VIDEO Tudorel Toader anunță două OUG în Justiție / Funcțiile de conducere din Parchete nu mai pot fi ocupate prin delegare / La aceste funcții pot candida și judecători care au fost procurori

de Red     HotNews.ro
Marţi, 19 februarie 2019, 16:06 Actualitate | Esenţial


Tudorel Toader
Foto: Agerpres
Ministrul Justiției, Tudorel Toader, a anunțat marți că Guvernul a adoptat două ordonanțe de urgență - una dintre ele vizează desemnarea candidaților României pentru funcția de procuror european, iar cea de a doua modifică toate cele trei legi ale justiției, modificate deja anul trecut de către PSD-ALDE, precum și unele regulamente pentru admiterea la Institutul Național al Magistraturii (INM). Una dintre cele mai importante modificări este că la funcțiile de conducere din parchete, începând cu funcția de procuror general, pot candida și judecători care au fost procurori, iar avizul nu va mai fi dat de Secția pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), cum se întâmplă acum, ci de către plenul CSM.



Tudorel Toader nu a făcut nicio referire la controversata Secție pentru anchetarea magistraților. Potrivit proiectului de OUG consultat de Adevărul, Secția specială de investigare a magistraților ar fi transformată în instituție autonomă, fiind scoasă de sub autoritatea procurorului general al României.

Ordonanța de Urgență care modifică toate cele trei legi ale Justiției - Legea 303 privind Statul magistraților, Legea 304 privind organizarea judiciară și Legea 317 privind CSM - nu a figurat pe ordinea de zi a ședinței și nici nu a fost anunțată înainte de premierul Dăncilă, așa cum s-a întâmplat în cazul celeilalte ordonanțe, sau de ministrul Justiției.

Una dintre cele mai importante modificări din Ordonanța de Urgență este că judecătorii care au fost procurori vor putea candida la funcțiile de rang înalt din Parchetul General - procuror general, procuror-șef DNA, procuror-șef DIICOT și adjuncții acestora. Avizul pentru numirea în aceste funcții nu va mai fi dat de Secția pentru procurori a CSM, ostilă ministrului și care a dat avize negativ pentru revocarea din funcție a Laurei Codruța Kovesi sau pentru numirea procurorului Adina Florea, propusă de ministrul Justiției la șefia DNA. Conform OUG adoptate astăzi, avizul pentru numirea în funcțiile de conducere din parchetul General va fi dat de Plenul CSM. De asemenea, delegarea pe aceste funcții de conducere nu poate depăși 45 de zile.


Cele mai importante declarații ale ministrului Justiției:

  • Prima OUG se referă la unele măsuri pentru aplicarea Regulamentului Consiliului pentru punerea în aplicare a unei forme de cooperare consolidată privind Parchetul European
  • Mi se pare firească instituirea Parchetului european pentru că fenomenul infracțional împotriva intereselor financiare ale UE este un fenomen real.
  • Regulamentul a fost publicat la finalul lui 2017 și trebuie ca parchetul să funcționeze în 3 ani. OUG adoptată astăzi nu se referă la procurorul șef european
  • În această privință există o altă procedură, care este în curs de derulare. România trebuie să desemneze trei candidați pentru funcția de procuror european, până la 31 martie
  • Acest termen justifică urgența OUG
  • Ministerul Justiției va efectua procedura de selecție
  • Procedura se va desfășura la Ministerul Justiției, ci nu la CSM sau în altă parte. Nu va fi nominalizat de ministru direct, fără această procedură
  • Cine poate candida la această funcție din partea României - un procuror, dar și un judecător
  • Poate fi un actual procuror sau judecător care va fi inclus în lista de 3. Cel care va ocupa această demnitate se va suspenda și după încetarea mandatului va reveni pe funcția de la momentul la care a fost selectat.
  • Procurorul european va merge la sediul Parchetului de la Luxemburg, pe când procurorul delegat va fi doar un procuror care nu se va suspenda și își va desfășura activitatea aici acasă. Va soluționa cu prioritate cauze de natura Parchetului European
  • Vom declanșa procedura de desemnare a celor 3 candidați astfel încât să ne încadrăm în termen
  • A doua ordonanță: OUG privind unele măsuri temporare referitoare la concursul de admitere la Institutul Național de Magistratură, formarea judecătorilor si procurorilor, examenul de absolvire a INM, precum și pentru modificarea legii 303 privind Statul magistraților, a legii 304 privind organizarea judiciară și a legii 317 privind CSM
  • Propunerea de modificare a venit de la CSM, majoritatea soluțiilor sunt de la CSM
  • S-a pornit de la premisa că admiterea la INM trebuie anunțată cu 6 luni înainte de concurs, iar CSM a făcut propuneri temporare pentru admiterea din toamna lui 2019, propuneri care se referă în principal la păstrarea condițiilor de dinainte de modificarea legilor justiției
  • CSM ne spune că dacă în 2019 s-ar da admiterea la studii pe 4 ani cu stagiu de 2 ani s-ar crea un deficit de personal, pe fondul în care mulți s-au pensionat
  • OUG are reglementări și privind promovarea pe loc a magistraților, modificarea termenelor perioadei de vechime pentru a accede la promovare pe loc, cu privire la condițiile de promovare la ICCJ
  • O reglementare pornește de la realitatea cu care ne-am întâlnit cu toții și am avut opinii diferite - colegiile de conducere din sistemul judiciar nu vor putea adopta regulamente prin care să adauge la lege pe motiv că legea este neclară sau nepredictibilă
  • În niciun caz colegiile de conducere nu pot adăuga norme pe lângă lege, nu pot completa legea
  • Există o modificare importantă referitoare la funcțiile de rang înalt din Ministerul Public - procuror general, procuror șef DNA, funcții care potrivit legii anterioare se prevede mandat fix de 3 ani, care poate fi reînvestit
  • Ce aduce nou OUG - aceste funcții de rang înalt unde procedura se inițiază de ministrul Justiției nu pot fi delegate
  • Ele trebuie ocupate numai prin procedura prevăzută de lege
  • Mâine OUG va apărea în Monitorul Oficial
  • Norma tranzitorie - cei delegați azi rămân în funcții 45 de zile, apoi trebuie desemnați prin procedura legală
  • Potrivit OUG, pot candida procurorii care îndeplinesc condițiile legii, dar și judecători care au fost procurori
  • Prima modificare se referă la posibilitatea ocupării acestor funcții și de către judecătorii care au fost procurori
  • A doua modificare - emiterea avizului consultativ pentru procurori, care acum revine Secției de procurori.
  • Dat fiind că viitori candidați pot fi și foști judecători, se schimba competența de la Secția de procurori la Plenul CSM
  • Să ne imaginăm practic. Poți avea un judecător azi care a fost 19 - 20 de ani procuror, care cunoaște sistemul foarte bine și care vrea să acceadă la o funcție managerială dar nu ar putea pentru că este judecător
  • Se mărește baza de selecție. Azi văzut că sunt funcții de rang înalt, vin unu doi, trei, patru, te bucuri dacă au venit cinci
  • Sistemele nu trebuie să fie rigide, ele trebuie adaptate realităților pe care le parcurgem azi
  • (Întrebat dacă a operat aceste modificări din cauza avizurilor negative primite de la secția de procurori a CSM) Nu aș spune da, pentru că tot timpul eu apreciez personal mulți procurori din secție, unii mi-au fost studenți, dar treaba e treabă
  • Am pus accent pe caracterul consultativ al avizului
  • Nici nu am oprit niciodată procedura din cauza avizului negativ, câtă vreme are caracter consultativ
  • (Ce se întâmplă cu conducerea DNA dacă procedura nu va fi finalizata de Iohannis?) Când avem competențe partajate, neîndeplinirea competențelor de către un decident nu împiedică autoritatea celuilalt decident
  • Până acum o practică de mulți ani se aștepta vacantarea postului, apoi declanșarea procedurii de selecție și până la numire trecea o bună bucată de timp, ceea ce înseamnă că se accepta interimatul pe bază de delegare























Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















25803 vizualizari

  • +35 (51 voturi)    
    un ministru care ... (Marţi, 19 februarie 2019, 16:12)

    rochiri [utilizator]

    ..a pus justitia la picioarele infractorilor .
    Exact asa cum a invatat in comunism numai ca atunci era la picioarele partidului... Sa speram ca 2020 va aduce ceva mai bun la justitie ...Ca TT a ingropat-o .
    • +35 (55 voturi)    
      Bubosul nu se dezminte! (Marţi, 19 februarie 2019, 16:50)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      Stati acasa oameni buni, pentru ca toti sunt la fel, n-avem cu cine vota, bla, bla, bla. Aveti ce meritati! Romania merita un vot la toate alegerile. Voi nu meritati o Romanie europeana, ci una pro-Putin. Pentru ca sunteti delasatori si nespusi de indiferenti, ca sa nu spun prosti!
      • +11 (15 voturi)    
        Subscriu! (Marţi, 19 februarie 2019, 17:21)

