Corespondență din Roma

Miniştrii italieni Di Maio şi Toninelli, “bătălie împotriva şmecherilor cu maşini străine”. Cum răspund românii din Italia, afectaţi de noua lege: “Nu suntem noi şmecherii, am fost prinşi într-o capcană”

de Miruna Căjvăneanu     HotNews.ro
Luni, 17 decembrie 2018, 14:22 Actualitate | Esenţial


Vesta galbena Italia
Foto: Hotnews
Au trecut două săptămâni de la intrarea în vigoare a “Decretului cu privire la siguranţa publică”, ce poartă numele ministrului italian de interne, Matteo Salvini. Schimbarea Codului Rutier interzice circulaţia autovehiculelor înmatriculate în alt stat, conduse de un cetăţean care are reşedinţa în Italia de peste 60 de zile. Cele mai numeroase victime ale decretului sunt printre cetăţenii români: zeci de cazuri de amenzi şi maşini sechestrate au apărut deja în presa italiană.

Vicepremierul Italiei şi actual ministru al Muncii, Luigi di Maio ( de la “Mişcarea 5 Stele”) a luat poziţie, declarându-şi făţiş satisfacţia faţă de o măsură legislativă luată “împotriva şmecherilor” (furbetti) care, timp de ani de zile, susţine el, au încercat să “fenteze” legea italiană. Pe aceeaşi poziţie este şi Danilo Toninelli, ministrul Transporturilor, colegul de partid al lui Luigi Di Maio, care anunţă pe reţelele de socializare că a început “bătălia împotriva şmecherilor”. Scrie ministrul: “sunt prea multe persoanele care lucrează în Italia şi beneficiază de toate serviciile puse la dispoziţie de către stat, circulă cu maşini înmatriculate în străinătate, fără să plătească asigurarea, taxele şi cu atât mai puţin eventualele amenzi (…). Credem cu fermitate în importanţa apărării drepturilor cetăţenilor, cu sabia scoasă (a spada tratta)”.

Care este situaţia miilor de români care au intrat, de la o zi la alta, în vizorul autorităţilor italiene? Cum răspund şoferii cu maşini înmatriculate în ţară, celor doi miniştri care i-au etichetat drept “şmecheri” care fentează legea?

Timp de zece zile, Hotnews.ro a analizat discuțiile dintr-un grup online alcătuit ad-hoc de aproape 200 de şoferi români, decişi să se informeze reciproc şi să găsească o soluţie la ieşirea din situaţia declanşată de schimbarea Codului Rutier.

Italia, “împărţită în două” de noul Cod Rutier

Printre şoferi domneşte o atmosferă de haos şi frustrare. Se trece de la neîncredere la revoltă: în primele zile, mulţi au considerat că e vorba de “fake news”. Neîncrezători sunt mai ales şoferii din sudul Italiei, din regiuni precum Calabria sau Sicilia. Unii susţin că ei nu au aflat nimic de aplicarea legii, nu au auzit de maşini confiscate, ba chiar au fost asiguraţi de poliţişti să fie liniştiţi. Un român din Gioia Tauro povesteşte că a fost oprit şi i s-a dat amendă 86 de euro pentru că nu avea acte asupra lui. Altă româncă a fost oprită în Sicilia, la întoarcerea din discotecă: “M-au avertizat că am 60 de zile să înregistrez maşina potrivit noii legii”.

În două zile, şoferii par “împărţiţi” în tabere opuse, între “nordul unde se vânează maşini româneşti” şi “sudul unde suntem lăsaţi în pace”. Însă încep să sosească primele veşti cu vehicule sechestrate şi în Calabria sau Sicilia, însoţite de fotografii ale proceselor verbale şi mărturii directe.

Lipsa de informaţii

Aşa încep apelurile pentru a afla mai multe informaţii despre cum să-şi reglementeze fiecare situaţia. Principalele chestiuni ridicate: prin ce fel de contract se poate circula, cum se poate înregistra maşina în Italia, cum se poate transporta autovehiculul în ţară, pe platformă sau cu documente italiene. Nu lipsesc oferte din partea unor firme sau a unor persoane private, gata să-şi pună la dispoziţie serviciile.

Încep să circule posibile soluţii pentru a ieşi din impas: “Luăm roviniete din două în două luni”, “Caut să iau un foglio di via – foaie de ieşire din Italia”. Unii propun să iasă din Italia pe la Brindisi, cu vaporul.

