​3 ani de la Colectiv

​VIDEO INTERVIU Eugen Iancu, omul care și-a pierdut fiul de 22 de ani la Colectiv: Cum este posibil să ai 64 de morți și tu, ca stat român, să nu cauți adevărul în acest caz? / Toți care au murit în spitale au murit din cauza nosocomialelor

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 30 octombrie 2018, 7:30 Actualitate | Esenţial


Eugen Iancu
Foto: Hotnews
​Alexandru Iancu avea 22 de ani, iar cel mai mare vis al lui era să cânte la chitară. Era prieten cu membrii trupei Goodbye to Gravity și așa a ajuns, în seara de 30 octombrie 2015, la concertul din clubul Colectiv. În seara incendiului, Alex a ieșit pe picioarele lui din club. Și-a sunat de câteva ori părinții să îi asigure că e bine, chiar dacă nu putea înghiți nici măcar apă, din cauza arsurilor de pe căile respiratorii. În aceeași seară, Alex Iancu i-a implorat pe medici să nu îi amputeze cele 3 degete arse în incendiu, pentru că asta ar fi însemnat să nu mai poată cânta la chitară, și le-a spus că ar prefera mai degrabă să moară. E ultimul lucru care se știe despre el. A fost intubat și a murit 3 săptămâni mai târziu, la Spitalul Sf. Ioan din București, cu 5 infecții nosocomiale în corp.

3 ani mai târziu, Eugen Iancu, tatăl lui Alex, se întreabă cum este posibil ca statul român să nu caute adevărul după moartea a 64 de oameni.

Video realizat cu echipament Nikon.

Info pe scurt:
  • 64 de tineri au murit, în total, în seara incendiului din clubul Colectiv și în săptămânile care au urmat. În iulie 2017, un supraviețuitor al incendiului s-a sinucis, ducând numărul victimelor la 65.
  • Primele 27 de victime au murit la locul incendiului. Restul de 37 au murit la spital, în zilele și săptămânile care au urmat.
  • 172 de răniţi au ajuns la spital în seara de 30 octombrie 2015, 147 dintre ei rămânând internaţi. Aproape 100 erau în stare gravă sau critică.
  • Primul rănit a fost transferat în străinătate la 5 zile de la tragedie. Inițial, autoritățile au dat asigurări că România are toate condițiile pentru a îngriji răniții.
  • Alexandru Mihai Iancu (22 de ani), fiul lui Eugen Iancu, a fost a 59-a victimă a incendiului din Colectiv. Nu a fost transferat în străinătate și a murit la 3 săptămâni după incendiu.
  • Tatăl său spune că Alexandru Iancu avea în corp 5 infecții nosocomiale. Prima a fost confirmată de analize pe 2 noiembrie, la mai puțin de 3 zile de la incendiu.
  • Majoritatea răniților au luat prima infecție încă de la intubare, spune Eugen Iancu, tatăl lui Alexandru și fondatorul Asociației Colectiv GTG 3010, care are ca scop monitorizarea anchetelor privind tragedia din Colectiv și sprijinirea supraviețuitorilor care încă au nevoie de tratament.
  • La Tribunalul București se judecă, în prezent, un proces în care patronii clubului Colectiv au fost trimiși în judecată pentru ucidere din culpă în formă agravată, vătămare corporală din culpă în formă agravată şi nerespectarea măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă.
  • Într-un alt dosar, disjuns, sunt judecați artificierii care au pus artificii în club, pe 30 octombrie 2015.
  • Dosarul care vizează partea medicală a tragediei, în care rudele victimelor au depus plângeri și expertize medico-legale din care reiese că victimele au fost infectate cu bacterii în spitale, este de 2 ani în lucru la Parchetul General.
  • La ultimul termen al procesului de la Tribunalul București, judecătorul a anunţat că va discuta cererile avocaţilor care reprezintă părţile vătămate privind efectuarea unor expertize medicale, inclusiv expertize care să ateste dacă starea victimelor internate în spitalele din România a fost afectată de infecţiile nosocomiale.
  • "Cum este posibil să am 64 de morți, plus atâția răniți, și tu, ca stat român, să nu fii interesat să rezolvi acest caz? Nu pot să-mi imaginez cum un om al justiției, al dreptății, refuză să caute adevărul într-un dosar cu 64 de morți!", afirmă, la 3 ani de la tragedie, Eugen Iancu.

Alexandru Iancu avea deja prima bacterie la mai puțin de 3 zile de la incendiu

Eugen Iancu își amintește că în seara incendiului "eram în baie, făceam un duș și la un moment dat mi-am auzit soția țipând. Am ieșit, ea era isterizată la telefon și întreba: ce arde? unde arde? Eu am încercat să vorbesc cu ea, am început să țipăm unul la altul, efectiv, pentru că nu se potolea.... Vorbea cu Alexandru, Alexandru o sunase și i-a spus că a fost un incendiu, deci el ieșise din club și vorbea la telefon. În noaptea aia am mai vorbit de două-trei ori, singurul lucru pe care nu ni l-a spus la telefon, dar l-am aflat pe urmă de la rude, de la prieteni care s-au dus la spital, că avea 3 degete care trebuiau amputate și că, într-adevăr, încerca să bea apă și nu putea, o scuipa, și la un moment dat își cerea scuze că a cerut apă, i-a dat o asistentă apă și n-a putut s-o înghită, pentru că avea arsuri ale căilor respiratorii, și în momentul în care a vărsat-o, își cerea scuze că a făcut mizerie pe jos. Pot să vă spun că a vorbit, a stat în picioare, se ruga de doctori să nu-i amputeze cele 3 degete pentru că, fără ele, ar fi însemnat să nu mai poată cânta la chitară și spunea că mai bine moare decât să nu poată cânta la chitară, visul lui ăsta era. Îmi amintesc că în liceu spunea că nu vrea să facă facultatea, pentru că e pierdere de timp. Visul lui este să cânte la chitară și ar însemna să piardă 3 ani, în loc să studieze chitara să facă ceva ce nu i-ar plăcea."

Alexandru Iancu

Cu doar 10 zile în urmă, părinții lui Alexandru plecaseră, credeau ei atunci, definitiv din țară, pentru o nouă viață în Anglia. Și-au dat până și hainele și au plecat doar cu câteva genți, dezamăgiți de ceea ce se întâmpla în România. Fiul lor cel mare, Alexandru, care tocmai terminase facultatea (ASE), a ales să nu-i urmeze imediat, ci să rămână în țară, alături de fratele său cu 7 ani mai mic, Vlad, până când acesta termina clasa a VIII-a.

"În momentul ăla am fost de acord, și cred că a fost cea mai mare greșeală, pentru că pe 20 octombrie am părăsit țara, iar pe 30 s-a întâmplat Colectiv", își amintește acum Eugen Iancu.


