Black Friday 2018a început la unii comercianți la 1 noiembrie, la alții miercuri și joi, iar la eMAG promoțiile au început înainte de ora 7.00 dimineața. Toate magazinele au promis reduceri maxime de peste 80%, dar media a fost pe undeva pe la 25-35%. În articol: reduceri și oferte de Black Friday 2018 la magazine precum eMAG, Altex, Flanco sau EvoMAG.. UPDATE Doar cei foarte rapizi au prins cele mai bune oferte: 500 de smartphone-uri Samsung Galaxy S8 s-au vândut în 64 de secunde și 501 telefoane iPhone X în 43 de secunde. Datele PayU arată că au fost făcute comenzi și din afara țării, din Marea Britanie, Ungaria, Franța, Italia dar și din locuri îndepărtate precum Costa Rica.

Black FridayFoto: Hotnews

UPDATE 20: Fashion Days a avut până la ora 17.00 comenzi totale de peste 36 de milioane de lei, cu 40% mai mult față de anul trecut. Numărul de produse comandate a crescut și el, la 235.000, aproximativ 18% mai multe față de același interval din 2017.

UPDATE 19: Libris.ro spune că până la ora 15.30 s-au înregistrat comenzi pentru peste 40.000 de cărți, în valoare totală de un milion de lei. Valoarea unei comenzi a crescut în medie cu 20% față de campania similară din 2017.

Datele procesatorului PayU până la ora 16.30 indică 127 milioane de lei – mai mult cu 40% fata de anul trecut, cand s-au inregistrat 90 milioane de lei. Valoare medie a coșului de cumpărături a fost de 692 lei – mai mic cu 10% față de anul trecut când a fost 769 lei. În afară de comanda record de 129.000 lei alte două comenzi mari au totalizat 48.000 lei (echipamente și accesorii foto) și 47.000 lei ( produse IT&C).

UPDATE 18: eMAG a vândut în nouă ore și jumătate de 360 de milioane lei, egalând vânzările realiuzate în întreg Black Friday din 2017, care a ținut 17 ore, cifra cuprinzând și resellerii de pe Marketplace. Au fost comandate aproximativ 950.000 de produse. Ponderea comenzilor cu cardul peste 34%, în creștere de la media de 30% din 2017. Cea mai complexă comandă are 26 de produse și include televizor, mașină de spălat, aspirator, articole sportive, blender, fier de călcat, cuptor cu microunde, scaune, saltea și altele.

Cele mai comandate marci de pe categorii de produse

Televizoare: Samsung

Frigidere: Arctic

Masini de spalat: Beko

Telefoane: Samsung, Huawei

UPDATE 17: Marius Costin, country manager PayU România: Interesul românilor pentru Black Friday este cel mai mare în lume. Conform unor statistici, se pare că din 2013 şi până în ziua de astăzi românii caută şi sunt interesaţi mult mai mult de Black Friday decât americanii, cei care au inventat această sărbătoare"

UPDATE 16: Cel mai scump produs vândut de Fashion Days a fost un ceas cu diamant, la 4.000 de lei. Au fost efectuate 75.000 de comenzi și cea mai numeroasă a fost făcută din București și include 113 articole, în valoare de 4.708 lei. Comanda cea mai scumpă a fost făcută din Ilfov, conține 26 de produse și valorează 9.924 de lei.

UPDATE 15: EvoMAG spune că până la ora 13:00 au fost înregistrate peste 20.000 de produse comandate și coșul mediu de cumpărături a fost de 1.000 de lei, cu 10% peste anul trecut. Pentru aproape un sfert dintre produsele comandate (24%), clienții au ales plata în rate

UPDATE 14: În jurul prânzului câteva dintre magazine au anunțat suplimentarea ofertelor.

UPDATE 13; Cineva a cumpărat aur în valoare de 129.000 lei, fiind vorba de 720 de grame de lingouri de diferite gramaje, între 100 și 20 de grame. Cea mai scumpă mașină rezervată a fost un BMW X5 la 61.700 euro.eMAG a vândut de peste 300 milioane lei în cinci ore și jumătate, ceea ce înseamnă 765.000 de produse.

