Ecaterina Andronescu despre clorul din apa potabilă: „Amoniul nu cade din cer şi zăpadă. Ci a provenit din dejecţiile organice, adică cineva a vărsat ceva deşeuri"

de A.O.     HotNews.ro
Luni, 4 februarie 2019, 19:59 Actualitate | Esenţial


Ecaterina Andronescu
Foto: Hotnews
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, profesor la Facultatea de Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor, Universitatea Politehnica Bucureşti, a explicat într-o intervenţie pentru HotNews ce s-a întâmplat din punct de vedere chimic în scandalul clorului din apa potabilă din Bucureşti.

"Problema este că introducerea unei cantităţi mai mari de clor este consecinţa creşterii de amoniu, care se găseşte sub forma de ioni de amoniu NH4 cu sarcină pozitivă. Dar de unde apare o asemenea concentrare de amoniu? Poate apare din dejecţiile din substanţe organice. Faptul că a apărut acest amoniu în sine nu e pericol, ci faptul că el apare în condiţiile existenţei unor bacterii", a spus Ecaterina Andronescu.

Ministrul Educaţiei spune că amoniul nu a provenit în niciun caz din topirea zăpezii.

"Am auzit că amoniul a provenit din topirea zăpezii. Aşa ceva nu există. Amoniul nu cade din cer şi zăpadă. Cerul şi zăpada nu poluează cu amoniu, ci a provenit din dejecţiile organice, adică cineva a vărsat ceva deşeuri", a mai spus Andronescu.

Luni, ministrul Apelor, Ioan Deneș, a declarat că apa brută furnizată de Apele Române către Apa Nova s-a încadrat în limitele legale în ceea ce privește concentrația de amoniu, primele analize arătând o concentrație de 0,796 mg/l la concentrația de amoniu, iar următoarele, de 0,509 mg/l, în condițiile în care normele legale impun limite de 1 mg/l- 1,5 mg/l.

CITEŞTE Şi Deneș: Apa brută furnizată de Apele Române către Apa Nova s-a încadrat în limitele legale privind concentrația de amoniu / Anumite persoane continuă să acuze Apele Române și oameni care își fac datoria

















22078 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    Lol (Luni, 4 februarie 2019, 20:13)

    mitg [utilizator]

    Probabil ca are dreptate, dar daca a ajuns ministresa educatiei in loc de autoritatile abilitate sa se sesizeze, undeva e o problema imensa ...
  • -4 (4 voturi)    
    Minister of Environment. (Luni, 4 februarie 2019, 20:44)

    alibaba: 10 AUGUST 2018 [utilizator]

    Professor at "Universitatea Pirotehnica Bucharest".

    Thank you ma'am!
  • +4 (6 voturi)    
    Si ce face ministerul mediului? (Luni, 4 februarie 2019, 21:17)

    mimiloi [utilizator]

    Sau nu mai e in guvernul vostru?
    Madam gratiela ar fi trebuit sa fie prima care sa apara in scandalul apei otravite din Bucuresti. Dupa atitea zile autoritatile statului ar fi trebuit sa gaseasca vinovatii si sa-i pedepseasca. In plus ar fi fost necesar ca populatia sa fie informata zilnic despre analiza apei potabile pentru ca oamenii nu mai stiu daca apa este buna sau nu.
    Dar noi avem probleme mult mai importante cum ar fi banii serviciilor si vitamina D.
  • +7 (9 voturi)    
    prima data (Luni, 4 februarie 2019, 21:52)

    mmmircea [utilizator]

    cand sunt de acord cu ambramburica. Nu are nicio legatura amestecul de substante folosit la topirea zapezii, care e un amestec de saruri alcaline cu prezenta NH4+ in concentratii mari. Aproape sigur vorbim de poluare in urma deversarii unor ape reziduale, dar cum garda de mediu nu avem, sa fim sanatosi, atat cat putem.
    • +3 (3 voturi)    
      Da, dar este posibil (Luni, 4 februarie 2019, 23:24)

      comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      (nu susțin că este și realitatea în cazul de față) ca deversarea de ape cu conținut de amoniu să fi fost datorată creșterii nivelului în bazinele de tratare, ca urmare a cantității mari de precipitații - pur și simplu stația de tratare nu a făcut față debitului de ape reziduale amestecate cu cele pluviale,
      • +2 (2 voturi)    
        @comentator diletan (Marţi, 5 februarie 2019, 2:40)

        MosTeaca_ [utilizator] i-a raspuns lui comentatordiletant

        D-le Comentator Diletant, ne spui că ”nu susțin că este și realitatea în cazul de față”.

        Ba chiar așa este ! D-na ministru Andronescu are dreptate !
        1. Ipoteza că Stația de tratare (epurare) a fost operată în parametri, sau în afara acestora, e una !
        Proveniența dejecțiilor din influent (apa uzată intrată în Stație), e alta !
        2. Stația de tratare are și bazine-tampon (pt. egalizare, diluare), iar treapta biologică este operată la timpi de staționare destul de lungi, ca amoniul să poată fi transformat (redus) în azot.
        3. Prezența nitritului (etapă intermediară în epurarea amoniului) în apa potabilă, la o operare defectuoasă a Stației, este gravă.