        Keni [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        .
      • -16 (20 voturi)    
        toader (Marţi, 19 februarie 2019, 17:42)

        muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        tu ai bube pe suflet ,de ce vorbesti cu ura ,stii vorba aia : cine zice ala e , pe el cade !
        • +3 (9 voturi)    
          Eu cred in Dumnezeu! (Marţi, 19 februarie 2019, 20:16)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui muscha mbanana

          Ma pazeste de prostii ca astea!
          • +5 (7 voturi)    
            iti da dar nu iti baga si in sac (Marţi, 19 februarie 2019, 23:53)

            Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            mai stam o tura, inca 100 ani.
            • -2 (4 voturi)    
              ...da' ce te face sa crezi ... (Miercuri, 20 februarie 2019, 8:13)

              Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

              ... ca meritatzi ceva mai bun ?
          • +2 (2 voturi)    
            Care Dumnezeu dragul meu?!! (Miercuri, 20 februarie 2019, 10:42)

            Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            Suntem o natiune adormita... de ideea ca Dumnezeu ne apara de monstri... iar noi nu trebuie sa facem nimic Dar uite ca suntem invadati de monstri...
            .. Poate ca Dumnezeu ne protejeaza, insa in sac nu ne pune... Ne-a lasat inteligenta, ratiune si morala !!! Sa ne folosim de asta si sa facem ceva!!! Pana nu este prea tarziu!!! Umbrele dictaturii bosevice redevin realitate!!! Si noi ne prefacem ca nu intelegem si petrecem... cuminti la tv, mancand seminte, si crezand ca ceea ce se intampla , pe noi nu va afecta !! Ce greseala
      • +1 (5 voturi)    
        subscriu (Miercuri, 20 februarie 2019, 8:58)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Asa popor asa conducatori ..
    • -12 (32 voturi)    
      in afara de slogane (Marţi, 19 februarie 2019, 18:39)

      El Ciupacabra [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      Ai si ceva de comentat pe fond? De ce nu sunt bune modificarile lui Tudorel, fiindca e "bubos"? De ce nu e bine ca avizul CSM sa-l dea plenul vs sectia de procurori? De ce e rau ca un judecator sa poata conduce parchetele speciale? Stie mai putina carte decat un procuror?
      • +9 (21 voturi)    
        Mai postacel (Marţi, 19 februarie 2019, 19:11)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui El Ciupacabra

        tudorel este aservit complet stapanului draknea, n-are coloana, n-are studii, n-are decat stapan.
        Tampeniile lui nu vor fi reparate timp de un deceniu.
        Tu abia acum ai auzit de tudorel ?
        De unde ai aparut?
        Ia uite la el, ce indignare proletara !

        Jos ciuma rosie: psd-alde-udmr !
      • +6 (12 voturi)    
        pe fond, (Miercuri, 20 februarie 2019, 7:42)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui El Ciupacabra

        gargamel dovedește că nu a luat degeaba 10 la ”Ștefan Gheorghiu”, școala de partid, de conducere, din epoca ceaușescu.
        La ora actuală România e condusă de hamsterul flaușat, un condamnat penal, prin decrete. Ce sunt OUG-urile? Decretele lui ceușescu.
        Spre știința ta, legile se dezbat în Parlament și chiar și în cazul OUG trebuie o minimă dezbatere publică.
        Ai exact ce susții, dictatura unei clici de condamnați penali.
        • 0 (0 voturi)    
          Stai bre cuminte, ca nu-i asa! (Miercuri, 20 februarie 2019, 12:43)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          "Ce sunt OUG-urile? Decretele lui ceușescu.
          Spre știința ta, legile se dezbat în Parlament și chiar și în cazul OUG trebuie o minimă dezbatere publică."

          =====================

          Sau decretele lui Trump. Sau ale lui Macron. Un Executiv trebuie sa aiba o cale rapida de legiferare, pentru situatii de URGENTA. "U" din OUG inseamna tocmai urgenta. Logica elementara iti spune ca nu e timp de dezbatere publica.

