Klaus Iohannis a refuzat să dea curs propunerii de revocare a doi miniștri fără a avea vreun drept constituțional de opțiune (motivare CCR)

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 21 decembrie 2018, 14:33 Actualitate | Esenţial


Valer Dorneanu, presedintele CCR
Foto: Agerpres
Președintele Klaus Iohannis a refuzat să dea curs propunerii premierului de revocare din funcție a doi membri ai Guvernului fără a avea vreun drept constituțional de opțiune în această privință, se arată în motivarea deciziei Curții Constituționale privind conflictul juridic dintre Guvern și Președinție, soluționat în favoarea executivului.

Potrivit acestei motivări, care a fost publicată vineri pe site-ul CCR, președintele are „o anumită marjă de apreciere” la numirea în funcția de membru al Guvernului, dar „în privința revocării, acesta nu dispune de aceeași libertate de apreciere, prim-ministrul fiind singurul în măsură, în calitatea sa de conducător al Guvernului, să evalueze necesitatea și oportunitatea revocării unui membru al echipei guvernamentale”.

Potrivit Curții, faptul că premierul propune președintelui revocarea unui ministru „nu poate avea semnificația unei condiționări sau a unui acord din partea șefului statului, decretul de revocare al Președintelui reprezentând, în virtutea principiului simetriei, actul corelativ actului de numire, emis de aceeași autoritate, prin care se constată încetarea din funcție”.

„Președintele nu poate cenzura motivele pentru care prim-ministrul a înaintat propunerea de revocare a unui membru al Guvernului și nu se poate opune deciziei prim-ministrului de a opera anumite modificări în componența Guvernului, aceasta fiind competența exclusivă și nepartajată a șefului Guvernului”, se arată în motivare.

Prin urmare, în caz de demisie, președintele, la propunerea prim-ministrului, care înaintează demisia și îi solicită rezolvarea acesteia, urmează să ia act de demisie și să declare vacantă funcția de membru al Guvernului de îndată, respectiv de la data la care a fost încunoștiințat de către prim-ministru și în considerarea termenului de 15 zile în care demisia devine irevocabilă, continuă Curtea, în această decizie luată cu majoritate de voturi, care precizează că și „interimatul reprezintă o situație conjuncturală și constituie exclusiv opțiunea prim-ministrului”.

În aceste condiții, „Curtea constată că, începând cu data de 30 noiembrie 2018, când prim-ministrul a comunicat formal Președintelui cele două demisii din funcția de ministru, și până la data pronunțării prezentei decizii, Președintele nu și-a exercitat atribuția constituțională și legală de a lua act de acestea și de a constata, prin decret, vacanța posturilor, deși respectivele demisii au devenit, între timp, irevocabile”.

Cum motivează Curtea decizia legată de motivarea refuzului


Potrivit motivării, președintele are dreptul de a refuza, motivat, numirea propusă, ori de câte ori constată că nu sunt îndeplinite condițiile de legalitate pentru numirea în funcția de membru al Guvernului, prevăzute de dispozițiile art.2 din Legea nr.90/2001, conform cărora ”Pot fi membri ai Guvernului persoanele care au numai cetățenia română și domiciliul în țară, se bucură de exercițiul drepturilor electorale, nu au suferit condamnări penale și nu se găsesc în unul dintre cazurile de incompatibilitate prevăzute la art. 4 alin. (1).”

De asemenea, potrivit Deciziei nr.98/2008, președintele „poate refuza, motivat, o singură dată pe criterii ce țin de corespunderea persoanei în funcția propusă”. Astfel, președintele nu are dreptul la o proprie opțiune în cadrul mecanismului constituțional de numire existent iar prim-ministrul nu poate reitera propunerea de numire în funcția de ministru, în sensul că nu poate indica aceeași persoană pentru aceeași funcție, la același minister.

Curtea arată însă că motivarea refuzului „trebuie să fie exprimată clar și fără echivoc, în formă scrisă, tocmai pentru a se înțelege motivele și criteriile pentru care a refuzat propunerea de numire”.