Alex Iancu a murit la 3 săptămâni după incendiu, la Spitalul Sf. Ioan din București. Avea în corp 5 infecții nosocomiale, prima confirmată de analize încă din 2 noiembrie. Alex a fost sedat în seara incendiului, iar, de atunci, nu s-a mai trezit. Tatăl său spune că atât Alex, cât și ceilalți răniți, au luat primele bacterii încă de la intubare: "Pentru că aproape toți au avut primele confirmări pe căile respiratorii."

Multe întrebări fără răspuns

"Pentru mine există acest foarte mare semn de întrebare și este o acuză pe care o fac statului român, Ministerului Sănătății și tuturor celor care au construit sistemul ăsta de sănătate nenorocit din România: Știind că ai spitale în care colcăie bacteriile, știind că anual mor mii de oameni pentru că se duc să se opereze de apendicită și pleacă de acolo, chipurile, cu pneumonie, că i-a tras curentul, au justificări din astea, și mulți dintre ei chiar mor din cauza acestor nosocomiale! Cum și-au permis să spună că avem de toate? Cum și-au permis să spună că nu sunt transportabili?", sunt întrebările la care Eugen Iancu așteaptă încă răspunsuri, la 3 ani de la tragedie.


El acuză faptul că "S-a știut din primul moment ce se va întâmpla cu ei. A fost o chestie de 'care rezistă, rezistă'. Nu neg, nu aș putea să spun că medicii nu au făcut tot ce au putut. Au fost dedicați, au fost alături de victime, s-au zbătut, numai că le-a lipsit ceva: le-a lipsit curajul de a spune adevărul. Pentru că ei veneau, se uitau în ochii noștri și spuneau: 'Facem tot ce putem să-i salvăm.' Nu, trebuiau să spună 'Noi facem tehnic tot ce putem să-i salvăm, dar avem o problemă: nu avem dotări, nu avem izolare, nu avem curățenie, la noi vor muri. Încercați să îi luați de aici și să îi duceți la cei care se pricep.' Ar fi trebuit să nu vină să se uite în ochii noștri să ne mintă, să nu vină Bănicioiu și să țină părinții de mână și să spună 'Stați liniștiți, avem de toate, sunt aici medici care se zbat, noi toți ne zbatem, facem.' Cum s-a zbătut, când în spitale au murit 37 de oameni? Bun, să zicem că din 37, 5 sau 10 au murit că aveam arsuri de 80-90%. Dar toți au murit cu bacterii nosocomiale, bacterii."

Eugen Iancu e convins și de faptul că, în zilele și săptămânile care au urmat după Colectiv, "la noi se mințea în tot": "Când ai, cum avea băiatul meu, arsuri pe 28% din corp - declarate de ei, țin să spun, pentru că, văzând dosarele medicale de la noi și dosarele venite de afară, la noi pleca cu 40% arsuri și neamțul sau belgianul spunea că are 25%... Deci la noi se mințea în tot, în dosare nu se spunea nimic de nosocomiale. În momentul în care tu iei pacientul și îl trimiți în Anglia sau în Franța sau în Germania, ăla așteaptă să îi spui toate datele pacientului. Ai noștri nu au pomenit nicăieri de nosocomiale. Noroc că, fiind trecut tratamentul, medicii de acolo vedeau: când tu îi dai 5 antibiotice cu spectru larg, e clar că i le dai pentru că are infecții și atunci, toate statele astea i-au băgat în carantină. De fapt, ei îi izolau... în acele camere, în multe țări, camerele de spital în care au fost ai noștri s-au renovat total. De ce? Pentru că i-au speriat aceste bacterii."

Marșul chitarelor Colectiv

La ultimul termen al procesului Colectiv de la Tribunalul București, Eugen Iancu mărturișeste că a rămas surprins "să aud pentru prima dată la proces pe avocatul pompierilor spunând: 'Noi avem un dosar medical la ora asta și știm că acel pacient a avut nosocomiale, deci nu ar fi corect ca pentru toți să plătească doar pompierii, că au dat autorizații, că nu au făcut atâtea lucruri. Trebuie să plătească și spitalele, pentru că e o problemă.'"

În România nu se vorbea despre infecțiile nosocomiale, până la Colectiv

În primele 2-3 zile după tragedie, "rudele erau ca niște stafii". Toți erau îndurerați și toți sperau, dar nu se gândeau la altceva. După ce, în câteva zile, au murit 4 răniți, toți la Spitalul Sf. Ioan, unde era internat și fiul său, Eugen Iancu a început să aibă primele suspiciuni: "Cum Dumnezeu de într-o săptămână au murit 4, unul după altul, toți din Sf. Ioan? Și în momentul ăla am realizat că este clar că toți au prins ceva care a ajuns la maturitate, și, în momentul în care a ajuns la maturitate, toți au căzut, unul după altul. Atunci mi-am dat seama că e clar că ei au murit din cauză că au fost loviți din interior de bacterii."

În România nu se mai vorbise, însă, până atunci, despre așa ceva: "Am făcut o postare pe Facebook care a devenit virală și ăla a fost momentul în care presa m-a contactat imediat și am ales să vorbesc. La o zi - două după acel mesaj, văzând ce s-a stârnit în urma discuțiilor mele, am început să gândesc. Am scris despre treaba asta, după o zi a apărut articolul lui Tolontan în care dădea interviul luat directorului de la Spitalul de Arși, unde el recunoștea că s-a murit inclusiv din cauza bacteriilor, și acela a fost momentul în care a început acel uragan, ca să îi zic așa, pentru că a fost o perioadă în care toată lumea vorbea numai de asta. Numai că, încet-încet, au început lucrurile să se așeze. Ne amintim probabil cu toții interviu lui Streinu-Cercel din ianuarie-februarie în care spunea că nu e adevărat, nu există bacterii, toți s-au colonizat nu știu pe unde - pe arătură, pe câmp, în mașină, în spitale e o igienă perfectă. Vă dați seama că acest individ conduce..."


Eugen Iancu își amintește că, chiar și după ce în spațiul public a început să se vorbească despre infecții, în spitale, cu rudele răniților, nimeni nu vorbea despre acest lucru: "Sâmbătă dimineața, s-a dat ordin ca nimeni din spitalele din țară să nu vorbească cu pacienții, în fiecare spital era un singur om care comunica cu noi, de exemplu la Sf. Ioan era șeful de secție, ceilalți medici, asistente, nu aveau voie să ne spună absolut nimic. Și, de câte ori treceau - nu aveau ce să facă, trebuia să treacă printre noi - puneau capul în pământ. Se vedea pe ei că se simt prost față de noi, se simțea pe ei că le este frică, iar ulterior, vorbind cu medici și asistente de la mai multe spitale care au găzduit copiii noștri, atunci am aflat că a fost un ordin dat ca nimeni să nu comunice."