          Asa ca, esti total pe dinafara. Spune-i aluia care ti-a dat fituica de pe care citesti ca e proasta.
          Uite, imi fac mila si iti dau eu o fituica de pe care sa latri: "de ce atat de multe OUG?". "De ce modificarea a jumatate din Codul Penal si Procedura Penala s-a facut prin OUG?"
    • +16 (20 voturi)    
      SIPA returns (Marţi, 19 februarie 2019, 18:49)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      SIPA si DIPI isi reincep perioada de glorie - sezonul 2. Mai ales acum ca avem un nou "personaj" prin institutia care ancheteaza amgistratii - un nou antagonist.
  • +28 (40 voturi)    
    ... (Marţi, 19 februarie 2019, 16:12)

    mihai_mi [utilizator]

    Deci procurorul sa fie ales chiar de cei pe care ar urma sa-i ancheteze??
    Si totusi nu vad de ce trebuie sa faca statul selectie...eu daca ma duc la un interviu pentru un job trebuie sa ma filtreze statul mai intai?
  • +29 (43 voturi)    
    Jenant (Marţi, 19 februarie 2019, 16:15)

    Houthi [utilizator]

    D-l nea ministru,este jenant sa spui ca procedura de selectie se va face la Ministerul de justitie.Stim cu toti ca se va face la pesedeu,de taticul lui matale,Dragneeeea!
    • +1 (1 vot)    
      trist (Miercuri, 20 februarie 2019, 9:02)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Houthi

      Popor jenant, trist de jenant
  • -32 (54 voturi)    
    adio (Marţi, 19 februarie 2019, 16:22)

    cucuveauamov [utilizator]

    Lazarica, nu te mai deleaga Klaus ca sa slujesti Slujirea
    • +23 (37 voturi)    
      pesediztule (Marţi, 19 februarie 2019, 16:34)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      alte preocupari in afara de justitie a avut pesedeul in ultimii 2 ani?
      cand e vorba sa subordoneze justitia totul merge ca pe roate. timpi scurti, inventivitate etc.
      cand este vorba de investitii, nivel de tra, spitale, invatamant... ne afundam pe zi ce trece in mocirla.
      crezi ca lazarica este important acum sau Romania?
      'ratai dracu de comunisti....
      • -22 (30 voturi)    
        Bre sucaa, imi pare rau de tine... (Marţi, 19 februarie 2019, 17:22)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        Bre sucaa, imi pare rau de tine, e evident ca o duci prost, da' - pentru informarea matale - conform statisticilor oficiale, inclusiv cele ale UE - in 2017-2018, Romania a avut crestere economica (a doua din UE), salariile si pensiile au crescut PESTE rata inflatiei, migratia doctorilor practic s-a stopat, etc.

        La matale n-a ajuns?
        • +17 (23 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 19 februarie 2019, 19:09)

          [anonim] i-a raspuns lui newlook

          • -9 (17 voturi)    
            Nu lasa adevarul-realitatea-statistica sa distruga (Marţi, 19 februarie 2019, 21:12)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui

            Nu lasa adevarul-realitatea-statistica sa distruga bunatate de spalatura pe creieras!
            Fii smeker, fa poante cand nu ai nimic a spune!
            • +3 (11 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Marţi, 19 februarie 2019, 21:35)

              [anonim] i-a raspuns lui newlook

        • +11 (17 voturi)    
          nu (Marţi, 19 februarie 2019, 19:12)

          decretelu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          si nici la mine nu a ajuns. o fi pentru ca nu suntem bugetari? ar fi frumos sa va exprimati fara dispretul marca niuluc pentru ca noi muncim si platim salariile bugetarilor. nu avem nevoie de mistocareala de cocalar cu scoala.
        • +12 (16 voturi)    
          Lasa, tov niuluk, propaganda sovietica. (Marţi, 19 februarie 2019, 19:15)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Matale esti arhicunoscut pe aici, nu ne mai povesti ce bine o ducem, da' nu stim.
          Leit ceausescu, bre!

