de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 12 august 2018, 12:19 Actualitate | Esenţial

Lansarea sondei Parker
Foto: NASA
NASA a lansat cu succes, duminică, de la baza Cape Canaveral, din Florida, sonda Parker într-o misiune fără precedent spre Soare, în cursul căreia va încerca să afle de ce coroana astrului este mult mai fierbinte decât suprafaţa acestuia, informează AFP şi Reuters, citate de Agerpres.

Sonda Parker a fost lansată duminică cu ajutorul unei rachete Delta IV-Heavy la ora 07:31 GMT. Iniţial, sonda urma să fie lansată încă de sâmbătă, însă NASA a decis amânarea cu o zi din cauza unei probleme de presiune a heliului gazos.

Sonda spaţială Parker - de dimensiunea unui mic automobil - promite să revoluţioneze modul în care înţelegem Soarele, steaua care guvernează Sistemul Solar şi ale cărei "schimbări de dispoziţie" pot afecta toate planetele. Sonda solară Parker va călători prin atmosfera solară, apropiindu-se de Soare mai mult decât orice altă sondă înaintea ei şi fiind pregătită să înfrunte condiţii "brutale" de temperatură şi radiaţii, conform NASA.

Pentru a putea dezlega misterele atmosferei solare, sonda Parker se va folosi de gravitaţia planetei Venus pe care o va survola de 7 ori în aproape 7 ani, pentru a-şi apropia treptat traiectoria de Soare. Sonda va trece prin atmosfera solară la o distanţă de 6,2 milioane de kilometri de suprafaţa stelei - de peste 7 ori mai aproape decât orice altă sondă trimisă spre a studia Soarele.

Sonda Parker va fi şi primul obiect terestru care va zbura prin stratul exterior al atmosferei solare, coroana, şi va transmite seturi de date importante cu privire la originea şi evoluţia vântului solar. Această misiune îşi propune să aducă contribuţii esenţiale abilităţii noastre de a pronostica vremea spaţială, abilitate importantă atât în ceea ce priveşte sateliţii aflaţi pe orbita terestră cât şi pentru viaţa şi tehnologia de pe Pământ.

În timpul celor 24 de survoluri solare prevăzute de misiune, ce vor fi executate pe nişte orbite foarte eliptice, sonda Parker se va deplasa cu aproximativ 700.000 km/h.

În punctul de maximă apropiere faţă de Soare, scutul termic al sondei, construit dintr-un aliaj special de carbon ranforsat şi având grosimea de 11,43 centimetri, se va încălzi la peste 1.337 de grade Celsius, dar instrumentele din interiorul sondei vor rămâne la o temperatură de aproximativ 25 de grade Celsius.

Superba lansare (Duminică, 12 august 2018, 12:47)

iPig Pro [utilizator]

Fara probleme. La noi se rup viaducturi.
      ...curiozitate... (Duminică, 12 august 2018, 17:38)

baligosul [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

Propulsorul, propulsoarele sunt americane sau rusești, sovietice, că la ruși e ieftin...
    Meanwhile (Duminică, 12 august 2018, 13:16)

ovidiub781255638850764 [utilizator]

In Romania, inca ne intrebam cine a fost in sufrageria lu' Oprea...Cam asta ne ocupa neuronii. A, da, si protocoalele lui peste
      Da, si "loviturile de stat" (Duminică, 12 august 2018, 13:57)

2087 [utilizator] i-a raspuns lui ovidiub781255638850764

pe care le vede numai psihopatul Catalin Radulescu.
    O misiune gandita in 1958... (Duminică, 12 august 2018, 14:42)

Lucky1 [utilizator]

...de catre astrofizicianul Univesitatii din Chicago - Dr. Eugene Parker - al carui nume, pentru prima data in istoria NASA pentru o persoana inca in viata, a fost folosit la botezul sondei solare. Dr. Parker spunea in 1958 ca Soarele este cel mai mare mister al Universului emitand teoria ca acest astru emana gaze - conducand astfel la descoperirea Vantului Solar, un fenomen prin care fluxuri de particole puternic energizate sunt expediate de Soare cu viteze ajungand la aproape 3 milioane de km/ora si al caror efect este simtit dincolo de Pluto.
    Cu senzorii care echipeaza aceasta nava, NASA va incerca sa dezlege, intre multe altele, misterul prin care in Coroana Soarelui (o zona extinsa la milioane de km altitudine) unde apare fenomenul de eruptie/expulzare a plasmei, se ating temperaturi colosale de cca 3 milioane grade Celsius, fata de suprafata Soarelui unde temperaturile sunt de "numai" 5.500 de grade C.
    Descifrarea mecanismelor care guverneaza "vremea " spatiala sunt de maxima importanta pentru pamanteni, ca si pentru misiunile spatiale automate sau cu echipaj uman, toate fiind critic influentate de aceste particole puternic ionizate.
    Asta-i diferenta! (Luni, 13 august 2018, 10:53)

complet_retard [utilizator]

Sonda Parker ilustreaza foarte bine diferenta ce exista intre Lumea Libera si Mujicistan:

"NASA a lansat sonda solară ce va ajunge la viteze de peste 700.000 km/h și va suporta temperaturi de peste 1.300 de grade "

In timpul acesta, Sputnik pretinde ca am fost doar 10.000 la proteste, iar trolii kaghebisti mainica kkt, pt ca asa au fost platiti!