Corespondență din Italia

Patru români din Italia riscă închisoarea după ce au tăiat porcul în curte, de sărbători. Val de reacţii în Peninsulă

de Miruna Căjvăneanu     HotNews.ro
Miercuri, 2 ianuarie 2019, 12:10 Actualitate | Esenţial


taierea porcului
Foto: Il Messaggero.it
Păstrarea tradiţiilor de sărbători din țară ar putea să-i coste scump pe patru români stabiliţi în Italia. Ei au tăiat un porc în propria curte, fără a ţine cont de legislaţia din Peninsulă, care impune respectarea unor norme stricte atunci când e vorba de sacrificarea animalelor. Ştirea, publicată în prima zi a anului de "Il Messaggero", a declanşat un val de reacții pe reţelele sociale, unii din cititorii italieni cerând ca cei patru să "fie trataţi aşa cum au tratat ei animalul".

Un porc pe jumătate ars, abandonat pe o masă într-o curte, apoi acoperit cu un sac de plastic negru, sub privirile a doi agenţi de la poliţia locală din oraşul Anzio, lângă Roma. Este una din fotografiile publicate de cotidianul “Il Messaggero”, pentru a ilustra amplul articol despre cei patru români denunţaţi pentru că au ucis “în mod abuziv” un porc, de sărbători.

Faptele au avut loc în zona Lavinio (Anzio), iar poliţiştii au fost alertaţi de vecinii speriaţi de zgomotele făcute de animal.

Cotidianul italian descrie în detaliu operaţiunea: "Imediat au intervenit la faţa locului agenţii conduşi de comandantul Sergio Ierace, care au găsit un porc tăiat de curând într-o grădină de lângă locuinţa celor patru români, în absenţa oricăror condiţii de igienă şi siguranţă. Agenţii au constatat, după o examinare succesivă, că săracul animal a fost sacrificat fără a fi mai întâi asomat, operaţiune prevăzută pentru a nu provoca suferinţa inutilă a animalului".

Poliţia locală a solicitat intervenţia Autorităţii locale sanitare (ASL), care a confirmat nu numai moartea violentă a animalului, ci şi "cruzimea cu care a fost sacrificat", fără a fi asomat, așa cum prevede legea.

"Acţiunile ulterioare de investigaţie au dus la identificarea fermei de unde provine porcul, fiind vorba de o fermă autorizată, dar încă se cercetează modalitatea de vânzare şi transportul animalului", continuă Il Messaggero.

Cei patru români, cu vârsta cuprinsă între 35 şi 40 de ani, împreună cu un cetăţean italian, care a transportat porcul, au fost denunţaţi pentru "cruzime faţă de animale şi tranşare clandestină". Ei riscă o pedeapsă cu închisoarea de la 6 luni până la un an şi o amendă de până la 150.000 de euro.

Reacţii pe reţelele de socializare - "La moarte cu ei"

În mai puţin de o oră, ştirea a fost distribuită de aproape 800 de ori şi are sute de comentarii.

Câţiva cititori le-au urat celor patru români "aceeaşi soartă ca a animalului". "Ar trebui măcelăriţi aceşti zulu", "La moarte cu ei", "blestemaţilor" sunt doar câteva comentarii.

Alţi cititori, la polul opus, fac referire la tradiţii similare din Italia. "Când eram tânăr, aşa erau sacrificate toate animalele la ţară", spune un cititor. "Până acum 20, 30 de ani, era o sărbătoare, acum devine o crimă", constată un alt cititor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















23331 vizualizari

  • +21 (33 voturi)    
    Italienii (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 12:18)

    Kosmos [utilizator]

    Oare n-au auzit ca in Romania s-a facut genocid pe porci sanatosi?
    • +7 (9 voturi)    
      sacrificatul porcilor este o traditie in toata (Joi, 3 ianuarie 2019, 9:29)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Europa...sa nu uitam ca biserica occidentala (mai ales spaniola si italiana) a trimis pe rug oamenii care nu mancau carne de porc (pe motiv ca erau eretici).
      Ignatul nu s-a inventat in Romania, a fost in toate Europa. Doar ca la ei traditia a fost abandonata dupa al doilea razboi mondial, la noi inca se pastreaza.
  • +15 (15 voturi)    
    erata (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 12:21)

    ovidiu2 [utilizator]

    probabil examinarea a fost „succintă”, nu „succesivă”.
  • +8 (38 voturi)    
    Au sfeclit-o ... (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 12:21)

    blackarrow [utilizator]

    Ce se considera banal in Ro, e o crima in Italia, nu stiam asta . Dar oamenii aia chiar nu stiau , stand acolo ?! Acum trebuie sa traga ponoasele , nu s-a mai auzit de asa ceva...
    • +5 (33 voturi)    
      Uhm (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 16:36)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui blackarrow

      SI in Romanistan e ilegal sa tai porcul in curte daca animalul nu este inconstient (prin asomare), singura diferenta este ca in Romanistan e vestul salbatic, legea nu e aplicata.

      https://agrointel.ro/43979/taierea-porcului-de-craciun-reguli-ce-trebuie-respectate-la-sacrificarea-in-gospodarie/
      • -10 (28 voturi)    
        Unde Romanistan (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:22)

        Anarb [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Acolo la turnulete unde stai tu? Ca eu stau in Romania. Hai, centenar fericit, romanule!
      • +1 (7 voturi)    
        depinde pe unde stai in Romania (Joi, 3 ianuarie 2019, 10:59)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Pe strada mea din Buc nu am auzit niciodata de porci taiati care guita de Craciun....si am destule case pe strada.
        Hai sa nu generalizam si sa spunem ca toti romanii taie porcul in curte.
  • +19 (33 voturi)    
    Pariu ca scapa . (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 12:26)

    spysoby [utilizator]

    Italieni sunt buni de plata.E o decizie a curtie europene de justitie pe tema asta.Invoca taiere ritualica si pa.
  • +18 (48 voturi)    
    Purcellino (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 12:31)

    NoFive [utilizator]

    E si o doza de ipocrizie din partea italienilor revoltati, ca nu cred ca doar vegetarienii dintre ei au postat reactii ostile. Oare italienii din ce isi inchipuie ca e facut salamul italian? Pe de alta parte, da, cred ca a devenit nu doar anacronic ca intr-o tara dezvoltata a Europei sa injunghii porcul in curtea casei. Iar daca e vorba si despre romani in rolulile principale, iaca dandanaua e gata! Fellini ar fi avut un bun subiect cred.
    • +12 (48 voturi)    
      Ipocrizie romaneasca. (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 15:55)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

      Romania se imparte in 2 categorii: oamenii cat de cat rasariti, dar (tot mai) putini, si retarzii care mereu isi vor pune nevoile lor pe prim plan. Iar una din marile lor nevoi e sa isi apere retardul, exista un intreg sistem de credinte si valori menite sa pastreze "status quo-ul". Strainii "e rai", Soros, italienii, da-i dreaq, nu conteaza ca ne dau sa mancam, noi facem din ale noastre ca-s mai bune si ne p... pe regulile si civilizatia lor.