          Jos ciuma rosie: psd-alde-udmr !
        • +4 (6 voturi)    
          Mdah, ai avut o barabula (Miercuri, 20 februarie 2019, 2:22)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Si acum ai o barabula si inca 5% din ea, excellent, duduia Romania, de prostie dealtfel si saracie.
        • 0 (2 voturi)    
          Efectul cu (Miercuri, 20 februarie 2019, 7:15)

          ABBV [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          stoparea migratie cum i spui tu este un efect ma repet. Este pur si simplu din ratiuni economice astia care au ramas castiga colosal ...si nu din salariul de stat. Este o chestiune pura de cerere si oferta.
          Cat depre crestere economica si pensi ? Nu are rost sa comentez spun doar ca esti dezinformat.
          Un alt efect in urmatorii 3 4 ani va fi un deficit catastrofal in buget. Incet incet pleca aia care muncesc si produc. Si raman aia care merg pe spaga pe combinatii si furaciuni
          Se si observa deja aparitia unei clase mai moderate in PSD(PCR) care balbaie ca plecarea nu e o solutie. Tovarasi daca te tratezi in al 12-lea ceas, cateodata mori.
        • +2 (6 voturi)    
          paradoxal (Miercuri, 20 februarie 2019, 7:44)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          este faptul că primii care vor simții dictatura clicii de hoți veți fi chiar voi, tu cu privirea tâmpă, buhăitul ăla de cucuvea, ăla de se crede regele evreu al hotelurilor, etc.
    • +9 (15 voturi)    
      RSVP (Marţi, 19 februarie 2019, 17:00)

      cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Cucuveauamov, ne vedem deseara la o bere? Facem un teambuilding, plateste firma, bineinteles, in ruble, vine si Mazeta. Radem putin de hastagisti, facem planul pentru fake news-urile viitoare, ne coordonam troll-area TFListilor, discutam ultimele ordine primite de la dnul P.
    • +14 (16 voturi)    
      poti sa-mi explici d c e bvine?! (Marţi, 19 februarie 2019, 17:03)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      sa admitem ca psd are dreptate.... (NU ARE!!!)

      ce a facut justitia in ultimul timp?! nu a facut NIMIC pentru victime, doar pentru infractori!
      cati infractori au bagat la psucarie de cand e tudorel?! nici unul!!!

      repet intrebarea d c e un lucru bun?!

      chiar nu esti capabil decat de rautate si mistouri ieftine?!
      chiar nu iti dai seama ca mai devreme sau mai tarziu o sa te afecteze coruptia si pe tine?!
      • +9 (13 voturi)    
        Iti pierzi vremea, e postac (Marţi, 19 februarie 2019, 19:17)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        platit in ruble.
    • +10 (12 voturi)    
      Nu-i problema .. (Marţi, 19 februarie 2019, 17:16)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      La un moment dat o sa vin alta majoritate si o sa tot dea OUG-uri si schimba toate legile justitiei.
      • +4 (6 voturi)    
        Mai bine modifică Constituția, (Marţi, 19 februarie 2019, 21:38)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        Guvernul să nu mai poată da OUG, Parlamentul să rămână unicul legiuitor.
    • +2 (2 voturi)    
      cucuveauo... cum sa-ti explic (Miercuri, 20 februarie 2019, 10:54)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      ..computerul sau telefonul inteligent sau internetul pe care le folosesti ca troller pentru propaganda infractorilor... au fost inventate in tarile libere si democratice, cu economie dezvoltata pe criterii sanatoase, in tari unde meritocratia primeaza. Cleptocratia pe care o slavesti , incultura, lipsa de morala , infractorii pe care ii aperi.. nu iti vor aduce niciodata nimic.. decat doar cei cativa arginti rasplata ca ti-ai vandut sufletul si libertatea.. arginti cu care o sa iti cumperi o pereche de izmene si ciubote de cauciuc facute la cine stie ce atelier de-al lui dragnea si sa rascolesti namolul drumurilor vesnic nereparate .. ca dee!! tatucu-tu dragnea.. este ocupat sa cheltuiasca banii tarii cu ..bunurile personale
  • +18 (28 voturi)    
    prioritati ? (Marţi, 19 februarie 2019, 16:23)

    jescu [utilizator]

    De ce o fi dat ordonanta pentru admitere ? Parchetul european a cerut ca fiecare stat sa desemneze candidati sau orice absolvent de drept din orice stat se poate inscrie in concurs pentru un post de procuror acolo ?

    Cand o avea de gand ministrul sa se ocupe de problemele reale ale justitie ? Adica ce citim in ziare de genul: https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22978788-ialomita-25-persoane-acuzate-trafic-minori-fost-achitate-dupa-faptele-prescris.htm
    • -16 (22 voturi)    
      N-ai inteles, n-asa? (Marţi, 19 februarie 2019, 17:27)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      ========
      Pentru SEFIE candideaza individual:

      Kovesi, zeita matale candideaza fara acordul lui Tudorel. La fel poate face orice procuraras din Romanika; inteleg ca nu s-a opus nimeni.
      Cum ar spune poetul: "Si de la pasune, iaca candideaza chiar si vaca", fara ca ministrul justitiei sa poata interveni.