UPDATE 12: Datele PayU pentru 10.30 indică plăți cu cardul procesate în valoare de 86 milioane lei. A existat și un cumpărător din Costa Rica.

UPDATE 11: Evomag spune că până la ora 9.00 au fost peste 15.000 de produse comandate, cu un vârf de trafic de peste 25.000 de vizitatori unici simultan la ora 0:05.

Datele PayU pentru ora 9.30: Volume tranzacționate: 71,27 milioane lei – mai mult cu 42% față de anul trecut când s-au înregistrat 49.84 milioane lei. Țările din care vin tranzacțiile: România, UK, Ungaria, SUA, Italia, Franța. Valoare medie a coșului de cumpărături a fost 801 lei – mai mic față de anul trecut când a fost 866 lei.

UPDATE 10: Autorităţile lucrează la o nouă legislaţie care să regleze şi problemele legate de perioadele de promoţii. Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, despre Black Friday: Comercianții trebuie să-și facă ordine în casă. Dacă își compromit imaginea toți vor fi afectați

UPDATE 9: Fashion Days a vândut în 12 ore de 25 milioane lei, cu 40% mai mult decât anul trecut. Cel mai scump produs vândut până la ora 8:00 a fost un inel din aur alb și galben, decorat cu 34 de diamante, cu prețul de 2.308 de lei. Cea mai mare comandă a fost plasată din Arad, în valoarea de 6.407 de lei, iar coșul a cuprins 55 produse.

UPDATE 8: Datele PayU pentru intervalul 0.00 - 8.30 indică tranzacții cu 43% mai mari decât anul trecut, un total de 54,1 milioane lei. Numărul de tranzacții a fost de 65.000, față de 42.000 anul trecut. Cea mai mare tranzacție a fost de peste 30.000 lei și a constat într-un ”mix” de electrocasnice – televizoare, aspiratoare, mașini de spălat. Majoritatea tranzacțiilor sunt din România, dar au fost făcute și din Ungaria și Marea Britanie.

UPDATE 7: Cu siguranță și acest Black Friday va lăsa mulți oameni dezamăgiți, fiindcă cele mai bune oferte s-au epuizat rapid. 500 de iPhone-uri s-au dat în 43 de secunde și în doar 39 de secunde s-au vândut 500 de console Microsoft. La eMAG erau 200.000 de useri în aplicație la startul Black Friday și în primele 12 secunde s-a vândut de un milion de lei.

UPDATE 6; Efectele intrării eMAG în scenă se văd. Datele PayU pentru ora 7.55 indică 50.000 de tranzacții în valoare totală de 42 milioane lei. Valoarea medie a coșului de cumpărături a urcat la 838 lei. Minutul cu cele mai multe tranzacții a fost la 6.56, peste 1.100 de tranzacții.

UPDATE 5; Atât datele eMAG, cât și cele PayU indică o pondere record pentru plata cu cardul: 32% din comenzi, în timp ce la primele ediții Black Friday ponderea era pe la 10%. În plus, pe eMAG 82% dintre vizite au fost făcute de pe mobil.

UPDATE 4: Datele procesatorului de plăți PayU pentru ora 7.00 indică 10.000 de tranzacții în valoare de 4 milioane lei. Valoarea medie a coșului de cumpărături este 377 lei.

UPDATE 3: eMAG a demarat Black Friday 2018 la 6.56 în aplicația mobilă și două minute mai târziu pe site. La 7.00 stocul de 1.000 de telefoane Samsung Galaxy S8 era epuizat. În primele 20 de minute s-a vândut de peste 15 milioane euro și trei categorii au depăit fiecare 10.000 de unități vândute; telefoanele, televizoarele și electrocasnicele mici.

