Spațiul aerian european, închis pentru aeronavele Boeing 737 Max

de C.D.     HotNews.ro
Marţi, 12 martie 2019, 20:06 Actualitate | Esenţial


Boeing 737-9 MAX
Foto: Wikipedia

Agenția europeană pentru siguranță aeriană a suspendat marți toate zborurile aeronavelor Boeing 737 Max, ca urmare a catastrofei de duminică din Etiopia, când o aeronavă de acest tip s-a prăbușit, iar toți cei 157 de pasageri de la bord au murit.

„Ca măsură de precauție, Agenția a publicat astăzi o directivă de navigabilitate, care intră în vigoare la ora 19:00 GMT, suspendând toate zborurile ale aeronavelor Boeing 737-8 MAX și 737-9 MAX în Europa", a anunțat agenția printr-un comunicat.

Potrivit sursei citate, sunt suspendate toate zborurile comerciale efectuate de operatori cu acest tip de avioane din țări terțe către sau dinspre UE.

Decizia survine după ce autorităţile aeronautice din Marea Britanie, Franţa, Irlanda, Austria, Olanda, Italia, Belgia şi Norvegia au suspendat accesul acestui tip de avion în spaţiul aerian al acestor ţări.

Un aparat Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, cu 157 de persoane la bord, s-a prăbuşit duminică la sud-est de Addis Abeba la scurt timp după decolare, la patru luni după un accident similar al unui avion de acelaşi tip al companiei Lion Air în Indonezia soldat cu 189 de morţi, în urma ambelor catastrofe neexistând supravieţuitori.

După prăbuşirea avionului etiopian, mai multe ţări, printre care China, Indonezia, Singapore, Oman, Coreea de Sud şi Mongolia au dispus suspendarea zborurilor cu avioane Boeing 737 MAX, la fel procedând şi numeroase companii aeriene, printre ele fiind Ethiopian Airlines, Cayman Airways, Gol, Aeromexico, Comair şi Aerolineas Argentinas.

Trump: Avioanele devin mult prea complexe pentru pilotare

Preşedintele american Donald Trump şi-a exprimat marţi regretul cu privire la faptul că avioanele au devenit "mult prea complexe" pentru pilotare, la două zile după prăbuşirea unui Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, care s-a soldat cu moartea a 157 de oameni, informează AFP, citat de Agerpres. "Avioanele devin mult prea complexe pentru pilotare", a notat Donald Trump pe contul său de Twitter.

"Nu mai este nevoie de piloţi, ci de mai degrabă de informaticieni de la MIT. Constat aceasta pentru numeroase produse. Se caută mereu o nouă dezvoltare inutilă, în timp ce, adesea, ceea ce este vechi şi simplu funcţionează mai bine", a mai spus preşedintele american.


UPDATE Autoritatea Aeronautică Civila Română a emis informări către operatorii aerieni, aeroporturi și ROMATSA privind suspendarea temporară a zborurilor cu aeronave de tip Boeing 737 Max 8 și 9, decisă de EASA. Astfel, în Romania zborurile cu aeronave Boeing 737 Max 8 și 9 sunt suspendate începând cu ora 21.00, 12 martie 2019, atât în spațiul aerian național și pe aeroporturile din România urmând directivele EASA.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















23149 vizualizari

  • -10 (22 voturi)    
    Foarte bine! (Marţi, 12 martie 2019, 22:10)

    Nyk1 [utilizator]

    Chiar dacă nu este vina Boeing (cu toate că așa pare în acest moment), momentul trebuie speculat la maxim pentru a ajuta o companie europeană inovatoare - Airbus.

    Trebuie să ne luăm revanșa pentru faptul că Airbus a fost constrâns să stopeze producția celui mai grandios avion de pasageri din istorie: A380. Asta după ce tot americanii au luptat împotriva inovării și în trecut, în cazul Concorde.
    • +2 (16 voturi)    
      Ma da destept esti... (Marţi, 12 martie 2019, 23:30)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Chiar ca ai dreptate... din cauza celor de la Airbus a cazut avionul in Ethiopia .
      Din cauza chiar a lor.
    • +6 (14 voturi)    
      haha (Marţi, 12 martie 2019, 23:50)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Pai Tupolevurile si Migurile nu mai zboara, cum sa va luati revansa natangule?
  • +6 (8 voturi)    
    nu e o decizie comericala (Miercuri, 13 martie 2019, 3:22)

    Jebediah_Sanchez [utilizator]

    Decizia de a interzice un tip de avion nu este comerciala si e legata 100% de siguranta pasagerilor.

