Transportatorii din România și din alte 6 state UE cer ca Pachetul Mobilitate 1 să fie amânat

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 1 februarie 2019, 20:55 Actualitate | Esenţial


Transport
Foto: Dreamstime
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia și Ungaria au transmis o scrisoare comună, solicitând ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară.

„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia și Ungaria au semnat și transmis o scrisoare comună către Președintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, și către Președinții celor 8 grupuri parlamentare din PE, prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană. Cele 7 asociații fac apel la Președintele Parlamentului European și Președinții grupurilor parlamentare să acorde atenție cazului transportatorilor rutieri din statele periferice și din alte state membre ale UE, în luarea deciziei în cadrul următoarei Conferințe a Președinților cu privire la Pachetul Mobilitate 1, care ar afecta toți transportatorii rutieri în mod disproporționat negativ”, au menționat, vineri, reprezentanții UNTRR, într-un comunicat de presă citat de Mediafax.

România deține Președinția Consiliului Uniunii Europene între ianuarie și iunie 2019, inclusiv, iar, după această perioadă, în următoarele șase luni, această președinție va fi deținută de Finlanda.

Asociațiile transportatorilor rutieri semnatare ale scrisorii comune susțin că nu pot accepta propuneri care nu au nicio legătură cu o abordare care trebuie să fie echitabilă, echilibrată și bazată pe dovezi.

„Dezbaterile actuale se îndreaptă într-o direcție politizată, populistă și chiar radicală, înaintea alegerilor europene, fără a face o evaluare a impactului măsurilor propuse asupra industriilor, consumatorilor și statelor membre ale UE. Protestăm împotriva acestor propuneri deoarece sunt discriminatorii, ridicând bariere în transportul rutier cu efecte semnificative și provocând o mare povară administrativă, organizațională și financiară, precum și fragmentarea pieței europene a serviciilor de transport. Propunerile nu vor atinge obiectivele declarate, ci doar vor afecta performanța transportului rutier și vor determina costuri extrem de mari de respectare a normelor, precum și distorsionarea competitivității și excluderea de pe piața UE. Mai mult, transportatorii din UE care lucrează într-o concurență strânsă cu operatorii din țări terțe ar fi cei mai afectați, având în vedere că Pachetul de Mobilitate 1 nu este aplicabil transportatorilor din afara UE”, au mai susținut reprezentanții Uniunii citate.

De asemenea, aceștia au susținut că următoarele măsuri protecționiste reprezintă încălcări evidente ale libertăților fundamentale, ale Pieței Unice și ale politicii de mediu a UE: i) aplicarea detașării la transportul rutier internațional cu toate cerințele administrative însoțitoare; ii) interzicerea odihnei săptămânale în vehicule fără o infrastructură de parcări adecvată; iii) întoarcerea acasă obligatorie a camioanelor iv) piața supra-restricționată la cabotaj.

„Asociațiile subsemnate au așteptat decizii echilibrate și totodată fundamentate din punct de vedere economic, social și ecologic. În absența acestora, anticipând daune importante, atât pentru conducătorii auto, cât și pentru operatorii de transport rutier, facem apel la Conferința Președinților să lase Pachetul de Mobilitate 1 pentru următorul Parlament European”, au mai afirmat reprezentanții UNTRR.

În plus, Uniunea citată a informat că, după 29 martie 2019, dată când este programat Brexitul, cartea de identitate (CI) sau pașaportul folosite la intrarea în Marea Britanie (MB) emise de statele membre ale UE rămân valabile pentru a intra în Regatului Unit al Marii Britanii, însă această situație se va modifica pe parcurs, totul depinzând de viitoarea relație dintre cele două părți. UNTRR menționează că le-a solicitat autorităților britanice informații privind situația firmelor de transport rutier din România care efectuează operațiuni de transport din Marea Britanie în UE/din UE în Marea Britanie, după 29 martie 2019.

„Referitor la operațiunile de transport rutier de marfă și persoane, Regatul Unit speră și își dorește un Brexit ușor și să încheie un acord cu UE care să fie în avantajul ambelor părți. Regatul Unit salută Propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind normele comune care asigură conectivitatea de bază a transportului rutier de mărfuri cu privire la retragerea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniune. În acest sens, Regatul Unit colaborează cu partenerii europeni în vederea asigurării că acest Regulamentul este adecvat pentru toate părțile și poate fi implementat până la 29 martie 2019. În cazul în care nu se va încheia un acord între Regatul Unit și UE, autoritățile britanice sunt de părere că după data de 29 martie 2019 va reintra în vigoare Acordul între România și Regatul Unit cu privire la transporturile rutiere internaționale din anul 1969. În oricare dintre aceste scenarii se va aplica sistemul de autorizare CEMT”, au precizat reprezentanții UNTRR.

Pe site-ul Uniunii, operatorii de transport rutier pot consulta condițiile de efectuare a transporturilor rutiere, conform acordului bilateral dintre România și Regatul Unit al Marii Britanii.

Fondată în 1990, UNTRR este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














476 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version