„Lipsa totală a motivării sau o modalitate de exprimare ambiguă, imprecisă este improprie rigorilor specifice demersurilor și procedurilor inter-instituționale, cu atât mai puțin a celor derulate în cadrul unor raporturi de drept constituțional pur, cum este cel reglementat de art.85 alin.(2) din Legea fundamentală”, precizează Curtea, care notează lipsa unui „act formal de motivare a refuzului Președintelui”, iar „exprimarea sa publică, prin intermediul unor declarații de presă sau răspunsuri orale, potrivit cărora persoanele propuse de prim-ministru pentru funcția de ministru sunt ”nepotrivite”, are un caracter confuz, deoarece nu se pot deduce criteriile în funcție de care a fost efectuată evaluarea Președintelui”.

Când trebuie făcută această motivare


Curtea reține că lipsa unui termen expres prevăzut în Constituție pentru formularea motivării „nu poate constitui un argument pentru tergiversarea sine die a prezentării motivelor, în condițiile în care obligația motivării subzistă, prin raportare la Decizia nr.98/2008”.

„Prin urmare, Președintele trebuie să-și motiveze refuzul concomitent cu anunțarea deciziei sale de a nu da curs propunerii de numire formulate de prim-ministru. Rolul constituțional al autorităților publice și raporturile constituționale în care se află acestea le impun un comportament instituțional responsabil, manifestat prin exercitarea cu bună-credință a atribuțiilor și îndeplinirea de îndată a obligațiilor, în caz contrar fiind amenințată însăși buna funcționare a statului”, subliniază CCR.

De asemenea, CCR arată că legea fundamentală „nu stabilește, în sarcina prim-ministrului, o obligație constituțională a consultării prealabile cu președintele în vederea realizării unei remanieri guvernamentale”.

„Curtea constată, în urma întregii analize de mai sus, că prin refuzul Președintelui României de emite decretele de revocare din funcție a doi miniștri și/sau de a emite decretele de constatare a vacantării funcțiilor de ministru ca urmare a demisiilor celor doi miniștri s-a creat un blocaj instituțional, ce nu își poate găsi rezolvarea decât pe calea soluționării prezentei cereri de soluționare a conflictului juridic de natură constituțională. Incertitudinea componenței Guvernului afectează, în general, exercitarea rolului Guvernului, cu atât mai mult în contextul specific speței de față, respectiv imperativul elaborării, de către fiecare minister, a proiectului de buget pentru anul 2019, precum și cel al preluării și exercitării de către România, din ianuarie 2019, a Președinției Consiliului Uniunii Europene”, continuă Curtea.

Care este decizia Curții:
  • Președintele urmează să emită de îndată decretele de constatare a vacantării celor două funcții de ministru;
  • Președintele urmează să răspundă, de îndată, în scris și motivat, propunerilor înaintate de prim-ministru cu privire la numirile în funcția de ministru






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















3901 vizualizari

  • -22 (26 voturi)    
    Cel mai slab presedinte (Vineri, 21 decembrie 2018, 14:42)

    tony-s [utilizator]

    din istorie este kiwi, chiar si constantinescu a reusit sa convinga toate partidele sa inceapa tratativele de aderare la nato si ue.
    • +8 (14 voturi)    
      De fapt pe tine te supara (Vineri, 21 decembrie 2018, 16:26)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      ca presedintele nu e psd-ist
      Dar nu tederanjeaza nimic la dna prim ministru.
      Mda...