        P.S. Este posibil un scenariu mult mai rău: apa menajeră și/sau din closete să fi intrat în rețeaua de apă potabilă.
        • +3 (3 voturi)    
          Nu ai dreptate: (Marţi, 5 februarie 2019, 9:22)

          comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui MosTeaca_

          1) Apa provenită din ploi și topirea zăpezii face să nu mai poată fi respectați timpii de staționare de care vorbești (exact ca la inundații, când albia râului nu mai face față puhoaielor), am lucrat în chimie și m-am lovit de problema asta.

          2) Amoniul poate avea și o altă proveniență. - vezi ipoteza lui @gpavel, deși mi se pare mai puțin probabilă (în comunicate se face totuși referire la stații de tratare, nu știu dacă pe baza presupunerilor sau a unor informații verificate).

          3) Pentru a fi redus la azot, amoniul nu va trece NICIODATĂ prin starea de nitrit. În amoniu azotul are starea de oxidare -3, fiind legat de 4 ioni de hidrogen, astfel că ionul are sarcina +1 (NH4+). Clorul activ (fie clor gazos, fie sub forma ionului hipoclorit) are starea de oxidare +1, star în care este foarte instabil, și se reduce la starea de oxidare -1, adică ionul clorură (ca în sarea de bucătărie) foarte stabil. Azotul se oxidează la starea de oxidare 0, formând molecula N2 care se găsește în procent de 71% în atmosferă
          .
          Da, amoniacul se folosește la obținerea monoxidului de azot (NO, cu azotul în starea de oxidare 2+, de unde ar rezulta acidul azotos, respectiv azotiții sau nitriții, în stare de oxidare +3 - HNO2), intermediar în obșinerea acidului azotic (ale cărui săruri se numesc azotați sau nitrați, cu azotul în stare de oxidare +5 - HNO3). Însă oxidarea azotului de la amoniac la monoxid are loc în condiții speciale de temperatură și în prezența unor catalizatori.
          În viața de zi cu zi, amoniacul și azotații sau nitriții, cum i-au botezat ziariștii chiulangii la ora de chimie se găsesc, dorit sau nedorit (ca poluanți adică) în îngrășămintele chimice - azotatul de amoniu.
          P.S. Nu că termenul nitrat/ nitrit ar fi incorect, dar în română, în chimie - de la școala generală până la universitate - se foloseau sinonimele azotat/ azotit. Mai grav este însă că acum nici azotul nu mai e azot ci nitrogen - cel puțin așa apare în toate subtitrările.
          • +1 (1 vot)    
            Bune explicațiile. (Marţi, 5 februarie 2019, 11:06)

            asavreau [utilizator] i-a raspuns lui comentatordiletant

            Pentru apa potabilă azotiții(nitriții)sunt periculoși.La copii dau //boala albastră//-albăstrirea sângelui și moarte,la adulți au efecte negative asupra creierului ducând la demență.Restul nu sunt potențial periculoase.Și o complectare,toate se întâmplă(rău)dacă bei un timp îndelungat-zile,săptămâni,apă cu nitriți.Poți să bei apă și dintr-o băltoacă puturoasă dacă este nevoie,este mai bine decât să te deshidratezi.Cine face caz pe apa cu clor din București face diversiune și sunt implicați miniștri cu responsabilitate ca Ecaterina Andronescu și Sorina Pintea.Vor un subiect//fierbinte//să nu mai discutăm de subiect.Plus o săgeată către Firea(care o merită).
    • +2 (2 voturi)    
      avem... (Marţi, 5 februarie 2019, 9:25)

      codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      cum sa n-avem garda de mediu? se vede foarte clar in fiecare luna, pe 15, in extrasul de la banca .. "cf. borderou salariu". si ce salariu!
  • +2 (2 voturi)    
    tacerea (Marţi, 5 februarie 2019, 8:25)

    gpavel [utilizator]

    dreptul de a nu interfera cu domenii pe care nu le cunosti si nici nu ai capacitatea intelectuala de analiza, ar trebui mai mult folosit ,atat de oameni politici,dar si de analisti,ziaristi,etc.
    cu toate ca e specialista in chimie,nu intelege ca toamna oamenii folosesc ingrasamant(natural si industrial)pe care il imprastie pe terenuri(dejectii dupa celebrul ministru),la topire brusca a zapezii, o parte din ingrasamant(cu mult amoniac)ajunge in "apa bruta"folosita de firma de distributie!
  • +1 (3 voturi)    
    Katy a primit ordin să facă panică. (Marţi, 5 februarie 2019, 8:43)

    asavreau [utilizator]

    Din ce spun arată incompetența guvernării PSD-ALDE unde toți miniștri vorbesc în devălmășție despre ce vor ei,numai despre problemele curente nu.Katy,dar bugetul tot de amoniu a fost poluat?Ăștia de la PSD-ALDE vor o problemă care să ne rețină atenția,ca să poată aranja ei bugetul.Sunt în kkt și spun că alții poluează.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version