Le Monde: România, cel mai mare producător de porumb de pe continent / ”Ţara lui Dracula vampirizează piaţa europeană”

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 25 octombrie 2018, 10:05 Actualitate | Esenţial


Lan de porumb
Foto: pixabay.com
România ar urma să recolteze în acest an între 14,5 şi 15 milioane tone de porumb, comparativ cu doar 11,8 milioane de tone cât va recolta Franţa, ceea ce înseamnă că România va prelua coroana de cel mai mare producător european de porumb, potrivit unei estimări a Asociaţiei generale a producătorilor de porumb (AGPM), citată de cotidianul Le Monde și Agerpres.

"Agricultorii francezi nu au reuşit să evite puterea românească. Ţara lui Dracula vampirizează piaţa europeană a porumbului sau, cel puţin, o domină...Nu este chiar o surpriză. Gurmanzii ştiu că, dacă polenta (terci din făina de porumb) este apanajul regiunii munţilor Apenini, acest fel de mâncare gustoasă poartă numele de mămăligă în Carpaţi. Dar investitorii din România nu se gândesc doar la apetitul compatrioţilor lor. Profitul mare din cerealele galbene este rezultat din export", scrie Le Monde.

Publicaţia menţionată subliniază că producţia de porumb a Franţei a fost afectată de inundaţiile din primăvară care au întârziat plantarea. Apoi căldura din vară a uscat terenurile. În ciuda acestor condiţii climatice haotice, sectorul agricol francez a reuşit să limiteze daunele printr-un randament la hectar de 93 de chintale de porumb. Chiar dacă este vorba de o scădere faţă de cele 103 chintale obţinute în 2017, trebuie menţionat că anul trecut a fost vorba de o producţie istorică.

Ministrul Agriculturii, Petre Daea, afirmă că România va fi şi anul acesta pe primul loc în Uniunea Europeană la producţia de porumb, confirmând totodată datele furnizate de publicaţia franceză, fără a oferi cifre exacte în acest sens.

"Ministerul Agriculturii confirmă ceea ce scrie publicaţie franceză. România va fi şi anul acesta pe primul loc la cultura porumbului, însă datele finale le vom furniza la încheierea recoltatului, întrucât până la această dată din suprafaţa însămânţată s-a recoltat 87%. Urmează să finalizăm recoltatul porumbului în următoarele săptămâni", a declarat, joi, pentru Agerpres, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Petre Daea.

La sfârşitul lunii august, Petre Daea declara că România a avut anul acesta producţii record la grâu, porumb şi floarea-soarelui. În opinia şefului de la Agricultură, România este, rămâne şi va fi una dintre marile puteri cerealiere ale Europei, pentru că are condiţii extraordinare de climă şi sol pentru a realiza randamente mari.




















6504 vizualizari

  • -27 (43 voturi)    
    Mai trebuie sa aiba si PSD noroc chior (Joi, 25 octombrie 2018, 10:11)

    Lok [utilizator]

    Dar zau asta va plesni la greu predictiile tuturor geniilor economice despre falimentul guvernarii PSD.
    • +19 (27 voturi)    
      De-aia pleaca romanii din tara, e prea bine aici (Joi, 25 octombrie 2018, 10:36)

      2087 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      in dictatura PSD/ALDE.

      De-aia renunta la o viata construita aici ca sa inceapa din nou, de la zero, in alta parte, de bine ce e pe plaiurile comunist-mioritice, unde nu avem spitale curate, dar distrugerea justitiei e prioritatea PSD.
      • -21 (27 voturi)    
        Nu pleaca decat derbedeii hastagrezist (Joi, 25 octombrie 2018, 11:39)

        asistat [utilizator] i-a raspuns lui 2087

        care oricum nu muncesc si nu au nicio contributie la pib. Felicitari PSD pentru politica economica dusa in favoarea acestei tarisoare!
        • +13 (15 voturi)    
          Username-ul (Joi, 25 octombrie 2018, 12:03)

          Actros [utilizator] i-a raspuns lui asistat

          ... dumneavoastra spune tot despre munca la care va referiti.
        • -1 (3 voturi)    
          Tu esti delusional sau schizofren? (Joi, 25 octombrie 2018, 18:08)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui asistat