“Eu sunt şi rezident, şi proprietar”, scrie o româncă. “Nasol, platformă scrie pe tine!”, vine imediat răspunsul. Cei care pleacă spre România, in extremis, promit să anunţe membrii grupurilor dacă şi unde au întâlnit probleme.

Unii români din Italia ajung la decizii extreme, acelea de a-şi vinde direct maşina cu număr de România, pentru a elimina răul la rădăcină. Apar fotografii cu maşini oferite spre vânzare: Audi, Mercedes, BMW.


Însă cel mai clar iese în evidenţă faptul că nu există informaţii precise, nici din partea autorităţilor, nici în presa italiană, nici din partea profesioniştilor care s-au trezit puşi de la o zi la alta în faţa unei legi noi (deşi se vehiculează informaţii că legea exista, dar nu a fost aplicată cu stricteţe).

Haz de necaz


În toate aceste zile, românilor nu le lipseşte ironia şi fac haz de necaz. Apar fotografii cu biciclete, ca mijloc de transport alternativ sau chiar căruţe cu cai care circulă nestingherite pe şoselele italiene. Câţiva, mai viteji, postează mici înregistrări video cu ei la volan, sfidând norocul şi posibila confiscare a maşinii. Alţii pun fotografii cu guvernanţi români şi italieni care “bat palma”, susţin ei, pentru a promova o lege împotriva românilor din Peninsulă. “E o răzbunare a politicienilor împotriva noastră”, susţin unii.





Solidaritate


Printre cei loviţi de noua modificare a Codului Rutier se numără şi conaţionali care au fost mai afectaţi decât alţii. Unii au plătit amenda şi au rămas fără bani în cont, altora le-a fost confiscată maşina şi nu au cu ce să meargă la muncă sau să-şi ducă copiii la şcoală. Unul din cazuri este al lui Valentin, care nu are bani să apeleze la avocat, iar câţiva dintre românii din grup organizează o colectă pentru a-l ajuta cu primele cheltuieli.

Am stat de vorbă cu trei români, care au fost afectaţi de noua lege şi care ne-au povestit prin ce au trecut în ultimele zile. Tabloul care reiese este unul al haosului, lipsei de informare şi aplicarea legii la discreţia agenţilor din diferite localităţi.

Radu Masarie : „Nu există informaţii corecte, voi face recurs”


Radu Masarie este originar din Iaşi şi locuieşte în Italia, lângă Cremona, din 2002. Pe 13 decembrie se ducea la dentist (Milano), cu maşina - un Audi înmatriculat în România. A fost oprit de poliţia stradală.



Ne spune cum au decurs lucrurile: “Pe data de 13 dimineaţa am fost la sediul poliţiei stradale din localitatea Crema, unde locuiesc, şi i-am întrebat dacă pot circula cu maşina mea, având un contract de comodat. Mi s-a spus că pot circula, că legea nu este clară încă. Însă la Milano, am fost oprit în trafic de poliţia stradală. Mi-au cerut actele mele şi ale maşinii şi mi-au spus că trebuie să plătesc amenda. Le-am povestit că am vorbit cu poliţia din Cremona, însă au spus răspicat că ei au dreptate, că au uniformă, Au insistat să plătesc amenda redusă, de aproape 500 de euro. Între timp am vorbit cu avocatul meu, care mi-a spus să plătesc amenda integrală, de 712 euro, fiind singura cale pentru a putea face recurs. Prietena mea s-a dus la bancomat să ridice banii, dar poliţiştii insistau să plătesc cifra redusă. Au discutat cu avocatul meu la telefon, apoi au făcut procesul verbal cu amenda de 712 euro. Mi-au luat talonul şi mi-au cerut să le dau o adresă cu o parcare privată, unde pot ţine maşina până o pun în regulă. Au scris pe proces verbal câţi km sunt până la adresa indicată, apoi mi-au dat drumul să plec”.

„Nu suntem noi şmecherii, mulţi întreprinzători italieni îşi deschid firme în străinătate pentru a economisi”