      Jos ciuma rosie: psd-alde-udmr !
  • +19 (23 voturi)    
    CCR refuza sa fie justa (Vineri, 21 decembrie 2018, 15:02)

    Captain Obvious [utilizator]

    neavand niciun pic de rusine
    • +1 (7 voturi)    
      Presedintele Romaniei mai are vreun drept (Vineri, 21 decembrie 2018, 16:09)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      constituțional de opțiune?
      • +3 (5 voturi)    
        Halucinant (Vineri, 21 decembrie 2018, 17:03)

        Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Sfidează orice logică și bun simț.
        Cauzează importante deprecieri ale încrederii populației în instituții și chiar în constituție. Cine a scris constituția asta sau de unde au luat-o? Adică, domnule, noi am luat o hotărâre și dumneata trebuie sa semnezi luarea la cunoștință în maxim 14 zile. E ca la semnat regulament protectia muncii. Semnezi că ai fost informat. Dacă nu semnezi, nu putem merge mai departe. Halucinant! Dacă nu semnează va fi suspendat... Asta daca poate fi suspendat pentru acest motiv. Probabil că legea a vrut cândva, in varianta autentică, in țara de baștină, că toată lumea să fie în consens. Deci, ca să se ajungă la un consens, trebuie ca ambele părți sa modifice ceva.
        • +1 (1 vot)    
          Reaua credinta a celor de la CCR sau faptul ca (Vineri, 21 decembrie 2018, 20:35)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

          sunt de partea PSD se poate constata si din urmatoarele:
          - hotararea in cazul conflictului dintre presedintie si guvern in cazul remanireii unor ministri a fost data in 19.12.2018 si publicata in 21.12.2018
          - hotararea in cazul completelor de 5 judecatori a fost data in 7.11.2018 si publicata in 29.11.2018
          7.11.2018 Comunicatul CCR:2. :Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie urmează a proceda de îndată la desemnarea prin tragere la sorți a tuturor membrilor Completurilor de 5 judecători,..."- se zice "de îndată"
          Comunicat ICCJ: „La data de 9 noiembrie 2018, orele 10:00, la sediul Înaltei Curți de Casație şi Justiție, vor avea loc în ședință publică, tragerile la sorţi pentru desemnarea membrilor Completelor de 5 Judecători pentru anul 2018, având în vedere decizia Curţii Constituţionale a României" Are loc tragerea. CCR este mut?!
          Dragnea da in judecata ICCJ, castiga in 23.11.2018: tragerea la sorti anulata, se asteapta motivarea CCR . . .
          5.12.2018 CSM a stabilit procedura de alegere a completelor de 5
          13 decembrie 2018, la sediul ICCJ, a avut loc tragerea la sorţi pentru desemnarea membrilor Completelor de 5 Judecători pentru anul 2018 (ulterior neglijentul CSM stabileste si 2019)
          Toate s-au intamplat din superficialitate, neglijenta, interes . . .
          Nu puteau cei din CCR sa sune la ICCJ sa le spuna: nu faceti tragerea la sorti. Asteptati motivarea? Au asteptat sa se faca de ras. De ce? Este totusi cea mai inalta instanta din Romania. De ce a trebuit blocata activitatea acesteia mai bine de o luna de zile?
          Colaboreaza institutiile statului intre ele?
    • +2 (4 voturi)    
      Haha (Vineri, 21 decembrie 2018, 16:46)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Rusine la Dorneanu? :)) Mascariciul asta lua bani la facultate desi el nu venea la nicio ora, cursul era tinut mereu tot de seminarist :))
  • +13 (21 voturi)    
    Nu stiam ca ccr legifereaza (Vineri, 21 decembrie 2018, 15:06)

    ciuma.rosie [utilizator]

    Pe modelul kovesi, grupul infractional organizat psd, de cate ori are o problema apeleaza la gasca de 9 incompetenti si corupti din ccr ptr rezolvarea oricaror conflicte
    O mizerie de tara !
  • +16 (22 voturi)    
    Mda (Vineri, 21 decembrie 2018, 15:08)

    liviu_ [utilizator]

    Cu alte cuvinte presedintele nu are nici un drept....