          De vezi maliga temelia economica a tarii?
    • +10 (12 voturi)    
      Nu e noroc (Joi, 25 octombrie 2018, 10:41)

      Barosanu_nr1 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Au luat-o pe Firea dintre coceni și au trimis-o să distrugă capitala în loc.
      • +5 (7 voturi)    
        porumbul s-a recoltat din septembrie (Joi, 25 octombrie 2018, 11:42)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

        acum suntem la final de octombrie, ar trebui sa stim precis ce productie de porumb am avut in 2018.
        daca ne luam doar dupa estimari, riscam sa estimam prea mult....si sa avem ditamai productia estimata si una mica realizata.
    • -14 (22 voturi)    
      experții (Joi, 25 octombrie 2018, 10:42)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      s-a ascuns în păpușoi.
      • +10 (14 voturi)    
        Productia (Joi, 25 octombrie 2018, 11:52)

        Jar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        asta de papusoi e facuta de "nenorocitii" aia de straini care au venit in tara noastra ,ne-au cumparat parloagele de pamant,le muncesc si fac export.
        Iti dai seama ce insemna,daca in '90 ne "vindeam tara" si aveam peste tot intreprinderi ca Dacia,OMV etc.?
        Capitalismul e greu de inteles pentru ex-bolsevici.
      • +4 (4 voturi)    
        Iarta-ma (Joi, 25 octombrie 2018, 14:32)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Ti-am dat din greseala un plus. Ti-as fi dat 10 minusuri, desi meriti mai multe. Din pacate, ti-am dat un plus. Mea culpa.

        PS. Expertii s-a ascuns ?

        Sa te iei de mana cu "asistat". Sau sunteti una si aceeasi persoana ?
        • 0 (0 voturi)    
          Optimism excesiv! (Vineri, 26 octombrie 2018, 10:31)

          iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          Nu, troliii pdeseristi nu sunt foarte multi.
          Totusi, nu cred ca este unul singur, probabil ca mazeta, echideistantul, newlook, asistatul, tony_ruznacia, etc, sunt persoane diferite!
    • +8 (10 voturi)    
      Degeaba (Joi, 25 octombrie 2018, 11:56)

      Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      In USA productia 2018 este de peste 400 milioane tone fapt ce a facut ca sa scada pretul pe plan mondial.Conditiile climatice au fost foarte favorabile in USA si de aici recolta abundenta. Problema este : Ce face Romania cu atata porumb? Nu il poate industrializa pentru nutret combinat si va fi dat la export pentru preturi mici.Deci degeaba recolta mare caci preturile sunt mici si veniturile vor fi mai mici ca anul trecut.Nici un progres.In lipsa porcilor si piata interna cumpara mai putin.Va creste importul de carne si pertotal afacere tot sxaraci ramanem...
      • +3 (3 voturi)    
        Ce face Romania cu atata porumb? (Joi, 25 octombrie 2018, 22:27)

        was [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

        Ce sa faca, trimite in exporta pe bani putini si apoi primim inapoi in conserve la bani multi.
        • 0 (0 voturi)    
          XZXZXZX (Vineri, 26 octombrie 2018, 19:11)