Şoferul român atrage atenţia altor conaţionali şi consideră că e şi vina instituţiilor dacă s-a ajuns la o situaţie de criză : “Atenţie, dacă sunteţi de acord să plătiţi 498 de euro, e ca şi cum se recunoaşte greşeala şi nu se mai poate face recurs. Eu voi contesta amenda în termenul legal. Nu am fost informaţi, sunt instituţii plătite să informeze. Ne simţim ca prinşi într-o capcană legislativă. Ar fi trebuit să pună o taxă pentru a circula sau să ne avertizeze din timp. Noi nu suntem « şmecheri », aşa cum am fost numiţi chiar de unii români. Plătim asigurare, taxe, conform legii. Nu e vorba de evaziune, aşa cum ne acuză politicienii italieni. Trăim într-o lume globalizată, suntem în Uniunea Europeană, e normal să existe unele beneficii, poate unii le numesc “portiţe” spre economisire. Italienii ştiu bine acest lucru, pentru că foarte mulţi întreprinzători italieni îşi mută producţia sau îşi deschid firme în alte ţări, tocmai pentru a folosi “portiţe spre economisire”. Ca să nu mai vorbim de cei care cu adevărat pot fi acuzaţi de evaziune, pentru că nu plătesc taxe, pentru că nu declară veniturile etc”.

“98% din românii afectaţi ar ieşi în piaţă să protesteze” - Sondajul Lilianei Tanaseciuc


Liliana Tanaseciuc, o tânără de 23 de ani originară din Neamţ, are grijă de o bătrână la ţară, lângă Modena. Ea şi prietenul ei au rămas practic blocaţi în casă: de când au început să circule ştirile cu noua lege, maşina lor cu număr românesc e parcată în curte. Pe reţelele de socializare au început să circule propuneri de a face manifestaţii pentru a protesta împotriva noii legi. “Hadeţi la grevă”, spune Adrian. “Sau să ieşim cu maşinile. Măcar 200 de maşini, să fim uniţi, altfel nu are rost. Dacă suntem 10, vin cu 10 platforme şi ne rezolvă pe toţi”.

“Toţi ar vrea să protesteze, dar apoi se întreabă câţi ar trece de la vorbă la fapte, să iasă în piaţă. De aceea am făcut un sondaj online, ne spune Liliana Tanaseciuc. Pentru a vedea câţi ar fi dispuşi să vină la un protest. Sondajul a fost distribuit pe reţelele sociale şi s-a bucurat de succes: în câteva zile, aproape 1.000 de români au răspuns, din care 98% au declarat că sunt de acord « să ia atitudine şi să-şi apere drepturile ».





„Nu mă aşteptam să fie românii noştri cei mai înverşunaţi împotriva celor cu maşini româneşti. Noi avem două în familie, am avut mereu toate documentele în regulă, cu contract de comodat, cum permitea legea. La postarea lui Di Maio au intervenit mulţi italieni revoltaţi de faptul că în loc să fie micşorate taxele, sunt pedepsiţi cei cu numere străine. În plus, nu a existat nicio avertizare. Chiar cu câteva zile înainte ca legea să fie adoptată, am fost oprită la un control pe stradă, la volan. Am dat actele, totul era în regulă. De ce nu au fost avertizaţi şoferii, să aibă timp să se conformeze cu noua lege? Nu a existat deloc informaţie, am încercat noi să ne informăm pe internet, prin grupuri, pe la prieteni care lucrează în domeniu”.

“Nu am reuşit să obţinem actele necesare de la biroul competent”


Ana Maria Vartolomei locuieşte la Ravenna şi, când a aflat de modificarea Codului Rutier, cu legea în mână, s-a dus la Biroul competent (Motorizzazione), să obţină o foaie de plecare, pentru a putea duce legal maşina în România. Povesteşte pentru Hotnews.ro: “Am aflat din presă că au fost sechestrate în zonă la mine maşini cu numere româneşti, am căutat legea pe Gazzetta Ufficiale şi pe 7 decembrie soţul s-a prezentat la biroul “Motorizzazione” pentru a obţine acea “foaie de plecare” despre care se spune în lege. La ghişeu mai erau vreo 20 de români. Mi-au spus că nu pot să-mi elibereze acel document şi că singura soluţie e să trimit maşina acasă pe platformă. E clar, au făcut legea fără să se organizeze bine cu detaliile de reglementare. Chiar dacă ne-ar da numere de înmatriculare provizorii, acelea sunt valabile doar pe teritoriul italian. Ce facem când trecem graniţa, de exemplu în Ungaria, unde se ştie că sunt controale severe? Suntem ca într-o cuşcă legală, vrem să obţinem documente legale, însă nu reuşim. Noi am cumpărat cu banii economisiţi o maşină cu număr italian, pentru că altfel nici la muncă nu putem merge, riscăm să pierdem serviciul. Ei câştigă de pe urma noastră de mai multe ori : din amenzi, din noile înmatriculări, din noile asigurări etc”.