      Tot ce fac indivizii astia e sa traiasca intr-un izolationism crancen indiferent ca stau aici sau pleaca din tara, in fiecare an trebuie sa faca acelasi lucru, ce faceau acum 100 de ani bunicii lor, oricum tot ce stiu este ce au copiat orbeste de la parinti. Sunt convins ca pe langa asta si manele, au vizionat la revelion vechile scenete cu Nea Marin si Stela Popescu, singurele chestii pe care le inteleg.

      Alea sunt valorile lor si lumea lor. Singurul popor la care mai vezi asta sunt //. Foarte ipocriti, ignoranti si care se cred buricul pamantului intr-un mod nejustificat. Ce e trist e ca nu vad cand o lume intreaga merge in alta directie. Da, nicaieri in lume retarzii astia nu sunt "la putere", unii sunt absolventi de facultate si chiar detin functii inalte, adica, daca la altii or mai fi niste rednecks pe la vreo ferma izolata, e una, la noi, sunt atat de multi incat ei intre ei cred ca asta e normalitatea.
      • +12 (26 voturi)    
        de aceea (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 16:22)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui clint

        domnule clit cand au venit bolsevicii in estul Europei la putere si au pus ''retarzii'' in posturi doar in Romania au fost fara mila asupra celor care se considera rasariti
      • +2 (16 voturi)    
        Nu e doar o caracteristica romaneasca (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:03)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui clint

        e o caracteristica zonala si, poate generationala! Textul tau, daca l-ai traduce in sarba, bulgara, poate si ungureste .....oamenii care rezoneaza cu el aici,ar rezona oarecum la fel! Citeam acum vreo cateva saptamani pe ''quora'' - nouă Slovenia ni se pare misto, nu? Probabil ca e... dezvoltata, mult peste noi, prima tara din est cu euro. etc. Un tip un sarb nascut in Slovenia, casatorit cu o slovena) povestea ca era cu nevasta sa la spital si asteptau sa intre in cabinetul doctorului. Cu ei astepand mai erau o pensionara(slovena) si un emigrant(albanez din Kosovo). La un moment dat, unul dintre ei s-a dus la baie si cand s-a 'ntors a spus ca robinetul nu poate fi inchis si curge incontinuu! Atunci pensionara a spus: ''astia nu pot nici sa zugraveasca ce a construit Tito!'' - suna familiar? Iar tipul scria(cu un oarecare regret), ca cumva...ei(inclusiv albanezul din Kosovo), au simtit oarecum ca rezoneaza cu ea....si e vorba de Slovenia, nu de judetul ''x'', cel mai sarac din Romania! Si inca ceva - cineva nu prea dus la scoala, nu poate relationa decat cu persoane de acelasi fel. izolationismul nu e o optiune; nu poate merge la Universitatea din Roma(de ex) unde ar putea intalni oameni destupati si toleranti - el relationeaza tot cu italieni de ''teapa'' lui, care, bine'nteles ca-l vor respinge!
  • +21 (59 voturi)    
    Trebuie pedepsiți. (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 12:33)

    asavreau [utilizator]

    Când mergi într-o țară,respecți legile și tradițiile de acolo.Nu-ți convine,stai acasă în mizerie și anarhie.
    • -16 (62 voturi)    
      traditii (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 15:18)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Ai ratat ultimul paragraf din articol. Cu aberatii de genul asta ue o sa se duca dracului. Vai vai vai, sa nu sufere animalutzul. Se mai si mira libtarzii ca lumea a inceput sa voteze partide anti ue. Fix de la chestii de genul acesta.

      Tu la care traditii te refereai? Ca la cele italiene, se pare ca nu.
      • -9 (29 voturi)    
        Tipic (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 16:46)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Atitudine tipica de biped roman cu ciocanitoare mica care are nevoie sa chinuie animale sa se simta macho.
        • +4 (18 voturi)    
          mda, clasic (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:26)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          Dupa cum mai spuneam cuiva, daca or aproba comentariul, e greu sa-i explici unui sjw npc atitudinea holier than thou.

          Cu, vaaai, UCIDEREA animalelor ca sa faci burtica mare sau sa le porti mandru in picioare, nu ai o problema, dar sa nu sufere. Marfa de logica, religioasa in felul ei, ca e la fel de ipocrita.
        • +12 (18 voturi)    
          Hai ca m-ai convins (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:34)

          Iomen [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          cu postarea cat de evoluat esti tu. De la anu’ trec pe oaie-vita.
      • +2 (24 voturi)    
        Este o prostie ce spui. (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 17:29)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Nu numai pentru suferința animalului este cerută asomarea,ci și pentru calitatea cărnii.Dacă te comporți la alții ca la tine acasă,de ce mai pleci de acasă?Crezi că italienii,francezii,nemții și toată Europa trăiau mai bine dacă își mențineau apucături barbare.Este greu să te documentezi și Italia nu te obligă să nu faci la tine acasă tăiere tradițională.
        • +5 (17 voturi)    
          alta era ideea (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:23)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Dar e greu sa faci un sjw npc sa-si vada atitudinea holier than thou
      • +4 (26 voturi)    
        renunti la libertate, democratie si (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:14)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        bunastare ca sa poti taia porcul cum vrei tu (ca asa e traditia).

        Eu am tot respectul pentru traditii dar adaptarea este esentiala cand lumea se schimba.
        Poti taia porcul traditional, face si spectacol daca tii neaparat, dar va trebui sa explici ce faci acolo si sa respecti regulile sau sa ceri autorizare daca trebuie sa le incalci iintr-un fel.

        Stii cine mai are problema asta cu traditia taiatului de animale in conditii considerate barbare (doar ca ei nu mananca porc)?
        Mulsumanii...

        Cumva nu se potriveste... aparatorii traditiilor se urasc unii pe altii... de fapt are un mare sens.

        Si animalele au drepturi si va trebui sa incepem sa ne gandim si la asta.

        Sigur, cei carora le permite educatia si mentalitatea.
        • +4 (20 voturi)    
          :))) (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:22)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          Te-ai consultat cu pantofii tai din piele NATURALA ref drepturile animalelor? :D Animalutzul ala a avut un suflet, sa stii. Un suflet in al carui "invelis" material iti bagi picioarele in fiecare zi.
          QED
          • -3 (13 voturi)    
            Interesant (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 23:05)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Bascalia tipic romaneasca, multumesc Nevermind dar nu mi-era dor de asta.

            Dialogul din pacate sau respectul pentru opiniile altora este nul.

            Ce e si mai interesant e ca de fapt nu ai nici o idee despre ce port eu (interlocutorul) de regula, daca mananc sau nu carne, etc.