El continuă să se întrebe "De ce? Să nu se spună lipsurile? Să nu se spună ce se întâmplă cu ei? Nu pot să-mi dau seama. Pe urmă, aș vrea să știu de ce au spus încă de sâmbătă că niciunul nu este transportabil. Cum adică niciunul nu este transportabil? Sunt transportați din fronturi, din Irak, din Afganistan, unde se duc lupte, răniți făcuți bucăți și sunt duși în orice condiții cu arsuri mii de kilometri cu avionul, nu au nicio treabă. Ulterior am aflat că un pacient ars, oricât de grav, cel puțin în primele 3 zile poate fi transportat liniștit, oriunde. Pe urmă sunt curios de ce s-a dat acel ordin din momentul în care ei au fost trimiși în străinătate, de ce s-a dat acel ordin prin care se cerea statelor care îi primeau să nu facă autopsia acolo celor care decedau. Autopsiile se fac, obligatoriu, doar în România. Ce doream să ascundem? Pentru că este clar că din primul moment s-a dorit să nu știm ce s-a întâmplat acolo."


Protestele Colectiv

E convins că fiul său ar fi scăpat cu viață dacă nu s-ar fi infectat în spital și dacă ar fi fost transferat la timp într-un spital din afara țării: "Scăpa. Doctori de afară mi-au dat două exemple în care mi-au spus: acești oameni i-am luat fiind o provocare pentru noi, nu aveau nicio șansă să scape. Nu în România, nici afară. Și totuși, au spus: îi luăm și facem imposibilul să îi scăpăm. Și oamenii trăiesc la ora asta."

El atrage atenția că "atâta timp cât vom nega lucrurile care există și nu vom încerca să schimbăm ceva, nu avem nicio șansă. Nu pot să-i înțeleg pe acești indivizi, pe Streinu Cercel, pe Arafat, pe Bănicioiu - ăsta e politician, nu e doctor, probabil că de aia nici nu se pricepe. Dar avem atâția alți doctori - Lascăr, Săndesc, doctorii de la Spitalul de Arși, de la Bagdasar Arseni. Oamenii ăștia au pretenția că sunt niște somități, că sunt niște intelectuali. Ce îi împiedică să se așeze o dată la masă și să spună: Da, situația în România este asta. Hai să o recunoaștem și hai să facem toate eforturile pentru a îmbunătăți lucrurile, pentru a schimba ceva. Pentru că la ora asta suntem râsul lumii. Am fost, am discutat cu profesori universitari, profesori în Medicină din mai multe țări europene și toți mi-au spus același lucru, și pe baza dosarului copilului meu, și pe baza a ce știu. Deci despre ce Dumnezeu vorbim?"

"Nu pot să-mi imaginez cum un om al justiției, al dreptății, refuză să caute adevărul într-un dosar cu 64 de morți"

La 3 ani de la Colectiv, Eugen Iancu crede că "sunt mult prea multe semne de intrebare. Iar în momentul în care vezi ca procurorii refuză sa ancheteze... Iată, după 3 ani de zile noi nu avem un dosar, sau se lucrează la un dosar pe intervenția din acea noapte, care a fost o catastrofă, și pe ce s-a întâmplat în spitale. Eu nu pot să-mi imaginez cum un om al justiției, un om al dreptății, refuză să caute adevărul într-un dosar în care ai 64 de morți."


El acuză statul român și instituțiile sale că nu sunt interesate să afle adevărul în cazul Colectiv: "Cum este posibil să am 64 de morți - ulterior, un tânăr s-a sinucis pentru că nu a mai rezistat, deci avem 65 de morți, plus atâția răniți și tu, ca stat român, să nu fii interesat să rezolvi acest caz? Nu pot să fac nimic altceva decât să arăt cu degetul spre procuratură și spre judecători. Eu, de exemplu, sunt foarte curios să văd când procurorul care anchetează acest dosar medical îi va chema pe cei de la Direcția de Sănătate Publică să îi întrebe cum au putut semna Spitalului Sf. Ioan că nu sunt bacterii. Din punctul meu de vedere, acel individ, care în ultimii 5 ani de zile a semnat că în Sf. Ioan nu sunt bacterii, acela trebuie ars în Piața Universității. El sau mai mulți care sunt."

Fondatorul Asociației Colectiv GTG 3010 își dorește, mai mult decât orice, "să terminăm cu speculațiile", iar instituțiile statului "să ancheteze și să judece", așa cum ar face orice "stat serios": "Nu cred că este posibil ca, la 3 ani de zile, tu să fii în stadiul în care ești cu acest proces. Ți-au murit 64 de oameni, ai avut și ai, în continuare, o mulțime de tineri care au nevoie de recuperare, deci tu, statul român, ai cheltuit și cheltuiești în continuare pentru acești tineri, dar tu, statul român, nu ești interesat să afli cine îți provoacă această pagubă. Reprezentanții statului, cei care ar trebui să afle lucrul ăsta, din păcate, nu acționează deloc, și aici mă refer la procurori. Pentru că procurorii, lăsând la o parte că sunt apărătorii victimelor, ei sunt în primul rând apărătorii statului. Or, în cazul ăsta, statul este, iată, o victimă. Pentru că statul plătește, am putea spune că statul pierde bani. În cazul Colectiv, statul a pierdut și va pierde în continuare foarte mulți bani. De ce procurorii nu au făcut nimic în acești ani? Dosarele lor sunt cum sunt, expertizele, noi nu discutăm nici la ora asta, după 3 ani de zile, să vedem dacă ce s-a întâmplat acolo a fost bine, ce substanțe, de ce focul a fost cum a fost. În schimb, lăsăm liberă imaginația noastră, a tuturor, publicăm tot felul de filmulețe, de experimente, de exerciții cu flacăra care aprinde un burete care nu se aprinde... Cred că ar trebui să terminăm cu speculațiile astea, un stat serios ar ancheta, în primul rând, și ar judeca."

Eugen Iancu crede că "Ceea ce se întâmplă în ultimii ani ucide viitorul tinerilor noștri"

Eugen Iancu s-a întors în țară pentru a încerca să afle adevărul după incendiul din Colectiv. Pe de o parte și-ar dori să plece din nou, dar, pe de altă parte, "dacă plecăm toți, chiar se alege praful".

E nemulțumit că, la 3 ani de la Colectiv, "nu avem o lege de funcționare a spațiilor publice": "Eu vă spun, dacă luați acum consilierii din primării și parlamentarii din București, o să vedeți că jumate din ei sunt cârciumari. Mulți dintre ei, din două cârciumi, au ajuns parlamentari, că și-au plătit locul. Și atunci, normal, ei știu că în cârciumile lor nu va intra ANAF-ul niciodată să îi controleze, n-au voie, alții, din Poliție, sau alte organe de control, la fel, nu intră, deci oamenii își văd liniștiți de treabă pentru că din banii pe care îi obțin de acolo dau la partid. Și atunci cum credem noi că acești indivizi vor face o lege prin care să se oblige să facă niște investiții în local, prin care să ne asigure nouă siguranța în acel spațiu? Nu vor face, că ei nu vor să cheltuiască."