UPDATE 2: Cât de mare ar putea fi Black Friday 2018?“ Pentru Black Friday s-au pregătit mii de magazine și estimăm vânzări în valoare de peste un miliard de lei iar comenzile online vor fi plătite în proporție de peste 30% cu cardul. Mai mult de jumătate din vânzările de Black Friday vor fi online, este singura zi din an în care online-ul bate offline-ul, acest lucru fiind probabil unicat în Europa,”, spune Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online.

UPDATE 1: Magazinele încep rând pe rând. Fashion Days a dat startul la ora 20.00, F64 în jur de ora 22.00, iar Quickmobile a început după mizeul nopții. Pe eMAG mesajul este: Începem dimineața devreme”.

Black Friday 2018 eMAG

eMAG, cel mai cunoscut retailer online estimează că va vinde de 400 milioane lei în ediția Black Friday 2018 și are în ofertă 3 milioane de produse, promițând reduceri medii de 35%. Probabil că Black Friday va începe undeva în jurul orei 7.00 și una dintre cele mai interesante oferte este la un telefon Samsung Galaxy S8 la 1.499 lei (1.000 de bucăți). Vor fi 50.000 de televizoare în ofertă, 76.000 de smartphone-uri și 20.000 de laptop-uri. Aproximativ 6.000 de magazine vor avea oferte de Black Friday 2018 pe eMAG Marketplace.

eMAG promite că 70% dintre comenzi vor fi livrate în primele cinci zile și toate ar trebui să fie livrate până în 28 noiembrie.

Când a început Black Friday la eMAG în ultimii cinci ani

2013: 6.55

2014: 6.50

2015: 8.15

2016: 6.55

2017: 6.51

Black Friday 2018 Altex și Media Galaxy

Retailerul cu cea mai mare rețea de magazine fizice (99 de magazine Altex și 19 Media Galaxy) a ales să facă o campanie de aproape 40 de zile denumită ”Blec Fraidei”. A început pe 1 noiembrie și se termină pe 5 decembrie, dar estimează că traficul în magazine va crește puternic în aceste zile. Compania pune accentul de Black Friday 2018 pe smartphone-uri și televizoare, la unele modele discountul fiind și de peste 30%. Cea mai mare reducere este de 6.000 de lei la un televizor LG care costa 36.000 lei. La reducere, cu 26%, se găsește și unul dintre cele mai scumpe telefoane din piață, Samusung Galaxy Note 9 care va fi 3.500 lei.

Black Friday 2018 Flanco

Flanco a pornit Black Friday 2018 pe 26 octombrie și campania se va încheia pe 19 octombrie. Compania promite reduceri de până la 80% la peste 700.000 de produse, dintre care 50.000 de telefoane șl 230.000 de electrocasnice mici. Un exemplu de ofertă de Black Friday 2018: Samsung Galaxy S9 la 2.500 lei, cu reducere de 600 de lei. Tot în ofertă este o mașină de spălat Arctic care va costa 700 lei, în loc de 1.300 lei. Flanco are peste 130 de magazine în țară și anul trecut a vândut de 200 milioane lei de Black Friday. Vineri, o parte dintre magazine vor deschide la ora 7.00, cu două ore mai devreme decât în mod obișnuit.

Black Friday 2018 EvoMAG

Compania a demarat Black Friday pe 1 noiembrie și încheie pe 18 noiembrie, promițând stoc de 60.000 de produse și reduceri de până la 80%, EvoMAG spune că Black Friday 2018 este cea mai mare campanie de reducere din istoria sa și estimează vânzări mai mari cu 25-30% față de anul trecut. Deși site-ul este cunoscut pentru electronice, în ofertă se găsesc produse diverse, cum ar fi covoare sau aparate de sudură. Referitor la produsele comandate în intervalul 16-18 noiembrie, în ultima rundă de Black Friday, jumătate dintre acestea vor fi livrate în 48 de ore, urmând ca restul produselor să ajungă la clienţi în cel mult patru zile de la plasarea comenzii.