    Desi cauza celor 2 accidente nu a fost stabilita cu certitudine, exista suficiente indoieli vis-a-vis de seria 737-MAX (si noul sistem care impinge nasul in jos) ca sa fie interzise zborurile.

    Ce e revoltator este aroganta celor de la Boeing care nu au mentionat noul sistem in manual, pilotii nu stiu ca e posibil sa se intample si ce sa faca in cazul in care avionul preia controlul, si mai important acum insista ca nu e nici o problema!
  • -5 (9 voturi)    
    cei cu nasul mai fin vor detecta mana lunga.. (Miercuri, 13 martie 2019, 6:00)

    demaGOGU [utilizator]

    ...a Frantei (Airbus) care nu poate rata ocazia de a mai aplica o lovitura rivalului amerloc.

    raspunsul lui Trump nu se va lasa asteptat.
    • +7 (7 voturi)    
      E greu sa te informezi (Miercuri, 13 martie 2019, 7:45)

      Hydra [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      A raspuns de aseara Trump. Nu in mod direct, insa a lasat sa se inteleaga ca nu ii vede chiar fara vreo vina pe cei de la Boeing.

      https://www.vox.com/policy-and-politics/2019/3/12/18261985/trump-boeing-737-max-8-automation-tweet-debunked

      Au mai fost situatii cu unele modele (B-737 prima serie, B- 747, primele modele automatizate avansat de la Airbus) si pe parcurs, dupa remedieri, s-au dovedit servanti utili transpotului aerian. Partea proasta este ca, pentru a ajunge la remedieri, de multe ori este nevoie de accidente in prealabil.
  • -2 (6 voturi)    
    Indonezia si Etiopia. De ce nu U.S. si Canada? (Miercuri, 13 martie 2019, 6:14)

    Alex735 [utilizator]

    Cele doua accidente au un lucru in comun: s-au produs in tari din lumea a treia, coincidenta e mult prea mare
    Nu sunt expert in aviatie dar in U.S. si Canada zboara mult mai multe modele MAX, statistic accidentele ar fi trebuit sa apara in U.S. si Canada nu?
    Repet, e doar o parere..
    • +1 (3 voturi)    
      Pregatirea pilotilor (Miercuri, 13 martie 2019, 11:12)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

      CRM - instruirea pilotilor se face la standarde diferite.
      Interesant de vazut cine pilota avionul din Etiopia, comandantul (8000+ ore de zbor) sau copilotul (200 ore experienta de zbor) in conditiile in care aeroportul din Addis Abeba este "captain only".
      Avionul cazut in Indonezia a prezentat acelasi defect in cateva zboruri anterioare, chiar si cel precedent prabusirii, cu alte echipaje si care au reusit sa aterizeze cu el intreg. Accidentele fatale sunt de obicei un cumul de factori.
    • 0 (0 voturi)    
      Gandeste de ce au au hotarat cele 2 state asa (Miercuri, 13 martie 2019, 18:22)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

      Pai sa vedem: cade un avion acum in Etiopia sa zicem; mai calca vreun turist pe acolo? NU. si 2. cade un avion acum in SUA. mai calca un turist pe acolo? DA.. Aceeasi situatie, dar efecte diferite..
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte interesant (Miercuri, 13 martie 2019, 17:30)

    Observatory [utilizator]

    ca cele doua avioane in cauza, provin din tari subdezvoltate la care întreținerea, verificarea este la un nivel scăzut .
    De menționat , articolul publicat aici, “ pilotul de 29 de ani, avea o lunga experiența”
    Zau?
    Sincer, eu va urez sa călătoriți numai cu marfa franțuzească și eventual ceva Tupolev și MIG urile , fabricate la o înaltă su superba technologia ...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version