          solar [utilizator] i-a raspuns lui was

          Acelasi lucru se intamplă cu CARNEA DE PORC! le vine ca o mănușă occidentalilor stoparea productie de carne in RO ! Cu asta chiar ca se face miliarde de EURO in plus !! NU, Nu vor intra poate niciunul in buzunarele fermierului român ! Nu , nu suntem o COLONIE !! SUNTEM PROSTI cu toti !! Asta e ! Stai să vezi ce se va intâmpla cu vanzarea terenurilor agricole in RO. ! UE = sa se vandă să se vandă liber ! RO - NU, sa nu se mai vandă niciun ha ! DESTUL !! 40 la sută din terenul agricol ro apartine celor din UE ! In Banat cred ca deja procentul a depăsit 60 la sută ! In comuna in care am copilărit in BANAT italienii si nemtii detin 80 la sută ! Toti au invatat rom/neste , adevărat ! Nemtii provin din familiile nemtesti care au emigrat si care DA, nu au uitat romăneste ! Era sa uit , un amanunt ! Cunosc in comuna mea de bastină un tânăr elvetian de 38 de ani care s-a imprumutat de bani din bancă la el in Elvetia si a cumpărat intr-o veselie zeci si zeci de ha cu 10 mii de euro /ha ! De circa 4 ani face asta !! S-a îmbogatit pe 7 generatii ! Si chiar ecunoaste si e f f fericit ca a dat lovitura vietii sale ! In Elvetia 1 ha costă 52,000 de euro ! ASA că ...
          Si totusi si totusi VREAU DEMOCRATIE ! Singurul lucru care nu- vreau e SĂ NU FIM PROSTI cu DUIUMUL !! Cu legi cu tot, cu alegerile noastre cu tot . cu alte si alte ...lehamite !! DE CARE DAM DOVADA CU... CARUL !!t ca elvetianul trimite graul si porumbul la el acasa si ... si ... SI !!
    • +4 (10 voturi)    
      Stai linistit...nu e porumb romanesc (Joi, 25 octombrie 2018, 12:03)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Tot ce primesti tu e salariul minim pe economie pt tractoristi, si aia care pazesc silozul.
      Pamantul si productia apartine unor firme straine. Inclusiv subventia e de la UE pt UE. Ingrasamintele, semintele, pesticidele toate sunt din import. Utilajele sunt din import.

      Noi doar suntem chiriasi pe pamantul nostru.

      Nu are nimeni curaj sa spuna, poate se gasesc si ziaristi de investigatie, sa dea date publice cat pamant arabil a mai ramas in proprietate autohtona, va apuca plansul....cu sughituri.
    • +2 (2 voturi)    
      Maliga cand va plesni (Joi, 25 octombrie 2018, 18:07)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      O sa te trezesti din somn?
    • +1 (1 vot)    
      Multa valoare adaugata are si porumbul asta !!! (Vineri, 26 octombrie 2018, 9:19)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Exportăm grâu, porumb şi oi, nu produse cu valoare adăugată.
      Doar nouă fabrici de alimente şi băuturi sunt în top 500 exportatori din România. ...
      Pentru acest an agricol însă, declinul este cuprins între 3 și 20% la toate culturile de bază.(exceptie porumbul)
  • +4 (4 voturi)    
    am mai declarat oaia ceva de genu' (Joi, 25 octombrie 2018, 10:25)

    Francisc 1 [utilizator]

    de a scazut pretul la porumb si a zis LAPAR ca-l da in judecata!
  • +1 (9 voturi)    
    h-market (Joi, 25 octombrie 2018, 10:27)

    Toni_Romania [utilizator]

    si atunci de ce in h-marketuri e plin de malai din PL si HU? (cam 40% din mancare e din PL si HU)
  • +1 (9 voturi)    
    Le monde, cand vorbiti de porumb,vorbitide Terente (Joi, 25 octombrie 2018, 10:27)

    pedepsitorul [utilizator]

    Le monde, cand vorbiti de porumb,vorbitide Terente nu de Dracula!

    Cum adica , cantitatea mare de porumb din Romania... suge porumbul din alta parte?

    Sau capitolul vampirizare, se refera coloniile pe care le-a avut Europa... prin Africa de ex!
    • 0 (0 voturi)    
      aparent corect (Vineri, 26 octombrie 2018, 10:36)

      iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Sigur, din punct de vedere semnatic, observatia ta este perfect corecta, termenul de VAMPIRIZARE de mult nu se mai refera doar la sange, insemna "a suge cu lăcomie, cu aviditate".

      Cum poate porumbul produs in Romania sa vampirizeze Europa?!?!

      In sens mai larg insa, avecm echivalenta: romani = cersetori, hoti = feraille! = bamipir = ceva de rau, in general.

      Asa ca nu mai sunt necesare alte precizari ...
  • +2 (6 voturi)    
    falimentul guvernării psd (Joi, 25 octombrie 2018, 10:28)

    berenger [utilizator]

    n-are legătură cu economia care, în ultimul sfert de secol, a mers în răspăr față de deciziile politice, ci cu problemele bugetare.
    oricum, agricultura contribuie cu mai puțin din 5% la pib
  • +3 (9 voturi)    
    porumbul (Joi, 25 octombrie 2018, 10:33)

    victor L [utilizator]

    nu se "planteaza", ci se seamana.
  • +4 (4 voturi)    
    producem pentru cererea interna (Joi, 25 octombrie 2018, 10:52)

    MG [utilizator]

    Suntem primii mămăligari ai Europei, cel putin. Posibil ca mămăliga să fie ceva mai sănătoasă decât pâinea alba.