    CCR taie drin puterea presedintelui si schimba tipul republicii FARA referendum

    Curat neconstitutional. Dar ce sa ceri de la niste relicve comuniste?!
    • -8 (10 voturi)    
      Drepturile presedintelui (Vineri, 21 decembrie 2018, 16:09)

      adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Ti se pare normal ca un presedintel sa aiba dreptul sa refuze sa ia act de demisia unui ministru si sa il oblige pe respectivul ministru sa ramana in functie? Pai pe ministrul demisionar nu il mai intereseaza sa faca nimic cu functia lui pentru ca a demisionat insa postul ramane blocat. Ti se pare normal acest lucru? E pur si simplu absurd.
      • +5 (7 voturi)    
        Pai atunci (Vineri, 21 decembrie 2018, 17:09)

        Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

        De ce a mai fost întrebat președintele dacă este de acord cu demisia ministrului? Probabil e normal pentru că sunt meserii sau momente in anumite meserii in care nu ți poți da demisia. Un alt factor este că atâtea demisii sunt semn de imaturitate și mai ales de instabilitate și omul vrea sa facă tot posibilul să inhibe astfel de acțiuni.
        • -2 (2 voturi)    
          Nu te poti opune demisiei (Vineri, 21 decembrie 2018, 21:01)

          adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

          Demisia este un act unilateral nimeni nu se poate impotrivi unei demisii, demisia nu necesita aprobare. Eventual te poti opune unei demiteri, lucru total diferit. Dancila le-a cerut alora sa isi dea demisia si eu au facut lucrul asta. Iohannis nu trebuia sa faca altceva decat sa ia act de demisii pentru a debloca posturile. Dupa ce a luat act de demisii Iohannis putea sa respinga propunerile aducand si o motivare in sensul asta. Dancila apoi trebuia sa vina cu noi propuneri. Refuzand sa ia act de demisii posturile din Guvern au ramas practic blocate pentru ca ministrii demisionari nu mai puteau fi obligati sa isi exercite atributiile.
          • 0 (0 voturi)    
            intr-o sotietate ideala (Vineri, 21 decembrie 2018, 23:22)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

            DA, asa ar fi trebuit sa se intample, dar nu comunica Veorika noastra.

            Si nu este prima data - prima calcare pe bec venita de la Veorika a fost cand a plecat in Israle alaturi de jupanu...

            deci buna credinta nu este de partea lui Veorika si mafiotului - JK s-a suparat ca tiganul pe sat cand putea ff bine sa nu o numeasca pe proasta satului in fruntea gubernului - avbea toate parghiile la indemana nu trebuia sa treaca a aproape 12 luni ca sa se prinda JK ca nu intelege coana Vasilica care si cum merg treburile in stat - era clar de la inceput si gafele numeroase care au urmat nu au facut decat sa confirme incapacitatea coanei.

            Acum, la spartul targului, deodata, Presedintele isi aduce aminte ca trebe sa fie jucator! Colosal, bravo, domnule Presdinte si La Multi Ani!

            PS cu adevarat este demisia este un act de imaturitate. de lipsa de responsabilitate - sustin punctul de vedere postat de Traian2015
  • +15 (19 voturi)    
    ccr sluga psd, complicii infractorilor (Vineri, 21 decembrie 2018, 15:45)

    Poiana lui Occam [utilizator]

    Poporul e suveran si o sa ajungeti sa dati socteala,
  • -13 (19 voturi)    
    Decizie corecta (Vineri, 21 decembrie 2018, 15:49)

    adrian_83 [utilizator]

    O decizie cat se poate de corecta si as zice eu si de bun simt. Ea nu este neaparat in favoarea PSD si in defavoarea lui Iohannis ci pur si simplu transeaza si pentru viitor posibilele conflicte care pot aparea intre un presedinte si un premier de culori politice diferite. Poate in viitor vom avea un presedinte de la PSD si un Guvern PNL.

    Dancila apare ca un personaj politic fara prea multa minte insa in acest caz e cat se poate de limpede ca ea avea dreptate. E absurd sa refuzi sa iei act de demisia cuiva si sa il obligi pe demisionar sa ramana in functie. Cam asta a facut Iohannis. Posturile ministrilor demisionari au ramas blocate practic iar pe ei in mod sigur nu prea ii mai interesa sa isi exercite functia.