"Din păcate, după 3 ani, nu avem o lege de funcționare a spațiilor publice, nu avem exerciții serioase - degeaba te plimbi cu salvarea pe stradă dacă nu faci prevenție, și prevenție serioasă, ceea ce înseamnă să te duci într-o școală să îi înveți pe copii ăia ca în caz de incendiu, cutremur, copiii ăia să știe cum părăsesc clasa și în ce colț al curții se întâlnesc. Da, sunt pentru cheltuirea banilor pentru dotarea salvărilor, că vedem cu toții ce ambulanțe avem. Dar să cheltuiești aiurea pe prostii, fără ca în caz de eveniment, cum a fost Colectivul, să poți să faci față... Ar trebui să mergem mult spre prevenție. Cei de afară fac de două ori pe an exerciții de evacuare: evacuează școli, evacuează spitale, evacuează pacientul din sala de operație. La noi, exercițiile se fac pentru imaginea unei instituții sau unui om, ceea ce este criminal", consideră Eugen Iancu.


Tatăl lui Alex Iancu crede că e esențial "să ne trezim", într-un moment în care tot mai mulți tineri vor să plece din țară și nu merg la vot:"Ceea ce se întâmplă în ultimii ani ucide viitorul tinerilor noștri. Și cred că este cel mai cumplit lucru: să știi că în țara ta, tu nu ai viitor. Nu știu de ce părinții noștri și noi, ca părinți, nu înțelegem că le ucidem viitorul copiilor. Și asta ar trebui să îi sperie pe toți. Când vezi că tinerii nu se duc la vot... în 2016, tinerii între 18 și 28 de ani au fost doar 5% la vot. Este un mare semn de întrebare. Să nu uităm că revoluțiile în lumea asta au fost făcute de studenți. Ori, dacă tinerii nu îți ies la vot, e grav."

El se teme că, în acest moment, "pare că tot ce se întâmplă ne duce către o dictatură, dictatura unui grup, dictatura unui om. Cam ăsta este drumul pe care eu îl văd acum, dacă nu ne trezim. Ne-am dorit democrație, ne-am dorit să ne creștem copiii și toți copiii să aibă o șansă egală. La ora asta, degeaba înveți tu la o facultate și ești șef de promoție, dacă nu ești copilul lui tata sau al lui mama, care trebuie, nu vei ocupa niciodată un post bun. Or, drumul ăsta nu cred că e cel pe care și-l dorește cineva, nici măcar cei din partidul aflat la putere."





Citeste mai multe despre   

















6131 vizualizari

  • +22 (24 voturi)    
    pentru ca guvernul, administratia statului (Marţi, 30 octombrie 2018, 7:52)

    qwerasdf [utilizator]

    bate joc de orice inseamna populatie (indiferent ca e vorba de votantii lor sau de restul)!
    Cat timp legile nu sunt aplicate si procesele sunt tergiversate la nesfarsit prin tot felul de chichite avocatesti... tragedii de genul asta se vor mai intampla!

    In Bucuresti, de exemplu, e mai important sa aloci 3 milioane de euro pentru pavelele de la mitropolie decat sa investesti in aparatura si/sau medicamente pentru bolnavi. Ieri imi aparea pe fb, cineva cauta cu disperare niste medicamente pentru o fata. Niste medicamente pe care statul roman e incapabil sa le ofere. E nevoie sa ne implicam tot noi, oamenii de rand. Daca tot noi rezolvam problemele statului, atunci la ce mai avem nevoie de guvern, parlament si primarii? Lasam tot psd = pcr sa castige si in 2020?!...
    • -27 (33 voturi)    
      mai am un singur dor (Marţi, 30 octombrie 2018, 8:55)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      să mergi la Sanador.
      • +26 (28 voturi)    
        4 mazeta (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:20)

        loveparade [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        mai am un singur dor, sa mergi la abator
        • +15 (17 voturi)    
          De ce?! (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:34)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

          Astia trebuie arati si bagati sub brazda pentru multi ani.
          Cat de rai la suflet pot fi, de fac misto de morti!
          Uite unde duce mizeria umana!
          • -5 (13 voturi)    
            Unde ai vazut tu (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:57)

            Incomod3 [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

            ca face misto de morti ?!! Din cate vad, face misto de idioti care nu au habar pe ce lume traiesc si inghit lozinci pe nemestecate, mai rau ca pe vremea comunistilor... Inghititi ca strutii, orice fara sa incercati macar sa va informati sau sa intelegeti ceva... Jalnic... o generatie de oi bete care se duc di proprie initiativa la abator si-si preamaresc macelarii... Puiul fericit din reclama :) :) fericit pentru ce? Ca e pus la frigare ?
      • 0 (2 voturi)    
        Mazeto, Mazeto! (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:14)

        Anna O. [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Daca ma iubesti, mai si taci...
      • +5 (5 voturi)    
        poate (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:17)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        îți dorești o reconstituire pe propria-ți piele, într-o etuvă perfect etanșă, a ceea ce au pățit bieții copii la Colectiv, în urmă cu trei ani.
      • +3 (5 voturi)    
        realitatea este ca ... (Marţi, 30 octombrie 2018, 12:07)

        Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Astazi copii de-o schiopa striga-n cor la unison: Pesede ciuma rosie !
    • +3 (5 voturi)    
      asa (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:30)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      se intampla cand nu vrei sa stii ce a fost in 89 !
      • 0 (0 voturi)    
        Am stiut de pe atunci (Miercuri, 31 octombrie 2018, 10:24)

        ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Dimijoarei_Obt

        mutrele de criminali si de vulpoi nu mint.
        Ni s-a spus insa "taci, nu te baga, e mai bine asa decat vandut vestului".
  • +18 (20 voturi)    
    ! (Marţi, 30 octombrie 2018, 7:52)

    chiuaua [utilizator]

    Este crunt sa afli ca statul in care traiesti nu-i pasa de nimeni.Iar lucrul acesta se vede in fiecare zi.
    Un lucru si mai groaznic este acela ca statul isi uraste cetatenii.
    • +9 (11 voturi)    
      Si, si mai groaznic este (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:38)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

      ca ei nu-si dau seama si ling mana care ii pocnete de atatea ori.
      Altfel nu se explica faptul ca se voteaza "murepsd" de atatea ori in atatia ani!
      • 0 (4 voturi)    
        cauza e simpla (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:02)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Explicatia e simpla, dupa mine: niciun partid politic nu vine cu o viziune politica simpla, clara si orientata.

        Alternativele "poiitice" sunt toate pe logica negativa, ceea ce nu este de natura sa aduca la vot pe cei care vor sa stie cum anume Romania va deveni un stat liberal (capitalist), cum va iesi din marasmul socialismului (national-comunismului democratic - cum bine il caracteriza cineva).

        Cum toate partidele reprezinta doar variante mai "soft" ale actualei puteri, ele nu reprezinta o atractie pentru cine stie cum ar trebui sa arate statul liberal.

        Drept pentru care acestia fie pleaca in alte tari, fie nu vin la vot. Doar o minuscula proportie voteaza national-comunmismul demnocratic soft (progresivismul, stangismul neomarxist sau alte curente stangiste bolnave). Iar acestia din urma sunt evident mereu mai putini, pentru ca reprezinta o proportie mica din ceva comparabil.