            Bascalia insa, merge unsa.
          • -2 (16 voturi)    
            omule ,aici nu evorba de piele, sorici sau blana (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 23:54)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            e vorba de o lege care trebuie respectata.
            Dac indivizii voiau sa taie porcu' traditional n-aveau decat sa ia BlueAiru si sa zboare pana acasa. Ar fi iesit mai ieftin.
            • +8 (12 voturi)    
              ai citit si ultimul paragraf? (Joi, 3 ianuarie 2019, 3:44)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              Sau comentariul meu initial?

              Nu ma refeream la inclacarea legii, ci la imbecilitatea legii.

              Am uitat insa ca traiesc intr-o lume de mancurti si de yesmeni, care adora orice regula sau lege li se impune si le ofera posibilitatea sa-si dea "valoare" prin a fi sjw npc.
              • +5 (7 voturi)    
                Imbecila sau nu, daca e in vigoare (Joi, 3 ianuarie 2019, 6:24)

                Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                Si incalci o lege, esti pasibil de pedeapsa!!!
                • -1 (9 voturi)    
                  oh (Joi, 3 ianuarie 2019, 10:17)

                  Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

                  Deci inseamna ca nici nu pot avea o parere ref acea lege. Interesant. Deep one.

                  Exact ce spuneam despre lumea in care traiesc si oamenii care fac parte din ea :D
                  • +1 (3 voturi)    
                    Poti avea o parere (Joi, 3 ianuarie 2019, 14:54)

                    VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                    dar daca cineva nu e de acord cu ea, trebuie sa faci bascalie.

                    Asta este dialogul pentru Nevermind.
                    • 0 (0 voturi)    
                      tu ai inceput cu mistoul (Joi, 3 ianuarie 2019, 20:25)

                      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

                      Citez:"renunti la libertate, democratie si bunastare ca sa poti taia porcul cum vrei tu"

                      Exemplu cu barbarii musulmani iar e misto. Relax, am remarcat "considerate". Nu schimba cu nimic faptul ca-i consideri sub-oameni prin comentariu si-i dai exemplu negativ. Ca sa lucrez cu materialul tau de mai sus, nu ti se pare ca DISCRIMINEZI, domnule?!? Vezi ca ti-ai asumat sa NU mai ai libertatea asta. Oh, e vorba de numai cum si cand ne convine? Misto printzipii... Ntz ntz ntz. Hal de dialog "argumentat". Si mai vrei sa nu fac misto de standardele duble.

                      Si don't get me started cu drepturile animalelor, in special venind din partea unora care sunt de acord cu uciderea, dar ii deranjeaza un guitzat.
                      • 0 (0 voturi)    
                        Interesanta logica (Vineri, 4 ianuarie 2019, 2:10)

                        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                        Pentru mine EU inseamna "libertate, democratie si bunastare", nu a fost misto.

                        Nici continuarea.

                        Posibil sa fie ceva umor in ce am zis (mai degraba involuntar) dar nu e zeflemea, bascalie, caterinca...

                        Faza cu sub-oamenii nu pot sa comentez, e interpretarea ta, nu are legatura cu ce am spus eu, chiar nu are.

                        Cunosc destui care obisnuiau sa taie porcul in gospodaria proprie, poate o fac si astazi.
                        Nu asta e problema.

                        Cat despre drepturile animalelor e o discutie lunga care cu siguranta ma prinde si pe mine in offside. Asta inseamna ca trebuie sa o ignoram?

                        Revin la bascalia folosita: a inchis de fapt dialogul.
                        • 0 (0 voturi)    
                          ah, deci nu e ok cu argumentele tale? (Vineri, 4 ianuarie 2019, 16:36)

                          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

                          Interesant. :D

                          EU inseamna numai bine, in totalitate? Absolut TOTUL este OK, de nediscutat si propovaduit fara comentarii, orbeste? Esti sigur ca mi-ai citit comentariul?!? Ca de raspuns, am vazut cum ai argumentat.

                          Nu este nicio interpretare. Ai folosit musulmanii ca exemplu negativ, doar pentru ca nu sunt stas ue. Este o discriminare fata de arabeti, conform printzipiilor imbratisate. Doh. Vezi tu... eu pot "discrimina", dar tu ai renuntat la acest drept. Cand esti corect politic, pai ar cam trebui sa fii pana la capat. Si da, nu inghit discriminarea pozitiva, corectitudinea politica si toate valorile pe care tu le inghiti neconditionat, dar le aplici cu dublu standard. Bine, e ceva tipic pentru cei cu valorile alea in gura.

                          Drepturile animalelor si "nivelul" la care s-a ajuns, reprezinta alta "valoare" impusa pe care eu nu o accept in spiritul turmei, fara comentarii. Nici nu mai mentionez, iar, de dublul standard si in cazul asta.
    • +5 (23 voturi)    
      de rasult curcilor (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 16:57)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Ce-mi place mie ca in tzarile astea "civilizate" se respecta cu stricteţe individualitatea unor culturi primitive iar alte practici sunt pedepsite crunt.

      Bine ca ii tolereaza pe musulmani sa-si bata si umileasca nevstele, dar un porc taia e genocid.

      Puteau si eu sa tai porcul mai "finut", da sa fie pasibili de inchisoare e un pic cam exagerat, nu crezi?
    • +8 (20 voturi)    
      Mda, doar ca cearceaful in cap (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:05)

      ids [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      ...si muezinul care te trezeste la 5 dimineata sint ok, un soric sau slaninuta sint bestialiatate fata de animale. Nu e halal.
    • +6 (16 voturi)    
      Corect. Sa stam acasa. (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:43)

      Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Lasa italienii sa-si acopere piata muncii cu ce le vine pe Mediterana.
  • +14 (56 voturi)    
    Macaronarii au dreptate! (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 12:34)

    prec [utilizator]

    Au mers țăranii în peninsulă și și-au luat și primitivismul cu ei. Fac pariu că ei sunt și mândri că-s români,dacă-i întrebi.
    • +4 (6 voturi)    
      ii prefer pe ei, primitivi dar mandri (Joi, 3 ianuarie 2019, 11:05)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui prec

      fata de altii, evoluati dar care se rusineaza ca sunt romani.
  • +25 (37 voturi)    
    hm (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 12:45)

    Mistrelutz [utilizator]

    in timp ce alte etnii au ''traditii'' sfinte si nu li se poate impune legislatia
    • +9 (21 voturi)    
      corect (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 16:59)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      nevasta musulmana batuta, violata si umilita acasa, e ceva ce tine de o traditie ce trebui pastrata. Sa faci circumcizie adolescentelor e iarasi ceva frumos si nobil.

      Un porc taiat... inchisoare pentru barbarii care o practica.
    • +1 (19 voturi)    
      chestiune de organizare (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:19)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      daca romanii cu pricina ar face demersurile necesare ar fi autorizati.

