Doua milioane de euro pentru inca un "Brand" turistic al Romaniei
Un nou "brand turistic"
"Bugetul alocat Programului anual de marketing şi promovare turistică pentru anul 2008 este de 7 milioane euro, din care 2 milioane euro pentru creaţie brand turistic.", arata comunicatul Executivului. Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism in cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale a explicat pentru HotNews.ro ca este vorba despre o campanie noua, care nu are legatura cu cele anterioare. Proiectul ar putea fi decontat, ulterior, din fonduri europene.
"Avem alocate 75 de milioane de euro promovarii produselor turistuice, din fonduri structurale, prin Programul Operational Regional. Aceasta inseamna ca vom cheltui bani, mai intai, de la bugetul de stat, dupa care putem depune un proiect si primi fonduri europene pentru a acoperi costurile", a spus Morariu.
Nu exista, potrivit secretarului de stat, nicio legatura intre noul brand turistic si campaniile de "branding" anterioare. "Daca brandul creat de noi va avea succes, isi va pune amprenta si asupra brandingului de tara", a adaugat Lucia Morariu.
Campanii pentru Italia si Spania
In acest moment, este singura varianta de branding national care se intrevede, si asta dupa multe tentative esuate. Mai exista o initiativa demarata de Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG), dar campania nationala pe care o promitea institutia cu doi ani in urma s-a transformat in doua campanii mai mici, care vizeaza numai doua tari: Italia si Spania. "Am decis sa ne axam pe tarile unde Romania are probleme serioase de imagine. Momentan, construim infrastructura administrativa pentru acest proiect.
In zilele urmatoare va aparea anuntul de licitatie publica pentru companiile interesate de elaborarea campaniei", explica pentru HotNews.ro Alfred Bulai, presedintele ASG. Bugetul pentru cele doua campanii insumeaza circa 9 milioane de euro.
"Fabulospirit"-ul esuat
Cea mai recenta tentativa esuata de construire de brand a reprezentat-o celebra campanie a Ministerului Afacerilor Externe initiata sub sloganul "Fabulospirit". Numai crearea sloganului a costat peste 100.000 de euro, intreaga campanie fiind evaluata la 5 milioane de euro. Nu s-a platit efectiv decat sloganul amintit, deoarece campania a fost sistata dupa demisia ministrului Mihai Razvan Ungureanu.
Alte campanii falimentare
Potrivit unei sinteze realizate in toamna anului trecut de jurnalistii de la Cotidianul, "albumul de promovare „Eterna si fascinanta Romanie“ a costat statul sase milioane de dolari, iar campania Ministerului Turismului, „Romania mereu surprinzatoare“, realizata de Ogilvy&Mather in 2004, inca 1,7 milioane de dolari.
Sloganul a fost anulat anul acesta (in 2007, n.r.) de Richard Batchelor, seful echipei de consultanti internationali din cadrul Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT): „«Simply Surprising» nu comunica esenta Romaniei pentru potentialii vizitatori“. Prin urmare, Ministerul IMM-urilor, Comertului, Turismului si Profesiilor Liberale il va schimba."

Etapa a doua a vaccinării împotriva COVID-19: Cine are dreptul să se vaccineze în această etapă, când și cum te poți programa. Înființarea centrelor de vaccinare, în continuare în aer
Vom călători în UE doar cu „pașaport de vaccinare”? Precedentul „Carnetului Galben”
De ce Dacia intră într-o nouă etapă datorită SUV-ului Bigster și de ce apropierea de Lada nu ar trebui să ne sperie
Cum vrea Guvernul să elimine haosul liberalizării pieței energiei / Consumatorii vor putea primi reduceri de preț, până în iulie, de la furnizorii de ultimă instanță - Proiecte
EXCLUSIV Moștenirea Gabrielei Firea: Ce salarii au directorii și angajații companiilor municipale Ep. II
Asta daca nu e deja dat nepotului, fiului ministrului.etc...intelegeti ce vreau sa spun.
Ca de aceia nu au functionat celelalte. Au fost date la cunostinte care voiau doar bai, nu ii interesa sa promoveze vreo ceva. Poate doar averile lor..
Inainte de orice conditii de shpagi etc.....
Prima conditie pentru licitatii corecte (inainte de alte conditii...) este sa elimine aceasta poveste cu cifra de afaceri.
Pun conditie de ligibbilitaet o cifra mare de afaceri ca, vezi Doamne, si contractul e mare....
In felul asta nu pot participa decat firme straine. Alea dupa ce castiga, lucreaza tot cu romani, carora le dau 2-3000 EUR pe luna. Marja de profit realizezi ca sare de 75%, mai mult si decat in afacerile cu droguri....