    Oricat de anti-PSD esti e absurd sa fii de parte presedintelui in acest caz. E clar ca a gresit. Cel putin pentru faptul ca a refuzat sa ia act de demisii.
    • 0 (0 voturi)    
      Cand o sa aveti presedinte PSD... (Sâmbătă, 22 decembrie 2018, 0:26)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      .. fiti sigur ca legile se vor schimba (noaptea ca hotii?) astfel incat acel presedinte sa aiba puteri nelimitate. Iar judecatorii CCR se vor gudura la picioarele lui fara sa clipeasca.
      "Pentru ca putem, pentru ca asa vrem noi, pentru ca meritam" (citat din cateva somitati pesediste).
  • +6 (8 voturi)    
    Republica Parlamentara (Vineri, 21 decembrie 2018, 16:09)

    VaseaV [utilizator]

    S-a ajuns in situatia in care Parlamentul prin CCR conduce Republica. Adica 2 institutii, una politica si alta politizata conduce Republica, presedintele avand rol de secretara. Nu prea vad unde este democratia, adica puterea poporului si statul de drept, adica amendarea puterilor statului intre ele ...
    • -3 (5 voturi)    
      Blocarea posturilor in Guvern (Vineri, 21 decembrie 2018, 17:01)

      adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

      Ai vrea ca presedintele sa aiba dreptul sa refuze sa ia act de demisia unui ministru si astfel sa il oblige pe respectivul ministru sa ramane in functie impotriva vointei lui? Nu poti obliga pe cineva sa exercite o functie. Dupa ce ministrul si-a dat demisia el poate nici sa nu mai vina la serviciu insa postul sau ramane blocat.

      Apoi judecatorii CCR nu l-au obligat pe presedinte sa ii numeasca pe cei propusi ci doar sa dea un raspuns in cel mai scurt timp posibil. Raspunsul poate fi si negativ adica de refuz. Ideea e sa nu o lungeasca prea mult pentru ca afecteaza buna functionare a Guvernului.

      Ce vroiai sa spuna judecatorii ca Iohannis poate sa ii oblige pe ministrii demisionari sa ramane in functie sau ca poate astepta 6 luni pana sa se pronunte cu privire la propunerea de numire a noilor ministrii?
      • +2 (2 voturi)    
        Nu e adevarat cu ministrii (Vineri, 21 decembrie 2018, 20:08)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

        care actioneaza contra vointei lor.
        Chiar daca cei 2 ministrii nu ar mai venii la serviciu, toate atributiile sunt preluate de loctiitori sau alti ministri de la alte ministere si care au toate imputernicirile. Nu are nici macar legatura cu Proiectul de Buget. Nu e nevoie neaparat de semnatura celor 2 noi ministrii doriti de Dragnea pentru Aprobarea Bugetului.
        Deci nu e necesara colaborarea lui Iohannis cu Dragnea si Dancila pentru a functiona Guvernul.
        Ca nu functioneaza Guvernul exact cum vrea Dragnea prin schimbarea celor 2 ministrii, asta este alta poveste.
        • -3 (3 voturi)    
          Loctiitor de ministru? (Vineri, 21 decembrie 2018, 21:43)

          adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          N-am auzit de loctiitorii de ministru pana acum. Nu cred ca este nici legal si nici constitutional ca cineva sa exercite in totalitate atributiiunile unui ministru atata timp cat respectivul nu este si el membru al Guvernului. Constitutia spune ca atunci cand un post din Guvern devine vacant, Presedintele la propunerea premierului numeste pe un alt membru al Guvernului (adica nu pe un loctiitor) sa asigure interimatul respectivei functii. Adica practic un ministru ajunge sa ocupe doua posturi, pe un post sa fie titular iar pe celalalt interimar. In cazul de fata insa nu se puteau numi interimari pentru ca Iohannis nu luase act de demisii si deci practic posturile erau blocate. Ioahnnis este pur si simplu inconstient si saboteaza Guvernul. Ce trebuie sau ar fi trebuit sa faca cat mai repede este sa ia act de demisii si la propunerea lui Dancila sa numeasca ministrii interimari pe posturile ramase libere. Apoi se poate gandi pe cine accepta in mod permanent pe aceste posturi. CCR ii da dreptul sa refuze o data propunerea pentru un post vacant.
          • +1 (3 voturi)    
            Nu ma intereseaza (Vineri, 21 decembrie 2018, 22:50)

            Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

            detaliile despre cum se numesc acei care pot sa semneze in locul ministrilor care nu mai apar la serviciu.
            Dar Guvernul este ca o Unitate Militara. Daca Ofiterul Comandant cade in lupta sau dispare exista un tabel stabilit cu toti cei care preiau comanda, pana se ajunge la ultimul si cel mai tanar soldat simplu al Unitatii Militare (in cazuri extreme).
            Constitutia zice ca Presedintele poate fi Suspendat de catre o Majoritate Parlamentara daca incalca grav Constitutia. Adica Majoritatea Parlamentara hotareste daca Iohannis este bine sau nu sa continue blocarea numirilor cei 2 ministrii necesari lui Dragnea si Dancila.
            Pana una alta Dragnea nu mai are Majoritatea Parlamentara necesara si face Legi prin Ordonante de Urgenta.
            Deci fara dovedirea de catre Dragnea ca mai are Majoritate Parlamentara nu e cazul ca Ioahnnis sa mai aprobe numirile celor 2 noi ministrii.
            • -1 (1 vot)    
              Detaliile sunt esentiale (Sâmbătă, 22 decembrie 2018, 10:00)

              adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

              Detaliile despre cum se numesc ministrii interimari sunt esentiale pentru ca din cauza actiunilor lui Iohannis cei care ar putea semna in locul ministrilor interimari nu au putut fi numiti. Aici este de fapt toata problema. Din cauza ca Iohannis nu ia act de demisii practic nu pot fi numiti alti membri ai guvernului care sa semneze in locul ministrilor demisionari. Actiunile lui Iohannis sunt stupide rau de tot pentru ca nici nu obtine nimic si blocheaza si activitatea unor ministere.
  • +6 (8 voturi)    
    da (Vineri, 21 decembrie 2018, 16:17)

    csan [utilizator]

    cand ccr va impune parlamentului sa puna de indata in aplicare vointa poporului, exptimata prin referendum valid , de reducere a numarului de parlamentari la 300 mai stam de vorba. Pana atunci slugile de la CCR sa ne cam lase. Stim si noi sa citim constitutia. Daca presedindele nu are un cavant de spus pentru ce mai este nevoie sa semneze ? Sa -si asume raspunderea toapa de la guvern si infractorul hot si crminal dragnea de la psd.
    • -3 (5 voturi)    
      O găselniță electorală a lui Băsescu (Vineri, 21 decembrie 2018, 17:17)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui csan

      De fapt genială. El a ieșit drept cel îngrijorat de cheltuielile statului dar a organizat un referendum consultativ, știind aproape cu siguranță că nu se va pune in practica pentru că.... Parlamentul ar fi trebuit să și taie craca de sub picioare. E incredibil că o asemenea șarlatanie politica de a lui Băsescu, încă bântuie mințile noastre. Dacă Băsescu nu era șarlatan, ar fi oferit un referendum de modificare a constituției, care printre altele ar fi cerut parlament unicameral, desi cred că și așa ar fi necesitat aprobarea Parlamentului.
      • 0 (0 voturi)    
        daca ne aducem corect aminte... (Vineri, 21 decembrie 2018, 23:29)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

        Orice modificare pe care o propunea Base se lovea de jocurile din parlament - ca sa declansezi unr eferendum de modificare a Constitutiei trebe sa treci un oarece act prin Parlament si...

        Ce a facut Base? A scurt-circuitat parlamentul, a obtinut un bun rezultat in referendum si a sperat ca incline balanta - ceea ce era logic - in vederea modificarii numarului si a structurii din Parlament.

        Dar paliamentul, de ieri, ca si cel de astazi, nu a crezut ca trebe sa bage de seama opinia majoritara a cetatenilor si drept urmare a considerat ca nu se aplica...

        cam asta este istoria, cam asa am priceput io...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version