Nouă din zece români intenționează să cumpere și în acest an cadouri de Moș Nicolae, iar suma medie alocată este de 345 de lei. Și în acest an, cadourile preferate rămân dulciurile, potrivit unui studiu de piață.

Mos NicolaeFoto: USER UPLOADED

Conform datelor unui studiu de piață realizat de către Mednet Marketing Research Center, 87,3% dintre persoanele din mediul urban intenționează să cumpere cadouri de Moș Nicolae, procent constant în ultimii patru ani.

De asemenea, și în acest an cadourile preferate rămân dulciurile (70,4%), urmate de jucării (48,2%) și de articole de îmbrăcăminte/încălțăminte, dar și de cosmetice sau cărți (23%). Pe lângă acestea, au mai fost menționate bijuterii și accesorii (22,3%), articole de design (19,1%), accesorii pentru smartphone/tabletă (14,6%) sau chiar electronice și electrocasnice (18,9%). Cei care nu au găsit cadoul potrivit vor oferi bani (2,0%).

Suma medie pe care respondenții o vor aloca pentru cadourile de Moș Nicolae este de 345,26 lei, la fel ca anul trecut.

Studiul a fost realizat online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 23 – 29 noiembrie. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 812 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,30%.