        Mie nu mi se pare nimic misterios in situatia asta. E vorba doar despre incompetenta (din nou!) strategilor politici ai partidelor de a vedea asemenea lucruri.
        • 0 (0 voturi)    
          Sunt atasate la banii statului (Miercuri, 31 octombrie 2018, 10:28)

          ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          aceleasi capuse sovietice. Dreneaza banii tarii catre ei. De aceea nici cu oameni educati, scoliti afara, nu poti schimba sistemul. Sunt oameni pusi in functii cheie, functionari marunti, agenti sovietici, care impiedicat orice miscare. Si au sustinere mediatica un Dogaru, un x sau y, cu conspiratii, cu et, cu invieri din morti, si au haznale care murdaresc un Ciolos, un x sau y.
          • 0 (0 voturi)    
            desteptarea (Miercuri, 31 octombrie 2018, 11:38)

            Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ruskimushki

            Daca nimeni nu afirma o alternativa politica, ne plangem degeaba.

            Niciunul din partidele de "opozitie" nu a venit cu nimic. Nu au inteles ca a trecut vremea facutului de politica numai in campania electorala.

            Nu le este nici lor clar cum ar trebui sa fie, nu initiaza nicio dezbatere serioasa, nici macat in mediul sa ii spunem de conceptie, nu mai vorbesc despre o dezbatere in public.

            Stau acolo in locsorul lor caldut si striga din cand in cand fraze despre cat de nemernici sunt ceialalti.

            Imi pare rau sa o spun, dar avem partide politice pentru a oferi alternative, nu pentru a lua locuri in parlament in care sa se simta bine.

            O tara este condusa de politica, nu de jutitie si de strada. Politica inseamna partide, partidele inseamna doctrine iar doctrinele inseamna propuneri de masuri.

            Asistam insa la tot felul de fantasmagorii si bazaconii, la tot felul de razmerite. Nu zic, sunt bune si astea. Dar se termina si cetatenii vor sa stie care este alternativa.

            Care este alternativa politica?

            Care naiba e alternativa politica?

            Trei partide parlamentare majore si unul in curs de infiintare. Patru grupari de impotenti si pafaristi. Sper sa se trezeasca, oricat de slaba ar fi alternativa, ea trebuie totusi pusa pe masa.

            Daca nu, vor ramane vesnic in opozitie, peste un popor din ce in ce mai putin numeros si din ce in ce mai bolsevic.
  • +4 (4 voturi)    
    Mdaaa......cam asa este !!! (Marţi, 30 octombrie 2018, 8:00)

    polonyca [utilizator]

    Da ce ......clopotnita a facut statul la catedrala !!!! Aia nu se pune ?????:)))))))
  • +13 (15 voturi)    
    ... (Marţi, 30 octombrie 2018, 8:16)

    dragonfly [utilizator]

    e simplu cum, daca ar cauta adevarul ar iesi la iveala toata coruptia!! pe ce sunt prosti sa isi taie singuri craca de sub picioare?
    • +6 (10 voturi)    
      E si mai simplu (Marţi, 30 octombrie 2018, 8:29)

      DE:AD:BE:EF:CA:FE [utilizator] i-a raspuns lui dragonfly

      Daca oamenii nu i-ar vota. Asadar: ori emigrezi ori esti masochist sa ii ai tot pe ei la conducere.
  • +9 (11 voturi)    
    Or sa treaca 30 de ani (Marţi, 30 octombrie 2018, 8:26)

    ady77 [utilizator]

    Cum au trecut de la Revolutie si tot nu vom afla adevarul din pacate.
    Pentru ca statul nostru e compus doar din spaga.
    • +4 (8 voturi)    
      vina (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:50)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Adevarul il stie toata lumea:

      a) incompetenta functionarilor a impiedicat elaborarea unor proceduri clare de autorizare, sunt vinovati

      b) incompetenta artificierilor a condus la montarea unor dispozitive extrem de periculoase - sunt vinovati

      c) incompetenta patronilor a dus la acceptarea unui loc de unde publicul nu poate pleca, a unui tavan care era de fapt un turboreactor si a unui dispozitiv de foc innaceptabil de mare - sunt vinovati

      d) incompententa celor care au montat si vopsit/izolat tavanul a condus la instalarea unui turboreactor deasupra publicului - sunt vinovati

      e) incompetenta autoritatilor ministerului sanatatii a condus la spitale imposibil de controlat - sunt vinovati

      f) incompetanta celor care au ingrijit boilnavii a condus la ignorarea riscurilor, de care, ca medici, trebuiau sa fie constienti - sunt vinovati

      g) incompetenta celor care aloca fonduri europene a condus la lipsa bancii de piele si a infrastructurii auxiliare necesare - sunt vinovati

      ===
      Aceste vinovatii insa sunt morale doar. Este problema celor vinovati daca pot trai stiind asta.

      Daca sunt si vinovati din punct de vedere penal - asta probabil ca este aproape imposibil de dovedit.

      Pentru ca este vorba despre o conjunctura de vinovatii mici sau difuze, ori codul penal nu prevede pedepse pentru asa ceva.

      Atata vreme insa cat politica noastra se bazeza pe "care da mai mult din bugfetul statului celor puturosi", lucrurile nu se vor schimba. Chiar daca vom reduce corupta la zero. Degeaba va fi. Raspunderea sociala este rodul politicii, daca si-l asuma. Nici o mie de instante si 10.000 de procurori nu vor face dreptata in acest caz, vreodata. Pentru ca, de fapt (ironie macabra a sortii!) - vina este colectiva
      • 0 (0 voturi)    
        Plus ca (Miercuri, 31 octombrie 2018, 10:31)

        ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        g) incompetenta celor care aloca fonduri europene a condus la lipsa bancii de piele si a infrastructurii auxiliare necesare - sunt vinovati

        Au conchis: nu avem banci, nu-i bai, ii trimitem afara.
        cand sa-i trimita, hopa, nu exista protocoale (… diabolic concept)
        Daca nu erau avioanele Hercules, probabil ii trimiteau cu eurolines.

        Stii cate gropi comune de ucisi de comunisti sunt ? Si stii ca autoritatile locale ameninta cu moartea pe oricine le cauta ? Pen ca autoritatile sunt urmasele celor care au ucis acei oameni.
        • 0 (0 voturi)    
          pentru tampenii avem bani (Miercuri, 31 octombrie 2018, 11:46)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ruskimushki

          Orice cetatean, cu bunavointa, facea proeictul pentru o banca de piele in cateva luni. Nu e nevoie sa fii cine stie ce specialist. Angajai specialisti in domeniu, sunt destui.

          Dar nu, am nascocit ghiduri imbecile, functionari cu diplome cumparate numara randurile la bosuri de popularizare de 5 lei bucata, 2 miliarde de euro s-au dus pe gstionarea fondurilor europene.