      Romanii reusesc in Europa sa fie una din cele mai hulite si lipsita de drepturi minoritate.

      Si noi avem mare vine pentru asta, mai ales ignorantii care s-au cocotat in posturi administrative timp de zeci de ani. Mai este si problema tiganilor, dar si acolo avem partea noastra de vina.

      Chestiunea cu religia insa (nu si cu credinta) e o aberatie in sine si semn de inapoiere.
  • +20 (28 voturi)    
    Asa ne trebuie (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 12:47)

    faracatuse [utilizator]

    Acasa ii omoară DSV ul, acolo ești in afara tradițiilor... Respecți legea țării de adopție sau... In fine, adevarul e ca un avocat bun, ii va scoate, dar rămâne faptul ca nu scăpăm de cutuma. Deci, achitare și Acasă!!!
  • +13 (49 voturi)    
    Frumos! (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 13:00)

    Martinezu [utilizator]

    Fugim din tara ca e rau si vrem sa facem din noile locuri aceiasi mocirla ca acasa,
    • -3 (51 voturi)    
      Gospodăria țărănească nu e ”mocirlă” (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 15:22)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Iar carnea de porc nu crește în galantar la hypermarket, cum ai tu impresia.

      Într-o gospodărie țărănească e normal să tai gâini și porci, iar uneori chiar și câte-un vițel. Nu e nicio ”mocirlă”, e un mod sănătos de viață și un mod responsabil de viață. Ai vizitat vreodată un abator, ca să vezi cum e?
      • +12 (46 voturi)    
        Hehe, (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 16:25)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Pun pariu ca pe aceeasi logica crezi ca noi, orasenii care avem baie, tragem apa si se duce, suntem niste ipocriti ca nu avem experienta aia de WC in curte si nu stim unde se duce treaba. Ca ne spalam si nu mirosim a transpiratie/blana de oaie/ceapa/gura neatinsa de periuta de dinti, samd, ca astea astea sunt mirosurile naturale, pe care noi, ipocritii ni le ascundem cu parfumuri si deodorantele.

        Vezi tu, civilizatia si normele de comportament pe care le impune, sunt ca o oglinda in care unii s-ar vedea asa cum sunt, adica niste retarzi care nu sint din filmul ala. De aia o resping cu ferocitate, tesand povesti pe care tot ei sa le creada: strainii sunt prosti, ne vor raul, tot mai bine ca noi, ca singura carne adevarata e aia pe care ti-o macelaresti singur, daca cumperi carne de la abator sigur cineva ti-ar trage o teapa, samd. Strainii au trecut de mult peste aceasta paranoia, care repet, are un singur scop: sa ne "scoata pe noi" astia retarzii, basma curata, fiindca civilizatia nu e pentru noi. Desi traim in orase, ne calcam pe picioare pentru mate de porc vreo saptamana, apoi bagam in noi pana ne ia ambulanta...


        Ia un taran si nu il mai lasa sa isi taie animale in curte sau sa manance oua de la gaina lui. L-ai terminat. Poate atunci intelege ca timpul lui s-a terminat. De fapt, timpul lor a trecut de mult in tari ca Italia. Ei bine, in loc sa admita asta, va spune ca sunt altii rau care au ceva cu el si vor sa ii distruga valorile lui ancestrale, singurele pure de altfel.

        Acum, pe taran eu l-as lasa in pace. Eu nu il judec. El va muri pe limba lui. Problema e cu alde fi-su, atat ala corporatist dar mai ales ala cu BMW si trening, care dupa ce se dau prin Italia si isi cumpara bizonica, tot la tuica si soriciul lui ta-su se intorc. Ca doar nu s-ar spurca cu fructe de mare, prosciuto, porchetta, paste si vinuri renumite de la aia. Doamne-fereste !

        La fel si pt corporatistul care tot la ma-sa trage de sarbatori chipurile ca sa isi vada familia.
        • +3 (15 voturi)    
          tot cu PSD votezi (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 17:02)

          Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui clint

          tot cu PSD votezi, si tot impotriva lui Soros si Corporatistilor esti?

          De cand va da tickete de vacante gratis la stat ti se pare ca te-ai civilizat monsher?!
        • +9 (23 voturi)    
          E treaba ta să hotărăști ce mănâncă omul? (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 17:28)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui clint

          Superioritatea asta morală pe care încerci tu să o promovezi face parte din arsenalul ideologic. Nu e treaba ta dacă omul are un BMW de 15 - 20 de ani și umblă în trening, la fel cum nu e treaba ta dacă își taie porcul în curte.

          Civilizația nu înseamnă a impune altora modul tău de trai, iar canalizarea de la bloc garantat nu ți-ai construit-o singur. Canalizarea asta primită moka nu te face cu nimic superior țăranului care nu și-a instalat încă o fosă septică, iar unii chiar și-au instalat. Pe banii lor, nu pe bani publici, cum e canalizarea pe care o folosești tu la bloc.
          • -10 (16 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:20)

            [anonim] i-a raspuns lui Harald

            • +12 (16 voturi)    
              interesanta analogia (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 21:13)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui

              porc=nevasta

              Sper sa nu-ti citeasca "jumatatea" comentariul :D
            • +11 (15 voturi)    
              Articolul e despre tăiat porcul, dacă ai remarcat (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 21:19)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui

              Faptul că e nevoie de mai multă educație nu justifică o lege opresivă. OK, au tăiat porcul într-un mod inuman. Ți se pare normal ca niște oameni să facă închisoare pentru așa ceva?
              • -2 (4 voturi)    
                Chestiunea e foarte relativa (Joi, 3 ianuarie 2019, 9:04)

                newlook [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                In alte locuri, daca faci doar inchisoare pentru omorarea unui (anumit) animal, poti sa te consideri norocos.

                In plus, cine suntem noi ca sa calificam o lege data de alt popor ca fiind "foarte opresiva" si s-o incalcam chiar in tara lor?
                Mie, personal, nu-mi place cand vin altii la noi si ne dau indicatii calcandu-ne pe ceafa cu cizmele. Pentru ca, respectand proportiile, atunci cand mergi intr-o alta tara si incalci - deliberat si premeditat - o lege de acolo, asta faci: intri cu cizmele in modul de viata, de a fi al localnicilor.
                • +1 (1 vot)    
                  Dar munca ”deliberată și premeditată” e bună? (Joi, 3 ianuarie 2019, 17:14)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                  Oamenii aceia muncesc acolo, plătesc impozite și întrețin practic ambele societăți, atât cea italiană care are nevoie de imigranți pe care îi pune la muncă, dar și cea românească unde ei trimit bani.