    United States: US$9.6 billion (32.3% of total corn exports)
    Brazil: $4.6 billion (15.6%)
    Argentina: $3.9 billion (13.1%)
    Ukraine: $3 billion (10.1%)
    France: $1.4 billion (4.8%)
    Russia: $887 million (3%)
    Hungary: $882.5 million (3%)
    Romania: $826.2 million (2.8%)
    Mexico: $488.1 million (1.6%)
    South Africa: $473.1 million (1.6%)
    Canada: $308.4 million (1%)
    Serbia: $303.5 million (1%)
    Paraguay: $244.6 million (0.8%)
    Netherlands: $232.5 million (0.8%)
    Poland: $215.6 million (0.7%)
    http://www.worldstopexports.com/corn-exports-country/
    • +3 (5 voturi)    
      Porumbul (Joi, 25 octombrie 2018, 12:03)

      UpNext [utilizator] i-a raspuns lui MG

      este materie prima pentru multe produse si ingrediente alimentare de uz uman, ca si pentru hrana animalelor. Faina de malai pentru consum uman reprezinta doar o mica parte, cam 100 000 tone/an (0,8% din productia totala).

      Deci, mai usor cu "primii mamaligari" ...
      • 0 (0 voturi)    
        mamaligar nu este o insulta. (Joi, 25 octombrie 2018, 12:49)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

        cacanari ar fi o insulta
      • -2 (2 voturi)    
        Pai si cat ai vrea sa fie? (Joi, 25 octombrie 2018, 18:11)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

        Poate la oras molfai paine sa umpli burdihanul, dar la tara, maliga e temelie.
  • +6 (6 voturi)    
    Nedumerire (Joi, 25 octombrie 2018, 11:13)

    periscop [utilizator]

    Dacă tot se produce la noi în țară atâta amar de porumb, de ce în retailuri e plin de cutii cu porumb dulce fabricat în Ungaria sau Polonia?
    • +2 (2 voturi)    
      exact (Joi, 25 octombrie 2018, 11:35)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui periscop

      prin extensie in h-marketuri cam 50% din leg-fructe-mancare e din Hu si PL - si vreo 30% din vest
    • +4 (4 voturi)    
      poate e romanesc, dar nu stii tu (Joi, 25 octombrie 2018, 12:14)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui periscop

      il mai muta prin UE, il mai ambaleaza prin polonia, francia...si ti-l intoarce in hipermarche, cu un cost de la cativa bani pe kg, la pret european. Ca doar preturile sunt europene, doar salariile sunt romanesti. Cica productivitatea!
    • +4 (4 voturi)    
      De curiozitate (Joi, 25 octombrie 2018, 12:39)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui periscop

      Stii, am avut o curiozitate la un moment dat si te rog sa faci acelasi lucru: uita-te la ambalajele semintelor de floarea soarelui. O sa fii uimit ca nu sunt din Ro. Sunt din Ungaria, Bulgaria, etc.

      E valabil pentru multe alimente :D
  • +11 (11 voturi)    
    nu are importanta locul (Joi, 25 octombrie 2018, 11:13)

    CIP03 [utilizator]

    Nu conteaza locul in productie, conteaza ce faci cu recolta.
    Daca vinzi la export si ti se intoarce sub produs finit de 10 ori mai scump atunci valoarea este = 1.
    Daca produci aici in tara si exporti produse finite atunci valoarea lui =10.
    • +1 (1 vot)    
      Conteaza (Joi, 25 octombrie 2018, 12:05)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui CIP03

      foarte mult si locul unde se face productia.Binenteles ca e mult mai profitabil sa vinzi produsul finit,da' o sa faca astia si asta intr-o buna zi.
    • 0 (0 voturi)    
      sau calitatea (Joi, 25 octombrie 2018, 12:40)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui CIP03