          Avem acces la nenumarate fonduri si programe europene, piele artificiala se puta face de acum 20 (douazeci de ani), nu e roket science.

          Nu am facut decat sa k... documente cat toate zilele, "Consultanti" minunati incaseaza milioane de euro ca sa mute trei randuri intr-un tabel.

          Pentru tampenii avem bani.
  • +18 (20 voturi)    
    Cum este posibil? (Marţi, 30 octombrie 2018, 8:32)

    ww [utilizator]

    Raspunsul e simplu: românii nu au statut de cetateni in propria tara, ci de sclavi si de iobagi. Iar rolul caracatitei numite statul român nu este acela de a-si proteja cetatenii si a le apara drepturile si interesele, ci acela de stapan de plantatie. Treaba satrapului este sa puna sclavii la munca si sa le colecteze riguros birurile (ca sa aiba el ce stoarce si cu ce sa-si plateasca mai departe peșcheșul) nu sa se ingrijeasca de binele lor. Cine supravietuieste, bine, cine nu, iarasi e bine. Oare e chiar asa greu de observat ca politicile statului roman au, aproape invariabil de-a lungul ultimilor 150 de ani, un caracter antinational si antipopular?
    Aici se afla raspunsul la intrebari de genul: cum este posibil ca dupa 30 de ani sa nu stim cine ne-a ucis tinerii la Revolutie? Cum este posibil ca tortionarii mineriadelor sa nu fie inca pedepsiti? Cum este posibil ca hotii si jecmanitorii care au dus tara la sapa de lemn sa fie in libertate si sa ne umileasca zi de zi? Cum este posibil ca poporul unei tari europene bogate, precum Romania, sa aiba un nivel de trai, infrastructura, justitia, sistemul de sanatate si invatamant ca o colonie africana? Cum este posibil ca oamenii dintr-o tara atata de bogata sa ajunga, de disperare, sa ingroase, alaturi de arabi si africani, valurile de migranti ce iau cu asalt vestul?
  • -16 (18 voturi)    
    Mda (Marţi, 30 octombrie 2018, 8:40)

    Incomod3 [utilizator]

    Pana la spitale si infectii, ar trebui lamurita chestia asta care e mult mai grava si pe care vad ca n-o baga nimeni in seama. Sigur, e teoria conspiratiei...
    https://evz.ro/atentat-terorist-soldat-cu-64-de-morti-si-sute-de-raniti.html?fbclid=IwAR1JoWzTydlgQ1kiQXVpU2lSVcvrkkCnzD3WOPuqfZpnNRji_qiqDfLZ2tI
  • +7 (9 voturi)    
    Mai exista un alt adevar? (Marţi, 30 octombrie 2018, 8:48)

    Martinezu [utilizator]

    Din primele zile se stie cum si in ce fel s-a intamplat.
    S-au facut expertize. Se stie si viteza de propagare a incendiului si cat a durat tot infernul.
    Sistemul corupt pana in strafundul societatii a generat tot lantul de evenimente. Acelasi sistem exista si azi si oriunde si oricand se poate repeta. Singura diferenta este ca fiecare individ acum este mai constient si probabil mai alert.
    • 0 (4 voturi)    
      Ai vazut tu rezultatele expertizelor ? (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:53)

      Incomod3 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Ia informeaza-te. S-ar putea sa ai o surpriza... Tragedia e ca foarte probabil, victimele si parintii lor isi protejeaza calaii...
  • +10 (10 voturi)    
    un mare parte... (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:35)

    liviu_ [utilizator]

    sunt de acord cu ce a zis omu asta... DAR nu toti din spitale au murit din cauza problemelor din spitale (da, majortatea au murit din cauza infectiilor -> nu mai ai principala sursa de aparare la infectii: pielea)

    sa nu exageram cu infectiile din spitale. pentru oricine are idee despre ce inseamna arsuri grave era clar ca numarul victimelor o sa se dubleze fata de cel initial!

    astea fiind spuse sunt CONVINS ca puteau sa scape inca 5-10 oameni daca aveam spitalele si aparatura care trebuie!

    de asemenea faptul ca au trecut atatia ani si NU s-a schimbat NIMIC! NU au fost pedepsiti practic cei vinovati... asta mi se pare INFIORATOR!!!

    singurul lucru pe care l-au invatat a fost cum sa ignore si impiedice protestele si cum sa gazeze protestatarii!
    • +5 (5 voturi)    
      simplu (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:14)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Da, e cunoscuta rata de mortalitate neasteptat de ridicat la 30 de zile fata de cea la 24 de ore in aceste cazuri.

      Dar, lucrurile mici au efecte mari. Sunt catev a actiuni simple, fara prea mari costuri, pe care orice spital le poate lua:

      a) evaluarea trimestriala a surselor de infectii, practic prin analize

      b) spalarea pe maini cu sapun a tuturor celor care intra in spital si dupa fiecare activitate - inclusiv a personalului de serviciu (spalarea cu sapun simplu, dar corecta ca tehnica si timp minim)

      c) evaluarea bacteriologica initiala a celor ce vor fi internati, in situatiile de risc cel putin (sub-nutriti, persoane in varsta, suderinzii de diabet etc.)

      d) constituirea bancilor de piele si a unitatilor de piele artificiala - asta e un obiectiv de cel putin 20 de ani in Romania, dar nimeni nu are timp de el

      Cam astea ar fi minim, daca ne gandim la costuri, ele sunt infime, chiar si cele referitoare la banca de piele si unitatea de piele artificiala.

      ===

      Nu cred ca sunt de vina doar coruptia si tot felul de combinatii de minuscule interese. De fapt, se poate fura la fel de bine si din masurile pe care le-am descris, sa nu fim naivi, se fura peste tot si orice.

      Problema este insa sa furi din ceva util iar amploarea furtului sa nu puna in pericol activitatea respectiva (poti fura un sapun de maini, asta este nimeni nu-i sfant, dar daca achizitionezi sapun de un leu bucata cu cinci lei bucata, asta nu e in regula).

      ===

      Eu cred ca suntem cu totul lipsiti de spirit practic, din simplul motiv ca eforut depus pentru un loc de munca este infim iar educatia din Romania consta intr-un nesfarsit sir de invatat pe de rost si cumparate de note si diplome.
      • +4 (6 voturi)    
        mda... (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:53)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        problema e ca la noi se fura mult mai mult (procentual) decat in alte parti si (poate mai important) ca de fapt nimanui nu-i pasa!
        dupa colectiv urlau ca erau la distractie si nu la biesrica (asta chiar sefu SC BOR SRL) si toate babele urlau ca erau satanisti... asta e mentalitatea noastra... ne gasim scuze ca sa nu facem nimic!
        • +2 (4 voturi)    
          cauza: Marx, Engels si Lenin (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:09)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Nu sunt scuze.

          Aceasta lipsa de rapundere si absenta spiritului pragmatic este rodul grijii fata de puturosi. Toata lumea traieste bine, cu atat mai bine cu cate face mai putin.