Toata povestea e posbila din rumataorele conditii:
a) cifra de afaceri prea mare scoate adevarata concurenta din functiune
b) caietele de sarcini saunt dfacute de functioanrii din minisgter, care fac si ei ce pot...
c) Receptia se face cu... sa zicem... lipsa de responsabilitate, tot de aceiasi functionari
Nu e numai in turism, am vazut asta prin mai taote asistentele tehnice de prin ministere- un mecanism perfect de purjare de bani si de calitate de 2 bani, la care Reprezentanta UE in RO nu are de obicei nimic de obiectat....
Inainte de orice conditii de shpagi etc.....
Prima conditie pentru licitatii corecte (inainte de alte conditii...) este sa elimine aceasta poveste cu cifra de afaceri.
Pun conditie de ligibbilitaet o cifra mare de afaceri ca, vezi Doamne, si contractul e mare....
In felul asta nu pot participa decat firme straine. Alea dupa ce castiga, lucreaza tot cu romani, carora le dau 2-3000 EUR pe luna. Marja de profit realizezi ca sare de 75%, mai mult si decat in afacerile cu droguri....
Toata povestea e posbila din rumataorele conditii:
a) cifra de afaceri prea mare scoate adevarata concurenta din functiune
b) caietele de sarcini saunt dfacute de functioanrii din minisgter, care fac si ei ce pot...
c) Receptia se face cu... sa zicem... lipsa de responsabilitate, tot de aceiasi functionari
Nu e numai in turism, am vazut asta prin mai taote asistentele tehnice de prin ministere- un mecanism perfect de purjare de bani si de calitate de 2 bani, la care Reprezentanta UE in RO nu are de obicei nimic de obiectat....
romania, tara hotilor
In Italia, Mailat ne-a facut promovarea si cati si cati romani nu ne-au promovat ....
Spania, avem si acolo atatia care fac servici de golirea bancomatelor,,
Astea-si bani aruncati afara, sau poate nu afara, la propriile firme...
Nu mai dau "pomeni electorale", ca sa le ajunga lor banutzu ...
Dupa clasica formula "Vino tu agentie de publicitate, incheiem un contract, dam banu', dar deseara ne vedem sa-mi dai mie jumate din el".
Multumim nenea Calin pentru buna guvernare.
Am face mai bine sa invatam sa ne vedem lungul nasului si sa lucram pentru a avea intr-adevar ce oferi inainte de o asemenea actiune. Dar cand nu stii de fapt pe ce lume traiesti si ai fost indobitocit cu clisee despre frumusetile patriei, traditionala ospitalitate etc. ce poti face?
ptr. Cetateanul turmentat multa bafta in betia ta..
Il detest pe Tariceanu dar asta nu inseamna ca trebuie sa fiu necinstit. Acest proiect merita daca e conceput asa cum trebuie. Si ptr. retardatii care se simt reprezentati de cazuri gen Mailat...vizionati filmul Sicko si plecati in America.
Banii vostri se duc jumate pe campanii publicitare facute de amatori, jumate in buzunarele celor pe care i-ati votat.
Va salut prostovanilor din Romania! Sper sa INCASATI MULTE in continuare pe banii vostri. Le meritati cu varf si indesat.
Eu am plecat bine-mersi. Vin in Romania doar ca sa ma duc la tara, la bunici, sa mananc un bulz, sa ma linistesc sub bradul familiei si sa beau un vin simplu. Dar nu mai dau nici o taxa la mafioti. M-am asigurat ca nici un ban de-al meu nu mai trece prin statul roman mafiot. Toate veniturile si impozitele mele sunt gestionate fie de private, ori de straini. Voi dati in continuare la mafioti, prostovanilor!
PS: Chiar si daca ramaneti in tara, va puteti asigura ca nici un ban de-al vostru nu mai ajunge la statul mafiot roman, nici macar indirect. E nevoie de un jurist bun si de ceva ambitie. Dar e realizabila treaba.
Ma rog, emigrarea e cea mai simpla, dar parca mai mare farmec are s-o faci fiind in Romania! ;)
Scrie(ti)-mi/ne la
nudatitaxelamafioti@temporaryinbox.com
Tchus!
Da, prostule, te salut si pe tine, si pe rudele mele, si pe toti PROSTII din Romania care sunt inselati de STATUL MAFIOT ROMAN. Cu totii sunteti sclavii acestei MAFII care conduce tara din care eu tocmai am scapat, sper ca pentru totdeauna.
Initial am scapat nemaiplatind nici o taxa mafiei, acum am decis sa imi iau si talpasita. Prefer sa traiesc in comunitatea romanilor emigranti din Germania, si in satul bunicilor din Muntii Apuseni atunci cand vin in vacanta. Dar nu mai dau nici o taxa mafiotilor. Nu de alta, dar se pierd banii.
PS: Evident, salut si pe cei care iau totul personal, ca tine, omule prostit de Statul Mafiot Roman.