Luni, la ora 19:00, va avea loc la Ambasada României o întâlnire dintre presă, reprezentanţii asociaţiilor de români şi reprezentanţi ai autorităţilor italiene. Vor interveni experți în probleme de legislație rutieră din cadrul Poliției Rutiere italiene (Polizia di Stato – Servizio di Polizia Stradale) și din cadrul Poliției Metropolitane din Roma (Polizia metropolitana Roma Capitale). Hotnews.ro va fi prezent la întâlnire şi va relata pe larg discuţiile.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















8321 vizualizari

  • -4 (28 voturi)    
    Lege (Luni, 17 decembrie 2018, 14:58)

    Mazeta2 [utilizator]

    Unde-i lege nu-i tocmeala, capshunaru "da Italia" se crede pe maidan in fata la palatu Victoria!
    • -5 (15 voturi)    
      Ce lege? E europeană? (Luni, 17 decembrie 2018, 15:44)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta2

      La noi cum circulă atâtea masini cu nr de BG?
      • +8 (12 voturi)    
        nu l-a (Luni, 17 decembrie 2018, 16:23)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        oprit nimeni pe parlamentarul pesedac să dea o lege identică. Chiar ar fi de dorit, dar pierde hamsterul flaușat gugumani votanți. Scăpam până acum de cazanele bulgărești, inclusiv de cel al lui madam Plumb.
        Totul e să vrei.
        Ce am sesizat din citirea articolului este că românii noștri din Italia nu citesc, nu se pun la curent cu legislația țării în care trăiesc. Și asta e vina lor. Legea aia nu s-a dat de azi pe mâine. Ar fi avut timp să intre în legalitate.
        • +8 (12 voturi)    
          e normal (Luni, 17 decembrie 2018, 17:12)

          Ttus [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          italienii au dreptate cu legea. Nu e normal sa nu le platesti taxe, dar se le poluezi aerul, folosesti strazile , etc, etc.

          Dar italienii (ca si romanii de altfel) mai dau si legi cu hei rup, si cine nu stie, se arde.

          Asa ca, imi pare rau pentru romanii din italia, dar vor trebui sa-si inmatriculeze masinile acolo.

          Si in Romania, poate fi data aceeasi lege, UE nu are rol in chestia asta.
          • -2 (4 voturi)    
            Dar să le cumperi benzina e normal, da? (Marţi, 18 decembrie 2018, 13:32)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Ttus

            Benzina de la pompă include de 4 ori mai multe taxe decât banii care se folosesc pentru drumuri, taxele pe carburanți sunt cea mai mare afacere a statului.

            P.S. N-am fost niciodată în Italia, rog talibanii să se abțină.
  • +18 (22 voturi)    
    smecheri (Luni, 17 decembrie 2018, 15:01)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Problema lor e ca sunt n smecheri cu masini cu numar strain, in general de Elvetia, carora li se rupe de radare si de amenzi de parcare - nu se ridica masini decat rar si doar in orasele mari.
    Domnul Radu traieste in IT de 16 ani dar are nr romanesc pe masina de 60k de eur. Pai de ce oare? Cand il ia radarul pe autostrada unde ajunge amenda?
    Cand poate nu are frane si directie si da 200 de lei la ITP in Videle, aia in IT ce vina au cand ii face praf pe sosea?
    In RO va place sa vedeti peste tot numere de Bulgaria?
    • +4 (4 voturi)    
      smecheria nu s-a inventat in Romania (Luni, 17 decembrie 2018, 18:25)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Dar, chiar daca nu s-a inventat aici la noi, am preluat-o si am aplicat-o ca pe o religie. Acum romanii au marele talent de a repera alt smecher. Pot sa imi dau seama ca unul face o smecherie si daca ma uit la ce comenteaza pe hotnews. Pot sa imi dau seama ce vrea sa faca inainte de a deschide gura. E un talent asta. Altii nu miros smecheria asa repede. Romanul are talent.
  • +17 (21 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 17 decembrie 2018, 15:01)

    [anonim]

  • +19 (23 voturi)    
    Romanii ... (Luni, 17 decembrie 2018, 15:02)

    Stef_and [utilizator]

    Stiau demult ca nu au voie cu masinile inmatriculate pe Romania, dar ocoleau legea.
    Acum ca Italia s-a pus la punct fac scandal.
    In Austria nu stateai mai mult de 60 de zile ca erai agatat.
    • +10 (12 voturi)    
      Asa ar trebui facut in RO cu masinile BG (Luni, 17 decembrie 2018, 16:01)

      YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Problema noastra cu automobilele inmatriculate in Bulgaria nu e chiar identica, dar cred ca se poate gasi o solutie asemanatoare.
      E plina Romania de cocalari cu numere bulgaresti.
      • +4 (6 voturi)    
        e simplu (Luni, 17 decembrie 2018, 17:27)

        razeshu [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        de aia cu nr de BG scapi usor doar dc i intrebi de asigurare. Sau ITP . :)))
  • -21 (25 voturi)    
    cacanari italieni ... (Luni, 17 decembrie 2018, 15:05)

    viziru [utilizator]

    cacanari italieni ... asa au fost mereu iar noii mascarici Salvini si ceilalti pozeaza precum Mussolini .... niste mascarici .....
  • +12 (22 voturi)    
    Cea mai oropsita natie: romanii! (Luni, 17 decembrie 2018, 15:08)

    holinessdani [utilizator]

    Unii au plecat din tara ca erau impotriva legilor din Romania, acuma nici in strainatate n-au legi care sa sa le convina, unde sa mai plece, pe Marte?
    Eu am o propunere de referendum pentru schimbarea constitutiei, o noua constitutie cu un singur articol simplu si clar: romanii au dreptul si obligatia sa faca doar ce le convine si doar cand le convine!
    • +3 (11 voturi)    
      cu o adaugire/completare ! (Luni, 17 decembrie 2018, 15:59)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      ' romanii au dreptul si obligatia sa faca doar ce le convine si doar cand le convine ,oriunde pe pamant si in tot universul "
      #rezist !
  • +17 (23 voturi)    
    Lol (Luni, 17 decembrie 2018, 15:13)

    HP [utilizator]

    Poti scoate romanul din romania, dar nu scoti romania din roman niciodata.

    Tot pe combinatii, pe ciordeala, pe invarteli.

    Platiti bai ciurucurilor, fiti in rand cu legea !

    Astept sa-i execute si pe papagalii cu numere de bulgaria.
    • +3 (9 voturi)    
      LOL ... . (Luni, 17 decembrie 2018, 16:24)

      vali_s [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Cine sa ii amendeze la noi pe cei cu nr de BG?
      Ministrii care au si ei masini cu nr de Bulgaria?
      Sau cei de la P$D care sunt constienti ca toti astia cu masini inregistrate in BG sunt votantii lor ...?
      Hai sa coboram cu picioarele pe pamant ....
  • +12 (14 voturi)    
    Exemplu perfect (Luni, 17 decembrie 2018, 15:31)

    fdaniel [utilizator]

    Cred că "bietul" român oropsit de 'talienii cei răi, din cuprinsul articolului, este exemplul perfect ales:
    - un biet muncitor în construcții, care lucrează până noaptea târziu să-și întrețină o familie mare. De aceea îi trebuie neapărat un X6 sau un Audi A7, cu audio 3D, jante de 19 si navi mare .....

    Noroc că nu s-a angajat inginer pe undeva, că-și permitea numai un Fiat.
  • -5 (9 voturi)    
    come si dice (Luni, 17 decembrie 2018, 16:03)

    Kosmos [utilizator]

    CE nu inteleg romanii e ca practic li se spune sa plece acasa. dar ei nu inteleg asta si se bat cu morile de vand..precum mexicanii care vor sa ajunga in SUA
    • +7 (7 voturi)    
      gresit (Luni, 17 decembrie 2018, 17:06)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Li se spune sa respecte legea si sa plateasca taxele care se cuvin acolo unde traiesc. Si da,celor care nu le convine sa respecte legea li se spune foarte clar ca pot sa se care acasa. Unde, stim cu totii, nu e nici o lege. Sau nu, exista una: a junglei. A motorului mai mare, s spagii mai tari, a rudelor mai bine plasate,... .
  • -9 (15 voturi)    
    Mașini italia (Luni, 17 decembrie 2018, 16:05)

    carmen.stan [utilizator]

    După cum vedeți cei mai rai între ei sunt tot romanii. Nu s-ar sprijini unul pe altul pt nimic in lume. Ai senzația ca cei care jignesc dorm mai bine noaptea. Ar trebui sa vedeți și fenomenul social. Poate pt mulți aceasta masina înmatriculata in România e tot ce ai. Poate au de ținut copii la scoala, poate nu muncesc toate zilele din luna, poate abia au ce pune pe masa. Cine își permite sa judece? Era parca prin biblie un citat “ cine e fără de păcat sa arunce piatra”. Știu
    Și văd ca mulți dintre cei plecați se chinuie pt o bucata de pâine. Au cerut italienii o taxa pt drumuri și noi nu am plătit-o? Au cerut o asigurare suplimentară pt mașinile care circula in țara lor?? Cred ca printre romani sunt destui care au primit amenzile in țara. E vina noastră ca funcționarii lor habar n-au pe ce lume trăiesc?? Ca dacă te duci la 5 sa intrebi același lucru obții 5 răspunsuri diverse! Și cum sa încalci dreptul la proprietate? Dreptul la liberă circulatie? Eu sunt cetățean roman! Și dacă mâine acești oameni rămân fără munca trebuie sa reînmatriculeze masina in țara??? Părerea mea e ca nu suntem uniți! Și nu vom fi niciodată. Capra vecinului trebuie sa moara neaparat!
    • +6 (10 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 17 decembrie 2018, 17:03)

