Transportatorii români protestează în fața Parlamentului European

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 20:35 Actualitate | Esenţial


Transport
Foto: Dreamstime
Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) participă alături de celelalte organizații patronale din România la protestul împotriva Pachetului Mobilitate 1, care va avea loc pe dată de 10 ianuarie, între orele 08.00 - 13.00 în față Parlamentului European - Piața Luxembourg.

Într-un comunicat, FORT spune că s-a opus cu vehemență Pachetului de Mobilitate și a făcut numeroase sesizări și petiții miniștrilor Transporturilor din România din ultimii doi ani, cât și Comisiei Europene și Parlamentului European, cu privire la efectele pe care le aduc aceste modificări asupra transportatorilor români, citează Mediafax.

În data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, după care vor urmă să fie aprobate în sesiunea plenară a Parlamentului European din 14 - 17.01.2019.

Pachetul mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 și cuprinde propuneri importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști; propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

La data de 04.12.2018, Consiliul Miniștrilor de Transport din UE (ministrul de resort din România s-a abținut de la vot) a adoptat poziția să (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalți transportatori estici sunt trimiși acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană.

În principal vor fi aplicate următoarele reguli: aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii; restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de "răcire" (cooling-off) de 5 zile înainte că alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul; interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE; întoarcerea acasă a șoferilor cel puțîn o dată la patru săptămâni - sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum; obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024.

Propunerile cuprinse în Pachetul Mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al statelor membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați prin măsurile propuse, care vor determina creșterea semnificativă a costurilor de operare și restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intră în procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene - Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.


Citeste mai multe despre   
















717 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    ???? (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 20:42)

    Martha Logu [utilizator]

    n-am timp sa citesc, ce vor tiristii astia mai exact?
    • +1 (5 voturi)    
      vor o țară ca afară (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 20:55)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

      dar taxe ca în România.
    • +1 (5 voturi)    
      Să facă transporturi în vest (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 21:19)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

      cu șoferi plătiți cu salarii din est. UE modifică legislația pentru a atenua concurență neloială pe piața vestică de transport, datorată diferenței dintre salariile din est și cele din vest.
      • -1 (5 voturi)    
        raspuns (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 21:53)

        drup [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        ce vor - sa nu se scoata celebrul magnet, sa nu se scoata dormitul la cabina, sa nu se scoata detasarea pe 6 luni. Cred ca mai sunt niste operatii interzise - tranzit adica sa nu zica ca a plecat din romania in franta da el de fapt plimba marfa din italia in franta - adica de fapt sa nu se scoata magariile pe care ei le fac.
      • +5 (5 voturi)    
        Libertatea de circulație a serviciilor se supendă? (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 21:54)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Uniunea Europeană pretinde că se bazează pe libera circulație a persoanelor, bunurilor, serviciilor și capitalului. Transporturile se încadrează la servicii, dacă te întreabă cineva.

        Dacă e OK ca Germania să-și fabrice în România componentele auto, la salarii românești, atunci trebuie să fie OK și transportul între țări din UE cu camioane românești, la salarii românești.

        Concurența neloială e între statele din Vest și cele din Est, tocmai prin asemenea restricții.
        • +1 (1 vot)    
          Vestul subordonează estul (Duminică, 6 ianuarie 2019, 15:50)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          din punct de vedere economic, ăsta-i primul principiu al UE, liberara circulație este ok atâta timp cât nu contravine primului principiu.
  • 0 (0 voturi)    
    Sau pe scurt (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 21:53)

    Anonym [utilizator]

    Deficitul nostru de cont curent se va agrava pentru ca pe segmentul serviciilor, transporturile erau o componenta mare
  • +1 (3 voturi)    
    Dar vai...europa cea libera nu permite concurenta (Sâmbătă, 5 ianuarie 2019, 23:36)

    Je__ [utilizator]

    si miscarea oamenilor, bunurilor si capitalurilor cand contravine intereselor tarilor de rangul I

    Deci salariile sa fie mici si ieftin la voi acasa, nu la noi acasa.....si bineinteles sa vindeti ieftin noua ce produceti acolo la voi si sa cumparati scump de la noi ce producem noi

    In rest...ii dam inainte cu discursurile moralizatoare despre libertatea capitalului, drepturi, justitie si stat de drept...sa aiba rezistenta discurs cand pupa mainile stapanilor


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version