Singura mea nemultumire e ca din cauza ta romanii sunt etalonati ca prosti crescuti si frustrati. Inteleg ca ai vrut ceva mai mult decat iti oferea Romania si ai plecat in Germania, dar cine esti tu sa judeci un intreg popor? Daca tot ai plecat in Germania poate ar trebui sa inveti de la oamenii aia ca nu e frumos sa judeci pe nimeni. NU E TREABA TA de ce prefer eu sau nu Romania.
Ai plecat, vezi-ti de viata ta si lasa ROMANII sa muncesca in tara lor.
PS: Inainte de a ma cataloga cu epitete, muncesc in Franta si am preferat sa mai stau aici nu pentru ca Romania de de kko ci pentru ca e mai putin stres. Si nu ii cataloghez drept prosti pe cei care rezista stresului in Romania, dimpotriva le admir vointa pentru a merge inainte. Nu ei sunt lasii, noi suntem dezertorii. Datorita lor Romania merge inainte.
Romanii sunt prosti in calitate de oameni prostiti. Nu in calitate de persoane nascute din parinti romani sau de locuitori ai Carpatilor.
Nu pot vorbi de respect, cand aerul pe care l-am respirat in tara a mirosit PUTRED.
Nu ma intereseaza sa pun umarul la mostenirea poporului roman. Am plecat cu scarba si nu ma voi mai intoarce decat pentru a trai in micul spatiu idilic din satul bunicilor mei, atat cat bunicii mei vor mai trai, Dumnezeu sa ii tie!
Sunt legat prin copilarie de Romania, dar nimic nu ma opreste sa ii (re)neg virtutile si sa privesc la spectacolul masochist al unui popor sisific care traieste in propria putoare.
Nu judec pe romani, judec cei 30 de ani pe care i-am petrecut garantand Statul Mafiot Roman. Am incercat sa ma salvez si am ales solutia optima a emigrarii, nu a muncii in zadar in tara, si a banilor dati Statului Mafiot care conduce Romania. Asa ceva NU!
Il cedez gratis....
Cum drakului "Va vinde imaginea Romaniei"??!!!!
CE va vinde?- broshuri cu "Romania", din alea cu tzarani prafuitzi, muntzi de nu stii de unde sunt si un pelican turmentat pe un pietrioi zgruntzuros???
Si uite cum dam noi din POR 75 milioane de eur pe prostii, ca sa nu zic ca NU se pot deconta banii, doamna secretara de stat, DACA NU ai depus anterior un proiect. Intzeles? NU se pot deconta acesti bani din fonduri europene....
Va propun eu, doamna Secretar de stat, ceva mult mai simplu si mai ieftin: publicati in SEAP (achizitii electronice) licitatia pentru campania pentru Romania, la cereri de oferta (adica sub 75,000 EUR valoare de contract, cf. OG.34. Caietul de sarcini faceti-l cu specialisti din turism, NU cu oamenii din minister (costa si ala vreo 2000 EUR, dar face banii).
Lansati licitatia- NUMAI pentru concept si METODA de promovare a sloganului.
Cand va asigurati ca aveti un concept bun, declansati licitatiii NUMAI pentru promovare, cate o licitatie pe fiecare media, folosind metoda determinata anterior.
Astfel, se elimina riscul de a da tone de bani pe concepte de 2 lei, si riscul de angaja firme straine, care de fapt NU au cum sa stie "esenta Romaniei".
Veti incuraja si firmele romanesti de advertising, veti avea si concepte potrivite, pe bani putzini, veti avea si campanii ATATEA cate doriti (pentru ca le platiti separat).
Sa nu incepeti cu ideea ca "sumele din publicitate sunt mult mai mari" - or fi, dar Dvs. NU vindeti imaginea Romaniei, ci doar creati un slogan si o imagine. Pentru ca oricat de grizava ar fi imaginea asta, NU va tine loc de calitate in servicii si nici NU va stimula prea mult turismul, sa fim seriosi...
Si, sa nu uit: angajati naibii pe careva sa va scrie cererea de finantare pe POR, INAINTE sa incepeti sa ANGAJATI (NU sa cheltuiti!) milioanele alea.....
Toate aceste bugete vor fi cheltuite degeaba, iar riscul de a ramane suportate de bugetul de stat, maxim. Uniunea europeana ramburseaza astfel de proiecte doar in situatia in care rezultatele sunt concrete iar asa cum sunt explicate proiectele, quantificarea lor este imposibila. Deci imposibil de evaluat, imposibil de subventionat. Lucrez de 12 ani in acest domeniu, in toate tarile Europei de est, cu fonduri europene sau bugete locale si sunt absolut sigur de esecul acestui demers.
Bine, nu-i nici primul esec si nici ultimul...dar ma intreb, de ce Romania vrea sa descopere roata in loc sa preia bunele practici europene in domeniu care si-au demonstrat fiabilitatea ?
Cred ca singura explicatie este faptul ca "romanul stie intodeauna mai bine". Cum sa accept sfatul altuia cand eu pot sa fac dupa capul meu?