      =======
      Pentru procurori trimisi de STATE:
      Alta e situatia daca Procurescu vrea stampila "Trimis de Romania". Atunci, conform Constitutiei trebuie sa aiba un cuvant de spus si seful procurorilor, omul cu stampila, adica Ministrul Justitiei. Cum ar spune poetul: "Dar acum, el chiar conteaza / De-i vaca, nu candideaza"!

      Pricepir?
      • +2 (8 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 19 februarie 2019, 19:11)

        [anonim] i-a raspuns lui newlook

        • -5 (9 voturi)    
          Vrei sa n-avem reprezentant? Raule! (Marţi, 19 februarie 2019, 21:19)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui

          Vrei sa n-avem reprezentant? Raule!
      • +2 (6 voturi)    
        Mai bine fara acordul unor Ticalosi (Miercuri, 20 februarie 2019, 5:35)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Ca astia n-ar trimite decat un Grajdan sau unul ca The Horror Daia.
  • +18 (28 voturi)    
    acest guvern (Marţi, 19 februarie 2019, 16:23)

    zigot [utilizator]

    guverneaza mai ales prin ordonante de urgenta, ceace
    constituie exceptie , el a transformat-o in regula.
    asta arata capabilitatea guvernului de a identifica
    problemele, de a le anticipa, si de a le rezolva.
    la randul sau, min. justitiei este de acelasi nivel, lasand
    falsa impresie ca justitia se poate face pe genunchi si
    ca este si oarba.
    este foarte interesant sa aflam cate ordonante de
    urgenta( de ingenunchere a justitie) a dat acest individ
    in cei cca 2 ani de cand este ministru.
  • +26 (36 voturi)    
    gruparea interlopa PSDUDMRALDEPNLdistruge justitia (Marţi, 19 februarie 2019, 16:32)

    hopsinoi [utilizator]

    noi vrem:
    1. orice post bugetar sa fie ocupat prin concurs scris. de la ministru in jos;
    2. vrem 300 de paralametrari si o singura camera - asa cum s-a votat la referendum;
    3. pensii bazate pe contributivitatate, nu pe furt ca acum cu cele speciale;
    • +1 (5 voturi)    
      greu (Marţi, 19 februarie 2019, 20:56)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      1. ar fi dezirabil, dar se manaresc
      2. este o tampenie a lui base la care au pus botul multi. Nu acolo se toaca banii dpdv macro, chiar daca aia freaca menta si voteaza ca maimutele la ordin, cand li se arata banana. Renuntarea la bicameralism iar e o chestie care suna bine si prinde la mase, dar cam atat. Ar trebui sa fie mai putini, insa exista si o parte "buna" daca sunt mai multi. La cata coloana vertebrala au aia de ajung acolo, e mai greu sa cumperi la duzina fata de la bucata.
      3. total de acord. ar trebui bagat si in constitutie, ca sa nu mai abereze unii cu "drept" castigat pentru ceva dat din pix si interes, fara sa fi contribuit
      • +1 (1 vot)    
        Sa fie bicameral (Miercuri, 20 februarie 2019, 8:20)

        ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        dar in limita a 300 de oameni.
        • +1 (3 voturi)    
          People's Vote (Miercuri, 20 februarie 2019, 8:42)

          Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          S-a votat unicameral.
          300 de parlamentari.
          Vrem altceva se face alt referendum.
          Sau facem ca pana acum :PI*2 cu bolta pe votul romanilor.
          • 0 (0 voturi)    
            eh... (Vineri, 22 februarie 2019, 5:18)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

            Poate de aia ar fi mai bun un fel de sistem cenzitar, nu neaparat bazat doar pe darile platite, ci si pe IQ. Ca tot spuneam de pus botul la lozinci, iar asta nu o fac numai fanii psd, ci si aia cu unicameralul. Daca maine se face un referendum ca sa se impoziteze cu 90% orice salariu peste 1000eur net, inclusiv la firma privata, s-ar putea sa ai o supriza cum moare capra vecinului :D