Black Friday 2018 Carrefour

În top zece al locurilor de unde românii cumpără de Black Friday figurează în mod constant retailerul francez Carrefour care deține în țară 320 de magazine, dintre care 33 de hypermarket-uri. Compania a început pe 7 noiembrie campania care va dura până pe 2 decembrie. De Black Friday 2018 Se insistă pe electrocasnice, unde sunt promise reduceri de până la 50%.

Black Friday 2018 Fashion Days

Fashion Days, unul dintre cei mai mari retaileri online de pe piața locală, va începe joi seara la ora 22.00 Black Friday 2018 și campania va ține 36 de ore, stocul promis fiind cu 50% mai mare decât anul trecut. Black Friday va începe un pic mai repede în aplicația de mobil și compania promite 1,1 milioane de produse care vor fi la cel mai mic preț din an. Compania a vândut de 26 milioane lei la ediția Black Friday de anul trecut, valoarea medie a comenzii fiind de 380 lei, dar s-au vândut și genți de 7.000 de lei/bucata.

Black Friday 2018 PC Garage

Magazinul online preluat în 2016 de eMAG, anunță un Black Friday 2018 specializat în produse pentru cei pasionați de jocurilew video. La ofertă vor fi 1.000 de sisteme gaming PC Garage (gata asamblate), 3.500 de laptopuri (de business, gaming și multimedia), 9.000 de periferice pentru gaming (căști, tastaturi, mouse, volane, kit-uri de gaming), 1.900 de scaune și birouri gaming și 2.000 de monitoare. Acestora li se adaugă 10.000 de componente PC, incluzând procesoare, plăci de bază, plăci video și carcase.

Black Friday 2018 elefant.ro

Black Friday 2018 a început miercuri seara și va ține până pe 16 noiembrie, cu posibilitatea de prelungire până pe 18 noiembrie. Compania promite reduceri la sute de mii de produse. La cărți și ceasuri discountul va fi de până la 90%, la parfumuri și cosmetice reducerile vor merge până la 70%, iar la jucării până la 50%.

Black Friday 2018 Quickmobile

Quickmobile, magazin online care vinde în special smartphone-uri, va începe în noaptea de joi spre vineri campania și promite reduceri de până la 70%. Black Friday începe mai repede în aplicația de mobil și compania vrea să încurajeze cumpărăturile cu cardul, promițând zero taxe de livrare și că telefoanele vor ajunge mai repede.

Black Friday 2018 F64

F64, cel mai cunoscut retailer de echipamente și accesorii foto-video din România, anunță că va avea 1.500 de produse în oferta din campania Black Friday, reducerile maxime fiind de 80%. Categoriile de echipamente incluse în campania de Black Friday 2018 sunt aparatele foto-video DSLR și mirrorless, diverse camere video, obiectivele DSLR și mirrorless, dronele și camerele de acțiune și multe tipuri de echipamente.

Black Friday 2018 CEL.ro

Magazinul online a început Black Friday pe 9 noiembrie promițând reduceri de până la 900 de lei la telefoane și de maxim 40% de laptop-uri. CEL.ro ține un al doilea ”val” de Black Friday vineri, și promite că vor fi adăugate alte sute de discounturi și produse noi care vor completa oferta. CEL.ro are și un marketplace pe care se vând produse de la 800 de companii.

Retailerul declară că obiectivul pe care și-l propune pentru Black Friday 2018 este de 200.000 de produse vândute și vânzări în valoare de 50 de milioane lei.

Ce intenționează românii să cumpere de Black Friday 2018 ( conform unui studiu Kantar-Millward Brown

Televizoare

Electrocasnice mici

Frigidere

Telefoane mobile

Mașini de spălat

Articole vestimentare

Aragazuri

Laptopuri

Încălțăminte

Articole din gama home&deco

Top 3 magazine de unde vor să cumpere românii de Black Friday 2018

eMAG

Altex

Flanco

HotNews vă prezintă ofertele și reducerile de Black Friday 2018, la eMag, Altex,Flanco, F64 și celelalte magazine care participă la evenimnet.