      [anonim] i-a raspuns lui carmen.stan

      • -2 (4 voturi)    
        E rău ”acolo”? Erai în Italia, în alt comentariu (Marţi, 18 decembrie 2018, 13:36)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui

        În realitate, se pare că e vorba de frustrarea celor din România, la adresa celor care au plecat.
    • +9 (9 voturi)    
      nu e corect (Luni, 17 decembrie 2018, 17:26)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui carmen.stan

      Legea trebuie respectata. Punct. Nu te disculpi cu lipsa altora de profesionalism, confuzie,... . Nu aveau decat sa se uneasca, sa puna presiune pe organizatiile din diaspora sa mearga n audienta la ministrii Italieni, ambasadorul nostru trebuia sa se implice si el,.. Pana la urma marea implicare romaneasca ramane caterinca pe FB. La fel ca protestele de strada- sunt sublime dar prezenta e doar in Online :)
      Trebuie sa intelegeti ca exista o mare frustrare a Italienilor care trag de bani si de un Fiat invechit in timp ce colegii de scara blocului ii umilesc cu BMW uri cu nr de RO si BG din care duduie manelele la maxim. Nu e vina statului Italian daca un roman nu si permite taxele si asigurarile pentru inmatricularea in Italia, sa fie clar. Pentru nivelul de trai scazut al romanilor responsabil e guvernul Roman. Si toata clasa politica, caracatita asta imprastiata n toate structurile. Dar bizonului nostru ii casuneaza pe statul Italian ca nu l lasa sa traiasca pe picior mare, sa moara de ciuda prietenii fomisti ramasi acasa. :)
      Si da, eu sunt unul care poate ridica piatra. Eu am preferat sa vand masina dupa 6 luni decat sa o inregistrez la costuri si taxe mari. Si chiar imi trebuie o masina dar imi voi lua cand imi voi permite. Si nu e usor ca pieton, in orice clipa poate da peste tine pe trecerea de pietoni un cocalarus maximus dintr un BMW cu geamuri fumurii si nr de RO , tatuat pana n vf unghiilor si cu cate o penala pe scaunul din dreapta schimband CD ul cu manele la cazanul ala din 99 cu km dati inapoi. de cateva ori. :)
  • -7 (9 voturi)    
    Bun si totusi cum procedeaza un strain? (Luni, 17 decembrie 2018, 16:21)

    CapitanulPanait [utilizator]

    Sa spunem ca esti cetatean strain (nu spun roman) care te muti cu resedinta temporar in Italia. Ai un contract pe cativa ani de zile la vreo firma.
    Si pleci cu masina proprietate personala. Iar dupa 2 luni trebuie musai numere de Italia.
    De acord, pentru ca asa spune legea italiana.
    Intrebare: cum procedezi?
    Cum iti radiezi masina din RO sau ce tara o fi, ca sa o poti inmatricula in Italia?
    Nu exista notiunea de ''radierea temporara dintr-un stat UE in vederea inmatricularii temporare in alt stat UE''

    De fapt acest gen de legi ne demonstreaza ca Uniunea Europeana ca stat este o himera.

    Asa cum poti merge sa locuiesti in Italia fara sa iti iei buletin de Italia, la fel si masina ar trebui sa se poate ''plimba'' pe unde doreste si cat doreste.

    UE inseamna ca daca ma mut de la Bucuresti la Oradea este acelasi lucru cu a ma muta de la Bucuresti la Napoli.

    Cum ar fi daca te muti tenmporar din Bucuresti la Oradea sa te puna astia sa iti schimbi numerele de inmatriculare de Bucuresti cu unele de Bihor?

    Legi populiste, facute de politicieni imbecili, dar care din pacate au mare priza la public (aflat6 la nivelul intelectual al politicienilor).

    Si asa se va darama incet incet ceea ce s-a construit in UE.