          Rezultatul este lipsa de raspundere.

          Daca oamenii ar sti ca traiul lor depinde de cat invata si de cat sunt de dedicati meseriei lor, daca oameniii ar sti ca fara acest efort de abia ar puteaq trai, daca somajul ar fi o reala amenintare - in sensul in care te-ar trimite la periferia societatii si abia ai avea ce manca - daca un loc de munca ar fi greu de intretinut, daca un loc "la stat" nu ar fi de fapt decat un lo in Raiul nemuncii, atunci lucrurile s-ar schimba radical.

          Degeaba dam vina pe coruptie. Ea este efectul acestei iresponsabilitati si incompetente, nu cauza.

          Cauza este politica demna de Lenin: fiecaruia dupa nevoi (sau chiar mai mult), de la fiecare cat o putea (sau cat o vrea sa dea)...
  • +11 (13 voturi)    
    nu se poate asa ceva (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:44)

    ColdNews2013 [utilizator]

    eu am crezut ca nu o mai voteze lumea psdeu dupa colectiv.....m am inselat amarnic....trist
  • +9 (11 voturi)    
    cum poti sa fii om (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:52)

    lp [utilizator]

    si sa il asculti pe omul asta vorbind, si apoi sa iti vezi mai departe de viata ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat ?! Cum poti sa nu urli cand vezi ce ticalosie e in tara asta, cum poti sa nu te revolti cand aseara senatul hotaraste ca pot sta acasa condamnatii, in casele alea uriase ale lor, cu piscina, facute din banii furati din care se puteau face 10 spitale ?!?
  • +5 (5 voturi)    
    Hm... (Marţi, 30 octombrie 2018, 9:58)

    xht20 [utilizator]

    eu nici pana acum n-am inteles cine-i ala care s-a gandit sa introduca "spectacol pirotehnic" in program, intr-un loc inchis ca ala... cum i-a venit ideea. l-a premiat darwin...
    • +2 (2 voturi)    
      riscuri si incompetenta (Marţi, 30 octombrie 2018, 11:57)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui xht20

      Da. DE-asta am spus ca sunt incompetenti. Nu este nevoie de nustiuce lege si nici de coruptie nu e vorba.

      Numai un om complet incult aprinde artificii majore intr-un spatiu inchis. Ele sunt de fapt adevarate arme - cum s-a si dovedit.

      Esteo dfiferenta majora intre o lumanare care pica pe ceva si ii da foc si niste "aruncatoare de flacari" cu combustie partial independenta de mediu (pe scurt, e mult de explicat aici).

      Pana si pe vremea comunismului amaratele alea de artificiii ca "nu se aprind nici puse pe aragaz" - vorba lui Toma Caragiu intr-un cunoscut scheci, se aruncau pe fereastra, se tinea geamul deschis samd.

      ====
      Dar asa cum am scris mai sus, prostia nu inseamna mare lucru din punct de vedere penal. S-ar putea retine eventual o culpa, dar daca litera legii a fost respectata sau - mai rau - legea e confuza (despre asta e vorba), nu mai are nici o relevanta.

      ====
      Coruptie - spun unii. Eu nu cred ca de asta e vorba.

      Nici un om sanatos la cap nu autorizeaza aruncatoare de flacari in spatii cu acces dificil, indiferent de bani sau de spaga.

      Exista limite si riscul evident de a arde de vii niste tineri este o limita evidenta.

      Daca si numai daca iti dai seama ca riscul erxista.
    • 0 (0 voturi)    
      Sigur o fi fost asta (Miercuri, 31 octombrie 2018, 10:34)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui xht20

      de la cercetare.
      E deasupra lui Darwin prin istetime.
  • +8 (10 voturi)    
    Statul Roman este STRAIN de poporul Roman. (Marţi, 30 octombrie 2018, 10:50)

    Habermas [utilizator]

    Statul Roman este o birocratie parazita, care exploataza cu cinism o pupulatie tinuta in sub-dezvoltare, si care violenteaza si alunga din tara (si ii ataca si in strainatate) pe cei care i se opun.
    • +2 (2 voturi)    
      DA (Marţi, 30 octombrie 2018, 13:22)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      si de precizat: patronata si de Putere si de Opozitie, in egala masura
  • +2 (2 voturi)    
    iegzista o ievaluare (Marţi, 30 octombrie 2018, 12:18)

    tahomir [utilizator]

    Si orice om care se uita la Antana3 si la RRomanika TV poate sa-ti spuna ca focul a fost pus de Johannis.
    Si infectiile nocosomiale tot de el au fost declansate ca sa nu mai vorbit de pesta porcina care uite, l-a afectat si pe Mazeta. ca altfel nu se justifica ineptiile pe care le debiteaza constatnt.
    • 0 (0 voturi)    
      La susnumitul e problema (Miercuri, 31 octombrie 2018, 10:38)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      nu de pesta, ci de gunoiul de porc care nu mai e in farfurie.
      E nevoit, deci, sa manance de la rude, pe datorie.
  • +2 (2 voturi)    
    viitor de aur (Marţi, 30 octombrie 2018, 13:12)

    Dedalus [utilizator]

    Acum cateva zile mergeam pe strada.

    In fata mea doi tineri, tinandu-se de mana. Radeau si pareau foarte fericiti.

    M-am gandit ce soarta vor avea: vor fi goniti in alte tari, vor fi arsi de vii sau batuti de jandarmi?
  • +2 (2 voturi)    
    cele 3 legi care mai functioneaza in postdecembris (Marţi, 30 octombrie 2018, 13:21)

    Toni_Romania [utilizator]

    -Legea Gravitatiei
    -Legea Tacerii
    -Legea Junglei
  • +1 (3 voturi)    
    imi pare (Marţi, 30 octombrie 2018, 14:34)

    andrei1245 [utilizator]

    rau pentru nenorocirea acestui om.
    cei care va educati copiii tineti insa cont ca rasfatul si prea multa libertate plus prea multa incredere pot pune copilul vostru in pericol.
    viata e plina de pericole si nu trebuie sa te bazezi pe stat ca te protejeaza. in primul rand trebuie sa te protejezi tu insuti.
    nu sta intr o sala cu o singura iesire, la concert, in primele randuri. nu traversa pe trecerea de pietoni fara sa te asiguri bine sau vorbind la telefon, ca trecerea de pietoni nu are ziduri de beton sa te protejeze.
    nu te duce pe munte in toiul iernii nu face bungee jumping, nu sari cu parasuta, nu forja bmw ul lu taticu, samd
    • +2 (4 voturi)    
      ce are "rasfatul" cu drama asta? (Marţi, 30 octombrie 2018, 14:51)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      Ce are “rasfatul” cu accidentul si drama de la Colectiv? In sala aia erau doar niste tineri amatori de rock care voiau sa mai iasa de la computer si sa vada “live” o trupa rock (una cu interpreti maturi, nu era o banda de cartier formata din pusti). Tinerii din sala pur si simplu au avut incredere in organizatori, asa cum atunci cand intram in avion avem incredere in compania aeriana si piloti. Mor cand ii aud pe unii cum delireaza de 3 ani ca la Colectiv erau “numai satanasti”. Ba, da’ voi nu ati avut niciodata 20 de ani? Stateati cumva numai prin strana la biserica?
      • +2 (2 voturi)    
        de acord (Marţi, 30 octombrie 2018, 15:25)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Auzi, si chiar daca ar fi fost satanisti, ce daca?