      Conteaza si calitatea nu doar cantitatea.
      Au fost multe cazuri in care mare parte in export a fost returnat pe motiv de neconformitate cu standardele.
  • -12 (12 voturi)    
    mamaliga nu este polenta... (Joi, 25 octombrie 2018, 11:16)

    demaGOGU [utilizator]

    ...chiar nu ia nimeni atitudine fata de aceasta mistificare grosolana?
  • -2 (18 voturi)    
    Granarul Europei (Joi, 25 octombrie 2018, 11:17)

    ww [utilizator]

    Dupa ce citesti stirea, te-ai astepta sa vezi topul Capital de anul viitor plin de agricultori romani. Dar, vai, nu va fi asa!
    Romania rurala e acea Romanie fara canalizare si cu toalete in fundul curtii.
    Agricultori romanii nu mai sunt de multa vreme proprietarii pamantului lasat de stramosii lor. Si-au luat lumea in cap de foame si disperare si s-au dus robi la chipurile luminate din occident care ne invata democratie si ne urecheaza saptamanal, lasandu-si aici copiii si familiile cipartite.
    Cei ramasi fac subansamble pentru masini de lux, platiti cu salarii de mizerie. Iar fondurile europene care cica le sunt destinate lor "pentru devoltare" nu le acceseaza cine chiar are nevoie de ele, ci parveniti si smecherasi cu pile la centru, care dau mai departe cat trebuie.
    Asadar, profitul din productiile uriase de cereale va merge la export prin inginerii financiare. Tot acolo vor merge si produsele, noi fiind hraniti cu delicatese chinezesti si arabesti. Noi nu ne-am bucurat niciodata de darurile acestui pamant binecuvantat: cititi presa interbelica si amintiti-va infometarea comunista.
    Ma intreb unde sunt oare desteptii care nu vad nicaieri resursele pentru care Romania e exploatata ca o colonie africana? Avem resurse uriase de energie si de productie industriala si agricola, dar nu mai suntem stapani pe nimic. Tara a fost vanduta pe bucati strainilor pentru obtinerea protectiei de toti cei care ne-au condus dupa 1989, fara nicio exceptie.

    Doamne, oare noi cand ne vom bucura de darurile pe care ni le-ai dat? Si tu, poporul meu, oare cand te vei trezi din somnul cel de moarte?
    • +3 (9 voturi)    
      Bai ceausistule (Joi, 25 octombrie 2018, 12:28)

      amicugri [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Cind ai fost tu stapin pe ceva in tara asta fraiere? Pe vremea lui Ceasca? Doar daca ai fost vreun apropiat de-al tovarasului. Da, nu Romania rurala face productiile astea, Romania rurala are o singura directie (ca peste tot in lumea dezvoltata): spre disparitie. Romania rurala e asa cum e pentru ca e o parte a natiei inghetata in feudalism, isi alege cei mai ticalosi conducatori pe principiul "astia ne da 100 de lei la pensie" si apoi isi plinge de mila. De 30 de ani fara ezitare.
    • +3 (3 voturi)    
      gargara comunista! (Joi, 25 octombrie 2018, 19:42)

      q1953 [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Stii cat exporta Romania in 1989 cu industria de care vorbesti ca a fost vanduta la fier vechi? 10 miliarde de dolari! Cu foamete, frig in case, intreruperi de curent, program TV de 2 ore pe zi!
      Stii cat a exportat anul trecut? 65 miliarde de Euro!
      Are rost sa mai continui? Nu! Tu tot nu intelegi! Numai Dumnezeu te va convinge cand te va chema la el! Daca nu ai ramas ateu, cum erai in 1989!
      • +2 (2 voturi)    
        inflatia (Vineri, 26 octombrie 2018, 1:17)

        CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui q1953

        Si valoarea banilor in 1989 care era?
        Ce puteai cumpara cu 10 miliarde atunci si ce poti cumpara cu 65 miliarde acum

        2- datoria externa era 0 in 1989 acum e 100 miliarde + am vandut aproape toata tara, am vandut inclusiv o parte din poporul Roman la export.

        Cu alte cuvinte exportam la fel si ne imprumutam pentru mancare, caldura si energeie...