    Pentru cei care nu cunosc vremurile de dinainte de 1989, daca veneai ca strain cu o masina in RO trebuia sa iti schimbi numerele tale de inmatriculare cu unele in format 12-B-.....

    Pentru asta faceai un IMPORT TEMPORAR al masinii achitand o garantie catre stat ce reprezenta taxa vamala.

    Pai de cand cu UE nu mai avem granite economice si drept urmare nici taxe vamale.
    Cum puii mei se gandesc astia atunci sa inmatriculezi masina in Italia o masina gata inmatriculata in alt stat?

    Eu zic ca dincolo de gargara cu taxe si impozite, asigurari etc, in spatele acestei legi se afla interesul unora ca sute de mii de romani si nu numai sa cumpere fiare vechi din Italia.

    Era foarte simplu sa spuna ca in calitate de rezident platesti o taxa/impozit si asigurare in Italia.
    • +4 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 17 decembrie 2018, 17:02)

      [anonim] i-a raspuns lui CapitanulPanait

    • +6 (8 voturi)    
      :) (Luni, 17 decembrie 2018, 17:14)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

      Nu cunoasteti legea se pare. Daca va mutati la Oradea trebuie sa inmatriculati si masina acolo. Nici legile noastre nu s actualizate pentru dinamica vietii din sec 21 dar bine ca ne plangem ca nu s legile uniformizate n UE. Nici cazanele de BG nu circula legal la noi doar c anu si bate nimeni capul sa verifice asta.
      Si da, nu exista radiere temporara dar poti face una permanenta si apoi reinmatriculezi masina la intoarcere.
      Legea asta se aplica d emult in Austria si in celelalte tari EU doar ca Italieni sunt ceva mai inceti si s-au aliniat naspa astrele pentru cocalarii nostri cu Mertzan neinmatriculat si minim pe economie acolo ca Ministrul lor de Interne are nevoie de lovituri de imagine si cazurile astea au fost mingea aia ridicata la fileu de care avea nevoie sa mai faca uitata beleaua cu deficitul,coruptia,.. . Am un amic in Austria care se credea smechr ca circula cu masina lu ta su de cativa ani acolo. L -a oprit polizia de cateva ori si au vazut ca e un pattern si i-au dat cateva saptamani termen sa o treaca acolo pe numele lui sau sa se inregistreze ta su in Austria si sa nmatriculeze masina :)
      • -1 (5 voturi)    
        Flotant sau Mutat (Luni, 17 decembrie 2018, 20:50)

        CapitanulPanait [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

        Una este sa te muti si alta este sa fi flotant.

        Cand te muti din Bucuresti la Oradea cu buletin cu tot se numeste ca devii rezident fiscal in Bihor. Si atunci este normal sa iti muti si masina la Oradea.

        Daca esti flotant, adica cu domiciliul temporar in alta locatie, masina ramane pe adresa din buletin.

        Aici vorbim de oameni care au rezidenta temporara in Italia, Austria sau unde o mai fi. NU au carte de identitate de Italia, ci buletin romanesc si o hartie care atesta ca au domiciliul undeva in Italia. Pentru munca nu are nevoie de nici o hartie. Dreptul la munca este garantat de UE.

        Frumoasa povestea cu masina pe numele lui ta-su dar nu tine. Varul meu are masina pe numlele lui iar baiatul acestuia circula cu ea in Austria.

        Cum sa inregistreze ta-su masina in Austria cand el nu are nici o legatura cu acea tara?

        Si pe bune chiar nu exista cuvant pe limba romana pentru ''pattern''? De exemplu tipar ....

        Romgleza asta ......
        • 0 (0 voturi)    
          tempo rar (Vineri, 21 decembrie 2018, 9:30)

          nalbaroiu [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

          Ce e temporar cand ala statea de ani de zile acolo ? Asa si viata e temporara ca la un moment dat tot se va sfarsi...deci asta cu statul acolo temporar de cativa ani nu tine...e praf in ochi ...din pacate lucrurile se schimba..uneori brusc si iau oamenii pe nepregatite..insa adaptarea e cheia...rezistenta e futila...
    • -7 (7 voturi)    
      Haos (Luni, 17 decembrie 2018, 17:48)

      Anita30 [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

      Nu ii intereseaza au dat o lege sa obtina bani din aplicarea amenzilor si normele de reglementare nu sunt puse la punct inca funcționarii de la motorizzatione nu stiu ce sa faca
    • +2 (4 voturi)    
      diferenta dintre rezident si in tranzit.... (Luni, 17 decembrie 2018, 21:04)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

      un strain, care sta mai mult de 2 luni (in Italia) si mai mult de 6 luni (in Germania, Luxemburg, Belgia)...este OBLIGAT sa isi inmatriculeze "rabla" in tara de resedinta, sa plateasca impozitul, vinieta si asigurarea.
      Dupa cate vad, in cazul Italiei, nu sunt cetateni aterizati din septembrie in Italia si o sarit carabinierii cu bata pe ei, ci din 2002, e un nene din Iasi care tot inmatriculat in Romania a ramas.