        Din partea mea, puteau sa fie orice. Asta inseamna ca "isi meritau soarta"?!

        Ai perfecta dreptate - tineri, teribilisti, vroiau sa se distreze. Cineva ar putea, eventual, sa fie oripilat de cum o faceau (nu ca ar avea dreptate, dar si acelui "cineva" trebuie sa ii recunoastem dreptul la opinie libera), dar asta evident, asa cum spui, nu are absolut nici o legatura cu cele intamplate.

        Sunt de aceeasi parere: a dat morala in toata lumea, ai spune ca mergi pe drum si musai te ciocnesti de un sfant sau o sfanta in devenire.

        Sunt ferm convins ca toti cei carora le e dor de cei disparuti ar fi preferat sa fie de 100 de ori satanisti, sa bea, sa fumeze, sa ... (ca nu e voie sa spui ce , dar toti o facem :-) decat sa se intample ce s-a intamplat.

        Cred ca e necesar sa ne pese de tineri nu doar la seminarii si minunate conferinte, ci in viata de zi cu zi, sa ii acceptam asa cum sunt, sa ii intelegem asa cum si noi am vrea sa fim intelesi.

        Daca uitam ce s-a intamplat atunci, s-ar putea sa se intample din nou si maine.
        • 0 (0 voturi)    
          sigur m ai înțeles ? (Marţi, 30 octombrie 2018, 19:37)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Eu APĂRAM pe tinerii de acolo. Tocmai că nu făceau nimic special înafară de a asculta heavy metal. În rest si tu ai dreptate.
          • 0 (0 voturi)    
            sunt perfect de acord cu tine (Marţi, 30 octombrie 2018, 20:08)

            Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

            Da, ti-am dat perfecta dreptate. Nu am spus nimic contrar. Am completat doar ce ai spus tu,

            In sensul ca si daca ar fi fost satanisti de-a binelea, tot nu s-ar fi justificat ceea ce s-a intamplat. Stiu, de fapt era un biet concert inofensiv, un simplu gen muzical, asa cum ai spus si tu.

            ===

            Mesajul meu final era tot o completare la ce ai spus, pentru cei care gandesc ca lucrurile pe care le-ai scris s-ar referi doar la ceva trecut, de rezolvat procesul penal si gata.

            Te-am completat, nu te-am combatut.
            • 0 (0 voturi)    
              In regula (Miercuri, 31 octombrie 2018, 11:20)

              Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

              Scuze.
      • +2 (2 voturi)    
        ma bucur (Marţi, 30 octombrie 2018, 20:54)

        andrei1245 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        pentru tine ca intri in avion si ai incredere in piloti si mecanici. eu nu intru cu acelasi sentiment dar intru de nevoie si nu ma gandesc decat sa ajung mai repede inapoi cu picioarele pe pamant.
    • +1 (1 vot)    
      e mai complicat de atat (Marţi, 30 octombrie 2018, 15:03)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      Societatea si statul exista tocmai pentru a nu te comporta in fiecare zi ca intr-o batalie in Vietnam.

      Este usor sa dai sfaturi despre cum sa se apere cineva, dar intr-o societate lipsita de orice grija pentru cetateni, o astfel de tactica are o eficienta limitata.

      Daca va ceti gandi la ceea ce faceti intr-o singura zi, de dimineata pana seara, veti descoperi rapid (daca aveti discernamantul necesar) prin cate pericole ati trecut, fara macar sa le observati.

      Este in firea omului justa si legitima presupunere. Nu poti presupune mereu contrariul bunului simt.

      ===

      Un semafor cu ambele becuri stinse. Un pieton traverseaza in fata ta. Din reflex traversezi si tu, presupunand ca semaforul e defect.

      Ei bine, semaforul NU era decat partial defect : avea doar becul rosu ars. Autovehiculele care treceau avea evident verde.

      Rezultatul: esti accidentat. Dupa ideea pe care o expuneti esti vinovat, pentru ca ar fi trebuit sa presupui ca un semafor care nu arata nici o culoare este de fapt pe rosu.

      Este doar un exemplu la repezeala, pentru a ilustra ideea ca vorbim despre un oras, aflat sub control social, nu despre jungla Amazonului.
      • +1 (1 vot)    
        eu nu spun (Marţi, 30 octombrie 2018, 20:48)

        andrei1245 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        ca esti vinovat ca treci pe trecerea de pietoni si un dement te calca. oricum nu mai conteaza daca esti spulberat de masina a cui a fost vina. ideea este sa eviti pe cat posibil sa se intample. asta inseamna sa nu urmezi din reflex sau nu pe nimeni ci sa casti bine ochii
        • 0 (0 voturi)    
          ce este rational (Miercuri, 31 octombrie 2018, 10:23)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

          Dupa aceasta morala, fata aceea impinsa pe sinele de metrou a fost vinovata ca nu a prevazut ca putea sa fie impinsa.

          Cheia deosebirii este in ceea ce un on rational gandeste.

          Un om rational are o limita in ce priveste presupunerile ca s-ar putea intampla ceva rau.

          Acea limita este intr-adevar pe de o parte data de educatia primita (si aici, intreb - care educatie sociala? Nici la scoala nici acasa nu primeste obisnuinte sociale, iar rolul anturajului a fost luat de colective virtuale fara impact major), dar pe de alta parte se supune obisnuintei comune.

          Este de exemplu nerational sa presupui ca autoritatile nu autorizeaza un local de dans si el totusi functioneaza. Este nerational sa presupui ca tavanul ar putea sa ia foc. Si asa mai departe.

          Nu suntem pe front. Acolo este rational sa presupui ca orice te poate ucide. Sa il vad eu insa pe acel cetatean care traieste in Bucuresti dupa Manualul de Lupta al Trupelor Seals.

          ===

          In plus, o asemenea idee a primatului precautiei conduce imediat la concluzia inutilitatii autoritatilor, ca atare. Pentru ca daca oricum presupunem ca nu isi fac datoria, de mai avem autoritati?!
      • 0 (0 voturi)    
        O batalie constanta (Miercuri, 31 octombrie 2018, 10:43)

        ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        un razboi de zeci de ani, de exterminare si remodelare a mintii, poarta chiar statul roman cu cetatenii lui de cand a fost capturat de mafia orientala.
  • 0 (0 voturi)    
    A fost ceva dedicat la haznale ? (Miercuri, 31 octombrie 2018, 10:22)

    ruskimushki [utilizator]

    sau sunt preocupati cu rugul lui dom' profesor ?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version