Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat miercuri asocierea cu șapte comune limitrofe municipiului pentru realizarea de studii de prefezabilitate, fezabilitate și de impact de mediu pentru tren metropolitan. Primarul Emil Boc vrea ca trenul metropolitan să fie integrat cu viitorul metrou, astfel încât în afara orașului să fie tren de suprafață, iar în oraș metrou.

HotNews.roFoto: Hotnews

Emil Boc a declarat, în ședința Consiliului Local Cluj-Napoca în care s-a aprobat acordul de asociere, că trenul metropolitan va fi integrat cu viitorul metrou din municipiu.

El a spus că s-a aprobat acordul de asociere pentru realizarea, în parteneriat cu comune limitrofe municipiului Cluj-Napoca, a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate și de impact de mediu pentru introducerea trenului metropolitan pe traseul Gilău - Florești - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonțida.

Potrivit lui Boc, trenul metropolitan este un proiect integrat cu metroul din Cluj-Napoca, astfel încât în afara orașului să fie un tren de suprafață, in interior să existe metrou, iar după ce iese din Cluj să fie conectat cu linia de cale ferată existentă, pentru dezvoltarea culoarului de nord al orașului.

Primarul Clujului a mai spus că în ianuarie 2019 ar puea fi scoase la licitație studiile de prefazabilitate și fezabilitate, pentru a putea obține chiar din acest exercițiu financiar bani europeni pentru tren.

Principalul avantaj al trenului urban este independența față de rețeaua de străzi, timpii de deplasare mai reduși și posibilitatea deplasării după un orar.

”Dacă nu ne preocupă soarta viitorului Clujul vom ajunge peste câțiva ani în imposibilitatea de a mai continua dezvoltarea și asigurarea unei mobilități urbane de calitate în municipiu. Coroborat cu centura metropolitană se impune și proiectul trenului metropolitan care dă o șansă de modernizare și dezvoltare și pentru partea de mobilitate și pentru cea de creștere economică a întregii zone și ajută și la o dezvoltare durabilă a transportului din zona municipiului Cluj-Napoca, prin reducerea numărului de mașini și a poluării. Neimplementarea unui astfel de transport va avea un impact negativ puternic, materializat prin creșterea, în continuare, a traficului rutier în Cluj-Napoca, aspect care va duce la congestii, la creșterea emisiilor de noxe, a zgomotului”, a subliniat edilul Clujului, citat de Mediafax.

Emil Boc a precizat că din analizele preliminare sunt șanse mari ca aceste cheltuieli cu realizarea studiilor, plus cele privind achiziția de material rulant și altor echipamente necesare trenului metropolitan, să fie achiziționate inclusiv din fonduri europene.

O discuție privind trenul metropolitan a fost purtată recent la Cluj-Napoca de Emil Boc și comisarul european pentru dezvoltare regională, Corina Crețu.