      Despre ce vorbim???!!!
  • +10 (12 voturi)    
    nu au dreptate, respectati legea (Luni, 17 decembrie 2018, 17:01)

    andimi [utilizator]

    Nu mi se pare normal ca daca stai intr-o tara, muncesti si iei salariu acolo sa stai cu masina inmatriculata in alta tara! Ce tot se dau de ceasul mortii conationalii nostri, respectati legea si cu asta basta. Ca italienii o aplica in stilul lor, mai mediteranean, asta e partea a doua, aici e de discutat. Si la noi avem atatea cazane bulgaresti, despre care stim bine, stau cu nr. de acolo ca sa nu plateasca asigurari mai mari aici. Nu e normal.
    • -3 (5 voturi)    
      Tu stai în RO, că în Vest se muncește, nu se stă (Marţi, 18 decembrie 2018, 14:46)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Așa e? :)
  • -9 (11 voturi)    
    Invidia nu va dispărea niciodata (Luni, 17 decembrie 2018, 17:02)

    Anita30 [utilizator]

    Intotdeauna cand unul are mai mult se comentează poate omul ala de si.a permis masina scumpa munceste de dimineata pana seara nu sta la bar ca sa primească ajutoare sociale stie ce isi doreste si are anumite teluri fiecare are 2 mâini si poate sa ajunga unde își doreste
  • +8 (10 voturi)    
    Cum este posibil ??? (Luni, 17 decembrie 2018, 17:07)

    Isobar [utilizator]

    Radu Masarie este originar din Iaşi şi locuieşte în Italia, lângă Cremona, din 2002. Pe 13 decembrie se ducea la dentist (Milano), cu maşina - un Audi înmatriculat în România.
    Se pare ca nici dupa 16 ani nu a inteles ca nu mai
    traieste in Romania.
    Statul Italian se protejeaza de poluarea "bolizilor romanilor" si chiama la ordine si disciplina.
  • -9 (11 voturi)    
    Masini scumpe (Luni, 17 decembrie 2018, 17:15)

    Anita30 [utilizator]

    Bravo celor ce stiu sa se descurce si isi permit masini scumpe inseamna ca muncesc si isi vad de treaba lor nu stau ca astepte milă oamenii nu sunt ocupați cu ce mai face vecinul ce mai zice x y murim de invidie si de grija altora
    • +7 (9 voturi)    
      Si atunci (Luni, 17 decembrie 2018, 22:44)

      bobo22 [utilizator] i-a raspuns lui Anita30

      de ce trebuie ca cei din Romania sa le subventioneze RCA-ul celor ce conduc in Italia cu numere romanesti? Ia sa-si inmatriculeze masinile si sa plateasca asigurare si taxe in Italia, conform LEGII italiene.

      Nu e vorba de invidie. E pur si simplu vorba de hotia de care dai dovada. Furi si de la romanii ramasi in tara care sunt obligati sa achite practic din buzunarul lor diferenta de RCA, dar furi si de la italieni neplatind taxele acolo.

      Daca nu-ti convine legea italiana, atunci muta-te in alta parte.
      • -2 (4 voturi)    
        Deci e vorba de românii rămași în țară :) (Marţi, 18 decembrie 2018, 14:45)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui bobo22

        Exact ce scriam într-un comentariu de mai sus, capra vecinului e problema.
        • 0 (0 voturi)    
          RCA (Vineri, 21 decembrie 2018, 18:06)

          bobo22 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Pretul asigurarilor depinde mult de valoarea pagubelor. In Italia, deoarece manopera este mult mai scumpa decat in Romania, pagubele ce trebuie suportate sunt mult mai mari. Deci soferii din Romania ii subventioneaza prin RCA pe soferii ce conduc in Italia cu numere romanesti.

          Capra e in Romania. Vecinul din Italia are acum pretentia sa ia si el o sticla de lapte. Nu barosane, cumpara-ti capra ta, cu numere de "italea".

          Pravalia s-a inchis, boss!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version