            Referendumul a fost consultativ, dar da, e magarie sa fie lasat in sertar. Eventual facut altul cu explicat, atat taranilor cat si exaltatilor entitled de citesc doar stirile pe fb, cu ce se mananca ce vor vota.
        • +1 (1 vot)    
          merge (Miercuri, 20 februarie 2019, 21:40)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          Am zis de ce ar merge si mai multi, data fiind verticalitatea astora, insa e cam singurul argument. Altfel, 300 este un oarecare alt numar pentru plictisitii neamului.
  • +13 (23 voturi)    
    gruparea interlopa PSDUDMRALDEPNLdistruge justitia (Marţi, 19 februarie 2019, 16:32)

    hopsinoi [utilizator]

    noi vrem:
    1. orice post bugetar sa fie ocupat prin concurs scris. de la ministru in jos;
    2. vrem 300 de paralametrari si o singura camera - asa cum s-a votat la referendum;
    3. pensii bazate pe contributivitatate, nu pe furt ca acum cu cele speciale;
    • -13 (17 voturi)    
      pana una alta ... (Marţi, 19 februarie 2019, 17:44)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      o cam iei in mana ,prostacule !
      • +4 (8 voturi)    
        Postacule (Marţi, 19 februarie 2019, 19:19)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui muscha mbanana

        ia zi, cat primesti per postare ?
  • +13 (15 voturi)    
    hmm (Marţi, 19 februarie 2019, 16:52)

    dum_i [utilizator]

    chiar daca in 2020 o sa mai fie alegeri libere, ceea ce ma indoiesc total, va dura zeci de ani pana va fi readusa romania la ceea ce era in 2016.

    pana atunci vor pleca toti care vor mai putea.

    romania a fost creata in 1918 si distrusa in 2018. asa va ramane. orice va fi in viitor.
  • +9 (11 voturi)    
    stii ca traiesti (Marţi, 19 februarie 2019, 16:54)

    Dodel540 [utilizator]

    intr-o tara de cacat atunci astfel de personaje fac legi care sa apere banii publici si deci bunastarea generala
  • +12 (14 voturi)    
    astia nici nu se mai ascund... (Marţi, 19 februarie 2019, 17:02)

    liviu_ [utilizator]

    TOT ce a facut slugarel a fost cu un scop clar: distrugerea justitiei si eliberarea hotilor...

    acum vre a sa impiedice candidatura lui Kovesi si vrea sa-si puna sluga la DNA!
  • +9 (11 voturi)    
    Una gandesc, alta spun si cu totul alta fac! (Marţi, 19 februarie 2019, 17:05)

    ubu [utilizator]

    art. 1 alin (2) Legea nr. 303/2004: "Cariera judecătorului este separată de cariera procurorului, judecătorii neputând interfera în cariera procurorilor și nici procurorii în cea a judecătorilor."
    Dar prin OUG au stabilit baietii de la Guvern ca avizul CSM pentru numirea șefului DNA, de exemplu, va fi dat de plenul CSM, nu de către Secția pentru procurori a CSM, ca până acum.

    Deci carierele sunt separate doar cand le convin domnilor... In rest una scrie in lege, dar facem o alta care o contrazice. Ce sa mai intelegi?
    Ne-am nascut in comunism, am crescut in comunism si astazi avem sansa sa vedem cum a fost instaurat!
    • +4 (6 voturi)    
      eh... (Marţi, 19 februarie 2019, 21:01)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ubu

      Cea mai mare tampenie in sistemul asta oricum infect numit justitia romana, a fost numirea de judecatori doar pentru ca au fost procurori. Apropo de legea citata de tine, primul care s-a p cu jet pe ea a fost base.

      Procurorul este avocatul statului, una dintre parti, si nu magistrat egal cu judecatorul, asa cum le convine sa perpetueze ciorba asta proasta numita justitie, magistratura, bla bla. Pe aceeasi logica, ar fi trebuit sa se numeasca judecatori direct si dintre avocati. Ceea ce trebuie sa aiba intr-adevar procurorii, este protectie fata de presiuni fizice sau de alta natura.
  • +9 (11 voturi)    
    Toderaș șmecheraș. (Marţi, 19 februarie 2019, 17:08)

    Bota [utilizator]

    Un moș USR-ist. Ordonanța este de râsul curcilor, Toderaș se grăbește să facă el regulamentul de stabilire a procurorului din partea României la Parchetul European pentru ași putea impune omul lui. Toderaș vezi că te faci de KK căci regulamentul nu-l faci tu ci Parchetul care va fi condus de Codruța. Tot ea va alege procurorii.
  • +10 (12 voturi)    
    Regula pentru parchetul european (Marţi, 19 februarie 2019, 17:16)

    Dodel540 [utilizator]

    Tudorel are vise umede. La nivel de UE vor fi reguli de selectie /refuz ale procurorilor europeni din fiecare tara.
    Mai pe scurt Kovesi le va da peste manutza pana cand vor veni cu un candidat acceptabil.
  • +16 (20 voturi)    
    D’lor (Marţi, 19 februarie 2019, 17:18)

    Observatory [utilizator]

    In Iran , hotii sunt amputați !
    In Finlanda , sunt imputați
    In România, sunt deputați !

