Filantropul și omul de afaceri George Soros a cerut Facebook să inițieze o anchetă internă independentă în privința propriilor activități de lobby și relații publice, scrie Washington Times.

HotNews.roFoto: Hotnews

Apelul vine după ce New York Times a publicat un articol potrivit căruia compania a angajat o companie de relații publice pentru a-i discredita pe cei care critică Facebook prin a-i asocia cu numele lui Soros.

”Aceste eforturi par a fi parte a unei strategii deliberate de distragere a atenție de la problemele reale de care încă este responsabilă compania dumneavoastră”, scrie Patrick Gaspard, președintele Fundației pentru o Societate Deschisă, organizația filantropică înființată de Soros.

Compania condusă de Mark Zuckerberg este din nou în centrul unui scandal, după ce New York Times relatează pe larg modul în care Facebook a încercat să gestioneze criza, minimalizând acuzațiile legate de implicarea Rusiei în alegeri sau angajând o firmă de PR cu scopul de a promova teorii conspiraționiste care să-i discrediteze pe criticii săi.

Una dintre ofensivele Facebook l-a vizat pe miliardarul filantropist George Soros. Concret criticii Facebook erau prezentanți ca fiind ”agenți” de influență ai acestuia.

George Soros a fost folosit ca o țintă la îndemână în condițiile în care acesta nu s-a ferit niciodată să critice Facebook și Google. În ianuarie, în discursul susținut la World Economic Forum, George Soros a descris cele două companii ca fiind un grup monopolist periculos care nu are nici dorința de a proteja societatea față de efectele secundare ale activității lor.