                  Ești conștient cât de aberant e să califici ”deliberată și premeditată” tăierea porcului? :)
        • -2 (12 voturi)    
          Just, a aparut specia hibrida (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 17:40)

          n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui clint

          care filmeaza cu telefonul sacrificarea porcului potrivit "datinii" pentru a marca de doua ori: si pastrarea unor legaturi formale cu "locul de unde a plecat", si sansa de a fi validat in noua lume la care jinduieste sa ajunga. Specia cracanata intre ancestral si inovatie tehnologica e obligata sa faca salturi atit de marei intre cele 2 afinitati, incit fie risca ridicolul fie contrariaza (prin fapte totusi inofensive).
        • 0 (18 voturi)    
          Suntem aceiasi (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:27)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui clint

          si la tara si la oras.

          Suntem si ipocriti si inteligenti, si idioti si nespalati.

          Daca tu te crezi superior pentru ca stai la bloc o sa ai o surpriza.

          Harald are dreptate in mare parte si tu ai raspuns jignind.

          Eu as cumpara animalele de la taran daca as putea ( o fac cand pot, de la crescatori cat mai autentici ) si chiar le-as creste si taia.
          E adevarat ca povestea cu porcul este discutabila, dar ce se intampla in abatoare nu este in nici un caz o chestiune civilizata de multe ori,

          Cresterea industriala a animalelor e o mare porcarie, si ar trebui sa inceteze.

          Aceasta infumurare creste bariere intre oraseni si cei din rural, dintre muncitori si intelectuali, dintre cei cu pareri de stanga si de dreapta, etc.
          Cand nu poti sa porti o discutie civilizata, ai aceiasi vina, indiferent pe ce parte a barierei te consideri.
        • +8 (18 voturi)    
          Argumente perfide... (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:56)

          Lunix [utilizator] i-a raspuns lui clint

          ...super-spalatii si super-igienicii au facut din viata lor privata in curte.Va excitati de moartea unui porc, insa sunteti nesimtitori la uciderea copiilor omorati in pantece. Vai de mama voastra, RETRASADOS SUPER-LAVADOS!
        • 0 (0 voturi)    
          Probabil ca (Vineri, 4 ianuarie 2019, 13:48)

          huli [utilizator] i-a raspuns lui clint

          tu de la carnea de supermarket te-ai prostit asa. De sarbatorile astea ai supt de la tac-tu si te-ai regalat cu scoici este? Sau doar cu coici?
          Tu baga in continuare porchetta si prosciuto ca alea nu-s din porc, sunt din fisiune nucleara provenite. Si vinurile renumite romanesti te zgarie pe gat cred.
    • +14 (18 voturi)    
      Nu e mocirla (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:15)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      E doar saracie...Si macaroanele erau toate la munca in Germania si Franta in anii 50-60. Acum au uitat...Las’ ca le pun baietii minarete la catedralele alea rotunde gen Ravenna. Porc e naspa sa omori, oaie va fi ok si sa o lasi sa moara incet, scurgandu-i-se sangele.
  • +2 (34 voturi)    
    sjw pe net (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 13:05)

    Martha Logu [utilizator]

    social justice warriors lovesc pe net..
    • -3 (27 voturi)    
      mda (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 15:20)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

      Nu vezi ca e plin de ei, pe langa ca sunt plini de ei pana la punctul in care nu mai au gandire proprie?
  • +22 (36 voturi)    
    Au patit-o si altii... (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 13:19)

    John M. [utilizator]

    In America. Porcul fusese taiat la o ferma si adus acasa doar pentru transat si prelucrat. Copiii din vecini au inceput sa dea cu pietre in noi cand au vazut ca mancam carne cruda (sorici) dintr-un animal mort. Noi ne-am zbarlit la ei si au fugit in casa sa-l aduca pe ta-su, care i-a dojenit si le-a spus sa ne lase in pace, dar ei au ramas
    pe gard. N-au mai aruncat cu pietre, dar au inceput sa ne scuipe.
    • +10 (30 voturi)    
      really? (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 16:19)

      Robin_W [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Poate gresesc, dar
      - ce ai in cap atunci cand nu ai privatiune si urmezi un obicei 'stramosesc' in vazul tuturor intr-o tara straina?
      - de ce transezi porcul in curte? de ce nu mananci soriciul in casa? (asta e legat de prima intrebare);
      - majoritatea caselor in US nu au gard, dar daca esti intr-un oras si ai gard, atunci clar nu halesti sorici in poarta casei!
      - copii care sa scuipe spre tine de pe gardul tau?!? Suna ca un cartier de sud-americani... sorry for you man!
      In alta ordine de idei, eu stiu doua familii do romani care au omorat si parlit porci de mai multe ori in ograda proprie. Tot in America.
      • +10 (16 voturi)    
        I can see you are a smart ass (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:12)

        John M. [utilizator] i-a raspuns lui Robin_W

        and that's why I bother to respond: go to Cleveland, Ohio, to the 80th St. neighborhood and you'll see that ALL HOMES HAVE FENCED-IN BACKYARDS. ALL. SOME AS HIGH AS 6 FT.
        And I was a guest there. The owner had hired a butcher from Fagaras to turn the poor animal into hams, sausages, etc.
        • -4 (14 voturi)    
          Am dat un google view street (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 21:29)

          Robin_W [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          pe acolo si intr-adevar pare un cartier de 'politically correct' people, so...
          eu unul nu m-as apuca sa transhez porcul in curte si sa bag sorici in mine decat daca am gard de 6ft 'no-see-through'! Cred ca nici atunci.
          In plus, daca e de 6tf, copii vecinilor nu se pot cocota pe el sa ma scuipe :)
          Dar serios, Cleveland este cam de marimea orasului Constanta. As vrea sa imi spuna constantenii cati dintre ei au vazut anul asta oameni in curte transand porci si rontzaind sorici? Si nu in Valu lui Traian,Palas sau Palazu Mare, ci mai in centru Constanta!?
        • +3 (9 voturi)    
          Puteai sa spui (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 23:41)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          2 metri, ca nu-ti cadea ''rangul'' :)))
          • -2 (6 voturi)    
            "Feet" goes better with English... (Joi, 3 ianuarie 2019, 8:20)

            John M. [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

            "Once in Rome, you do as the Romans do".
            Everything is in inches, feet, yards, miles, pounds, gallons, pints, quarts. If you miss meters and kilos, go back to Vaslui.
            • +2 (4 voturi)    
              Geez (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:13)

              JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui John M.

              "When in Rome, do as the romans"... except for pig slaughtering...