        Nu zic ca era mai bine atunci doar subliniez ca inca nu am scapat de comunisti...
      • 0 (0 voturi)    
        Doua (Vineri, 26 octombrie 2018, 9:22)

        savatuf [utilizator] i-a raspuns lui q1953

        observatii- cat sunt 10 miliarde echivalate la acest moment?
        - omul se refera la disparitia capitalului autohton in favoarea celui strain...un ex. vezi ce a patit porumboiu.
        Faptul ca nu mai suntem proprietari si profitul se exporta eu zic ca este o problema . Se chiamă ca ai statutul de sluga in tara ta. Totusi peste 2 mil de oameni sunt platiti cu salariul minim pe economie , adica ..SLUGI
        Legat de porumb pentru toti expertii de pe aici ..se chiama BIODISEL si aduce profit mai mare decat din malai .. fraierucilor.
        • 0 (0 voturi)    
          criptocomunist! (Vineri, 26 octombrie 2018, 20:02)

          q1953 [utilizator] i-a raspuns lui savatuf

          Gandire de nostalgic comunist! Cu ce ma avantaja pe mine ca eram proprietar si profitul ramanea in tara pana in 1989 si eu nu aveam mancare, traiam in frig, nu aveam benzina pentru masina, program TV de 2 ore pe zi, intreuperi de curent tot timpul! Ma refer doar la problemele materiale! De libertate , nu e cazul sa discut cu tine!
          • 0 (0 voturi)    
            Aveai speranța (Sâmbătă, 27 octombrie 2018, 14:17)

            Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui q1953

            Că la schimbarea regimului, dacă vine unul competent la putere (poate Coposu, poate Rațiu, poate Câmpeanu, poate chiar Regele Mihai) te face a 7-a putere economică a Europei, cam ceea ce Polonia este azi.

            Acum nu o mai ai.
  • +3 (5 voturi)    
    Cifre exacte? (Joi, 25 octombrie 2018, 12:21)

    amicugri [utilizator]

    N-are cum sa stie cifre exacte un imbecil. Cretinoidul scolit la Stefan Gheorghiu nu poate decit sa se laude cu rezultatele capitalismului agricol ca fiind ale pcr-ului fardat azi in psd.
  • +3 (3 voturi)    
    Recomandare de carte (Joi, 25 octombrie 2018, 12:42)

    Ecce_Homo [utilizator]

    Cititi "Dilema Omnivorului" scrisa de Michael Pollan.
    Are un capitol intreg legat de circuitul porumbului in industrie si in alimentatie. O sa intelegeti mai multe legate de surplusurile de porumb.
    E o lectura foarte interesanta si bine documentata.
  • +1 (3 voturi)    
    Si ce o sa faca (Joi, 25 octombrie 2018, 12:48)

    A310 [utilizator]

    cu porumbul , ca nu Romania nu are la ce sa il folosesaca , deoarece absolut toti guvernanti incepand din 1989 , nu au facut altceva decat sa distruga .
  • -2 (2 voturi)    
    Asistat (Joi, 25 octombrie 2018, 16:25)

    europeanul2 [utilizator]

    Asistatul nu e asistat indeajuns. Probabil de la foame, sau din motive genetice nu e in stare sa isi foloseasca obiectul gandirii in parametri normali.
    • 0 (0 voturi)    
      obiectul gandirii la asistat? (Vineri, 26 octombrie 2018, 10:33)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui europeanul2

      La ce te referi?
      Cred ca confunzi cu chestia aia care i s-a montat ca sa nu-l ploua in gat
  • +1 (3 voturi)    
    Bre Le Monde, (Joi, 25 octombrie 2018, 16:25)

    Gabu [utilizator]

    Nu tara e a lui Dracula ci Dracula e al tarii! :-)
  • +1 (3 voturi)    
    ?? (Joi, 25 octombrie 2018, 21:26)

    razeshu [utilizator]

    si de ce atunci in supermarketuri gasesti doar porumb strain in cutii ? noi nu putem s al punem in niste maarate de cutii de tabla, trebuie sa ia altii toata plus valoare a?? Tot bananieri ramanem si cu productie mare si cu productie mica. Nu stim decat sa improtam, de la mancare la masini harbuite din Vest. O sa vina si nota d eplata o data ...
    • +1 (1 vot)    
      Pai, pune mana si baga-l tu in cutii!! (Vineri, 26 octombrie 2018, 10:34)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

      Hai, fa ceva!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version