    Bravo România , de renume mondial !
  • +14 (16 voturi)    
    Democratia hotilor (Marţi, 19 februarie 2019, 17:34)

    V. Istina [utilizator]

    Tudorica centreaza, Tudorica da cu capul, Tudorica numeste, beleste, unge, taie si spanzura pe cine vrea in tara asta, in curand tribunalele si judecatorii insisi vor cere voie dela Tudorel sa dea sentinte pe placul lui.

    Inainte in hau, ca vitele. Nu care cumva sa luptam romani, sa stam cuminti si lasi, poate trece Tudorel de la sine!

    Unde pasca masii sunt topoarele, unde sunt cainii de paza, unde sunt cei care au jurat cu “pretul vietii”??? Unde sunt eroii? Ce semne mai au nevoie sa primeasca? Cine sa dea ordin, Viorica? Les? Borfasii ne sugruma viitorul! Ce viitor le lasa copiilor nostri? Sclavii lui Dragnea?

    La anul, daca stam ca boii , polemizam in puscarie, ca bunicii nostri!
  • +11 (15 voturi)    
    Acest individ malefic, cu numele de alint (Marţi, 19 februarie 2019, 17:36)

    Rescator [utilizator]

    Gargamel Beria,produce OUG-uri ca la o fabrică de
    macaroane.In fiecare zi individul dovedește că nu
    avem nevoie de Parlamentul populat,in proprție de
    70%, de trântori și hoțomani.De ce să intreținem
    600 de indivizi cănd soarta ne-a dat pe *ilustrul*
    Gargamel!?
  • -11 (19 voturi)    
    t.toader (Marţi, 19 februarie 2019, 17:41)

    muscha mbanana [utilizator]

    Tudorel TOADER for PRESIDENT ! Cele mai bune legi ale justitiei din Europa !sa traiasca si sa fie sanatos ,sa indrepte porcariile facute de basescu ! o sa adopte toata europa legile lui Toader , cat de curand !timermans nu conteaza ,e comunist ,pardon socialist ,la viitoarele alegeri se duce acasa sa faca nanica ! cu o pensie de 15 bulioane de euroi ...
  • +3 (9 voturi)    
    totusi, trebuie sa trecunoastem si ajutorul (Marţi, 19 februarie 2019, 19:03)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    dat de Johanis prin amanarea referendumului pe justitie.
  • -6 (18 voturi)    
    Ar fi interesant daca obiecta la subiect (Marţi, 19 februarie 2019, 19:16)

    gabiachim [utilizator]

    Ar fi interesant daca ati obiecta la subiect, daca ati citi in totalitate modificarile care se vor aduce prin OUG ...
  • +8 (16 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 19 februarie 2019, 19:46)

    qwerasdf [anonim]

  • +3 (9 voturi)    
    deja asta nu mai e stat de drept (Miercuri, 20 februarie 2019, 0:09)

    bogdan1477 [utilizator]

    In citeva luni oricine misca in front va avea dosar penal, iar peste un an sa nu mire pe nimeni daca vrun bastan de partid il va lovi cu masina in timp ce goneste cu 150 la ora prin oras si nu va pati nimic. Ce se intampla acum e instaurarea unei dictaturi.
  • +2 (2 voturi)    
    pai nu sunt conditii in puscarie (Miercuri, 20 februarie 2019, 11:07)

    MirceaIo [utilizator]

    Tudorel de ce nu propui o ordonanta care sa confiste averile ilicite? Cum e posibil ca niste fosti comunisti sa fie acum mari oameni de afaceri??? Cum e posibil ca hoteluri, terenuri, fabrici sa intre in proprietate privata fara ca cei ce le-au primit sa fi platit ceva???? Asta nu e coruptie domnule Tudorel? mare maestru in dreptate sociala! Rusine talharilor!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version