              Btw, ai obosit de la atata limba romana?
        • +2 (2 voturi)    
          Sunt destule fara fenced backyard (Joi, 3 ianuarie 2019, 6:27)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          De obicei e fenced daca si caine.
          • -1 (3 voturi)    
            Wow... (Joi, 3 ianuarie 2019, 8:24)

            John M. [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

            You're so smart, I gave you a plus...I'll send you a trophy...
    • -4 (14 voturi)    
      pai da.. (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:02)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      """.. Noi ne-am zbarlit la ei si au fugit in casa.. "...da ce!!??.. in "america" nu e loc si pt "taranii" care maninca sorici cu apucaturi de badarani romani...
      • -3 (5 voturi)    
        Toti romanii din lume, (Joi, 3 ianuarie 2019, 8:39)

        John M. [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

        indiferent de tara in care traiesc, de Craciun vor sa manance ca acasa, indiferent de rangul social. Dar vad ca esti "exilat" rau de tot. You poor little pisher, come to the Romanian Orthodox Church "Bunavestire" din Rocky River, Ohio, si vei intalni cea mai mare comunitate de Romanian intelligentsia din exil. Professors, chief engineers, doctors, accounts, business people, etc. Come on over, and we'll give you a lesson in good manners you'll never forget!
        • -5 (5 voturi)    
          Fa-ma sa inteleg (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:16)

          JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          Bunele maniere si mancatul pieii de porc... Hai ca esti amuzant, omule.
          Care-i faza cu mutatul intr-o alta tara, daca tu tot ca la Rromania vrei sa traiesti?
  • +10 (34 voturi)    
    DAR CAZURILE... (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 13:24)

    schroedinger [utilizator]

    Vis a vis de sclavie, cum le-au rezolvat fascistii italieni, ca vad ca s-au ofuscat foarte tare de situatia lui Ghita!
    • +1 (19 voturi)    
      are legatura? (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:29)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Si tu zici asta din Romania, unde prioritatile sunt distrugerea justitiei si casatoriile dintre gay?
    • -2 (2 voturi)    
      Ce? (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:19)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Ce treaba are una cu alta? Voi de ce nu va rezolvati cazurile de sclavie din Romania? O dam din mere in pere?
  • +11 (49 voturi)    
    Daca erau musulmani, (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 13:24)

    unins [utilizator]

    politia le respecta "traditia". Dar sunt romani...
    • +7 (19 voturi)    
      mai ales cand mananca porc (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:35)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui unins

      Glumesc, ai ceva dreptate, musulmanii insa sunt o comunitatea care misca serios pentru respectarea drepturile lor.

      Si romanii ar putea daca s-ar organiza in privinta asta.

      Trebuie insa sa explici ce faci si sa aplici pentru certificari unde legea iti interzice ceva din traditia ta.
      Asa am transforma un act ce pare barbar intr-un act traditional, cultural, culinar, o lectie de antropologie...

      Cum am mai spus... comunitatea romaneasca e una din cele mai tavalite, cu politicieni care ne jignesc, ziare care publica chestiuni nepermise etc.

      Nu e de mirare insa, uite cum ne injuram intre noi din chestii minore.
  • +11 (33 voturi)    
    Dragostea si iertarea... (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 13:44)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Nimic nu este mai minunat decat spiritul sarbatorilor cand iubesti, ierti si ii consideri pe toti fratii tai.
    Ca sa nu fiu ipocrit asa cum ma astept si as cere migrantilor care vin in alta tara sa respecte regulile de acolo pana la virgula, asa voi fi si acum de obiectiv si voi spune ca romanii au gresit pentru ca nu s-au asigurat ca nu incalca nicio lege.

    ... in alta ordine de idei. Gresit sau nu, pana una alta, nu a patit nimeni nimic, animalul este tot mort. Ca cineva va argumenta ca a suferit, fie. Accept. Intrebarea unica este: chiar este necesara o astfel de atitudine din partea unora fata de romani?

    Nu stiu daca au aceeasi atittudine fata de un pedofil, violator sau criminial in serie de copii. Dar stiu: daca ar spune asta fata de un om nu ar fi politically correct. Trist.
    • +13 (23 voturi)    
      Daca mergi p rin statiunile de iarna (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 15:33)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Ai sa vezi competitie la vestimentastie . toate babele cu blana si caciuli de nurca care provin p[robabil din Romania ca in Danemarca au fost interzise pt cruzime
    • +15 (27 voturi)    
      complexul asta de anti-romanism (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 15:46)

      Withdrawal [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Complexul asta de anti-romanism e dezvoltat de romani insisi , si mai ales in Romania.

      Adevarul este ca in Occident este un amestec de sute de popoare, fiecare cu traditiile lor mai bizare sau barbare.

      In momentul cand alegi sa nu respecti regulile unde vrei sa traiesti, (poate chiar chiar din ignoranta), si esti tras la raspundere, este gresit sa invoici " dece tocmai pe mine ? de ce nu pe negri ? de ce nu pe violatori ? de ce nu pe evrei ? da ce facem cu musulmanii , da cu homosexualii tocmai pe mine ca sunt ROMAN ???

      Integ neincrederea in totalitatea sistemului judiciar in Romaniei , dar hai sa nu exportam neincrederea si victimizarea, tocmai cand cei patru nu au respectat regulile.

      Dealtfel toata istoria asta este banala. Nu cred ca multi oameni pun la indoiala faput ca atunci cand mananca carne, cineva a omorat animalul pe care il mananca. Aici este vorba de niste oameni care probabil din ignoranta, exaltare, au ales sa faca acasa chestia asta ; cativa vegetarieni s-au scandalizat pe net, iar apoi ziarele roanesti din Romania au preluat o mare stire de top breaking news ca sa putem toti sa ne minunam : cum asa tocmai noua ROMANILOR sa ni se ceara sa respectam regulile in alte tari ????? noi ROMANII ne facem de cap - luati-i pe altii : ungurii, violatorii si musulmanii...
      • +14 (30 voturi)    
        ia spune (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 16:26)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

        ce este mai crud circumcizia la copii evrei sau taierea porcului?
        Propaganda anti-romaneasca exista si da ar trebui sa fie prioritati cum ar fi pedofilia care este tinuta la secret datorita implicarii politicienilor, politistilor si vedetelor
        • 0 (18 voturi)    
          what is your point ? (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 17:56)

          Withdrawal [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          sincer nu inteleg ce vrei sa spui.

          personal nu sunt de acord cu circumcizia la copii, dar care e legatura cu taierea porcului?

          propaganda anti-romaneasca ar trebui sa fie prioritatea cui ?
          • -7 (13 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:22)

            [anonim] i-a raspuns lui Withdrawal

            • -1 (1 vot)    
              Nu (Joi, 3 ianuarie 2019, 12:23)

              JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui

              Nu. Logica ta este foarte bizara. Una distre practici se soldeaza cu moarte. Tu pui egal intre cele doua?
              Si de ce vorbim despre asta la un subiect despre macelarirea publica a porcilor?
        • +4 (16 voturi)    
          Circumcizia in curtea casei (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:40)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          Daca stii ceva despre pedofilie spune!

          Tocmai in Italia au decorat o romanca ce i-a sifonat pe mafioti.

