedinţei plenare din 11-14 martie, Parlamentul European a dat undă verde regulilor noi pentru ca echipamentele avansate de siguranţă rutieră să devină obligatorii pentru toate vehiculele vândute în UE. Propunerea urmăreşte, de asemenea, schimbarea legislaţiei existente, pentru a lua în considerare evoluţia tehnologică şi tendinţele sociale, precum îmbătrânirea populaţiei, noi surse de distragere a atenţiei şoferilor (în special utilizarea dispozitivelor electronice în timpul condusului) şi creşterea numărului bicicliştilor şi pietonilor pe drumurile europene, precizează Parlamentul European într-un comunicat de presă citat de Agerpres.

Cum ar trebui să fie echipate mașinile noi

Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vieţii umane, precum asistenţa inteligentă de viteză, care semnalează şoferului că a depăşit limita de viteza printr-o vibraţie în pedala de acceleraţie, alerta privind somnolenţa şi atenţia dacă şoferul nu este îndeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atenţiei pentru a anunţa şoferul dacă nivelul de atenţie vizuală la situaţia de trafic este scăzut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala şoferilor din spate că maşina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor şi oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul după consumul de alcool, aparatul de înregistrare a accidentelor care ar înregistra date relevante înainte, în timpul şi după un accident rutier.

Autoturismele şi vehiculele uşoare ar urma să fie dotate cu sisteme de avertizare de frânare de urgenţă şi sisteme de avertizare la ieşirea din benzile de circulaţie (ambele deja obligatorii la camioane). Camioanelor şi autobuzelor li s-ar cere să includă sisteme de vizibilitate directă, care le-ar permite şoferilor să vadă utilizatorii vulnerabili ai drumului chiar de pe scaunul lor, fără a utiliza oglinzi sau camere de luat vederi, precum şi sisteme ce ar detecta prezenţa bicicliştilor sau pietonilor în imediata vecinătate.

Conform datelor Parlamentului European, în perioada 2001 - 2017 numărul de decese rutiere a scăzut cu 57,5%. Ţările UE cu cele mai bune scoruri în domeniul siguranţei rutiere sunt Suedia, Marea Britanie şi Olanda, iar cu cele mai slabe România, Bulgaria şi Croaţia. 8% din accidentele rutiere au avut loc pe autostrăzi, 55% pe drumurile rurale şi 37% în zonele urbane.


















6240 vizualizari

  • -11 (15 voturi)    
    accidente (Joi, 14 martie 2019, 13:15)

    ContHotnews [utilizator]

    daca-si cumpara toti saracii masini nemtesti cu 6000 euro, normal ca se moare pe capete.

    n-are saracia din romania bani de cap de bara la bmw/vw. oricum se strica imediat.
    • +3 (9 voturi)    
      o sa fii surprins (Joi, 14 martie 2019, 13:57)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui ContHotnews

      dar jumatate dintre decese sunt cauzate de neatentia la traversarea strazii
  • +7 (7 voturi)    
    Chiar si asa (Joi, 14 martie 2019, 14:21)

    Io22 [utilizator]

    Chiar in situatia unei traversari prin loc nepermis, sistemele de franare automata pot preveni accidentul de ex. In medie un sofer reactioneaza in 1-1.5s. La 50km/h masina parcurge aprox 14m/s ... deci merge singura 14-20m pana soferul apasa frana. Un sistem automat de franare reactioneaza in cateva milisecunde.
    • +2 (6 voturi)    
      In acest caz (Joi, 14 martie 2019, 16:29)

      cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui Io22

      Bizonul va merge mai repede pentru ca stie ca in caz ca greseste masina oricum va frana singura.
  • +4 (4 voturi)    
    Nu dați vina pe pietoni (Joi, 14 martie 2019, 16:27)

    Observatory [utilizator]

    mașinile au ...volan , frâne , dar nesimțiți care se cred șoferi de formula 1 , dar conduc rable complect bune de aruncat.
    Civilizația rutieră lasă de dorit , lipsa de educație se observa și pe șosele ca și acasă .
  • +1 (3 voturi)    
    Doar 8% (Joi, 14 martie 2019, 16:27)

    RobertRO [utilizator]

    "8% din accidentele rutiere au avut loc pe autostrăzi." Doar 8%.
    Aviz tuturor celor care au inca ceata pe ochi si care nu inteleg cat de importanta - si literalmente vitala - este pentru Romania construirea de urgenta de autostrazi.
  • +3 (3 voturi)    
    oameni buni (Joi, 14 martie 2019, 18:29)

    un oarecare [utilizator]

    rata mare de accidente in romania se datoreaza drumurile din sec 19, cu o singura banda pe sens, inguste.
    In Romania fiecare depasire inseamna a conduce pe contrasens.
    Ca sa ajungi dintr-un oras in altul, treci prin toat satele si localitatile posibile.

    Nu e din cauza masinilor, e din cauza drumurilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Și lipsa parcărilor. (Vineri, 15 martie 2019, 9:48)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

      Lipsa parcărilor duce la strangulări în trafic,nervi și gesturi necontrolate care duc la accidente.
  • 0 (0 voturi)    
    secundele care conteaza (Vineri, 15 martie 2019, 15:21)

    Mihaellla [utilizator]

    Avertizarea soferului cu 2 secunde inainte poate preveni aproape orice accident. O masina dotata cu sisteme de atentionare salveaza viata soferului si a pietonilor. Aceste gadget-uri le gasiti si in Romania si se monteaza inclusiv pe masinile vechi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version