          Pe tine ce te opreste?

          PS: pedofilia lui Berlusconi nici nu a stat la secret, a fost imbratisata cu mare bucurie, dat fiind ca el s-a intors in politica dupa 0 zile de inchisoare.

          Dar crede-ma, nu are nici o legatura cu taiatul porcului in curte in Italia.
      • +7 (9 voturi)    
        De acord (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:05)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

        Dar aici nu era vorba de discriminare sau paranoi. Nu era vorba nici de aruncat pisica in sens discriminatoriu.

        Comentariul meu avea doua idei: cea evidenta unde intrebarea mea este de ce este o astfel de reactie fata de un seaman si unul mai subtil unde am o placere sadica sa atac PC unde simt ca se ascunde prin diverse spete.

        Indiferent de situatie, nu mi se pare normal ca oamenii obisnuiti sa fie si avocat si judecator si calau. Atata tot. In rest, de acord cu comentariul tau.
    • -7 (11 voturi)    
      aberezi (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:36)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      .
      • +6 (10 voturi)    
        Ai dreptate (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 21:05)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Ce absurd din partea mea sa ma astept la oameni sa nu doreasca moartea altor oameni din motive prostesti... scuza-ma te rog! Sau cumva o sa spui ca merit si eu sa mor pentru aberatii?

        Eu zic sa revenim cu picioarele pe pamant si sa incetezi trolling-ul. Multam in avans !
        • -1 (11 voturi)    
          Cu picioarele pe pamant (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 23:14)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          Scuza-ma dar nu am inteles de unde pana unde: "Nu stiu daca au aceeasi atittudine fata de un pedofil, violator sau criminial in serie de copii. Dar stiu: daca ar spune asta fata de un om nu ar fi politically correct. Trist."

          Chiar nu inteleg legatura, mi se pare aberanta afirmatia.

          Vrei sa spui ca in Italia pedofili, violatorii sau criminial in serie de copii sunt tratati cum?

          Nu reusesc sa inteleg care e legatura cu romanii care au omorat si (semi)preparat porcul in ograda.

          Cumva imi pare ca traim in realitati paralele.
          • 0 (0 voturi)    
            Simplu (Joi, 3 ianuarie 2019, 15:35)

            imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

            Este vorba de politically corectness. Ma indoiesc ca o sa auzi iesiri de genul celor postate pentru porc in cazul lor pentru ca nu ar suna "uman". La animale e simplu.
            • 0 (0 voturi)    
              chiar nu inteleg (Joi, 3 ianuarie 2019, 18:58)

              VictorS [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

              ai niste exemple clare?

              reactiile din presa sau ale oamenilor de oriunde cand sunt cazuri de genul celor pomenite de tine sunt de regula extrem de virulente.

              Chiar sunt curios, poate tu traiesti in Italia si stii ceva ce eu nu stiu.
  • -6 (38 voturi)    
    Italieni spalati pe creier (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 14:57)

    Robert M [utilizator]

    Au un simt special al corectitudinii si se grabesc sa ii acuze pe ceilalti europeni. Alte popoare au conditii speciale in Italia, pentru ca aceasta este politica impusa.
    • +1 (15 voturi)    
      Gresit (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:41)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      nu reclamat comportamentul vecinilor lor nu a romanilor in general.

      Cine e spalat pe creier?
  • -5 (9 voturi)    
    Ce prosti is astia la 40 de ani (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 16:30)

    Lucian Ilea [utilizator]

    io am intre 55 si 56 pe Marte m-am nascut la data divina de 12 novembrie 1963 anul de gratie divina

    si taica meau al patrulea taia porcu
    si ala urla de zor
    da nu in apartament la bloc cum fac astia acuma

    roata morii se invarteste tac tac tac
    inima se chinuieste tac tac
    morarita cu fuioru tac tac tac
    si fuioru ii porata doru tac tac tac
    frank sinatra
    I did my way
    hihi
    https://www.youtube.com/watch?v=9SXWX6qg0y4
  • +4 (16 voturi)    
    ... RESPECT ! (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 17:20)

    Matusalem [utilizator]

    Acesti romani trebuie sa invete pe pielea lor ca LEGEA trebuie respectata in tara unde ai emigrat ! ... sper ca si-au invatat bine lectia !
  • +3 (17 voturi)    
    Un tablou foarte frumos (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 17:29)

    Ord [utilizator]

    cu o balta de sange si un porc cu gatul taiat pe jumatate parlit. Artisti romanii astia, adevarati pastratori al traditiilor precrestine.
    • +12 (12 voturi)    
      Prosciutto (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:48)

      Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui Ord

      ...se extrage prin tehnilogie de varf italiana care nu lasa picatura de sange.
  • +5 (17 voturi)    
    Ma intreb (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 17:40)

    Gipsi [utilizator]

    Unde e toleranta celor din vest?
    Daca la romani exista traditia sa omori porcul in curte in ajun care e problema lor? De ce nu lasa oamenii sa faca ce vor ei in curtea lor? Cruzime fata de animale? Notiunea de cruzime e foarte relativa, crud ar trebui sa se simta fiecare mancator de salam din Italia si apoi sa arunce cu pietre. Ne place sa nu ne place, noi, oamenii, omoram animale si le mancam. Cum o facem e doar o nuanta a ipocriziei de care dam dovada permanent, noi, cei "civilizati".
    Cand aud povesti de astea ma bucur si mai mult ca traiesc in Romania unde de bine de rau inca mai poti face ce vrei, sa tai gaina, porcul, sa faci focul la tine in curte, sa poi cortul in padure, etc.. In vest civilizatia a atins cote alarmante si in curand nu o sa mai poti da un partz acolo fara o reglementare anume. Totul steril, ordine si disciplina, nici un pic de culoare, tot rahatul reglementat. Bleah.
    • -9 (15 voturi)    
      ce bine ar fi.. (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:57)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui Gipsi

      fost ca toti care gindesc ca tine sa ramina sa traiasca in ro , acolo in mocirla voastra...
      • 0 (0 voturi)    
        Vai tu.. (Joi, 3 ianuarie 2019, 18:45)

        Gipsi [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

        Am stat 10ani in tari vest-europene, stiu ce vorbesc. Daca tu crezi ca esti fericit in ordinea si disciplina strainilor n-ai decat sa fii in continuare roman civilizat scarbit de romanii ne-civilizati care taie porcul pentru ca porcul e comestibil.
        De ce mai citesti site-uri romanesti? Nu stii cum sa te scarbesti? Esti masochist?
  • +1 (19 voturi)    
    MDA (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 17:42)

    Alex S [utilizator]

    Vad pe aici o gramada de romani indignati ca nu sunt lasati romanii sa isi respecte traditia, in timp ce musulmanii sunt lasati. Despre care traditie musulmana vorbiti? Una e sa accepti ca un om se imbraca ca la el acasa si alta e sa accepti ca cineva sa scoata matele dintr-un porc in fata casei tale. Chiar nu va dati seama cat de barbar e gestul in ochii strainilor? Nu e vorba de drepturile animalului, e vorba de dreptul vecinului tau sa nu vada impreuna cu copiii un porc despicat in doua care miroase a excremente.
  • -1 (19 voturi)    
    desi nu mai era... (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:11)

    exilatul [utilizator]

    nevoie , doar citind comentariile la acest articol iti dai seama ce popor cu mentalitate de ra-at sunt romanii...si se vede mocirla in care traiesc...iar unii vor sa traiasca la fel si in strainatate..
  • +11 (19 voturi)    
    Despre romani (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:32)

    Filipstoler [utilizator]

    Că italienii, și nu toți, fac astfel de comentarii la adresa celor patru români mai este de înțeles. Că români de-ai mei fac astfel de comentarii în care îi beștelesc pur și simplu pe românii mei, acest lucru este inacceptabil pentru mine. Mai spălaților pe creier, să vă fie rușine. Ați ajuns niște neisprăviți fără identitate. V-ați început anul bestelind patru confrați de-ai voștri din Italia care au făcut un lucru pe care voi îl cunoașteți din copilărie. Mergeți și închideți-va într-un șifonier până când vă vor veni gânduri mai bune. Continuați, ca niște nerozi ce sunteți să vă închinați la dumnezeul contemporan: political correctness. Și vă mai închinați la un dumnezeu: multiculturalism. Păi constat că nici la acest al doilea dumnezeu nu vă mai închinați
  • -5 (13 voturi)    
    "vecinii speriati de zgomotele animalului"! (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 18:53)

    Namaste [utilizator]

    Italienii au dreptate sa fie ingroziti de lipsa de bun simt a romanilor! Si romanii ar trebui sa fie uimiti de cata nesimtire au! Ei sunt represivi si brutali cu vecinii care, neintentionat, aduc vreun neajuns...
    • -5 (11 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:23)

      [anonim] i-a raspuns lui Namaste

  • +1 (7 voturi)    
    Drepta judecata (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:23)

    krampus [utilizator]

    Daca acei italienii au cerut ca romanii sa "fie trataţi aşa cum au tratat ei animalul" atunci ar fi normal ca la orice nepotrivire culturala viitoare italienii sa fie tratati asa cum au cerut sa fie tratati romanii, respectiv sa fie ucisi iar trupurile lor sa fie consumate.
  • +8 (16 voturi)    
    Instigare la xenofobie (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 19:50)

    dessik [utilizator]

    La felul cum e scris articolul, cu accente emotionale ieftine gen "saracul animal", "cruzimea cu care a fost sacrificat". articolul e instigare la xenofobie la adresa romanilor. Iar comentatorii italieni au si pus imediat botul.
  • -8 (16 voturi)    
    Pana acum (Miercuri, 2 ianuarie 2019, 22:38)

    Observatory [utilizator]

    75 de comentarii, bune si multe pe placul “tradiției “
    Cu regret pasul înainte spre Civilizație , se lasă așteptat .
    Tradițiile sunt foarte vechi și deci nu vrem sa avansam !Am rămas i țara înapoiată din multe puncte de vedere:
    Nu avem tradiție sa ne civilizăm .
    Facem treaba tot in pământ si la 5 metri mâncam corcodușe sau legume.
    Ma inteb unde este tradiția sa ne cultivam intelectual ?
    De acord ca romanul este amărât sunoleaca in lume pentru o viața mai buna .
    Odată ajunși in țara respectiva, respectați legile țărilor care v-au primit !

    Cred ca a sosit timpul ca romanul sa se șlefuiască cu ceva școala sau sa avanseze cu idei mai moderne și civilizate.

    Tăiatul porcului acasă , nu este higienic , sănătos .
    O tot dați aici cum este tradiția aia veche din evul mediu .
    Ne mai întrebam de ce nu suntem tratati la egal cu restul Europei civilizate !
    • +5 (9 voturi)    
      poate (Joi, 3 ianuarie 2019, 6:06)

      sorinnc [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      poate ar trebui sa ii taiem in corida ca unele tari vestice nu in curte?
      Sau taurul are 5 picioare nu 4 ca porcul?


      Sunt f de acord cu sacrificarea fara suferinta a animalelor - ma deranjeaza ipocrizia cand ne numeste cineva pe noi primitivi cand ei de fapt sunt mult mai rau.
  • +7 (13 voturi)    
    styati linistiti (Joi, 3 ianuarie 2019, 2:26)

    Vlad-I [utilizator]

    Problema occidentului este ca acun adultii au fost nascuti din generatia revolutiei din 68. N-ai ce sa le ceri, sunt infantili rau de tot, animalistii iti tot tin in brate pe jihadisti care taie capete de oamani dar nu pot suporta taierea porcului.
  • +10 (14 voturi)    
    ipocriti (Joi, 3 ianuarie 2019, 6:04)

    sorinnc [utilizator]

    sunt de acord ca porcul nu trebuie sacrificat ca la noi provocand suferinta.
    In afara de asta remarc ipocrizia vesticilor: in Spania si cred ca si Franta taurul este chinuit si sacrificat cu public platitor la corida doar ca asta e ok.
    In fine, daca vrei sa traiesti in Italia trebuie sa respecti regulile locale si sa iti tai porcul cum zic ei, nu iti place vii inapoi aici.
    Ca daca esti musulman si imigrant ilegal(nu legal ca un roman) si te lasa sa faci ce vrei tu asta e altceva si vestul e distrus deja iremediabil din cauza asta.
  • -1 (1 vot)    
    Noi mancam porcusori, ei mananca pisicute ... (Joi, 3 ianuarie 2019, 11:57)

    KTerinca [utilizator]

    N-ai cu cine, mah ... niste broscari.
  • 0 (0 voturi)    
    Nimeni (Joi, 3 ianuarie 2019, 15:11)

    A310 [utilizator]

    nu face referire la mizeria de nedescris din acel loc .
    • 0 (0 voturi)    
      care mizerie? (Joi, 3 ianuarie 2019, 18:52)

      Gipsi [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Pare o curte destul de normala, cu dale pe jos, "masa" e din lemn, sunt cateva biciclete, niste galeti, niste lemne sub o prelata, o butelie cu arzator.
      Unde voiai sa parleasca porcul, in sufragerie?
      Oricum toate bacteriile sunt omorate cand carnea e preparata termic.
      Tu vizitezi fiecare abator? Tu crezi ca aia la abator spala porcul pe labute inainte sa-l trozneasca cu sute de volti in creier?
      • 0 (0 voturi)    
        OK (Joi, 3 ianuarie 2019, 19:24)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui Gipsi

        daca dvs. considerati ca acea locatie este una curata , eu sunt de alta parere .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version